Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Puur verdedigend hoort hij bij de beste drie verdedigers van Nederland’

Laatste update:

Feyenoord meldde zich bij FC Groningen voor Eric Botteghin en de verdediger zelf wil per se naar Rotterdam verhuizen. Jan Everse, tegenwoordig trainer van FC Dordrecht, liet Botteghin bij PEC Zwolle (toen nog FC Zwolle) debuteren in het profvoetbal. Everse is van mening dat Feyenoord er goed aan zou doen om Botteghin te contracteren.

/

“Puur verdedigend hoort hij bij de beste drie verdedigers van Nederland. Aanvallend zijn er betere. Daarom denk ik ook dat het een goed koppeltje zal worden met Jan-Arie van der Heijden”, aldus Everse in gesprek met RTV Rijmond.

Feyenoord heeft ook nog de beschikking over Terence Kongolo en Sven van Beek, maar volgens Everse kan de club Botteghin desondanks goed gebruiken. Everse denkt dat Botteghin een publiekslieveling in De Kuip kan worden. “Het is een winnaar, en dat is heel belangrijk voor een verdediger.”

Feyenoord moet Eric Botteghin halen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik verwacht gewoon dat van Beek, als hij fit is basis zal spelen. Kongolo wil weg, als hij LB gaat spelen. Boetius, Te Vrede en Vilhena mogen weg.

30 juli 2015 om 15:25

Botteghin-Van Beek....mooi duo toch

30 juli 2015 om 15:30

Vrijwel alle trainers willen met zowel een links als rechts poot in het centrum spelen. Anders zou het wel kunnen maar ik zie Kongolo toch liever niet op de bank belanden en linksback wil hij niet spelen (dat is die ook niet). Haal dan een echte linksback, dan ga je er per saldo meer op vooruit.

30 juli 2015 om 15:30

Ja, maar ben benieuwd of Jan-Arie gaat spelen. 2ervaren verdedigers prima.

30 juli 2015 om 15:31

Pele van Anholt wil geen LB spelen, en goeie LB's zijn schaars in de Eredivisie.

31 juli 2015 om 02:18

Ach een linkspoot op lcv en rechtspoot op rcv is de grootste onzin. Alleen hier in NL hechten ze waarden daar aan. De meeste clubs hebben gewoon twee rechtspoten centraal en de verdediging staat er gewoon als een huis. Ook opbouwend maakt het niet veel uit. Spelen met de opbouw vanuit achteren en dat eeuwige rondgetik wat Ajax altijd doet is gewoon niet meer van deze tijd. Dynamische en fysieke vechtvoetbal brengt je ver, echter lukt dat niet met slappe tieners in je selectie. NLse clubs hebben te veel onervaren snotneusjes rondlopen.

30 juli 2015 om 18:34

Botteghin is een rechtspoot, denk dat je eerder van beek als rechtsback gaat krijgen

30 juli 2015 om 18:55

Kongolo wilt helemaal niet weg.
Wat een onzin zeg.

30 juli 2015 om 19:17

Martijn Krabbendam en FR12 melden het, ook zorgt Krabbendam meer voor onrust dan rust.

30 juli 2015 om 21:46

Laat Kongolo dan eerst maar eens wat beter gaan voetballen dan 2e seizoenshelft vorig seizoen. Als hij op basis van die prestaties op zoek gaat naar een andere club dan vrees ik dat hij niet veel verder dan Volendam komt.

Ik snap er overigens geen reet van waarom hij weg zou willen. Hij is (zeer waarschijnlijk) gewoon weer basisspeler dit seizoen. Als LCV of anders wel linksback.

Botteghin is een goede verdediger die bij een topclub hoort.
Groningen is niet zijn plafond.
Naast he verdedigen verstaat hij de kunst om nog een goal te maken.

30 juli 2015 om 16:19

Is gewoon een hele matige verdediger hoor , laat hem maar eens gaan spelen met ruimte in zijn rug word hij helemaal ondersteboven gelopen. Leuk voor de subtop maar meer gaat het niet worden.

30 juli 2015 om 16:57

Zeg ik ook al tijden.. Ik vind het echt puur subtop materiaal. Gaat een topclub niet beter maken. Ik zou Gouweleeuw nooit voor hem inruilen en dat zeg ik niet omdat ik toevallig voor AZ ben. Als een speler er niks van kan zeg ik dat ook.

30 juli 2015 om 18:41

Lolbroek

30 juli 2015 om 20:47

Hou toch op steeds met je Gouweleeuw. Behalve bij Groningen zit ik ook regelmatig bij AZ, Botteghin is toch echt wel een stuk beter dan Gouweleeuw!

30 juli 2015 om 21:52

Ben van allebei niet echt fan. Als ik dan toch moet kiezen, doe dan Gouweleeuw maar. Hij kan misschien nog groeien, ik vrees dat dit het gewoon is voor Botteghin. Botteghin maakt iedere wedstrijd toch nog wel een of twee vrij forse foutjes hoor. Ik hoop dat Feyenoord het weinige geld dat ze te besteden hebben niet aan hem gaan uitgeven.

30 juli 2015 om 17:50

Ik ben altijd onder de indruk geweest van Botteghin. Vond hem bij NAC al uitstekend en ook afgelopen jaar bij Groningen heeft hij een goed seizoen gedraaid. Heeft een keer in de wedstrijd NAC-Heerenveen drie ballen van de lijn geplukt, dus keepen kan hij ook nog Toen vond ik het een ergernis, maar je zult maar zo'n verdediger in je team hebben. Geeft in ieder geval vertrouwen.

Denk dat Botteghin inderdaad een van de beste verdedigers is die op dit moment in de eredivisie rondlopen. Hij kent weliswaar zijn beperkingen, maar weet deze verdomd goed te camoufleren. Een aanwinst voor iedere club in de top-3.

30 juli 2015 om 21:59

Zijn beperkingen vallen mij anders iedere wedstrijd weer op hoor. Hij levert regelmatig ballen in bij zijn tegenstander, om hem vervolgens weer van de tegenstander af te pakken, omdat hij inderdaad wel gewoon goed kan verdedigen. Per saldo schiet je er dus weinig mee op. Een boel mensen zien dan alleen die verdedigende actie en niet het knullige balverlies of slechte inspeelpass. Ik kan het weten, want ik ben zelf net zo'n type; matig voetballen, bal inleveren, en weer afpakken. En dan na de wedstrijd alleen te horen krijgen dat ik weer lekker veel ballen heb veroverd. Maar dat is dan 2e klasse reserve.......in de eredivisie moet dat natuurlijk niet kunnen.

Tja. Als je hem haalt kun je hem niet voor de bank halen want hij is beter dan van beek en kongolo. Die zijn echter in potentie beter en moeten dus ook allebei spelen. Lastige keuze.

"daarom denk ik ook dat het een goed koppeltje zal worden met Jan-Arie van der Heijden"

Samen op de bank of wat? je maakt mij niet wijs dat van Beek en Kongolo er naast komen te staan hoor. Kongolo was misschien eind vorig seizoen niet echt top, maar heeft wel laten zien het prima te kunnen.

Van Beek staat net zo goed in die top 3, op basis van afgelopen seizoen dus echt nodig vind ik het niet.

Ik zie graag versterkingen voor de basis, niet voor de bank...

Ik moet het nog zien. Bij groningen en nac speelde hij prima, maar dan speel je vlak voor de keeper en dat is voor een type botteghin veel makkelijker. Bij feyenoord speel je verder voor de keeper (heb je wel het geluk dat vermeer er altijd snel bij is). Botteghin komt daar snelheid te kort voor. Daarbij opbouwend ook niet zo geweldig. Denk eerlijk gezegd niveau van der hoorn. Dus wel prima als back-up.

30 juli 2015 om 15:32

Volgens mij kijk jij nooit wedstrijden van FC Groningen?

30 juli 2015 om 15:35

Jawel hoor

30 juli 2015 om 15:40

Botteghin zelfde niveau als van der hoorn... Sommigen mensen hebben ook echt geen verstand van verdedigen, en ook niet dat het even belangrijk is als aanvallen. Als Botteghin gisteren ipv Veltman had gespeeld was het gewoon 0-2 gebleven en was ajax binnen.

30 juli 2015 om 15:45

Hoezo geen verstand van verdedigen? Kom maar met argumenten. En zeg ik ergens dat ik verdedigen niet belangrijk vind?

30 juli 2015 om 18:13

niveau van de hoorn hahahaha!
Groningen speelt thuis altijd op de helft van de tegenstander, nooit zoveel onzin uit 1 post gelezen.

Feyenoord moet Botteghin niet halen, die kunnen beter gewoon voor een LinksBack gaan, laat hem maar lekker bij ons blijven en dan gaat die daarna nog mooi flink cashen. (transfervrij dan)

30 juli 2015 om 22:29

Grappig dat ik dat ook bij jouw post denk. Arrogante mensen zoals jij moeten een ban krijgen. Afgeven en anderen belachelijk maken, maar beargumenteren ho maar.

30 juli 2015 om 18:14

Ik lees het veel vaker dat hij opbouwend niet geweldig is.
Naar mijn mening klinklare onzin! Het opbouwen van hem ziet er alleen niet uit, lekker houterig en klunzig.
Maar heeft gewoon goede passes en heeft een goed overzicht.
Het is eigenlijk hetzelfde als dat je zegt dat Muller van Bayern niet kan aanvallen. Nou dat kan hij zeer goed alleen het ziet er gewoon niet gelikt uit.
!!!! En voor de duidelijkheid! Wil die twee kwa niveau oid echt NIET met elkaar vergelijken hoor!!!!

Vorig seizoen speelden wij bij vlagen fantastisch maar rendement was 0,0.

Ik hoop dat Feyenoord dit seizoen wat meer resultaatvoetbal gaat spelen. In uitwedstrijden tegen betere ploegen de verdediging op slot gooien met een 5 mans verdediging. Lekker counteren met Bilal en/of Manu. In thuiswedstrijden wat meer aanvallen en gebruik maken van de creativiteit van Sleegers en/of Achahbar.

Juist omdat wij zoveel verschillende type spelers hebben kunnen wij mooi variëren en dat zorgde onder Koeman destijds voor veel problemen bij de tegenstander.

Kan Feyenoord niet het beste in een 3-5-2 gaan spelen?

Vermeer

Van Beek
Botteghin
Kongolo

Karsdorp
El Ahmadi
Vejinovic
Toornstra
Bilal of Gustafson

Kuyt
Kazim of Bilal

Dan ben je ook meteen van de problemen met de backs af.

30 juli 2015 om 15:45

Ik kan me best vinden in je betoog. Maar aub nooit meer Kazim opstellen. Dan moet je daar Achahbar of Boetius neerzetten.

30 juli 2015 om 17:37

Kan natuurlijk ook. De gedachte achter Kazim was dat hij een best gevaarlijk duo zou kunnen vormen met Kuyt. Voorzetten van Karsdorp en de linkshalf op die twee zou best heel gevaarlijk kunnen zijn. Boetius en Vilhena heb ik expres niet opgesteld, omdat ze waarschijnlijk verkocht gaan worden.

30 juli 2015 om 16:02

Op Kazim na best een interessant elftal. Lijkt sterker dan voorgaande jaren, zeker in deze opstelling. Zou leuk zijn als Feyenoord eindelijk weer eens serieus tegenstand kan bieden. Goed voor Ajax en Psv.

30 juli 2015 om 17:07

Of Kuyt en Achabar. Achahbar zou ik een twee-spitsen systeem denk ik heel goed renderen als hij om iemand als Kuyt heen kan spelen.

30 juli 2015 om 17:38

Klopt, ik hoop zelf op twee verschillende opstellingen. 1 wat verdedigender en meer op de counter gericht voor de uitwedstrijden. En de andere opstelling voor de thuiswedstrijden waarin wij moeten komen.

In de thuiswedstrijden zie ik graag een 3-5-2 formatie met Karsdorp en Bilal op de flanken. Toornstra, Vejinovic, Gustafson./ Sleegers op het middenveld. Achahbar en Kuyt in de spits. Ik denk dat Feyenoord dan over voldoende creativiteit beschikt.

30 juli 2015 om 18:58

Volgens mij was Feyenoord de laatste jaren de enige tegenstand onder Koeman..

30 juli 2015 om 17:17

Zonder twijfel halen!!! Goeie opstelling, ik zou alleen Kazim verkopen en een andere spits haken of opstellen.

Waarom gaat Ajax niet voor hem. Niet dat ik voor Ajax óf Feyenoord ben, maar als ik Veltman gisteren zag verdedigen denk ik toch dat ze Bottghin goed kunnen gebruiken.

30 juli 2015 om 15:58

Veltman is vooral uitverdedigend erg slordig. Daar maakt hij de fouten die dodelijk zijn. Dat bleek gisteren ook. Puur verdedigend, een-op-een, is hij best sterk. Bleek ook vorig seizoen in vooral de CL. Bijna elke topspits tegen werd uit de wedstrijd gespeeld. Dus wat dat betreft vergelijkbaar met Bottegin, maar dan beter (in ieder geval een stuk verder en meer ervaren op hoog niveau). Denk dat dat een van de redenen is waarom Ajax niet voor hem gaat.

Als dit betekent dat Botteghin Kongolo in de weg staat, moet Feyenoord het niet doen. Ik weet dat Kongolo ook linksback kan, maar daar volgens mij liever niet staat. Daarbij zou Groningen denk ik een aardige zak met geld willen zien voor Botteghin, omdat de competitie al bijna begint en ze ook al andere basisspelers zijn kwijtgeraakt.

Je hebt al Van Beek, Kongolo en Van der Heijden. Dan lijkt een centrumverdediger me geen prioriteit, een spits zou dan nog eerder een logische versterking zijn.

30 juli 2015 om 17:32

van beek en kongolo kunnen een vormdip krijgen op de jonge leeftijd dan is een ervaren iemand wel handig om achter de hand te hebben..

30 juli 2015 om 17:39

Tja.. een luxeprobleem is nooit verkeerd. Het houdt het niveau tussen die vier centrale verdedigers hoog.

Dat is hij zeker, en van Beek is 1 van die andere 2.
Kongolo in vorm staat ook in de top 5 en Van der Heijden top 10.
Qua centrale verdedigers staat Feyenoord gewoon op 1.

Van Beek - Kongolo
Botteghin - Van der Heijden

Wil je aanspraak maken de komende jaren op een titel en leuk/ goed meespelen in Europa, moet vanaf nu iedere positie dubbel bezet zijn...
Waarbij de bank bijna net zo sterk is als je basiself...
Haal Botteghin, de bal is nu aan Kongolo en Van Beek....
Daarnaast lijkt me een verdediging met Kongolo en Sven als backs en Botteghin en Jan Arie centraal ook geen straf...!!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren