Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: Southampton ziet af van juridische stappen tegen Atlético Madrid

Laatste update:

Tottenham Hotspur heeft naar verluidt een bod van zestien miljoen euro uitgebracht op Toby Alderweireld en lijkt dan ook de meeste kans te maken op de komst van de verdediger. Southampton wil de 26-jarige Belg echter definitief overnemen van Atlético Madrid en gaat in de tegenaanval.

/

De club van manager Ronald Koeman heeft een optie tot koop van 9,4 miljoen op Alderweireld, maar Atlético kon die clausule binnen een bepaalde termijn ongedaan maken door twee miljoen over te maken naar the Saints. Dat hebben de Madrilenen evenwel niet gedaan en Southampton dacht Alderweireld dus voor een relatief laag bedrag een vast contract te kunnen geven.

Als Atlético Alderweireld nu toch aan Tottenham of een andere club verkoopt, overweegt Southampton naar verluidt een rechtszaak aan te spannen tegen los Colchoneros. Alderweireld heeft bij Atlético nog een contract tot medio 2017.

Update 10 juli 20.03 uur - Southampton ziet af van juridische stappen tegen Atlético Madrid
Southampton ziet af van het aanspannen van een rechtszaak tegen Atlético Madrid. De Spanjaarden hebben zich uiterst professioneel opgesteld, zegt algemeen directeur Les Reed, maar Toby Alderweireld wilde simpelweg zelf graag naar Tottenham Hotspur. "Los van alle gemaakte afspraken. Daarom is het zinloos om via de rechter ons gelijk te halen. Het probleem lag niet bij Atlético", aldus Reed in een verklaring aan Sky Sports.

Denk jij dat Toby Alderweireld bij Southampton blijft?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Southampton & The Spurs zijn 2 prima clubs voor Alderweireld en misschien ook wel zijn plafond

5 juli 2015 om 21:36

Vind het een prima plafond. Mooie clubs mooie competitie.

5 juli 2015 om 21:39

Lol, ik vond hem vorig seizoen de beste speler bij Southampton. En de fans zetten hem op de derde plaats in Poy, dus die waren het niet onmiddellijk oneens met mij.

Heeft vorig seizoen laten zien dat hij een fantastische CV is, Fonte en Alderweireld centraal kunnen veel clubs in de wereld maar van dromen. Kan zeker nog een stap hogerop, vreemd dat enkel Tottenham en Southampton om hem vechten. Chelsea heeft wel interesse, maar wil er ook niet te ver in gaan lijkt het.

5 juli 2015 om 21:49

Kunnen veel clubs van dromen? Laten we t niet overdrijven..

5 juli 2015 om 21:59

Als je ziet hoeveel verdedigers staan te knoeien op topniveau, dan kan je wel zeggen dat veel ploegen het verdedigende compartiment van Southampton kunnen gebruiken.

Forster, Clyne, Alderweireld, Fonte, Bertrand, Schneiderlin, Wanyama. Is echt een blok van graniet, steengoede spelers allemaal die het allemaal hoger kunnen redden. Jammer genoeg is hun aanvallende compartiment niet van hetzelfde niveau, want dan deden ze mee voor de titel.

5 juli 2015 om 22:14

Joh om voor hun op dat niveau te blijven spelen is vrijwel onmogelijk, valt me wel op dat Koeman verdedigers de laatste tijd echt op niveau weet te brengen, zowel bij Feyenoord als bij Southampton. Ik denk persoonlijk dat het verdedigend goed stond, maar aanvallend te wisselvallig was om mee te doen voor de top 4. Heb ook amper wat vernomen van Rodriguez, wat ik het seizoen daarvoor echt een topspeler vond.

5 juli 2015 om 22:19

Ik geloof dat Rodriguez dit jaar met een lange blessure aan de kant stond! Als het goed is, is hij er dit seizoen weer bij en hopelijk haalt hij dan zijn niveau van 2 seizoenen terug weer!

5 juli 2015 om 22:28

Van dromen is inderdaad overdreven maar Alderweireld zou bij geen enkele club ondersneeuwen.

6 juli 2015 om 00:34

@deroderidder

Lovren was vorig jaar bij Sotom ook geweldig. En dan heb je now Shaw en Chambers. Kijk hoe ze hebben gepresteerd bij hun nieuwe clubs.

De verdediging bij Sotom is gewoon goed hoor. Zeker Schneiderlin is een topper. Maar presteren bij Sotom is anders dan presteren bij een Chelsea of City. Zie Mangala: iedereen vond hem geweldig bij Porto. Soms lijken spelers beter dan ze daadwerkelijk zijn. Clichy zou bij Sotom ook top zijn, daar ben ik van overtuigd. Bij City zeikt iedereen hem af.

6 juli 2015 om 04:55

Shaw en Chambers hebben het gewoon goed gedaan in de minuten die ze kregen bij United en Arsenal. Beide zijn nog jong en hebben enorme potentie. Daarnaast heeft Shaw ook nog eens veel blessures gehad dit jaar, waardoor hij sowieso niet in een lekker ritme kon komen.

6 juli 2015 om 11:23

@smk88

Niet zo flauw doen. Je weet zelf ook dat iedereen Shaw opeens benoemde als 1 van de beste Lb's in de PL. Hij werd zwaar gehyped. Die verwachtingen heeft hij echt niet waargemaakt. Ik zeg nergens dat ze het niet goed hebben gedaan, want Lovren was ook niet slecht ofzo. Maar de verwachtingen waren hoger.

Waarom blijft hij niet bij atletico, miranda gaat weg dus een concurrent minder?

Soton is de beste club voor hem. Daar heeft hij zijn plaats veroverd. Wordt gewaardeerd en speelt onder veel mindere druk dan bij Spurs waar men elk jaar onrealistisch Champions League ambieert.

Dit wordt weer zo'n drama. Ik dacht dat het al bijna rond was tussen Aldeweireld en Tottenham. En ik ga er ook van uit dat Toby liever naar Tottenham gaat.

Waarschijnlijk kan hij daar veel meer verdienen, zit hij lekker in Londen, veel Belgische spelers die in de buurt wonen, en Spurs zijn toch wel een niveautje hoger qua budget en faciliteiten (en normaal gezien ook qua prestaties).

5 juli 2015 om 21:47

Faciliteiten beter bij Spurs??? No Way. Dat Toby meer kan verdienen bij Spurs dat ben ik met je eens... Maar buiten het salaris is alles beter geregeld bij The Saints. Fantastisch stadion en een trainingscomplex van wereldklasse. Tel daarbij de evenwichtige selectie van The Saints bij op en ik zou mijn keuze wel weten...

5 juli 2015 om 22:00

Ja, beste faciliteiten ja. We hebben een van de beste en modernste trainingscentra voor voetballers in Europa. Alles is nieuw en van deze tijd. daarbij is alles top geregeld voor alle spelers. Soton is een mooie club met geschiedenis maar wij zijn toch wel groter qua alles wat je noemt hierboven. Alleen is het wel zo dat Soton meer evenwicht heeft in de selectie.

5 juli 2015 om 22:18

Houtje, kijk even naar de faciliteiten bij Tottenham. Hebben 1-2 jaar geleden echt een geweldig mooi complex gebouwd.

5 juli 2015 om 22:25

Kan in mijn ogen niet tippen aan wat Soton heb neergezet 2 jaar geleden. Dat Spurs een 'grotere' club is dat ben ik met jullie eens. Maar de druk en het moeten bij the Spurs is vele malen groter dan bij Soton... En we hebben het hier wel over Toby Alderweireld he... Geen wereldspeler he

Atletico Madrid heeft de clausule niet geactiveerd, wat wil zeggen dat Southampton een optie tot koop heeft zolang zij Alderweireld huren van Atletico Madrid. Deze huurovereenkomst lijkt mij afgelopen te zijn vanaf 30 juni 2015? En alsnog, Atletico Madrid behoudt het recht om Alderweireld op elk moment aan andere clubs te verkopen, ondanks een optie tot koop van de hurende club.

5 juli 2015 om 21:36

Precies. Een club moet toch ook voortijdig aangeven dat ze van de optie gebruik maken?

5 juli 2015 om 21:56

Zolang de huurovereenkomst loopt, heeft enerzijds Atletico Madrid het recht om, tegen betaling van een vastgesteld bedrag, de optie tot koop van Southampton te laten vervallen. Anderzijds heeft Southampton in deze periode de optie tot koop op Alderweireld, tenzij Atletico Madrid dus het vastgestelde bedrag betaald om dit ongedaan te maken.

Het lijkt mij dat dit nu allemaal niet meer opgaat, omdat de huurovereenkomst van Alderweireld afgelopen is. Als Southampton hem had willen kopen, hadden ze dit gewoon moeten doen tijdens de huurovereenkomst, tenzij Atletico Madrid daar een stokje voor steekt (wat Southampton het vastgestelde bedrag oplevert). Southampton heeft dit niet gedaan, waardoor Atletico Madrid nu veel hoger kan gaan zitten dan de optie tot koop die Southampton aanvankelijk had. En aangezien er meerdere clubs geinteresseerd zijn (onder andere ook Tottenham), zal die prijs best hoog kunnen worden. Atletico Madrid hoeft Alderweireld natuurlijk niet te verkopen. Denk dat zij hem best willen houden nu Miranda naar Internazionale is.

Ik gun Alderweireld in ieder geval veel speeltijd. Dat heeft hij wel verdiend na een goed jaar onder Koeman en ik zou het jammer vinden als hij nu weer regelmatig moet banken bij Atletico Madrid.

5 juli 2015 om 21:47

Lees nu gewoon de tekst eens...southampton heeft optie tot koop van 9.4 miljoen, Atletico kon dit voor een bepaalde termijn afkopen met 2 miljoen maar dat hebben ze niet gedaan...fout ligt dus bij Atletico. Maar hoe graag ik Toby ook bij de Saints zie denk ik dat hij helaas naar Spurs gaat.

5 juli 2015 om 22:01

Dus jij meent nu dat Southampton Alderweireld nog kan kopen voor dat bedrag omdat Atletico Madrid haar optie niet heeft gelicht? Zij hebben deze optie niet hoeven lichten, omdat Southampton binnen de huurovereenkomst dus geen gebruik van de optie tot koop heeft gemaakt. Je weet dat de huurovereenkomst afgelopen is en dat Alderweireld gewoon weer volledig speler is van Atletico Madrid? De optie tot koop van Southampton is vervallen vanaf 30 juni 2015. Hierdoor heeft Southampton niet zo veel meer te willen.

6 juli 2015 om 00:04

Maar als Atletico niet deze optie tot koop voor 9.4 miljoen heeft afgekocht voor twee miljoen? Dan heeft Southampton toch het recht om hem te kopen? Zij zijn dan toch nalatig geweest als ze hem hadden willen houden? Of hoe zit dat nu?
Ik neem aan dat Southampton wel heeft aangegeven dat ze hem wilde kopen al tijdens de huurovereenkomst. hoe konden zij dan anders een optie tot koop hebben bedongen?
Daaruit blijkt dat toch al? Dat ze hem wilde kopen. Ik neem aan dat ze dat hebben aangegeven. Volgens mij ontkend Atletico dat gewoon omdat ze een hoger bod hebben ontvangen en hebben de zaak getraineerd net zo lang tot de huurovereenkomst was vervallen om zo te zeggen dat ze hem niet meer aan Southampton hoeven te verkopen.
Rare situatie. Ik weet niet hoe dit juridisch ligt. Als Southampton kan bewijzen dat zij tijdens de verhuur periode hebben aangeven dat ze gebruik wilden maken van de optie tot koop dan hebben ze een punt anders wordt het denk ik lastig.

6 juli 2015 om 00:40

Er is sprake van een optie tot koop, dus niet per definitie de wil om Alderweireld te kopen. Als hij niet goed had gepresteerd, zou Southampton de optie lekker laten voor wat het is. In dit geval is het duidelijk dat ze Alderweireld willen hebben. Juridisch is het dan van belang wat zowel Southampton als Atletico Madrid tijdens de huurovereenkomst van Alderweireld over en weer hebben verklaard, waarbij het natuurlijk van belang is dat het aan te tonen is. Als bijvoorbeeld aan te tonen is (op papier of digitaal) dat Southampton de optie tot koop gaat lichten, zal Atletico Madrid aan moeten tonen dat zij de clausule tot ongedaanmaking van de optie tot koop hebben gelicht (door een mededeling, gevolgd door het bedongen geldbedrag aan Southampton). Hier lijkt Atletico dat sowieso niet te hebben gedaan. Van essentieel belang is dus wat Southampton ondernomen heeft. Hebben zij de optie tot koop gelicht binnen de huurovereenkomst? Hebben zij al een spelerscontract opgesteld en laten tekenen door Alderweireld? Dat is een mogelijkheid, omdat Southampton door de optie tot koop niet aan de onderhandelingstafel hoeft met Atletico Madrid.

Een rechtszaak die ze moeilijk kunnen winnen lijkt me. Vooral als ik lees dat ze denken hem aan een relatief laag bedrag te kunnen kopen. Atletico is niet verplicht om dat te doen.

5 juli 2015 om 21:36

En Alderweireld ook niet. Denk dat het vergelijkbaar is met Salah.

6 juli 2015 om 00:08

Voor 9.4 als ze het niet hebben afgekocht lijkt mij en Southampton zwart op wit heeft dat ze hem wilde kopen nog in de verhuurperiode.

Als dit contractueel vastgesteld is heeft Atletico geen poot om op te staan.

Tenzij Alderweireld niet akkoord gaat..

6 juli 2015 om 00:09

Aha de speler kan zelf niet akkoord gaan met deze verkoop?

6 juli 2015 om 00:46

Een optie tot koop is niet veel anders dan een gewone koopovereenkomst van een speler. Alleen bij deze optie wordt voorafgaand aan de verhuurperiode een vaste transfersom vastgesteld. Als de hurende club deze optie licht, is dat te vergelijken met het punt dat twee clubs elkaar hebben gevonden (wellicht na lang onderhandelen) in een transfersom. Dan is de speler aan zet. Hij of zij zal willen tekenen of niet bij de club die de optie tot koop licht, of in het andere geval, de club die de vereiste transfersom heeft geboden om te kunnen onderhandelen met de speler. Oftewel, Alderweireld kan zelf een definitieve overstap naar Southampton niet zien zitten en zal dan niet tekenen. Ik denk zelf dat als Alderweireld deze mogelijkheid krijgt, hij wel zal tekenen gezien de speeltijd die Koeman hem zal bieden.

Alderweirld is wel slim genoeg om te weten dat hij moet spelen. Zeker nu Denayer zich getoond heeft bij de nationale ploeg. Van vermaelen is het nog een vraagteken. Kompany zou ikzelf uit de ploeg laten, maar dit zal wilmots nooit durven doen. Lombaerts krijgt eindelijk ook zijn minuten en doet het goed. En Vertonghen is een certitude op links. Dus als kompany en vooral vermaelen terug fit zijn en vermaelen ook nog mee mag doen bij barcelona zijn er 6 spelers voor 4 plaatsen.

Alderweirld zal verder ook niet alleen naar het geld kijken. Maar voelt zich in de eerste plaats zeer goed bij Southampton en is de club dan ook dankbaar hem uit zijn situatie weg te halen vanbij atletico. Krijgt respect van de club en wordt gewaardeerd door de fans. En geeft dat op zijn beurt terug.

Ik denk dat hij bij Southampton blijft.
Ze brengen mooi voetbal. En het is een veel stabielere club.
Tottenham zal wss wel weer hoger eindigen, maar zoveel verschil zit er niet op.

Van alle clubs die er zijn wilt hij naar spurs gaan de club waar tig verdedigers zijn geflopt. Toby is altijd al een speler geweest die zichzelf vies overschatte. Vond zich te goed voor Leverkusen ging naar athletico terwijl iedereen wist dat het te hoog gegrepen was voor hem. En na een jaartje southampton waar weinig druk was wilt hij weer een stap hoger op. Dan denk ik blijf wat langer bij southampton om te kijken of hij langer zijn niveau kan houden ipv meteen weer een gok wagen, maar blijkbaar hebben spelers grrn geduld meer tegenwoordig.

5 juli 2015 om 23:17

Wauw.. Bron? Heb Alderweireld dit nooit horen zeggen hoor.

6 juli 2015 om 09:03

Niet zo gek hoor als je een keer op WHL heb gespeeld wil je enkel nog naar een andere club voor de poen en de CL, Uitstraling, Eer en Traditie heet dat.

Toch grappig, al die Engelse clubs konden hem even terug zo oppikken voor 7 mil, Athletico deed het en leek er zelfs nog even spijt van te hebben.

Bewijst toch maar weer dat het niveauverschil tussen Ajax en de Engelse subtop in speelopzicht nog totaal geen 100 miljoen is.

Er stond een fout in de tekst. Reageer ik daar op, verwijderd VZ mijn reactie. Zo jammer dit.

Klinkt een beetje alsof ze bij Soton hebben liggen te slapen en nu opeens die koopoptie nog moeten lichten. Dat hadden ze toch al veel eerder kunnen doen? Nu moeten ze misschien hun recht aanvechten omdat ze er te lang mee hebben gewacht. Die 2 miljoen lopen ze ook mis omdat het contract van Alderweireld is afgelopen, met daarbij de optie tot koop en de deal over 2 miljoen, zou je zeggen.....
Als het zo afloopt is dat toch een flinke aderlating en niet handig gehandeld door Southampton mochten ze op deze manier Alderweireld voor zo'n goedkope transfer na zin prestaties bij Soton mislopen.

Oké die gaat dus niet naar Spurs. Geen probleem, gewoon Veltman halen

Waarom doet Sot niet zo moeilijk tegen Liverpool en Manchester ze laten een hele Duiventil naar Liverpool gaan en elke keer als wij een speler willen gaan ze moeilijk doen.

6 juli 2015 om 13:31

Omdat er toen geen sprake was van een clausule zoals nu. En misschien omdat Southampton meer ambitie heeft gekregen, en Koeman eist dat ze een gooi naar de (sub)top doen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren