Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Willem II aast op komst van vierde Ajacied: 'Al is dit geen halszaak'

Laatste update:

In de zoektocht naar versterkingen voor het eerste elftal profiteert Willem II maar wat graag van de ruime selectie die Ajax dit seizoen heeft. Richairo Zivkovic, Lesly de Sa en Ruben Ligeon werden al gehuurd door de Tricolores, die nu ook nog belangstelling hebben voor een vierde Ajacied.

/

Jurgen Streppel heeft begrepen dat Ajax bereid is om Lucas Andersen een jaar te verhuren en ziet de Deen graag naar Tilburg komen. “Al is dit geen halszaak", zegt de oefenmeester in gesprek met Voetbal International. “We hebben met Erik Falkenburg en Robert Braber al twee nummers 10 in de selectie.''

De twintigjarige Andersen heeft er drie seizoenen bij Ajax op zitten en brak in het afgelopen voetbaljaar echt door in het eerste elftal. De middenvelder had maandenlang een basisplaats, maar dreigt voor het aankomende voetbaljaar buiten de boot te vallen.

Lucas Andersen zou een mooie aanwinst zijn voor Willem II

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Echt medelijden met Willem II supporters. Je zal maar naar heel Ajax II moeten kijken het hele seizoen en als er eentje het goed doet is hij in no time weer weg. Brrrrr.
Totaal nul binding met je club, alleen maar uit op eigen prestaties en vooral interessant voor Ajax bestuur.

29 juli 2015 om 15:44

Erg gek dat een voetbalclub zich richt op eigen prestaties inderdaad....
Ze hebben weinig geld, ze moeten creatief zijn en als op deze manier Willem II hoger kan eindigen met meer geld als gevolg voor de toekomst lijkt me dat alleen maar prima voor de club op lange termijn, beter dit dan het wanbeleid van Nac nadoen dat jaren in stand gebleven is.

29 juli 2015 om 15:49

Ik zou nog liever degraderen dan dit soort korte termijn geneuzel waar je supporters ook nog eens binding met de club verliezen. Wie wil er nou in godsnaam naar afdankertjes van Ajax kijken?

29 juli 2015 om 15:53

Liever degraderen? Ben je serieus???
Dat is goed voor de lange termijn wil je zeggen lol....
Als je als club zijnde vooruit wil in de toekomst dan kun je niet blijven hangen in de Jupiler league waar het geld gewoon een schijntje is vergeleken met de eredivisie.
Willem II werd vorig seizoen 9e..... Als ze dat een aantal jaren vol kunnen houden (op wat voor manier dan ook!) dan gaan ze een geweldige toekomst tegemoet.
In tegenstelling tot het scenario Jupiler League wat echt een stuk minder aantrekkelijk is voor ook de toeschouwers..........

Overigens binding met de club, sinds wanneer bepalen spelers de binding met de club?
Als een jeugdspeler doorbreekt is dat geweldig, verder zijn het allemaal passanten hoor.... Op enkele uitzonderingen na natuurlijk maar gehuurde spelers (met name als het Nederlanders zijn en dus niet zoals bij Vitesse) verstoren dat echt niet...

29 juli 2015 om 16:02

Ik zie dat je voor NEC bent. Stonden die een paar jaar geleden bekend als het Vreemdelingenlegioen??? Over binding met de club gesproken.

Daarnaast voetbalt elke voetballer toch om beter te worden.

Mij lijkt dit alleen maar goed voor Willem 2. Zo kunnen ze spelers krijgen die ze anders nooit zouden kunnen halen.

29 juli 2015 om 16:04

Zivkovic en Andersen zijn alles behalve afdankertjes. Spelers met CL ervaring en jeugdinternationals. Ja de spelers zelf hebben geen binding met de club. Maar dat hebben tegenwoordig maar weinig jongens meer. Deze jongens wordt nu van verlangt dat ze opgaan staan en zichzelf gaan bezwijzen. Waardoor ze van enorme waarde kunnen zijn. En Anderesen en Zivkovic kunnen hele mooie dingen laten zien. Dat heeftvooral Andersen al laten zien in Ajax 1. Helaas voor hem loopt daar nu Sinkgraven rond die iets constanter is.

29 juli 2015 om 16:30

Nou moeten we ook niet gaan doen alsof heel Willem II alleen maar uit Ajax spelers bestaat.

We hebben 3 huurlingen van Ajax en de rest is gewoon eigen spelers. Dat daar spelers bij zitten uit de jeugd van Ajax PSV of Feyenoord dat kan. Dat zijn ook de grotere clubs met de betere opleidingen in Nederland.

29 juli 2015 om 17:28

Wonen anders zeer veel Ajax supporters in Tilburg. Althans in mijn beleving. Ik weet nog wel dat ik een keer naar willem II-Ajax ging en er meer ajaxsupporters tegenover de kingside zaten dan Willem II'ers

29 juli 2015 om 17:34

Maar goed dat jij het niet voor het zeggen hebt dan. Dan was Willem
II binnen een jaar kapot.

29 juli 2015 om 17:44

Ik ben bijvoorbeeld Ajax fan uit Tilburg. En de helft van mijn voetbalteam ook ongv. in mijn voetbalteam is ongv 8 man voor Ajax, 2 voor Feyenoord 3 voor PSV en 3 man voor Willem Ii.

Echter dragen we Willem II wel een warm hart toe. Vind het ook leuk om te zien dat Willem II het toch nog goed doet

29 juli 2015 om 17:44

Willem II supporters zijn blij met deze Ajaxieden. Ze worden alleen maar beter onder Streppel.

29 juli 2015 om 18:09

Daar ben ik er een van.

29 juli 2015 om 18:13

@ Tulpen, Zivkovic CL ervaring? Die 7 minuten dat hij in mocht vallen? Tja.. Brutil Hose heeft zelfs 9x zoveel CL ervaring.. Of W2 dáár nou iets aan zal hebben betwijfel ik. Beetje een drogreden imo.

On: W2 heeft met Frenkie de Jong ook zélf een jeugdinternational in de gelederen die op 10 kan spelen. Snap dan ook niet dat ze Andersen er ook nog bij willen. Aan de andere kant snap ik Ajax ook niet als ze hem verhuren. Welliswaar goed voor Andersen, maar de club mist dan gewoon creativiteit op het middenveld als er iets met Sinkgraven gebeurd. Nooit doen dus.

29 juli 2015 om 20:58

Fischer kan daar ook spelen, sterker nog hij heeft zelfs een voorkeur om meer centraal te spelen en onze jeugd International uit Duitsland kan dan mooi op links.

En laten we Schone ook niet vergeten.

29 juli 2015 om 15:45

Willem II krijgt zo wel een goedkope kwaliteitsinjectie. Vooral Andersen en Zivkovic zijn zeer welkome versterkingen in Tilburg lijkt mij.

29 juli 2015 om 15:55

4 gehuurde spelers is gewoon te veel ook al zouden ze goed genoeg zijn.
Volgend jaar kunnen ze dan weer opnieuw beginnen.

29 juli 2015 om 16:01

RBC is er mede door naar de kloten gegaan. Paar jaar eredivisie en elk jaar weer afwachten welke spelers blijven en komen. Geen vastigheid en zekerheid voor een trainer.

29 juli 2015 om 16:08

Stelletje hypocriete figuren hier zeg.. Er is weinig geld te besteden aan spelers, op deze manier kan Willem II de kwaliteit in de selectie op pijl houden.. Afgelopen seizoen hadden we ook genoeg spelers op huurbasis rondlopen en kijk waar ons dat gebracht heeft?! Van mij mag deze jongen er zeker bijkomen, al is dat wat mij betreft wel afhankelijk van het wel of niet blijven van Frenkie..

29 juli 2015 om 16:25

Vorig jaar hadden ze ook 5 huurlingen hoor en nu staat er toch weer een goede selectie.

29 juli 2015 om 15:48

Dat is wel een keiharde analyse.....vooral die...geen binding met de club.
Na een jaar ben je ze weer kwijt.
Een voordeel....in Tilburg hebben ze e een jaar plezier van.
Verder hebben ze minder boeren in de ploeg

29 juli 2015 om 16:34

Alsof boeren minderwaardig zijn. Daarbij komt andersen uit een boerenfamilie jochie. Je argument gaat dus niet eens op. Zielig persoon.

29 juli 2015 om 17:47

Noem jij het in Tilburg boeren?

Tilburg is de 6 na grootste stad van Nederland en geloof me ik kan geen boederij in tilburg aanwijzen. Je hebt wel verschillende buurten waarvan Reeshof de grootste is maar daar staan geen tot weinig flats.

29 juli 2015 om 17:52

@redey32 en Drisos Maak je niet te druk om Blatermans. Komt vaak met halve opmerkingen aanzetten, checkt duidelijk nooit feiten en verkondigt enkel meningen zodat de mods z'n berichten maar niet verwijderen. Hem om onderbouwing vragen resulteert verder ook nooit in een antwoord, dus zonde van je tijd. Kleine blik op z'n profiel doet overigens vermoeden dat het niet om een 'jochie' gaat. Maar een fysiek volwassen man die gek is op postcounts en groene balkjes.

On: Ik snap Willem 2 hierin wel, is voor hun een aanwinst die relatief goedkoop is. Alleen wordt het zo allemaal wel erg veel korte termijn denken..

31 juli 2015 om 18:07

Meer boeren levert minder geletterdheid op binnen een land. Economische ontwikkeling laag in zulke situatie, minder innovatief, minder ontwikkeld. Wetenschappelijk bewezen. Minderwaardig qua mens niet, maar als samenleving/elite/regering hoop je toch van gansharte dat er een aanzienlijk percentage het platteland verlaat en op zoek gaat naar een volgende fase in het leven.

29 juli 2015 om 15:52

Ceesjelok, mag ik er van uit gaan dat je voor NEC bent? In dat geval: NEC is ook al jaren een vreemdelingenlegioen. Of heb je binding met een speler, Foor misschien, maar verder? Ieder jaar kopen ze er zelf ook 10

29 juli 2015 om 15:57

Vreemdelingenlegioen interesseert me niks. Als ze maar van de club zelf zijn en hier blijven.

29 juli 2015 om 15:59

Ok, maar de continuiteit in de NEC selectie is ook al jaren niet erg hoog toch?

29 juli 2015 om 16:05

Ik dacht dat het hier om Willem II ging. Zal wel verkeerd gelezen hebben.

29 juli 2015 om 16:20

Ik ben voor de balans. Ik snap wat Ceesjelok bedoelt, ben ik het deels mee eens (we hebben al zoveel waardeloze huurlingen in Nijmegen gehad), maar om je club op te bouwen is het wel handig.

Willem II schier hierin een beetje door. De trainer geeft zelf al toe de de positie van Anderson al dubbel bezet is, waarom zou je hem dan in godsnaam huren. Zet dan een jeugdspeler op de bank.

29 juli 2015 om 16:33

Waar praten we over. Willem II heeft momenteel 22 spelers. Waarvan 3 huurlingen. De rest is allemaal "eigen". Vind nogal meevallen met de huurlingen.

29 juli 2015 om 16:54

Als je straks dus de 4e hebt, en die allemaal basis staan, bestaat je basis voor bijna 40% uit Ajax huurlingen.

29 juli 2015 om 17:06

Als je daardoor meer zekerheid als club heb, lekker doen denk.
Daarnaast kan je als je het goed doet ook beter spelers inpassen.

29 juli 2015 om 15:53

Valt reuze mee. Heb het zelf bij RKC jarenlang op de tribune meegemaakt dat het meerendeel van de spelers gehuurd is of zijn carrière een nieuw leven probeert in te blazen. Het leuke is dat je elk jaar met een verrassende selectie aantreedt, en weet dat er potentiële topspelers bij jouw cluppie komen voetballen. Als je het geld niet hebt moet je creatief zijn

29 juli 2015 om 16:02

Maakt in de JL niet uit maar in de eredivisie kost het je kop. Is het niet na 1 of 2 seizoenen dan is het wel in het derde seizoen. Je bent teveel afhankelijk van welke spelers beschikbaar zijn.

29 juli 2015 om 17:49

Dat was juist in de Eredivisie, altijd wel 'topspelers' die naar RKC kwamen.. Nu moeten ze het doen met jeugdspelers

29 juli 2015 om 16:06

Had PSV niet op drie of vier basisplekke huurlingen staan afgelopen jaar?

29 juli 2015 om 18:23

2 toch? Rekik en Guardado?

29 juli 2015 om 18:42

Arias ? die was ook eerst gehuurd toch ?

29 juli 2015 om 19:06

Nee, die hebben ze in 2013 voor 6,5 ton gehaald.

29 juli 2015 om 20:53

Isimat maar die was niet echt basis.

29 juli 2015 om 16:35

Een prima beleid op deze manier zou nacompetitie voor Europa voor Willem 2 een goede doelstelling worden

29 juli 2015 om 17:53

Niet vergeten dat Willem II niet alleen profiteert van de spelers maar ook financiële zin. Zie dijks. Tevens is stand van de ranglijst van belang voor uitkering tv gelden. Al met al win win situatie.

Andersen zou echt een geweldige speler zijn voor Willem II, daar ben ik van overtuigd. Zou ook een goede stap voor hem zijn omdat hij dan waarschijnlijk elke week in actie komt en zich beter kan ontwikkelen want deze jongen heeft echt wel potentie.

Kan toch ook op de vleugels spelen? Zal wel een goede speler zijn voor willem2 om er ook bij te hebben

29 juli 2015 om 15:56

Op de vleugels is hij wel wat minder dan op 10, maar willem 2 zou een ideale club voor hem zijn

Ik vind Andersen eerlijk gezegd te goed voor Willem 2, maar zou het wel leuk vinden een soort van Ajax 2 in de eredivisie..

Mocht Andersen verhuurd worden dan hoop ik aan een sub top club wat geen concurrent zal zijn voor Ajax..

29 juli 2015 om 15:50

Feyenoord is eigenlijk al een soort van Ajax 2 met Vermeer, Hahn, Vejinovic en van der Heijden.

Het 1e wat ik dacht bij dit artikel is dat Ajax wel heel veel moeite moet doen om Frenkie de Jong binnen te halen. Maar liefst 4 spelers verhuren.

29 juli 2015 om 16:04

Dan weet die Frenkie de Jong ook wat hem te wachten staat. Over twee jaar speelt ie weer in Tilburg. Kan hij net zo goed blijven.

29 juli 2015 om 16:14

Kan, maar hij moet ook gezien hebben dat Klaassen, Sinkgraven en Bazoer nu het middenveld van Ajax vormen en dat Tete en Riedewald ook hun kans krijgen ondanks hun leeftijd en de komst van Gudelj en Heitinga.

Als je het talent hebt en het laat zien dan mag je blijven staan.

Ajax en PSV zouden er denk ik wel verstandig aan doen om hem eerst direct te verhuren aan Wilem ll. Dat was bij Zivkovic achteraf ook beter geweest. Als ze eenmaal de Eredivisie hebben geproefd dan willen ze niet zo graag meer in de 1e Divisie spelen voor veel minder publiek.

29 juli 2015 om 18:05

Met al die goede middenvelders die Ajax nu heeft vraag ik me af of je dan als 17 of 18 jarige nog wel naar Ajax zou moeten willen. De kans op veel speeltijd is veel te klein op deze manier. Je kunt ook teveel goede spelers hebben als club.

29 juli 2015 om 18:30

Wat moet Frenkie bij Ajax komen doen dan? In de A1 spelen? Terwijl hij bij W2 een kans zou krijgen zich in de selectie vh 1e te spelen en bij PSV in Jong PSV terecht kan? Vd Beek en Nouri zijn beter en spelen zodoende in Jong Ajax en er komen geregeld bankzitters vh 1e ritme opdoen. Dan kan Frenkie toch beter voor zijn kansen gaan in Eindhoven, daar heeft ie volgens mij wel een kansje om met Paal in Jong PSV een basisplek te bemachtigen. Volgens mij is Ajax ook juist door Nouri en vd Beek lang niet zo geïnteresseerd in Frenkie de Jong als PSV bijvoorbeeld is.

29 juli 2015 om 18:33

Precies Kohaku, ook al beweert vader Peeters het tegendeel, nnm is Mink Peeters vorig jaar ook tot die conclusie gekomen en heeft mede daardoor, gecombineerd met het toenmalige beleid dat Ajaxtalenten pas op hun 17e een contract krijgen én de interesse van Real Madrid, voor een overstap gekozen.

29 juli 2015 om 15:54

Bij Andersen ligt het volgens mij vooral aan (zelf)vertrouwen en spelritme (wekelijks spelen). Ik denk dat het hem heel erg veel goed kan doen wanneer hij ergens tot de uitblinkers behoort en dus een vaste basisplaats heeft. Qua niveau moet hij de Eredivisie goed aan kunnen, maar er moet denk vooral een knop om in zijn hoofd.

Word Willem II jong ajax II voor talentjes die de JL ontgroeid zijn.

Neem hem maar mee, strik erom en wegwezen. Wat een halsvoetballer, fysiek nog slechter als mijn twaalf jaar jonge zusje.

Hallo Tilburg, laat ook nog wat voor ons over! Prima speler voor Willem II wel.

29 juli 2015 om 15:58

Er is genoeg ajax voor iedereen!

OT: Hoop dat dit doorgaat, want willem 2 speelt echt leuk voetbal en andersen maakt zijn minuutjes zo.

Willem Ii........neen Ajax 2.
De 4e Ajaxied.
Dan krijjg je wel verzorgd voetbal maar te veel Ajaxieden is ook niet goed.
Willem II-Ajax lijkt me een mooie pot.

29 juli 2015 om 17:20

Feyenoord, Willem II en PEC zijn wel erg happig op (voormalig) Ajacieden.

29 juli 2015 om 15:56

Hij heeft ook veel talent! Alleen nog veel te wisselvallig. Heeft gewoon veel wedstrijden nodig om te groeien en die tijd is er bij Ajax niet. Als Ajax een goed draaiend team had gehad vorig jaar dan kon je wel een wisselvallige speler erin hebben. Probleem was dat ajax te veel wisselvallige spelers had

Dit is voor Ajax een ideaal scenario, doet hij het goed en breekt hij eindelijk door dan kunnen ze echt heel veel plezier van hem beleven.

Het is ook geen schande om een jaar uitgeleend te worden van Ronald de Boer tot Vertonghen. Zijn toch geen misselijke spelers die eerst ergens anders wat vertrouwen en ervaring op deden.

Het enige wat ik vind is dat Willem II en PEC niet een opleidingsclub moet worden voor talenten van de top drie.
1 of 2 spelers is altijd wel goed maar dit wordt dan de 4de, dan is bijna de helft van je elftal gehuurd, zo kan je nergens op bouwen

29 juli 2015 om 16:00

Hoeveel voorbeelden ken je eigenlijk van spelers die door PEC Zwolle en Willem II zijn opgeleid voor de top 3?
Spelers als Becker en Andersen komen domweg tekort voor Ajax, net als Lukoki.
Er zijn bij beide clubs genoeg spelers die er langere tijd zitten, enige spelers huren zit dat opbouwen dan ook niet in de weg. Het biedt juist prima mogelijkheden voor toevoeging van kwaliteit.

29 juli 2015 om 18:54

Bij W2 kom ik uit op Overmars (opgeleid bij Gae, klaargestoomd bij W2), Galasek en Bombarda hebben hun transfers naar Ajax en Feyenoord daar verdient en Dijks natuurlijk. En bij Zwolle heeft Hahn het meer dan aardig gedaan.. Maar heel veel zijn het er niet nee. Boer tel ik maar niet mee

Andersen komt overigens niet tekort, Menig daarentegen weer wel. Ajax moet Andersen eigenlijk gewoon houden, als Sinkgraven wegvalt (blessure, dan wel talentendip), heeft Ajax geen greintje creativiteit meer op het middenveld. Vooralsnog hebben we Serero nog wel, maar dat is welliswaar een technische speler, maar geen spelverdeler, wat Andersen en Sinkgraven wel zijn. Ik blijf het zeggen, voor Andersen zou veel spelen goed zijn, maar Ajax heeft hem gewoonweg te hard nodig.

Frank wil met 5 middenvelders werken, Klaassen, Bazoer, Sinkgraven voor de basis, Gudelj voor de posities van Bazoer en Klaassen en Andersen als backup voor de positie/rol van Sinkgraven. Serero dan maar verkopen (hoewel ik hem een goede CVM voor Ajax vind), daar schijnt interesse voor te zijn..

Zou een goede zijn voor de buren uit Tilburg. De club moet wel oppassen dat ze ons niet achterna gaan. Wanneer al deze spelers volgend seizoen weer vertrekken zal er weinig overblijven en zou je zomaar weer tegen degradatie moeten knokken. Het liefst zie ik de komende jaren na (hopelijk) het promoveren van NAC gewoon de derby!

29 juli 2015 om 16:04

Dat spelers binnen een jaar weer weg zijn hoeft niet een heel groot probleem te zijn, want volgens knokt NAC tegen degradatie dankzij spelers die er nu nog steeds zitten.

29 juli 2015 om 16:36

Het zijn voorlopig pas 3 huurlingen. Meer nog niet. De rest is gewoon Willem II eigen.

Off. Succes in de juup. Hoop dat de derby terug komt.

Zou goed zijn voor hem. Voetballen met wat minder druk. Hoewel, hij moet daar toch ook een keer mee leren omgaan.

Ze moeten een dealtje maken met Willem 2 over Frenkie de Jong, desnoods geld en voor 1 à 2 jaar Andersen aan ze verhuren.

Als Raiola ze naar het buitenland brengt lopen ze te miepen in Amsterdam maar vervolgens verhuren ze de halve selectie Laat ze dan lekker naar het buitenland gaan.

29 juli 2015 om 16:29

Als je daar geen verschil in kunt zien dan snap je er vrij weinig van. Als je een speler verhuurd kan die zicht ontwikkelen en dan kan die mogelijk in het jaar daarna van waarde zijn voor en bij Ajax. Wanner Raiola spelers naar het buitenland brengt gaat dit over het algemeen om een verkoop en komen ze dus mogelijk niet terug als ze zich goed hebben ontwikkeld.

29 juli 2015 om 17:44

Raiola brengt onze beste jeugdspelers en eerste elftal spelers (meeste potentie) naar het buitenland. Dat zijn allemaal spelers aan wie Ajax veel plezier en succes had kunnen beleven en die nu een rol in de vergetelheid gaan spelen. De spelers die Ajax verhuurt komen momenteel gewoon te kort voor het eerste van Ajax. Bij sommige spelers zal dat misschien ook altijd zo blijven, maar anderen kunnen een dergelijke ontwikkeling doormaken dat ze weer interessant worden voor Ajax. Daarnaast is er bij veel mensen een rotsvast vertrouwen in de kwaliteiten van Zivkovic, maar die jongen moet ervaring opdoen op het hoogste Nederlandse niveau. Hij is de Jupiler League simpelweg ontgroeit en ik denk dat hij het voortreffelijk gaat doen voor Willem II.

Ik ben het de laatste tijd vaak oneens met het beleid van Ajax, maar hierbij zijn ze naar mijn mening wel de goede weg ingeslagen.

Zou goed voor andersen zijn om een jaar veel te spelen. Hopelijk neemt hij ook een abonnement op de sportschool anders vrees ik dat hij nooit een toegevoegde waarde voor ajax zal zijn.

Strik om andersen heen. Ik zou hem achterop m'n rug naar Tilburg brengen. Van mij hoeft ie niet meer terug te komen. Wat een watje

29 juli 2015 om 16:52

Een vol jaar eredivisie zal hem goed doen. Daar komt ie sterker van terug naar Ajax.
Ik zou Andersen nog niet afschrijven.

Die gozer moet je echt op de bank blijven houden bij dit Ajax. Na Sinkgraven en Klaassen geen creatieve middenvelder op de bank. Als Frank en consorten hem gaan verhuren is de kampioenschap nu al heel ver weg.

29 juli 2015 om 18:25

Serieus, het kampioenschap is heel ver weg als dit ideale schoonzoontje een jaartje verhuurd wordt? Dat is geen Prologic, maar Contralogic vriend. Beter kan hij zich ergens ontwikkelen (en aub wat fysieker worden) dan dat hij stilstaat in z'n toch al niet heel bijzondere ontwikkeling. Mocht Klaassen na 1 of 2 goede seizoenen vertrekken, heb je dan met deze jongen in ieder geval een creatieve middenvelder achter de hand.

30 juli 2015 om 12:10

Ben je niet goed. Als Sinkgraven geblesseerd is wie wil je daar dan hebben staan? Serero? Donny? Je wilt CL spelen. Dan moet je hem er gewoon bij hebben. Klaar.

30 juli 2015 om 13:17

Nee voor de breedte is het voor Ajax beter dat hij blijft, dat ben ik wel met je eens. Maar je stelling dat het kampioenschap wel heel ver weg is door deze verhuur gaat me 20 stappen te ver.

Overigens is de CL nog mijlenver weg, gisteren speelden ze een heerlijke eerste helft maar in de tweede helft geef je een voorsprong van 2-0 (grotendeels tegen 10 man) wel erg simpel weg.. Dus laten we hopen dat ze thuis alle zeilen bij zetten (ik heb er wel vertrouwen in), en ook in de volgende ronde kunnen overwinnen. Als Andersen daarbij ook maar enig hulp kan bieden vanaf de bank mag hij van mij gerust daar blijven

29 juli 2015 om 19:00

Helemaal eens, behalve dat je Klaassen creatief noemt, dat is hij namelijk helemaal niet. Hij is iemand met veel loopvermogen, werkt hard, is doelgericht, tactisch sterk en heeft een prima basistechniek, maar creatief? Nee. Was het maar waar, dan had ik een verhuur van Andersen namelijk van harte toegejuicht, maar nu hou ik hem liever omdat Sinkgraven anders de énige creatieve middenvelder is. Dat is gewoon te weinig.

Niet om vervelend te doen ofzo maar ik zou het huren van 4 spelers van een club huren wel veel vinden, te veel eigenlijk. Zou persoonlijk niet snel verder gaan dan 2 huurlingen van een bepaalde club. Dat je spelers als Zivkovic en Andersen zou huren als Willem II-zijnde als het kan moet je dat natuurlijk doen, zijn uitstekende spelers. Maar of je nou spelers als Ligeon en zeker een De Sa(wat gewoon een matige speler is) met al het geweld van de wereld moet huren.... Vraag stellen is hem beantwoorden in dit geval. Blijkt ook maar weer, wat ik hier in Nijmegen vaker gehoord hebt, dat Carlos Aalbers (technisch directeur van Willem 2) gewoon een heel beperkt netwerk heeft als het gaat om spelers aantrekken. Vaak uit de stal van een trainer, bepaalde zaakwaarnemer en huurspelers van andere Eredivisieclubs.

Maar dit is puur mijn bescheiden kijk op de zaak. Hoop niet dat Willem II een soort Ajax 2 wordt. Sympathieke club die het vorig jaar geweldig gedaan hebben. Maar vond de op de transfermarkt vorig jaar betere zaken doen dan nu.

Ik zie zoveel reacties over hoe goed het zou zijn voor Andersem en Ajax als hij bij Willem II zou komen. Want dan kan hij ervaring opdoen en "wekelijks" spelen. Over vooral dat wekelijks spelen moet je nog maar eens nadenken. Willem II heeft een middenveld met Stijn Wuytens en Funso Ojo controlerend, en Falkenburg op de 10 positie. Als ze Andersen dan al huren, dan zal hij echt niet elke week spelen. Want eigen spelers krijgen vaak toch de voorkeur. En het is voor die huurlingen goed om met een coach als Streppel te werken. Die vorderingen die Dijks afgelopen seizoen gemaakt heeft? Dank dat maar aan Streppel & co.

Streppel zorgt er voor dat ze als topper terug keren. Kijk maar eens naar Dijks.

Ik weet niet of die andersen kan voetballen maar van mij mag hij wegblijven. Ook al zijn het 3 huurlingen (en de sa is optie tot koop) maar WII is wel iets te close met ajax.

29 juli 2015 om 21:43

Ja. Dat is voor Willem II toch ook een win situatie. Kijk wat voor spelers er naar Willem II zijn gekomen.

Als Andersen naar Tilburg komt zal hij toch flink moeten concurreren. Een basisplaats zal verre van zeker zijn vooral omdat Streppel vaak kiest voor eigen spelers als het verschil niet te groot is. Linksvoor heeft Andersen concurrentie van Bruno Andrade en op 10 van Falkenburg, Braber, Pluim, Frenkie de Jong.

Mag toch geen beloftenteam in de eredivisie ???

Woehaha triest dit...

29 juli 2015 om 23:45

Wat triest is dat PSV bij kleinere clubs talentvolle jeugdspelers weglokt. Niet om ze een echte kans te geven, maar om er voor te zorgen dat zij daar daadwerkelijk door kunnen breken.

29 juli 2015 om 23:48

Bedoelde: NIET door kunnen breken

Wel grappig deze discussie. Andersen zal niet in aanmerking komen voor een plek op het middenveld. Helemaal niet als het Streppel lukt om Armenteros over te nemen. Andersen zal alleen kans maken als vleugelspeler omdat we daar nog 2 man nodig hebben. Mocht Gabral of Armenteros komen dan zal Streppel Andersen niet huren.

De huurlingen die we hebben maak ik me niet zo druk over het zijn er maar 3 (misschien komt daar een 4de bij) vorig jaar 5. Voor de rechtsback positie hebben we Ligeon gehuurd maar daar hebben we ook een sterke back-up achter staan die volgend jaar zijn positie zou moeten kunnen overnemen. De Sa komt vooral omdat onze eigen speler Ondaan langdurig geblesseerd is. Die zal dit jaar niet meer in actie komen. Bij De Sa is een optie tot koop afgedwongen dus grote kans dat ie volgend jaar eigen speler is. Dan hebben we Zivkovic die plek van Armenteros overneemt. Met Armenteros zijn we druk bezig om die definitief over te nemen afwachten of dat lukt (verdient nu 3x zoveel maar speelt wedstrijden bij de B junioren van Anderlecht en moet weg). In dat geval is die positie volgend jaar ook bezet. Daar komt dan eventueel Andersen bij die de positie van Gabral zal overnemen. Ook met Gabral zijn we nog bezig om deze definitief over te nemen maar ook daar een salaris probleem. Afwachten hoe dat gaat maar ik denk dat we Andersen alleen nemen als Gabral niet bij ons komt en we geen andere vleugel speler kunnen aantrekken (we hebben er nu 3 en dat is te weinig). Natuurlijk is Andersen vele male beter maar voor Willem II begrippen is een Gabral prima mits hij voor een Willem II salaris wil komen spelen. Andersen gaat denk ik alleen komen als Gabral en of Armenteros niet komen. Dat zal dan pas over een maand zijn voordat we dat weten. Komt een van deze spelers wel dan vermoed ik dat we afzien van Andersen en dat de teller van huurlingen op 3 blijft staan. Ach, waar maak je je druk om.

Vorig jaar hadden we ook nog de keeper gehuurd en die hebben we definitief overgenomen dus Willem II is druk bezig de huurplekken in te vullen met vaste krachten. Maar dat is voor een club met beperkte financiële middelen gewoon lastig. Eigen jeugd wordt veelvuldig weggekaapt bij ons voordat ze überhaupt kunnen doorstromen naar het eerste. Frenkie de Jong is daar weer een goed voorbeeld van die zijn zinnen heeft gezet om Jong PSV terwijl ie bij ons maar 25min heeft gespeeld in het eerste. Deze jongen is nog niet rijp voor het eerste en moet het doen met invalbeurten. Bij PSV wordt heb een basisplek in de JL aangeboden met veel geld waardoor deze jongen en andere talenten veel te snel vertrekken. Vervolgens hoor je er nooit meer iets van maar zorgt er wel voor dat wij spelers moeten gaan huren om de gaten in te vullen. Frenkie zou aankomend jaar immers reserve zijn op het middenveld.

Nu wordt er over Ajax 2 gesproken?? Overigens dan zou het eerder gecombineerd Ajax 2/psv 2 moeten heten gezien de hoeveelheid oud psv-ers. Denk namelijk dat die even groot is bij Willem II. Maar dit komt dus ook door het verhaal van onze jeugdspelers die weg worden gekaapt door deze clubs. En ook dit zorgt er weer voor dat we spelers moeten huren. Let maar op over een jaar huren we Frenkie van PSV of Ajax.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren