Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: FC Porto maakt aankoop van twintig miljoen euro wereldkundig

Laatste update:

Het lijkt erop dat er toch spoedig duidelijkheid komt over de sportieve toekomst van Gianelli Imbula. Diverse Franse media schrijven maandag dat de middenvelder van Olympique Marseille op weg is naar FC Porto. De verwachting is dat de Frans jeugdinternational, 22 jaar, binnen 48 uur het trainingskamp van de Ligue 1-club zal verlaten.

/

Met de overgang van Imbula naar Porto is een bedrag van 23 miljoen euro gemoeid. Marseille krijgt twaalf miljoen direct uitbetaald en de resterende elf miljoen wordt later in termijnen afgelost. De Zuid-Franse club zag in een eerder stadium af van een formeel bod van Internazionale: één miljoen voor de huur van Imbula en een verplichte optie tot koop van negentien miljoen.

Imbula, die ‘de nieuwe Claude Makélélé’ wordt genoemd, zal bij de werkgever van Bruno Martins Indi een contract voor vijf seizoenen ondertekenen. De in België geboren middenvelder speelde eerder vier seizoenen voor Guingamp en stond de voorbije twee jaar in Marseille op de loonlijst. Imbula was ook bij clubs als Southampton, Valencia en dus Internazionale in beeld.

Update 1 juli 12.22 uur - FC Porto maakt aankoop van twintig miljoen euro wereldkundig
Gianelli Imbula mag zich speler van FC Porto noemen. De topclub uit Portugal maakt woensdagmiddag via de officiële kanalen melding van de komst van de 22-jarige middenvelder. Olympique Marseille ontvangt een bedrag van twintig miljoen euro, zo maakt FC Porto op de clubsite bekend. De Frans jeugdinternational heeft zich voor vijf seizoenen aan de Portugezen verbonden en is akkoord gegaan met een transferclausule van vijftig miljoen euro.

Giannelli Imbula doet er goed aan om naar FC Porto te gaan

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zo ! Gekaapt voor de neus van Inter, ken deze speler niet maar Porto kennende vangen ze over max 3 jaar wel 50 miljoen euro voor hem.

29 juni 2015 om 01:53

Mag Inter wel eens weten hoe het voelt als je dichtbij bent maar dan dat ie net voor een andere club kiest haha.

29 juni 2015 om 03:32

Ik denk dat inter niet serieus genoeg was. Met Kondogbia hebben ze al een top middenvelder.

29 juni 2015 om 08:03

Inter was wel serieus ze hadden al een aanbieding gedaan. Maar op dit moment is het niet meer zo gek als je kunt kiezen tussen Porto en Inter, dat je dan naar Porto gaat

29 juni 2015 om 08:21

@Nuths hij koos voor Porto omdat hij bang was dat hij weinig speeltijd zou krijgen bij Inter.. Dus het heeft helemaal niks te maken met dat Porto een betere team is dan Inter.

On:
Dit betekent in ieder geval dat Kovacic niet verkocht wordt. Opluchting..

29 juni 2015 om 08:44

Nee, hij wilt CL spelen en bij Inter ziet het er naar uit dat het heel lang gaat duren voordat zij dat weer gaan spelen. Inter is geen top en Porto wel dus waarom zou je lager gaan?

29 juni 2015 om 09:27

@Neverbackdown hoe kom je daarbij? 1 week geleden zei zijn vader nog dat Inter de perfecte club voor zijn zoon is. Volgens mij wisten ze toen ook dat Inter geen CL speelt.

29 juni 2015 om 11:18

Je zegt het goed: zijn vader zei dat. Zolang hij dat zelf niet roept, moet je alles met een korreltje zout nemen. Zelfs als hij het zelf riep, had je dat nog moeten doen in de voetballerij. Inter heeft gewoon een bizar triest voorstel gedaan om hem te halen, zeker met oog op de concurrentie die op de loer lag.

29 juni 2015 om 11:38

@neverbackdown, Kondogbia, welk ik een betere voetballer schat, kon ook voor CL kiezen en toch heeft hij voor inter gekozen. Met alle respect, Ik schat serie A als een betere competitie dan de Portugese. De reden dat hij naar porto gaat is puur voor het geld. Als inter een beter voorstel had gedaan was hij daar naar toe gegaan

29 juni 2015 om 12:34

Serie A een betere competitie: zoveel ontlopen ze elkaar niet hoor. Vorige seizoen nog stond Portugal 4e op de Uefa ranking, voor Italie. Nu is het weer andersom.
Sinds het vertrek van Mourinho stelt Inter niets meer voor.

1 juli 2015 om 12:37

Inter is weer op de weg terug. Met Handanovic, Icardi, Kovavic, Shaqiri, Miranda en Kondigbia hebben ze gewoon topspelers. Juan Jesus, Kovavic, Icardi en Kovavic en ook wel Shaqiri hebben ze toptalenten.

1 juli 2015 om 12:41

Italië heeft veel meer toekomst dan Portugal. Na Spanje heeft Italië de meeste coefficienten gehaald. De komende jaren worden de Milanese clubs ook weer beter en gaan die ook punten pakken voor Italië. Italië heeft nu na Engeland ook de beste tv-deal van alle competities. Ik voorspel dat de komende jaren het gat tussen de Serie A en Portugal groter gaat worden.

Daarbij, niemand ontekent dat Porto (momenteel) beter is dan Inter. Het is echter niet zo dat Marseille een bod van Porto en Inter heeft geaccepteerd en hij zelf kon kiezen. Imbula dacht dat hij geen basisplek zou krijgen in een middenveld dat nu bestaat uit Kovacic, Kondogbia en Medel/hernanes. Porto is het eerder eens geworden over een deal en Imbula zegt zelf ook geen nee tegen Porto.

1 juli 2015 om 13:08

Hahaha eerder Porto kiezen dan Internazionale? Gozer.. Jackson, Danilo, Casemiro en misschien nog wel meer zijn al weg. Internazionale heeft net een aantal toppers binnen weten te halen. Inter speelt volgend seizoen ook gewoon weer CL hoor, tenzij die clown van een Mancini het verkloot. Inter heeft veel meer potentie dan Portugal. Daar veranderen die 6+ potjes CL voetbal niks aan.

3 juli 2015 om 10:46

Hey Maldini.
Als voetballer had ik een geweldige respect voor je.

Je hoeft mij niet uit te leggen dat een grote Italiaanse club in Princiepe veel meer potentie heeft dan een Portugese.
Maar leg mij dan uit hoe het komt dat Porto of Benfica in een veel kleinere, onbeduidende competie, met minder financiele middelen in hun historie nauwelijks voor Internationale onderdoen.
De grote internationale successen van Inter dateren uit de vorige eeuw, met uitzondering van de CL in 2010, waar zij dan wel een Portugese coach voor nodig hadden.

Dus voor mij is het helemaal niet logisch dat een jonge voetballer zou kiezen voor Inter. Als jonge voetballer weet je dat in tegenstelling tot Inter, de kans veel groter is dat Porto jou een grotere voetballer maakt.
En ja, Porto speelt dit seizoen alweer Cl.
Voor Inter is dat nog slechts een droom.

1 juli 2015 om 13:03

Hoppaaa. En niemand die dit bedrag bijzonder vind. Best vreemd te noemen gezien het commentaar hier op die 18 miljoen vraagprijs voor Clasie. Feyenoord had ook voet bij stuk moeten houden.

1 juli 2015 om 13:10

Deze jongen was een van de beste middenvelders van de Ligue 1. Dat is iets anders dan bij Feyenoord spelen in de Eredivisie

3 juli 2015 om 08:25

Ach, houd toch op. Hoeveel titels hebben die Franse clubs nu helemaal gehaald. Volgens mij 1 x Champions League winst. De top 4/5 is prima in Frankrijk, maar vervolgens stelt het ook niet veel voor.

En dan via fc porto naar de wereldtop. Goede keuze van hem en fc porto.

Zo deze zag ik niet aankomen. Goeie aankoop maar 23 miljoen is toch wel veel voor een club als Porto. Lijkt me sterk dat ze dit terug kunnen verdienen.

29 juni 2015 om 02:03

Porto die dit niet kan terug verdienen? Dat is juist een club die Imbula in een jaar of 1-2 hem met twee vingers in de neus voor het dubbele zullen verkopen, die heeft nog een best hoge potentiële restwaarde als je ziet hoe jong hij nog is.

29 juni 2015 om 02:16

Denk je? Ik zie het niet gebeuren dat er een club 40-50 miljoen gaat betalen voor hem.

29 juni 2015 om 02:29

Man je clubje zou de eerste beste zijn die hem over 1-2 jaar zou kopen als vervanger van Fabregas, die dan tegen de 31/32 zal aankomen. Tuurlijk flikt Porto het wel om deze man voor minstens 45M door te verkopen.

29 juni 2015 om 02:45

hoe doe je dat in 1-2 jaar van 27 naar 31/32 gaan? cesc is 27 en kan zeker nog wel een jaar of 7 mee bij chelsea

29 juni 2015 om 02:57

Hij is 28 en wordt in 2016 29. Binnen 2 jaar zal die dus de 30 passeren. Ook vrij oud toch? Chelsea kennende zal alvast een vervanger aantrekken voor miljoenen en laten rotten op de bank.

29 juni 2015 om 04:00

@robinrutter

Chelsea heeft Imbula al een lange tijd geleden gescout nog voor dat een hoop clubs uit Europa voor hem in de rij stonden. Als Chelsea hem daadwerkelijk wou toenertijd dan waren ze wel concreet geworden, maar in plaats van hem werd Matic aangetrokken. Daarnaast zijn Imbula (cvm) en Fabregas (cm/cam) verschillende middenvelders, dus hem überhaupt als mogelijke vervanger opnoemen snap ik dan ook totaal niet.

29 juni 2015 om 03:15

Als er 1 club is die weet hoe je winst kan maken op spelers, dan is het wel FC Porto. Falcao, Hulk, Moutinho, Mangala en nu ook weer Martinez. Sterk beleid hoor.

29 juni 2015 om 04:51

En wat dacht je van James Rodriguez

29 juni 2015 om 07:18

Ongelofelijk, Porto dat gewoon 23 miljoen neer kan leggen en een speler daar ook nog voor kiest in plaats van naar echt een grote competitie te gaan.
Hoe ze het doen doen ze het maar wij kunnen als Nederlandse clubs nog veel leren van die Portugese clubs, die toch ook in een competitie spelen die in potentie niet beter als de Nederlandse hoef te zijn.

29 juni 2015 om 07:44

En van Danilo.

On:

Goede aankoop van Porto. Ik had hem eigenlijk liever bij AC Milan gezien, nadat hun Geoffrey Kondogbia waren misgelopen, maar Porto is een prima vervolgstap voor Porto en waarschijnlijk zal hij over 'n jaar of drie voor zo'n 45 miljoen doorverkocht worden.

29 juni 2015 om 09:27

Moet je een jaartje wachten, als we Sky Italia moeten geloven.
Nelio Lucas schijnt Imbula te hebben beloofd dat hij volgend jaar naar Milan gaat.

http://ivm.ilcalciomagazine.it/marchetti-sky-imbul...

29 juni 2015 om 10:51

Nederlandse clubs zijn gewoon straat arm...

29 juni 2015 om 12:38

Dat echte grote competitie moest vorige seizoen nog Portugal voor zich dulden op de Europese Ranking.
Juventus werd in 2014 nog door Benfica in de halve finale vd EL uitgeschakeld.
Portugal was de 5 jaar ervoor gewoon sterker dan Italie. Hoe je het ook went of keert, zoveel ontlopen ze elkaar niet.

de nieuwe makalele

omdat hij zwart is?

en voordat de moraalridders gaan reageren, waarom wordt gudelj niet de nieuwe makalele genoemd? of veratti?

29 juni 2015 om 02:14

Wat lul jij nou?

29 juni 2015 om 02:15

Gudelj die lange style haar heeft? Hij heeft niet de uitstraling van Makelele. En het gaat vooral om de speelstijl. Ik heb hem nooit zien spelen, maar misschien heeft hij soortgelijke manier van spelen.

29 juni 2015 om 02:16

Om te beginnen omdat Makelele en Imbula beide Fransen zijn, itt Gudelj en Veratti. Daarnaast is Gudelj geen enorm talent en onbekend buiten Nederland en Servië en is Veratti een heel andere speler dan Makelele was.

29 juni 2015 om 02:18

Man begin je nou serieus over racisme?

29 juni 2015 om 02:29

Imbula komt uit België.

29 juni 2015 om 02:31

Omdat hij Frans is kneus. Dat zijn Veratti en Gudelj niet.

29 juni 2015 om 02:46

Hij komt uit Vilvoorde... en da's niet Frans maar Belgisch!

1 juli 2015 om 15:49

Daar ga je toch wel af als een gieter....

29 juni 2015 om 02:50

Los van het feit dat ze wel wat van elkaar weghebben, qua speelstijl, positie op het veld, is het natuurlijk ook zo dat ze ietswat op elkaar lijken, postuur, kapsel, maar ook huidskleur. En is het dan zo erg dat de vergelijking gemaakt wordt?

29 juni 2015 om 09:19

Hou op met die bullshit om naar racisme te refereren (dat is wat jij doet). En wat nou als huidskleur een rol speelt is dat een probleem? Benzema werd in zijn Lyon tijdperk ook weleens de nieuwe Zidane genoemd. Wauw ze hebben alle bij een Noord Afrikaanse achtergrond lekker boeiend.

Wat een goeie zet van Porto! Normaal ben ik erg sceptisch wat betreft de label 'de nieuwe' maar in dit geval klopt het wel ... Giannelli zal uiteindelijk weer met dikke winst worden door verkocht door Porto. Het Franse middenveld (voor het EK) is wel heel machtig zeg, keuze uit: Pogba, Imbula, Cabaye en Matuidi en das alleen al voor de cm/vm positie.


Nederlandse clubs kunnen naar mening het business model van Porto en Benfica best nastreven. Iets meer uitgeven voor een topper die geheid met winst verkocht wordt ... Nederlandse clubs haken al af bij een bedrag tussen 7-8 miljoen tsja zo start je ook geen trend als serieus opleid-land.


Eigen jeugd zullen niet snel met super winst verkocht worden tenzij ze een Depay route gevolgd hebben (sterk wk, kampioen geworden etc.) ... Kortom wat meer ballen tonen en wat meer investeren/scouten ipv ieder jaar de sterspeler van een Nederlandse subtopper op te halen (vb hiervan is een Duarte).

29 juni 2015 om 02:20

En ook nog schneiderlin, kondogbia, m'vila en sissoko. Dan in de verdediging nog de keuze uit debuchy, sagna, digne, kurzawa, clichy, evra, varane, koscielny, laporte, zouma, mathieu, mangala, rami. Is toch niet normaal. Die kunnen meer dan 2 wereldteams neerzetten.

29 juni 2015 om 08:37

Ja leuk alleen Frankrijk presteert nooit iets

29 juni 2015 om 11:23

Gonalons en Coquelin kunnen daar ook nog spelen

29 juni 2015 om 02:38

Volgens mij heeft Imbula voor de Belgische elftal gekozen, althans dat beweerde een andere VZ-lid.

1 juli 2015 om 12:50

Hij staat open voor België zegt zijn vader maar wilmots wil hem niet oproepen.

29 juni 2015 om 08:04

In Nederland heb je een belasting probleem als je met hoge bedragen gaat investeren. Ajax zou ook messi kunnen kopen maar als je 20 miljoen per jaar in nederland verdiend dan moet je zeker 50 procent inleveren. Welke club of voetballer is gek om de helft van zijn vermogen aan de staat te doneren. 5 miljoen per jaar in NL verdienen is heel anders als 5 miljoen in duitsland of engeland verdienen. In NL hou je niks van dat geld over

29 juni 2015 om 10:46

Business model waar je het over hebt, zijn de investeringsfondsen waarmee Porto (en Benfica samenwerken) die strijken ook weer de winst op. Voor zover ik weet is dit verboden in zowel Nederland als Frankrijk.... Helaas.

29 juni 2015 om 12:41

Het is niet verboden en zal het nooit worden ook. Er was alleen een plan om dat te verbieden. Een uiterste dubieus plan om precies te zijn.

Van Marseille naar Porto is geen stap vooruit..

29 juni 2015 om 07:02

Leg uit

29 juni 2015 om 13:15

Vind het kwa grootte 2 gelijkwaardige clubs. Franse competitie is echter wel sterker dan de Portugese. De leegloop van Marseille is dan wel aanzienlijk maar zij hebben net als porto het vermogen om dat elke keer weer op te vangen.

29 juni 2015 om 10:36

Met al die top spelers die marseille verlaten, ayew, gignac en payet, denk ik dat marseille niet hoog gaat eindigen. Zeker als imbula nu ook nog weg gaat en bij porto speel je CL en om de titel. Dus lijkt me een stap vooruit.

Goede zet om naar Porto te gaan. Genoeg spelers die daar heen gaan en 2 a 3 jaar later wereldtop spelen.

Inter heeft Kondogbia, ze kunnen die 20 miljoen beter besteden aan een aanvaller . Middenvelders genoeg.
Overigens een goede aankoop voor porto .

29 juni 2015 om 07:23

Precies, Kovacic behouden vind ik persoonlijk belangrijker dan Imbula ko

29 juni 2015 om 07:24

Precies, Kovacic behouden vind ik persoonlijk belangrijker dan Imbula kopen. Die 20 miljoen in een goeie buitenspeler investeren.

29 juni 2015 om 11:40

Inter schijnt geïnteresseerd in Pedro. Ook namen als Salah en Perisic komen aan bod.

Geen stap vooruit qua competitie. We zien hem wel in de cl!

Zo blijft er helemaal niets over van Marseille. Er moeten nu zeker een aantal nieuwe spelers komen, anders gaat het een erg lastig seizoen worden. Nkoudou, die is gekocht van Nantes, is bijvoorbeeld een leuke speler voor in de toekomst, maar ik weet niet of hij nu al het verschil kan maken.

Nog nooit gehoord van deze speler?
zal inderdaad over 2 jaar wel voor 45 miljoen vertrekken bij Porto

Helaas was dit nodig om het tekort op te lossen. Marseille is te afhankelijk van CL, als we CL halen kunnen we de beste spelers houden en elke zomer 30 - 40 miljoen investeren. Nu voor het tweede jaar op rij gemist en het resultaat is dat we voor 30 Juni voor 30 miljoen moeten verkopen, wat nu is gelukt met Payet en Imbula.
We zijn nu bevrijd van de Dncg (financiele toezichthouder) en kunnen nu in elke linie aankopen gaan afronden.
Transferbedrag is trouwens 25 miljoen en is zoals zo vaak betaald door de investeringsfondsen waarmee Porto samenwerkt. Imbula is een geweldig talent, nog wel te vaak wisselvallig en heeft een moeilijk karakter maar ik hoop dat hij via Porto bij een Engelse topclub terecht komt dat gun ik hem wel.

Er blijft niks meer over van marseille. Hun ene topper vertrekt na de andere.

Ach deze Imbula is slechts een mindere alternatief voor het talent dat uit Portugal verdwijnt:
William Carvalho is echt stukken beter maar die moet weer 40 miljoen opleveren en is helaas te duur om te worden behouden door Sporting.

Een club als Ajax lijkt in geen lichtjaren te kunnen concurreren met dit soort clubs. Bij Ajax zijn ze blij als ze een reserve van een Duitse middenmoter weten te strikken.

jammer voor O.m. had toch wel gehoopt dat ze hun beste spelers kunnen behouden.
De renovatie van het nieuwe stadion is ook mooi geworden. jammer dat we ze niet kunnen bewonderen in de cl

Dit is nou het verschil tussen Porto en Ajax, PSV..gewoon 23 miljoen flappen

1 juli 2015 om 13:08

Precies, Nederlandse clubs vallen al kapot op een miljoen.

Slim van Porto! Weer zo'n speler die je over 3 jaar voor 50 miljoen kan gaan verkopen.

Komt Lorik Cana Nog naar Marseille weet iemand dat? Ik weet dat ik het vraag als Marseille Fan maar ja het staat alleen op de Engelse Wiki. En niet op OM site. Dus weet iemand dat?

Is een goeie speler die Imbula goeie aankoop.
Eerst veel plezier aan hem beleven en dan lekker voor veel meer doorverkopen heerlijk en helemaal slim om die clausule in het contract op te nemen. Moeten Erdeivisie clubs ook doen of brengt dat extra kosten?

Fabiano/ver
Versterking
Maicon
BMI/?
Alex Sandro
Casemiro
Imbula
Oliver T
Tello/quares
Aboubakar
Brahimi
1 juli 2015 om 14:34

Hector Herrera ipv Oliver Torres

Hele goede aankoop van FC Porto en ze hebben nu met Giannelli Imbula dus een vervanger voor Casemiro binnengehaald, die weer terug is gekeerd naar Real Madrid.

Imbula speelde de afgelopen twee seizoenen bij Olympique Marseille al prima en eigenlijk had ik verwacht dat Imbula juist de stap van Marseille naar een club als AC Milan, Arsenal of Liverpool zou maken, maar hij kiest er nu dus voor om z'n carrière rustig op te bouwen bij FC Porto en Imbula is pas 22-jaar, dus waarschijnlijk zal hij over 'n jaar of drie voor 'n miljoen of 45 doorverkocht worden, het dubbele van het bedrag dat Porto nu voor hem heeft betaald.

Ik ben benieuwd wie Porto nu nog meer binnen zal halen. De transferperiode is nog niet zolang open, maar Porto heeft al flink wat geld verdiend met het verkoop van Danilo (voor 30 miljoen naar Real Madrid), Jackson Martinez (voor 35 miljoen naar Atlético Madrid) en Casemiro (was eigenlijk voor twee seizoenen gehuurd van Real Madrid, maar er stond een bepaalde clausule in z'n contract dat als Real hem eerder terug zou halen, dat ze dan 7 miljoen aan Porto moesten betalen).

Ik sluit ook niet uit dat Porto deze zomer ook nog eens flink zal cashen op Yacine Brahimi. Die heeft ook een prima seizoen achter de rug en wordt genoemd bij clubs als Paris Saint Germain en Arsenal.

Zie opstelling: Brahimi staat er dus niet bij, omdat ik ervan uitga dat hij deze zomer ook vertrekt en ik hoop dat ze Dória overnemen van Marseille. Die speelt toch nooit bij Marseille en ik las ooit een interview waarin Marseille trainer Bielsa aangaf dat hij Dória eigenlijk totaal niet wilde kopen en dat hij het totaal niet in hem zag zitten, terwijl hij wel een van de grootste Braziliaanse verdedigende talenten is en daar zal Porto vast wel raad mee weten.

Helton
Aankoop
Dória
Martins Indi
Alex Sandro
Imbula
Herrera
Aankoop
Bueno
Tello
Aboubakar

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren