Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Boer: ‘Dan kan Bazoer op termijn naar elke topclub’

Laatste update:

Riechedly Bazoer maakte in november 2012 de overstap van de jeugdopleiding van PSV naar die van Ajax. Ondanks dat de Nederlandse topclubs met elkaar hadden afgesproken dat er over en weer geen talenten zouden transfereren, gebeurde het in het geval van Bazoer toch - zoals er meer uitzonderingen waren op die regel. Nog geen drie jaar na zijn vertrek op zestienjarige leeftijd is Bazoer nu een vaste waarde in Amsterdam.

/

Bazoer is al gelinkt aan Oranje, maar werd door Danny Blind niet opgenomen in de voorselectie voor de duels met IJsland en Turkije. Frank de Boer vindt dat niet zo erg en zegt dat zijn talent nog het nodige te leren heeft. Meedogenlozer worden, duels winnen en er honderd procent voor gaan zijn allemaal punten waarop Bazoer in de ogen van de coach nog terreinwinst kan boeken. Als hij dat voor elkaar krijgt, kan Bazoer ver komen.

“Dan wordt het echt een grote speler”, voorspelt de traner van Ajax in het Algemeen Dagblad. “Hoe groot? Dan kan hij op termijn naar elke topclub. Hij heeft het profiel van de moderne middenvelder. Diepgang, dynamiek, een goede pass. Voor iemand van achttien jaar is hij al compleet”, klinkt het lovend. Bazoer debuteerde in augustus 2013 bij Jong Ajax: hij was op dat moment pas zestien jaar en kreeg al snel een belangrijke rol toebedeeld. In december 2014 volgde zijn Eredivisiedebuut.

/

Bij PSV kijkt men wel eens weemoedig om. Hoofd jeugdscouting Rini de Groot zegt in de ochtendkrant dat Bazoer zonder twijfel ook in de basis van PSV zou staan, op dit moment. Als talent op De Herdgang was hij al sterk en viel zijn voetbalintellect op. “Zijn grote kracht is het gevoel voor ruimte. Riechedly wist waar hij moest lopen. Zeker in zijn jonge jaren speelde hij overal: spits, centraal achterin. Hij kon alles”, klinkt het lovend bij De Groot. Dat Bazoer besloot weg te gaan, kwam best hard aan.

Bazoer gold er als ‘een lief joch’ en dus vond men het jammer dat hij besloot naar een concurrent te gaan. De Groot zegt te hopen dat PSV altijd een beetje in het hart van Bazoer blijft zitten. De fans van de Eindhovenaren denken daar waarschijnlijk anders over. Vorig seizoen was Bazoer al het mikpunt van een deel van de Brabantse fans, die het hem zeer kwalijk nemen dat hij drie jaar geleden besloot naar Ajax te vertrekken.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

PSV heeft het echt aan hun zelf te danken dat deze jongen is vertrokken, als ze hem net zo'n ontwikkelingsplan als Ajax hadden geboden was hij gebleven..

22 augustus 2015 om 08:28

Weet jij wat voor ontwikkelingsplan ze hem geboden hebben?

22 augustus 2015 om 08:32

Vast een betere! Hij kiest de beste weg voor zijn carrière en niet voor het geld.

22 augustus 2015 om 08:35

Ik ontken niets hoor, maar ken jij hem dermate goed dat je weet dat hij niet voor het geld kiest?

22 augustus 2015 om 08:39

Voor zijn carriere de beste keuze, maar het is algemeen bekend dat Ajax veel hogere salarissen betaalt in de jeugd.

22 augustus 2015 om 09:44

Prithender,

Ik ken Bazoer niet persoonlijk en ik weet ook niet wat voor een ontwikkelingsplan Ajax aan hem geboden had, maar ik weet wel dat Bazoer uiteindelijk de juiste keuze heeft gemaakt.

22 augustus 2015 om 09:45

Ik toevallig wel. Hij had meer met ajax vanaf zijn jeugd al. En dat met een beter plan wat ajax bood was de keuze snel gemaakt.

22 augustus 2015 om 09:50

Prithender, Bazoer stond ook in de serieuze belangstelling van City. Ik mag toch aannemen dat daar een hoger salaris wordt geboden dan bij Ajax. Daaruit kun je dus concluderen dat Bazoer niet voor het geld naar ons is gegaan.
Profanalist, jij kent toch ook Barack Obama?

22 augustus 2015 om 09:54

Door zijn contract te verlengen tot 2020!! vertelt mij dat hij niet voor het geld kiest

22 augustus 2015 om 10:22

Ajax betaalt verreweg het meest geld aan en voor jeugdspelers, daar kan je het best verdienen als jeugdspeler. Hij dacht natuurlijk: over ongeveer 2 jaar kan ik de stap maken naar het eerste elftal, en als ik dan bij Ajax zit, teken ik een veel mooier contract. Zo gaat het altijd in Nederland. En vervolgens loopt Ajax te zeuren dat het zo jammer is dat buitenlandse topclubs Ajax leegroven, terwijl Ajax zelf alle Nederlandse clubs leegrooft.

22 augustus 2015 om 10:23

Omdat hij ipv van ajax ook voor ManC en Chelsea kon kiezen. Lijkt mij voor de bankrekening wat beter.

22 augustus 2015 om 11:16

Bazoer moest bij psv centraal achterin spelen terwijl hij op de 6 wilde spelen. Ajax zei dat als hij zou komen hij bij ons wel op de 6 kon spelen dus hij kwam naar ons. Overigens betekent dat ook dat Bazoer zeker deels eigen jeugd is, bij ajax heeft hij zich als 6 ontwikkeld en bij psv was dat nooit gegaan want die zagen een centrale verdediger in hem. Het klopt dat ajax veel hogere salarissen betaald in de jeugd dan psv en feyenoord, maar als hij echt voor het geld zou kiezen was hij naar city gegaan.

22 augustus 2015 om 11:22

Wat ik heb vernomen, is dat hij iedere maand een keer luncht met Obama.

On topic: Geloof ook wat Frank zegt, en zijn handeling snelheid moet nog iets omhoog. Maar hij is al bizar ver voor zijn leeftijd.

22 augustus 2015 om 11:28

Koenpieters1. Ten eerste heb ik Ajax vrijwel nog nooit horen klagen dat ze leeg geplukt worden. Ze geven alleen aan dat het niet de verstandigste keuze is om zo vroeg naar het buitenland te vertrekken, wat vaak uiteindelijk ook blijkt. Ten tweede had Bazoer voor City kunnen kiezen en daarmee veel meer verdienen, dus als hij echt voor het geld had gekozen, had hij dat wel gedaan. Ten derde, Ajax plukt spelers van andere clubs weg, maar die clubs plukken ook weer jeugdspelers van ploegen weg die lager geklasseerd zijn dan zij of van amateurclubs. Denk je dat bij andere profclubs de jeugdspelers op de club geboren worden?

22 augustus 2015 om 11:43

Ik ken hem wel ja en hij kiest niet voot zijn carriere en het verschil in salaris zal vast niet zo groot zijn

22 augustus 2015 om 12:53

Wat dacht je ervan dat in de jeugd van Ajax gewoonweg meer spelers doorstromen naar t eerste dan bij PSV... Waar grotendeels aankopen in de basis staan. Laatste paar jaar komen er heel soms wat talenten kijken maar verder is het gewoon kopen kopen kopen koopavond

22 augustus 2015 om 19:23

Ja geen ontwikkelingsplan.. En dat is niet eens zo erg, Psv was toen helemaal niet bezig met de jeugd en Ajax altijd wel dat Psv daarna een beetje is bijgedraaid met de jeugd was te laat voor dit talent. Manchester kwam, hij heeft daar gekeken alles, en toen kwam Ajax met een sportief plan om hem binnen te halen want financieel kan je niet op tegen de Engelsen. Gelukkig is voor Bazoer en zijn familie het sportieve belangrijker en is dit grote talent voor de Nederlandse velden behouden..

Eigenlijk moeten de mensen Ajax zelf dankbaar zijn Hoe groot was de kans geweest dat hij als vele andere toptalenten die vroeg naar het buitenland was geflopt? 99%!

22 augustus 2015 om 08:36

Niets met ontwikkelplan te maken. PSV zag hem als CV, Bazoer wilde op het middenveld. PSV zag in Hendrix een minder goede CV en wilde hem doorschuiven naar Cvm.

Achteraf een verkeerde inschatting van Psv, omdat Bazoer als CVM beter/completer lijkt als Hendrix. Maar goee, PSV keek destijds nog helemaal niet naar de eigen jeugd als aanvoerkanaal voor het eerste.

Jammer, maar helaas. Ik hoop dat Bazoer een hele grote wordt.

22 augustus 2015 om 09:10

Als ik het me goed kan herinneren had ik in een interview destijds van hem gelezen, dat Bazoer zich afvroeg waar PSV met hem heen wilde in de toekomst en op korte termijn.

Hier kon PSV geen antwoord op geven vandaar dat hij op dat moment zelf naar Ajax wilde komen, waar wel een duidelijk plan voor hem klaar lag.

Bij PSV was hij een cv met veel voetbalkwaliteiten, Ajax heeft hem geslepen tot wat hij nu is!

22 augustus 2015 om 10:10

Elke ajax speler wordt een wereld speler. Niet normaal hoeveel reclame er gemaakt wordt voor ajax spelers wie is nou de laatste speler die echt top werd bij ajax.

22 augustus 2015 om 10:20

Suarez, eriksen

22 augustus 2015 om 10:21

Kan me nog wel ene Suarez herinneren.

22 augustus 2015 om 10:21

Eriksen speelt top bij Spurs ...

22 augustus 2015 om 10:33

Jeugd speler hebben we het hier toch over en daar hoort suarez niet bij.

22 augustus 2015 om 11:20

@bassir84 Ben het helemaal met je eens.. Ik ben zelf Ajacied in hart en nieren maar om elke 5min een Ajax speler uit te lichten en op te hemelen op vz is raar!!! Terwijl ze geen moer laten zien, eeuwig talent zijn en af en toe schitteren. De boer zelf ziet ook dingen in deze groep die ik niet kan bespeuren. Het spel is zo traag en het geheel mist gewoon pure klasse The nxt memphis hebben we echt niet in huis!! Of dan lees ik dat we een halve finale kunnen halen van EL.. Of Franky zegt dat dat kan als alles mee zit maar dat is BS! Zonder kwaliteit en ervaren spelers hebben we geen schijn van kans! Wanneer worden we wakker hier in Amsterdam, we zijn gewoon pure middelmaat en hebben in EU helemaal niks te zoeken.. Het enige wat ik van ze eis is vechtlust, dat kan ik altijd waarderen ook al verlies je, alles geven! Maar zelfs dat zit er niet in, vraag me af of ik het de spelers kan verwijten of dat degene die ze kopen/opstellen schuldig zijn.

22 augustus 2015 om 11:55

Dus omdat Depay het zeer goed doet bij Manchester United en Wijnaldum het leuk doet bij Newcastle United hebben ze meteen praatjes.
Wees blij dat er spelers doorgroeien naar grotere clubs ongeacht de Eredivise club waar ze hebben gespeelt.
Depay kan gewoon uitgroeien tot niveau Robben en mocht Willems vertrekken zou die zomaar tot de top 5/10 van linksbacks kunnen behoren.

22 augustus 2015 om 11:55

Bazoer is ook geen cvm. Zijn kwaliteiten zijn geschikt voor het type box to box. Veel scorend vermogen doe je achterin teniet. Schandalig dat psv dr beste man wou laten verdedigen.

Bazoer en Cilessen zijn de enige toekomstige wereldtoppers in de selectie. En dat is denk ik ook het probleem. Echter kunnen Tete, Riedewald en Cerny er ook bij kunnen mits ze dit seizoen constant presteren net als Bazoer dat vorig jaar deed.

22 augustus 2015 om 12:22

Suarez was al top bij Groningen. Daar heeft Ajax nog weinig aan hoeven doen. Eriksen wek goed voorbeeld.

22 augustus 2015 om 19:30

Uhh haha dat is dus juist het plan... Ajax had in het plan goed gezien dat deze jongen een middenvelder moet worden en daar ligt ook zijn kracht je beperkt deze speler als je hem cv zet.. En het is wat je zelf zegt PSV was helemaal niet bezig met de jeugd! Dus hadden ze geen of niet noemenswaardige ideeëen met Bazoer zijn verdere ontwikkeling en Ajax wel. en wees blij anders zat hij nu in Engeland

22 augustus 2015 om 19:34

Nou nee Groningen fan, ik begrijp je wel hoor, maar Suarez is de man geworden die hij is in Amsterdam bij Ajax, hoe vaak moet hij dat nog zelf zeggen? Maar alsnog in deze discussie verdient trouwens Nacional de credits want die hebben hem opgeleid..

Deze jongen was niet uit op geld en koos voor hem de best mogelijke manier om prof te worden. Bij PSV speelde hij CV en daar was hij nog niet een vast waarde geweest. Ook nu geeft hij aan dat een stap maken veels te vroeg komt en eerst de beste speler van de eredivisie wil worden. Super dat deze jongen wel de juiste weg bewandeld.

Bazoer is een zeer talentvolle speler maar zet die druk nu niet op die jongen, dit is zijn eerste volledige seizoen.
Laat hem constant worden en dan kunnen we verder kijken.

22 augustus 2015 om 08:15

Laat hem constant worden? Hij is nog geen dragende speler, maar hij iets is, is het constant.

22 augustus 2015 om 08:36

Misschien wat vaker wedstrijden kijken, Bazoer is nog absoluut niet constant, dat is ook niet erg want hij is jong.

22 augustus 2015 om 08:55

Noem maar eens een westrijd waar hij door het ijs is gezakt dan? ! Deze jongen heeft nog geen enkele keer slecht gespeeld, hij heeft wel een paar wedstrijden uitgeblonken, maar speelt tot nu toe altijd een 6.5 a 7. Iedereen verwacht nog een terugval, maar daar is tot nu toe nog geen sprankje van te zien. Dus tot nu toe zeker constant!

22 augustus 2015 om 09:13

Precies, Bazoer is een van de weinige Ajax spelers die naar mijn idee altijd een voldoende haalt. Tuurlijk zijn er uitzonderingen, maar ik zou er niet over peinzen om hem eruit te halen, wellicht alleen als er iets aanvallender gespeeld dient te worden

22 augustus 2015 om 11:02

@sneeuwvlokje,

Misschien moet jij zelf wedstrijden gaan kijken? Als Bazoer iets is dan is het meestal wel constant, misschien samen met El Ghazi en Klaassen enigste 3 spelers die af en toe net wel de 7 a 8 scoort gemiddeld.

22 augustus 2015 om 11:17

De laatste EL wedstrijd van vorig jaar van ajax. Toen ging hij twee keer opzichtig in de fout.

Bijvoorbeeld.

22 augustus 2015 om 11:33

Afgelopen donderdag tegen Jablonec zag je dat hij in de problemen komt als er druk op hem word gezet. Dan zie je ook heel duidelijk dat zijn handelingssnelheid erg laag is. Dan is het aannemen, lopen, lopen, lopen, tikkie terug.

22 augustus 2015 om 12:57

@war75
Wow....! Laatste Europa league duel vorig jaar! ? Weet je hoeveel wedstrijden daar tussen zitten! !! ??

22 augustus 2015 om 12:59

@raymond
Bazoer had die wedstrijd het minste balverlies van alle middenvelders, dus hoezo onder druk niet goed!? Dat is nou net zo'n sterke punt! Hij is ontzettend balvast, ook al staan er 3 om hem heen, 9 van de 10 keer komt hij eruit!

22 augustus 2015 om 15:05

Dat doet er niet zoveel toe als er hier gememoreerd wordt aan het constante en hoge niveau van Bazoer. Rutgerr haalt bijvoorbeeld aan dat hij altijd een voldoende haalt. Dat is naar mijn mening zeker niet zo.

Hij heeft veel langer bij PSV rondgelopen dan bij ajax en nu lees ik overal dat Bazoer weg wilde omdat hij bij ajax wel op het middenveld mag spelen en bij PSV niet. Ik zie hem regelmatig (grote) fouten maken op het middenveld en misschien is dat wel de reden dat PSV hem daar niet liet spelen. Zou ook kunnen toch? Of hebben ze bij ajax alle wijsheid in pacht?

22 augustus 2015 om 19:30

war75
Noem dan eens wat voorbeelden, want jij bent blijkbaar 1 van de weinige die hem regelmatig grote fouten ziet maken!?
Je komt met een voorbeeld van dik een half jaar geleden!?

23 augustus 2015 om 10:22

Door Bazoer komt Veltman regelmatig in de problemen. Hij maakt echt teveel fouten op het middenveld.

Ik heb in vele jaren bij Ajax niet een andere speler gezien die op z'n 18e zo makkelijk meedraait. Nou is het niveau niet al te hoog, maar hij houdt zich toch echt meer dan staande in de top van de eredivisie en dag is weinigen gegeven.

Had vorig jaar al het idee dat deze jongen niet eens de gebruikelijke talentendip krijgt. Uitermate stabiel en scoort nooit een onvoldoende. Zie hem alleen maar beter worden.

Ben overtuigd dat het vorige rampseizoen wen onbetaalbare ervaring is geweest voor jongens als Riedewald, Bazoer en El Ghazi, die stiekum toch aardig wat kilometers op de teller hebben gekregen. Plukken ze nu de vruchten van.

22 augustus 2015 om 08:30

Volgens mij vergeet je vd vaart of is dat weer te lang terug? Voor de rest eens. Bazoer is een speler die niet al te vaak door de ondergrens zakt. Vaak constant en gewoon een vaste basisspeler. Ik hoop dat hij lang blijft, maar ja tegenwoordig is dat lastig.

22 augustus 2015 om 08:44

Van der Vaart deed het heel goed maar had toch zeker ook zijn mindere wedstrijden bij Ajax, waarin hij geen voldoende scoorde.

Hierop heb ik Bazoer nog niet kunnen betrappen.

22 augustus 2015 om 09:10

In die tijd was het niveau van de ED velen malen hoger. Bazoer is goed, maar VdV had veel meer talent op die leeftijd of was iig veel verder.

22 augustus 2015 om 09:39

Bazoer is geen specialist, heeft geen scoringsdrang. Dit had van der vaart juist wel. Vd vaart was toch wel even wat verder hoor.

22 augustus 2015 om 09:41

Onzin. Van der Vaart was op zijn 17e/18e een fenomeen. Daar kan Bazoer bij lange na niet aan tippen. V/d Vaart zelf ook niet trouwens hij is op zijn 18/19e zwaar geblesseerd geweest en naar mijn mening is hij daarna nooit weer helemaal de oude geworden.

22 augustus 2015 om 11:35

Plus dat bazoer een erg trage handelingssnelheid heeft. Als hij de bal heeft dan moet hij eerst lopen, lopen, lopen, en dan komt er een tikkie breed, tikkie terug, of een nietszeggend schot op doel.

22 augustus 2015 om 09:19

Clarence Seedorf

22 augustus 2015 om 09:42

Die was volgens mij op zojn 18e al weg.. 😀

22 augustus 2015 om 10:54

Seedorf was al een beer op zijn 15e. Van der vaart speelde al veel op zijn 17e. Kluivert maakt de winnende in de champions league op zijn 18e

Bla bla bla denk dat iedereen het verhaal wel kent nu. Artikel 603 over Bazoer nadat ie paar wedstrijden goed speelt

22 augustus 2015 om 08:25

En zolang je reageert staan nummer 604 en 605 gewoon klaar om geplaatst te worden..

22 augustus 2015 om 08:26

Paar wedstrijden ? Over het algemeen worden speler snel gehyped ala tete en nou riedewald maar bazoer gaat echt een grote worden!hij is al een tijdje constant hoor, beste talent wat er op het middenveld rondloopt in nederland.

22 augustus 2015 om 09:22

Hij is goed en zeker niet overhyped. Ofja overhypen zijn we nu met zijn allen aan het doen met al die artikelen

Blablablabla bij PSV ook in de basis.... Hadden ze wel een ander gekocht. Kijk maar naar gevalletje Locadia.

Een eigen speler die bij PSV doorbreekt is een zeldzaam geval.

22 augustus 2015 om 08:28

Ze zouden hem nooit op het middenveld laten spelen, dat is al overvol nu en als CV vindt ik hem te weinig verdediger. Denk eerder dat bij Psv tussen wal en schip zou vallen.

22 augustus 2015 om 09:46

Bij Ajax is het middenveld ook redelijk overvol.
Moeilijk in te schatten omdat je niet weet hoe hij zich bij PSV ontwikkeld zou hebben. Hij heeft bv bij Ajax een half jaar niet mogen spelen ivm zijn overgang. Heeft dat zijn ontwikkeling negatief beinvloed?? Misschien is hij ook wel veel beter als CV en zag PSV het wel goed, etc....

22 augustus 2015 om 11:40

Hij wilde zelf niet meer als CV spelen, dus ik durf eerder mijn geld erop te zetten dat het daar minder zou gaan. Een jongen die tegen zijn zin in op een positie moet spelen wordt er meestal niet beter van. Als hij echt een betere CV was had Ajax hem wel als CV verder ontwikkeld. Bij Psv werd hij bijna nooit gebruikt als middenvelder dus hebben ze weinig vergelijkingsmateriaal. Mocht om wat voor reden Bazoer morgen terug gaan naar Psv, denk je dat ze hem dan weer als CV gaan posteren omdat ze toen zo goed zagen? Ik denk het niet. Clubs schatten posities van spelers soms verkeerd in, ook genoeg voorbeelden van bij Ajax.

22 augustus 2015 om 08:31

Het is zo makkelijk door te stellen dat iets wel of niet gebeurt door te verwijzen naar een voorbeeld. Hendriks krijgt ook de kans, Willems en Depay krijgen/kregen ook de kans. Locadia heeft praktisch een seizoen lang in de basis gespeeld en heeft gewoon aangetoond daar nog niet klaar voor te zijn. Moet je een speler dan maar laten staan omdat het eigen jeugd betreft? Of moet je zoeken naar het beste voor je elftal?

Ik hoop overigens dat Bazoer zich zo blijft ontwikkelen en dat hij nog minimaal een jaar of 3 bij Ajax blijft, zou geweldig zijn voor het Nederlands voetbal.

22 augustus 2015 om 09:29

Hendrix en Locadia spelen best weinig hoor. Zijn erg grote talenten, maar mogen soms nog niet eens invallen.

22 augustus 2015 om 10:11

Misschien was Bazoer wel een gevalletje Depay geweest en speelde hij elke wedstrijd.
Middenvelders in de jeugd van Ajax moeten ook maar afwachten of ze straks nog kansen krijgen met die ongeveer 85 middenvelders die Ajax nu al heeft. Als de huidige middenvelders over twee jaar niet verkocht gaan worden zal er weinig door gaan stromen.

Goh ja Ajax heeft weer eens een speler die paar wedstrijden goed speelt en gelijk is ie bijna wereld top.
En dan is dit weer eens geen eigen jeugd.
Vind hem echt wel goed hoor maar laat hem eerst maar eens een heel seizoen wat presteren

22 augustus 2015 om 09:15

Officieel is het eigen jeugd (voor je 18e minimaal een half jaar bij een club blabla). Maar daar gaat het niet om, wees blij dat we als Nederlandse clubs zo'n speler opgeleid hebben. Sinds lange tijd is dit er een waar ik een goed gevoel bij heb

22 augustus 2015 om 09:18

Hoezo geen eigen jeugd? Bij PSV was het een ruwe diamant en Ajax heeft hem geslepen! Hij ging juist weg bij PSV omdat er geen ontwikkelingsplan voor hem was, dat was er bij Ajax wel!

PSV had zijn talent dus waarschijnlijk verpest door hem als cv op te stellen.

22 augustus 2015 om 09:47

Misschien is hij wel beter als Cv...

22 augustus 2015 om 10:13

Hoezo verpest je zijn talent? Kan best dat ie het als CV ook erg goed zou doen.
En zo'n ontwikkelplan is ook erg overschat, vraag maar aan Dijks. Die is pas bij een andere club gaan groeien als speler.

22 augustus 2015 om 10:51

Z'n geweldig talent met zulke voetballende kwaliteiten op cv zetten vind ik verpesten van het talent.

Z'n ontwikkelingsplan hoeft niet altijd te werken nee, maar Bazoer had hier blijkbaar behoefte aan. Het is vrij simpel, je kunt daarin jezelf doelen stellen, verbeterpunten aangeven en optimaliseren, je trainers kunnen dit ook doen door middel van feedback te geven, en achteraf kan je nazien welke stappen jij daadwerkelijk hebt gemaakt.

Niet elke speler heeft baat bij de houvast van een ontwikkelingsplan, maar Bazoer heeft dit misschien wel nodig gehad.

Je plukt nu met Dijks,denk ik, echt een uitzondering op de regel eruit.

Laat hem nog maar even blijven is nog jong en zou zonde zijn om te vroeg naar de PL of spanje te gaan.

22 augustus 2015 om 09:51

Dat vind volgens mij iedereen aangezien hij 18 is Incl. hemzelf. Dus snap je punt niet...

Als Bazoer geen wereldtopper wordt, dan weet ik het ook niet meer. Geweldig product uit de Nederlandse opleiding. Vanaf het moment dat hij zijn debuut maakte heeft hij een zeer rustige indruk achtergelaten. Ik vind het een verademing om naar hem te kijken, met in je achterhoofd natuurlijk zijn leeftijd.

22 augustus 2015 om 09:52

Helemaal juis. Nederlandse opleiding!! Ben reuze benieuwd naar zijn verdere ontwikkeling

Ik word een beetje moe van het commentaar vanuit Ajax. Elke keer zijn het allemaal potentiële wereldtoppers, maar uiteindelijk valt het allemaal wel mee. En hoe Ajax voetbalt de laatste twee jaar, diep triest. Eerst zien, dan geloven.

22 augustus 2015 om 09:33

Precies, als ik al die artikelen en reacties lees van al die supporters, wordt Ajax op haar sloffen kanpioen, want het is allemaal zo geweldig

22 augustus 2015 om 10:15

We zullen het over een aantal jaren gaan zien als de fluwelen revolutie gaat werken wat voor spelers er gaan komen.

22 augustus 2015 om 13:14

Die had nu al moeten werken, maar daarentegen hebben jullie steeds minder voetbal gezien, steeds je beste spelers weg zien gaan en er jeugdspelers voor terug gekregen. Die blinde liefde voor je club maakt je zo blind dat je niet ziet dat de directie van Ajax er totaal niets van kan en alleen de Boer Ajax hoog heeft gehouden. Als de Boer nog weggaat na dit seizoen en Overmars en vd Sar blijven, gaat ajax helemaal naar de klote.

Praat hem nu nog niet weg. Door dit soort berichten en uitingen van analisten wordt er een klimaat gecreëerd dat dit soort jongens zogenaamd 'uitgeleerd is in de eredivisie'. Als iedereen dit roept gaat zo'n jongen en/of zijn omgeving dit zelf ook geloven en zijn we ook hem binnen hooguit twee jaar kwijt aan die gekke Engelse clubs. Wanneer dit soort jongens nu eens tot hun 24e blijven kan het pas echt weer wat worden. Dan moeten de salarissen maar omhoog.

Gewoon onzin van de Boer , welke top club Barcelona ,real Madrid , United ,chelsea ?? Fysiek komt hij te kort voor de top ... Hij heeft talent maar voor een sub top bv Everton Wolfsburg zulke teams....

22 augustus 2015 om 09:58

Grappig ben jij. Er zijn maar weinig gasten van net 18 met het fysiek en loopvermogen van Bazoer. Dat is net zoiets als zeggen dat Messi geen techniek heeft

Bazoer wilde daar weg omdat Psv toen op dat moment al jaren lang vrij weinig met hun jeugd deed (eigenlijk helemaal niets). Daar kwam eigenlijk pas verandering in toen Cocu er trainer werd een jaar later.

22 augustus 2015 om 10:16

Heeft niet alleen met Cocu te maken maar het financiele aspect speelt ook mee. Zoals PSV bezig was is niet meer vol te houden voor een Nederlandse club.

22 augustus 2015 om 10:49

PSV doet nog steeds niets met de jeugd. Het eerste elftal is daar niet op afgestemd. Nu niet en in het verleden niet. Ajax daarentegen wel, en daarom is hij naar Ajax gegaan. Dat is gewoon een keuze van PSV om spelers te kopen en in het eerste elftal te zetten, daar is weinig aan veranderd.
Ajax kiest er meer voor om verkopen op te vangen met jeugdspelers, dus weet je als jeugdspeler dat je een grotere kans hebt om te slagen. PSV is een koopclub en dat doen ze goed, ook al hebben ze soms de hulp nodig van de gemeente Eindhoven. Ajax is opleidingsclub en kan voor geen meter spelers inkopen. Dat is gewoon een feit, maar daar moet naar jeugdspelers ook niet hypocriet over worden gedaan.

22 augustus 2015 om 11:14

Wat verkopen opvangen met jeugdspelers? Zoals boilesen wordt vervangen door de aankoop dijks? Of serero wordt vervangen door de aankoop gudelje? Hoe kischna wordt vervangen door de aankoop sinkgraven?

22 augustus 2015 om 12:05

Misschien vergeten dat Dijks heel lang bij Ajax gezeten heeft.
En dus wel gezien mag worden als eigen jeugd, omdat Ajax hem had verkocht met terugkoopoptie beschouwt U hem dus als aankoop.
Sinkgraven was er al voordat Kishna weg ging en de vervanger daarvoor is eigenlijk Fischer of Younes, maar Sinkgraven kan door ook waardoor je ruimte krijgt voor Gudelj in het middenveld.
Serero is te klein en niet goed genoeg en die is eigenlijk vervangen door Bazoer.

22 augustus 2015 om 13:47

Van der Wiel - van Rhijn / Tete Alderweireld - Veltman Moisander - Riedewald
De Jong - Klaassen Blind - Bazoer . En zo kunnen we nog wel even doorgaan. Dijks was gewoon een een jeugdspeler van Ajax , die Ajax iets te vroeg verkocht heeft. Singraven is bedoeld voor de linkshalf positie, laat dat nou net een prima inkoop zijn. Fisher komt op de plek van Kishna staan. Dat is een behoorlijk verschil met PSV waar geen enkele jeugdspeler van PSV in de basis staat.

22 augustus 2015 om 21:39

Zoet en brenet vergeten knul?

Het is ieder geval mooi om te zien dat talentvolle spelers op een dood spoor door Ajax zo worden begeleid dat ze zich zo goed kunnen ontwikkelen.

22 augustus 2015 om 11:06

Welke talentvolle spelers op een dood spoor?

Ik weet niet waarom, maar ik heb het idee dat als we hem maar genoeg de hemel inprijzen dat hij over een jaar al denkt dat hij uitgeleerd is in de Eredivisie. Prima speler hoor, kan op termijn best een dragende speler van het Nederlands Elftal worden, maar het enthousiasme kan ietsje minder.

Hij is gewoon puur voor het geld naar Ajax gegaan. De drogreden dat hij anders wel naar Man City zou gaan is appels met peren vergelijken. Als het buitenland geen optie is voor zijn familie dan is de enige reden de beste financiële optie in Nederland en dat is Ajax.
Als Ajax hem minder geld zou geven dan PSV zou hij nooit naar Ajax gegaan zijn dat is gewoon met zekerheid vast te stellen. Of wil iemand anders beweren dat hij dan alsnog voor Ajax gekozen zou hebben ondanks het mindere salaris. Laat me niet lachen.
De verhaaltjes over de jeugd geen kans geven bij Psv, niet op 6 mogen spelen en dat soort onzin zijn allemaal smoesjes achteraf. Daarvoor hoef je niet tot je 16e te wachten als je dat werkelijk vindt.
Bazoer kan ook moeilijk zeggen: 'ja Ajax bood me gewoon meer'. Het is vrij logisch dat hij met dooddoeners aan komt zetten dat hij voor zijn carrière gekozen heeft. Dat pad zou hij dus nooit bewandeld hebben als hij minder zou krijgen dan bij Psv. Zo simpel is het.
Hij heeft gewoon gebruik gemaakt van zijn 16 jarige leeftijd en is voor het geld gegaan omdat PSV hem voor die leeftijd geen contract mocht aanbieden.
Bazoer is niets anders dan alle andere talenten die overal vandaan gehaald worden.

At 611218

Basis.
Tete, Veltman, Riedewald, Dijks
Je kan twisten over Bazoer en Gahzi. Maar die worden wel gevormd bij Ajax tot de huidige speler

Bank
Heitinga, van Rhijn, Fischer

Ik tel er zo 9 waarvan er 6 basis speler.
Daar women dan jongens als Cerny bij die af en toe mogen mee ballen.

Je kan veel zeggen, maar niet dat er maar 3 spelen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren