Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Dirk Kuyt is geen verlosser, dat vind ik wel een erg groot woord’

Laatste update:

Feyenoord communiceerde al enige tijd geleden dat het Dirk Kuyt na negen jaar afwezigheid terughaalde naar De Kuip. De bijna 35-jarige aanvaller verliet Feyenoord in de zomer van 2006 voor Liverpool en bleef daar tot 2012 spelen: daarna verkaste hij voor drie seizoenen naar Fenerbahçe en nu is hij terug in Rotterdam-Zuid. Jan Everse en Jan Dirk Stouten zijn benieuwd hoe Kuyt in het nieuwe seizoen zal presteren in de Eredivisie.

/

Op de eerste training van de Katwijker kwamen donderdag enorm veel Feyenoord-supporters af. In FC Rijnmond kregen Everse en Stouten de vraag voorgelegd of de ervaren Kuyt betiteld mag worden als de grote verlosser van Feyenoord. “Verlosser vind ik wel een erg groot woord, dat was Johan Cruijff in het verleden. Zo zie ik Dirk Kuyt niet, ik zie hem gewoon als een versterking voor Feyenoord”, aldus Everse.

“Een renpaard? Dat vind ik dan weer denigrerend. Dirk is meer dan een renpaard. Maar naast dat-ie goed kan voetballen, rent-ie ook nog eens 35 kilometer in een wedstrijd. Dat heeft denk ik gemaakt dat hij bij allerlei topclubs gezeten heeft en het overal goed heeft gedaan. En meer dan honderd interlands heeft gespeeld”, aldus de trainer van FC Dordrecht bij de regionale televisiezender.

Sportverslaggever Jan Dirk Stouten keek zijn ogen uit, toen hij zag wat voor volksoploop Kuyt teweegbracht tijdens de eerste training van Feyenoord. Langs het trainingsveld stond het zwart van de mensen en ook ’s avonds, toen Kuyt bij een gala was waar Stouten ook aanwezig kon zijn, verdrongen veel mensen zich rond de teruggekeerde aanvaller. “Hij is ongekend populair. Je moet zien hoe groot zijn toegevoegde waarde gaat zijn, maar dat hij nu al iets extra’s brengt is in de eerste dagen al duidelijk.”

Denk jij dat de fans van Feyenoord te veel verwachten van Dirk Kuyt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat is nou een realistisch doel voor Feyenoord? En stel dat het doel wordt bereikt, is men dan tevreden? Of verlangt men toch naar meer?

3 juli 2015 om 17:08

Lastige vraag die je stelt Geert. Ligt denk ik aan de reele verwachting die zij scheppen de wijze waarop deze doelstelling behaald wordt. Makkelijk, dan had meer gekund. Hangen en wurgen, dan zal er tevredenheid heersen. Maar wat is realistisch voor dit feyenoord.

3 juli 2015 om 17:13

Top 3/4 denk ik en dan moeten ze vooral mikken op plaats 3/4. Als ze boven Ajax/Psv eindigen is het seizoen gewoon dik geslaagd.

3 juli 2015 om 17:11

Het is lastig in te schatten wat realistisch is, niet alleen heb je te maken met je eigen kwaliteiten, maar het is ook lastig in te schatten hoe de rest het zal gaan doen. Daarnaast kan je tweede worden en toch teleurgesteld zijn als je dat bijvoorbeeld bent geworden op 3 punten, na eenzelfde eindreeks als afgelopen seizoen. Ik vind in principe dat het doel altijd de titel moet zijn, maar dat je ook best tevreden kan zijn wanneer dat doel niet wordt behaald. Ik schat PSV het hoogste in, daarachter komen Ajax en Feyenoord. Maar ja, ik schatte PSV de afgelopen vijf jaar elke keer hoger in dan Feyenoord, en toch is Feyenoord er ook tweemaal boven geëindigd. Ik hoop gewoon op een mooi seizoen, niet zoals afgelopen jaar dat je na maart elke wedstrijd je stierlijk zit te vervelen. En of je dan eerste, tweede, derde of vierde wordt zie je aan het einde van de rit wel.

3 juli 2015 om 17:29

Misschien moet Feyenoord geen doelstelling op de ranglijst formuleren, maar een bepaald puntenaantal.

Meer dan 70 punten halen, is dat een goed doel? Ajax is in 2013/2014 met 71 punten kampioen geworden. Maar PSV heeft er 88 gehaald afgelopen seizoen.

3 juli 2015 om 17:36

Ja zat ik ook al aan te denken, of een doelstelling als sowieso de clubs buiten de traditionele top 3 achter je houden. Maar eigenlijk wil ik gewoon een mooi seizoen, passie, spanning en niet al voor september op 12 verliespunten staan. Waar ze dan eindigen maakt niet eens zo veel uit, en voor mijn gevoel hebben meer supporters dat. Als ik elk weekend weer een mooie pot krijg voorgeschoteld vind ik het prima.

3 juli 2015 om 17:15

Feyenoord moet nu wel weer het kampioenschap als doelstelling krijgen. Realistisch? Wellicht niet, maar aangezien Feyenoord zichzelf als topclub ziet en het financieel weer op de rails is, moet dat wel.. Anders blijft Feyenoord altijd een club die rond plek 3 eindigt. Er moet ambitie in de club zijn.

3 juli 2015 om 17:26

Helemaal mee eens De Toekomst! Feyenoord moet gewoon voor die titel gaan, dat verschil in geld met Ajax en PSV wordt met het jaar weer wat kleiner en is in de eredivisie ook vaak genoeg niet doorslaggevend gebleken. Niemand neemt het ze kwalijk als die titel ondanks de doelstelling niet wordt gehaald, zolang er maar wel vol voor is gegaan.

3 juli 2015 om 17:33

Eindelijk een Ajax fan die niet arrogant is. Ik denk dat jij het prima formuleert. Wij weten dat we niet de beste zijn, wij hebben immers maar 1 ster op ons shirt. Maar ambitie hebben om kampioen te worden moet je altijd hebben als Feyenoord PSV en Ajax zijnde.

3 juli 2015 om 18:05

Precies, niet alle ajax fans zijn hetzelfde maar natuurlijk voelen wij ons de beste met 3 sterren op onze borsg. Maar helaas is dat niet te zien de laatste seizoenen het spel is niet goed en het draait niet.

We kunnem pas zeggen dat we weer de beste van nederland zijn als we goed voetbal laten zien we feyenoord gewoon een x weer opvreten.

maar alsnog ben ik een groot fan van de kuip zoveel sfeer zoveel passie een kolkende kuip geeft mij kippenvel of ik nou ajacied ben of niet.
En ik denk dat je mag zeggen als je 2e word dat je het goed gedaan hebt.
Maar inderdaad ik denk dat je vooraf gewoon moet beseffen dat je volop voor de titel speelt en niks anders.
En als je dan boven de 75 punten komt heb je het heel goed gedaan als coach meneer van bronckhorst

3 juli 2015 om 20:05

Lijkt me sterk dat het verschil met Ajax en PSV elk jaar kleiner wordt hoor. PSV harkt miljoenen binnen dit jaar en verhoogt de begroting met 10 miljoen.

3 juli 2015 om 17:36

plek in de top 3 en een paar rondes verder in de beker. is ene realistische doelstelling voor feyenoord.

3 juli 2015 om 18:02

Ik denk dat Feyenoord als derde hoort te eindigen, net als ik vorig jaar van Feyenoord verwachtte. Maar het is de vraag of ze het waarmaken, aangezien het vorig jaar ook niet gebeurde. Vorig jaar stelde Feyenoord (in ieder geval mij) erg teleur. Als er deze zomer niet nog wat goede versterkingen komen wordt het denk ik net zo'n lastig seizoen als vorig jaar. PSV en Ajax zullen wel uitmaken wie er kampioen wordt denk ik. En de Feyenoordfans verwachten naar mijn idee erg veel van Kuyt, misschien wel te veel. Ik ben bang dat hij wel eens (flink) kan teleurstellen. Dat idee heb ik.

3 juli 2015 om 18:28

Ja de mensen herinneren alleen de laatste paar wedstrijden, maar feyenoord was tot net na de winterstop de ploeg met het meest aanvallende elftal samen met Vitesse en PSV (even uit me hoofd) dit was ook terug te zien in het aantal kansen wat ze creerde. Maar de alot fase viel alles ineen, de fut was eruit, het plezier was weg, spelers raakte vermoeid en if geblesseerd.....en het is jammer dat er dus niet gekeken wordt naar de overige wedstrijden.....de laatste 2 wedstrijden stonden we nog 3de, als we toen van Vitesse of Pec hadden gewonnen had je niemand meer gehoord. Die terug val reken ik Rutten aan en ik hoop dat Van Gastel weer de draad op kan pakke en de selectie een jaar fit kan houden.

3 juli 2015 om 18:29

Oh en de fans verwachten echt niet te veel van Kuyt hoor. Feyenoord hoort al tijd voor plek 3 te gaan, daag logisch zijn, alles meer is mooi en moet je voor gaan als de kans daar is.

3 juli 2015 om 20:00

De echte vraag is: Is het verschil met Ajax en Psv zo groot? Ik zag Feyenoord afgelopen seizoen het goed doen in grote wedstrijden en slecht tegen mindere clubs. Zij moeten gewoon minder wisselvallig zijn en tegen kleine ploegen winnen, dan kunnen ze echt meedoen voor de titel.

4 juli 2015 om 01:32

Op iedere positie is Feyenoord slechter bezet behalve die van Clasie. Vermeer vind ik ook beter dan Zoet, thats it.

4 juli 2015 om 17:19

Kongolo en van Beek zijn op zn minst gelijkwaardig aan wat er bij ajax en psv staat. Boetius is normaal gesproken ook beter dan El Ghazi en Kishna als hij in vorm is. Maar goed, nieuwe seizoen en we zien wel welke spelers gaan presteren.

Ik ben ook benieuwd hoe hij het zal gaan doen, moeilijk in te schatten. Maar als hij in de spits wordt geposteerd dan zie ik niet in waarom hij er geen twintig maakt per seizoen.

3 juli 2015 om 17:19

- omdat ie 35 is en spitsen dan toch minder worden (kijk naar bij v nistelrooij)
- omdat hij voornamelijk vanaf de zijkant heeft gespeeld
- omdat kuijt sinds zn feyenoord dagen er geen 20 meer inschiet
- omdat de nederlandse competitie tov de turkse helemaal zo slecht nog niet is
-omdat de verwachtingen van de feyenoord fans veel en veel te hoog zijn. Kuijt is geen god.

Ik wil het allemaal nog maar eens zien, geloof best dat ie wat bijdraagt, maar het elftal dragen? Ik geloof het niet. Ik reageer op deze pagina al weken dat ik echt vind dat de huidige generatioe Oranje sterren geen respect heeft voor Nederland. Op hun 35 of als ze uitgeblust zijn en volgevreten terugkomen en denken dat je het nog effe doet. Heitinga, vd Vaart en Kuijt zouden een voorbeeld moeten nemen aan Cocu en Rijkaard. Die kwamen tenminste op hun 30/31ste toen ze nog topfit waren.

3 juli 2015 om 17:33

Cocu kwam pas terug toen hij al bijna 34 was, maar dat terzijde.

Ik kan jouw lijstje natuurlijk ook omdraaien
Een spits wordt steeds leper naar mate hij ouder wordt, daarnaast is het fysieke verval bij Kuijt tot op heden nauwelijks waarneembaar.
hij heeft er sinds zijn Feyenoord dagen geen 20 meer ingeschoten omdat hij voornamelijk vanaf de zijkanten heeft gespeeld.
In de Turkse competitie maakte hij vanaf de zijkanten ook zijn goals, stel je voor wat dat in het centrum was geworden?
En als Kuijt ergens goed mee om kan gaan is het wel druk. Overal waar hij kwam heeft hij tegen de vooroordelen moeten vechten, waren mensen sceptisch omdat hij niet de hipste trucjes van de straat kon. Tot en met zijn 100ste interland kon je hier of op andere sites lezen hoe hij volgens iedereen te kort kwam. Volgens mij is dat pas afgelopen WK een beetje weggeëbd.

3 juli 2015 om 17:34

Ken je feiten! Heitinga is 31!

3 juli 2015 om 17:38

wat wel een verschil is tussen de eredivisie en de turkse competitie. In Turkije zijn de cv's een stuk volwassener, groter en sterker dan in Nederland. Want jongens als kongolo en veltman zijn nog jongens vergeleken met de verdedigers daar.

3 juli 2015 om 17:46

@ baardgrasmus: goeie reverse argumentation! Toch dnk ik dat er teveekl verwacht wordt van een Kuijt. en vond ik zn verlenging bij Fener 2 jaar geleden echt niet nodig. Hoe mooi was het geweest als ie dan was terug gekomen. Hij en zijn hele generatie hebben het langst in het buitenland gespeeld, maar lijken dat avontuur en die miljoenen ook het allerlangst uit te willen persen. Onterecht vind ik, want wat is er mooier als je miljoenen hebt en je kan je oude club echt vooruit helpen.

@arwinos: Ik schreef daarom ook "als ze 35 zijn OF uitgeblust". Wil jij ontkennen dat Johnny na weggestuurd te zijn bij Everton, Fuklham en Hertha niet uitgeblust is?

We gaan het meemaken, maar ik had een jaarte of 2 eerder respectvoller en nuttiger gevonden.

3 juli 2015 om 18:10

Ja ik heb dat nooit als respectloos ervaren. Hij is een paar jaar in dienst geweest van Feyenoord, was in die tijd de beste ambassadeur van de club die je je maar kon wensen en heeft het sportief ook geweldig gedaan. Hij heeft altijd aangegeven te willen terugkeren en doet dat nu ook uiteindelijk. Ik snap best dat mensen hem eerder hadden willen zien terugkeren, maar wat zij vergeten is dat Kuijt ook al eerder kon vertrekken bij Feyenoord, maar toch nog bleef. Hij heeft negen jaar in het buitenland gevoetbald, dat had hij vooraf misschien ook niet gedacht toen hij die uitspraken deed. Al met al, wij zijn supporters, hij is een werknemer van de club, niets meer niets minder. Dat hij naast zijn salaris blijkbaar nog heel veel gevoelens bij Feyenoord heeft is voor ons mooi om te horen, maar mag voor ons supporters toch geen reden zijn om van Kuijt te verlangen dat hij zijn carrière afstemt daarop? Als ik aan al mijn beloftes van 9 jaar terug zou worden gehouden zat ik nu behoorlijk in de penarie vermoed ik .

3 juli 2015 om 21:58

@ Baardgrasmus

Helemaal met jou eens. Bovendien, wie zijn wij als supporters om Dirk 3.5 miljoen per jaar te ontnemen? Ieder mens heeft het recht om daar te gaan waar je het meeste kan verdienen.

Oja, en dat bullshit argument van 'hij heeft al geld genoeg' gaat er bij mij niet in.

Hij alleen is natuurlijk niet de verlosser, maar hij kan wel een boost geven aan de club. Niet alleen door zijn ervaringen te delen en de jonge gasten te begeleiden in hun traject om beter te worden, ook kan het net spelers over de streep trekken om wel bij Feyenoord te tekenen, omdat ze meer gaan geloven dat Feyenoord ook eindelijk echt om de titel kan strijden.

Het is gewoon een goed begin voor de club net als dat het voor Ajax ook goed is dat er ervaring bij komt in de vorm van Heitinga die ook vanuit clubliefde terugkeert. Wat dat betreft zie ik ook Afellay wel graag bij PSV terug keren, dat geeft ook de hele eredivisie weer wat meer aanzien!

Ik hoop voor Dirk dat het uiteindelijk meezit maar vrees dat ie op hard rennen en werken weinig toevoegt.

3 juli 2015 om 17:16

Kuyt kan ook scoren en dat heeft Feyenoord nodig. Kazim is gewoon geen geweldenaar, Kuyt is in mijn ogen echt beter en zal denk ik ook meer gaan scoren en dus heeft hij echt wel een toegevoegde waarde!

Mocht hij op het veld niets meer kunnen laten zien, dan heeft hij het in ieder geval nog goed gedaan buiten het veld. Wat leeft er veel positiviteit rondom de club. Hopen dat Feyenoord nog wat transfers kan forceren om zo een greep te doen naar een prijs. Een linksback en een (vleugel)spits zijn nog wel welkom.

Feyenoord kan zich alleen verlossen door de ambities eens naar beneden en wat realistischer bij te stellen.
Steeds wordt er naar excuses gezocht voor weer een jaar zonder titel. Gewoon jezelf officieel gaan profileren als subtopper en het gat met Ajax en PSV erkennen, neemt al een hoop stress en ellende weg.

3 juli 2015 om 17:22

Als je de afgelopen jaren het voetbal ook maar zijdelings hebt gevolgd dan zou je weten dat er niets dan realiteit is gepredikt de afgelopen jaren in Rotterdam. De begroting ging naar beneden, de doelstelling ging naar beneden, de salarissen werden naar beneden bijgesteld en inkomende transfers werden stopgezet. Misschien dat de ambitie van de titel afgelopen seizoen wat te hoog gegrepen was, maar het is wel gezond dat het wordt uitgesproken in Rotterdam, ze hebben zich enorm ontwikkeld de afgelopen jaren. PSV wordt dit jaar kampioen, maar eindigde de jaren ervoor slechts eenmaal boven Feyenoord, terwijl Feyenoord dit seizoen zowel een dramatisch einde als een dramatisch slot kende. Als Feyenoord echt onrealistische doelstellingen had dan hadden er wel koppen gerold, maar het is bestuurlijk juist enorm rustig rondom Feyenoord, de ratio overheerst. Ook als er dit jaar geen kampioenschap wordt behaald zal het rustig blijven hoor, iedereen weet dat je die 20 miljoen met Ajax en PSV niet zo maar overbrugt, maar we gaan er wel voor. Er zijn genoeg aanknopingspunten te vinden wat dat betreft. Zelfs in een zwak seizoen is immers de Europa cup winnaar verslagen, de kampioen verslagen en had Feyenoord het meeste balbezit en de minste kansen weggegeven van de hele eredivisie. Stel je voor wat er mogelijk is als het eens een seizoen wel meezit .

3 juli 2015 om 17:32

Heel mooi geformuleerd. Het lijkt wel of de fans uit de hoofdstad graag willen horen dat wij, Feyenoord supporters, subtop zijn. Feyenoord was een topclub, is een topclub en zal altijd een topclub zijn net als Ajax en PSV. Ik stoor mij echt aan die arrogante Ajax fans de laatste tijd.

3 juli 2015 om 17:42

Ja, het valt mij ook op dat er een aantal lieden heel graag het etiket subtopper op Feyenoord willen plakken (overigens kan ik je verzekeren, die komen nauwelijks uit de hoofdstad hoor, ze steunen alleen die club). Dat zijn wellicht dezelfde lui die tijdens de crisis van Feyenoord vijf jaar terug te pas en te onpas verklaarden 'te hopen dat Feyenoord weer snel aan de top was omdat dat zo hoorde'.

3 juli 2015 om 17:49

Tis voornamelijk de media en analisten die Feyenoord constant hoog houden.. De meeste van ons zijn zich ervan bewust dat we maar 1 ster hebben en uit een verschrikkelijk diep dal komen. Daarom is in de voorgaande jaren een realistische uitspraak gedaan van EL halen als doelstelling, alleen vorig jaar was een rare uitspraak, maar dat zullen vele Feyenoord supporters ook bevestigen. Subtop is overdreven, top 3 moet ten alle tijden haalbaar zijn voor Feyenoord.

Kuyt kan Feyenoord wel redden als ie scoort,want de rest doet het niet,zo moeillijk is het tog niet voor Feyenoord om voor de goal van de tegenstander te komen,terugkijkend naar het vorig seizoen hebben ze gewoon zoveel kansen gemist,met name de voorhoede en middenvelders,maar bij vlaggen prima voetbal gespeeld.

Hahaha Feyenoord supporters zien hem echt niet als verlosser maar net Matijsen, Boularou, Heitinga zijn deze spelers belangrijk voor de ontwikkeling van jonge gasten en daarbij kan hij nog wel mee in de eredivisie en zal zeker nog wel zijn doelpunten meepikken. .....het is de media en supporters van andere clubs die denken dat wij hem als verlosser zien........VZ...lekkere vraag weer aan de leden pffff

Dirk kuyt vergelijken met boularou of matijssen heitinga?hij heeft voor Feijenoord gekozen omdat hij terugwilde naar nederland anders ging ie lekker voor meer miljoenen ergens anders voetballen,iedereen weet met kuyt ga je vooruit en niet hopen op iets wat er niet is zoals de spelers die je net opnoemde..ben blij dat een speler als kuyt voor jullie wilt voetballen!!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren