Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Gemiddelde leeftijd Ajax daalt nog verder: 'Je neemt wel eens een risico'

Laatste update:

Frank de Boer stuurde vorige week het jongste Ajax ooit in Europees verband het veld in tegen Rapid Wien en het lijkt erop dat de gemiddelde leeftijd voor de return in Amsterdam nog verder zal gaan dalen. Volgens De Telegraaf raakt Nemanja Gudelj zijn basisplaats namelijk kwijt, zakt Daley Sinkgraven terug naar het middenveld en mag Viktor Fischer beginnen als linksbuiten.

/

De gemiddelde leeftijd zal in dat geval op 21 jaar en 140 dagen liggen. Ajax heeft wel ervaring in de selectie, maar de geroutineerde spelers (Diederik Boer (34), John Heitinga (31), Lasse Schöne (29), Nick Viergever (26) en Ricardo van Rhijn (24)) zitten allemaal op de bank. De Boer weet dat hij hiermee best een risico neemt.

“Een jeugdig team heeft meer bijsturing nodig dan een team met ervaren spelers”, zegt de coach. “Maar je kijkt ook gewoon of het exceptionele talenten zijn of niet. Dan neem je daar wel eens een risico in. Ik heb het gevoel dat de jongens heel goed begrijpen wat er afgelopen wedstrijd niet goed is gegaan. Op sommige momenten hebben ze beterschap beloofd.”

Ajax nam vorige week in Wenen na een sterke eerste helft een 0-2 voorsprong, maar slaagde er niet in om deze marge te verdedigen. Op het moment dat Rapid met tien man op het veld stond, maakten de Oostenrijkers nog de gelijkmaker (2-2). “Uiteindelijk zullen ze dit soort wedstrijden moeten spelen om te begrijpen wat er van ze wordt gevraagd”, zegt De Boer over zijn talenten.

Bereikt Ajax vanavond de play-offronde van de Champions League? #latenwehethopen #rapidwien #instavoetbalzone

A photo posted by Voetbalzone (@instavoetbalzone) on


Frank de Boer slaat door met het opstellen van zijn talenten

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Waarom nu weer sinkgraven van de linkerkant halen? Hij deed het daar goed. En Gudelj was ook n8et slecht toch? Fisher is met terug van blessure. Moet je ook voorzichtig mee zijn. Ik zwg zelfde opstelling als vorige week.

4 augustus 2015 om 08:07

Gudelj was niet slecht, maar misschien is fischer wel heel goed op de training.

4 augustus 2015 om 08:37

Gudelj was prima als stofzuiger, voetballende vond ik hem matig. Fischer blijft in mijn ogen nog altijd het grootste talent wat er tussen loopt mits fit en in vorm. Frank zal het wel weten, maar had toch liever Heitinga voor Veltman gezien voor deze wedstrijd. Voor de rest weinig op aan te merken

4 augustus 2015 om 10:21

Ik denk dat bazoer het grootste talent is. Sinkgraven is een middenvelder Fischer een vleugel speler. En Sinkgraven presteert beter dan gudelj. Dus dan is die keuze meer dan logisch. Enige wat ik had gehoopt is Johnny erin voor Veltman.

4 augustus 2015 om 12:33

Precies, zo vervelend dat die Veltman al jaren fout op fout mag maken. Zet Heitinga erin, die realiseert zich wel terdege waar het overgaat vanavond.

4 augustus 2015 om 14:18

Ik snap dat gesmeek om heitinga totaal niet. In de minuten die hij maakte liet hij alleen slijtage zien. Ik denk dat hij echt niet beter is dan Veltman op dit moment. Ja ervaren wel, maar goed verdedigend/voetballend? Nou nou..

4 augustus 2015 om 15:26

Lee, ik zeg niet dat Heitinga de verlosser is. Maar die is tenminste niet zo een slappeling, en gaat de strijd aan.

4 augustus 2015 om 16:07

Ik zou hem vooral erin willen hebben omdat hij dan zijn europese ervaring kan laten gelden, en misschien met enige professionaliteit de wedstrijd weet uit te spelen, dit jonge team weet nauwelijks een wedstrijd zijn niveau vast te houden, dat heeft toch met ervaring en professionaliteit te maken naar mijn mening.
Veltman bezit op dit moment meer kwaliteit dan Johnny, maar sjon is wel geconcentreerder en beter in coaching en de verdediging neerzetten.

4 augustus 2015 om 19:32

Als hij de gelegenheid krijgt om een duel aan te gaan. Voor hetzelfde geldt sprint de spits met speels gemak bij hem weg.
Heitinga is te traag of hij scherp is weet ik niet. In ieder geval was ik niet onder de indruk van hem tot nu toe (let op wel voor neppie).
Wel zal hij in de coaching indd beter zijn, maar we moeten gewoon van Rapid kunnen winnen. Zal een schande zijn als dat niet gebeurt.

Overigens vind ik Veltman ook niet all that, maar ik heb wel meer vertrouwen in hem dan in Heitinga eerlijk gezegd.

4 augustus 2015 om 08:11

Ik denk dat er eens een leider op moet gaan staan in het veld die de rest van het team een goede prikkel kan geven waarneer Ajax in een sleur komt te zitten, Fischer is ook een goede speler die her verschil kan maken, ga dan met Gudelj, Klaassen en Sinkgraven op het middenveld spelen, naar mijn mening is dit ook het beste middenveld, helaas is het jammer voor Bazoer, groot tslent maar heeft nog tijd nodig.

4 augustus 2015 om 08:33

Als je het afgelopen half jaar voetbal gekeken hebt zou je ook gezien moeten hebben dat bazoer het nu al ontzettend goed doet. Meer dan logisch dat hij wordt opgesteld!

4 augustus 2015 om 08:57

Zoals Baku zegt, als je de afgelopen wedstrijd hebt gezien dan zag je dat als er 1 speler is die sowieso op middenveld moet naast Klaassen het bazoer wel is. Wat is dat in alle opzichten een goede speler. Daarnaast vond ik Gudelj af en toe wat treuzelend overkomen in zijn keuzes en passes waardoor het wel eens wat trager ging. Dat heeft bazoer absoluut niet.

4 augustus 2015 om 09:19

Ik vind juist dat Bazoer vaak de bal te lang aan de voet houd terwijl hij eigenlijk in één keer door kan spelen. Dribbelt soms nog wat te veel.

4 augustus 2015 om 09:20

Sorry ik wil gewoon een type speler zien die graag het spel naar zich toe trekt, iemant die al een idee heeft wat hij met die bal gaat doen, iemant die op zo"n positie bij iemant weg kan draaien, die een steekbal kan geven uit het niets, een type Eriksen dus, Klaassen en Bazoer zijn naar mijn mening niet dat soort type spelers, Sinkgraven en Andersen wel!

4 augustus 2015 om 09:44

@gunnerfan. Klopt, een type Erikisen Theo Jansen mist Ajax zeker op dit moment. Kleine steekballen en crossballen over de breedte. Iemand die durft een station over te slaan. Misschien dat Gudelj dat ub de toekomst zal kunnen, maar ik verwacht nu nog niet alles van hem.

4 augustus 2015 om 10:41

@gunnerfan: Andersen is iemand die bar en bar weinig laat zien en hierdoor geen recht heeft om aanspraak te maken op een basis plaats. Technisch is die belachelijk sterk vind ik, maar met win je de oorlog niet.

4 augustus 2015 om 11:05

Dat zeg ik ook niet maar hij is wel het 'type' speler wat ik bedoel, dat hij nog tekort komt is duidelijk, hij maakt nog teveel verkeerde keuzes, maar hij durft ten minste keuzes te maken, en dat vind ik een enorme plus, iedereen bij Ajax speelt om geen fouten te maken heb ik het idee, Andersen durft ten miste fouten te maken, en risico in zijn spel te leggen, iedereen vind dat De Boer te veel "brave" jongetjes opstelt die zonder lef wat doen, nu heb je Andersen als keer zijde van de medaille, en moet je eens kijken wat een kritiek hij krijgt, in beide gevallen kunnen onze Ajacieden het nooit goed doen, ik heb een zwak voor hem, alleen zal hij wel een volgende stap moeten zetten.

4 augustus 2015 om 11:18

Vandaag is een zeer belangrijke wedstrijd voor Ajax. Aan een Andersen heb je dan niks vind ik. Bazoer speelt normaliter zeer solide, Klaassen ook. Sinkgraven heeft dat wat jij van Andersen wilt zien maar is vele malen verder in zijn ontwikkeling. Andersen zal het moeten doen met inval beurten in de Eredivisie en zijn kwaliteiten tonen. Wellicht is een transfer voor hem het beste, nieuwe prikkels kunnen hem misschien een flinke boost geven. Of verhuren aan een ploeg die met de punt naar voren speelt.

4 augustus 2015 om 11:50

Ik zou hem idd een jaartje verhuren aan een Pec of Willem 2, zolang hij maar wel op Eredivisie niveau wedstrijden speelt, ik denk dat dat het beste is voor zijn ontwikkeling.

4 augustus 2015 om 11:56

@gunnerfan
Volgens mij roep je maar een hoop onzin zonder echt wedstrijden te bekijken, Bazoer is misschien wel beste speler in de voorbereiding. Het is ongelofelijk hoe die jongen speelt en het spel gedeeltelijk verdeelt. Het is ook uiterst opvallend dat hij met zijn 18 jaar nu al samen met klaassen gewoon het elftal draagt. Je zag het al tegen Rapid wien in het eindfase was bazoer een van de weinige die boos werd en iets forceerde. Als je dan nog steeds gaat roepen dat je denk dat Bazoer dan maar moet banken dan heb je er totaal geen verstand van, het verbaast me eigenlijk dat de grote clubs nog niet voor hem in de rij staan. Elke wedstrijd dat ik van Ajax bekijk verbaast ik me enorm over die Bazoer, de kwaliteit spat ervan af.

4 augustus 2015 om 12:09

Als Bazoer zo door blijft gaan zou het inderdaad een wonder zijn als hij over twee jaar nog steeds bij Ajax speelt. Hij is met zijn 18 jaar gewoon al een dragende speler.

4 augustus 2015 om 12:09

Als Bazoer zo door blijft gaan zou het inderdaad een wonder zijn als hij over twee jaar nog steeds bij Ajax speelt. Hij is met zijn 18 jaar gewoon al een dragende speler.

4 augustus 2015 om 17:46

Lol inhoudelijk lezen blijft idd lastig, Ajax heeft een type v d Vaart, Sneijder of Eriksen nodig, Sinkgraven kan die rol nog enig sinds op zich nemen, dus die zou naar mijn mening rcm moeten wezen, dan heb je Klaassen op rcm en Gudelj, Bazoer, Serrero voor cvm, dus ja Bazoer zou dan het kind van de rekening worden wat Klaassen gaat de Boer er niet naast zetten.

4 augustus 2015 om 08:19

Gudelj was voor zijn doen misschien niet slecht, maar het was ook niet geweldig. In balbezit, wat we vanavond veel gaan hebben, kwam hij toch nog handelingssnelheid tekort, zeker voor zo'n belangrijke positie en je ziet dat Sinkgraven op dat vlak een stuk verder is. Fischer is supergretig, doelgerichter dan Sinkgraven op linksbuiten en aangezien de backs bij Rapid niet overlopen van kwaliteit, de juiste keuze van De Boer.

Gudelj moet hard aan zijn zwakke punten werken, wil ie echt belangrijk worden voor Ajax.

4 augustus 2015 om 08:53

Ik ben altijd positief over Frank de Boer maar deze opstelling snap ik niet, dit is een belangrijke wedstrijd voor Ajax en dan moet je juist met Gudelj en of met Heitinga starten.

Dit zijn spelers die snappen wat er gevraagd word in dit soort wedstrijden, ik ben bang dat we door onze jeugdigheid weer een domme tegengoal krijgen.

4 augustus 2015 om 12:04

Ach heitinga... die snapt zeker wat er gevraagd wordt. Maar wat als hij dat lang niet kan brengen? Beetje nutteloos om hem dan op te stellen nietwaar?

4 augustus 2015 om 12:53

De roep om Heitinga vind ik zo raar. Die is de afgelopen 3 jaar bij elke club tekort gekomen. Het lijkt me onzin om te denken dat hij nu ineens wel weer kan voetballen.

4 augustus 2015 om 09:25

Volgens eerdere berichten kan hij maar 60 minuten meedoen. Dus misschien dat ze de tweede helft alles gaan omgooien zodat ze niet weer zo'n verschrikkelijke dip krijgen.

4 augustus 2015 om 11:41

Weet iemand een goede stream die ook vanuit het buitenland werkt? Upc werkt niet in het buitenland..

4 augustus 2015 om 12:23

Nu.nl volgens mij

4 augustus 2015 om 12:05

Haalde hij Veltman er maar een keer uit..

Ik heb er vertrouwen in dat het vanavond goed gaat komen. Ik vind klaassen en ook milik al heel volwassen overkomen op mij, bazoer speelt ook als een echte prof. Dus opzich hoeft het niet perse fout te gaan met allemaal jonge spelere. Hoewel ik wel liever Heitinga zie dan Veltman, die weet tenminste hoe je een wedstrijd over de streep moet trekken

4 augustus 2015 om 09:16

ik heb ook wel vertrouwen in de kwaliteiten van de jongens. Maar ik had toch graag gezien dat er op de as van het veld ergens een ervaren kerel stond die op beslissende momenten van een wedstrijd de jonge gastjes kan aansturen. Nu staat de Boer van de kant vaak zaken te roepen die je met een beetje ervaring zelf wel moet weten. Stel dat Ajax vanavond 2-1 voor staat, gaan we dan pushen om de 3-1 te maken of temporiseren en inzakken om de voorsprong te verdedigen? Heitinga, Veltman, Gudelj en Klaassen moeten hierin een coachende rol hebben om jongens als Riedewald, Bazoer, Sinkgraven en Tete aan te sturen. Dat is ik nog wel een beetje in dit elftal.

Hahahaha op sommige momenten hebben ze beterschap beloofd hahaha. Joh Frank, ga lekker een sabbatical nemen want dit slaat weer helemaal nergens op. Dit gaat weeeeer een jaar lang frustraties zijn. Dit Ajax heeft een coach nodig die de spelers wel kan motiveren ipv zo als voorgeprogrammeerde zombies te laten spelen. Voor het Nederlands voetbal zou het mooi zijn als ajax vandaag doorgaat maar heb er een hard hoofd in. Ook in de competite zullen ze gigantisch tekort gaan komen want al tijdens de vorige wed was het al heeeeel duidelijk dat er totaal geen verbetering inzit tov voeig seizoen

4 augustus 2015 om 08:13

Wat een onzin opmerking. Je zag vorige wedstrijd juist dat ze veel dominanter speelden dan vorig seizoen. Helaas zitten er nog (te) veel persoonlijke fouten op de momenten dat er zakelijk moet worden gespeeld. Als die eruit gaan is ajax gewoon Nederlands nummer 1.

4 augustus 2015 om 08:19

Eehm, que? Nederlands nummer 1? Ajax ligt op dit moment zo ontzettend ver achter op Psv...

4 augustus 2015 om 08:22

Inderdaad niet 'gewoon Nederlands nummer 1' maar ver achter op Psv is ook onzin. Vorig seizoen akkoord, maar er is aan beide kanten weer het nodige veranderd. Ze zijn eerder dichter naar elkaar toe gekropen.

4 augustus 2015 om 08:23

Waar baseer je dat op?

4 augustus 2015 om 08:25

Wat een onzin. Gewoon gelijkwaardig, meneer glazenbol

4 augustus 2015 om 08:27

Vorig jaar bijna 20 punten verschil en volgens mij is er nog geen enkel bewijs geleverd dat dit groter/kleiner is geworden. Ontzettend ver achter dus...

4 augustus 2015 om 08:38

Euhm hoeveel doelpunten en assist hebben Wijnaldum en Depay vorig jaar gegeven? Die zijn weg he!!

4 augustus 2015 om 08:49

Gelukkig heeft PSV precies dezelfde selectie als vorig jaar en heeft Ajax zich niet versterkt 😉

4 augustus 2015 om 09:16

@ abubakari

Dat zal allemaal nog moeten blijken...

4 augustus 2015 om 10:59

Ze waren inderdaad zo dominant dat ze het eerste half uur eindeloos dat balletje achterin rondspeelden. En de tweede helft hebben ze zelfs tegen 10 man constant onder druk gestaan. Ik hoop echt dat ze door gaan maar ik heb er een hard hoofd in.

4 augustus 2015 om 12:46

@ Ebi1991

Wow, we hebben vorige week wel twintig minuten redelijk gespeeld, is dit nu echt de maatschap van Ajax ? Geloof jij nu werkelijk dat op basis van al die holle praatjes van de afgelopen vijftien jaar dat de spelers nu zogenaamd echt beseffen wat erop het spelt staat ? Of dat ze opeens miraculeus hebben afgerekend met de eeuwige Nederlandse voetbal kwaaltjes ? De revolutie beschouw ik zo langzamerhand ook als mislukt, het doel dat jonge spelers zich zouden ontwikkelen aan de hand van gedegen ervaring is niets van terecht gekomen. Financieel is alles in balans maar dat is dan ook het enigste wat in balans is bij Ajax.

4 augustus 2015 om 14:07

@ pritt stift: Dat zal allemaal nog moeten blijken...jouw woorden. Klets dan niet zo stom.

4 augustus 2015 om 08:19

Het staat er wat vreemd, maar wat bedoeld wordt zijn de momenten waarop het mis ging vorige week, vandaar sommige momenten.

Typisch.... we eindigen vorig seizoen met de conclusie dat er ervaring ontbreekt... in de zomer niet te veel geld uit willen geven aan de benodige ervaring seizoen erop met nog jongere basis het avontuur weer aan gaan...

4 augustus 2015 om 08:32

Ik snap Frank echt niet, haal dan een rot die je wel wilt opstellen.

4 augustus 2015 om 08:36

Je doet nu net alsof we eind vorig seizoen met z'n allen hebben bepaald dat het daar aan lag? Ajax ging slechter voetballen, toen de wintermaanden aanbraken, dus kunnen we net zo goed concluderen dat Ajax meer spelers nodig heeft die tegen de kou kunnen.

Ervaring verkrijg je ook door een slecht seizoen mee te maken of door die wedstrijden tegen Barcelona en Psg. Of denk jij dat Gudelj, omdat hij een jaar ouder is, verder is dan een Klaassen of dat Heitinga een betere verdediger is dan Veltman?

Ervaring is relatief.

4 augustus 2015 om 08:43

Het was de conclusie van de stad van Ajax zelf... die hebben dat zelf in de media verspreid. Daarop val ik ze nu aan! Als ze dat zelf vinden moeten ze er iets aan doen en niet zo halfslachtig wat ze nu doen en dan met een nog jonger team terug komen.

Denk dat ze het vanavond wel gaan redden met hangen en wurgen maar de volgende ronde is gewoon erg lastig. Te lastig denk ik.

In dat geval is Ajax vanavond volgens mij (gemiddeld) nog jonger dan het PSV wat tegen Zulte Waregem aantrad(21 jaar en 147 dagen) en compleet van de mat speelde(volgens Belgische media de meest vertekende 2-0 in lange tijd). Het is dus ook in Europees verband mogelijk om te presteren met zo'n jonge ploeg bij zulke druk. Het probleem van een te jong team is dan ook meer de consistentie over een langere periode. Ajax zal deze wedstrijd wel winnen lijkt mij, zal wellicht een beetje moeizaam ogen(zoals het zo vaak oogt in Europese wedstrijden totdat de ban gebroken is), maar denk niet dat de plaatsing voor de play-offs in gevaar gaat komen.

4 augustus 2015 om 09:16

Volgens mij had Zulte ook een vrij jong team staan die wedstrijd. Was inderdaad een leuke wedstrijd om te zien.

Ik heb totaal geen vertrouwen meer in deze trainer met alle geweld wilde hij Gudelj en Heitinga en hij zet ze vrolijk op de bank, wat wil hij nu bewijzen vraag ik mij af laat hij eerst is beginnen met het spel wat aan zien te geven zo dat ze beter voetbal laten zien dan vorig seizoen want vorig jaar on deze tijd waren er 42000 duizend seizoenskaarten verkocht en nu 35000 dat zegt mij genoeg nee hij gaar nog meer verjongen .

4 augustus 2015 om 09:05

Serieus? Zijn er zo veel minder seizoenskaarten verkocht bij Ajax? Dat is wel een duidelijk teken inderdaad.

4 augustus 2015 om 09:16

ja vorige week dinsdag stond de teller nog op 34000 dat lijkt mij een teken aan de wand
dat mensen niet zomaar meer klakkeloos hun kaart verlengen , geizen het spel vorig seizoen .

4 augustus 2015 om 09:50

Rapid is maar ook Wolfsburg was uitverkocht. En na een jaar geen CL en kampioen is het altijd wel wat minder, voetbal was ook gewoon slecht, everything is gonnaa be alright!

4 augustus 2015 om 09:43

Scheelt dat je dat ook nooit hebt gehad, je zeurt continue richting Frank. Ik hoop dat je dat nog 5 jaar mag doen..

4 augustus 2015 om 09:56

Ik begrijp dat jij genoten hebt van het voetbal vorig seizoen maar voetbal is ook een soort entertainment dat je de 50.000 die er bijna elke week zitten ook vermaakt , en dat is wat ik bedoel en dat heeft niet te maken dat hij een goede of slechte trainer is maar ik kijk niet alleen naar die 4 kampioenschappen ik wil voetbal zien en ik ben echt niet de enige hoor die er zo overdenkt ik zit in een vak met allemaal mensen die als 20 jaar of langer een seizoenskaart hebben die denken er net zo over hoor zijn die dan allemaal gek ?
Je ziet het nu toch aan het aantal verkochte seizoenskaarten dat komt niet zomaar uit de lucht vallen hoor , dus ik zeur niet over Frank de Boer als trainer maar over het voetbal dat hij zijn team laat spelen want dat is niet veel veranderd hoor .

4 augustus 2015 om 11:11

Nee maar ik denk ondanks dat dat de ingeslagen weg de juiste is. Gaat met vallen en opstaan, soms moet je leren van je fouten. Frank oa. moet daarvoor ook de ruimte krijgen, ze hebben een duidekijk ander transferbeleid dit jaar, meer geinvesteerd en ook tactisch wijzigingen doorgevoerd. Team is een stuk sterker, vietbal komt wel, Rapid uit was bij vlagen genieten. Dat 90 minuten is sowieso een utopie, maar 60 min moet kunnen.

4 augustus 2015 om 11:32

Nee maar daar ben ik het wel mee eens dat ze goede weg inslaan , maar het voetbal onder deze trainer is gewoon doorgeslagen en is veel te veel gebaseerd op zekerheid en met 9 man achter de bal dat is wat ik de trainer verwijt niet de selectie want die ziet er wel goed uit , maar je moet nu onderhand wel doorhebben als trainer dat de mensen de laatste 2 seizoenen niet op het puntje van hun stoel zaten , maar verder zal je mij niet zo gauw horen over het beleid hoor want ze hebben dit jaar en vorig jaar behoorlijk geïnvesteerd alleen hoop ik dat er A beter voetbal komt en B dat ze Bazoer weten te behouden want dat gaat echt een topper worden maar ik hoor nu al weer geluiden dat er al clubs zijn die hem willen hebben ik hoop dat Ajax woord houd en deze selectie is 2/3 jaar bij elkaar houd .

4 augustus 2015 om 12:26

Ik denk dat Frank daar ook van geleerd heeft. Hij gaf ook aan dat enkel die 30 minuten goed waren en dat is hoe hij wil zien. Soms is het ook een kwestie van kwaliteit om het ook goed uit te voeren.

Daarnaast wordt de kritiek op het rondspelen ook overdreven, elke ploeg moet soms temporiseren en dat kun je dan beter met de bal aan de voet doen, dan zonder bal aan de voet. Kortom met af en toe rondtikken is niks mis, maar het moet wel tot kansen leiden en daar ontbrak het vorig jaar aan.

Met Sinkgraven, Bazoer, Gudelj en een fitte Klaassen heb je spelers die de spitsen wel weten te bereiken. Milik vind ik daarnaast veel beter geworden in de kaats en Fischer is ook een jongen waar altijd dreiging vanaf komt.

Woord houdt? Voordat je je dat inbeeld, waar hebben ze dat gezegd? Ik weet wel zeker dat het namelijk niet lukt en dat is ook niet realistisch, Klaassen bv. hou je hooguit 1 tot 2 jaar nog, dan moet van de Beek er staan bv. Er zal altijd veel doorstroming zijn, de vraag is hoe ga je daar het beste mee om.

Als je ziet hoe het jongste Ajax in Europa toch een gelijkspel weet meen te nemen in een uitwedstrijd tegen een stuk oudere tegenstander, dan vraag ik me af hoe deze ploeg over 4 jaar is. Helaas gaan we dat nooit meemaken want zodra ze hun belofte dreigen in te lossen dan worden ze verkocht met nog een 1 jarig contract.

4 augustus 2015 om 12:35

@ tubes

Precies, en helaas gaan we het ook nooit meemaken dat (jonge) spelers eerder gaan pieken. Al jaren is het ontbreken van gedegen ervaring het probleem, zij het wat laat kwamen de Boer en co ook vorig seizoen eindelijk tot deze conclusie (onder protest, maar toch). Tenminste, dat dacht ik dus, maar zoals vanouds was het gelul voor de bühne, het vertrouwen in Overmars was ik al verloren. De Boer kan ik ook steeds minder volgen. I

Ajax en het Nederlandse voetbal willen maar niet leren van de afgelopen vijftien jaar, ik geloof er geen moer van dat de spelers nu opeens echt beseffen wat er op het spel staat. Of dat ze afgerekend hebben met die typische Nederlandse voetbal kwaaltjes. Goed, als de technische staf niet van haar fouten leert hoe moeten dan in vredesnaam jonge spelers leren van hun fouten. Ik hoop op het beste vanavond, maar ik vrees serieus voor het ergste.

Ja de telegraaf zegt dit. Ik zie het vanavond wel wat de opstelling is.

Door Gudelj eraf te halen vrees ik dat er iets té veel voetbal op het middenveld staat. Sinkgraven, Bazoer en Klaassen zijn drie grote talenten, maar zijn allen vooral aanvallend ingesteld. Tegen een counterend Rapid kan dat je in de problemen brengen..

Laat Gudelj er gewoon in staan. Tegen een ploeg die graag mag omschakelen is een type Gudelj gewoon handig. Geen enkele speler, misschien op Bazoer na, die duels wint op het middenveld.

Volgens mij was ik één van de enige die Gudelj vorige week een goede pot vond voetballen. Hij mist misschien wel een 100% kans, maar hij won ontzettend veel duels op het middenveld. Stond gewoon goed elke keer. Balans met het middenveld die waarschijnlijk vanavond basis staat is de balans ver te zoeken.

4 augustus 2015 om 09:46

Niet mee eens, begon goed maar speelde de 2de helft slecht. De 1-2 komt deels op zijn naam, hij schakelde niet om waardoor Veltman zijn man moest oppakken en geen rugdekking kon verlenen. Ook bij een ander moment geen druk op de bal rond de 16 meter.

4 augustus 2015 om 10:56

Dus slachtofferen we Gudelj maar laten we Veltman staan...

4 augustus 2015 om 11:02

Volgens mij was het gewoon weer een klote bal van Veltman. Je zag aan dat "tikkie terug" dat het een keer verkeerd moest gaan. En helaas gebeurde dat ook.

4 augustus 2015 om 11:10

Johnnie10

'geen enkele middenvelder die duels wint op het middenveld'

En dat zeg je als Ajacied? Neem dus aan dat je iedere wedstrijd wel ziet... Maar dan niet op let. Klaassen is juist een strijder, die het van power en inzet moet hebben. Technisch (in de kleine ruimte) vind ik Klaassen veel minder dan Bazoer en Sinkgraven.

Ik geloof hier niks van! Het stond prima in de eerste wedstrijd en waarom een risico nemen met Fischer die maximaal een uur mag spelen. Gewoon lekker hetzelfde beginnen, het middenveld stond goed met 3 sterke voetballende spelers en Sinkgraven beviel mij wel op linksbuiten. Dan kan je altijd later nog Fischer erin gooien al vond ik hem maar matig invallen in de uitwedstrijd.

Zoals ook eerder bij Studio Voetbal werd geroepen: waarom dat gekoketteer met de leeftijd? Er moeten punten gepakt worden!

4 augustus 2015 om 11:36

En zoals Arno Vermeulen bij Studio Voetbal terecht werd gewezen is er niemand bij Ajax die koketteert met leeftijd, maar doet de pers dat.

Hoe dan ook, de beste elf spelen, en als dat toevallig de jonkies zijn, spelen die. Overigens is dat bij Ajax niet zo toevallig, want het TH levert puik werk af op de Toekomst. De kwaliteit van de eigen jeugd neemt de laatste jaren gestaag toe.

4 augustus 2015 om 12:19

Juist, wat een enorme talenten komen er nu uit. Aanmerkingen op het aankopenbeleid zien velen hier los van, maar dat is juist het punt, het TH moet de balans tussen opleiden en aankopen bewaken. Daarbij is de focus in eerste instantie op opleiden gericht, alleen al omdat we daar 8 miljoen per jaar in investeren.

Dit jaar weer Bogarde erbij gehaald als specialist, hij gaat verdedigers trainen. Said Bakkati gaat Jong Ajax ondersteunen. En ze werken aan een nieuw jeugdcomplex om nog meer talent op te leiden.

Jammer had toch een kleine hoop dat Heitinga zou spelen voor Veltman. Maar denk dat Sinkgraven op het middenveld en Fischer aan de linkerkant toch weer meer voetbal erin komt dan met Gudelj op het middenveld. Ben erg benieuwd hoe het uit gaat pakken.

Het is de opstelling die de telegraaf denkt / verwacht, maar wellicht dat Frank de Boer hier anders over denkt en Gudelj wel opstelt en misschien ook wel niet.
Ben er overigens wel van overtuigd dat Frank de Boer naar eer en geweten de sterkst denkbare opstelling maakt en zal dit heus wel in overleg met Henny Spijkerman, Dennis Bergkamp en Orlando Trustfull doen lijkt mij.

Enige juiste opstelling. Je kunt discusieren over Veltman-Heitinga, maar imo hoort Ajax op de middellijn te verdedigen en met Heitinga kan dat gewoon niet, die is daar niet snel genoeg meer voor. Veltman is ook geen sprintwonder hoor, maar nog wel een tikkeltje sneller dan Johnny. Ik zou Heitinga alleen gebruiken in wedstrijden waarin je zelf de mindere bent en veelal verdedigd, dan kan ie met z'n kont in de 16 blijven hangen, dan doet Johnny's gebrek aan snelheid er veel minder toe.

Sinkgraven weer op het middenveld, daar hoort ie ook gewoon. Frank had ook direct Fischer moeten brengen na de rode kaart, niet voor El Ghazi, maar voor een verdediger en hij had Sinkgraven een vrije rol op het middenveld moeten geven. Tactische blunder imo, niet zozeer van de spelers overigens, maar vooral van de technische staf.. Ik dacht dat juist voor de taktiek Trustfull was toegevoegd, blijkbaar is hij óf tactisch niet zo sterk als wordt beweerd, óf hij heeft niet genoeg invloed op FdB (wat kan komen door Trustfull zelf, maar ook door Franks koppigheid).

Ajax moet hier ook doorheen, het talent is er alleen de ervaring ontbreekt om de 2de ronde Champions league te halen.

Een Veltman moet opstaan om de boel aan te scherpen (qua ervaring/leeftijd), alleen maakt hij de fout vorige week door zo slordig de bal in te leveren

Heitinga moet Veltman leren om bepalender in een wedstrijd te zijn.

Ik hoop voor hem dat het niet verkeerd uitpakt.

De Boer is zelfmoord aan het plegen. Of hij wil ontslagen worden of hij moet maar eens met de A1 gaan werken. Serieus, wie gaat dit team sturen als het even niet mee zit? Veltman of zo? Als dit vanavond mis gaat ben ik benieuwd naar de reacties. Dan begint de trainer zeker weer of het feit dat de spelers telkens dezelfde fouten maken. "dat is dodelijk op dit niveau".

Frank de Boer lijkt wel een fan geworden van Russisch roulette of zo. Als het niet om Ajax ging zou ik de Boer echt uitlachen. Als dit maar goed gaat aflopen...

4 augustus 2015 om 11:29

Klaassen! Ik ben ervan overtuigd dat juist hij de man is die dat ook heel goed kan!

4 augustus 2015 om 12:57

@ 007

Inderdaad, je zou bijna gaan denken dat hij kamikaze pleegt, hoe moeten jonge spelers in vredesnaam leren van hun fouten als de technische staf dit niet eens doet. Ik hoop op het beste vanavond maar ik vrees voor het ergste, mijn vertrouwen in Ajax zit weer op hetzelfde als voor de revolutie; namelijk 0,0.

Ik ben trots op dit gegeven, zo jong het team maar al zoveel kwaliteit. Als je goed genoeg bent maakt leeftijd niet uit.

Niks mis met jonge spelers.
Alles mis met zijn strategie.
Spitsen worden verkracht

De Boer en Overmars hebben niet geleerd van vorig jaar toen bleek dat het elftal te weinig ervaring bezat. Nu maken ze het nog bonter met het jongste Ajax ooit. Ze hebben zelf nota bene verkondigt dat er ervaren versterkingen bij moesten. Ze komen dus wederom hun woorden niet na. Zijn ze trouwens niet op de hoogte van de regel dat talenten over het algemeen zeer wisselvallig presteren? En wisselvallig presteren heb je juist niet nodig als je kampioen wilt worden. De Boer en Overmars zijn stronteigenwijs.

4 augustus 2015 om 12:11

Ik denk dat ervaring en met name leeftijd niet alleen het probleem was. De instelling, mentaliteit maar ook kwaliteit was niet aanwezig. Er zijn flink wat spelers bij gekomen met een goede instelling en mentaliteit, Gudelj, Heitinga, Dijks en ook het feit dat Fischer er weer bij is. Bazoer is ook een jongen waar een goede kop op zit.

Kwalitatief is het ook een stuk beter, vorig jaar toch iets doorgeschoten in het doorschuiven van jeugd. Andersen was nog niet goed genoeg voor de basis en Serero ook nog niet beslissend genoeg.

Middenveld is flink versterkt, Bazoer/gudelj - Klaassen - Sinkgraven waar het vorig jaar: Klaassen - Serero - Andersen was. Milik zit beter op zijn plek, van Rhijn heeft goede concurrentie, Viergever speelt op zijn natuurlijke positie (lcv) en heeft ook een mooie concurrentiestrijdt met Riedewald.

Qua ervaring zijn Veltman, Cillessen, Klaassen maar ook een Milik en El Ghazi allemaal een jaartje verder en ouder. Dat moet je niet onderschatten, daarnaast is de bank vrij ervaren met oa. Boer, Viergever, Schone en Heitinga. De rotte appels, Boilesen, Moisander en Kishna zijn eruit, allemaal jongens die met hun gedrag of contract zaten te kloten.

Tegen de wisselvalligheid heeft ajax zeer veel concurrentie op elke positie, presteer je niet ga je eruit of loop je dat risico.

4 augustus 2015 om 12:30

@ difference

Hierbij wil ik mij graag aansluiten bij jouw woorden, ik krijg er zo langzamerhand een punthoofd van. Op basis van wat de Boer denkt dat de spelers nu wel zogenaamd beseffen wat erop het spel staat is mij een raadsel. Wat de Boer en Overmars roepen neem ik allang al niet meer serieus, bij hun is het altijd "a" zeggen maar vervolgens "b" doen. Buiten het feit dat het voor het Nederlandse club voetbal een belangrijk jaar is om punten te pakken, snap ik echt niet waarom hij zo´n risico neemt; want ik geloof er geen moer van dat de verwende dames nu opeens wel die echte topsport mentaliteit hebben of afgerekend hebben met die typische Nederlandse kwaaltjes.

Persoonlijk beschouw ik de revolutie nu toch echt als verloren, zoveel naar na dato is het enige wat in balans is de financiën. Is er dankzij de eigenwijze heren weer tweespalt binnen de club en leert de Boer en co net zoals de spelers niet van hun fouten. Dat fetisjisme dat sommigen hebben met de "jongste selectie ooit" begrijp ik niets van, die jonge leeftijd is verdomme nu al tig jaren het grootste probleem. Ik hoop op het beste vanavond maar ik vrees het ergste, mijn vertrouwen in Ajax zit bijna op het niveau van voor de revolutie.

Zwakke coach door het falen van vorige week bij de spelers te leggen.
Hij had ze met de verdedigende tactiek en consolideren het veld in gestuurd.

Dit is ook een probleem van Ajax door elke wedstrijd weer met een andere opstelling te komen. Werk toch een keer aan een vast basiselftal en laat ze lang met elkaar samen spelen zodat er vastigheden ontstaan. Psv had vorig seizoen ook een vast basiselftal zonder al teveel wisselingen.

4 augustus 2015 om 12:15

Fischer was geblesseerd, dan moet je wijzigen, niks mis mee. Willems deed ook niet mee bij Psv... Tja was geblesseerd.

Daarnaast is het prima om soms licht te wijzigen, ajax heeft spelers met verschillende kwaliteiten zo kun je je optimaal aanpassen aan een tegenstander. We hebben specifieke kwaliteiten op de bank zitten namelijk, kopkracht achterin (van der Hoorn), ervaring (heitinga, Viergever) kopkracht en kracht voorin (sanogo), vrije trappen specialist (schone), duelkracht middenveld(gudelj), Handelingsnelheid en korte draaien (serero). Goed juist, niet elke wedstrijd vraagt om dezelfde tactiek.

aat Frank door met het opstellen van zijn talenten? Tete was misschien wel de beste man van de voorbereiding, veel beter dan van Rhijn die vorig jaar sowieso alleen maar zat aan te kloten. Sinkgraven en Bazoer was een geweldig duo in de voorbereiding, ze speelden allebei veel beter dan Gudelj die gewoon handelingssnelheid mist voor dit ajax. Sinkgraven tikte Wolfsburg gewoon scheel en vorig jaar hebben we al kunnen zien Het is geen schande dat Gudelj gepasseerd is door deze spelers en Bazoer heeft genoeg fysiek voor het middenveld. Heitinga zat vorig jaar op de bank bij een degradatiekandidaat in Duitsland dus tja. Natuurlijk zou ik ook graag ervaring in het elftal zien, maar de ervaren spelers die wij hebben kunnen er niets van of zijn minder dan de talenten. Het probleem ligt niet bij de opstelling van Frank, dat is denk ik gewoon de best mogelijke opstelling, maar bij het aankoopbeleid. En hoezo snappen Gudelj en Heitinga wel wat er gevraagd word in deze wedstrijden? Heeft Gudelj ooit champions league gespeeld dan? En Heitinga zit al 5 jaar op de bank en is zo traag als een zak stront.

4 augustus 2015 om 12:21

Wat is er exact mis met het aankopenbeleid volgens jou? Volgens mij is er gewoon geen probleem en gaat het zowel financieel als sportief tot nu toe voor de wind, de selectie is sterk verbeterd en barst van het talent en dus ook financiële waarde. Heitinga is iemand die zich in deze rol wil schikken en voegt zeker wat toe aan de selectie.

4 augustus 2015 om 13:32

Gudelj is een goede speler, maar hij wordt nu gewoon gepasseerd door Sinkgraven en Bazoer en dat voor 6 miljoen, en het ergste is dat die 6 miljoen de helft van de transferuitgaven is. Dan geef je gelijk al de helft van het budget uit aan een roulatiespeler. Ze riepen om een ervaren spits maar uiteindelijk huren ze Sanogo en halen ze Heitinga. In plaats van een ervaren spits halen ze dus een ervaren verdediger van twijfelachtig niveau die ze in de winter nog afwezen.

Ik krijg het gevoel dat ze een ervaren spits zochten maar dat die te veel geld kostte en dus hebben ze uiteindelijk maar Heitinga gehaald omdat ze het niet konden maken om eerst zo hard te roepen over ervaring om uiteindelijk geen ervaring te halen. Heitinga kost niet veel, is een held bij de supporters, is ervaren en kan waarschijnlijk toch nergens anders aan de bak.

Als ze Gudelj niet hadden gehaald en Serero als backup voor Sinkgraven en Bazoer hadden gebruikt hadden ze 6 miljoen die ze konden uitgeven aan de ervaren aanvaller of verdediger. 4 miljoen transfersom, 2 miljoen tekengeld om het salaris te compenseren en je hebt een ervaren speler binnen voor in de aanval of verdediging. Cillessen is de enige reden dat we zo weinig tegengoals hadden vorig jaar en in de aanval liep er ook nog niet echt iemand rond die in zijn eentje wedstrijden beslist als Depay bij psv. Of leg nog 1,5 miljoen bij bij die 6 miljoen, maak een kleine uitzondering in het salarishuis en je hebt Sisto binnen, een exceptionele speler waar Overmars en de Boer het vaak over hebben. Maar die schijnt ajax te hebben afgewezen dus ik weet niet of hij voor iets meer salaris wel zou willen komen.

Ik wil niet terug naar de tijden van van Basten waar onnodig veel geld werd verbrast aan legioenen vreemdelingen, maar ik vind dat ajax ieder jaar wel gewoon een of twee van de zwakste posities moet vervangen door een of meerdere exceptionele (bij voorkeur jonge, maar soms heb je ervaring nodig) spelers. Zoals Sisto of Cardozo, of die Pereiro die psv nu haalt. Als ze gewoon 7 miljoen voor iemand als Pereiro of Sisto hadden betaald en 5 miljoen voor een topper op linksback in plaats van telkens 1/2 miljoen voor een gokje te betalen (wat ook al snel richting de 10 miljoen gaat) zouden we echt de duidelijke titelfavoriet zijn imo. Natuurlijk zijn het risico's en kan het misgaan, maar Sinkgraven pakt nu ook goed uit en je komt volgens mij nooit erg ver als je geen risico's neemt.

4 augustus 2015 om 15:18

De vorige wedstrijd gewoon basis gestaan en 90 minuten gespeeld. Daar zag je het al, een blessure en je hebt gewoon een goede bank nodig. Zowel Bazoer als Sinkgraven gaan nog wel een terugval dan wel een blessure krijgen, wat doe je dan? Juist, dan heb je met Gudelj een adeqate vervanger. In de top moet je gewoon meerdere mogelijkhede hebben en Gudelj voegt ook wat extra kwaliteiten toe die we nog niet hadden. De 6 miljoen was gewoon beschikbaar in het vorige boekjaar, koopje.

Ervaren spits lukt niet, noem eens iemand die geschikt was? Sanogo vind ik een goed plan ook met het oog op het perspectief van Zivkovic, prima keus. Heitinga is gewoon een prima aanvulling, brengt ervaring en gif in de ploeg wat we zo nodig hadden.

Verdediger? welke dan? Betere dan Riedewald of wil je hem gewoon op de bank zetten? Hoe ga je met aanstromende talenten om? Wat koopje tegenwoordig voor 4 miljoen en 2 miljoen tekengeld?

Sisto? Wat heeft die laten zien? Niks beters dan Younes op dit moment en we hebben talent zat op de vleugels. Exceptioneel? Laat mij niet lachen, heeft weinig laten zien nog. Ja in de deense competitie dat zegt dan ook voldoende.

Pereiro idemdito ook nog niks laten zien, je kunt beter een Muric halen die opleiden en door laten breken zoals met El Ghazi en Bazoer ook gebeurd is. Exceptioneel talent ja, maar dan voor 0 euro.

Iemand die alle elf namen weet??

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren