Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Fàbregas: 'Zo goed als die drie heb ik het in mijn leven nog nooit gezien'

Laatste update:
/

Voor Cesc Fàbregas is het afsluitende duel van de Noord-Amerikaanse zomertour en speciale gebeurtenis. De middenvelder van Chelsea treedt met zijn huidige werkgever aan tegen ex-club Barcelona. Alhoewel de voorbereiding niet alles zegt, hoopt hij dat die ontmoeting aan kan tonen dat the Blues ook op het absolute topniveau op de goede weg zijn. "Als we de Champions League willen winnen, moeten we iedereen kunnen verslaan."

Champions League-houder Barcelona is volgens hem de maatstaf. "Voor mij is Barcelona het beste team ter wereld, zeker als die drie voorin in vorm zijn. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit in mijn leven zo'n goede voorhoede heb gezien als Lionel Messi, Luis Suárez en Neymar. Ook komend seizoen zullen zij weer een enorm gevaar vormen voor iedere tegenstander", weet de Spaans international.

Messi en Neymar ontbreken dinsdagnacht nog: zij hebben vanwege deelname aan de Copa América langer rust gekregen van hun club. "Dat is prettig voor ons", vindt Fàbregas. "Maar als we de Champions League willen winnen, moeten we iedereen kunnen verslaan. Met Eden Hazard, Oscar en Willian beschikken wij ook geweldige aanvallers. Dat hebben we vorig jaar met de winst van de landstitel en de Capital One Cup wel aangetoond."

Gaat Chelsea komend seizoen een gevaar vormen voor Barcelona in Europa?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De ketting is net zo sterk als de zwakste schakel

28 juli 2015 om 13:37

De zwakste schakel is Alba, en die is niet zo zwak.

28 juli 2015 om 13:42

Barca speelt zoveel wedstrijden dat een goede bank ook wenselijk is. Als Pedro vertrekt blijft er weinig soeps over.

28 juli 2015 om 14:16

Alba de zwakste? Mooie grap! Hij is heel sterk! Juist vond ik iniesta die een vormpdip haf de minste vorig seizoen. Aan het eind herpakte hij zij niveau. Verder begrijp ik wel wat je probeert te zeggen!

28 juli 2015 om 15:40

In verdedigend opzicht klopt dat zeker. Toch helpt hij vaak mij in de aanval door diep te staan en hetveld breed te houden. De zwakste, maar nogsteeds een van de beste backs in de wereld!

28 juli 2015 om 13:38

Klopt, alleen is een elftal vaak geen eenduidige ketting en kan het op verschillende manier aan elkaar bevestigd zijn.

Mourinho is de coach die ze kan stoppen door een sterk verdedigend blok neer te zetten, net zoals toen met Inter..

28 juli 2015 om 14:49

Ja of zoals toen met Real. 5-0 was het?

28 juli 2015 om 15:26

Juist, enigste x dat hij probeerde te voetballen. Doet hij nooit meer dus...

28 juli 2015 om 18:07

Hij speelde toen zelfs met 5 verdedigers tijdens de 5-0. Kijk de beelden maar terug en je ziet alonso constant in het centrum. Zwakke tacktiek was dat. Later probeerde hij het met pepe die alles en iedereen kapot trapte haha. Dat werkte beter.

28 juli 2015 om 16:14

Toch denk ik dat dat vies tegen gaat vallen. Alle drie kunnen vanuit het niets iets creëren wat ze een aantal jaren geleden niet hadden. Met name Suarez kan zonder goed voetbal maar op inzet zo'n muur in zijn eentje slopen. Heb het idee dat als de verdediging het houdt bij Barca dat ze weer alles gaan winnen volgend jaar.

Barca met hun sterkste elftal nog niet eens in je wildste dromen Cesc..

28 juli 2015 om 13:47

in de knockoutfase van de CL kan alles.
Je kunt zoveel beter zijn, maar beetje onzuiver in de afronding/eindpass, counter tegen, ongelukkige rode kaart of strafschop enz enz.

Ziekste aanvalslinie sinds tijden, beter wordt het niet

Best een goede vraag: welke voorhoede was er beter dan Msn?
Ik heb wel voorhoedes die ik leuker of interessanter vond om naar te kijken. Maar beter kan ik zo snel niet verzinnen.

28 juli 2015 om 13:46

Welke voorhoedes dan?

28 juli 2015 om 13:55

Effectiever dan deze drie misschien niet.
Maar ik vond Ronaldinho - Eto'o - Messi misschien wel leuker om naar te kijken hoor.
Daar zat meer passie in, vooral bij Ronaldinho in zijn hoogtijdagen.
De voorhoede van Arsenal met Bergkamp en Henry was ook vaak smullen.

Maar zo giftig en doelgericht als MSN gaat we ze niet vaak meer zien denk ik.

28 juli 2015 om 16:18

In opbouwende tijdvolgorde was ik zeer onder de indruk van:
Zamorano - Salas bij Paraguay
Raul - Morientes bij Real Madrid
Kuijt-Castelen-Kalou bij Feyenoord (dat was voor Eredivisie-begrippen héél leuk)
Pirlo achter Inzaghi in dat halve jaartje dat Schevchenko geblesseerd was
Messi-Villa-Pedro

Daarnaast vond ik het middenveld-duo Zidane-Solari bij Real om van te smullen.

28 juli 2015 om 13:47

Geen enkele. Msn is tot nu toe de beste en productiefste voorhoede ooit

28 juli 2015 om 13:50

Ik kan me geen 1 voorhoede herinneren die zo dodelijk was als deze 3. Er zijn goede voorhoedes geweest met 1 of 2 spelers van wereldklasse maar niet met 3 die elkaar ook nog eens aanvullen en doelpunten gunnen. Dat is wel uniek hoor, de theorie van Cruijff dat meerdere kapiteins op een schip niet werkt kan ook direct de prullenbak in.

28 juli 2015 om 13:52

Wissel Neymar voor Ronaldo en je hebt een (nog) betere voorhoede.

28 juli 2015 om 13:55

1 op 1 is Ronaldo nog beter als Neymar en dat zal wel nog een tijd zo blijven .
Maar de kracht van deze 3 is ook hoe onzelfzuchtig ze zijn en hoe ze elkaar een doelpunt gunnen. Zonder onder te doen aan Ronaldo is dit niet zijn sterkste kwaliteit, waar door ik niet zeker ben of het zoveel beter zal zijn

28 juli 2015 om 13:58

Dat is fictief. Het gaat hier over voorhoedes die echt samen hebben gespeeld.

Daarnaast denk ik dat Neymar veel beter past in de voorhoede dan Ronaldo. Ronaldo is totaal geen teamspeler en zo effectief is hij nou ook weer niet. Zijn conversiepercentages zijn zelfs vrij laag.

28 juli 2015 om 13:59

Daar spreek ik je in tegen. Ronaldo zou te egoistisch zijn en daarbij veeel minder doelpunten maken bij barca. Hij heeft daar de mentaliteit miet voor. Die gaat echt de bal niet afgevem om iemand anders met de gouden schoen te zien op het einde van het seizoen. We zullen het nooit weten maar ik ben er bijna zeker van dat hij met zijn mentaliteit niet zou slagem bij Barca

28 juli 2015 om 14:03

No way Cornertje, Ronaldo past daar helemaal niet tussen. Die wil het mannetje zijn, de speler waar alles om draait en die alle goals maakt. Bij Barca zou hij dat nooit zijn. Nee de kracht van dit trio is juist dat ze elkaar perfect aanvoelen en aanvullen, dat is ongeëvenaard!

28 juli 2015 om 14:25

Dat is gewoon statistisch niet waar. Neymaar heeft veel meer succesvolle dribbels, zoveel qua percentage van pogingen als in absolute aantallen. Verder speelt Neymar ook beter samen. Ronaldo kan alleen een stuk beter afmaken.

28 juli 2015 om 13:52

Haha die vraag is niet zo lastig te beantwoorden.. De voorhoede KKC was beter natuurljk. Kuyt-Kalou-Castelen.

28 juli 2015 om 14:14

Of Cocu - Makaay - Latuheru bij Vitesse destijds!

28 juli 2015 om 13:52

Ik weet niet of het echt beter was, maar vond Villa, Messi en Pedro ook een heel sterk voorhoede.

28 juli 2015 om 13:56

Villa, Messi en Pedro was ook een hemelse voorhoede. Barcelona's 2de meest productieve voorhoede ooit

28 juli 2015 om 13:55

Deze zijn miss niet beter maar deze waren ook goed

Ronaldinho-Eto-Henry
Ronaldinho-Eto-Messi
Henry-Bergkamp
Reus-Lewandowski-Götze
En zo zijn er nog een paar die ik ben vergeten

28 juli 2015 om 14:08

Mits in vorm is Ribery-Lewandowski-Robben ook ijzersterk

28 juli 2015 om 14:20

Ik vond hun cl voorhoede ook heel sterk met Mandzukic.

28 juli 2015 om 14:49

Idd dat is ook een dodelijk trio

De voorhoede Ronaldinho - Eto'o - jonge Messi vind ik gelijkwaardig... wellicht zelfs net wat beter.

Ronaldinho was in zijn Barca tijd een tovenaar, veel beslissender dan Neymar nu. Eto'o in zijn toptijd vind ik net zo goed als Suarez nu (die vaak ook niet het meest verfijnd is; wel iets extra's brengt)... en jonge Messi; inderdaad niet zo extreem goed als nu maar toen ook al magisch!

Ook het Barcelona van toen (rijkaard / Guardiola vind ik net wat sterker; doordat Xavi en Iniesta toen op topniveau zaten - Iniesta is wat mij betreft dit jaar net wat minder als voorgaande seizoenen... zeker nog extreem goed, maar gewoon wat minder... voor Xavi geldt dit helemaal).

28 juli 2015 om 14:05

Hoeveel wedstrijden hebben die 3 met elkaar gespeeld? Dat zijn er niet zoveel geweest hoor. Als die 2 a 3 jaar met elkaar gespeeld hadden dan deden ze niet zoveel voor elkaar onder inderdaad. Dan was het heel close geworden.

28 juli 2015 om 14:23

Wat jij zegt klopt niet helemaal. Xavi en Iniesta waren onder rijkaard geen onbetwiste basisspelers. Deco, van bommel en edmilson speelden bijv vaker. Juist omder Guardiola bereikten ze hun top.

Denk dat je in een 3,5 - 4,5 - 2 formatie moet spelen tegen Barcelona. Daarmee bedoel ik een viermansverdediging waarbij één verdediger ook controlerende middenvelder kan spelen en daar ook zal spelen als dat nodig is. Verder 2 vleugelspelers die tegen de backs van Barcelona komen te staan, een box-to-box speler en nog een aanvallende middenvelder. In de aanval een spits en een speler die meer vanaf de vleugel komt, maar beiden hoeven dus geen backs te dekken bij balverlies.

28 juli 2015 om 14:22

Wanneer speelt die verdediger controlerend dan? Want als die op het middenveld staat sta je achter in 1 tegen 1, als er 1 voorhoede is die dat afstraft is het MSN wel. En iedereen bij Barca kan een snijdende pass door de linies geven en dan ben je dus gezien.

28 juli 2015 om 14:52

Als Messi naar het middenveld trekt kan hij gevolgd worden door die speler. En dan staat het 3 tegen 2 achterin.

Voorin zakken de spitsen terug naar het middenveld om daar zonaal de opbouw te storen. Real Madrid deed dit heel goed tegen Bayern in de Champions League in 2014.

Barca heeft nu een heel sterke aanval, maar Messi, Eto'o, en Henry waren volgens mij niet echt minder.
Eto'o in zijn Barca periode vond ik beter dan Suarez nu, maar Neymar vind ik nu ook beter dan Henry in zijn Barca periode.
Dus de beste aanval is moeilijk te zeggen.

Iets zegt me dat het ook wel een hele tijd kan gaan duren voordat we ooit een attacking line up gaan zien die beter zal zijn dan MSN

Paar suggesties:

Overmars - de Boer - finidi (litmanen daarachter)

Gullit - rijkaard - van Basten

Cruijf - Keizer - Swart

Wilkes - Rijvers - Lenstra

York - Scholes - Cole

Messi - Eto'o - henry

Figo - Raul - Ronaldo

Ribery - Henry - Anelka

Van Persie - van Nistelrooy -Robben

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren