Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Micronesië blijft eigen records ‘aanscherpen’ en roept hulp FIFA in

Laatste update:

De nationale ploeg van Micronesië, een verzameling eilandjes in de Stille Oceaan, heeft het eigen record ‘aangescherpt’. Het team doet mee aan de Pacific Games en verloor daar met 46-0 van Vanuata. Het is voor het eerst dat Micronesië deelneemt aan de Pacific Games.

Tijdens de eerste wedstrijd was een 30-0 uitslag tegen Tahiti al voldoende voor een evenaring van de grootste nederlaag ooit in internationaal voetbal, met de 38-0 tegen Fiji kreeg Micronesië dat record vervolgens alleen in handen. Het record is nog steviger in handen nu er met 46-0 verloren werd van Vanuata, dat halverwege al een 24-0 voorsprong had genomen. Jean Kaltack nam zestien treffers voor zijn rekening.

Het Micronesisch elftal is niettemin welkom om ook tijdens de volgende editie van de Pacific Games acte de présence te geven. “Dat was een grote opluchting voor me”, tekent persdienst AFP op uit de mond van bondscoach Stan Foster. “Ik was bang dat we door onze uitslagen uit de competitie geweerd zou worden. Ik hoop dat de FIFA ons toelaat tot de Aziatische voetbalbond. Dan krijgen we technische assistentie en dat zou een geweldige boost geven.”

Vind je dat Micronesië thuishoort op de Pacific Games?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tuurlijk horen ze er thuis. San Marino mag toch ook kwalificatie wedstrijden spelen in Europa? Het gaat hier om locatie en daarna prestaties

7 juli 2015 om 11:20

Dit is niveau 5e klasser. Moet je dat willen?

7 juli 2015 om 11:25

Elk land heeft het recht om mee te strijden. Wanneer je ze niet toelaat zullen ze zich nooit verder ontwikkelen.

7 juli 2015 om 11:27

Ach moet je willen dat San Marino kwalificatiewedstrijden speelt? Ook dat land komt zwaar te kort, in dit geval in Europa. Ik zie niet in waarom dit voor Micronesie anders moet zijn. Ze hebben evenveel recht mee te doen als de andere landen. Dan is de vraag of je het moet willen irrelevant.

7 juli 2015 om 11:28

Ja. Waarom niet? Ieder land heeft toch recht om op internationaal te voetballen?

7 juli 2015 om 11:28

Ik denk dat 5e klassers hier van kunnen winnen hoor. Met 46 tegendoelpunten sta je gewoon stil. En dat dan tegen een land dat met 9 - 0 van nieuw Zeeland verliest.

7 juli 2015 om 11:36

Ik heb wat beelden gezien van Micronesië, ik weet zeker dat de gemiddelde club uit de vijfde klasse daar ook met dubbele cijfers van zou winnen. Maar de meeste spelers van Micronesië zijn dan ook pas anderhalf jaar geleden begonnen met voetballen...

Maar goed, elk land moet het recht hebben om een nationaal elftal te hebben. Ik zou alleen wel een voorstander zijn van verschillende divisies in het internationale voetbal, net zoals dat nu ook is bij o.a. ijshockey.

Wat mijn plan dan zou zijn: je verdeelt alle landen in een niveau 1 en een niveau 2. In niveau 1 zet je de bovenste 100 landen van de FIFA-ranglijst, in niveau 2 de rest. Alleen landen in niveau 1 mogen kwalificatiewedstrijden spelen voor het WK en de andere grote toernooien. De landen in niveau 2 krijgen hun eigen onderlinge toernooien, waarmee ze promotie naar niveau 1 kunnen winnen. Da's voor die landen sowieso leuker, dan komen ze zelf ook eens wat vaker een zwakkere tegenstander tegen.

7 juli 2015 om 12:06

Haha ik ben ook een vijfde klasser en heb beelden gezien van die pacific games. We zouden gewoon meedoen om de prijzen hoor, als je Nieuw Zeeland niet meetelt dan

7 juli 2015 om 13:09

Ik dacht dat wij toch ook een ranking systeem krijgen in Europa? Dit om oefenwedstrijden te laten vervallen.
Poule 1 tm 6 oid en elk met 5 teams. Promotie en degradatieregeling zodat er wel wat op het spel staat.
Hier kan vast iemand daar meer over vertellen.

7 juli 2015 om 14:26

Een 5e klasser verliest zelfs niet met 46-0 tegen Vanuata...

7 juli 2015 om 17:12

Zet er een paar experts neer, geef ze een goede voetbalopleiding mits het betaalbaar is en ook daar zullen ze progressie maken. Elk land heeft het recht om mee te doen.

7 juli 2015 om 11:26

San Marino zou ook niet met 46-0 verliezen. Zeker niet van Vanuata.

7 juli 2015 om 13:56

Ik denk dat ze dit expres doem om in het Guinness book of records te komen. Want ze weten dat ze nooit herinnerd zullen worden on hun goede prestaties

7 juli 2015 om 16:45

Dat hadden ze na Fiji al niet meer hoeven doen... Dus ik ben bang dat ze gewoon echt niet beter kunnen.

Hoe slecht je ook als team bent. 46-0 is per twee minuten een goal tegen. Dat is amper realistisch te noemen. Volgens mij winnen 5e klassers hier nog met gemak van.

7 juli 2015 om 11:18

Ter aanvulling: ik zou wel eens een wedstrijd van Micronesie willen zien. Dat moet toch comedy capers in het kwadraat zijn.

7 juli 2015 om 11:21

Ik heb een stukje gezien van de wedstrijd tegen fiji (niet live natuurlijk). Die mannen van micronesië zijn echt de toppunt van luiheid. Doen echt helemaal niks.

7 juli 2015 om 13:21

Haha echt? Gaan ze wel duels aan enz.? Of laten ze het allemaal gewoon lopen?

7 juli 2015 om 18:01

Nou ik heb een stukje gezien, Als je op Google zoekt naar Micronesia zie je wel een klein fragmentje ^^. Hmm hoe kun je het stellen, kies 11 random mensen die nog nooit gevoetbald hebben en je hebt al een team dat kans maakt om te winnen.

7 juli 2015 om 11:19

Als je ambities hebt om international te worden lijkt me dat een ideaal land

7 juli 2015 om 11:20

Vind het idd ook raar, het zijn toch geen gehandicapte ofso? Ik denk dat als jezelf met 11 man voor het doel gaat staan je nooit met 46-0 kan verliezen, ik denk dat ze zelf bijdrage aan die grote verliezen en het naar alle waarschijnlijkheid leuk vinden ook.

7 juli 2015 om 11:31

Tuvalu is een paar jaar geleden in Nederland geweest en heeft toen een oefenpot gespeeld tegen een derdeklasser. Dat werd een gelijkspel meen ik. Tuvalu is van minder niveau als Vanuatu, maar niet veel. Dus Micronesië tegen een 5e klasser zal waarschijnlijk een spannende strijd zijn

7 juli 2015 om 12:32

Rikdegier

Ik volg je logica compleet niet. Vanuatu is vergelijkbaar met een derdeklasser en Micronesie vergelijkbaar met een vijfdeklasser volgens jou? Ik weet niet of je ooit gevoetbald hebt, maar er is toch echt geen enkele derdeklasser die er 46 in weet te schoppen tegen een vijfdeklasser. Die verschillen zijn heel veel kleiner.

7 juli 2015 om 13:33

Nou dat niet,

Vanuatu kan je vergelijken met een hoofdklasser of missichien wel topklasser en Micronesie met een 5e/6e klasser.

7 juli 2015 om 13:46

Een hoofdklasser of topklasser wint misschien met 46-0 van een ploeg in de reserve 5e klasse, niet van een ploeg in de gewone 5e klasse. Dubbele cijfers misschien, maar daar zal het bij blijven.

7 juli 2015 om 16:38

Nederlandse topclubs winnen hooguit met 15-0 van amateurs. 46-0 riekt gewoon naar ontzettende omkoping.

7 juli 2015 om 12:14

Eerlijk gezegd verdenk ik ze er van dat ze dit bewust hebben gedaan om met zo'n record de aandacht op ze te vestigen en even hu naam te vestigen.

Als je die wedstrijd ziet dan is het niet alleen een gebrek aan techniek of tactiek, maar gewoon een algeheel gebrek aan werklust. Ze doen letterlijk niets.

7 juli 2015 om 15:50

Negatieve aandacht is ook aandacht.

Zeker als je in the picture wil komen van een overkoepelende bond omdat je je voetbal naar een hoger plan wil tillen met begeleiding van diezelfde bond......

Ik vraag me dan toch echt af of er wel 11 mensen op het veld staan bij een dergelijk team want als je al zo dik verliest van Vanuata?! Wie of waar ligt dat land dan?
Misschien was dit wel een goede tegenstander voor Oranje geweest voor het zelf vertrouwen

7 juli 2015 om 15:52

Ik denk dat Robben, aangevuld met een willekeurig 6e klasse reserve elftal, de 100-0 aantikt.

46 keer scoren in een wedstrijd van 90 minuten?!! Hoe krijg je dat voor elkaar? Als je zulke slechte domme spelers hebt hoef je er niet eens meer aan te beginnen

Haha ongelooflijk zeg... Ik heb nog nooit van Vanuata gehoord, maar lijkt me dat een gemiddeld zondagselftal in Nederland het beter zou doen...

Oefeninterland en de spits van dienst wordt gelijk all-time topscoorder.

Het is demouge gegunt!

7 juli 2015 om 12:47

Zo laag zal het niveau ook weer niet zijn

Sorry hoor maar als je met 46-0 van Vanuata verliest moet je echt niet meer willen voetballen.

Zelfs San Marino moest lachen toen ze dit hoorde..

7 juli 2015 om 11:25

San Marino maakt zo'n Micronesie ook in met minimaal 35-0. Het niveau ligt in Europa zoveel hoger dan op dit soort eilandengroepen.

7 juli 2015 om 11:26

En meer.

San marino is barca in vergelijk met micronesie

7 juli 2015 om 11:25

Als een spits 1/3de van de doelpunten maakt is dat niet uitzonderlijk hoor.

7 juli 2015 om 11:32

Inderdaad, zou hij misschien iets voor Ajax zijn?

7 juli 2015 om 11:33

Zie Martin van Geel hem al zo polsen lol

7 juli 2015 om 11:43

Hij is ook nog maar 20 jaar oud, dit wordt vast een hele grote speler. Ik denk alleen dat de gehele wereld nu achter hem aan zit en dan maken de Nederlandse clubs vaak niet zo veel kans.

7 juli 2015 om 13:35

Dat vraag ik me af.
Hij is in ieder geval transfervrij want hij speelt voor een semiprof club (erakor Golden Star)

En dit soort landen zijn nou zo enorm makkelijk om te kopen door een Blatter. Je belooft ze wat en dan geven ze je stem die net zoveel waard is als Duitsland etc. Hoe bizar.
Natuurlijk moeten ze bij een voetbalbond worden toegelaten. Lekker kwalificatiewedstrijden spelen en verder wat oefenwedstrijden. Heeft elk land op. Echter voor grotere landen is het echter te idioot voor woorden als je tegen zo'n elftal moet spelen. Snap ook wel dat er veel landen in de Aziatische voetbalbond hier niet op zitten te wachten.

Is foppe geen bondscoach van vanuatu geweest? Heeft toch zijn vruchten afgeworpen:-)

7 juli 2015 om 11:27

Nee van tuvalu

7 juli 2015 om 11:31

Foppe zat bij Tuvalu, waar nu Leen Looijen bondscoach is. Zij doen deze editie niet mee, maar wisten in 2011 4 punten uit 5 wedstrijden te behalen en strandden in de eerste ronde

7 juli 2015 om 11:46

Tuvalu,,

“Ik was bang dat we door onze uitslagen uit de competitie geweerd zou worden. Ik hoop dat de Fifa ons toelaat tot de Aziatische voetbalbond. Dan krijgen we technische assistentie en dat zou een geweldige boost geven.”

Haha, ik snap niet dat zij nog mee willen doen aan de volgende editie van de Pacific Games... Het is toch ongelofelijk dat je achtereenvolgend met 30-0, 38-0 en 46-0 verliest . Dit lijkt me nou ook niet bepaald een geweldige ervaring of iets.

Maar misschien presteren ze veeel beter als ze inderdaad die technische assistentie krijgen .

7 juli 2015 om 11:34

Voor hun is dat wel een geweldige ervaring. 90% van de inwoners van Micronesiërs komen nooit van hun eiland (hooguit om te vissen) dus dat ze mogen deelnemen aan dit soort evenementen is een geweldige ervaring voor ze.

7 juli 2015 om 18:35

Het is toch mooi om tijdens een mooie nacht aan t kampvuur aan je vrienden te vertellen wat je hebt meegemaakt en dat nog eens op een ander eiland. Ook zouden ze voetbal in de kaart brengen, maar als het zo gaat.....

Micronesië, ligt dat toevallig naast de Iniminiepijnen?

7 juli 2015 om 11:43

Ik dacht dat dit het land was met 95 procent obesitas en dit is geeneens een grapje, kijk maar na op Wikipedia

7 juli 2015 om 11:47

Excuus het gaat om Nauru, desalniettemin een leuk feitje haha

7 juli 2015 om 11:48

Hahah en Nauru is het enige land dat nooit een voetbal wedstrijd verloor .. !
1 x gespeeld 1x gewonnen.

7 juli 2015 om 18:09

Haha ik las het ook, prachtig land is het

dit is toch echt een van de landen waarvan ik denk, ja hier zou zelfs ik als keeper een betere taak kunnen doen dan de huidige keepers, ter informatie, ik heb een coördinatie probleem en evenwicht probleem waardoor ik nauwelijks een bal kan vangen.

On: dan te bedenken dat dit elftal ook een derde keeper heeft in de selectie .. Jezus

7 juli 2015 om 18:09

Ja of de 76 jarige voorzitter hemzelf

46-0 tjeez, als pupil heb ik nog nooit met zo'n uitslag verloren...

Waarom wil je nou naar de Aziatische voetbalbond? hierin zijn de teams alleen maar sterker dus dan krijgen ze alleen maar meer pak slaag

Haha iedereen die dit mooie verhalen vindt zou ik eens aanraden om the prachtige docu Next Goal Wins te bekijken.

Gaat over Amerikaans Samoa, die nog steeds het (officiele) record in handen hebben voor grootste nederlaag ooit. Dan merk je dat dat gewoon goedbedoelende jongens zijn die nog nooit één zin fatsoenlijk voetbaladvies in hun leven hebben gehoord, maar dat er best wat van te maken valt als je een beetje je best doet.

Dat zal voor Micronesië niet anders zijn, al lijkt het me wel lastig dat het niet om een paar eilandjes gaat maar om duizenden (!), die ook nog eens gigantisch ver van elkaar vandaan liggen. Succes met spelers scouten!

7 juli 2015 om 12:54

wss zal er eerst een voetbalveld aangelegd moeten worden,

foppe trainde in het begin ook op de landingsbaan van het grootste vliegveldje omdat dat het meest in de buurt van een voetbalveld kwam en in micronesie zullen de faciliteiten eerder minder dan beter zijn

ook zullen de meeste inwoners elke dag aan het werk zijn en weinig zin hebben in een (onbetaalde) training waar ze ook nog lang voor moeten reizen

verder weet ik niet hoe ontwikkeld het is qua telefonie en internet, maar ik ga er vanuit dat vooral de kleinere eilanden deze gemakken niet hebben en er dus echt iemand langs moet gaan om de mensen in te lichten

dus er zal heeeeeeeel veel werk te doen zijn, vooral organisatorisch

als de bond voor een type foppe de haan tickets voor hem zn vrouw en evt assistent met partner en een leuke all-in cabana op het strand regelt lijkt het me een heel leuk tijdverdrijf zon vent

Ik heb best wel veel kennis over het voetbal in Oceanie .. Heb misschien net als jullie ook hebben gedaan de Docu van Paul driessen gezien en het is toch wel geweldig wat hij daar doet.
Micronesië is daar toch wel het laagste van het laagste ..
Fiji , Thaiti en New Caledonia zijn zegmaar de subtoppers daar .. natuurlijk heel erg ver achter op NZ.
achter deze landen heb je nog PNG en Vanuatu ( schat ze op het zelfde niveau ).
Dan heb je nog een rijtje met de landen die vaak afgedroogd worden ; Samoa , A-Samoa , Tonga , Cook eilanden .. Kribatie en Tuvalu zijn nog geen volwaardig lid.

7 juli 2015 om 11:49

Salomon Eiland is ook van een redelijk niveautje daar

7 juli 2015 om 18:31

Tahiti heeft wel gestaan op de Conferdiarions Cup en dat kwam doordat ze de Oceanië Cup hebben gewonnen. Was dit met geluk of..?
Maar Tahiti maakte opzich voor mijn gevoel nog niet eens zo'n heel erg slecht indruk voor een eiland waar voetbal niet de nummer 1 sport is. En waar er maar 1 of 2 spelers echt proffesioneel speelde.

Ik heb zelf afgelopen seizoen in de poule van de beker met 29-0 van een ploeg gewonnen en dan hielden we ons de laatste 20 minuten ook nog in ook. Rare was dat i.t.t de spelers van Micronesië die spelers wel al jaren voetbalden.

Bizar dat ze tegen teams als vanuata al met 46-0 verliezen, wat zou het worden als ze tegen een team van niveau spelen. Dit team is volgens mij nog slechter dan een gemiddeld topklasse team. Ze mogen natuurlijk wel mee doen Gibraltar mag ook gewoon meedoen, ik kan me alleen niet voorstellen dat het nog leuk is om elke keer met deze cijfers te verliezen.

Het is Vanuatu en niet Vanuata...

Scorebord-journalistiek...

Dit betekent dat Vanuatu toch het record heeft van grootste overwinning in de voetbalgeschiedenis. Niet slecht voor een land waar de meesten van ons nog nooit van gehoord hebben.

Volgens mij heet dat land Vanuatu ipv Vanuata.
Ik vind het ergens wel pijnlijk om te zien dat ze zo te koop lopen met die gigantische nederlagen. Het lijkt haast wel alsof ze er trots op zijn.

het mooie is dat de tegenstander ook gewoon lekker door blijft gaan

vraag me af waarom blatter ze niet al lang heeft toegelaten .. is weer een extra stemmer

7 juli 2015 om 13:54

Ze hebben volgens mij nooit lidmaatschap aangevraagd. Als ze dat doen, krijgen ze het namelijk meteen. Het is namelijk een officieel erkend onafhankelijk land en lid van de VN.

7 juli 2015 om 14:08

Dit zegt de coach in het artikel:
"ik hoop dat de Fifa ons toelaat tot de Aziatische voetbalbond. Dan krijgen we technische assistentie en dat zou een geweldige boost geven.”

Weet niet precies hoe het werkt, maar lijkt er dus op dat er toch nog wat aanvullende vereisten zijn. Voor blatter zaten er trouwens ook heel veel minder landen bij de fifa.

Tja, daar gaan de records van Messi en Ronaldo.
Jean Kaltack is de nieuwe held.

Het is Vanuatu.

Zodra ze daar wat centjes krijgen zullen deze eilandjes ook wel iemand naar het WK mogen sturen binnenkort

Het was een onder de 23 team. En veel van hen hadden nog nooit 11 tegen 11 gespeeld. Las in een artikel van The guardian dat die jongens bijvoorbeeld nog nooit een lift of roltrap hadden gezien, omdat ze nog nooit van hun eiland weg zijn geweest. Overigens deed Micronesië 1x eerder mee in 2003 dat staat overal fout. 52 goals in 4 wedstrijden tegen toen. Een stuk beter dat eerste elftal

Gelukkig hadden ze de 2e helft orde op zaken gesteld en kregen ze er maar 22 tegen. Hun versie van de deur op slot

ik meld me wel aan om voor Micronesie te willen spelen. Kan ik in ieder geval zeggen dat ik interlands heb gespeeld, na mijn persoonlijk zware blessure aan mijn knie.

Ach kijk eens aan, er bestaat dus toch wel een land waar Gibraltar van zou kunnen winnen...

7 juli 2015 om 15:54

Yep, dat land heet....Malta.

Die Jean Kaltack heeft een aardig gemiddelde zo te zien.

2009– vanuatu U17 8 (5)
2011– vanuatu U20 9 (9)
2012– vanuatu U23 13 (21)
2011– vanuatu 8 (26

http://www.metronieuws.nl/sport/2015/07/hilarische... dit is een link met een filmpje.

De meeste voetballers speelden pas een paar maanden geleden voor het eerst voetbal en dat kun je terug zien..... Met verdedigen springen ze gewoon omhoog....

Wat een bizarre uitslag dit zeg. Daar zijn Andorra en San Marino wereldtop bij !

Ik scrolde ff en las micropenis haha

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren