Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Boer adviseert Van Dijk: ‘Blijf in Champions League’

Laatste update:

Virgil van Dijk lijkt komende zomer een transfer te gaan maken. De verdediger van Celtic wordt al maanden in verband gebracht met vooral clubs uit de Premier League, maar moet volgens Frank de Boer niet voor de eerste de beste vereniging kiezen. De trainer van Ajax vindt dat de 23-jarige Van Dijk het beste rendeert bij een ploeg die aanvallend en verzorgd voetbal speelt.

/

De Boer stelt in een interview met The Daily Record dat Van Dijk op die manier beter in beeld blijft bij bondscoach Guus Hiddink voor het EK van volgend jaar zomer in Frankrijk. “We hebben in de loop der jaren gezien dat spelers die in de Champions League uitkomen, veel meer kansen krijgen bij het nationale elftal. Dat zou voor Van Dijk daarom ook een serieuze overweging moeten zijn.”

“Het heeft voor Van Dijk geen zin om Champions League-voetbal met Celtic zomaar te verruilen voor een club die tegen degradatie vecht in de Premier League”, aldus De Boer in het Schotse dagblad. Van Dijk, ex-speler van FC Groningen, heeft in Glasgow nog een contract dat tot de zomer van 2017 doorloopt.

Ben jij het met Frank de Boer eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Frankie wil Virgil.
Lijkt me een toptransfer voor Ajax maar of Virgil dit zelf zou moeten willen.

17 juni 2015 om 13:58

Laten we wel zijn. Je krijgt als verdediger van de top-3 veruit de meeste exposure en aandacht vanuit het binnenland. Als hij 3 goede wedstrijdjes speelt in Nederland kan guus niet om hem heen. Maar hij is onbetaalbaar geworden.

17 juni 2015 om 15:09

Precies, al blijft het wel doodzonde dat hij niet gelijk van Groningen is gehaald.

17 juni 2015 om 14:00

Ik denk niet dat Celtic, Virgil voor onder 10 mil laat gaan.

17 juni 2015 om 14:48

Frank slaat hier weer eens helemaal de plank mis. Hij kon kiezen tussen van de Hoorn, en van Dijk. Hij had toen zijn twijfels bij van Dijk als 'ajax' verdediger. Nu komt hij met de uitspraak dat van Dijk het beste tot zijn recht komt in een aanvallend team...

Wat een misser zeg. Iedereen kon zien dat van Dijk veel beter was dan van der Hoorn, wat dus ook gebleken is. Dat juist de Boer dan nog met deze teksten over van Dijk durft te komen, is dan ook echt matig.

Dit lijkt een beetje op het gebrek aan zelfkritiek van meneer Boilesen.

Bovendien, als dit een flirt is; Ajax kan hem niet meer betalen, en heeft net de bejaarde Heitinga binnen gehaald...

17 juni 2015 om 15:10

Ajax kan hem makkelijk betalen. Ze doen het alleen niet, omdat dit niet volgens beleid is.

17 juni 2015 om 15:18

vd Hoorn was ook beter op dat moment en was/is nog erg jong dus als hij dezelfde lijn had doorgetrokken was hij nu 2klassen beter geweest als van Dijk.

Maarja zo gaat het vaker vd Hoorn is eerder slechter gewone als beter (dit komt in mijn ogen door nul procent zelfvertrouwen, in niets herinnert hij meer aan de harde voorstopper van Utrecht) en van Dijk is gewoon iets beter geworden, hoeveel weet je nooit dat zullen we pas zien in de Pl.

Dus om nou de Boer zo hard af te serveren, soms win je en soms gok je mis met een aankoop. Dat de Ajax de laatste tijd vaak mis gokt ligt niet alleen aan de Boer.

17 juni 2015 om 15:43

A: Van Dijk heeft zich verbeterd tov toen

B: De Boer erkent dat en geeft hem, omdat hij die vraag voorgeschoteld kreeg, indirect advies

C: Iedereen kan op een eerdere opvatting/mening/zienswijze terugkomen, het siert de Boer eerder. Jij doet het nu voorkomen alsof de Boer zegt dat hij het altijd al geweten heeft en blablablabla

17 juni 2015 om 19:33

Mike was echt niet beter als van Dijk op dat moment. Laatste seizoen van Virgil bij Groningen was hij onze rots in de branding... Zonder hem dat seizoen weet ik zeker dat we degradatievoetbal hadden gespeeld. En dat was dan onder Maaskant geweest en met de kennis van nu weten we wat daar van kan komen....
Los daarvan haal je nog aan dat Mike nog jong was. Ja van Dijk eigenlijk ook nog jong toen... Maar juist dat blindstaren op jonge spelers bij Nederlandse club is naar mijn mening fout. Altijd maar kijken wat er aan verdiend kan worden. Terwijl een duurdere en oudere speler vaak veel meer kan brengen als alleen een potentiële transfersom...

18 juni 2015 om 13:20

Van der Hoorn beter dan Van Dijk? Jij hebt duidelijk geen wedstrijden van Groningen gezien waar van Dijk er wekelijks met kop en schouders bovenuit stak en heerste. Ik ben niet snel onder de indruk van een speler van onze Oosterburen maar dat was ik zeker wel van deze man. Uitstraling, leiderschap, duelkracht, kopkracht en een prima pass.

Van der Hoorn was een leuke mandekker maar niks meer. Omdat hij jong was een leuk projectje maar verder was het helemaal niets speciaals.

19 juni 2015 om 14:38

@ Avec,

Dan gaan wij het nooit eens worden. Naar mijn mening was van Dijk op dat moment dé man voor Ajax om te halen. Dat zagen genoeg mensen, en bij Celtic (ondanks de matige competitie) heeft hij dat vanaf minuut 1 bewezen.

V.d. Hoorn lijkt zo'n harde voorstopper, maar dat zijn alleen zijn (kop)duels waarin hij sterk is. Maar dan zijn grote probleem: Door verkeerde inschattingen staat hij vaak op de verkeerde plek, en te ver van zijn man. Neem daarbij dat hij over de grond veel te makkelijk uitgespeeld wordt door matige eredivisie aanvallers, dan blijft er bar weinig over:

Zijn kopduels, die hij wint... Leuk man.

Frank de Boer is een goede coach omdat hij altijd iedereen in het gareel houdt, en hij creëert rust om het elftal heen (bijvoorbeeld door in media optredens nooit iemand te laten vallen)

Dat hij niemand laat vallen komt ooit terug in zijn speelbeleid: Spelers krijgen vaak een serie wedstrijden om zichzelf te laten zien, in plaats van dat ze er gelijk uitgaan.

Alleen Frank heeft ook zijn mindere punten, niet de minste:

- Hij lijkt geen goede scout. (samen met Overmars) Neem daarbij dat de échte scouting van Ajax de laatste jaren regelmatig voorbij zijn gelopen door deze twee. Die hadden andere spelers in gedachte, en we kunnen niet stellen dat de keuzes van de Boer en Overmars goed hebben uitgepakt.
- Heeft soms dingen niet door die iedereen al ziet (theo Janssen die veel beter zou presteren op LCM dan op de Cvm. Anita waarvan al tijden bekend was dat hij een goede CVM was. Schöne in de spits wat hij natuurlijk niet kan. Viergever CVM en LB terwijl je zag dat je dan niet kon opbouwen van achteruit. Te lang spelers als Moisander, Sigtorsson, Ebecilio e.d. in de basis. en Bovenal: Boilesen aanvoerder maken terwijl hij nog terug moest komen in zijn eigen spel.)
- Staat niet open voor commentaar (maar dat is zijn manier van coachen, dus dat vind ik niet per se slecht)
- En ziet ook tijdens wedstrijden vaak niet wat er moet veranderen (verdedigende wissels, ajax dat lange ballen gaat pompen met vd Hoorn(schande), zimling brengen ipv een talent of aanvaller)
- Heeft zijn lievelingen (moisander mog in tegenstelling tot het beleid wel gewoon spelen, en bleef dat doen als een natte krant) terwijl andere spelers direct afgeserveerd werden (zivkovic, zelfs Milik mag nog niet in de basis....)
- En heeft gewoon elk jaar heel weinig punten gehaald in de competitie. Aantallen waarmee je normaal geen kampioen zou worden. Niks ten nadele van de titels natuurlijk. (Ik ben Ajacied en vond de titels terecht, we wonnen tenslotte wel alle topwedstrijden)

Al met al heeft de Boer veel krediet bij mij, maar er is wel werk aan de winkel. Meer van dit soort fouten en miskopen die eigen jeugd in de weg lopen en dan zou het wel eens een bitter einde kunnen worden voor hem, wat natuurlijk zonde zou zijn.

Hopelijk bewijst hij het dit seizoen dat het beter kan.

19 juni 2015 om 14:40

Precies dit.

17 juni 2015 om 14:58

Als Frankie Virgil wil heeft hij het toch niet slim gespeeld.
Heeft de kans gehad om hem in een vroegere stadium te halen maar verkoos van der Hoorn boven van Dijk. Met als reden dat hij niet in het aanvallende spel van Ajax zou passen?! En nu rendeert hij opeens wel bij een aanvallende team?
Ook slaat hij de plank finaal mis met zijn CL opmerking, hij is simpelweg niet in beeld (of althans krijgt geen eerlijke kans) omdat hij "maar" in Schotland speelt.
Van Dijk moet gewoon hopen op een Southampton of Newcastle daar zal hij altijd in de basis starten. Het is onbegrijpelijk dat hij maar geen kansen krijgt in Oranje met al die andere prutsers. Ja ja hij is al beoordeeld door een aantal bondscoaches, maar ja die zien het toch niet goed want als je Bruma, Indi, Veltman en dat soort jongens de hand boven het hoofd blijft houden mag je Virgil in ieder geval 1 wedstrijd laten spelen, slechter als de 3 eerder genoemde kan haast niet.

17 juni 2015 om 16:00

Veltman is zuur nuttig. Echter, naast een killer.

De reden: Veltman heeft iets wat Bruma, Rekik, Martins Indi en in mindere mate de Vrij niet hebben: een goede techniek gecombineerd met redelijk spelinzicht.

17 juni 2015 om 21:27

hij kan alleen niet verdedigen en dat is ook wel handig voor een verdediger

17 juni 2015 om 16:22

Maar Frank geeft ook aan,dat die wel bij een club moet spelen,die CL speelt.
Maar Ajax is daar absoluut nog niet zeker van.
Hij zou idd een aanwinst voor Ajax kunnen zijn.
Maar ik zoek niks achter deze woorden van Frank iets achter.
Alleen maar een verstandige advies,of ik moet me sterk vergissen.

Ben ik het niet mee eens, hij is nu toch ook niet in beeld en dat was hij bij v. Gaal ook niet dus waarom zou dat zomaar ineens moeten veranderen dan? Je kunt je afvragen waar je echt beter van word; 6 wedstrijden CL of 30+ wedstrijden in een van de sterkste competities, nou ik weet het wel hoor.

17 juni 2015 om 14:26

Ik ben het er ook niet mee eens. Juist omdat de Feijenoorders nog CL speelde in de vorig eeuw om het maar even grof te zeggen.

Maar van Gaal bleef ze wel uitnodigen. Elk jaar krijgen zij meer goals tegen dan PSV of Ajax, maar het schijnt de beste te zijn. Begrijp me niet verkeerd hoor, want ik vond wel dat ze nabehoren spelen.

Ik weet zeker dat de concurrentie zoals, van Dijk en Douglas het net zo goed zouden doen en misschien wel beter. Maar ik vind ze niet minder.

Maar goed...hopelijk worden zij ook een x getest.

17 juni 2015 om 21:28

haha je haat tegen Feyenoord is duidelijk groter dan je verstand.

17 juni 2015 om 22:13

Haat?...ooohh please...!!! Wat zeg ik verkeerd dan, leg eens uit?

Ik ben het duidelijk niet eens met de Boer, maar ik haat Feijenoord? Het was slechts een voorbeeld, ik kon ook PSV noemen, want die hebben al 6 jaar geen CL gespeeld.

Maar jij ziet een Ajax logo en het is meteen haat tegen Feijenoord.
Mijn voorbeelden bewijzen slechts, het tegendeel van de Boer zijn raad voor van Dijk.

17 juni 2015 om 14:26

Je hebt helemaal gelijk. Als de Boer had gezegd dat v Dijk wel naar PL moet gaan, en jouw argumenten had gebruikt, en vz dezelfde poll had gehad, was de uitslag ook hetzelfde geweest. Mensen neigen altijd heel snel eens te zijn met wat er in een tekst staat, maar het slaat nergens op. Daarnaast, Celtic speelt alles behalve verzorgd en aanvallend voetbal in de CL, dus dat argument slaat wat mij betreft ook nergens op. Het lijkt er op alsof de Boer v Dijk zelf wil halen (wat ik overigens toejuich)

17 juni 2015 om 14:41

Je combineert twee dingen die los van elkaar staan. Celtic speelt CL EN hij rendeert het beste bij een ploeg die verzorgd en aanvallend voetbal speelt. In de competitie speelt Celtic prima voetbal en daar gaat het hem heel goed af. Als Van Dijk naar pak hem beet Tottenham kan, dan is dat een goede keuze door het voetbal, ongeacht het intbreken van CL voetbal. Maar gaat die naar een degradatie kandidaat, dan zal het voor hem persoonlijk lastig worden qua spel. Vaak hangt het samen, maar is geen zekerheid.

17 juni 2015 om 14:44

ben ik met je eens. Daarbij komt ook nog eens dat hij in Schotland wellicht maar 3-4 wedstrijdjes per jaar echt verdedigend aan de bak moet. In Engeland bij een middenmotor word hij elke week getes en dan zie je pas wat hij verdedigend in zijn mars heeft.

17 juni 2015 om 15:15

ja daar heb je wel gelijk in
maar dan op ze minst een middenmoter of topper geen degradatie voetbal

PSV speelt ook Champions League. Voor hoe lang het duurt. En speeltijd bij Oranje is dan gegarandeerd.

Onzin. Hij moet zich gaan laten zien in een grote competitie. In de Champions League ligt Celtic er tegenwoordig toch zo uit en gaat van Dijk er niet beter van uitzien.

Als hij zich overeind kan gaan houden in de Premier League of Bundesliga, dan pas zal hij een kans krijgen denk ik zo.

17 juni 2015 om 14:44

Tuurlijk heb je hier gelijk. Maar Champions League voetbal wordt hier boven degradatievoetbal gezet. Wat logisch is. En je staande houden in de onderkant van de grote competitie is heel lastig voor een verdediger. De Boer zegt dat hij een goede keuze moet maken en niet zomaar een club in de PL moet kiezen omdat het PL is.

17 juni 2015 om 16:09

Ik snap zijn punt ook wel. Maar die paar wedstrijden in de Champions League (waar Celtic totaal geen kans meer maakt tegenwoordig) zijn toch niks? Dan liever bijna iedere week tegen de beste spitsen van de wereld staan om maar wat extra weerstand te krijgen. En van Dijk is waarschijnlijk wel slim genoeg om niet iedere club zomaar te accepteren.

Hoop voor hem dat er een mooie club uit de middenmoot komt. Wil hem echt graag zien in de PL.

denk dat je je eigen beter druk kunt maken om je eigen club. Jaren niks meer gehoord van Heitinga. Miskleun van de eerste orde

17 juni 2015 om 14:00

Ohja, het is natuurlijk verschrikkelijk om je mening ergens over te geven terwijl je ondertussen Trainer bent van Ajax en een minder seizoen achter de rug hebt. Over Heitinga zal ik niet eens wat zeggen, maar ik ben er positief over.

F. de Boer heeft gewoon gelijk, Virgil komt en blijft alleen in beeld als hij op het hoogste niveau speelt en dat is de CL. Ik vraag me af of een club als Tottenham niet iets voor hem zou zijn.

17 juni 2015 om 14:06

Speelt Tottenham CL?

17 juni 2015 om 14:11

Want tottenham speel CL? Ik denk dat het voor van dijk beter is om zich in 38 wedstrijden in de premier league + 2 bekertoernooien te bewijzen dan 6x in de CL waar zelfs Boilesen kon uitblinken en voor de rest spelen tegen ploegen van jupiler niveau.

17 juni 2015 om 14:54

De meeste spelers die door Guus Hiddink geselecteerd zijn spelen helemaal niet in de CL. Hij haalt de meeste juist van Psv. Louis haalde de meeste spelers van Feyenoord.

De conclusie van de Boer klopt dus niet. Waarschijnlijk zou de Boer dit als bondscoach zelf belangrijk vinden. Topclubs nemen wel vaak spelers die het bewezen hebben in de CL. Daarom verkoopt Ajax ook spelers aan de absolute top en de andere Nlse clubs minder. Daar moet je echt van goede huize komen. (depay)

Snap deze uitspraken van de Boer sowieso niet. Hij verkoos van der Hoorn boven van Dijk omdat die beter bij Ajax zou passen. Nu zou van Dijk in aanvallend voetbal het beste tot zijn recht komen. Klopt allemaal niks van.

We hebben juist gezien dat van Dijk helemaal geen kansen krijgt bij het nationale elftal. Lijkt me juist dat als hij zich kan bewijzen in de Premier League, waar je veel meer dan 6 topwedstrijden speelt, hij meer kans maakt om met Oranje naar het EK te gaan. Als we naar het EK gaan natuurlijk.

17 juni 2015 om 15:03

Die 6 wedstrijden in de CL zijn zo overschat!! Als je bij een club speelt waar je in de CL geen enkele rol van betekenis speelt kun je je beter focussen op de 34-38 wedstrijden die je in een BPL of Bundesliga speelt. Bij de "top" komt hij niet aan de bak en de "subtop" komt er over het algemeen niet echt aan te pas, oke soms is er een verrassing in de CL maar als je daar op wilt gokken ben je gek.

Wat een onzin. Juist in centrum spelen in het NL-elftal veel spelers die geen CL spelen. Als hij naar een middenmoter in Engeland gaat, dan moet hij toch echt wel in aanmerking kunnen komen voor het NL-elftal, helemaal als daar spelers als Bruma, Veltman en Rekik je concurrenten zijn.

17 juni 2015 om 14:07

Dat klopt wel, maar de Vrij was al in beeld door Feyenoord. En op welke leeftijd is Vlaar eindelijk basisspeler geworden?

Het schijnt dat Virgil hetzelfde advies aan de Boer gegeven heeft...

Makkelijker gezegd dan gedaan. Het lijkt me namelijk niet dat een club als Manchester United even een verdediger van Celtic binnen haalt voor een basisplaats.

Ik ben van mening dat Van Dijk beter kan kijken naar een club als Newcastle of een Aston Villa. Hoewel hij hier geen Champions League zal spelen, denk ik dat hij alleen bij clubs als deze uitzicht heeft op een basisplaats.

17 juni 2015 om 14:09

Bij Villa of soortgelijke clubs word je echt niet gezien hoor. Anders werd Bacuna die het daar goed doet wel eens opgeroepen.

17 juni 2015 om 14:11

Waarschijnlijk niet nee. Maar bij betere teams zal hij niet zo snel een basisplaats krijgen. Wie zou hij dan uit de basis moeten spelen bij clubs als Tottenham of Liverpool? Die verdedigers lijken me al wel een paar stappen verder dan Van Dijk.

17 juni 2015 om 14:17

Ik zou als ik hem was gewoon bij een stabiele middenmotor gaan spelen. Als hij zich nog verder kan ontwikkelen komen de top 6 clubs vanzelf wel in beeld.

17 juni 2015 om 14:41

Van dijk kan lovren echt wel uit de basis spelen bij liverpool

17 juni 2015 om 14:41

Zou Southampton niet wat zijn? Koeman als perecte trainer lijkt mij en spelen ook EL. Genoeg wedstrijden in de Premier League en EL om zich in het Nederlands elftal te spelen. Weten wij eindelijk of hij het echt aankan.

17 juni 2015 om 14:43

@mrobjectief

Dat zou ook een mogelijkheid zijn. Ik weet niet zo goed wie er centraal achterin staan bij Southampton, maar het is wel een goede club om het eens te proberen.

17 juni 2015 om 14:54

Ze zijn nog op zoek naar een verdediger, omdat Alderweireld wss niet gaat komen. Dan hebben ze op dit moment alleen Fonte als goede verdediger. Verder lopen er nog types als Yoshida rond.

17 juni 2015 om 15:08

Bacuna heeft een paar problemen, hij heeft geen echte vast plek bij Villa. De ene keer staat hij rechtsback de volgende pot staat hij weer op het middenveld en de week daarop op de bank. Het gevolg hierbij is dat hij ook niet echt heel constant is (kan zijn) in zijn spel.
Daarnaast heeft hij ook nog eens de pech dat onze bondscoach een lafaard is, het is duidelijk dat er grondig dient te worden gerenoveerd maarja dat durft geen enkel van de heren.
ON: Virgil moet gewoon voor een Subtopper gaan in Engeland daar zal hij gegarandeerd iedere week in de basis staan en meer dan die 6 CL wedstrijden tegenover toppers staan.

17 juni 2015 om 15:10

Ik denk niet dat Koeman erg vrolijk wordt van een type Yoshida. Het is dus zeker een mogelijkheid om Van Dijk te halen. Het is alleen zeer de vraag of hij van het gewenste niveau is. Dit betwijfel ik zeer, aangezien zowel Van Gaal als Hiddink geen beroep op hem hebben gedaan. Ik hecht vooral waarde aan de beslissingen van Van Gaal, aangezien hij toch een hoop jonge verdedigers voor de leeuwen heeft gegooid in zijn periode als bondscoach.

17 juni 2015 om 15:24

Precies, en hij maakt altijd logische keuzes op voetballend vlak..

18 juni 2015 om 14:35

Dat denk ik ook. Maar misschien kan hij op den duur Vlaar vervangen.

Zeer oneens met Frank over kansen in het NL elftal. Ik denk dat als Virgil bij Sunderland had gezeten hij meer kansen had gehad dan bij Celtic in NL. Wel vind ik dat Van Dijk een goede club moet kiezen die het liefst tenminste Europees actief is, en Guus probeer van Dijk gewoon eens in plaats van zo'n Bruma.

De bondscoach(es) moeten eens een keer normaal gaan doen en de beste spelers oproepen. Bruma vind ik zo ongelofelijk slecht en als die ismat en rekik blijven zit hij gewoon op de bank. BMI zit na een redelijk begin op de bank bij Porto, kan totaal niet voetballen en heeft geen ruggengraat. Veltman kan heel goed voetballen, maar verdedigt als een wijf. Kongolo ga ik niet eens over beginnen.

Stefan de Vrij is wat mij betreft de enige die onbetwist is op de centrale verdedigingspositie. Vlaar op dit moment ook maar die is vaak geblesseerd en begint oud te worden.

Geef van Dijk eens een kans! Dat je hem niet altijd oproept, prima, maar dat je hem bij vriendschappelijke wedstrijden niet eens de kans geeft gaat mij echt veel te ver.

17 juni 2015 om 14:05

Volledig met je eens. Van Dijk is tenminste een sterke vent die ook nog kan voetballen. Maakt vaak rushes vanaf eigen helft. Die vier die jij in de eerste alinea noemt hebben die 2 eigenschappen samen inderdaad allemaal niet.

Hij heeft wel een punt die De Boer, want Bruma, Rekik, De Vrij, Martins Indi, Vlaar spelen al jaren elk seizoen in de CL.

Hoezo in beeld blijft bij Hiddink?? Deze jongen heeft geen enkele eerlijke kans gekregen en zal deze waarschijnlijk onder Hiddink niet gaan krijgen ook als hij Bij Celtic blijft spelen. Celtic is qua niveau zeker gelijk aan Ajax, Feyenoord en wellicht ook PSV en de Nederlandse competitie is echt niet zoveel beter dan de Schotse, ik begrijp dan ook echt niet waarom hij niet eens een (oefen)interland mag spelen

17 juni 2015 om 14:09

De Nederlandse competitie is wel degelijk beter dan de Schotse. Het zegt genoeg dat FC Utrecht een paar jaar geleden met ruime cijfers van Celtic won. Tevens heeft PSV afgelopen zomer met een D-elftal korte metten gemaakt met het A-elftal van Celtic.

In Schotland is er maar een noemenswaardige club, namelijk Celtic. De andere teams zijn allemaal van het niveau Jupiler League. Dat is ook de reden dat Van Dijk geen kansen krijgt. Hij speelt namelijk als het Ajax van Schotland een heel seizoen lang tegen teams als Almere City.

17 juni 2015 om 16:13

Memphis, helemaal mee eens! Daarom moet hij snel naar een serieuze competitie..

17 juni 2015 om 14:43

Ik heb Celtic dit jaar een keer of 4 zien spelen en dat is absoluut niet genoeg voor een eerlijk beeld van het team, maar ze bakte er in die 4 wedstrijden echt helemaal niks van. Van wat ik gezien heb, is het absoluut niet te vergelijken met Psv en Ajax.

Daarnaast hebben ze vorig jaar geoefend tegen een B-team van Psv. Ze werden volledig van de mat gespeeld door spelers als Bergwijn. Dit zegt natuurlijk niet alles dat weet ik.

Gekke gedachten Frank. Want je weet dat Guusje daar niet naar kijkt. Liever een wissel speler die bij Psv speelt of een verdediger die geen CL speelt maar wel bij PSV dan een een van Dijk. Een van Dijk die wel CL speelde, wel elke pot speelt en wel als beste verdediger is uitgeroepen in zijn competitie.

En ja, dan kan je zeggen dat de Schotse competitie niet al te best is, maar ik zal Guusje een geheimpje verklappen.... dat is de Eredivisie ook totaal niet.

Van Dijk en Douglas horen opgenomen te worden in de selectie en moeten zich dan bewijzen.
Hoop dat hij kiest voor een club in een sterkere competitie en dan laat zien dat dit zo hoort te zijn! Zelfde geld voor Douglas.

En tip voor Knvb. Neutraliseer Bottigin van Groningen!! dan zijn we met Vlaar, de Vrij , Bottingin, Douglas, en van Dijk toch een heel eind om de achterhoede eindelijk eens sterk te maken.

Cillesen
de Vrij
Vlaar
van Dijk
de Jong
Strootman
van Ginkel
Snijder
depay
Robben
Huntelaar
17 juni 2015 om 14:07

Woow een 3-2-3-2 opstelling zonder echte vleugels, zo zie je ze maar weinig

17 juni 2015 om 14:44

Zo zie je ze niet in Nederland nee. Genoeg landen waar ze wel zo spelen. 3 cv. 2 controleurs ervoor die de gaten dichten van opkomende middenvelders.
Puur omdat niemand meer met 3 spitsen speelt.

17 juni 2015 om 14:52

Nou niet met dit soort spelers op die posities. Dan wordt het meer een 5-3-2 die in de aanval omgeschakeld wordt tot een 3-5-2. Zoals Juventus veel speelt en ook het NL-elftal onder v. Gaal. Maar daarvoor zal je toch aanvallende backs/middenvelder moeten hebben die aan de zijkant kunnen opkomen en voorzetten kunnen geven met hun goede been.

17 juni 2015 om 14:11

Botteghin, kom op zeg... Wat moet het Nederlands elftal met een verdediger met de nummer 8 van de Eredivisie.

17 juni 2015 om 14:25

@hangover96

Zo heb je wel twee hele statische spitsen voorin lopen

17 juni 2015 om 14:41

Van ginkel moet de rechterkant belopen. Is gewoon een middenvelder die box to box moet spelen. Dat doet hij nu ook. Robben voor zijn neus betekend dat je niet perse hoeft aan te vallen, want je moet robben niet voor de voeten lopen.

Van ginkel en Strootman zijn voor de balans. Die pakken de opkomende middenvelders aan. En 3 man achterin is genoeg! Je speelt nooit meer tegen 3 aanvallers ( elk land is niet meer zo dom om dat te doen).

17 juni 2015 om 14:42

2 houten harken voorin. Nee prima. Als je het voetbal wilt vernachelen dan moet je het op jouw manier doen.

17 juni 2015 om 16:25

Dost eruit voor Sneijder, naar 4-3-3 met Sneijder in de punt en verder niks meer aan doen aan die opstelling.

17 juni 2015 om 21:20

Ziet er goed uit. Kwaliteit genoeg.
v Dijk moet wel naar Engeland daar speel je iedere week 2 topwedstrijden.
Ik zeg Southampton

Nou daar is dus niks van terug te zien. Want dan zou Van Dijk al lang minimaal één interland gespeeld moeten hebben. Maar nee, hij krijgt niet eens de kans om zich te bewijzen in een vriendschappelijke wedstrijd.

17 juni 2015 om 14:13

Meerdere bondscoaches zien het niet in hem zitten blijkbaar. Misschien is ie wel niet zo goed als veel mensen denken. Er schijnt ook al jaren belangstelling te zijn, maar hij zit nog steeds bij Celtic. Als ie echt zo goed was, had een Engelse club hem allang opgehaald, net als die Nigeriaan die nu bij Southampton speelt. In de CL deed Van Dijk het tot nu toe aardig, maar ook weer niet heel bijzonder.

17 juni 2015 om 15:18

Als je niet weg mag mag je niet weg. Wanyama mocht ook pas weg na 2 jaar.
Er zijn meerdere clubs heel serieus geweest vorige zomer voor van Dijk. Southampton en Newcastle hebben bedragen geboden en schijnt dat Arsenal op de slotdag ook een bod heeft gedaan maar na Forster mocht van Dijk gewoon niet meer weg.

Van Dijk werd niet voor niets buiten de selectie gehouden aan het eind van vorige zomer. Hij wilde gaan maar mocht niet, dan houd het op en PL clubs hebben geld zat maar die geven ook niet dagelijks ff 10million pond uit voor een verdediger.

17 juni 2015 om 19:53

Als je hem geen kans geeft dan kan je er ook niet over oordelen. Van Dijk wordt niet voor niets uitgeroepen tot speler van Schotse competitie, die zogenaamde belangstelling in de wandelgangen zijn er ook niet voor niets. Volgens mij kan je dan wel een beetje ballen, in ieder geval slechter dan meneertje ben niet bang want Bruma is erbij, kan het bijna niet...van die keren dat Bruma in Oranje heeft gespeeld is hij telkens door de mand gevallen. Maar toch wordt er stug op hem aangehouden, puur omdat hij bij PSV speelt en kampioen is geworden.

En dan nog zou die reden niet te rechtvaardigen zijn, want volgens verloor hij laatste periode van het seizoen zijn basisplek aan Isimat, wat overigens terecht is.

Lol een club uit een degelijke competitie die ook nog eens CL speelt haalt ie niet. Kan veel beter naar Soton - West Ham etc, daar zal hij zich razendsnel ontwikkelen.

Ik zou, als ik van Dijk was, niet op het advies van de Boer ingaan. Op basis van zes Champions League wedstrijden wordt een voetballer niet opeens een topvoetballer. Daar gaan maanden of zelfs jaren training en wedstrijdritme aan vooraf. Een topclub biedt van Dijk deze kans om zich te ontwikkelen. Bovendien geniet de Premier League een veel grotere interesse wereldwijd ten opzichte van de Schotse competitie. Alleen al daarom is het voor de ex-Groninger veel beter om te verkassen naar het buurland.
Een van de redenen dat van Dijk nauwelijks een kans in Oranje heeft gekregen is vanwege het feit dat hij in een competitie speelt die niet serieus wordt genomen door de bondscoach en zijn staf. Wanneer hij in de Premier League uitblinkt kan niemand meer om hem heen. Hoe mooi zou het zijn als hij dan zijn stekkie veroverd in het Nederlands elftal en een stabiele rots in de branding wordt. Want daar is momenteel een chronisch gebrek aan.

klop inderdaad, want alle andere centrale verdedigers spelen ook champions league.
als die gewoon naar een leuke club gaat in de premier league en zich daar in de basis speelt hoort die er gewoon bij te zijn. onzin dus wat de boer hier uitkraamt

Jammer dat deze jongen geen enkele kans krijgt in Oranje. Helemaal als je bedenkt dat iemand als Bruma wel geselecteerd wordt en zelfs nig aardig wat speeltijd werd gegund.

Gewoon onzin, spelers van Nederlandse topclubs komen altijd sneller in aanmerking voor Oranje als spelers in het buitenland als die niet bij de absolute top spelen. Is altijd zo geweest, heeft niks te maken met de CL.

En als dat echt zo is had hij een jaar geleden al bij Oranje moeten zitten toen hij in zijn eentje er voor zorgde dat Celtic niet helemaal weggevaagt werd in de CL.

Wat een onzin verteld Frank hier. Zo speelt Vlaar ook geen championsleague en zijn ze ternauwernood ontsnap aan een paar spannende laatste weken. Mijn opstelling bij Oranje zou als volgt zijn

Padt
Verhaegh
De Vrij
Van Dijk
Willem
Fer
Sneijder
Clasie
Robben
Huntelaar
Depay
17 juni 2015 om 21:22

Moet Fer wel eerst een goede club vinden.
Anders ben ik volgend jaar wel benieuwd waar v Ginkel speelt.

kiezen voor een sterke competitie heeft hij in zijn ontwikkeling veel meer aan dan kiezen voor iets slaps en maar hopen dat hij dan vier wedstrijden mag spelen in 2016 voor een matig oranje. Daar word je niet rijk van. Ik adviseer hem dus wel degelijk naar een PL club te gaan die in de top 10 van de PL speelt. Dat moet toch mogelijk zijn. De rest komt dan later wel.

Wat zie ik Van Dijk graag naar Ajax komen. Echt de droomverdediger, maar ik zie het helaas niet gebeuren.

17 juni 2015 om 16:26

Gaat Ajax 13/14miljoen betalen voor een verdediger? Nope

17 juni 2015 om 16:29

Inderdaad, helaas niet.

Ja lekker deze misser de boer. Hij had goed bij ajax gepast ja. Wij zitten nu met vd.hoorn opgescheept.

Dit klopt niet wat De Boer zegt. Veel spelers bij het Nederlands elftal spelen geen Champions League, of speelden dat niet toen ze werden opgeroepen. Ik denk dat Van Dijk wel van club moet wisselen om in beeld bij Oranje te komen, maar een CL club is niet noodzakelijk.

Het beste voor de interlandcarriere van Van Dijk zou zijn om naar een top 3 club in Nederland te gaan. Daar staat hij sowieso basis en gaat hij sowieso slagen. Ik vond op het moment de keuze voor Van der Hoorn begrijpelijk, maar achteraf kun je stellen dat Van Dijk misschien een betere keuze was geweest.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren