Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Nijland: 'Ik begrijp niet waarom Feyenoord nu nog zaken wil doen'

Laatste update:

FC Groningen is niet blij met de handelwijze van Feyenoord. De Rotterdammers weten nu al een tijdje dat er twee nieuwe centrale verdedigers moesten komen en kort voor de start van het seizoen heeft de club zich gemeld bij Groningen voor Eric Botteghin. De bekerwinnaar wil de Braziliaan nu echter niet meer laten gaan en vraagt zich af waarom Feyenoord niet eerder is gekomen.

/

Feyenoord heeft afscheid genomen van Khalid Boulahrouz en Joris Mathijsen en heeft in de persoon van Jan-Arie van der Heijden pas een vervanger binnengehaald. Botteghin moet de tweede aanwinst voor de defensie gaan worden, maar Groningen wil niet meewerken. “Ik begrijp niet waarom Feyenoord een week voor de competitie nog zaken wil doen”, zegt algemeen directeur Hans Nijland in De Volkskrant. “Als ze begin juni waren gekomen, hadden we waarschijnlijk een deal gemaakt.”

“Maar het is kennelijk des Feyenoords om zo laat voor een speler te gaan”, moppert Nijland, die er op wijst dat de Rotterdammers ook pas nu bezig zijn met de komst van aanvaller Michiel Kramer van ADO Den Haag. Net als Groningen weigeren de hofstedelingen om nu nog mee te werken aan een transfer. Zowel Botteghin als Kramer heeft nog maar een contract voor een jaar; wanneer zij niet verkocht worden en ook niet bijtekenen, zijn zij volgend jaar transfervrij op te pikken.

Denk jij dat Eric Botteghin uiteindelijk toch naar Feyenoord zal gaan?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Komt deze man uit een ei of zo? Sinds jaar en dag wordt er tot de laatste minuut gehandeld in spelers.

Ik word een beetje moe van het selectieve gehuil.

1 augustus 2015 om 12:45

Nee, maar hij heeft wel een punt.. je wilt het liefste je selectie ingespeeld hebben als je aan de competitie begint.. En als feyenoord nu pas komt moet je ook niet selectief gaan huilen als hij te duur wordt bevonden en misschien niet komt.. Maar alles heeft zijn prijs en we zullen zien

1 augustus 2015 om 12:48

Haha, is het de schuld van Feyenoord dat de transferperiode tot 1 september duurt? Nederlandse clubs weten gewoon dat je tot 1 september spelers kwijt kan raken. Dit is huilen om de prijs op te drijven.

1 augustus 2015 om 12:54

Hij heeft helemaal geen punt. Tranferdeadline loopt voorlopig nog Door. We doen niks illegaal. Van Geel lacht intussen in zijn vuistje

1 augustus 2015 om 12:54

Feyenoord moet weten dat clubs vlak voor het begin van de competitie geen spelers meer wilt kwijtraken. Spelers die zij ook nog moeten gaan vervangen. Nogal dom van Feyenoord om te denken dat ze wel eventjes (zo laat) dragende spelers kan weghalen bij een club.

Bijna iedere club heeft op het moment de deur dicht. (vooral voor hun belangrijke spelers).

1 augustus 2015 om 12:55

Jullie hebben straks een ongemotiveerde speler...

1 augustus 2015 om 12:59

Ik denk niet dat hij in zijn vuistje lacht, want een kleine maand geleden kon hij hem voor minder kopen.

1 augustus 2015 om 13:01

Eric ligt er anders niet wakker van hoor

1 augustus 2015 om 13:02

Hij heeft wel degelijk een punt. Feyenoord weet al heel lang dat ze die Cv's nodig gaan hebben maar besluiten om nu pas contact op te nemen over botteghin. Dan moeten ze niet gaan huilen dat het transferbedrag straks 5 mil of meer wordt omdat Groningen ook niet gek is. Overigens denk ik dat Botteghin gewoon bijtekent als Groningen m niet laat gaan. Dan istie in de winter of in de volgende zomer weg. Overigens moet je je afvragen of dit wel het niveau is wat Feyenoord moet willen nastreven.

Kramer moet Feyenoord toch niet willen. Niets beter dan Te Vrede en zal vreselijk door de mand zakken denk ik.

1 augustus 2015 om 13:07

@arwinos
5 Miljoen of meer lol, wat heb jij ontbeten? Lsd?
Laat hem maar fijn in Groningen, 2 miljoen is al veel te veel voor zo'n middelmatige voetballer met een 1-jarig contract.

1 augustus 2015 om 13:10

van Geel lacht in zn vuistje...? A; Bottegin speelt gewoon bij Groningen. B. In juni was hij waarschijnlijk goedkoper geweest. Nu gaat ie alleen voor de hoofdprijs....

1 augustus 2015 om 13:18

Doorzichtige poging de prijs wat omhoog te schroeven, zal vast nog wel weg gaan

1 augustus 2015 om 13:27

Nee is logisch om de prijs omhoog te schroeven, en dat is enkel en alleen te wijten aan het handelen van Feyenoord. Ze wisten ruim van te voren dat ze spelers nodig waren, dan is het super dom om te wachten tot het laatste moment voor de start van de competitie.
Groningen wil de speler liever niet meer kwijt wat de prijs zal opdrijven en een vervanger halen gaat ook meer kosten dan wanneer dat je ruim op tijd kunt handelen.
Dus doorzichtig is het wel, een manier om de prijs op te schroeven? Nee daar zorgt Feyenoord met hun handelen zelf voor!

1 augustus 2015 om 13:43

Hij heeft een punt? Zeker Nederlandse clubs zijn afhankelijk van verkopen voordat er geïnvesteerd kan worden. Clasie is pas 2 weken verkocht, dus het is zeer begrijpelijk dat Feyenoord nu pas kan handelen

1 augustus 2015 om 13:51

Wat valt er te lachen dan? Als Groningen en ADO voet bij stuk houden heeft van geel een probleem

1 augustus 2015 om 14:27

Tuurlijk heeft hij wel een punt, feyenoord weet van het begin van de transfermarkt dat er nieuwe verdedigers moeten komen. Waarom dan wachten tot vlak voordat de competitie start?

1 augustus 2015 om 14:48

Ik begrijp wel dat de voorkeur van iedere trainer en technisch directeur niet uitgaat naar transfers in de laatste weken in de transferperiode. Feyenoord had zich ook eerder moeten melden, dan was de deal snel rond geweest, maar met de blessure van Van Beek en de oefenwedstrijden waarin de verdediging een dusdanige indruk maakte, is waarschijnlijk later besloten dat er verdedigers bij moeten.

1 augustus 2015 om 15:32

Alsof Nijland geen schaduwlijstje heb van zijn elftal.. Als Nijland hier niet op voorbereid was dan is hij gewoon een slechte 'ad'

Tuurlijk feyenoord had veel eerder moeten handelen.. Maar hoelang draait Nijland nou mee in de voetballerij, hij moet toch weten dat er interesse is in een speler als botteghin.. Dan had hij al moeten anticiperen daarop vind ik

1 augustus 2015 om 15:35

nee dat is niet de schuld van feyenoord net zoals groningen mag vinden dat feyenoord nu te laat is want veel tijd om een vervanger te halen heeft groningen nu niet meer dus ik geef ze groot gelijk als ze hem niet meer laten gaan

1 augustus 2015 om 15:39

nijland kan wel een lijstje hebben maar dat betekend nog niet dat die spelers ook willen komen en betaalbaar zijn voor groningen.
groningen moet zich dan ook op het laatste moment bij een club melden wat de prijs zeker niet goed zou doen

1 augustus 2015 om 16:15

Waarom lacht van Geel dan? Of het is de hoofdprijs betalen, of ze komen niet. En als ze volgend seizoen transfervrij zijn, dan zullen ze echt niet zo snel naar Feyenoord gaan

1 augustus 2015 om 16:32

Hij haalt toch ook zelf Drost net voor het begin bij PEC weg dus hij moet niet zo heilig lopen doen want hij doet het zelf ook.

1 augustus 2015 om 16:35

Dan loopt die over een jaar voor niks de deur uit. Daar wordt Groningen dan niet blij van denk ik

1 augustus 2015 om 17:26

Uhhh Jesper Drost??? en idd transferwindow is 2 maanden dus t/m 31 Augustus Nijland moet niet zo zeuren en een prijs noemen en dan is het aan Feyenoord om daaraan te voldoen ja of nee.

1 augustus 2015 om 20:41

Als Groningen hem nu verkoopt dan gaan ze een vervanger halen... Waarmee ze een andere club duperen. Benieuwd of Nijland dat dan ook zo vervelend vindt. Het staat Groningen vrij om "nee" te zeggen. Als ze dat niet doen, is Nijland dus gewoon een grote schijnheil.

Overigens logisch dat Feyenoord nu pas komt. Die zullen eerst andere opties hebben bekeken, en dan kom je op enig moment ergens uit. Nu is dat een maand (!) voor afloop van de window.

1 augustus 2015 om 12:49

Vorig jaar was exact hetzelfde, lijkt wel of Feyenoord de scouting niet op orde heeft! Pelle, die in maart april aangaf te zullen vertrekken en dan op het laatste moment met een spits als Kazim aankomen. Nu 2 verdedigers transfervrij laten vertrekken en dan weer vlak voor de start van de competitie basiskrachten oppikken. Nijland heeft hier gewoon een punt, kom dan eerder en niet op het laatste moment en dan is het logisch dat ze niet meer meewerken, hoe sneu ook voor Botterghin!

1 augustus 2015 om 13:33

Misschien moet eerst wat binnen komen voordat ze zomaar bedragen van miljoenen op tafel kunnen gooien?

1 augustus 2015 om 13:38

Denk je nou werkelijk dat Feyenoord geen geld heeft overgehouden vorig jaar? Ik hoorde dat vorig jaar aantal reserve miljoenen op de bank stond, of hebben ze dat afegelopen jaar aan extra moeten betalen aan de zonnebanken en massages van mevrouw van Geel! Feyenoord had volgens de supporters wel degelijk geld overgehouden vorig jaar en ook aan Europees en competitie flink verdiend en nu is er ineens niks meer! Vind het altijd zo lekker tegendraads.

Feyenoord had echt wel 5 miljoen achter de hand en eventuele lening kunnen aangaan, met betrekking verkoop Clasie, want dat kon iedereen zien, dat die zou vertrekken!

1 augustus 2015 om 13:44

De waren twee absoluut grootverdieners vertrokken uit de verdediging wat allang bekend was. Dus daar hoefden ze echt niet op te wachten hoor....

1 augustus 2015 om 13:52

GrootverdienerS? Alleen Mathijssen, Khalid verdiende rond de 3 ton.

1 augustus 2015 om 14:47

Dat is toch ook geen raadsel dat het scoutingssysteem van Feyenoord dramatisch is. Halen enkel spelers die bij iedereen al op de radar is of ze halen pure middelmaat. Het is al sinds jaar en dag dat Feyenoord verschrikkelijk is met transfers, dus dat kan geen verrassing voor je zijn.

1 augustus 2015 om 12:50

Ja omdat clubs zelf ook spelers kwijt moeten. Dan kopen ze niet eerder als dat ze spelers verkocht hebben. Dat is de enigste reden waarom clubs laat spelers kopen.
Feyenoord wist allang dat ze spelers nodig waren en wachten tot het laatst. Je dan moet je gewoon de hoofdprijs betalen en helemaal als een club die speler zo laat niet meer kwijt wil.
Maar als je gewoon eerst even had nagedacht had je dat zelf ook wel kunnen bedenken! En beredeneren dat het verhaal van Nijland nu meer dan logisch is!!

1 augustus 2015 om 13:07

Ik ben voor Feyenoord, maar Nijland heeft gelijk. Vorig jaar ging het al allemaal traag, maar dit jaar nog erger. Ik begin te twijfelen aan het scoutingnetwerk van Feyenoord. Als je Boëtius van de hand wil doen is het misshien verstandig om een buitenspeler te halen die snel is en iemand kan passeren, ipv Kazim op linksbuiten. Ik heb er eerlijk gezegd heel weinig vertrouwen in dit jaar.

1 augustus 2015 om 14:55

Klopt. Maar laat het nou ook net des feyenoords zijn dat zij de selectie op de laatste minuut pas rond hebben en een dramatische competitie start hebben de laatste jaren. Dus voor feyenoord zou het ook een voordeel zijn als van geel eens wat eerder begint

1 augustus 2015 om 15:34

Volgens mij is het gewoon een trucje om de prijs te verhogen.

2 augustus 2015 om 10:24

Wat klets jij nou. Hij heeft het over Feyenoord. Hij heeft gelijk. In Rotterdam zitten amateurs. Een week voor de start van de competitie erkennen dat de zaken niet op orde zijn. Wat een beleid voor een miljoenen bedrijf. Lachwekkend. Ze hebben zo al vele punten verspeeld de laatste jaren bij de opening van het seizoen. Dit is wanbeleid. Neem Boetius en Vilhena. Wat is nu het plan van Feyenoord met deze gasten. Immers en Kazim kon men ook wel kwijt, wellicht niet voor de hoofdprijs maar wel voor genoeg geld om dat vervolgens direct te investeren in een verdediger bijvoorbeeld.

Volgens mij is hij gewoon boos dat zijn selectie leeggekocht wordt.

1 augustus 2015 om 12:43

Dat speelt zeker mee, maar toch snap ik niet. Als Feyenoord zijnde wil je toch ook zo snel mogelijk je selectie compleet hebben?
Overigens zou dit een zeer goede aanwinst zijn voor Feyenoord.

1 augustus 2015 om 12:48

Tuurlijk willen ze dat. Maar voor Clasie verkocht werd was het geld er gewoon niet.

1 augustus 2015 om 12:57

Feyenoord kon Botteghin gewoon betalen hoor, wat zal die moeten kosten 2 miljoen? Als van Geel zich nu eerst bezig houd met de selectie en niet sentiment aan het oppikken is in Turkije, dan had ik hem nog een kans gegeven, maar net zoals vorig jaar zit die weer met zijn handen in het haar. Ik snap niet, dat Feyenoorders deze man nog pruimen, hij komt met de raarste namen, zoals boularouz Kazim en handelt naar mijn mening gewoon slecht! Een ijscoverkoper had Clasie ook voor dat bedrag kunnen verkopen, evenals Pele en de Vrij nota bene de verdediger van het WK.

1 augustus 2015 om 13:48

Ze konden de transfersom wel betalen, maar er was geen salaris budget

1 augustus 2015 om 13:52

Oke, dus een Mathijssen en een Boularouz verdienden alleen appels en eieren. Nee van Geel heeft te veel met sentiment gekeken, door Kuyt aan te trekken. Had beter dat geld in de breedte kunnen gooien en echte versterkingen. Al zou Kuyt misschien het eerste paar maanden het goed doen, hij zal echt geen toegevoegde waarde meer worden, wat de Feyenoorders verwachten in het veld. 7 ton salaris voor de bank is straks wel heel veel voor Feyenoord. Voor 7 ton had je 2 goeie verdedigers een veel betere oplossing gehad.

1 augustus 2015 om 17:07

Randje16, geef jij ons openheid van zaken? Jij schijnt exact te weten wat het budget van Feyenoord is en hoe de financiele zaken verlopen. Dan kunnen wij ook met feiten de discussie aangaan. Dank je wel.

1 augustus 2015 om 20:00

Ga niks openheid geven. Ga even jaartje terug en je leest wat Feyenoorders allemaal zeggen over budget

1 augustus 2015 om 13:43

Hij is helemal niet boos. Dit is een spel dat hij tijdens onderhandelingen met topclubs altijd met of eigenlijk via de media speelt om een zo hoog mogelijke transfersom eruit te slepen.

Hij is gewoon gehaaid.

Ja slecht handelen van Feyenoord.

1 augustus 2015 om 13:05

Alles behalve. Ze geven het geld pas uit als het binnen is. Lijkt me niets slechts aan.
Als ze nu laten we zeggen 3 Miljoen euro schuld hadden gemaakt voor Botteghin en Clasie werd toch niet aangetrokken door Southampton, dan was Feyenoord weer terug bij af geweest.
Snap wel dat dit niet tof is voor Groningen, maar het is niet de fout van Feyenoord dat je tot 1 September spelers mag kopen. Tot die tijd is elke club vrij om spelers te benaderen.
Als Groningen nu niet mee wil werken is weer hun goed recht, maar dan zou je kunnen zeggen dat zij misschien slecht handelen, als hij volgend seizoen gratis de deur uit loopt, of in de winterstop nog niet eens de helft oplevert.
Dit gaat al jaren zo. Misschien moet meneer Nijland eens een actie op poten zetten tegen de duur of de periode van de transfermarkt, ipv zich druk maken om wanneer andere teams binnen deze termijn spelers benaderen.

1 augustus 2015 om 13:24

Neem een voorbeeld aan hoe PSV het heeft gedaan. Iedereen wist dat Wijnaldum weg zou gaan, maar hebben gewacht Propper aan te trekken totdat het geld inderdaad binnen was en Wijnaldum daadwerkelijk de deur uit was. Wel had PSV al een akkoord met Propper en was het dus heel snel geregeld. Als we dit vergelijken met Feyenoord, iedereen wist dat Clasie weg zou gaan (dus geld zou binnenkomen) en ook Mathijssen en Boulahrouz zijn weg gegaan, dat scheelt enorm salaris maar er moet wel vervaning komen. Echter zijn ze nu pas aan het handelen. Ze hadden allaang een akkoord met Botteghin en of Groningen kunnen regelen en pas daadwerkelijk hem kopen als het geld binnen is. Zelfde verhaal met Kramer, je wist dat je een spits wilde en ze lieten zich gewoon aftroeven door het Midden-Oosten. Het is veel geld, maar Kramer wil niets liever dan naar Feyenoord. Nu hebben ze geluk dat dat niet doorging en ze nog een kleine kans hebben, al zal hij nu wel duurder worden dan eerst.

1 augustus 2015 om 13:40

Op zich met je eens hoor. Maar zou wel triest zijn dat Clasie moest vertrekken voordat Botteghin of andere verdediger kon worden aangetrokken. Ook omdat je al twee grootverdieners uit de verdediging hebt laten vertrekken.
Wat als Clasie niet weg was gegaan dan? Dan was er geen extra verdediger aangetrokken? Lijkt me toch dat het aantrekken van verdediger los staat van het verkopen van een middenvelder. En helemaal om dat Botteghin echt geen 5/6/7/8 miljoen moet kosten.

1 augustus 2015 om 13:42

@ dr Voetbal:
Salaris en transferbudget zijn twee aparte dingen. Dus die vlieger gaat niet helemaal op. Daarnaast kan het zomaar zo zijn dat Feyenoord al met andere verdedigers is bezig geweest in die tussentijd, maar dat dat op niets is uitgelopen.
Ook hebben ze eigen jeugd een kans gegeven in de voorbereiding, wat op de rcv positie erg slecht is bevallen, waardoor de noodzaak schijnbaar weer hoger is geworden en ze zijn uitgekomen bij Botteghin. Hij zal du niet de eerste keus geweest zijn, dat ze nu pas bij hem uit komen. Zelfde geld voor Kramer. In dat geval willen ze ook niet voor niets eerst van andere spelers af.
@ Henky R: Klopt, maar het beetje geld wat er was voor het vertrek van Clasie, is aan Vejinovic besteed. Tis aan Feyenoord om te bepalen waar de prioriteit ligt voor versterking. Je kan het geld maar 1x uitgeven en in dit geval waren ze blijkbaar meer overtuigd van of was er meer behoefte aan Vejinovic.

1 augustus 2015 om 13:47

Ja alleen grote salarissen spelen wel mee in transferbudget natuurlijk. Als je twee spelers met een groot salaris kan lozen. En daarvoor een goede speler met normaal salaris kan kopen dan kan het al snel uit...

1 augustus 2015 om 13:50

Wellicht zat dat geld al in het transferbudget voor Vejnovic en Gustafson

1 augustus 2015 om 17:27

Je vergeet dat veijnovic en vd heijden zijn aangetrokken. Eerstgenoemde had een transferbedrag. Beiden hebben denk ik een behoorlijk salaris. Het komt nogal dom over van Nijland om dit roepen. Terecht merkt iemand hierboven op dat ze zelf met Drost exact hetzelfde doen.....

Wat moeten ze met Botteghin als je van der Heijden al hebt gehaald en Vlaar ook een contract wil aanbieden. Dan is Botteghin overbodig lijkt mij. Maar verder hebben ze toch al genoeg verdedigers met Van Beek, Kongolo, Karsdorp, Woudenberg, Wilkshire, Nelom en misschien Vlaar er dan nog bij. Dan kan Botteghin beter nog bij Groningen blijven of naar Engeland gaan.

1 augustus 2015 om 12:46

Is vlaar er niet lang uit? Denk dan niet dat ze Vlaar nemen!

1 augustus 2015 om 12:50

Vlaar komt niet hoor haha. Ze hebben wat navraag gedaan maar daar is niks uitgekomen. En Van der Heijden is een linkspoot. En backs zijn geen cv's natuurlijk.

1 augustus 2015 om 12:52

Vlaar is nog niet duidelijk en van Jan Arie in je selectie wordt je ook niet vrolijk natuurlijk. Die jongen is zo beperkt....
Het enigste wat ik mooi vind aan Jan Arie is zijn praatje voor de camera na de wedstrijd. En helemaal als ze hebben verloren dan is hij zo realistisch.... NOT!

1 augustus 2015 om 13:00

Gio is heel duidelijk over Vlaar geweest. Hij is geen optie.

En wie weet, misschien wil Gio wel zijn formatie wijzigen.

Nijland moet zich daar niet over uitlaten. Feyenoord hoeft die redenen niet kenbaar te maken aan hem of iemand anders. Of het slim is, is een ander verhaal

1 augustus 2015 om 12:53

Het gaat om zijn speler dus dan mag hij zeggen wat ie wil.

1 augustus 2015 om 13:04

Nijland mag Van Geel op zijn blote knieen danken als hij 2 miljoen krijgt voor een 27 jarige verdediger met een 1-jarig contract. Wat wil hij dan? Hem in de winter verkopen voor een paar ton of volgende zomer transfervrij?
Botteghin was gewoon niet onze eerste keuze, vandaar dat Feyenoord nu pas concreet wordt.
Ik, als Feyenoorder, vind 2 miljoen al te veel geld voor zo'n gemiddelde speler.

1 augustus 2015 om 14:10

Zoals al zovaak gezegt door Nijland laten ze hem liever gratis vertrekken volgend jaar dan dat ze hem nu nog kwijtraken.

2 augustus 2015 om 00:59

Perfect. Zou ik ook doen, Botteghin beloven om hem volgend jaar gratis de deur uit te laten als hij zich dit seizoen nog volledig inzet voor Groningen.

Ik had Bottegin graag bij PSV gezien, en dat heb ik al vaak gezegd. Het is een sterke en balvaste verdediger, hij is snel en nog behoorlijk technisch. Alleen heeft hij niet zo'n goed schot.

Maar hier in Nederland denken we dat een verdediger ook moet kunnen aanvallen, terwijl onze verdedigers hun kerntaak vaak niet eens goed kunnen uitvoeren. Dan heb ik liever een verdediger die goed kan verdedigen en niet kan aanvallen, dan een verdediger die degelijk kan verdedigen en degelijk kan aanvallen. Laat het spelverdelen en het opbouwen maar aan de middenvelders over.

Haha kinderachtige vent zeg. Maar goed, volgens mij is het niet zo gek om spelers pas te kopen als je het geld ervoor hebt.
Zal ie zelf nooit begin augustus een speler hebben gehaald dan? Huillie huillie, prijs opdrijven.

1 augustus 2015 om 12:48

Is het kinderachtig om het vervelend te vinden als een andere club vlak voor de start van de competitie een van je beste spelers wil kopen? Dat zal elke manager vinden.

1 augustus 2015 om 13:15

Nee zeker niet, maar is het de fout van Feyenoord dat je tot 1 september spelers mag aantrekken?? Deel dan een sneer uit naar de Uefa, die zorgt dat de markt nog open is als de competitie al begonnen is. Misschien kan hij een verzoek daar indienen om de transferperiode te verschuiven, ipv moeilijk te doen naar de teams die ruim binnen de gestelde termijn willen onderhandelen.
Vervelend kan ik me voorstellen, maar Feyenoord doet niets verkeerd. Tis aan groningen of ze meewerken. Als ze dat niet doen, loopt hij gratis de deur uit, dan wel voor minder als de helft in de winterstop.

1 augustus 2015 om 13:30

Is het de fout van Groningen dat Feyenoord niet eerder geld had?

Iedereen weet dat wanneer de deadline van 1 september naderbij komt de spelers, zeker de dragende spelers, duurder worden.

1 augustus 2015 om 13:37

Nee ook dat niet, daarom mag groningen ook nee zeggen. Maar ik hoor van Geel niet huilen. Die doet gewoon een bod. Niets meer niets minder.

1 augustus 2015 om 13:46

en dat is dan ook al twee keer netjes naar de prullenmand verwezen door Grunn

1 augustus 2015 om 13:52

Dat mag toch.... Ik hoor daar verder niemand over zeuren, behalve meneer Nijland die het niet lijkt te snappen en het nodig vindt een sneer uit te delen. Zeg gewoon nee en klaar. Zo gaan onderhandelingen.

1 augustus 2015 om 17:07

"zo gaan onderhandelingen"

Hahaha als jij ook maar iets van Nijland wist dan zou je weten dat je hem niets hoeft te vertellen over hoe onderhandelingen gaan.

1 augustus 2015 om 18:02

Joh meen je dat nou? Zou dit dan een spelletje zijn van dhr Nijland, zoals hij deze wel vaker laat zien??? Zoals bv. bij Suarez of Silva????
Uiteraard weet dhr Nijland hoe hij moet onderhandelen, het siert hem echter niet om deze sneer naar Feyenoord uit te delen. Laat hem vooral de prijs op drijven en voet bij stuk houden.
Zoals het jou niet siert om een denigrerende ondertoon in je reactie te plaatsen en over te komen of jij de alwetende bent in zaken dhr Nijland.

1 augustus 2015 om 12:49

hij heeft toch gewoon gelijk, dit is gewoon zo ontzettend dom van Dhr van Geel. hij moet nu meer betalen dan noodzakelijk was. slecht gedaan door dhr van geel.

1 augustus 2015 om 12:52

Moest Van Geel hem van de lucht betalen ofzo? Geen geld = geen Botteghin. Pas na het vertrek van Clasie kon Feyenoord weer investeren.

1 augustus 2015 om 13:06

je kan op ze minst al iets eerder interesse tonen, en na vorig jaar zoveel klappers gemaakt te hebben zouden ze echt wel 2.5 miljoen hebben.. let maar op dat als die nu weg gaat het 3 miljoen wordt.

1 augustus 2015 om 13:17

Dat hadden ze dus niet. Het beetje wat ze te besteden hadden is besteed aan de transfer van Vejinovic, Tis aan Feyenoord waar de prioriteit voor een aankoop ligt, niet aan de andere teams die mogelijk een speler aan Feyenoord kwijt raken

1 augustus 2015 om 16:20

PSV was er ook al uit met Vitesse en Propper voordat Wijnaldum verkocht was. Toen die verkocht werd toen was alles al rond. Dat had Feyenoord ook kunnen doen. Maar kan ook zijn dat Botteghin niet de eerste keus was voor Feyenoord. Dat zou ook het late tijdstip kunnen verklaren.

Botteghin heeft gewoon nog een contract tot volgend jaar en als dat niet afgekocht wordt, dient hij zich daar aan te houden. Vooralsnog lijkt het er op dat Nijland en co Botteghin niet willen verkopen, dus Feyenoord mag langzamerhand ook wel eens naar andere opties dan Botteghin gaan kijken.

1 augustus 2015 om 12:53

Ajoh, standaard prietpraat. Clubs die zich koppig opstellen, niet willen. Speler wilt wel. Uiteindelijk loopt de prijs iets op, begint de speler te mekkeren en gaan ze alsnog akkoord. Dit is toch gewoon van alle dagen?

1 augustus 2015 om 12:56

Klopt dat is het ook. Op basis van dit artikel baalt Nijland natuurlijk gewoon heel erg. Komt inderdaad een beetje klagerig over, maar kan je hem ook niet kwalijk nemen. Is gewoon frustrerend. Objectief antwoord geven is altijd het beste, maarja we zijn allemaal mensen he.

1 augustus 2015 om 13:18

Zeker, is ook niks mis mee. Maar hij heeft zelf bijvoorbeeld voor 2 dagen terug ook nog een speler gekocht. In dat opzicht is dit wel een beetje hypocriet te noemen imo.

1 augustus 2015 om 13:45

Ja ben ik het wel mee eens als hij dit echt zo gezegd heeft. Denk dat het meer komt omdat feyenoord er al een lange tijd naar op zoek was. Dost werd gehaald als reactie op chery.

1 augustus 2015 om 12:53

Klein een beetje dilemma. Het is de beste verdediger van grunn met nog een contract van een jaar. Wanneer hij weggaat dan verlies je gelijk 3 sterkhouders en grunn wilt natuurlijk wel een beetje een leuk elftal hebben, omdat het voor de eerste keer uitkomt in de poulefase van de europa league. Ook al maken we niet heel veel kans natuurlijk. Heb iets gelezen dat grunn voor botteghin 2,5 miljoen kan krijgen. Mooi bedrag natuurlijk. Chery al 3 miljoen, kieftenbeld 250.000 plus europa league inkomsten is voor grunn natuurlijk niet niks. Wanneer grunn geen europa league speelde dan had ik het niet zo'n drama gevonden. Grunn heeft zich leuk versterkt met drost en linssen en er komt dan ook wel een nieuwe CV bij, maar je ziet natuulijk liever een op elkaar in gespeeld team. Hopen dat ie blijft!

Nijland heeft gewoon gelijk, feyenoord had gewoon veel eerder de selectie op orde moeten hebben. Nu is het logisch dat clubs niet meer willen meewerken, want de competitie begint over een week en het is vaak moeilijk een geschikte vervanger te vinden in weinig tijd.

1 augustus 2015 om 12:55

Ze hebben een maand om een vervanger te vinden. Niet ideaal met een competitie die al begonnen is, maar de transfer window loopt nu eenmaal tot 1 augustus. Sterker nog: de laatste transferdag is traditioneelgetrouw de drukste dag van het hele transfer window.

1 augustus 2015 om 12:58

Het is voor iedere club prettig wanneer je de selectie op tijd klaar hebt, maar feit is dat dit bij feyenoord gewoon niet het geval is. Als feyenoord en botteghin echt willen dan gebeurd het gewoon.

1 augustus 2015 om 13:42

Nijland heeft gelijk? Wat kan Feyenoord er aan doen dat de markt zo lang open is? Ik snap dat het frustrerend is, maar iedereen heeft er last van. Feyenoord had ook gewild dat Tevrede Vilhena en Kazim al verkocht waren. En Nijland weet al maanden dat een transfer van Betteghin aanstaande is, had hij zelf maar eerder een vervanger moeten halen.

Feyenoord heeft eerst dammers de kans gegeven, maar die viel door de mand. Dan ga je om je heen kijken, dat is toch gewoon normaal? Daarnaast had Feyenoord pas weer geld toen Clasie verkocht werd. Daarvoor was het budget besteedt aan Gustafson en Vejinovic. Feyenoord is geen Ajax of PSV waar zomaar even 10m klaarligt.

1 augustus 2015 om 13:50

Er is hier denk ik geen sprake van gelijk hebben. Er is gewoon een artikel gemaakt over dat Nijland het vervelend vind. Verder is het gewoon wel een normale gebeurtenis in mijn ogen. Dit had ook een dag voor het sluiten van de transfermarkt gekund. Als het juiste bedrag wordt geboden en de speler wil dan weet je het vaak wel. Het is gewoon frusterend omdat je denk dat er zich geen mutaties meer voor doen. Als het dan gebeurd dan is het gewoon vervelend.

1 augustus 2015 om 14:57

Kan niet, Groningen kan het risico niet nemen om alvast een vervanger te halen. Hebben ze het salaris budget niet voor en je verlaagd de marktwaarde van de speler ermee want dan moet hij weg en weten de andere clubs ook dan.

Hoe later je een vervanger kan halen hoe moeilijker het word voor een club als Groningen en daar komt de frustratie weg van Nijland en heeft hier ook gewoon een punt. Je had als Feyenoord zijnde al lang een deal kunnen maken.

1 augustus 2015 om 15:08

@freshzone Feyenoord moest Clasie eerst verkopen en kon twee maanden geleden nog niet aankloppen. De transfermarkt is nog een maand open, dus Feyenoord doet helemaal niets verkeerd. Ach het is gewoon een trucje om de prijs op te drijven. Een excuus om nu meer te vragen dan aan andere clubs een maand geleden.

Zelf 2 dagen terug nog Drost weggehaald bij PEC maar ach, Nijland moet even huilen. Er is volgens mij nog een maand te gaan.

1 augustus 2015 om 12:51

Inderdaad een hypocriete opmerking van Nijland.

1 augustus 2015 om 12:55

Met het verschil dat Groningen morgen al begint, i.t.t. PEC, dat volgende week begint. Daarbij hoeft Groningen niet te verkopen om begrotingstekorten op te vullen. Dat is dus een totaal andere situatie.

1 augustus 2015 om 13:38

Ik weet niet hoor mar dat hoeft PEC ook niet.

1 augustus 2015 om 13:43

Als je een speler koopt ga je van jezelf uit en niet van de club waar je een speler weghaalt. Nijland is gewoon verkeerd bezig met dit soort uitspraken. Verder een prima man dus dit valt me van hem tegen.

1 augustus 2015 om 12:55

FC Groningen had daarvoor nog geen speler nodig. Feyenoord weet al maanden dat ze zonder centrale verdedigers zitten deze zomer. Lijkt me niet zo lastig om na te denken toch?

1 augustus 2015 om 13:31

Feyenoord had pas weer geld toen Clasie verkocht werd.
Daarvoor was het transferbudget besteedt aan Gustafson en Vejinovic.

Vind het een beetje huilie, Iedereen heeft daar last van.
Enige oplossing zou zijn om de transfermarkt eerder te sluiten.

1 augustus 2015 om 13:48

Als Feyenoord laat komt, moeten ze meer betalen. Er zijn nu minder vervangers beschikbaar en andere clubs zullen ook niet happig zijn om hun spelers te laten gaan en zullen de prijs ook opdrijven. Groningen zal dus meer moeten betalen voor een vervanger, als ze die op zo'n korte termijn al kunnen vinden. Dus: dokken Feyenoord, of anders elders aankloppen.

1 augustus 2015 om 13:56

Laat???? Er is nog exact een maand te gaan. Laat is 30 Augustus.
En dat Feyenoord nu meer moet betalen, dat is dan Feyenoords probleem, maar meneer Nijland moet niet zo misplaatst verontwaardigd zijn dat er "nu nog" clubs durven aan te kloppen voor een speler.
Dat het niet prettig is snap ik, maar Feyenoord doet daarin niets verkeerd, het mag gewoon tot 1 september.
Dat het nu meer kost, so be it

1 augustus 2015 om 14:05

Ja laat, morgen begint voor Groningen het nieuwe seizoen officieel. Feyenoord had ook 2 maanden geleden al kunnen aankloppen.

1 augustus 2015 om 14:16

En overmorgen is het seizoen al bezig en dan nog mag je gewoon spelers halen.
Feyenoord was 2 maanden geleden blijkbaar me andere opties bezig n gaf eigen jeugd een kans.
Nu die andere opties niet haalbaar blijken en de jeugd (dammers) op die positie niet van het gewenste niveau is, komt Feyenoord bij Botteghin uit.
Dus waarom dit 2 maanden geleden had moeten doen, is me een compleet raadsel. Je weet toch niet wat er toen allemaal speelde. En dan had de helft weer zitten huilen dat je zo vroeg in de voorbereiding je eigen jeugd best een kans kan geven.
Dit is zoals het al jaren werkt.
En Groningen kan of mee werken, of niet. Dat is hun goed recht.
Maar niet zo verontwaardigd dat er "nu nog" clubs aankloppen, want ook dat is al jaren een feit, dat je spelers mag benaderen tot 1 September.

1 augustus 2015 om 15:07

Het gaat er niet om wat mag, het gaat er om wat voor clubs nog prettig is. Dit is raar als Feyenoord weet dat ze centrale verdedigers nodig hebben. Het is logisch dat clubs nu niet mee willen werken of meer vragen. Ik denk dat Botteghin wel vertrekt, maar ik zou het niet gek vinden om een miljoen meer te vragen dan eerder aan andere clubs.

1 augustus 2015 om 15:40

Dat begrijp ik, ik begrijp alleen de verontwaardiging van Nijland niet en zijn misplaatste sneer naar Feyenoord.
Ik snap echt wel dat dit geen ideale situatie voor groningen is.
Er wordt nu echter blindelings er van uit gegaan, dat dit de eerste poging is die Feyenoord doet om een rcv te kopen. Er zullen echt wel andere pogingen ondernomen zijn bij andere verdedigers, en daarbij heeft in de voorbereiding de jeugd ook nog een kans gehad. Andere targets waren schijnbaar niet haalbaar en door het dubbele zwakke optreden van Dammers de afgelopen weken, blijkt een rcv verdediger nu toch weer nodig te zijn.
Als ze Botteghin eerder hadden gehaald, hadden er weer veel mensen commentaar gehad, dat de jeugd niet eens een kans krijgt.
Dat Feyenoord nu dan de hoofdprijs betaald, dat is dan hun probleem.
Dus zeuren dat Feyenoord dan laat is, of dat het onprettig is..... Dien een klacht in bij de Uefa over de transferwindow en ga niet zeuren over Feyenoord, die zelf mogen bepalen wanneer ze een speler benaderen binnen deze periode.
Ze dan gewoon dat hij niet meer te koop is en stop de onderhandelingen.

Nijland kan 2,5 miljoen voor een eenjarig contract niet laten lopen.
Zo simpel is het. De deal gaat dus door.

1 augustus 2015 om 12:51

we zullen zien, Botteghin heeft veel betekent voor ons maar andersom heeft Groningen ook voor Botteghin veel betekent. stel dat die niet weggaat zie ik aanwezig dat die als npg een jaar bij tekent.

1 augustus 2015 om 12:59

Waarom zou hij bijtekenen als hij volgend jaar naar feyenoord kan daar meer salaris ontvangt en tekengeld kan vragen.

1 augustus 2015 om 13:14

Kerwinc1 heeft het antwoord al in zijn tekst staan, sommige spelers gunnen hun oud club wat en denk niet dat die dan nog naar Feyenoord wil, aangezien die nu erg moeilijk doen!

1 augustus 2015 om 13:33

Feyenoord doet moeilijk omdat ze de prijs willen betalen die groningen eerder hanteerde voor andere teams die belangstelling hadden???
Of omdat ze een speler willen aantrekken, ruim binnen de termijn waarin de transfer window geopend is?????
Of omdat ze niet 5 miljoen willen neerleggen voor een verdediger van 27, met een 1 jarig contract???
Ik snap dat dit geen ideaal moment is voor Groningen, maar Feyenoord doet hierin niets raars of moeilijks. Ze brengen een bod uit op een speler......
Als groningen niet mee wil werken is dat hun goed recht. Zo verlopen transferonderhandelingen al jaren.

1 augustus 2015 om 14:07

Wie zegt dat hij volgend jaar nog naar Feyenoord kan? Dan hebben ze misschien al lang een ander gekocht.

1 augustus 2015 om 20:10

@bongo4life

Je wil het maar niet snappen hè. Overal begin je er over dat de transfer window nog lang genoeg open is en dat Feyenoord niks doet wat niet mag, maar daar gaat het absoluut niet om. Het gaat er om dat Groningen vlak voor de start van de competitie geen spelers meer kwijt wil raken. Daarom ook niet zo gek dat er nu een hogere vraagprijs gehanteerd wordt dan een maand geleden. Toen was er nog ruim de tijd om een vervanger te zoeken en zou die vervanger ook voor minder geld te halen zijn. Voor dat gebrek aan tijd en de hogere prijs voor een vervanger wil Groningen gecompenseerd worden, dat lijkt me niet meer dan normaal. Sowieso mogen van mij de regels aangepast worden eigenlijk. Geen transfers meer als de competities weer begonnen zijn, dan is dat gezeik ook eindelijk afgelopen.

1 augustus 2015 om 13:00

Dat denk ik dus ook.

1 augustus 2015 om 16:08

Tuurlijk kan Nijland dat wel. Groningen speelt EL, dat gaat ook om geld. Verder kan hij nog in de winter verkocht worden. Kortom, die blijft gewoon tot januari minimaal. Feyenoord heeft het geld niet om een miljoen of vier op tafel te leggen.

Hij mag blij zijn dat Feyenoord niet op 31 Augustus aanklopt. Hij heeft nog een maand de tijd om een vervanger te vinden. Beetje hypocriet om hierover te zeuren. Nijland loopt al lang genoeg in t voetbal rond om te snappen hoe het werkt.

Ik verwacht dat na de JC Schaal de deal alsnog wel rond komt.

1 augustus 2015 om 13:00

Dat het zo werkt weet Nijland natuurlijk ook wel. Maar hij heeft alle recht om aan te geven hier niet blij mee te zijn lijkt me. Hij heeft nog een maand de tijd ja, maar de competitie is dan al wel begonnen. Vanuit het oogpunt van Groningen dus niet ideaal. Ook dom van Feyenoord gezien de hogere prijs die ze nu moeten betalen. Dat van geen geld is ook onzin want Clasie is al 2 week weg volgens mij?

Heerlijk, Feyenoord begint gelukkig echt weer de kenmerken van een grote club te krijgen qua handelswijze. PSV en Ajax liggen ook altijd overhoop met technisch directeurtjes van subtoppers.
Clubs als FC Groningen, ADO en zelfs Vitesse hebben niets te zeggen als Feyenoord iets wil, goed teken

1 augustus 2015 om 13:00

Zeker een goed teken. Helemaal omdat Feyenoord nu meer gaat betalen dan nodig is

1 augustus 2015 om 13:35

Blijkbaar doen ze dat niet, anders had Botteghin al in Rotterdam gezeten, aangezien er al 2x een bod is geweest

1 augustus 2015 om 14:09

Wacht maar af. Het is nog geen gelopen zaak. Hoop uiteraard van wel want dan hebben we Eric nog een jaartje.

1 augustus 2015 om 14:21

Ook prima, maar dan is er voor meneer Nijland helemaal geen reden om zo te reageren. Zijn teleurstelling is begrijpelijk, zijn reactie wat sneu in mijn ogen.

1 augustus 2015 om 14:54

Ach ja, 'dan nodig'. FC Groningen heeft groot gelijk dat ze het zo spelen, om er het maximale uit te halen qua transfersom. Ze zouden gek zijn als ze bij het eerste beste bod ooverstag gingen en riepen dat ie best mocht gaan

1 augustus 2015 om 13:50

De handelswijze is dan wel het enige kenmerk van een grote club. Als je Botteghin en vooral Kramer wilt hebben, kun je jezelf toch niet serieus een grote club noemen.
Hoe zit het trouwens met die gouden generatie die vier jaren geleden werd aangekondigd?

Groningen kan zo doen! maar als Feyenoord met een goed bedrag op tafel komt laten ze hem echt wel gaan, aangezien die nog maar een jaar contract heeft! Groningen wil er nu alleen voor zorgen dat ze de prijs opdrijven.

Hoe later Feyenoord Botteghin wilt kopen hoe duurder hij gaat worden. Groningen heeft dan niet veel tijd meer om een vervanger aan te trekken.

1 augustus 2015 om 13:48

Alleen Botteghin heeft een 1-jarig contract en ik denk dat ie nu niet meer wil verlengen. Voor Groningen is het dan: cashen of volgend jaar transfervrij de deur uit laten gaan.

Zoveel geld hebben de Eredivisie clubs niet dus kiezen ze vaak voor cashen.

1 augustus 2015 om 15:54

Nee hoor, en wintertransfer behoort ook tot de mogelijkheden. Dan kan Groningen in de EL nog met hem spelen, levert ook weer extra geld op.

Feyenoord heeft net Clasie verkocht en geld gekregen. Feyenoord kan er niks aan doen dat ze Clasie laat verkocht is. Voor Groningen is 2.5 a 3 miljoen veel geld. Wat hebben ze liever 2.5a 3 miljoen euro of dat de speler gratis weggaat kan me niet voorstellen dat de speler bij gaat tekenen.

1 augustus 2015 om 13:01

Hoezo net verkocht? Volgens mij is dat al 2 week geleden hoor.
Maar verwacht dat hij inderdaad nog wel weggaat voor een bedrag van 3 miljoen.

1 augustus 2015 om 13:11

Je hebt gelijk maar ik ga ervan uit dat ze niet meteen geld hebben gekregen. Zover ik weet zijn de onderhandelingen vorige week begonnen 1 week van vertrek van Clasie.

1 augustus 2015 om 13:14

Moet je kijken hoeveel clubs in de winter in paniek speler moeten kopen on dat ze in de zomer niet goed ingekocht hebben of een zieke blessure lijst hebben. Ik snap de frustratie van Nijland maar kom op zo werkt het spelletje het is een carrousel waarbij de kleinste clubs vaak het meest de pul zijn. Groningen hoeft om het geld niet te verkopen en Eric zou wel verdomd lastig vervangen te zijn! Al snap ik Feyenoord niet echt bedoel hij zou de ontwikkeling van Van Beek afremmen want ja ik ben ervan overtuigd dat Ericsson te goed is voor de bank!

Feyenoord kijkt in de voorbereiding eerst of jeugd die plaatsen achter sven en terrence kunnen innemen. Als blijkt dat die nog niet het gewenste niveau hebben, ja dan ga je shoppen. Deadline duurt tot 1 sep. Liever nu dan eind augustus toch hans? Haha

Lastig pakket voor Groningen, ofschoon ze hoeven niet te verkopen.
Maar overal in de voetballerij gonst het van de geruchten van spelers die alsnog bij hun clubwillen vertrekken (denk bv, aan de Gea) , dus dan weet je, hoe waardeloos ook, dit kan gebeuren.
Als bij Feyenoord Te Vreede, Boëtius en Vilhena als nog verkocht worden, zullen ze daar toch echt op moeten reageren..
Niet alleen geld speelt bij Feyenoord een rol. Wel als de genoemde spelers niet vertrekken er een te grote en te dure selectie ontstaat.
Met is dus actie - reactie.

Hij moppert om een reden.
De jongen wilt graag naar Feyenoord en als Feyenoord zijn zinnen op hem zet net als op die lange van ADO dan willen ze.
Dit heet ook wel tactiek. Je directe tegenstander zwaker maken om zelf voorop te blijven.

Wat een zielig verhaal van Nijland.

De transfermarkt is nog tot september open, dus zo laat is Feyenoord niet. Daarbij kan het altijd zo zijn dat er eerst verkocht moet worden (clasie) voordat je het team verder versterkt. Botteghin is een aardige speler, maar geen topper. Ik weet niet zo goed wat Feyenoord met hem wil. Je hebt Van Beek, die het goed doet en je hebt Vd Heijden gehaald. Daarbij beschik je ook over Kongolo. Om dan weer een speler voor een paar miljoen te kopen is niet verstandig. Of je moet Kongolo als linksback willen opstellen. Ik vind Botteghin puur verdedigend overigens sterker dan Vd Heijden.

Nog minder begrijp ik van de interesse in Kramer. Kramer is gewoon een middelmatige spits, die in Nederland vooral profiteert van het feit dat hij langer is dan de gemiddelde verdediger. Desondanks verliest hij meer duels dan je zou verwachten. Ik vind hem iets beter dan Te Vrede, maar niet veel. Daarbij heb je met Kuyt en Kazim al twee spitsen. Koop dan een creatieve vleugelspeler, daar heb je veel meer aan.

Dan zou je meteen een heel aardig elftal hebben met ook in de breedte een aantal capabele opties zoals Toornstra, Immers, Manu, Vd Heijden, Bacasikoglu, Kongolo, de aankoop Gustafson.

Vermeer
Wilkshire
Van Beek
Botteghin
Kongolo
El Ahmadi
Vejnovic
Toornstra
Vilhena
Boetius
Kuyt
1 augustus 2015 om 13:17

Niet te vergeten dat Hansie eergisteren Jesper Drost van Zwolle overneemt. Ook een basisspeler zo vlak voor de competitie! Dus Hansie is een beetje raar bezig

1 augustus 2015 om 13:23

@ Fr_010_1908

Aan de andere kant hoort dat spel er ook een beetje bij. Wat kabaal maken om een prijsverhoging ''te rechtvaardigen''.

1 augustus 2015 om 13:49

En daar is ook de hoofdprijs voor betaald en daar was Zwolle heel tevreden over.

1 augustus 2015 om 14:57

Een Ajacied met verstand van zaken, jammer dat ik die niet veel vaker zie
Behalve dan dat je Immers capabel noemt :P

1 augustus 2015 om 15:56

Is geen zielig verhaal, is bedoeld om de prijs op te drijven. Groningen wil meer dan 2,5 miljoen, Feyenoord wil niet meer betalen.

1 augustus 2015 om 14:59

Tja Drost is gehaald omdat naast Chery ook ineens Kieftenbeld vertrok.
Dus dat hypocriet is lekker makkelijk en kort door de bocht. Na afloop van vorig seizoen was al duidelijk dat zowel mathijsen als boula weg gingen. Dan weet je toch al maanden dat je 2 extra centrale verdedigers moet halen? Ervan uitgaande dat er geen talenten het gewenste niveau hebben. In dat licht is het wel vrij bijzonder dat ze nu pas bij Eric aankomen.

Maar goed de deal komt vast nog wel rond voor zo'n 3 miljoen en is de kans dat Groningen punten gaat halen in Europa direct gereduceerd tot 0

Feyenoord krijgt wel een probleem als ze Botteghin halen. Kongolo dreigt met een vertrek als Botteghin wordt gehaald. En ook Boëtius, Vilhena, Immers en Tevrede willen nog vertrekken.

1 augustus 2015 om 13:50

Hoeft niet per se en ik ben benieuwd of dat van Kongolo waar is. Krabbendam heeft bewezen niet meer zo betrouwbaar te zijn.

1 augustus 2015 om 13:55

Kongolo heb ik nog niks horen zeggen. Er is alleen speculatie vanuit VI dat hij weg wil als hij linksback moet. Aangezien Botteghin rcv is zal het Kongolo een worst wezen.

Mensen een beetje inleven en nuance mag ook nog wel! Natuurlijk. Is het naïef en niet goed hoe hij reageerde maar het is ook onderdeel van het spel en naast het zakelijke is Nijland club man en doet hij het met passie en zijn hart/emotie beetje jammer en denigrerend hier altijd gedaan word over voorzitters die oprecht het beste met hun club voor hebben en niet alleen met hun politiek correcte handelswijze met eigen belangen en zakenrelaties voorop.

1 augustus 2015 om 15:01

Ach zolang wij maar beter weten zal het me een worst zijn.
Denk dat bijna alle clubs zeer blij zouden zijn met een betrokken voorzitter die al vele jaren bij ons is.
Ik neem de soms niet al te handige uitspraken zonder meer voor lief.

Hansie is een topper.

Men weet toch dat spelers vlak voor de deadline voor een habbekrats zijn op te halen. Zeker als deze spelers nog een contract hebben van een jaar. Van Geel weet dit in elk geval wel.

1 augustus 2015 om 15:56

Welnee, die zijn juist duurder. Groningen gaat EL spelen, daar kunnen ze hem goed gebruiken en komende winter hebben ze alsnog een mogelijkheid om hem te verkopen.

Niets vreemd aan! Botteghin zou naar mijn mening een versterking zijn voor Feyenoord. Feyenoord weet echter al maanden dat het nieuwe verdedigers moet hebben en had dit dus inmiddels allang op orde moeten hebben. Des te later je clubs gaat benaderen of een deal sluit, des te duurder is de speler.

Botteghin is een sterkhouder voor Groningen, dus ik neem aan dat ze hem in het Noorden niet een twee drie weg willen doen. Komt er een prima prijs op tafel, uiteraard. Maar ik denk dat Groningen nu lekker 4 miljoen moet vragen, of de speler zelf moet houden. Als een Kramer al 10 miljoen moet kosten (wat daarentegen weer een minder goed idee is), dan weet ik het wel.

Tuurlijk, we hebben nog een hele maand en ik wil ook niet insueren dat het zoooo laat is om een speler te benaderen.. maar ik denk dat er meer bedoeld wordt dat Feyenoord al maanden weet hoe laat het is, maar nog steeds niet wakker is.

Hmm,ik begrijp duvels goed dat Nijland het goede personeel aan boord wil houden.
Direkt,en snel geld lijkt me voor FCG op de lange termijn verkeerd,tenzij ze het geluk hebben dat er een goede vervanger binnen de selectie is,die positief gaat verassen.
Ze hebben al twee goede spelers laten gaan,in feite verwacht je dan op papier (veronderstelling)dat het dit seizoen belangrijk minder zou kunnen gaan,natuurlijk een risico.
Misschien kun je beter Botteghin straks transfervrij de deur uit laten gaan,als dat de eindklassering dit seizoen ten goede komt, lijkt me dat het een het ander compenseert.
Dan is zowel de financiele als de sportieve balans in evenwicht.

Hypocriet mannetje die Nijland. Heeft nota bene zelf enkele dagen geleden Drost nog gehaald.

1 augustus 2015 om 13:51

Ook voor de hoofdprijs, waar Zwolle heel tevreden mee was. Maar Feyenoord wil niet meer betalen dan er een paar maand geleden voor Botteghin werd gevraagd.

1 augustus 2015 om 13:53

Altijd grappig om te lezen. Hypocriet 'mannetje' of naar 'mannetje'. Uitspraak kan je idd als hypocriet bestempelen. Of de beste man een doorgewinterde hypocriet is lijkt me sterk.

Opvallende uitspraak nadat je uren geleden Drost hebt gehaald. Deze uitspraken kunnen in de rubriek: korreltje zout.

1 augustus 2015 om 13:58

Zoals boven je gezegd word dat is een speler waar de hoofdprijs voor betaald is en een clubrecord mee gebroken is...boven dien met Nijland en Saymak als 2 vervangers in de selectie en financiële waren zijn hun niet zo ver als ons...toch een ander verhaal om met een fooi bij 1 van onze beste spelers aan te komen. Wij betaalden goed en snel terwijl Feyenoord laag bied en aan een spel begint daar heeft Nijland nu geen zin in en is daar geïrriteerd over.

1 augustus 2015 om 14:09

Volledig mee eens

Nijland heeft geen gelijk. De transferperiode loopt door tot 1 september en het is nu 31 juli.

1 augustus 2015 om 13:52

Nijland heeft wel gelijk, voor Groningen begint het nieuwe seizoen morgen officieel. En het is 1 augustus...

1 augustus 2015 om 13:57

Er is hier geen sprake van gelijk hebben. Ziet iedereen dit nou eindelijk in of ben ik nou gek? Het is gewoon geen ideale situatie en dat vind hij vervelend. Thats it. We weten toch allemaal dat de transferwindow nog een maand duurt en dat de competie altijd een maand voor het sluiten ervan begint.

1 augustus 2015 om 14:08

Het is ook bekrompen dat de window open is tot september, maak er 1 augustus van, einde van het gezever!

Interesseert me niks wat andere mensen over Botteghin zeggen. Deze speler is mega belangrijk voor de fc. En echt en aderlating zijn als hij vertrekt.Of gewoon meer betalen of gewoon wachten tot einde vh seizoen.Dan is hij transfer vrij en zal blijken of hij nog steeds " dolgraag " naar Rotterdam wil of er ineens anders droomclubs opduiken 😉

1 augustus 2015 om 14:00

Idd we zien het wel. In verband met een leuke eindklassering en prestaties in de EL zou het misschien niet eens zo veel uitmaken of je hem verkoop voor 2,5 miljoen of niet. Stabiele prestaties leverem op de lange termijn ook geld op: tv geld, betere spelers naar de club, europees voetbal. Een afweging waar de directie van grunn verantwoordelijk voor is. Voor ons is het makkelijk om een mening te geven, maar een beslissing maken is in dit geval een hels karwei.

Eens zien of Groningen alvast een vervanger aantrekt voor Botteghin of dat ze eerst wachten totdat hij verkocht is. Want Hans Nijland kan een ding heel goed, en dat is praten.

Enerzijds wel te begrijpen dat Groningen denkt, nu werken wij niet meer mee. Een maand geleden had je nog tijd om een vervanger te halen en in te passen, nu begint het seizoen en heb je een stuk minder tijd.

Anderzijds, heeft Groningen niet zelf deze week nog een basisspeler bij een competitiegenoot weggehaald? Dus waar hebben we het over?

Ik zou als ik Groningen was Botteghin behouden, zeker als je in Europa nog iets wil doen. Beter verkopen ze nog wat middelmaat zoals een Hiariej en Islamovic en halen ze nog drie versterkingen.

Ik begrijp de reactie het wordt tijd dat de transfer periode wordt ingekort 1 augustus
Dan heb dit soort problemen niet meer

Vind de de uitspraak van Nijland toch wel opmerkelijk. Krijg toch het idee dat Feijenoord niet het bedrag gaat betalen dat Nijland wil. Wellicht spelen de gevoelens weer een beetje op met de vorige onderhandelingen met V Geel (suarez.silva). Snap anders niet waarom hij zo reageert.
Zou het niet erg vinden als Botheginn in ieder geval tot de winterstop blijft.

Heeft te maken met marktwerking meneer Nijland. Feyenoord moest eerst wachten tot Clasie werd verkocht voordat zij konden gaan investeren in een verdediger. Met het budget dat er was werd namelijk eerst Vejinovic gehaald als vervanger voor Clasie. Southampton moest ook eerst wachten voordat Schneiderlin werd verkocht voordat zij Clasie konden kopen en United moest wellicht ook weer haar eigen spelers verkopen voordat zij Schneiderlin konden kopen.

1 augustus 2015 om 15:04

Helemaal mee eens. Alleen jammer dat Clasie al 2 week weg is.

1 augustus 2015 om 15:20

Klopt, hadden hem dus ook al 2 weken geleden kunnen binnenhalen. Maar dan had het nog steeds niet begin juni gelukt, waar Nijland in dit artikel op doelt.

1 augustus 2015 om 15:48

Daarbij krijgt van Geel ook geen koffer met 12,5 miljoen euro in zijn hand geduwd van Southampton op het moment dat Clasie zijn handtekening zet.
Echter heeft Feyenoord vorige week al een eerste bod op Botteghin uitgebracht.
1 week na dat Clasie vertrokken is.

1 augustus 2015 om 15:59

Dit is marktwerking, Groningen wil vier miljoen minimaal hebben. Feyenoord wil max. 2,5 miljoen betalen. Dus legt de voorzitter van Groningen uit waarom je nu meer moet betalen dan een maand geleden.

Dat je mischien pas kan kopen als je spelers verkoopt kan ik me nog wel voorstellen maar zelfs daar kan je op inspelen. benader de speler in kwestie en club. onderhandel alvast en vertel dat ze de spelers overnemen als de deal van clasie rond is. dan kunnen deze clubs ook alvast gaan zoeken naar vervanging. voorbeeld: deal met propper was ook al rond alleen werd er gewacht op de verkoop van wijnaldum.

al met al snijd feyenoord zich hier met dezelfde mes als vorig seizoen. toen was het team ook nog niet ingespeeld en moesten spelers nog wennen toen de competitie allang begonnen was. Wat resulteerde in onnodig punten verlies.

Dat mag Feyenoord toch zelf weten. Transferperiode is nog een maand geopend, dus Feyenoord kan nog prima aankloppen bij Groningen.

1 augustus 2015 om 15:55

En groningen mag zelf weten of ze die deur opendoen of niet.

1 augustus 2015 om 16:10

tot op zekere hoogte wel.
Weet niet hoe Botteghin er precies in staat maar een carrière verbetering mag je als werkgever niet belemmeren. Ook Groningen mag dit niet ten opzichte van Botteghin. Kan me nog een zaak herinneren omtrent ene Suarez welke ook niet mocht vertrekken.
Laten we hopen dat Groningen het niet zover laat komen. De transfer periode is tenslotte nog een maand open en de meeste deals gebeuren in de laatste dagen. Nijland moet ook niet gaan lopen piepen dat het zo laat is want dat valt reuze mee!
Uiteraard mag Groningen zelf bepalen welk standpunt ze innemen.

1 augustus 2015 om 16:00

Tuurlijk, en Groningen mag vriendelijk nee zeggen en vragen er verder over op te houden.

hoezo hypocriet ?

wel 2 dagen terug drost bij ons wegkapen maar zelf wel jammeren als er een bod op botteghin komt?

Gelukkig laatste seizoen van deze gluipdeken. Feyenoord zal weer niets klaarspelen dit jaar, dus exit Van Geel. Groningen moet gewoon de hoofdprijs vragen.

ik vind dat zowel van geel als hans nijland gelijk hebben. van geel wou eerst zien of de jeugd goed genoeg en het budget dat er was is gebruikt voor vejinovic en gustafson wel is het zo van geel wist eind vorig seizoen dat matthijsen en boula weg zouden gaan. maar dat van geel nu pas handelt is omdat hij nu pas budget heeft en omdat van bronkhorst 2 verdedigers erbij wou hebben . dat nijland dit vervelend vind is terecht. maar hij kan kiezen of een ontevreden speler krijgt of hij laat de speler gaan hij heeft onlangs ook een gekocht van een team uit dezelfde competitie .

kortom de deal zal in een van de komende dagen wel rondkomen ik verwacht na de jc schaal dat het rond komt. alleen ik denk dat wel dat rond de 4 miljoen zou zijn . dus nijland kan opzoek naar een vervanger dus nijland krijgt de hoofdprijs dus hij heeft goed gehandeld en van geel heeft teveel betaalt terwijl hij al eerder een deal had kunnen maken met zowel speler als club.

oftewel het komt gewoon rond

Tuurlijk Nijland, maar wel Jesper Drost op het laatste moment bij Zwolle ophalen. Selectief gehuil.

1 augustus 2015 om 18:05

Hahaha true that :-)

De transfermarkt is t/m tot 31 augustus nog open mr nijland!

Wat een hoop onzin in verschillende verhalen hierboven. Feijenoord wil graag een speler van Groningen aantrekken en doet een eerste bod.groningen ( Nijland ) verwijst dit bod naar de prullenmand en knoopt daar nog een verhaal aan vast. Nijland is niet voor niets de langstzittende voorzitter in de eredivisie, hij kent het klappen van de zweep en zal ervoor zorgen een zo goed mogelijke prijs binnen te halen voor een en daarin heeft Nijland gelijk een bijna 'onmisbare schakel voor Groningen' Wanneer Botteghin gaat en daar zal het toch echt op uit gaan draaien zou dan Kanon van Den Haag een goede opvolger kunnen zijn? Hij is afgekeurd bij Lille ( wilden hem reeds overnemen voor € 500.000 ) In de eredivisie zie ik geen betere opvolger die betaalbaar is. Nijland ontvangt minimaal 3,5 miljoen voor Botteghin en houdt zo nog mooi een potje over! Uiteraard deze Kanon eerst nog eens goed doorlichten in het Umcg.
Ik las ook nog ergens dat Mike vd Hoorn wellicht een optie zou kunnen zijn. Zou maar zo een heel goed idee kunnen zijn ( bij Ajax weinig laten zien, ook veel pech gehad )

Ach zo kennen we Nijland weer. Zo zielig ging hij ook al doen bij de transfers van Suarez, Lindgren, Silva en dergelijke naar Ajax. Het hoort een beetje bij zn onderhandelingsstijl. Uiteindelijk gaat ie Botteghin wel verkopen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren