Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Klaassen wacht voor verbeterd contract op transfers bij Ajax

Laatste update:

Davy Klaassen is sinds dit seizoen de vaste aanvoerder van Ajax en het is de bedoeling dat hij nog jarenlang in Amsterdam actief zal blijven. De technische leiding wil het contract van de middenvelder verlengen en opwaarderen, maar Klaassen moet even geduld hebben.

/

De spelmaker wacht op een vertrek van Nicolai Boilesen en/of Thulani Serero, die niet langer nodig zijn bij Ajax. Wanneer het salaris van deze spelers vrij komt, kan Klaassen zijn nog drie jaar doorlopende contract met twee seizoenen verlengen, van de zomer tot 2018 tot medio 2020 dus. Dat weet De Telegraaf dinsdagochtend te melden.

De 22-jarige Klaassen speelde tot dusver 63 competitiewedstrijden voor Ajax (17 doelpunten) en is bezig aan zijn derde seizoen als vaste basisspeler. De tweevoudig international heeft al meerdere malen laten weten dat hij voorlopig niet bezig is met een transfer en bij Ajax wil blijven.

Zie jij Davy Klaassen uitgroeien tot een Europese topspeler?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zou goed zijn voor Nederlandse voetbal als Ajax zulke spelers kan houden.

11 augustus 2015 om 08:31

Precies, zulke spelers moeten ongeveer tot hun 23e-25e in de Eredivisie blijven. En spelers als Kuyt, Heitinga en wellicht nog Sneijder, de Jong en Robben ofso terugkomen op hun 32e-34e. Dan gaat het niveau langzaam weer omhoog. Alleen dan kan de Eredivisie weer omhoog kijken. Als talenten steeds vroeger blijven vertrekken en Nederlandse topspelers niet meer terugkomen, zal de Eredivisie alleen maar slechter worden.

Spelers als F en R de Boer, vd Sar, van Bommel enzo gingen vroeger ook pas op hun 25e weg.

11 augustus 2015 om 08:45

Idd het grote geld is te aantrekkelijk. Het is jammer want ik kan me geen speler bedenken naar krul na die naar top club / subtop gegaan is toen hij nog in Nederlands jeugd team speelde en daar is door gebroken of minimaal 20 wedstrijden voor die ploeg in het 1ste minuten gemaakt.

11 augustus 2015 om 10:48

Wanbeleid van de bovenste plank. Iemand die op dit moment met kop en schouders boven de rest bij Ajax uitsteekt, nu geen contractverlenging/verbetering aan kunnen bieden, omdat er eerst 2 andere uit moeten. Ik geloof niet dat ik dit ooit ergens anders heb gelezen. Dus even resume...... Boilesen en Serero zijn zo slecht, dat ze Dijks en Gudelj als vervangers moesten halen, waardoor Klaassen geen vernieuwd contract kan krijgen
Jaja, nou ja zo heeft een ieder zijn eigen technisch beleid. Lekkere verhoudingen zo binnen Ajax. Klaassen hoopt nu dat die 2 opdonderen. Dan hoop ik niet dat Serero of Boilesen ooit nog in moeten invallen.......pfffff slecht zeg.

11 augustus 2015 om 11:33

Pukkiedukkie doe jij ook nog andere dingen op je dag dan Ajax topics zoeken en alles afkraken?

Boilesen zal naar Genoa gaan dus die contractverbetering zal niet lang op zich laten wachten. Serero moeten ze houden. Andersen verhuren en Serero er bij houden.

11 augustus 2015 om 11:47

@ Vesta

Serero zal gewoon gaan vertrekken en Andersen zal ook alsnog verhuurd worden. De grote vraag die veel mensen dan stellen is of de spoeling op het middenveld niet te dun word. Aangezien Andersen de concurrent van Sinkgraven zou zijn komt daar Schöne en zullen Muric + Cerny doorschuiven naar vervangers van El Ghazi. En voor de positie van Serero hebben we met Bazoer en Gudelj twee prima spelers lopen. Terwijl Heitinga ook als CVM kan spelen.

Oftewel, Boilesen lekker laten vertrekken. Serero ook als er een leuk bod komt en Andersen verhuren want dat is het beste voor hemzelf.

11 augustus 2015 om 12:01

Vesta,

Ondanks dat ik fan ben van Serero, zie ik niet in waarom hij bij Ajax moet blijven. Je hebt al Klaassen, Sinkgraven, Gudelj en Bazoer. Klaassen heeft het scorend vermogen, Sinkgraven de creativiteit, Gudelj het loopvermogen en Bazoer is het grootste talent van Ajax. Serero heeft eigenlijk niets waarin hij beter is dan al deze genoemde spelers. Andersen delft het onderspit tov Sinkgraven en dan heb je nog Schöne. Een ervaren middenvelder die met zijn traptechniek een ideale twaalfde man is. Frankie zei eerder al dat Ajax vijf basiswaardige middenvelders moet hebben. Dat zijn imo Klaassen, Sinkgraven, Bazoer, Gudelj en Schöne. Valt één van hen weg, dan heb je altijd nog vd Beek rondlopen en anders nog Nouri. Misschien El Mahdioui, maar die gaat voorbijgestreefd worden door Eiting, denk ik.

11 augustus 2015 om 12:28

Het probleem is alleen dat als een of twee van deze spelers wegvallen je het team aan moet vullen met nog meer jeugd. Serero heeft al wat meer ervaring. Tenzij er een 5 mil+ bod komt zou ik hem er zeker bij houden. Zeurt niet, klaagt niet, en is een positieve gast. Net zoals Enoh dat was

11 augustus 2015 om 12:46

Serero als tribuneklant erbij houden lijkt mij nou geen goed idee. Daarnaast verdient hij zelf meer dan dat, dus dan is een transfer gewoon het beste. En vd Beek of Nouri op de bank is ook geen ramp... daarnaast kan Heitinga eventueel spelen op het middenveld of Riedewald (als de nood heel hoog is). Fischer kan daarnaast nog op tien.

11 augustus 2015 om 15:19

@vesta
Ajax topics hoef ik niet te zoeken, daar wordt je namelijk mee doodgegooid. En of Serero nou wel of niet wordt verkocht, dat moet helemaal niks met de contractverlenging van Klaassen te maken hebben. En als jij deze constatering van mij afkraken vindt, dan moet je een melding sturen naar Overmars en zeggen dat de andere supporters jullie "afkraken" vanwege het gekozen technische beleid van jouw club. Niet mij af gaan liggen zeiken, omdat ik hier een feitelijke conclusie op tafel leg, van wat er mij hierboven door de zeer gerespecteerde voetalsite VZ voorgeschoteld wordt.

11 augustus 2015 om 15:51

Ukkepukkie, Ajax kan Klaassen een megasalaris betalen als ze dat zouden willen, dat is het punt niet. Het punt is het salarisbudget! Een x-gedeelte van de begroting (wat compleet los staat van het eigen vermogen, voordat je daar over begint) is gereserveerd voor de salarissen. Uit principe wordt dat budget nimmer overschreden, puur om Feyenoord/twente/psv (die verkochten niet voor niets de grond onder het stadion) perikelen te voorkomen. Zéér gezond beleid als je het mij vraagt (en aan een ieder die enigzins verstand heeft van gezonde bedrijfsvoering). Op het moment dat spelers als Serero, Boilesen en (die vergeet men de laatste tijd voor het gemak) Duarte vertrekken is er ruimte om iemand te contracteren, dan wel te verlengen met een salarisverhoging. Wedden dat zelfs jouw clubje een soortgelijk beleid voort? Niet geld uitgeven wat je niet hebt en niet gokken op inkomsten, maar werken binnen de mogelijkheden van de club OP DAT Moment!

En jouw opmerking is niet zozeer afkraken, maar het verkeerd constateren dat het beleid wanbeleid is, dáár ga je de fout in.

11 augustus 2015 om 10:06

Het zou heel goed zijn maar denk dat het in dit geval meer aan Klaassen ligt dan aan Ajax. Dit is typisch een jongen die zich niet gek laat maken door grote salarissen of doorgedraaide zaakwaarnemers. Wat dat betreft veel respect voor zijn persoonlijkheid. Vergelijk dat eens met een Kishna of Denswil die praatjes krijgt en weg is. Denk dat Klaassen het uiteindelijk veel verder gaat schoppen (en meer gaat verdienen) dan deze twee).

11 augustus 2015 om 10:33

Ja maar dat kan toch ook zonder die verkopen? Ze hebben ruim 100 miljoen op de bank. Ik begrijp dat er een budget is voor salarissen van de selectie maar dit vind ik toch vreemd.

11 augustus 2015 om 16:00

Ik niet, elk bedrijf dat het eigen vermogen moet aanspreken om zijn medewerkers te betalen, is hard op weg naar de financiele afgrond. Structurele uitgaven, zoals salarissen, moet je áltijd dekken met structurele inkomsten zoals sponsorgelden of tv-gelden (en zelfs bij de laatste moet je uitstert voorzichtig zijn omdat die kunnen fluctueren).. Zelfs recettes kun je daar niet voor gebruiken, want je weet niet of je de aankomende jaren dat stadion weer net zo vol krijgt als nu.. Heb je nooit economie gehad op school?

Deze man moet Ajax echt zsm lang en goed binden. Ik vind hem echt een klasbak met een normale kop erop.
Wat is hij een kanjer zeg . In hem zie ik echt een potentiele topper.

11 augustus 2015 om 08:38

Mag ik vragen wat iedereen nou zo geweldig aan hem vind?
Ik kijk elke wedstrijd van Ajax en als ik hier op VZ zit en zie hoe mensen over hem praten, vind ik het toch apart dat ik toch een heel ander beeld bij hem heb, aardige speler een beetje categorie Siem De Jong.

11 augustus 2015 om 08:51

Ja vind je.
Ten eerste word dit zijn tweede volledige seizoen vorig seizoen op verkeerde positie gestaan.
Staat nu op juiste positie zijn aannames zijn super. Zijn werklust is prima en steekt er gewoon bovenuit.

Als Klaassen niet bij ajax mee speelt komen ze niet eens bij de top 3 zo belangrijk is hij voor ajax.

11 augustus 2015 om 09:29

Dat de meeste voetballers een stap vooruit kijken voor ze de balontvangen is een feit. Maar Klaassen heeft 2 stappen. Die denkt zelfs na in zijn actie. ( bijv Goal tegen Rapid ). De perfecte aanname waardoor die met 1 stap gelijk in schietpositie staat. Hij heeft beetje dezelfde skills als Muller. Muller is natuurlijk veel verder. Maar denk dat Davy op dat niveau kan komen!

11 augustus 2015 om 10:09

Eens, Klaassen is een super intelligente speler die op de juiste plaats staat, het spel goed kan lezen en daarnaast ook over een goede aanname, pass en schot beschikt. Het is geen supersnelle truukjesvoetballer of zo, maar dat heb je op die positie ook niet nodig. Topper in wording.

11 augustus 2015 om 12:03

Ben het eigenlijk wel met GunnerFan eens. Qua talent schat ik zijn collegamiddenvelders Bazoer en Sinkgraven hoger in. Al denk ik dat hij op 10 wel belangrijk kan worden, vorig jaar op 8 en 6 vond ik hem een drama.

11 augustus 2015 om 12:42

Juist, in momenten kan Klaassen iets doen, maar als ik nou naar Sinkgraven kijk, die draait een keer mooi weg en creëert op die manier de nodige ruimte, ik heb altijd het gevoel zodra Klaassen op het middenveld in balbezit is hij het liefst zo snel mogelijk weer die bal zonder risico aan iemant anders geeft, en dat vind ik eigenlijk een hele slechte eigenschap voor een middenvelder bij Ajax.

11 augustus 2015 om 19:30

Ik ben benieuwd laten we het afwachten bedoel ben geen Ajax fan maar wel een Klaassen fan .

Ik persoonlijk denk dat hij de belangrijke stabiele factor gaat zijn bij Ajax.

Wordt nog wel een keer opgehaald voor veel geld. Goede mentaliteit,harde werker en een slimme voetballer......zo moet Ajax er nog 10 van hebben.

Vorig seizoen, zeker op het einde, toch wat dipjes gehad. Maar absoluut een speler die het ver kan schoppen, zeker als hij in een wat meer aanvallende rol kan spelen. Neemt niet te veel risico (zou wel ietsje meer mogen) maar weet toch vaak wel de juiste medespeler te vinden.

Deze lijn doorzetten en dan verwacht ik dat hij na dit seizoen een mooie transfer gaat maken. Ik geloof in ieder geval niet dat hij nog jaren bij Ajax zal blijven, ook niet als hij bijtekent.

11 augustus 2015 om 08:27

Ja, maar dat had grotendeels te maken met die buikwand blessure. Hij werd ook elke wedstrijd voortijdig naar de kant gehaald. Maar dit jaar is hij weer goed begonnen inderdaad.

Ik zie hem ook niet nog jaren bij Ajax blijven, maar ik denk niet dat hij na dit seizoen vertrekt. Ligt er natuurlijk wel aan hoe dit seizoen verloopt, maar als Ajax geen kampioen wordt, zie ik hem nog wel een seizoen blijven.

11 augustus 2015 om 09:20

Hij wilt dus in dit lopende seizoen zijn contract verlengen tot 2020 en jij denkt dan dat hij na dit seizoen weggaat??

Ik zie hem nog minimaal komende 3 jaar blijven en hopelijk met hem een hoop andere zodat we een keer kunnen bouwen en niet ieder seizoen de beste spelers kwijt raken..

Natuurlijk terecht dat hij een aanbod krijgt om zijn contract te verlengen! Zou mooi zijn, waarom ze moeten wachten tot er iemand weg gaat vind ik onzin. Deze ruimte moet Ajax financieel hebben.. Maar ja als die maar bijtekent!

11 augustus 2015 om 08:34

Ze houden zich aan het salarishuis dat ze hebben. Dat is alleen maar te prijzen.

11 augustus 2015 om 09:37

Het contract verlengen van Davy Klaassen staat op zichzelf. Die man is een zeer belangrijke basis speler en onze aanvoerder. Tuurlijk moet het salarishuis op orde, maar om de verlenging nu al te organiseren is totaal risicoloos! Zeker als je daarin meeneemt dat als hij zich blijft ontwikkelen je ook nog een keer een dikke transfer som krijgt.

11 augustus 2015 om 09:55

Helemaal mee eens. Alsof zijn kwaliteit en ontwikkeling (plus de waardering die je eraan hangt) nauw samenhangt met het vertrek van die andere (mindere) goden. Je hebt hem uiteindelijk ook meer verantwoordelijkheid in het veld gegeven door hem aanvoerder te maken, daar hoort ook een opwaardering van het contract bij. Als Ajax wil groeien, dan moet de organisatie en alles wat daarbij hoort ook mee groeien.

11 augustus 2015 om 14:52

Helaas werkt het zo niet en krijg je dan problemen met de Knvb. Maar een bepaald percentage van de begroting mag voor salarissen zijn, vandaar dat ze dat salarishuis aanhouden. Verder is er natuurlijk al gewoon een akkoord, maar worden de handtekeningen pas gezet als er op papier ook ruimte is in het salarishuis.

Zeker aangezien de personeelskostenratio en begrotingsdiscipline de zwaarst wegende onderdelen van de licentiecategorieen van de Knvb zijn, kan het dus voorkomen dat men in categorie 1 komt, als ze dus niet aan deze zaken voldoen wanneer Boilesen en Serero niet vertrekken. En het is heel simpel om in categorie 1 te komen in 1 van de 3 jaarlijkse toetsingen, maar eruitkomen duurt wat langer en brengt weer maatregelen met zich mee (toestemming moeten krijgen voor grote uitgaven).

Met andere woorden, zou men een verliesgevende begroting hebben, maar zich daar aan houden en zich aan het salarishuis houden, dan komt men bij de KNVB-toetsingen beter voor de dag, dan wanneer je genoeg eigen geld hebt, een sluitende begroting en je niet aan het salarishuis en de begroting houdt.

11 augustus 2015 om 17:29

Als ze een keer willen overwinteren zouden ze toch een verlengd contract moeten aanbieden/verbeterd/boven de norm.

En Ajax heeft genoeg reserves om eens een keer een basis team qua financien bij elkaar te houden, als ze echt iets in Europa willen.

11 augustus 2015 om 20:15

Dat proberen ze nu toch. Echter moet er wel doorstroom in blijven. Als er dadelijk iemand opstaat die beter is dan de huidige spelers, dan moet die ook zijn kans krijgen. Dan is ook het moment daar om 1 van de basiself te verkopen en er geld op te verdienen. Maar er is al een akkoord, dus waarom moeten ze nog een contract aanbieden?

De nr 10 van Ajax Klaassen ?? Kan toch niet waar zijn zal nooit bij een topclub slagen . Omhoog gedrukt door Ajax en de media ..met hem gaan ze kampioen worden en ver komen in Europa belachelijk gewoon..

11 augustus 2015 om 08:37

Vond hem de beste man tegen AZ. Een van de weinige in dit Ajax die altijd een voldoende scoort. Loopt heel slim, verovert een hoop ballen als 10 en is daarnaast zeer netjes in zijn rendement qua goals en assist. Ik zie hem als een soort Siem de Jong, al was die een stuk verder toen hij wegging bij Ajax. Siem zit nu bij Newcastle, Klaassen schat ik nog wat hoger in en verwacht ik bij een Engelse of Duitse subtopper over een paar jaar. Niets mis mee.

11 augustus 2015 om 09:12

Hij mag ook blijven hoor

Typisch Cruyff beleid van Ajax. Eerst moet er iemand weg zodat hij dat salaris over kan nemen. In plaats van; je wordt erg gewaardeerd en daarom krijg je meer.

11 augustus 2015 om 08:37

Nee, gewoon verantwoord beleid. Er hoeft niet verlengd te worden, maar men waardeert hem zo, dat ie meer kan gaan verdienen. Echter is er niet zoveel plaats meer in het salarishuis en in plaats van risicovol boven je stand te leven, houdt Ajax zich gewoon aan het vastgestelde salarishuis.

11 augustus 2015 om 09:13

Verantwoord beleid, het salarishuis in nou eenmaal niet groter en Ajax geeft niet meer uit dan het heeft. Boilesen zou mooi ruimte bieden.

11 augustus 2015 om 09:31

Is het salarishuis dan zo klein of zijn er veel grootverdieners waar ik het niet van verwacht. Bijna de hele selectie bestaat uit jongens van 20 jaar, kan mij voorstellen dat Cillessen, Heitinga, Gudelj en Schöne wat meer verdienen.

11 augustus 2015 om 10:23

100 miljoen op de bank, en dan nog steeds zó bang om iets meer geld uit te geven dan er binnen komt. Ontzettend storend, geef verdomme nou gewoon eens wat geld uit. Gieren.

11 augustus 2015 om 11:37

Salarishuis is niet geweldig groot, we hebben niet voor niets een max. salaris van 1 miljoen netto. Ook is er veel geinvesteerd in meer Ftes in begeleiding bij het eerste maar vooral ook in de jeugdopleiding, daar steek ajax alleen al 8 miljoen per jaar in. Begroting is 60-70 miljoen

11 augustus 2015 om 11:38

@oscarr

Niks met bang zijn te maken, wel met verantwoording nemen en beleid voeren. Beleid is om binnen de begroting te blijven en om geen verlies te draaien, dan moet je je daar ook aan houden. Want als we dit jaar wel even verlies kunnen draaien, waarom volgend jaar dan niet?

Storend? Ik vind het knap dat je er iets negatiefs uit kunt halen, dat is pas storend. Ajax is goed bezig op contract gebied, de meeste spelers liggen lang vast en voor Klaassen is een nieuw contract in de maak, uitstekend beleid.

11 augustus 2015 om 13:00

Ik denk dat met name Serero als "niet-EU speler" flink op de begroting kan drukken. Die moeten volgens de wet een aanzienlijk hoger bedrag verdienen dan spelers uit EU landen.

Ik denk dus dat het salaris van Boilesen het probleem niet zozeer zal zijn, maar eerder dat van Serero.

11 augustus 2015 om 16:15

@ Nats, het investeren in de jeugdopleiding staat los van de begroting. Daarom mocht Jordania ook veel geld uitgeven aan een nieuw jeugdcomplex, ondanks dat men er financieel nou niets echt rooskleurig voor stond. Ajax kan een begroting hebben van zo'n 60-70 milj per jaar en kan daarnaast élke cent van het ogen vermogen in de jeugdopleiding steken als ze zouden willen. Dat bijt elkaar niet.

Wacht even: eerst verkopen om salaris vrij te kunnen maken? Terwijl je een A3 nodig hebt om het banksaldo van Ajax af te drukken? Oké....

Verder natuurlijk een goede zaak om hem langer te binden. Goede, verstandige speler!

11 augustus 2015 om 08:38

Maar waarom zou je je dan niet gewoon aan je salarishuis houden?

11 augustus 2015 om 10:00

Omdat je een groeiende organisatie bent. Ajax wil meer/ beter worden. Daar hoort bij dat je salarishuis mee moet groeien. Wil je niet mee groeien met de Eigen doelstellingen, dan sta je stil. En stilstand is, zeker in voetballand, achteruitgang. Financieel is dat best verantwoord. En als je het kan verantwoorden (aangezien je van Boilessen op den duur toch wel af bent als een contract afloopt), dan is daar niks mis mee.

Daarbij heb je de speler meer verantwoordelijkheid gegeven. Daar hoort (normaal gesproken) ook automatisch een verbeterd contract bij. Je kan het ook niet aan de spelers zelf verkopen als je aanvoerder en wekelijkse vaste waarde Klaassen significant minder verdient dan een bankzitter als Schone/ Heitinga

11 augustus 2015 om 11:54

Salarishuis groeit juist niet als je inteert op je eigen vermogen. Nu hebben we aan renteinkomsten alleen al 1-2 miljoen structureel, waar je een topspeler als Klaassen van kan betalen.

Wil je je salarishuis laten groeien moet je zorgen voor meer inkomsten of dalende kosten, renteinkomsten is een optie, maar kan ook zijn stadionuitbreiding of investering in ander vastgoed.

Financieel niet verantwoord, want je teert in op je eigen vermogen. De speler wordt daarnaast beloond met een opgewaardeerd contract, dus dat is exact waar Ajax mee bezig, alleen wel op verantwoorde wijze.

11 augustus 2015 om 14:55

En niet te vergeten dat de Knvb Licentiecommissie niet zo happig is op het niet houden aan je salarishuis en je begroting. Personeelskostenratio en begrotingsdiscipline zijn de zwaarst wegende factoren op dat gebied.

11 augustus 2015 om 16:20

Westend, Ajax wíl inderdaad groeien, maar je kunt pas je salarishuis laten groeien als je inkomsten groeien. Kijk maar eens in Enschede wat er gebeurt als je vooruit loopt op zaken.. Of in Rotterdam Zuid... Die 2 clubs daar lijken mij lichtende voorbeelden van hoe het níet moet. Dan moet je natuurlijk zelf niet dezelfde fout maken..

Wat een knakenpoetsers zeg daar! Ze mogen blij zijn als Klaassen bijtekent. Hij is met Bazoer en Gudelj de pareltjes van Ajax. Ik snap echt niks van dat rare beleid.

11 augustus 2015 om 08:40

Er wordt wel erg star gekeken naar de huidige balans. Terwijl je met zo een bankrekening ook wel een goede buffer hebt om uitzonderingen te maken. Zou een hele goede zaak zijn als Ajax zijn contract weet te verlengen; hij is qua mentaliteit al een voorbeeld voor de jeugd maar hij zou dan ook qua carriere keuze een voorbeeld zijn. Geef hem maar een dik salaris en dan kan hij op z'n 25e een mooie topclub uitkiezen om voor te spelen.

11 augustus 2015 om 11:57

Waarom zou je je buffer aanspreken? Je kunt ook gewoon Boilesen verkopen en alvast een contract klaar leggen voor Klaassen, je moet toch eerst in overleg met de zaakwaarnemer en speler. Begrotingsdiscipline is goed.

11 augustus 2015 om 11:05

Gudelj is zeker niet een van de pareltjes van ajax. Het is een nuttige speler, meer niet. De pareltjes zijn Tete, Riedewald, Sinkgraven, Klaassen en inderdaad Bazoer. En dan kan je nog betwijfelen of Klaassen daar bijhoort omdat hij al wat jaartjes ouder is dan de andere jongens in dit rijtje, en misschien hebben die andere jongens wel meer talent. Gudelj komt qua talent niet in de buurt van die jongens en zal dit jaar niet eens een basisplaats hebben vrees ik voor hem, maar hij is wel nuttig om erbij te hebben om een wedstrijd te killen of om als breekijzer te gebruiken als het niet goed gaat. Of in een duel tegen veel fysieke tegenstanders, al is Bazoer fysiek bijna sterker dan Gudelj.

Wat nou wachten op de verkoop van die andeen, waardeer potverdorie dat contract op. wat een idioot gedoe met zo'n banksaldo.

Volgens mij hebben een hoop mensen hier geen economie gehad op school. Dat geld wat op de bank staat kun je maar een keer uitgeven.
Salarissen moeten betaald kunnen worden uit de 'gewone' begroting welke je elk jaar tot je beschikking hebt.
Als je 5 jaar lang een gedeelte van zijn salaris en nog andere dingen die op VZ gesuggereerd worden moet betalen, dan teer je weer heel snel in op je eigen vermogen.
ON: zeer goede zaak als Klaassen straks tot 2020 vastligt! Goede mentaliteit, techniek, scorend vermogen en altijd op de juiste plaats.
Het is een utopie, maar als je hem, Bazoer, Sinkgraven, Gudelj, Riedewald, El Ghazi, Milik en straks aangevuld met wat oudere gasten 5 jaar bij elkaar kunt houden, dan komt het wel goed met het niveau van Ajax en de Eredivisie.

11 augustus 2015 om 09:15

Je kan het inderdaad maar 1 keer uitgeven. Maar als dit dan volgens velen een van de beste spelers van ajax is dan is het dat toch meteen waard dan is het dus juist een goede investering, of heb je dat gemist bij economie?
Daarnaast vind ik je laatste zin wel heel opmerkelijk, Dus eigenlijk zeg je als ajax deze spelers weet te behouden dan komt het niveau van de eredivisie wel goed, net of dat afhankelijk is wat er bij Ajax rondloopt er zijn nog 17 andere clubs die dat mede bepalen.

11 augustus 2015 om 09:42

Wat ik met de laatste zin bedoel: als Ajax een hoger niveau gaat halen dan gaan Feijenoord, Psv, AZ en wellicht FC Twente daar vanzelf in mee. Andersom gezien natuurlijk ook. En dan bedoel ik een structurele niveau verbetering, laten we zeggen subtop Europa vergelijkbaar met clubs als Schalke, Southampton, Napoli enz...
Maar ik zeg er ook bij dat het waarschijnlijk een utopie zal zijn maar je mag best hardop dromen en denken soms. Je moet ergens beginnen dus als er nu goed wordt ingezet om talenten iig een jaar extra in NL te laten voetballen lijkt me dat een goede zaak.
En de investering is zeker wel goed maar nogmaals, je moet dat al die 5 jaren kunnen blijven betalen.

11 augustus 2015 om 09:56

Bij investeren schuilt altijd risico. Voor niks gaat de zon op.

11 augustus 2015 om 10:18

@maxwin: klopt maar zonder risico's kom je nergens en dit risico is volgens mij te verwaarlozen.

@wally daar heb je gelijk in als je het zo uitlegt Dromen mag altijd en dat zou zeker mooi zijn voor het Nederlands voetbal.

11 augustus 2015 om 09:54

Uitgeven? Heb jij wel eens van investeren gehoord? Klaassen vastleggen is investeren. Kijk je economieboeken nog maar eens na.

11 augustus 2015 om 16:36

Hehe, eindelijk iemand die idd gewoon netjes zijn huiswerk deed die de economieleeraar opgaf en niet alles domweg uit z'n kop stampte en het vergat na het eerste beste proefwerk! Het lijkt wel alsof iedereen hier een risico-investeerder is.. Althans, zo gedragen ze zich wel, maar dat zal vast komen doordat het niet hun eigen portemonnee is. Alsof je een huis koopt van een miljoen omdat je een 1-jarig contract bij een werkgever krijgt van een ton per jaar..

Met 100 mil op bank zou je toch zeggen dat ze ook zonder dat boilessen en serrero weg gaan deze man een verbeterd contract moeten kunnen geve.

11 augustus 2015 om 09:15

Nee, want ajax geeft niet meer uit dan begroot. Wat hebben mensen toch met falen in begrotingsbeleid? Iedereen lijkt dat te willen terwijl het voorstel en volgorde van Ajax juist uitstekend is, gaan vroeg met hem om de tafel.

Vreemd verhaal als je inderdaad een honderd miljoen op de bank hebt staan en je zou moeten wachten op het vrijgekomen salaris van 2 andere spelers???? Spreekt niet echt waardering uit.

toen ik de kop las, dacht ik dat Klaassen pas wil tekenen als er versterkingen komen. Dat lijkt me een logischer verhaal. Want als een bedrijf vindt dat jij meer moet verdienen en ze hebben 100 miljoen op de bank dan accepteer je toch niet als ze zeggen; ja maar jij moet wachten tot wij je collega verkocht hebbben? En als Ajax geen versterkingen haalt duurt het nog wel even voordat Klaassen CL kan spelen

Het is heel simpel: als Ajax bijvoorbeeld een salarisbudget van 10 milj per jaar heeft en dat verbruiken ze nu helemaal en dan moet er eerst ruimte, lees: spelers verkopen, komen. Het uit die pot van 100 milj halen is ongeveer hetzelfde als je de energierekening elke maand van je spaargeld gaat betalen.

Want het een sluit het ander uit? Volgens mij heeft Ajax genoeg financiele middelen om het contract van Klaassen op te waarderen, of die twee andere nou gaan of blijven. Het extra belonen van Klaasen hangt toch zeker niet samen met een vertrek van Boilessen :s.

Zeker kan Klaassen een grote worden. Die zo maar eens kunnen verrassen en over een paar vaste waarde zijn bij Bayern, Barcelona of AC Milan ofsow...

11 augustus 2015 om 10:01

Als ik zie dat AC Milan nu het niveau van Maher nastreeft, dan is dat momenteel niet echt meer de wereldtop .

11 augustus 2015 om 15:22

Ik zie hem ook wel een vaste waarde worden bij AC Milan. De andere clubs die je noemt, zullen mijns inziens (veel) te hoog gegrepen zijn.

Als dit lukt zou Ajax uitstekend handelen, ik ben veel meer onder de indruk van deze man dan van Pogba bijvoorbeeld.

Weer een actie van Jeroen Slop (financieel directeur) die nergens op slaat. De verlenging van het contract van Klaassen moet los staan van wat er met Serero en Boilesen gebeurd.
Hoe beter en langer het contract van Klaassen is, hoe meer hij uit eindelijk gaat opleveren.

11 augustus 2015 om 11:51

Nee helermaal niet, want die worden uit hetzelfde potje betaald, potje salarissen namelijk. Ajax heeft daar geen oneindig hoog plafond, het is de taak van Slop en ook Overmars om die te bewaken, dat doen ze uitstekend. Contract loopt nog 3 jaar en Boilesen gaat deze maand nog wel weg, is geen enkel probleem als hij over een paar maanden pas verlengd.

Voor Ajax is dit een goede zet, Ik zie in Klaassen de wereldtop niet halen maar voor Ajax is het een goede speler. Als hij zich gewoon blijft ontwikkelen en hard blijft werken aan z'n fysiek zie ik hem ooit wel belangrijk worden voor een club als Inter of Liverpool. Wat betreft talent schaar ik hem niet bij de grootste maar met een goede mentaliteit kan hij het misschien ver schoppen. Ben wel nieuwsgierig naar de ontwikkeling naar bazoer dat is denk ik wel een speler die de absolute top gaat halen.

Klaassen speelt nu al zo volwassen dat je bijna zou vergeten dat pas 22 jaar is.

Ik dacht dat Klaassen juist wacht met tekenen, maar Ajax is dus degene die verantwoordelijk is voor het uitstel.
Belachelijk dat een club met dik 100 miljoen op de bank eerst wacht tot er wat verkocht word.
Als Klaassen had gewacht had ik het wel kunnen begrijpen, want die wil wel weten of Cillissen blijft en wie de 2 zouden zijn die nog zouden komen.

11 augustus 2015 om 11:42

Gaat niet om inkomsten uit transfers, gaat omdat hij binnen het salarishuis past, dat kan als Boilesen vertrekt. Als je 100 miljoen hebt hoef je nog geen verlies te gaan draaien, sterker nog, nu al zorgt die 100 miljoen ervoor dat we 1-2 miljoen aan renteinkomsten hebben, structureel en dat met een lage rente. Daarvan kun je een Klaassen en een jeugdspeler jaarlijks van betalen.

Bouw maar lekker door met het eigen vermogen, Ajax krijgt steeds meer mogelijkheden als ze rendement uit het vermogen halen.

Tja met 100 miljoen op de bank moet e natuurlijk wachten tot er twee weg zijn. Wat een onzin

11 augustus 2015 om 11:48

Ja om het operationeel resultaat break even te houden. Jij zou verlies willen draaien?

Ik denk wel dat hij bij gaat tekenen, maar pas na de transferperiode. Ik snap wel dat Ajax eerst even gaat kijken hoe ze er financieel voorstaan. Prima beleid van Ajax. Dit is een heel belangrijke speler voor Ajax, dus kunnen ze hem langer vastleggen voor een hoger salaris, mogelijk zelfs het salarisplafond.

Wachten op Serero en boilessen? Als hun weggaan dan pas komt er geld vrij voor salaris verhoging? En dat met een vermogen van 110 miljoen euro op de bank? Vrij kansloos. Beleid van niks. Je top talent moet je kosten wat het kost meteen een topcontract laten ondertekenen en niet wachten. Maar dat is het beleid van Ajax laatste moment.

11 augustus 2015 om 11:49

Juist wel beleid, wat een gezeik, wees blij dat Overmars bezig is met verlenging en al in gesprek is. Het gaat echt niet over een nacht ijs. Wat geen beleid is, is verlies draaien en dan spelers moeten verkopen. Laatste moment? Hij heeft nog een 3 jarig contract hoor.

11 augustus 2015 om 12:29

Die Duarte loopt ook nog steeds rond bij ajax toch?

11 augustus 2015 om 12:40

Alsof Ajax nog steeds niet verlies maakt op spelers. Bepaalde spelers die zijn binnengehaald onder overmars bewind kun je ook niet echt winstgevend noemen. Ik zie geen buitenlandse club voor bijvoorbeeld een viergever 10 miljoen betalen, of dat ze voor Vd Hoorn in 1x 15 miljoen neertellen. Je verkoopt dijks aan Willem II om hem dan vervolgens weer terug te kopen. Als ze een beetje kennis van zaken hebben hadden ze hem alleen verhuurd en niet verkocht. Dat is zeker beleid voeren? Kom op zeg, er worden teveel miljoenen gespendeerd voor middelmatige voetballers. Jongens als sinkgraven en gudelj mag je nooit voor zo een bedrag kopen. Dat hadden ze al moeten zien toen ze net opkwamen in de eredivisie. Sorry hoor ik noem dat geen beleid.

wou dat meer clubs zo beleid hadden kijk maar naar fnoord twente .

Om de strategie financieel nog eens te benoemen, ik citeer uit het jaarverslag van 2013/2014:

Financieel gezien streven wij naar minimaal een breakeven operationeel resultaat. Om nog wat meer info te versterken, de lonen en sociale lasten waren tot 31 december 22,7 miljoen euro.

Inmiddels is Sigthorsson(1.500.000), Moisander (1.500.000) , Kishna (600.000), Zimling (600.000) vertrokken (incl. belasting) vertrokken. En Zivkovic (500.000), Menig (300.000), Ligeon (300.000) verhuurd. Ook zijn er nog een hand vol jong ajax spelers vertrokken, El Hasnaoui (150.000), Honer (200.000). Ik gok dat er een daling van rond de 6 miljoen heeft plaats gevonden.

Staat tegenover een stijging door; Gudelj (1.500.000), Sinkgraven (1.000.000), Sanogo (1.000.000), Younes (500.000), Dijks (800.000) en verbeterde contracten voor Bazoer (500.000 meer), Milik (300.000 meer), Tete (200.000 meer), Andersen (300.000 meer), Riedewald (200.000 meer) en dan nog 400.000 voor contracten van jeugdspelers. Een stijging van 6,7 miljoen.

Dat zou betekenen dat Ajax nu naar mijn schatting 23,4 miljoen euro aan salaris uitgeeft en al een stijging heeft van 0,7 miljoen, mochten we Boilesen (800.000) en Duarte (700.000) verkopen geeft dat mooi de ruimte aan Klaassen om te verlengen, zonder alte veel te stijgen in salariskosten.

Ik denk dat Ajax het hoogst haalbare is voor Klaassen. En topper is het niet maar wel een nuttige speler voor Ajax. Maar Oranje komt deze jongen gewoon zwaar te kort. Was totaal onzichtbaar tegen Rapid Wien en is ontzettend traag. Ik ben blij dat we hem hebben maar echt beter verwacht ik niet van hem. Wel jammer we op dit positie van Klaassen niet veel beters hebben. We zullen het helaas met deze groep moeten doen en laten we het beste van maken bij Ajax.

Zo'n overschatte speler die door de media omhoog geschreven wordt.
Is absoluut geen nummer 10 en doet niets anders dan uit positie lopen en de 16 in rennen op zoek naar doelpunten. Voegt niets toe aan het spel wat eigenlijk van een 10 verwacht mag worden maar speelt als een veredelde 2e spits.
Hij is in mijn ogen een rechtshalf die ergens moet komen in plaats van ergens te staan.
Tussen de linies bewegen, heeft hij nooit van gehoord. Hij heeft geen schot van afstand en zo kan ik doorgaan.
Deze 'geweldenaar' zakte volledig door het ijs en nam zijn team niet op sleeptouw als spelbepaler. Het is maar dat hij 2 doelpunten tegen Rapid gescoord heeft maar hij speelt al een hele poos erg zwak maar mag gewoon blijven aan modderen.

11 augustus 2015 om 16:52

Op je eerste zin en laatste alinea na, ben ik het wel met je eens, ik vind dat Sinkgraven op 10 moet staan als je per se met een 10 wilt spelen. Klaassen is minder creatief en verdedigend sterker dan Sinkgraven, dus waarom zou je die dan op 10 zetten? Ik zou Klaassen rechtshalf laten spelen met de opdracht de 16 in te duiken (dus over Sinkgraven heen komen) als de voorzetten van links komen. Dan houd je toch zijn rendement mbt het maken van doelpunten, maar benut je zowel Sinkgraven als Klaassen in hun kracht.

hahahah de uitslag van de poll ik lach me kapot. klaassen europese topspeler, is gewoon zeer beperkt, scoort weinig en duwt zijn team niet naar voren vind het een prima speler voor ajax en hierna Hsv ofzo maar niet meer dan dat. hahaha europese topspeler? gister groot feest in heel NL ofzo?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren