Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Blind mogelijk spoedig al nieuwe bondscoach Oranje

Laatste update:

De kans is groot dat Guus Hiddink spoedig een stap terug doet als bondscoach van Nederland. De 68-jarige oefenmeester zal de KNVB uiterlijk half juli laten weten of hij doorgaat als bondscoach, of per meteen het stokje overdraagt aan Danny Blind en zelf de rol van ’supervisor’ op zich neemt. De KNVB staat open voor een eerdere aanstelling van Blind.

/

Hiddink heeft zijn ‘ideeën’ over een rol als senior-bondscoach. “Alvorens daar een beslissing over te nemen en mee naar buiten te treden, wil ik die eerst bij wat mensen in mijn omgeving neerleggen”, vertelt hij maandag in gesprek met De Telegraaf. “Hoelang dat zal duren? Oh, daar kan ik binnen een uurtje uit zijn.” Hiddink gaat echter eerst op vakantie.

Bert van Oostveen staat open voor versnelde promotie van Blind, die eigenlijk pas na het EK als bondscoach aan de slag zou gaan. “Als Hiddink en Blind daar klaar voor zijn dan is ook voor de KNVB de tijd rijp. Zo niet dan is Guus in september nog bondscoach”, zo verzekert de directeur van de voetbalbond. Volgens Van Oostveen zal er daadwerkelijk niet veel veranderen bij Oranje als Blind bondscoach is. “Je zag in Letland al dat Danny zich nadrukkelijker manifesteerde dan ooit tevoren.”

“Bij doorstroming krijgt hij alleen de mediaverplichtingen en de eindverantwoordelijk op zijn bordje erbij. De belangrijkse doelstelling blijft kwalificatie voor het EK 2016 in Frankrijk. Hoe maakt op zich niet uit.” Met de winst in Letland en de toegenomen kans voor Oranje om in de laatste vier EK-kwalificatieduels directe plaatsing voor het EK van volgend jaar zomer in Frankrijk af te dwingen, zijn de omstandigheden positief voor een versnelde doorstroming van Blind.

Zie jij een eerdere aanstelling van Danny Blind zitten?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik zie geen een aanstelling van Blind zitten

15 juni 2015 om 06:47

Blind heeft nog nooit iets indrukwekkends laten zien. Doodzonde dat Koeman het niet werd.

15 juni 2015 om 07:09

Tja dat is achteraf lullen.

Ik had Koeman ook graag gezien maar Hiddink is gewoon een uitstekende coach. Dat het nu niet goed uit pakt is jammer maar dat had ook iemand van te voren kunnen weten.

Koeman heeft in zijn carrière ook goede en slechte momenten gehad net als Hiddink.

15 juni 2015 om 07:15

Ja ja vast en zodra Koeman voor deze groep stond en er amper wat van bakte, dan was hij ook een zogenaamde prutser.

Guus was toch ook de redder toen bekend werd dat hij bc zal gaan worden? Ervaren man voor de groep bla bla. Sommigen twijfelen nu zelfs aan zijn kennis. Lachwekkend.

Misschien is een buitenlander wel de beste optie, who knows?

15 juni 2015 om 07:28

Ik weet niet waar jij uithing ten tijde van de aanstelling van Hiddink maar de algehele tendens was toen al negatief. En terecht. Het is nooit iemand geweest met veel voetbalverstand. Goede manager met zeer zeker een goede staat van dienst maar na van Gaal is het gewoon een te grote stap terug.

15 juni 2015 om 08:06

Diezelfde van gaal die werd afgekraakt voorafgaand vh WK? Yeah right. Net als van marwijk die ook pas respect kreeg van sommigen tijdens en na het WK. Guus werd door sommigen echt wel positief onthaald. Bijvoorbeeld j van Gelder die hem ook nu afkraakt. Met een Robben of Sneijder in bloedvorm kan Guus het waarschijnlijk ook...

15 juni 2015 om 08:14

@Lee en Panerai: voor mij en veeeleeeee anderen was het allang duidelijk dat Hiddink er niet meer klaar voor was. Die man heeft niks gepresteerd in de afgelopen jaren... en dan krijgt hij deze groep voor zich... dat is dan vragen om ellende. Waarschijnlijk had hiddink het beter gedaan als hij de selectie van Marwijk had...maar dat zou niet aan Hiddink liggen.
We zijn altijd kritisch als Nederlander, maar zeker ij geval van Hiddink was en is daar ook genoeg basis voor.
Het klopt dat menig psver Van Gaal afkraakte voor het wk, maar goed...dat os duidelijk blinde haat geweest. Net als de angst Blind aan het roer te zetten.

15 juni 2015 om 08:32

Het zal nooit 100% zijn wat voor of tegen een coach is maar de grote meerderheid was toch echt wel tegen deze man.
Zit meer in het voetbal om nog laatste centjes te pakken.

15 juni 2015 om 08:43

Kortom het maakt niet uit wie er voor de groep staat, men zal altijd kijken naar het clubhart vd bc? Guus PSV, niet PSV'ers boos. Blind Ajax, niet Ajacieden boos. Koeman Feyenoord, niet feyenoorders boos. Man wat een kinderachtig gezwets.

15 juni 2015 om 08:53

Beetje zielig van je om het af te schuiven op psvers, terwijl half voetbalzone na een aantal nederlagen en gek selectiebeleid van gaal afkraakten. Vedettes werden niet opgeroepen, omdat ze niet wedstrijd fit waren en dat was een heel nieuw beleid en daar hadden enorm veel mensen kritiek op, zeker ook Joden, toen hun Wesley thuis bleef voor Clasie! Blind heeft overigs ook niks bereikt als hoofdcoach, waarom vind je het dan wel verstandig om hem voor de groep te zetten?

15 juni 2015 om 09:35

Wat zijn we toch lekker negatief jongens. Het spel is inderdaad om niet over naar huis te schrijven maar zo slecht doet Nederland het niet vergeleken met alle andere "top" ploegen.

Spanje staat in groep C ook tweede achter Slowakije, Duitsland in groep D achter Polen met maar 13 punten. Belgie, de nummer 2 van de wereld! achter Wales met 11 punten! of Rusland en Zweden die 2e en 3e staan in groep G achter Oostenrijk?!?

en eigenlijk de enige die echt verrast is Engeland die alles nog gewonnen heeft en eerste staat ...

Nederland is dus niet het enige topland dat slecht presteerd.

Daarbij heeft Danny geleerd van, van Marwijk (EK 2012), Van Gaal (WK 2014) en nu van Hiddink. allen as assistent - maar laat het hem gewoon proberen, althans geef hem de kans en het voordeel van de twijfel.

15 juni 2015 om 10:17

Koeman had alleen succes vanwege Guidetti en Pelle bij Feyenoord, daarvoor stond ie met Feyenoord in de middenmoot waar hij met Southampton uiteindelijk na een goede start ook weer eindigde net als vorig jaar wat zijn voorganger deed bij Southampton.

Blind is een ramp, zelf ingenomen, achter zijn ellebogen dat is een 2e Wiljan Vloet of Alex Pastoor, brrrr,

nee worden zware tijden voor Oranje...

15 juni 2015 om 11:12

Jij weet echt niet waarover je praat hè. Dat Koeman alleen succes had door Guidetti en Pellè. En daarvoor was hij ook middenmoot met Feyenoord.....1e seizoen werd hij gelijk 2e, dus waar je dat vandaan haalt? En Ancelotti is ook niks? Omdat hij alleen maar succes had met Ronaldo? En Koeman heeft dit jaar een record verbroken met Southampton hoor. Maar maak niet uit verder.

15 juni 2015 om 11:17

Compleet met je eens Lee, Koeman had het niet beter gedaan en Blind is er niet klaar voor.

15 juni 2015 om 11:21

Niemand die het weet. Alleen maar speculeren. Misschien had Koeman het wel beter gedaan. Misschien ook niet.

15 juni 2015 om 11:48

Guus rot lekker op vandaag . Wel niet , wel niet . Wel niet

15 juni 2015 om 14:31

Juist, jij snapt het. Het opportunisme viert weer eens hoogtij onder de Nederlandse voetbal liefhebbers. Blind is echt een pak minder dan Hiddink.
Die man kan er ook niets aan doen dat Robben geblesseerd is. Want laten we eerlijk wezen: minstens 50% van het elftal is Robben.

Het beste kunnen we de rit uitzitten met Hiddink. Na het EK kunnen we verder kijken. Blind nu aanstellen zou nog dommer zijn dan wat Perez heeft gedaan door Benitez aan te stellen en Ancelotti te ontslaan hahaha.

15 juni 2015 om 15:40

Nee, hij snapt het niet.

Kijk nog even de wedstrijd tegen Amerika terug. Dat was dus een man met 0,0 verstand van voetbal.

Hij speelde met 4 aanvallers, twee middenvelders en vier verdedigers. Wissel: Van persie eruit voor Propper = Drie aanvallers, 2 aanvallende middenvelders, 1 verdedigende middenvelder.
Volgende wissel: Clasie eruit, Sneijder erin. Drie aanvallers, drie aanvallend ingestelde middenvelders, 4 verdedigers.

Met andere woorden. Zijn achterlijke wisselbeleid zorgde ervoor dat Amerika met alle gemak het middenveld kon oversteken terwijl NL nog op voorsprong stond. Daardoor kon Amerika een 3-2 achterstand helemaal ombuigen en winnen.

Als je zo wisselt, ben je gewoon incompetent. Op de vier verdedigers na speelde hij met 6(!!!) aanvallend ingestelde spelers. Wtf?

15 juni 2015 om 11:31

Pfff als blind bondscoach wordt dan krijgt zijn zoon altijd een basis plaats. Beide blinds niet oranje waardig.

Dus danny maakt de opstellingen ook..zal niet veel beter worden dan..aangezien hij nu alleen op papier eindverantwoordelijke is en de media erbij krijgt.

Net of je hierdoor de problemen oplost. Het blijft het zelfde elftal. Alleen Hiddink lijkt hierdoor minder verantwoordelijk.

Blijft natuurlijk een schande om Danny Blind als bondscoach aan te stellen. Die man heeft als trainer niets gepresteerd.

15 juni 2015 om 07:54

Bovendien is het nog een enge en achterbakse kerel ook. Hou hij Cruijff in zijn rug wilde steken bij Ajax toen. En alle rollen die hij al heeft gehad. Op een of andere manier heeft hij altijd een mooi baantje maar bakt hij nergens wat van.

15 juni 2015 om 09:44

Hij is al jaren assistent van Oranje. Heeft met grote spelers zoals Sneijder en Robben gewerkt. Heeft een schitterende prestatie op het WK meegemaakt. Denk jij dat Danny Blind niks doet bij Oranje? Dan was hij allang de laan uitgestuurd.

Ik zie graag dat Hiddink nu plaats maakt en toezicht houdt op Danny Blind. Dat is een stuk beter dan ze hem in 2016 in het diepe gooien. Guus kan ondanks zijn magere presatie's hem nog veel vertellen en begeleiden.

15 juni 2015 om 14:53

Ja, hij heeft als assistent inderdaad ervaring opgedaan. Het verschil tussen de bondscoach zijn en een assistent is wel levensgroot natuurlijk. Om Blind nu aan te stellen zou natuurlijk dom zijn. In deze fase van het proces kun je het beste Hiddink op zijn plaats laten. Laten we het EK afmaken met Hiddink en vervolgens evalueren wie het beste zijn opvolger kan worden.

15 juni 2015 om 15:12

Met Hiddink haal je momenteel het EK niet eens, gelukkig ziet de Knvb dat ondertussen ook wel in. Hem laten staan is ook dom, ze hadden hem er al eerder uit moeten gooien. überhaupt niet eens moeten aanstellen.

Natuurlijk is de rol van een assistent anders als de hoofdcoach, maar hij lang genoeg de tijd gehad om de kunst af te kijken. Daarnaast wist hij al aardig lang dat hij hoofdcoach zou worden en kon zich daarop voor te bereiden. Ik geef hem vooralsnog het voordeel van de twijfel. Veer slechter als Hiddink zou het niet worden.

Dat lijkt op een slimme actie van Hiddink. Nu er nog kansen zijn voor kwalificatie, de brui er aan geven. Mocht het mislukken, dan kan hij altijd zeggen, dat toen hij stopte er volop kansen waren. In Blind is te weinig vertrouwen, die gaat dat uiteindelijk toch afleggen.

15 juni 2015 om 07:08

Ik geloof niet dat Hiddink zich druk maakt om zijn reputatie.

Die man heeft zich al genoeg bewezen in zijn carrière. Dat het nu niet lukt ligt echt niet aan zijn onkunde maar heeft met meerdere factoren te maken.

15 juni 2015 om 08:18

Maar toxh voornamelijk een combinatie van zijn onkunde en de huidige selectie.
Vrij frapant Dat een Goede coach 3e wordt op het wk en dat een Hiddink moeite heeft met kwalificatie... zegt alles over hoe slecht Hiddink is.
Hiddink was een erg goede coach, maar de cijfers liegen er niet om...

15 juni 2015 om 08:57

Waarom zou hij nu ineens willen stoppen dan ?

Eerder werd al gesproken over dat hij in kansloze positie zou stoppen, maar toen was daar geen sprake van. Hij had nog genoeg moed en energie om Nederland naar het EK te loodsen....

15 juni 2015 om 09:26

@nufc_u2

Simpel. Hij krijgt alleen maar negativiteit over zich heen. Het team gaat niet beter draaien dus er zijn niet veel andere opties.

Hij kan er voor kiezen om te blijven maar ik kan me goed voorstellen dat hij klaar is met al dat gezeik.

15 juni 2015 om 09:55

Narsingh opstellen vind ik toch wel onkunde...

15 juni 2015 om 10:00

@dirtymind,

Veel betere alternatieven zijn er niet zolang Robben niet fit is.

15 juni 2015 om 10:18

Narsingh scoorde toch?

15 juni 2015 om 11:26

Meerdere. Dit is 1 van mijn opstellingen

Cillissen
Buttner
Vlaar
Janmaat
Van der Wiel
Robben
De Jong
Van der vaar
Sneijder
Huntelaar
Dost
15 juni 2015 om 11:33

Die zelfde V Gaal die zich als enige niet plaatste voor een eindtoernooi in de laatste 25 jaar?

15 juni 2015 om 13:56

letsgofifa

Ik weet niet of dit een beetje bashen is, of dat je deze opstelling serieus meent, maar in dat geval zou ik me heel snel op een andere sport gaan richten.
Voetbal is niet echt jouw ding.

15 juni 2015 om 14:57

Ja, maar in Nederland zijn er 16 miljoen bondscoaches die het allemaal beter weten dan de grote baas zelf natuurlijk.
Neemt niet weg dat ik het compleet met je eens ben. Naast Narsingh en Promes zijn er geen alternatieven voor die positie. Berghuis komt naar mijn mening voorlopig tekort. Een goed seizoen bij AZ wil niet zeggen dat hij er klaar voor is.

15 juni 2015 om 09:26

Inderdaad, slimme actie. Hij trekt zich terug en blijft waarschijnlijk wel zijn geld opstrijken. Blind geven we het voordeel van de twijfel. Dat moet dan maar.

Kan iemand mij uitleggen waarom Danny Blind beter zou zijn dan Hiddink?

Hij is als assistent nu ook al voor een deel verantwoordelijk voor wat er op dit moment gaande is. Ik heb er totaal geen vertrouwen in dat de aanstelling van Blind voor een ommekeer gaat zorgen.

Ik snap dat de Knvb een belofte heeft gemaakt aan Blind maar ik denk dat ze deze belofte nog maar eens moeten herzien want dit heeft dus totaal geen zin.

Allebei aanblijven of allebei er uit. Als je dan toch mensen gaat vervangen doe het dan goed. Alleen dan heb ik vertrouwen dat er verbetering komt.

15 juni 2015 om 07:41

dit dus. het tandem Hiddink/blind is een fiasco geworden, dus tijd voor een frisse wind. die belofte aan Blind is natuurlijk belachelijk, een soort zoethoudertje wat in een turbulente voetbalwereld natuurlijk van de zotte is.
we moeten nu al opgelucht ademhalen bij een 2-0 overwinning op Letland, maar ik houd m'n hart vast voor de komende wedstrijden. Hiddink en Blind weten deze jongens niet te prikkelen en dit geintje van de Knvb gaat ons volgende zomer een EK kosten...

15 juni 2015 om 08:20

Ik denk dat de vraag noet zijn: kan het nog slechter dan Hiddink? Antwoord: nee.
Ik denk dat Blind het ook slecht zal doen, maar het kan niet slechter dan Hiddink... met andere woorden: wel kwalificatie met Blind en dan na 3wedstriidjes gauw weer naar huis.

15 juni 2015 om 11:08

De volgende vraag zou zijn wie neemt dan het stokje over als Blind het ook niet word? Er zijn wel een blik goede coaches die nog geen of weinig internationale ervaring hebben. Dit zou mijn shortlist zijn met mogelijke bondscoaches; Cocu, de Boer, Jans, Adriaanse, Rijkaard, Koeman, Cruijf.

15 juni 2015 om 11:47

Kerel, hoe kom je toch bij Cruijff, Adriaanse en Rijkaard deze mannen trainen toch niet meer..

Lood om oud ijzer...wat een armoede....

Zet gewoon van Gaal weer op zijn plek dan komt alles weer goed geen van Gaal? Dan de Boer (Frank) of Koeman zelfs van Marwijk is prima zolang deze maar weg is zelfs ik kan het Nederlands elftal nog beter trainen...

15 juni 2015 om 07:46

Idd van marwijk, advocaat, rijkaard, gullit....alles beter dan blind.
Ronald koeman of frank de boer, zijn de ideale kandidaten natuurlijk. Maar die zullen het nu niet (meer) doen.
Dus misschien nu Gullit met ronald de boer en erwin koeman als assistenten.

15 juni 2015 om 07:48

Gullit is ook een waardeloze trainer....heeft nooit wat gepresteerd en heeft ook niet voor niks al jaren geen club meer

15 juni 2015 om 11:10

Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik zie zelfs liever van Basten als Blind. Die heeft tenminste oranje weer laten spelen zoals ze horen te spelen.

alles en iedereen beter dan danny blind die man heeft werkelijk nog niets bereikt als trainer coach van een club en dat moet voor de groep van het nl team staan ik word spontaan voor belgie

Ik zie een aanstelling van Blind gewoon helemaal niet zitten...

Ben benieuwd, hier zijn weer de meest negatief op blind als bondcoach, jongens geef hem gewoon een kans, voordat jullie hem afbranden. Hij heeft meet drie bondcoachen gewerkt en kan daar zijn voordeel uithalen.

Tuurlijk is er best wat aan te merken op Hiddink maar ik vind dat sommigen hier wel erg overdrijven hoor ... enige zelfverantwoordelijkheid vanuit de spelersgroep is ver te zoeken: basisvaardigheden zoals een bal aannemen of behoorlijk rugdekking geven mislukken kom op he! Dat zou Hiddink deze profs toch niet hoeven aanleren. BMI, Veltman zijn geen solide verdedigers anders gezegd daar win je de oorlog niet mee. Niet meer opstellen dus!

Het EK wordt wel bereikt daar heb ik nog wel vertrouwen in en als Nederland op volle oorlogsterkte is, dan moet het goedkomen. Wel moet Guus naar een vaste basisekf werken dat brengt ook meer rust en duidelijkheid. Ik zou gaan voor:
Cillessen
vd Wiel - Vlaar/Douglas - De Vrij/van Dijk - Willems
De Jong - Strootman/van Ginkel - Sneijder
Depay/Promes - Hunter/Rvp - Robben

zucht... Hiddink is niets... maar blind lijkt me 10 keer slechter...

Beter gewoon hopen, dat iedereen straks in september weer fit is, met name Robben zodat we op volle kracht de wedstrijden tegemoet gaan!

Ik vraag me af of het zo belangrijk is welke bondscoach er voor de groep staat. Net als Hiddink moet Blind het straks doen met het materiaal dat tot zijn beschikking staat en dat is op twee of drie spelers na gewoon pure middelmaat. Van Gaal had daar tijdens het WK ook al last van, maar die wist er door een zeer verdedigende speelstijl en een hoop mazzel nog een maximaal resultaat uit te halen. Bovendien had hij de beschikking over Robben, zonder wie we er in de eerste ronde al hadden uit gelegen. Zoals we er nu waarschijnlijk een stuk beter voorstonden in de EK-kwalificatie als Robben alles had gespeeld.

Opvallend is overigens dat de kritiek op Hiddink vooral uit de hoek komt van Ajax-supporters, die altijd aanvallend voetbal prediken en roepen dat het resultaat ondergeschikt is aan de uitvoering. Los van de vraag of het verstandig is, speelt Hiddink in elk geval een stuk aanvallender dat Van Gaal. Dat zou de Ajacieden onder ons toch moeten aanspreken.

Dat een bondscoach die nog nooit iets gepresteerd heeft best succes kan hebben, weten we van de tijd dat Rijkaard bondscoach was. Maar om zo'n coach nou te laten beginnen in een situatie die nog net niet verloren is, lijkt me nu niet het meest verstandige. Hiddink moet zelf zijn eigen gifbeker leegdrinken, en niet zijn opvolger daarmee opzadelen.

Mooi! Of je nu eens of oneens bent dat Blind de juiste man voor de job is, denk ik dat we allemaal eens kunnen zijn dat Hiddink in ieder geval beter kan ophouden. Het lijkt wel per wedstrijd slechter gaan, en er zit totaal geen vastigheid in. Blind wordt hoe dan ook zijn opvolger en dat kan mij niet snel genoeg gebeuren.

15 juni 2015 om 10:10

Wat mij betreft heeft Blind twee opties; het gaat momenteel bagger en daar maakt Blind ook deel van uit. De nietszeggende persoonlijkheid Blind heeft echter niet de power om tegen Guus in te gaan en zijn eigen lijnen uit te stippelen.. Zoiets moet nu Oranje gaan leiden, waardeloos. Optie één zou dus zijn; opstappen, samen met Hiddink de weg vrijmaken voor Koeman. Een utopie helaas, maar het zou wel de beste optie zijn.

Tweede optie is dat Blind volledig omslaat en voort gaat borduren op van Gaals succes. Exact hetzelfde systeem hanteren met exact dezelfde visies. Kopieer zijn manier van trainen en selecteren en je kunt ver komen op het EK. Ga je eigenwijs doen en je eigen beleid voeren wordt het een drama, zoals heel Nederland op de knvb na, toch al verwacht.

15 juni 2015 om 10:43

Ik zie zelf nog een derde optie, Blind gaat op zijn manier door en implementeert zowel ideeën van Van Gaal als Hiddink. Dat is sowieso het plan van het begin al en ik zie geen reden om uit te wijken. Blind heeft kunnen leren van twee Nederlandse grootmeesters en als hij de goede dingen van beiden zich meester kan maken dan is het gewoon een goede keuze voor de lange termijn.

Iedereen doet ongelooflijk negatief over Danny Blind, maar bij Ajax deed hij het helemaal zo slecht nog niet. Hij krijgt veel minder krediet dan dat hij verdient. Hij bezit zeer veel inzicht in het spelletje, en vind het niet erg om ergens lang blijven te zitten. Ik denk dan ook dat dit het doel is van de Knvb een trainer die lang bij het Nederlandse elftal blijft om voor continuïteit te zorgen en een visie voor de lange termijn.

Zoals het nu gaat, gaat het toch niet. Er zit totaal geen vastigheid of systeem in het spel. Misschien komt dit ook wel omdat zowel Hiddink als Blind nu hun eigen ideeën in het systeem stoppen. Het is nu niet eens duidelijk wie er echt de touwtjes in handen heeft. Blind doet volgens van Oostveen al alles maar Guus is hoofdcoach? Totaal niet logisch en daar zullen de spelers ook misschien niet alles van begrijpen.

15 juni 2015 om 11:20

Weet een van jullie de status van Strootman?? Dat zou ook een verademing zijn wanneer hij weer op niveau is. Tegen sterke landen hebben we op papier best een sterk elftal.

Als backup voor de verdediging zou ik Douglas uitproberen. Misschien van Dijk ook nog een kans geven. Sowieso Bruma out. Daarnaast zou ik Pieters als backup gebruiken. Wanneer we tegen sterke tegenstanders spelen hebben we meer aan een stabiele verdediging dan aan aanvallende backs. Een verdedigend alternatief voor van der Wiel heb ik zo 1,2,3 niet. Verhaegh misschien.
Ik weet zeker wanneer je met meer defensieve backs speelt dat de centrale verdedigers veel minder worden belast en beter zullen presteren.

Cillessen
van der Wiel
Vlaar
de Vrij
Willems
Robben
Strootman
De Jong
Depay
Sneijder
Huntelaar
15 juni 2015 om 12:00

Goede opstelling inderdaad.
Al is het afwachten hoe Strootman terug komt.
Maar hij was echt talent vol dus dat zou niet zomaar weg zijn.
Waarom wordt alexander buttner nooit opgeroepen?
Goede verdediger vindt ik dat

15 juni 2015 om 12:04

@ T.alavez:

Het is een leuk idee en wat betreft Strootman ben ik het roerend met je eens. Wat betreft Douglas en van Dijk; er zal echt wel een reden zijn dat nog niet 1 bondscoach ze tot nu toe erbij heeft genomen. Ze doen het structureel niet, dan ontbreekt er toch iets aan kwaliteit gok ik zo, dat wil ik nog wel blindelings van ze aan nemen.

Wat betreft je opstelling sla je de plank toch heel erg mis. Huntelaar opstellen in deze (counter?) formatie heeft totaal geen zin. Je zag vrijdag al dat hij 0 ballen krijgt met wingers die louter hun eigen potje spelen.

Van Gaal zag het juist en wist dat we tegen sterke landen 5-3-2 moesten spelen om kans te maken. Je bouwt achterin wat extra zekerheid in en maakt gebruik van je allersterkste wapen; Robben. momenteel krijgen we daar Depay bij, die ideaal naast Robben kan spelen met daarachter dan inderdaad Sneijder, Strootman en een derde (de Jong, Blind, Clasie het zal me een rotzorg zijn wie)

Verdedigend gezien speel je dus met 2 aanvallende backs in de naam van Willems en Wiel/janmaat en drie cv's in de namen van de Vrij, Vlaar en een derde (indi, vbeek, Bruma, vdijk het is allemaal om het even).

In jouw opstelling met zulke defensieve backs speel je met 10 man; Huntelaar is dan useless.

15 juni 2015 om 12:07

@surreal,

Het is een leuk betoog voor Blind, alleen zijn de argumenten nogal zwak. Nog steeds zie ik geen enkele reden waarom Blind ooit is aangesteld als bondscoach, een functie waarvoor je in mijn ogen behoorlijk wat ervaring nodig hebt en ook her en der goede resultaten moet hebben geboekt. Buiten dat lijkt het me ook niet onhandig als je veel vertrouwen krijgt van de gewone voetbalsupporter. Staat het volk wel achter je?

In dat kader was Koeman natuurlijk de ideale man geweest, dat bewijst hij momenteel ook in Engeland. Alleen scheept de knvb ons op met een nietszeggend figuur als Blind die nog nooit iets sprankelends heeft gepresteerd en met alle winden mee waait, om zijn eigen hachje maar te redden.

Nee ik ben duidelijk geen fan van Blind en daarom misschien niet helemaal objectief. Echter sta ik wel open voor argumenten die in zijn voordeel spreken, maar die hoor/lees ik nergens.
Hopelijk verbaast hij me, maar ik ben bang dat het een groot fiasco wordt en we na het EK met hangende pootjes naar Koeman toe moeten.

Guus is misschien niet vhet beste maar als robben er straks weer is dan is hij ineens wel goed

Als blind zoals van gaal gaat spelen met oranje dan heb ik liever blind want Guus bakt er spijtig genoeg niks van op dit moment.

Dat betekent dus dat Daley Blind weer altijd ten onrechte in de basis zal mogen staan

Blind alvast aanstellen als bondscoach is de allerslechtste beslissing van de knvb sinds jaren! Werkelijk onbegrijpelijk waar hij deze grote eer aan te danken heeft. De beste man heeft in zijn zeer magere trainersloopbaan nooit een opmerkelijk resultaat geboekt. Daarnaast is hij totaal niet representatief, er staat altijd maar een sulletje voor de camera die heel veel woorden nodig heeft en uiteindelijk niets zegt.

Er had maar één man bondscoach mogen zijn op dit moment, één iemand die het met veel enthousiasme had gedaan en er bovendien ook echt klaar voor was. Die man bewijst tegenwoordig wekelijks in Engeland het ongelijk van de knvb. Hoe langer je erover na denkt hoe onbegrijpelijker het wordt.

15 juni 2015 om 11:49

Destijds had Hiddink meer aanzien.
Trainer van Chelsea Turkije Rusland en Z- Korea geweest.
Nederland uitgeschakeld op het EK met Rusland
Halve finale WK gehaald met Korea.
Hij was toen nog echt guus geluk.
Hoe kon bert van oostveen nou weten dat Koeman het goed zou gaan doen?
Koeman kan later heus nog wel trainer worden van oranje daar is tijd genoeg voor.
We gaan nog heel veel bondscoaches verslijten.
In nederland wisselen we toch al snel van bondscoach al helemaal als je vergelijkt met bijvoorbeeld Spanje

15 juni 2015 om 12:15

Hij had het best kunnen zien aankomen, dat is toch één van zijn taken, zijn verantwoordelijkheid. Het is een beetje slappe hap om achteraf te zeggen hoe hij dat had moeten weten?
Zo zou je elk verkeerd aangenomen persoon kunnen goed praten en alles recht lullen wat krom is, zo werkt het niet.

Hiddink was al langer op zijn retour, is inmiddels gewoon een oude man die in het verleden hele respectabele dingen heeft gedaan maar het bondscoachschap niet meer had moeten ambiëren.

En dat is juist het moment waarop de knvb in beeld komt en zou moeten zeggen luister Guus; we hebben zoveel respect voor je dat we je dit niet willen aan doen. We hebben momenteel een relatief matige generatie, dus willen we een bondscoach die jaren mee kan en momenteel in een hele goede flow in zijn carrière zit.

Koeman deed het op dat moment uitstekend en was ook qua persoonlijkheid gegroeid. Op dat moment al veel verder dan die rare Blind ooit zal komen.

15 juni 2015 om 12:39

Blind wil het heel graag worden laat hem het dan maar een keer worden.
Hij is in ieder geval wel een rasechte nederlander.
Gelukkig hebben wij wel altijd nederlanders als coaches.
Andere landen willen nog wel eens een buitenlander aanstellen bij een nationaal team gelukkig beginnen wij daar niet aan.

En van gaal was tevreden over blind toch?
Maar ik vindt wel dat je blind dan ook 100% de kans moet geven en niet als hiddink zijnde over de schouder mee kijken.

Dat zou blind ongetwijfeld niet willen.
Want dan is Hiddink dus assistent?
Maar wat creert die Hiddink een onrust zeg.
Overal te wereld waar je komt vindt iedereen nederland het beste voetbal land ter wereld. Alleen Hiddink niet.

Hij kan ook niet tegen kritiek, hij wil alleen maar aziaten die naar hem buigen.
Ek vindt ik trouwens hoger niveau als Wk
Landen zoals Zweden Polen Servie Zwitserland die soms net niet mee doen met een WK zijn er op een EK wel bij en die zijn beter dan bijvoorbeeld nigeria

Hiddink is niks maar Blind vind ik al helemaal een dood vogeltje die met alle winden meewaait. Echt een schande dat hij bondscoach wordt iemand die nog nooit wat gepresteerd heeft . Bovendien moet je dit als Knvb niet willen omdat je altijd gezeik krijgt als hij Daley in de basis zet. Bij een normale bondscoach zou Daley namelijk nooit in aanmerking komen om in de basis te starten in een 4-3-3 systeem

Laat Blind het nu maar worden dan, dan is hij na het Ek2016 tenminste weg. Anders heb je dalijk 2 toernooien die verpest zijn.

15 juni 2015 om 10:15

Haha, zo denk ik er eerlijk gezegd ook over, beter 1 toernooi verpesten waar we toch al moeite mee zullen krijgen om ons voor te plaatsen dan dat we straks ook nog een WK moeten missen.

Blind is veel te onervaren en zo'n rare constructie met Hiddink als adviseur is een slecht idee, omdat dan helemaal onduidelijk wordt wie er nu de leiding heeft.

Ze hadden Blind nooit moeten aanstellen om bondscoach te worden vanaf 2016 en ze hadden Hiddink nooit moeten opzadelen met een te onervaren staf terwijl hij zelf opteerde voor een ervaren assistent in de vorm van Koeman.

De Knvb doet rare dingen met Oranje!

Als het zou zijn dat blind bc wordt hoop ik dat hij wel van dijk oproept

Iedereen weet dat Blind al jaren de tweede assistent is eerst bij van Marwijk en daarna van Gaal.

We kunnen blijven roepen dat hij niks gepresteerd heeft allemaal prima maar het is echt heel duidelijk als je naar die 2 kijkt dat ze niet op 1 lijn zitten.

Daarom verwacht ik ook dat wanneer Blind het eerder overneemt er een beter elftal zal staan en dat jongens als Van Dijk en Berghuis of Krishna ook in oefenwedstrijden mogen mee doen.

Want het is schandalig dat Berghuis niet 1 minuut heeft mogen mee doen terwijl hij er de hele tijd bij zat.

En iedereen moet ook een stoppen met dat gezeik met Van Dijk is niet goed genoeg dat is echt bullshit! want iedere speler in het buitenland is beter dan elke verdediger in de Eredivisie.

Ik ben voor dat Blind nu het stokje over neemt er gebeuren te veel rare dingen in deze selectie hoezo Bruma mee nemen dan heb ik echt liever Veltman of neem dan een Talentvolle Hoedt mee maar geen Bruma.

Narsingh is ook nog steeds een gestoorde keuze! geef lekker een Berghuis de kans in zo'n oefenwedstrijd en stel promes op met een Wijnaldum op rechts.

Hij neemt te vaak hele gestoorde beslissingen.

Ik heb altijd gelachen om het feit dat deze man werd aangesteld.

15 juni 2015 om 11:21

Nl of Schotland is om t even. Douglas uit rusland moet erbij
Speelde 2x tegen onze kampioen en hofleverancier en won 2x en 2x de nul.... maar een uitnodiging ho maar.

15 juni 2015 om 12:15

En hij is nog wel speciaal er voor Nederlander geworden

Nou lekker dan.
Uitgeschakeld voor de Olympische spelen . Daarnaast het ek op de tocht. Met een benauwde 3e plek en nog het moeilijkste programma van iedereen.

Blind is nooit assistent van van Marwijk geweest, hij is iets meer dan een jaar hoofdcoach van Ajax geweest (lang geleden), heeft daarna bij Ajax en Sparta de rol van TD gehad, toen werd hij een jaartje assistent van Frank de Boer bij Ajax gevolgd door de 2 jaar assistent van van Gaal bij Oranje en nu is hij een jaartje assistent van Hiddink. Al met al dus niet veel ervaring, 4 jaar assistent en 1 jaar hoofdcoach!

15 juni 2015 om 13:29

Je vergeet dat ie ook nog 3 jaar de A1 van Ajax heeft getraind en vanuit die rol werd doorgeschoven toen Koeman niet presteerde. Zelf gaf ie toen al aan dat ie niet klaar was voor de rol, maar clubliefde overtuigde hem toch om op dat moment aan het roer te gaan staan.

Kan iemand me iets vertellen over de trainerscarriere van blind (voor zo ver hij er een heeft), want volgens mij is hij veel te onervaren voor deze baan.

Blind... Ja, daar heb ik wel vertrouwen in. De selectie is niet super, maar dat hoeft ook niet. Tactisch zijn landenteams vaak een stuk minder, waardoor je op tactiek en inzet veel goed kunt maken (zie hoe moeilijk het voor Messi is om Argentinië op sleeptouw te nemen, omdat de tactiek gewoon niet goed is en de tegenstanders zich daarop aan kunnen passen). Blind heb ik als speler en trainer in beide gevallen iemand gevonden die liet zien dat ie tactisch inzicht had.

Als speler was ie niet de snelste, sterkste of meest technische speler, maar door het overzicht te behouden en op de juiste momenten in te schuiven kon ie zich toch tot een dragende speler voor het Ajax van toen maken.

Als trainer bij Ajax A1 speelde hij heel goed met een lichting die uiteindelijk niet heel veel spelers naar de top bracht. Werd vervolgens voor de leeuwen gegooid (vond zichzelf nog niet klaar voor de rol, maar deed het uit clubliefde toch) bij het eerste elftal. Haalde vanuit een onmogelijke posities alsnog CL voetbal via de playoffs (waar hij desondanks altijd fel op tegen is geweest) en won de beker. De spelers liepen met hem weg, maar toch wilde het bestuur niet met hem verder. Als assistent was Blind altijd gewaardeerd door de trainers die met hem werkten.

Helaas staat Blind voor velen bekend als iemand die niet eerlijk zou zijn. Dat vind ik dus een overdreven zaak. Het wordt Blind vaak verweten dat ie niet voor Cruijff heeft gekozen tijdens de bestuurscrisis, maar voor Van Gaal. Echter is dit gewoon logisch. Blind wilde namelijk de weg van Cruijff op gaan, maar wel met Van Gaal aan het roer (iets wat onbespreekbaar was voor Cruijff, omdat die nogal bang is dat Van Gaal hem voorbijstreeft). Aangezien Cruijff bang was dat Blind alsnog met Van Gaal op de proppen zou komen, moest Blind weg van Cruijff. Vandaar dat ie voor de kant van Van Gaal koos op dat moment. Ik snap de visie van Blind wel. Cruijff zijn visie is op het moment de juiste, maar met Van Gaal als sterke man in de organisatie was er misschien nog meer progressie geboekt.

15 juni 2015 om 14:46

Ik wil Blind ook niet meteen afschrijven, zoals de meesten dat hier wel doen, al had ik Koeman achteraf wel geschikter gevonden. Of ik 100% vertrouwen heb in Blind? Nee, dat ook niet. Een twijfelgeval. Als hij als analyticus ergens aanschoof (tijdens het EK van 2012 bij de NOS bijvoorbeeld), dan hoorde ik 'm wel altijd hele zinnige dingen zeggen. Dat deed hij als speler trouwens ook altijd al als aanvoerder van Ajax. Erg realistisch en met een goed tactisch inzicht. Je merkt altijd dat hij gewoon een wedstrijd goed 'gelezen' heeft. Ik vind ook dat hij als coach van Ajax misschien langer de tijd had moeten krijgen. Kreeg ze toen in de tweede seizoenshelft behoorlijk aan het voetballen. In de eerste seizoenshelft werd er een heel lange periode simpelweg niet gescoord. Echter heeft hij het daarna toch eigenlijk nooit op eigen kracht kunnen laten zien en dat is wel vreemd. Vind ook dat hij niet altijd even handig is geweest in de samenstelling van zijn spelersmateriaal. In zijn Ajax tijd bijvoorbeeld. Was tactisch helder en wilde klassiek Ajax voetbal spelen, maar haalde met Rosenberg een spits die zijn leven lang 4-4-2 had gespeeld. Pas toen Huntelaar in de winterstop kwam ging het lopen. Had ook pas halverwege het seizoen door dat een aantal spelers gewoon een beetje klaar waren bij Ajax (escudé, Galasek, Pienaar...dat soort jongens) en dat de selectie ook behoorlijk wat routine ontbeerde, terwijl Frank de Boer voor het seizoen nog binnengehaald kunnen worden om zijn loopbaan af te sluiten. Daarin bleek hij gewoon niet zo sterk, dus ik hoop wel dat er nog een assistent wordt aangesteld.

Volgens mij is er op dit moment maar een goeie kandidaat en dat is Ron jans is enthousiast en goed in team verband dat kan hij dit jaar wel combineren met pec volgend jaar vaste aanstelling.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren