Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Boer trots op Ajax-duo: 'Ze bewijzen dat het snel kan gaan'

Laatste update:

Danny Blind maakte vrijdag zijn eerste voorselectie als bondscoach van het Nederlands elftal bekend en Jairo Riedewald en Kenny Tete zijn de twee meest verrassende namen in de groep. De verdedigers beleven dit seizoen hun doorbraak bij Ajax en zijn direct beloond door de bondscoach en zijn technische staf. Frank de Boer is trots op de talenten.

/

De achttienjarige Riedewald is dit seizoen de opvolger van Niklas Moisander in het hart van de Ajax-defensie, terwijl de negentienjarige Tete Ricardo van Rhijn uit de basis heeft gespeeld op de rechtsbackpositie. “Deze jongens hebben gewoon een goed niveau gehaald, ook internationaal, en timmeren aan de weg”, aldus De Boer op de clubwebsite. “Dit is een motivatie, ook voor de andere jongens in de selectie. Ze bewijzen dat het snel kan gaan.”

Naast Riedewald en Tete zitten ook Jasper Cillessen, Joël Veltman en Davy Klaassen in de voorselectie van Oranje en met vijf spelers is Ajax hofleverancier voor de groep met 31 spelers. Volgende week vrijdag maakt Blind zijn definitieve selectie bekend voor de EK-kwalificatieduels met IJsland en Turkije.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

16miljoen mensen 16 miljoen meningen. Echt gek is de voorselectie niet je kan er altijd over discusieren

21 augustus 2015 om 16:10

Jep maar El Ghazi is aan de bal 5 klasses beter dan narsingh. Enigste wat die jongen kan is rennen en rennen. Dat ziet iedereen met een beetje voetbalverstand. Gek dat Danny hem nog niet selecteert. Verder zie ik liever van beek dan bruma of Veltman.

21 augustus 2015 om 16:15

Dat is juist ook waarom hij erbij zit. Ze hebben op rechtsbuiten al Robben en Promes als goede voetballers, op links Memphis en Lens. Narsingh zit erbij om met zijn snelheid wat te kunnen forseren.

21 augustus 2015 om 16:18

Robben, memphis en lens zijn even snel als narsingh én kunnen voetballen. Promes is ook niet de sloomste

21 augustus 2015 om 16:41

Narsingh is sneller als al die spelers. Hij maakt er ook veel meer gebruik van. Je brengt hem erin om wat te forseren met zijn snelheid. Te counteren. El Ghazi hoort er op het moment als rechtsbuiten niet bij, Promes en Robben zijn gewoon beter klaar uit.

21 augustus 2015 om 17:16

Waarom worden Milik en Schone geen Nederlanders? Kunnen we die ook selecteren.

Ow en wacht!!! Boilisen ook!

Groeten,

Rupert

21 augustus 2015 om 17:43

Sorry maar Robben is de snelste speler ter wereld dus ik denk niet dat narsingh sneller zal zijn @ibrahimofish1
ik ben het wel met je eens dat robben en promes gewoon de twee beste rechtsbuitens zijn in Nl
el ghazi is nog niet consistent genoeg, hij is ook nog maar 19 volgens mij

21 augustus 2015 om 18:59

Sorry? Hoezo sorry?

21 augustus 2015 om 16:13

Precies. Affelay, Narsighn, Vermeer, Bruma, Bmi, Van Persie mogen van mij afvallen. Maar dat zijn er nog te weinig. Ben benieuwd.

21 augustus 2015 om 16:26

Inderdaad, want Riedewald heeft meer laten zien dan Bruma en Bmi, in dat handjevol wedstrijden Eredevisie? Daarnaast wil je 3 rechtsbacks meenemen? Van Persie wil je thuislaten? Jij bent echt alles behalve serieus te nemen en je overduidelijke clubvoorkeur sijpelt tussen jouw woorden door.

21 augustus 2015 om 16:41

Ach al die "ajaxsupporters" lachen zich weer rot.
Die kunnen weer op allerlei fora roepen en een beetje olie op het vuur gooien.

Je moet het gewoon positief zien. in de "oude situatie" hadden we ons 4 jaar moeten ergeren aan het koppel Hiddink/blind.
nu is het even "doorbijten" tot na de EK kwalificatie en zijn we van beide helemaal af.

Het kost dan weliswaar een keertje meedoen aan een groot toernooi maar dat is minder erg dan dat we er nog 3,5 jaar aan vast zouden zitten.
Nog een wedstrijdje of 5-6 en we kunnen weer zonder ons te verbazen naar selecties kijken.

21 augustus 2015 om 17:03

Zeg toch dat er nog meer moeten volgen. Verheagh mag ook thuis blijven idd. Van Persie is geblesseerd geweest. Gister pas weer 45 minuten gespeeld, na 2x eeen kwartier gespeeld te hebben daarvoor. Van z'n speler wil je toch niet afhankelijk zijn. Zet dan Huntelaar in de spits. Die trouwens gewoon betere statistieken in het Nederlands elftal heeft ook.

Verder lees je nergens dat Riedewald moet blijven van mij. Zou het wel een mooie beloning vinden voor zijn spel.

21 augustus 2015 om 17:06

van persie er uit houden is niet zo gek. hij heeft de kwaliteit om werkelijk alle wedstrijden van nederland waardeloos te zijn. gewoon iemand anders eens de kans geven, persie heeft inmiddels genoeg krediet verbruid

21 augustus 2015 om 17:22

Gelukkig ben jij geen bondscoach. Heel deze voorselectie is lachwekkend. Maar gelukkig zijn we na deze EK kwalificatie er weer vanaf.

21 augustus 2015 om 17:30

Het is dat cerny geen Nederlander is, anders had hier wel weer een grapjurk met ajaxhart staan verklaren dat cerny ipv Depay had moeten worden geselecteerd. Van Persie laten afvallen, wat een voetbalverstand zeg.

21 augustus 2015 om 17:38

Baardgrasmus;

Op basis waarvan dient RVP volgens jou geselecteerd te worden? Presteert al jaren niet! Net terug van een blessure!

21 augustus 2015 om 17:52

Nee, die is onze topscorer allertijden, die kan er niets van. Van Persie is onze beste spits, zijn enige makke lijkt wel dat hij niet bij Ajax vandaan kwam, dan was hij al in het rijtje Bergkamp geplaatst (wiens statistieken overeenkomen met die van Van Persie).

21 augustus 2015 om 18:01

@baardgrasmus

van Persie vergelijken met Bergkamp, serieus ja.

Ik zit dit met plaatsvervangende schaamte te lezen.

21 augustus 2015 om 18:16

Oh, die schaamte kan je prima zelf dragen hoor. Vergelijk hun statistieken maar. En die Bergkamp moest volgens de kenners ook uit oranje ten faveure van spelers als Hasselbaink omdat hij in oranje altijd faalde volgens 'de kenners'. En kijk nu eens hoe er tegen Bergkamp wordt aangekeken, de mythevorming neemt groteske vormen aan. En het afzeiken van Van Persie gaat nog even door, net zoals dat toen met Bergkamp gebeurde. Joni Mitchell zong het al in big yellow taxi, haar worden zijn nog steeds actueel ook al kan Joni ze zelf niet meer zingen.

21 augustus 2015 om 16:13

Sluit ik me bij aan, er zullen altijd spelers bij zitten die men er liever niet bij heeft. Maar er is uiteindelijk een man die beslist. Overigens wel leuk dat van Ginkel er weer bij is, speelt uitstekend bij Stoke.

21 augustus 2015 om 16:18

Uiteindelijk is het toch redelijk uniek dat er 2 spelers bijzitten die op hun positie nog maar 3 eredivisie wedstrijden hebben gespeeld.

21 augustus 2015 om 16:38

ach talentvol zijn ze dus we zullen het wel zien. schijnbaar zijn er geen betere want neem aan dat de bondscoach selecteerd op kwaliteit.

en ze hoeven echt niet gelijk basis te staan, misschien behoren ze niet eens tot de 23 waar hebben we het dan nog over.

21 augustus 2015 om 16:43

@AsRoma daar ben ik ook zwaar op tegen, voor Tete had je ook Bacuna kunnen selecteren. Voor Riedewald waren er ook andere opties. Maar wij hebben er geen invloed op.

21 augustus 2015 om 17:32

Als het aan de gemiddelde psv supporter had gelegen hadden we brenet, propper en locadia er nog bij gehad. Wees is blij dat er bij Ajax op dit moment geweldige talenten rondlopen die later Nederland weer is naar een EK winst of een WK finale of iets dergelijks kunnen lootsen. Met Cillessen, Tete, Van Dijk, Riedewald, willems, Wijnaldum, Bazoer, Sinkgraven, Depay, Zivkovic en El Ghazi heb je 11 spelers begin 20 die over 5 jaar serieus kunnen mee doen om een EK of WK als ze allemaal tussen de 23/28 zijn. Als Robben, Huntelaar, Van Persie en Sneijder er mee stoppen dan hebben we niks meer, dus ik hoop gewoon dat deze jongens ons weer is succes kunnen brengen en we een nieuwe generatie fantastische voetballers krijgen.

21 augustus 2015 om 18:18

Het zijn buiten depay modale broodvoetballers ben ik bang, maduro en babel all over again.

21 augustus 2015 om 16:15

Kun jij mij uitleggen wat bazoer dan zo goed doet. Ik hoor bijna iedereen zeggen bazoer is zo goed. Alleen niemand geeft concreet aan wat hij zo goed doet. Hij scoort bijna nooit en ajax is elke europese wedstrijd op het middenveld overlopen. Dus daar is bazoer toch ook debet aan.

21 augustus 2015 om 16:19

'Ajax is elke Europese wedstrijd op het middenveld overlopen'

Hebben we het over dit seizoen? Want zowel de twee wedstrijden tegen Rapid als de wedstrijd tegen Jablonec had Ajax juist alle controle op het middenveld. Ajax speelde drie matig tot slechte wedstrijden, maar het middenveld is zeker niet overlopen en ik weet ook echt niet hoe je daar bij komt.

21 augustus 2015 om 16:20

Bazoer was gister helemaal niet goed. En al paar wedstrijden niet. DIe jongen moet echt stappen gaan maken, sneller overspelen ipv blijven lopen en juiste keuze maken, kiest nu te vaak verkeerde oplossing.

21 augustus 2015 om 16:21

@fc footbal
hij is verdedigende middenvelder....hoe vaak scoren nigel de jong, clasie, blind en anita?

@mitchelldijks op de plek van bazoer is Nederland beter voorzien dan in de verdediging.
Logisch dus dat die jongens eerder aan bod komen.

21 augustus 2015 om 16:22

Ajax won het op het middenveld europees altijd de afgelopen vier wedstrijden, ik weet niet waar je anders vandaan haalt? En Bazoer is een verdedigend middenvelder hij hoort niet vaak te scoren, maar dat verteld wel genoeg hoe serieus we jouw oordeel moeten nemen. Zijn krachten vraag je? Hij wint ieder persoonlijk duel, hij verstuurd bijna nooit een foute pass, pakt de bal goed af en denkt naar voren. Ik heb nog nooit iemand zo gemakkelijk alles zien winnen als hem, nog maar 18 en straalt onoverwinnelijkheid uit.

21 augustus 2015 om 16:47

Ajax is wel degelijk overlopen op genoeg momenten gisteren. Heb je 8 middenvelders, wat volgens Frank de Boer een luxeprobleem is, stel je de 3 meest fysieke spelers op die ook de meeste meters horen te maken, word je alsnog overlopen. Hoe zielig is dat...

21 augustus 2015 om 18:19

Overlopen op het middenveld? Wanneer dan? Als Jablonec gevaarlijk werd kwam dat altijd uit lange ballen waarbij het middenveld over werd geslagen. Sowieso speelde nagenoeg hun hele ploeg rond de eigen 16, dus hoe het middenveld overlopen werd is mij een raadsel.

21 augustus 2015 om 16:18

Bazoer heeft simpelweg meer concurrentie op het middenveld. De verdediging is al geruime tijd bagger dus krijgen meer mensen een kans.

Leuk om de toekomst te zien, de manier waarop Tete speelt vind ik heerlijk als oud rechtsback! Vooral de rust die hij bewaard en het aantal bal veroveringen vind ik fijn om te zien. Dit vergeten de meeste backs nogal vaak, je kan een bal ook afpakken i.p.v. er voor te blijven huppelen als een tennisser.]

Ga zo door boys (nee, geen ajax supporter)

Vroeger kwam je in Nederlands Elftal als je 2 goede seizoenen had gedraaid bij PSV , Ajax , Feyenoord etc. Nu na 5 a10 wedstrijden al.
Verwacht wel dat hun bij 8 afvallers zitten.

21 augustus 2015 om 16:12

Precies dit haha! Dit laat direct het niveau zien van Nederland. 5 wedstrijden is genoeg om geselecteerd en wie weet ook basis te staan.

21 augustus 2015 om 16:17

Nee dat ligt meer aan degene die de selecties uitkiest, oftewel Blind en assistenten. Het zijn twee geweldige talenten maar voor hen is het eigenlijk nog te vroeg. Overigens stond Nederland de laatste jaren sowieso al niet bekend om de verdedigende supersterren.

21 augustus 2015 om 16:22

das niet helemaal waar... want ik kan me nig herinneren dat Bogarde toendertijd jaren geweldig dpeelde bij Sparta. maar werd toen al na 2 wedstrijden bij Ajax uitgenodigd voor oranje .
en datvwas echt geen uitzondering.

21 augustus 2015 om 17:34

Nee dikke nonsens. Het gaat er alleen om wie er al staat. Als jij bv een 26 jarige Jaap Stam in je verdediging hebt staan dan hoef je ook geen spelers te selecteren die net komen kijken. Als je huidige linker centrale verdedigers bestaan uit Bmi, Rekik en Kongolo en er breekt bij Ajax een goeie door dan moet je die gewoon uitproberen. Als die het gewoon veel beter doet dan heeft Oranje winst behaald. Zo niet nou ja dan niet.

21 augustus 2015 om 16:44

Ik vind het ook belachelijk. Het is mooi dat zo'n speler als Van Beek rustig de tijd krijgt voordat hij bij oranje komt, zo zou het moeten zijn. Maar dan zie je dat zo'n nono als tete of riedewald bij de voorselectie zit, onvoorstelbaar. Laten we hopen dat blind die jongens nog even met rust laat. Een nieuwe Veltman, dat hebben we niet nodig. Een speler die al jarenlang geen enkele progressie boekt en die door vrijwel iedereen in Nederland wordt uitgekotst. Fijn zo snel in oranje zeg.

21 augustus 2015 om 17:30

Vroeger had je Koeman en Rijkaard voor je die daar 10 jaar hebben gespeeld. Vroeger had je Stam en Frank de Boer die daar 10 jaar hebben gespeeld. Daarna hebben we Mathijssen en Heitinga gehad maar die hebben het helaas niet tot latere leeftijd vol kunnen houden.

We hebben nu gewoon een generatie die helemaal opnieuw moet beginnen. De Vrij, Bmi, Kongolo, van Dijk, Blind, van Beek, Veltman, Riedewald, Bruma, Rekik, Hoedt. Alleen de Vrij is redelijk vast voor de defensie. Wie gaat er naast staan voor vast? Er is voor elke speler wel wat te zeggen.

Je kunt wel huilie huilie doen met je na 5 wedstrijden staan ze er al in maar dat is alleen maar janken om niets. Je kan alleen maar hopen dat er uit dat rijtje die ik opnoemde 3 a 4 er bovenuit gaan steken.

Had niet verwacht dat Tete er bij zou zitten, maar wel leuk voor deze jongen. Had gehoopt op Bazoer en El Ghazi, maar die moeten nog maar even wachten.

Het bewijst vooral dat clubvoorkeur belangrijker is dan prestaties.

21 augustus 2015 om 16:36

Dat was ook zo onder Hiddink, dus blijf lekker klagen joh. Onder Hiddink werden er 7 Psv'ers en Affelay (die er geen klote van bakte) opgeroepen. Waarbij Affelay, Bruma en Narsingh als lachertjes van die groep nog speelminuten kregen ook.

Horen Riedewald en Tete nu al in de selectie? Nee eigenlijk niet, maar horen Bruma, Narsingh, Veltman en noem het allemaal maar op erin? Nee ook niet.

21 augustus 2015 om 16:46

Verschil is dat PSV vorig jaar afgetekend kampioen is geworden. Terwijl Ajax nou niet bepaald in geweldige vorm steekt. Als een bondscoach driekwart van een achterhoede selecteert die kort geleden nog vijf tegengoals incasseerde tegen een ploeg als Rapid Wenen, dan valt dat niet serieus te nemen.

21 augustus 2015 om 18:50

Rapid Wien is wel beter dan alle ploegen in de Eredivisie op een PSV en eventueel Feyenoord na. Dus dan kan je dat als een grotere test zien dan de eredivisie. Verder kun je wel afgetekend kampioen worden, maar daar waren Narsingh, die een jaar geblesseerd was, en Bruma toch zeker niet de hoofdredenen voor. Die zorgden er eerder voor dat PSV minder afgetekend kampioen werd...

22 augustus 2015 om 11:48

Ja hoor, Rapid Wien is ineens een hele goede ploeg. Ga toch weg man, Rapid Wien heeft de afgelopen niks noemenswaardig gepresteerd. Vorig jaar werd men in de voorronde van de Europa League nog uitgeschakeld door het altijd lastige HJK Helsinki. O wacht, dat zou ook wel weer een topploeg zijn.

PSV was afgelopen seizoen by far de beste ploeg in de Eredivisie. Tevens een van de beste kampioensploegen van de laatste jaren. In Europa gemiddeld gepresteerd. Andere ploegen hebben het niet beter gedaan. Als dan op bepaalde posities niet zo veel keuze is, is het verklaarbaar waarom er eerder wordt gekozen voor een speler van een goed presterende ploeg dan eentje van vergelijkbaar niveau bij een zwak presterenede ploeg.

22 augustus 2015 om 11:33

Idd basenparen mee eens

Dit heeft niks te maken met hoe snel het kan gaan, dit heeft gewoon te maken met Blind zijn ajax verleden. Als Blind niks met ajax had gehad waren ze allebei nooit geselecteerd. Dit is puur vriendjespolitiek

21 augustus 2015 om 16:16

Ik denk dat Van Basten wel flink tegengas geeft hoor Als Blind vooral zijn Ajax oogappeltjes kiest :-)

21 augustus 2015 om 16:45

Sorry heb op de verkeerde reactie gereageerd xD. De reactie waarop ik wilde reageren is ineens weg. Maar even over jouw reactie, dit heeft echt wel te maken met clubvoorkeur, want met het aantal wedstrijden dat deze 2 spelers hebben gespeeld zou geen een neutrale coach hen al selecteren

21 augustus 2015 om 17:26

Los van het feit dat ik het ook veel te snel vind voor deze twee kan ik mij niet voorstellen dat Danny Blind, die net het baantje van zijn leven heeft gescoord en daar sowieso weer mee moet stoppen als hij zich niet kwalificeert, mensen oproept omdat zij toevallig voor "zijn cluppie" spelen. Dan zou hij dus bereid zijn om zijn droombaan op te geven om twee Ajaxkleuters een plezier te doen? Ik ben het er ook niet mee eens maar ik neem wel aan dat dit volgens Blind op dit moment de best mogelijke selectie is.

22 augustus 2015 om 00:40

Dylan, altijd grappig om te zien. Uit welke hoeken, bepaalde klaagzang komt. :D

21 augustus 2015 om 16:41

Narsingh en affelay bewijzen ook alleen er niet te horen, maar ja Guus moest en zou (ex) psv-ers.

21 augustus 2015 om 18:55

Die zitten er nu toch ook gewoon bij? Blijkbaar was het niet alleen Guus die het in die jongens ziet zitten...

Het ziet er rooskleurig uit voor Oranje wat de verdediging betreft vind ik. Er zijn zoveel talenten die nu reeds op de deur kloppen. Van Beek, Kongolo, Diks, Tete, Riedewald. En dan zijn er nog De Vrij, Martins Indi, Van der Wiel, Van Rhijn, Willems, Van Aanholt, Büttner, Veltman, Blind enz.

21 augustus 2015 om 16:18

Moet je eens de selectie van Jong Oranje zien, alleen maar grote talenten. Het ziet er goed uit maar we moeten niet te hyped worden want dan kan het wel eens verkeerd uit gaan pakken.

21 augustus 2015 om 17:34

Kan me herinneren dat we niet zo lang geleden nog Europees Kampioen geworden zijn bij de jeugd. Nooit meer wat van die gasten gehoord. Talent in de jeugd is geen garantie voor een goede ED speler.

21 augustus 2015 om 18:53

Niet zo lang geleden? Dat was in de periode van Huntelaar en Babel als ik me niet vergis. Toen werden we tweemaal op rij Europees Kampioen met op 1 toernooi Rigters als topscoorder. Dat is toch al een jaar of 10 geleden gok ik zo aangezien Huntelaar inmiddels de 30 aantikt.

Oh ja Frank trots? Waar zijn ze dan bij Rapid Wien? De 3 tegengoals zeker vergeten? Als jij denkt dat Tete en Riedewalt nederlands elftal waardig zijn dan ben jij echt het spoor bijster. Dit zijn kleuters wie bij de Oranje supporters zitten er te wachten op kinderen terwijl er miljoenen Nederlanders hopen op het EK. Dit soort kereltjes moet je opstellen over 4 jaar nu nog lang niet. Die kleuters zijn nauwelijks Ajax waardig laat staan als Oranje international.

21 augustus 2015 om 16:22

Ach ja, janmaat, bmi, narsingjh en affelay bewijzen keer op keer niet oranje waardig te zijn. Dat je nu alleen 2 ajax spelers noemt zegt mij al genoeg. Club brilletje op dus

21 augustus 2015 om 19:00

Het is toch niet geheel onlogisch dat hij die twee opnoemt? Die worden opgeroepen terwijl ze net 4 wedstrijden in de basis hebben gemaakt. Dat hoeft toch niet per se met clubvoorkeur te maken te hebben? Voor Tete had je prima iemand als Bacuna of Janmaat kunnen oproepen, of denk je dat Tete na die 4 wedstrijden al beter is dan die 2 die al een (paar) jaar premier league ervaring achter hun naam hebben staan?

21 augustus 2015 om 19:29

@jaapvanhaafte

Zienderdal heeft gewoon helemaal gelijk, laat ze eerst maar eens rustig wat langer presteren, lekker in de luwte. En dat jij over een clibbrilletje begint is lachwekkend, ik denk dat je zijn avatar nog niet goed bekeken hebt

Het is een mooie beloning voor de goede ontwikkeling die ze doormaken, maar het is natuurlijk wel erg tekenend voor de tijdsgeest. Vroeger had je een vaste en stabiele kern bij Oranje waar met regelmaat een speler bijkwam die gedurende een lange tijd goed speelde. Nu is het mogelijk om in het geval van Tete 10 wedstrijden in Ajax 1 te spelen en gelijk voor Oranje opgeroepen te worden. Dat was vroeger echt ondenkbaar. Riedewald is een iets ander verhaal, alhoewel ook hij behoorlijk onervaren is. Het is een leerzame ervaring voor die jongens, hopelijk volgen er dit seizoen meer spelers die zulke stappen in hun ontwikkeling zetten (sinkgraven, El Ghazi, Bazoer).

21 augustus 2015 om 16:39

Ben het met je eens. Maar Sinkgraven vind ik wel wat overschat hoor. Niet vanwege die fout laatst. Maar hij is fysiek gewoon helemaal niet sterk en kan niks met z'n rechterbeen en kan daardoor soms niet op rechts openen. Dat zie je hem denken 'ja, hij moet daar naartoe, maar dat kan nu niet, want als ik 'm met links geef, dan schiet ik 'm tegen die speler aan'. Terwijl, als je met rechts opent op rechts, dan krul je de bal als het ware om de tegenstanders heen.
El Ghazi ben ik wel fan van. Soms moet 'ie wat sneller aangespeeld worden, zodat 'ie 1 tegen 1 kan uitspelen en meteen de voorzet kan geven. Ook moet 'ie nog wat meer op z'n schot met links trainen. Dan wordt 'ie echt gevaarlijk.
Bazoer speelt nu al erg goed op zijn leeftijd. Maar of hij in Oranje komt, hangt vooral van de concurrentie af. In het Nederlands elftal hebben we bijna altijd een overschot aan goeie middenvelders. Van Ginkel is weer helemaal aan het terugkomen. En je hebt natuurlijk nog Anita, Nigel de Jong, Klaassen, Afellay en straks komen Clasie en Strootman er misschien weer bij.

Voor zover ik het kan zien, lijkt het erop dat Blind met twee aanvallende middenvelders wil spelen, terwijl Ajax met één aanvallende middenvelder wil spelen. Dat maakt het misschien ook wel lastig voor Bazoer.

21 augustus 2015 om 18:06

@azet

Sinkgraven moet inderdaad hard gaan werken aan zijn rechterbeen en bovendien aan zijn rendement. Een middenvelder moet toch eigenlijk per seizoen een keer of 10 scoren en hetzelfde aantal assists geven. Dat laatste gaat hem redelijk af, dat eerste doet hij nog helemaal niet. Maar zijn technische klasse en inzicht staan buiten beschouwing, daarom vind ik het wel een speler die in de toekomst tot Oranje zou kunnen horen.

El Ghazi zit in mijn optiek al in de buurt van het niveau wat nodig is voor Oranje. Zijn debuut seizoen was met 10 goals en 10 assists in 43 wedstrijden waanzinnig. Dat zijn normale cijfers voor een buitenspeler, slechts zelden haalt iemand die pas net komt kijken dat soort cijfers. Hij zal dit seizoen vooral moeten voorkomen dat hij wegzakt, wat veel grote talenten overkomt in hun tweede seizoen. Als hij dat voor elkaar krijgt zou hij zich mogelijk kunnen ontwikkelen tot een speler van het kaliber van Depay. Hij heeft absoluut het talent en ook met de instelling lijkt het goed te zitten. Hij zou inderdaad veel eerder aangespeeld moeten worden, over het algemeen iets waar het bij Ajax ontbreekt. Zijn linkerbeen zou nog een stuk beter kunnen, alhoewel hij met links heel wat meer kan als veel vergelijkbare buitenspelers uit Nederland. Zo'n Narsingh is zo vreselijk afhankelijk van zijn rechterbeen dat hij gedwongen is telkens buitenom te gaan waardoor hij totaal niet verrast en makkelijk te verdedigen is. .

Bazoer hoeft zich voorlopig wat minder druk te maken om Oranje. Hetzelfde geld voor Tete en Riedewald, die met hun leeftijd nog wel even hebben om een vaste plek te veroveren bij Oranje. Dit zijn jongens die mogelijk aanbod komen voor het WK 2018, het EK komt veel te vroeg. Met de concurrentie in het achterhoofd is El Ghazi is de enige Ajacied van het vijftal (El Ghazi, Riedewald, Tete, Sinkgraven en Bazoer) die op korte termijn misschien een plek kan afdwingen. Promes, Depay en Robben zijn als buitenspelers denk ik zekerheidjes te noemen. Maar met Narsingh zit er ook al tijden iemand bij de selectie die hij er zeker kan uitspelen. Het is trouwens even afwachten hoe Blind de rol van Lens ziet, misschien dat hij Lens ook een rechtsbuiten vind.

Maar goed, ik maak me er niet druk over. Het is hartstikke leuk dat er 5 Ajacieden in de voorselectie zitten, dat is heel erg leerzaam voor die spelers. Uiteindelijk gaat het om het belang van Nederland, en dus vind ik het alleen van groot belang dat Cillessen het doel verdedigd en het verstandig is Klaassen ook te selecteren. De rest heeft voorlopig geen bijzondere meerwaarde in Oranje, dat is allemaal heel wat minder relevant. Ik maak me meer zorgen over de echte inhoudelijke vraagstukken, over het feit hoe basisspelers van Oranje zich manifesteren bij hun club, of ze fit blijven en hoe ze zich ontwikkelen. En natuurlijk of Danny Blind als het om tactiek gaat andere keuze neemt tov van Hiddink en ook achter keuzes te staan. Ik ben heel erg benieuwd, aangezien ik op voorhand weinig gelukkig was over Blind als bondscoach.

Ok ik was al geen fan van bondscoach blind, maar nu denk ik echt dat hij het (=voetbalverstand) heeft verloren(als hij het al had). Wat hebben tete reidewald nou laten zien in de afgelopen wedstrijden. Dat ze grote talenten zijn: ja. Dat ze behoren tot het Nederlandse elftal: Nee!
Dan nog Veltman erin. Echt hoe dom kan je zijn. Die man kan noch voetballen noch verdedigen.
En waarschijnlijk zot Virgil van dijk er niet in omdat hij zich nog niet bewezen heeft in een grote competitie. Dat terwijl Veltman faalt in een iets grotere competitie.
Blind, doe mij een plezier, en gooi Veltman reidewald en tete gewoon uit de selectie. Anders gok ik dat we 3e of 4e worden.

Ze bewijzen dat het snel kan gaan? Ze bedoelen dat Blind de Ajax spelers ervaringen geven door ze voor te trekken op betere spelers? Hoe kan je Janmaat achterwege laten tav een rechtsback dat een handvol wedstrijden heeft gespeeld op het hoogste niveau? Riedewald en vooral Veltman is een lachertje.

21 augustus 2015 om 16:38

Ja, Janmaat speelt iderdaad ge-wel-dig de laatste tijd!
Wat een gezeik dat Blind zogenaamd Ajacieden voortrekt. Weet niet of jullie sneue en complot-theorie mensen weten hoe scholletje is vertrokken bij Ajax? Dan voorkom je dat je uitspraken doet over iets waar je niks van af weet..

21 augustus 2015 om 17:40

Leg dan eens uit wat vooral Veltman in oranje doet? Janmaat kreeg dom 2x geel maar speelt verder gewoon goed. Moeten we Tete erbij halen tegen Rapid Wien? Zag er ook niet zo goed uit he? En als je dan niet een mindere wedstrijd op Engels niveau mag spelen, wat doet Anita dan in oranje? Ik begin maar niet over Riedewald...

21 augustus 2015 om 17:52

Je denkt toch niet dat Van Beek 3 klasses beter is dan Veltman? Bovendien is het pas een lachertje dat BMI (overigens bankzitter) keer op keer wordt opgeroepen en Kongolo is uit vorm, dus die verdient het eigenlijk ook niet. Normaal ben ik ook van het zeiken op Bruma, maar op dit moment is hij goed bezig en dan kan ik het ook accepteren dat hij wordt opgeroepen. Maar Veltman, Bruma (en dan dus ook Van Beek) gaan toch niet spelen, dus ik snap niet dat men zich daar druk over maakt. Ten slotte is nooit iedereen het eens over elke speler. Zo kon Bazoer ook opgeroepen worden, maar hebben ze voor Anita gekozen als opbouwende cvm (wat Nigel de Jong dus niet is) en aangezien Blind al lcv of lb moet gaan spelen. Ook snap ik niet waarom Narsingh en Afellay steeds opgeroepen worden, al begint Narsingh het seizoen al iets beter. Van Persie heeft niet eens ritme.. Van Beek is trouwens ook net terug van een blessure, of niet? Dan is het al helemaal niet onlogisch.

21 augustus 2015 om 18:08

Kongolo oproepen is mij ook een raadsel. Die speelt een stuk minder dan van Beek. Van Beek is de rots in de branding bij Feyenoord. Hij is zeker wel 3x beter dan Veltman. Veltman is dan ook een lachertje en menig niet Ajacied is blij dat hij in de basis staat. Bazoer kon opgeroepen worden? Wie op zijn positie moet daarvoor wijken dan? Narsingh speelt goed en lijkt steeds meer op zijn oude niveau te komen. Afellay snap ik ook niet.

V Beek is maar even geblesseerd geweest. Vooral Tete ipv Janmaat is een lachertje. Vooral als je dan de minder presterende Anita wel oproept.

21 augustus 2015 om 19:39

Volgens mij is de keuze om Janmaat thuis te laten meer ten koste van Verheagh en Van der Wiel. Ik snap dat je die onbegrijpelijk vind, omdat :

1 Van der Wiel momenteel niet speelt
2 Verheagh van een minder niveau is

Tete zal hoogstwaarschijnlijk afvallen, of Verheagh / Van der Wiel moet geblesseerd of bijzonder slecht presteren op de training.

Riedewald heeft betere papieren om de selectie te halen, maar alleen omdat we krap zitten met linksbenige verdedigers. Dezelfde reden waarom Kongolo is opgeroepen waar je ook niks van begrijpt. Voor de linkerkant van de defensie heeft hij Kongolo, Martins Indi en Daley Blind geselecteerd naast Riedewald. Mogelijk dat hij er daarom bij blijft, wat eigenlijk ook al aangeeft waar de zwakte van Oranje zit momenteel.

Veltman vind ik ook opmerkelijk, speelde leuk de afgelopen twee weken. Maar tegen Rapid Wien zakte hij door het ijs. Ik had eigenlijk liever Van Beek gezien ten koste van Veltman, maar goed dat is een keuze die de bondscoach maakt. Verder zal het weinig uitmaken, omdat mijn inziens Van Dijk en De Vrij de beste opties zijn centraal zijn en je niet meer als 2 spelers voor die plek gaat selecteren.

Dikke kans dat je je opwind om niks over Veltman en Tete die voor de definitieve selectie zullen afvallen. Riedewald maakt normaal gesproken een goede kans, simpel door het gebrek aan linkspoten achterin.

Ik gun het die jongens wel. Ze doen het hartstikke goed en kunnen i.t.t. andere Nederlandse verdedigers ook écht verdedigen en niet alleen voetballen. Ik weet alleen niet hoe de voorzet is van Tete. Dus als Robben iedere keer naar binnenkomt, is het wel handig dat Tete ook een goeie voorzet kan geven.
Maar voorlopig denk ik dat Van der Wiel, ondanks dat 'ie niet speelt, gewoon de voorkeur krijgt.

Riedewald is ook een topper in de dop. Fysiek enorm sterk en voetballend ook prima. En hij is tweebenig, wat ook wel handig is voor een verdediger.

ze moeten iemand bondscoach maken die niet is verbonden met de "grote" drie. dan houd ook dat gezeur over het verleden eens op. want iedereen zegt maar dit is een ajaxman en dat een psvman moeilijk gedoe altijd.

21 augustus 2015 om 16:56

@ajaxrick of juist een "trio" waarbij er van de "grote drie" allemaal een eigen achtergrond hebben.
Nu heb je met Van Basten en Blind 2 trainers die al jarenlang bij Ajax rondlopen en sommige spelers al vanaf de pupillen hebben meegemaakt.

Uiteraard kijken ze daar anders tegenaan dan tegen iemand die ze de afgelopen jaren 3x hebben zien voetballen.

21 augustus 2015 om 18:43

Ze hadden Koeman maar lieten hem gaan. Groninger met verleden bij Ajax PSV en Feyenoord.

21 augustus 2015 om 19:09

Ja tuurlijk alsof internationals iets aannemen van een trainer die zelf alleen maar voor kleine clubs heeft gespeeld en getraind.

Wat een hoop zure reacties zeg. Blind roept die jongens echt niet op omdat hij concreet van plan is al die jongens mee te nemen naar het EK. Met de huidige problemen met fatsoenlijke verdedigers is het voor de bondscoach slechts een mooie gelegenheid om die jongens even van dichterbij te zien. Daarnaast wordt het voor de staf van Oranje ook echt belangrijk om over het EK van 2016 heen te kijken. Jongens als Vlaar kunnen gewoon echt niet meer op het WK van 2018. En met Riedewald, de Vrij, Martins Indi, Bruma, Rekik, van Beek, van Dijk, Veltman en Kongolo dienen zich nu een hele hoop potentiële basisspelers zich aan, maar momenteel zijn bij allen nog grote twijfels.

Dan heb ik bij de oproep van Tete nog enigszins mijn twijfels, maar Riedewald speelt al een tijdje bijna elke wedstrijd foutloos en hoort absoluut tot de grootste verdedigende talenten van Nederland.

Ik denk ook dat als Dijks de lijn doorzet dat hij ook Willems uit de basis kan spelen. Met van der Wiel is overigens ook altijd wat mee en Janmaat is gewoon niet betrouwbaar genoeg. Ik weet niet of Tete nu al beter is dan die 2 hoor maar ik word er niet zenuwachtig van als Blind Tete op zou stellen. Verhaegh vind ik een beetje nietszeggende speler.

In het centrum zou ik denk ik voorlopig met de Vrij en van Dijk gaan spelen met Blind daar vlak voor.

Cillissen
Tete
de Vrij
van Dijk
Dijks
Klaassen
Blind
Sneijder
Robben
S de Jong
Depay
21 augustus 2015 om 17:57

Die nietszeggende speler is wel de aanvoerder van een subtopper in Duitsland. vd Wiel is de rechtsback van de Franse kampioen en janmaat was speler van het jaar bij Newcastle. Tete heeft pas dit seizoen zijn doorbraak, ondanks dat hij al een tijd bij de selectie zat en de dramatische van Rhijn voor zich had. Moeten we het hier nou echt serieus over gaan hebben? Die Blind lijkt zo onderhand rijp voor dwangverpleging als je ziet wie hij oproept. Frenkie de Jong kunnen ze ook alvast oproepen, is Nederlander en staat onder contract bij Ajax, dat is voldoende tegenwoordig. We wisten dat we met Blind een beperkte coach hadden aangesteld, maar dat hij meteen zichzelf zo belachelijk zou maken had denk de grootste criticaster niet eens gedacht.

21 augustus 2015 om 19:08

Van der Wiel mag weg bij PSG en Verhaegh is gewoon middelmaat. Wat kan mij t nou bokken dat ie aanvoerder is bij Augsburg? Janmaat zakt door het ijs in een 433 systeem net zoals Bmi. Kijk gewoon objectief naar Tete. Eindelijk eens een rechtsback die tackelt en ingrijpt. Van Rhijn en van der Wiel lopen alleen maar mee met hun tegenstander en grijpen niet in.

Maar neeee. Hij speelt bij Ajax en ik heb een hekel aan Ajax dus dan kan het niet. De beste jeugdspelers lopen bij Ajax en als ze doorbreken en ze lijken beter dan dat er is gewoon oproepen die hap. Als ze goed genoeg zijn dan zijn ze ervaren genoeg.

21 augustus 2015 om 19:58

Ik heb geen hekel aan Ajax, ik hou van Oranje, en het doet me pijn om te zien dat al die nono's worden geselecteerd. Dat die nono's bij Ajax spelen is toeval, hadden ze bij PSV gespeeld dan had je me van Psvhaat beticht. Overigens om jouw gemoed te sussen, hadden ze Brenet geselecteerd was ik ook boos geworden, en Bruma en Narsingh vind ik ook niet bepaald hoogvliegers.

21 augustus 2015 om 19:02

Lol, Dijks die Willems uit de basis speelt.

21 augustus 2015 om 19:08

Nog niet zo lang geleden was het "lol Willems in de basis".

Bizar zeg! Een handvol wedstrijden bij Ajax 1 en je zit al in Oranje tegenwoordig. Lekkere belediging voor Sven van Beek ook trouwens...

21 augustus 2015 om 19:50

Beetje scheef redeneren, want Tete zijn oproep is niet ten koste van Van Beek. Van Beek is een echte Rcv, waar we met Van Dijk, De Vrij, Veltman en Bruma liefst 4 stuks hebben geroepen. Dat Van Beek daar niet tussen staat en Veltman raar snap ik volkomen, omdat Veltman toch recentelijk tegen Rapid door het ijs zakte. Hij herstelde zich de wedstrijden erna, maar dit was in wedstrijden tegen minder sterke teams. Dan zou Van Beek een betere keuze zijn geweest.

Dat Tete mag meetrainen zal waarschijnlijk een beloning zijn voor zijn ontwikkeling. Dat Janmaat er niet bij zit zou je eerder moeten zien als keuze ten koste van Van der Wiel en Verheagh. Nou speelde Janmaat niet echt sterk de afgelopen twee weken, maar dat is relatief kort om hem af te schrijven na een zeer behoorlijk eerste jaar.

Riedewald is een kwestie van gebrek aan linkspoten, in dat perspectief hebben ze Kongolo ook opgeroepen. Als je zo naar de selectie kijkt had hij eigenlijk 1 RCV minder kunnen oproepen en dan nog een linkspoot extra. Iemand als Dijks had misschien niet misstaan aangezien Kongolo en Blind de afgelopen weken ook op andere positie hebben gespeeld.

F de boer,dit is pas een voorselectie en die 2 zitten er alleen maar bij omdat blind jou een plezier wilt doen aangezien jij bij zijn zoon altijd een hand boven het hoofd hield,terwijl hij door iedereen werd weg gespeeld.

Ik zou Bacuna weleens bij een voorselectie willen zien. Lijkt mij een fijne speler voor op rechts.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren