Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Twente heeft gigantische vraagprijs in gedachten’

Laatste update:

FC Twente staat er in financieel opzicht bijzonder slecht voor en het is zo goed als zeker dat er in de zomer verschillende spelers uit Enschede zullen vertrekken. De Tukkers zullen daarbij proberen om het onderste uit de kan te halen en dat lijkt inderdaad te gebeuren bij Jesús Corona.

/

De Mexicaanse vleugelaanvaller wordt al enige tijd in verband gebracht met PSV, dat op zoek is naar een vervanger van de naar Manchester United vertrokken Memphis Depay, terwijl Corona ook in de belangstelling schijnt te staan van Italiaanse clubs. Volgens Matías Bunge, de zaakwaarnemer van de 22-jarige dribbelaar, heeft Twente een gigantische vraagprijs in gedachten voor zijn cliënt.

“Ze willen vijftien miljoen dollar hebben. Omgerekend is dat meer dan dertien miljoen euro”, laat de belangenbehartiger optekenen in de Mexicaanse media. Twente kan het geld goed gebruiken, maar de Tukkers zullen niet de gehele transfersom die Corona mogelijk oplevert in hun eigen zak kunnen steken; naar verluidt zijn externe financiers in het bezit van liefst zeventig procent van Corona’s transferrechten.

Denk je dat Jesús Corona voor dertien miljoen euro verkocht zal worden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
10 juni 2015 om 12:51

Voor dat bedrag kan je beter halen dan corona.

10 juni 2015 om 13:03

Voor dit bedrag kan je zelfs 3 betere spelers halen dan Corona.

10 juni 2015 om 13:16

Nou, laat ze maar eens horen dan!

10 juni 2015 om 13:22

Piazon Ruiz Berghuis

10 juni 2015 om 13:22

Droom maar lekker; voor deze jongen gaat dat bedrag echt worden neergeteld. Feitelijk nog een koopje. Langdurig contract nog en zeker niet minder dan Depay. Zal wel naar Spanje verhuizen.

10 juni 2015 om 13:30

Haha droom maar lekker inderdaad.

10 juni 2015 om 13:30

Doe die Twente bril maar af. Corona is dat bedrag niet waard en andere clubs weten ook dat Twente t geld nodig heeft dus dat is ook geen sterkte positie voor Twente.

10 juni 2015 om 13:36

Hahaha, welke steen heb jij vannacht op je hoofd gekregen?

Corona niet minder dan Depay?? Ik hoop dat je jezelf een duimpje omhoog gegeven hebt en dat er niet nog iemand is die deze mening deelt...

10 juni 2015 om 13:37

Niet minder dan Depay, nee je hebt gelijk, 15 miljoen is weinig voor deze speler die ondanks het dramatische jaar amper opviel bij Twente. Een prijs rond de 25 miljoen lijkt me realistischer. Nee schei uit man, talent heeft deze man zeker maar beter dan Larsson Berghuis, Boetius of een Thomas is hij niet heeft de afgelopen jaargang uitgewezen. Leuke buitenspelen bij de nummer 10? van de eredivisie, hooguit 6 miljoen waard.

10 juni 2015 om 13:37

Niet minder dan depay? En daarom zit hij nu bij man. United en is topscorder geworden.
Verlopig mag corona niet eens de veters strikken van depay.

10 juni 2015 om 13:47

Juventus gaat een bod van circa 13,5 miljoen uitbrengen op Robin van Persie, toch wel een stapje hoger dan Corona naar mijn mening.

10 juni 2015 om 13:48

voor dit bedrag heb je 8miljoen carona's bij de supermarkt.

Twente is gek geworden. Dit gaat lang duren en aan het einde van de transferline verkoop je m alsnog voor 5 miljoen.

10 juni 2015 om 13:58

Van Persie is oud en wordt met het jaar slechter en verdien je naderhand dus niks meer op, Corona is jonf en wordt met het jaar steeds beter. Daar kun je op termijn weer op verdienen. Investeren noemen we dat.

10 juni 2015 om 13:59

Geen idee wat jij geslikt hebt, maar deze komt niet in de buurt van Memphis, en ook Piazon en Ruiz schat ik zeker 2 klasses hoger in.

10 juni 2015 om 14:14

Het is wel gewoon een Corona in de supermarkt

10 juni 2015 om 14:19

Alle drie niet beter. Piston bankzitter bij eintracht Frankfurt. Ruiz was bij PSV helemaal niks. En berghuis komt in de buurt maar is een klein stukje ouder. Daarnaast heeft corona nog een langlopend contract

10 juni 2015 om 14:24

Hahaha, hier moest ik toch wel ff om lachen. Kan je geen duimpje geven anders had je m gehad

10 juni 2015 om 15:17

Ruiz was helemaal niks? Heeft PSV toch echt op sleeptouw genomen met belangrijke goals, en dankzij hem had PSV nog Europees voetbal gehaald. Zijn veldspel was inderdaad niet zo fantastisch, maar als je zegt dat hij helemaal niks was doe je hem toch tekort

10 juni 2015 om 21:18

Hahahahahaha 8miljoen corona's.. +1 voor jou!

10 juni 2015 om 22:19

Twente kan niet veel eisen lachwekkend wat ze voor hem vragen.. clubs weten dat Twente zo goed als failliet is.

10 juni 2015 om 13:03

De kopende en verkopende club moeten beiden zo lang mogelijk wachten. Kopende club hoopt op stress bij de verkopende club zodat er een lagere prijs gevraagd wordt. Verkopende club hoopt dat er meer clubs kopen zodat er meer betaald wordt.
De transformatoren lopen niet gelijk dus voor hetzelfde geld (niet letterlijk) krijgen ze in September een heel hoog bod uit Rusland ofzo.

10 juni 2015 om 13:09

Oftewel; marktwerking. En transformatoren ? Dat betekent echt iets anders.

10 juni 2015 om 13:23

@heisenberggg, Izzinho postte het vanaf een telefoon he, dus autocorrect zal z'n slag wel hebben geslagen :-D

10 juni 2015 om 14:52

Ja, ik had het later ook door. Zal wel transfermarkt bedoeld hebben.

10 juni 2015 om 15:46

70 procent gaat naar andere instellingen! , misschien heeft Twente helemaal niets te vertellen bij deze transfer, leuke en goede constructie btw ( haha )

10 juni 2015 om 14:23

en dan krijg je er wel de rest van het elftal bij........ plus de grasmat.........

10 juni 2015 om 16:44

Jij hebt zeker een slechte dag? 15 miljoen dollar (US) is zo'n 13,5 miljoen euro waard. 15 miljoen pond meer dan 20 miljoen euro.

4/5 miljoen, meer zou ik er als club niet voor betalen, je weet dat Twente noodlijdend is en het geld nodig heeft. Daarnaast heeft Corona zich ook nog niet echt bewezen.

10 juni 2015 om 12:37

De procentuele verhoudingen in de transfersom tussen twente en third party ownerships is dermate scheef dat er zulke bedragen binnen moeten komen alvorens twente de aankoopsom terug heeft.

10 juni 2015 om 12:41

Ik denk wel dat het zal mee vallen, want daardoor hebben ze natuurlijk ook veel minder voor deze speler moeten betalen.

10 juni 2015 om 12:42

Dan zullen ze die dus nooit terug krijgen. Welke gek betaald er nou 13 miljoen voor corona??!

10 juni 2015 om 12:46

Als ze 30 mil voor depay betalen dan is corona zker wel 15mil waard

10 juni 2015 om 12:52

Haha nee. Dan is corona nog steeds niet 15 mil waard... Ongeveer 1/3e van dat bedrag voor een aardige speler van een club uit het rechterrijtje

10 juni 2015 om 13:02

Scheelt nog dat Twente maar 50% van het salaris betaald, dus niet perse weg moet.

10 juni 2015 om 17:06

@randje16: als dat zo is, dan zou ik dat niet aan de Knvb melden als ik jouw was, want dan is FC Twente er geweest. Clubs zijn namelijk verplicht om het volledige salaris zelf te betalen, anders raak je je licentie kwijt.

Wat jij nu dus zegt is volledige onzin.

Twente zou misschien geld krijgen om die salarissen te betalen (sterker nog: dat krijgen ze van Van der Laan sowieso al, anders was de club allang failliet), maar de club maakt toch echt zelf 100% van het salaris over naar de speler.

10 juni 2015 om 22:22

Er zijn genoeg constructies dat een club zelf 0 procent van de salaris betaald.. dat heet boekhoudconstructies Supeghost.. Daar weet Twente alles van lol

10 juni 2015 om 12:41

Als hij van de zomer goed presteerd kan het zo anders zijn qua waarde

10 juni 2015 om 12:46

Dit seizoen heeft een prima seizoen gedraaid. Daarnaast bewijst hij zich op dit moment voor Mexico. Ik kijk er niet gek van op als op het eind van de maand een Ac milan of een Napoli met een zak geld komt aan zetten.

Als Depay 30 miljoen opbrengt, kun je voor Corona best de helft vragen.

10 juni 2015 om 13:28

@simon Says
Je kunt ook het dubbele vragen. Eigenlijk kun je vragen wat je wilt. Vraag is alleen wordt het ook betaald.

10 juni 2015 om 13:39

Ja dat begrijp ik. Persoonlijk vind ik hem wel rond de 10-13 miljoen waard en ik sluit niet uit als hij goed blijft presteren deze zomer, dat clubs er ook 10-13 miljoen voor willen betalen.

10 juni 2015 om 14:18

Als er voor Andy Caroll 45 miljoen wordt betaald had Vitesse voor Bony destijds ook zeker 90 miljoen kunnen vragen, aangezien bon zeker 3 klasses beter is.

10 juni 2015 om 14:31

Dat vind ik een vergelijking van niks. Spelen in andere competities en bij clubs die niet te vergelijken zijn en destijds deed Caroll het uitstekend dus ook geen 3 klasses beter.

10 juni 2015 om 14:49

Op basis van wat is die 10-13miljoen waard? 11 goals in 41 duels in 2 seizoenen... kom op man..

10 juni 2015 om 15:01

Vorig jaar veel als invaller. Zijn techniek, assist, dribbels, zijn leeftijd, international van Mexico..

10 juni 2015 om 18:01

Het is geen kunst om international van Mexico te zijn aangezien die twee selecties nodig hebben om aan twee toernooien mee te doen. Als twente aan deze vraagprijs vasthoud denk ik dat corona minimaal nog een jaar bij twente voetbalt.

Goede speler met potentie, mar dit is wel heel erg hoog ingezet.
Net als Feyenoord met Clasie doet en dat gaat beide niet werken.

10 juni 2015 om 12:52

Corona heeft een prima seizoen gekent, maar vergeet niet dat hij momenteel 1 van de uitblinkers is de laatste wedstrijden bij Mexico. Onder meer tegen Brazillie was hij de beste man aan de kant van Mexico. Er zullen ongetwijfeld scouts aanwezig zijn.

10 juni 2015 om 13:39

Gelukkig baseren scouts hun oordeel niet op 1 wedstrijd maar op het hele seizoen, en dan zien ze dat hij niet bijzonder opviel bij een club uit het rechterrijtje.

10 juni 2015 om 13:46

'Maar vergeet niet dat hij een van de uitblinkers is de laatste wedstrijden bij Mexico'. 'Wedstrijden' dat is het meervoud van wedstrijd. Daarbij heeft Corona prima gepresteerd bij Twente. Je moet niet alleen afgaan op statestieken. Hij was samen met Tapia de enige die de ploeg op sleeptouw nam. Erg knap als je zo jong bent en relatief weinig ervaring hebt. En al helemaal bij een mindere ploeg.

Met zulke constructies is Twente nog wel even bezig voordat ze die schuld weg hebben.

10 juni 2015 om 13:26

Vergeet niet dat Corona niet per se weg hoeft, denk dat dit gewoon naar buiten word gebracht om of de vraagprijs wat op te krikken, of om clubs wat af te schrikken. Vooral vanwege die vreemde constructie rondom Corona heeft Twente bijna net zoveel plezier om hem volgend jaar nog in Enschede te houden, dan hem te gaan verkopen (13m voor een redelijk seizoen is nl. erg veel).

10 juni 2015 om 22:24

Twente heeft weinig te vertellen..ze zijn niet eens baas in eigen huis.. Porto second...

11 juni 2015 om 02:24

Ik denk ook dat Corona niet zozeer is gehaald destijds om met veel winst te verkopen, maar vanwege zijn talent. Achteraf natuurlijk niet ideaal voor de club, maar destijds misschien niet een heel slecht plan. Meende ook ergens te hebben gelezen dat FC Twente niet zijn volledige salaris betaalt?

Twente zit in financiële moeilijkheden en dat heeft heel weinig onderhandelingsruimte omdat elke euri nu bij elkaar geschraapt moet worden. Om in voetbaltermen te blijven, clubs ruiken bloed aan de paal en zullen daar gebruik van maken.

Haha nou dan denk ik dat Corona lekker nog een jaartje in Twente speelt.

Dat is een doodnormale vraagprijs hoor. Als je ziet dat voor Clasie 18 wordt gevraagd, terwijl hij een cvm is en eigenlijk het hele seizoen niks heeft laten zien.. Dan is 13 voor een buitenspeler, die vaak erg gewild zijn, nog aan de lage kant. Zeker op die leeftijd. En je gaat toch niet je beste speler voor 3 miljoen verkopen? Dat zou pas wanbeleid zijn..

10 juni 2015 om 12:41

Miss wat vaker Feyenoord kijken. Clasie was 1 van de beste spelers dit seizoen. Is aanvoerder. En al jaren 1 van de betere spelers. 18 miljoen is uit de lucht gegrepen. Feyenoord wilt 12.5 miljoen voor Clasie

10 juni 2015 om 13:31

Tegenwoordig zijn dat soort bedragen ook vrij normaal voor uitblinkers in de Eredivisie. Clasie draait toch inmiddels al wel 3 a 4 jaartjes mee bij Feyenoord. Inmiddels wordt Clasie regelmatig opgeroepen voor het Nederlands Elftal. Vind het juist goed dat de Nederlandse clubs eindelijk eens weerstand bieden tegen de grote clubs en meer gaan vragen voor hun spelers.

Corona nog een jaartje in Enschede. Kan ook leuk zijn.

10 juni 2015 om 16:44

Hebben we iig iets om voor naar het stadion te komen, want was wat betreft attractieniveau een van de weinig lichtpuntjes.

Het is geen straf om een dergelijke speler nog een tijd in Enschede te hebben.
Aan de andere kant deze jongen heeft nog een doorlopend contract het is een speler met potentie dus daar hoort een goede prijs bij en dan is 15 miljoen $ nog wat aan de lage kant. Wat zou hij opbrengen als psv of ajax hem zou verkopen?

10 juni 2015 om 12:49

Ajax en Psv zouden er 15 mil voor krijgen omdat deze clubs nou eenmaal niet in financiële problemen zitten. Met geluk vang je 7 mil, maar je moet altijd hoog inzetten. Het probleem is gewoon is dat Twente niet zo veel te willen heeft op dit moment.

10 juni 2015 om 12:58

Voor mij mag Twente die 13 milj.vangen.
Hoop het echt,als hij dan maar niet aan PSV of Ajax wordt verkocht.
Als Twente volhoudt die 13 milj.zou Ajax zeker afhaken want die willen,altijd voor 10 cent op de eerste rij zitten.
PSV weet ik nog niet geen 13 milj.ieder geval,over het algemeen betaalt PSV wel goed.
We zie het wel,maar ik kijk niet van op,dat een itliaanse club alsnog 13 milj. Voor hem betaalt.

Rare is: als je snel geld nodig hebt, kun je beter dingen verkopen die van jou zijn.
Als Corona maar voor 30% van Twente is gaat het Twente sowieso niet heel veel opleveren. (alles is meegenomen natuurlijk in deze staat maar toch..). Kun je beter een andere speler van maar 5 miljoen verkopen die wel 100% van jou is dan brengt dat in elk geval 5 miljoen op. Bij Corona moet je al voor 17 miljoen verkopen wil je er 5 mio aan over houden. Prioriteiten.

10 juni 2015 om 12:53

Tja maar momenteel zijn er niet zoveel spelers bij Twente die 5 miljoen waard zijn. Alleen Ziyech, Gutierrez en Tapia misschien. Maar dat zijn toch ook 3 spelers die je wilt behouden.

13 M is een hele normale vraagprijs voor een sterkhouder van Twente. Dat zijn de prijzen die al jaren betaald worden voor spelers van Twente.
En zowel in moskou als in southampton zijn ze maar wat blij dat ze dit seizoen voor deze bedragen hebben kunnen shoppen in Twente.
De landelijke media (AD recentelijk ) zijn de prijzen van Twente spelers altijd maar omlaag aan het schrijven. Geen idee waarom ze dat doen.

10 juni 2015 om 12:52

Voorafgaand aan dit jaar konden ze nou eenmaal meer vragen, maar het probleem is dat Twente moet verkopen en dat ze daardoor geen sterke onderhandelingspositie hebben. Dit als gevolg dat ze geen hoge vraagprijs kunnen verlangen en dat de vraagprijs van hun spelers minimaal met 30% moeten dalen. Mijn club heeft in het zelfde schuitje gezeten en dat op het moment dat we een top generatie aan spelers hadden. Heel zuur.

10 juni 2015 om 13:06

Valt wel mee. Kan aan het einde van de transferperiode ms een rol gaan spelen, maar dat verwacht ik niet. Ze willen 10 M binnen halen, dat is niet meer dan andere jaren.

10 juni 2015 om 13:09

@elamdaoui1 Hoe kom je precies op 30 daling? Ik denk dat Twente hem sowieso niet in de eerst komende maanden zal verkopen voor een lage prijs. Ze wachten waarschijnlijk eerst af hoeveel interesse er is in andere spelers en hoeveel miljoenen ze hier mee op kunnen halen ofwel kunnen besparen.

Na het vertrek van Kusk/bengtsson/bjelland/castaignos/mokotjo/koppers... hoeft Twente hem niet voor weinig te laten gaan.

10 juni 2015 om 16:47

Onzin elamdaoui...
Wanneer Corona een goede Copa speelt (en hij is goed bezig voor Mexico), is hij gewild en kun je dit gewoon vragen. Clubs kijken gelukkig nog naar de capaciteiten van de speler, niet naar de financien van de verkopende club. Zeker niet als tal van concurrenten op de loer liggen om hem te kopen.

10 juni 2015 om 15:16

Ja, toen Twente nog bovenin meedraaide en de vleugelspelers als Elia het verschil nog maakten. Daar kun je zoveel geld voor vragen. Corona is niet slecht en hij kan het niet in zijn eentje, maar hoe goed ben je als je met je team zo laag eindigt? Verder heeft Twente het financieel moeilijk, vragen kun je het inderdaad, maar of je het ooit zal krijgen. Met de helft mag je al tevreden zijn.

Lol succes Twente. Dit wordt de zoveelste zeperd in Enschede. Iedereen weet dat Twente zwaar in de problemen zit en helemaal niet dit soort bedragen kan vragen. Maar ja niet geschoten is altijd mis natuurlijk.

10 juni 2015 om 13:15

Onzin, in principe hoeft Corona helemaal niet verkocht te worden. Alleen bij een goede prijs is het zinvol om hem te verkopen. Twente kan zeker dit bedrag vragen voor een jonge international van Mexico die nog niet aan zijn plafond zit. Prima bedrag, en zo niet, dan blijft hij maar mooi een jaartje langer in Enschede. Dus ik denk niet dat dit de "zoveelste" zeperd in Enschede wordt.

10 juni 2015 om 13:31

Twente heeft 2x punten in mindering gekregen afgelopen seizoen. Als dit nog 2x was gebeurd dan was het afgelopen met Twente en moesten ze weer in de amateurs beginnen. Iedere club weet dat als ze bij Twente aankloppen voor een aankoop. Twente heeft namelijk niet zoveel te willen. Dat besef zit er nog steeds niet in merk ik bij Twente supporters.

Enige waar Twente op kan hopen is dat er clubs tegen elkaar op gaan bieden maar het komt er wel op neer dat Twente een uitverkoop gaat houden. Corona is geloof ik ook nog voor 2/3 van een investerings bureau.

Niet dat ik Twente geen hoge bedragen gun hoor maar de realiteitszin is ver te zoeken. Jij denkt dus werkelijk dat als het goede bedrag niet komt dat Twente het kan veroorloven hem nog een jaar te houden. Nou dat gaat dus niet. Ze moeten schulden afbetalen. Als dat niet gebeurd raakt Twente dus hun licentie kwijt. Net zoals met de Glasgow Rangers gebeurde.

10 juni 2015 om 13:43

Als je 8 a 10 andere spelers laat vertrekken dan kan zo'n speler inderdaad gewoon nog behouden worden.

Twente moet zo'n 10 miljoen aan inkomsten generen uit transfers deze zomer. Dat kan, als het even mee zit, ook zonder de verkoop van Corona, Ziyech, Tapia, Gutierrez.

Als je namen met bedragen wilt horen moet je het maar zeggen.

10 juni 2015 om 14:49

@taalbers,

Je hebt het nieuws van je eigen club niet gevolgd volgens mij. Twente moet verkopen de spelers verdienen gewoon teveel als je een schuld van 60 miljoen hebt en je salaris plafon niet naar beneden kan stellen is Twente volgend jaar failliet.
Algemeen is er al uitgesproken dat er zo'n kleine 10 miljoen moet worden opgehaald.
Dat weten kopende clubs ook.

Dus je kan wel makkelijk roepen dat hij dan wel een jaartje langer blijft maar dan is Twente niet meer. Daarbij de urgentie van het verkopen is nadelig.
Als Twente teveel vraagt doet een kopende partij niks.
Maar dan zit je met tijd hoe langer Twente wacht met verkopen hoe moeilijker het gaat worden zowel vraag en aanbod bij elkaar te krijgen.
Clubs weten owh ze moeten ervan af dus we wachten wel tot Twente overstag gaat.
Dus is zeker niet zo dat Twente het niet mag vragen maar is meer of het reëel is in deze situatie.
Teveel vragen levert niks op zeker niet als je moet verkopen hopen mag altijd maar moet wel realistisch blijven.
Het huis is afgebrand maar je blijft een miljoen vragen omdat het wel die waarde heeft denk jij dat er iemand dat betaald. Idd die wachten net zolang tot je een reële prijs geeft wat zij willen betalen en anders betaal maar lekker de rente wat je al niet kan.

10 juni 2015 om 14:51

@simonsays,

Graag namen en bedragen die 10 miljoen gaan opleveren!
En dan even meenemen dat geen enkele club de hoofdprijs gaat betalen aan gezien Twente moet verkopen.

10 juni 2015 om 15:21

@jouses

Kusk is al verkocht voor 1 miljoen.
Castaignos 2-3 miljoen. 50% voor Twente dus 1-1.5 miljoen
Mokotjo 3,5 miljoen
Ould-Chich 1,5-2 miljoen
Bjelland maximaal 2 miljoen

Dan ben je er al bijna. Mocht dit toch tegenvallen kan er nog nagedacht worden over een verkoop van spelers zoals: Ebecilio, Mokhtar, Lachman, Schilder, Eghan.

10 juni 2015 om 15:26

In principe moeten er twee spelers weg. Dit is ook duidelijk gecommuniceerd door V.d. Belt. Op de lijst staan Castaignos en Bjelland. Daarnaast heeft natuurlijk elke speler zijn prijs. Als er een prachtig bod komt is elke speler in principe te koop. Maar er wordt geen uitverkoop gehouden zoals velen willen geloven. Dus ja Corona kan weg, maar niet voor een schijntje. Het is triest om te zien hoe de media elke keer weer suggereert alsof FC Twente een verkoophoekje is van Marktplaats. Dat heeft niks met realiteitszin te maken. We zijn gewoon iets beter geïnformeerd dan de gemiddelde voetballiefhebber.

10 juni 2015 om 15:33

@jouses, je slaat de plank volledig mis. Net zoals zo veel anderen. Ja, de broekriem moet (strak) aangehaald. Het argument van de 60 miljoen schuld raakt kant nog wal omdat dat langlopende hypothecaire leningen betreft op het stadion. Daarin ligt Twente (ruim) voor wat de aflossingen betreft. Het salarishuis gaat op de schop ja, en daarin zijn al hele goede vorderingen gemaakt. Het huis is helemaal niet afgebrand (hoe kom je erbij ?) Twente heeft het nu moeilijk. Maar volgend seizoen staat er een prima selectie (wel veel kleiner) een prachtig stadion en hebben we nog steeds de 4e a 5e begroting van Nederland. Het zou wat anders zijn als Twente voor Castaignosi 10 miljoen zou vragen. De beweging die Twente hierin heeft gemaakt is dat hij voor minder dan 3 miljoen weg mag. Dus er wordt zeker wel realistisch gekeken naar verkoopprijzen. Wishfull thinking en zwartmakerij omtrent de berichtgeving van FCT zijn erg in de mode. Objectieve journalistiek is ver te zoeken. Het is voornamelijk tendentieus, in de hoop lekker veel lezers en kijkers te trekken.

10 juni 2015 om 15:45

@taalbers

Er moeten natuurlijk in principe meer spelers weg dan alleen castaignos en bjelland omdat Twente transferinkomsten willen genereren van om en nabij de 9-10miljoen euro. gedeeltelijk wordt het dan natuurlijk wel een uitverkoop. Maar ik ben het met je eens dat ze in principe de topspelers niet per se hoeven te verkopen.

10 juni 2015 om 17:20

@taalbers: nu loop jij de plank mis te slaan.
Die 60 miljoen schuld is niet (vrijwel) alleen hypothecaire leningen, de hypotheek is maar de helft van dat bedrag (zo'n 35 miljoen), de rest zijn dus overige schulden.

En FC Twente ligt ook helemaal niet voor op de aflossingen daarvan. Er was weliswaar een 'versnelde' aflossing, maar die was contractueel vastgelegd als tegenprestatie dat er de eerste jaren niets afgelost hoefde te worden.

Sterker nog: FC Twente heeft juist opnieuw onderhandeld met de gemeente Enschede (de hypotheekverstrekker) om de verplichte aflossingen een jaar uit te stellen, omdat de club dat anders wellicht niet kon betalen.

Dat FC Twente volgend jaar de 5e begroting van Nederland heeft is waarschijnlijk waar, maar vergeet niet dat dat nog niets zegt over wat voor de selectie beschikbaar is. FC Twente kan namelijk maar een relatief klein deel van de begroting besteden aan de voetbalactiviteiten, door de hoge rente en aflossingen (de schulden naast de hypotheek moeten nog altijd wel langzaam afgelost worden) en de dure huishouding. Van de ruim 35 miljoen die FC Twente waarschijnlijk heeft, gaat maar 10 miljoen (als FC Twente die bezuiniging redt) naar het voetballende gedeelte. Clubs met een iets kleinere begroting, zoals Vitesse, AZ en Heerenveen, kunnen daardoor een hogere voetbalbegroting hebben dan Twente.

10 juni 2015 om 16:50

Dat is misschien het geval wanneer er 1 geïnteresseerde zou zijn...
Maar wanneer hij een goede Copa speelt, zullen clubs ook in de rij staan. Die laten hem niet graag zich voorbij gaan alleen omdat ze uit principe niet veel willen betalen omdat de verkopend club financieel slecht staat.

Is hij onzichtbaar bij de Copa, dan zal hij nog wel een jaartje in Twente blijven.

Vragen mag altijd! Hiermee geeft Twente toch wel aan dat niet alle spelers zomaar op te halen zijn. Beginnen je nu al te roepen dat iedereen een bod kan doen of je noemt een vraagprijs van 10 miljoen, dan wordt toch veel minder verdient aan zo'n jongen.

Dit is toch wel een speler die je het liefst wil behouden voor de club. Eerst maar eens kijken of je andere spelers kunt slijten, daarna kan je hem altijd nog verkopen..

Zo gigantisch is het toch ook weer niet? Corona is een sensatie en zal dit denk ik ook op de copa america laten zien. Corona's techniek is ongekend. Denk dat er wel een club komt die dit op tafel wil leggen

Dan gok ik dat die blijft. Er is geen club die dit op de tafel gaat leggen. Als dan ook maar 30% van jezelf is, schiet je met bijvoorbeeld 5 mln ook helemaal geen zak op.

10 juni 2015 om 13:06

Nee dan moet je hem zelfs houden.
Of dat op dit moment mogelijk is voor Twente,weet ik niet.
Ik weet niet hoe hoog zijn salaris is,is die rond de 7 ton.
Dan is Twente genoodzaak om hem te verkopen.
Maar nogmaals ik hoop dat ze alles uit de kast kunnen halen.10 milj. Mooie prijs,weg doen.
Daar moeten ze de handen dicht knijpen.

10 juni 2015 om 13:47

Idd. Ligt ook aan het salaris, maar door de verkoop van anderen kunnen ze dit misschien nog wel betalen. Het is iig een klote situatie.

Twente is bijna ten onder gegaan omdat ze zichzelf altijd aan het rijk rekenen waren en blijkbaar nog steeds niets geleerd. Ik gun hun die 15 miljoen hoor maar op die prijs onder deze omstandigheden realistisch is dat waag ik te betwijfelen. Corona staat al voor minimaal 6 ton als dat niet veel hoger ligt op de loonlijst dus hij moet wel verkocht worden om de club gezond te maken.

10 juni 2015 om 13:08

Castaignos en Bjelland moeten verkocht worden. Corona hoeft helemaal niet verkocht te worden.

10 juni 2015 om 15:34

@De Veste, dat weet elke goed geïnformeerde Twente supporter. Maar veel anderen willen dat gewoon niet horen. Je hebt helemaal gelijk...

10 juni 2015 om 13:10

Als Corona voor 6 ton op de loonlijst had gestaan, dan was de kans groot geweest dat PSV al een bod had uitgebracht. Maar hij staat zelfs voor meer dan een miljoen op de payroll.

10 juni 2015 om 16:52

Van Twente of van de investeerders?

10 juni 2015 om 17:25

Hij staat sowieso op de payroll van Twente, dat zijn namelijk licentie-eisen van de Knvb: de club moet 100% van het salaris betalen. Doen ze dat niet, dan wordt je licentie ingetrokken.

Maar dat bedrag van 1 miljoen lijkt me daarentegen ook weer wat hoog, mag toch aannemen dat dat wel wat lager is. Ik dacht dat Castaignos met 8 ton de best verdienende speler was?

10 juni 2015 om 13:11

Corona staat voor een miljoen op de loonlijnst. Joop vond een Corona in de Grolschveste wel erg leuk klinken namenlijk.

10 juni 2015 om 13:12

Dan zal eventueel Ajax hem niet kunnen halen,als hij 6 ton min.vraagt per jaar.
Want Ajax betaalt geloof ik standaard rond de 4.5ton per jaar.
Zeker als beginneling,bijajax.
Kan het fout hebben,ik vernam zo iets.
Zeg of ik het mis hebt?

13 miljoen is een prima bedrag. Speelt geweldig met de nationale ploeg op dit moment. Daarnaast is hij niet 1 van de spelers die Twente echt moet verkopen. Dus gewoon de volle mep vragen. Helaas krijgen we voor hem maar 30 procent.

10 juni 2015 om 15:01

Geloof je ook nog in sprookjes?
Kom op man Twente moet verkopen of wil je volgend jaar geen club meer hebben.
Denk je dat er een club is met de wetenschap van nu die de volle pond gaat betalen terwijl Twente moet verkopen.
Jij komt met Bjelland die heeft een contract van 1 jaar en je kan niet zeggen dat hij meer gaat opleveren dan 2,5 miljoen.
Castagnios minimaal 4 a 5 miljoen.
Je ziet gewoon in de shit door joopie!
Geen enkele kopende club betaald de hoofdprijs als ze weten dat je het geld moet hebben en van de spelers af moet.

10 juni 2015 om 15:55

Misschien moet jij eens kijken naar wat Van Leeuwen en van der Belt zeggen. Die hebben er een stuk meer verstand van dan Wilfred Genee.

11 juni 2015 om 12:38

Ja van Leeuwen...
De man die de ontdekker is van Hunterlaar... Die gelooft nog in zijn eigen verhalen.
Dat was toch de man die zei Vitesse is Manchester City in het klein? Dan die zegt dat er moet worden verkocht en ze het moeten hebben van transfervrije spelers of huur?
En volgens plan van aanpak moet er 10 miljoen worden bezuinigd dus das van der Belt dus wat is je punt nu?
Dus Kom jij eens even met die miljoenen droomgeld die er nooit gaat komen? P.s. wil er best een kratje Grolsch tegen overzetten dat die bedragen nooit gaan worden betaald.

Waarom is 13 miljoen voor een speler van dit kaliber gigantisch? Wie vindt dat gigantisch, voetbalzone? En op basis waarvan vindt men dat dan, op basis van de financiele situatie bij Twente?

Beetje voorbarig allemaal. Corona is 22 en Mexicaans international. Dan klinkt een bedrag van 13 miljoen niet een zo gek. Ruiz / Tadic gingen toch ook weg voor ongeveer dat bedrag?

10 juni 2015 om 13:18

Tadic en Ruiz waren wel ff iets meer aanwezig he. Alleen al in statistieken is het nou niet echt briljant en ook in veel wedstrijden heb ik Corona amper tot niet gezien.

13 miljoen voor Corona is gewoon absurd, net als 18miljoen voor Clasie absurd is maargoed je weet het nooit in de gekke voetbalwereld maar ik zie het niet gebeuren.

10 juni 2015 om 13:46

Promes ging naar 1 goed seizoen ook weg voor dat bedrag. Bijna dezelfde statistieken en was naar mijn mening van hetzelfde niveau als Corona.

10 juni 2015 om 13:56

Promes hebben ze ook de hoofdprijs natuurlijk voor gekregen maar was/is als jonge Nederlander zowieso meer waard (of valt beter in de markt) als Corona

10 juni 2015 om 14:09

Ik zou niet weten waarom? Corona speelt nu z'n interlands voor Mexico, dat deed Promes toen nog niet.

10 juni 2015 om 15:17

Ruiz maakte Twente kampioen. Corona werd 10e met Twente...

Twente had toen veel geld te besteden (of het gaf veel geld uit zonder dit daadwerkelijk te hebben, maar dat is het punt niet).

2 redenen waarom de vraagprijs aan de hoge kant is. Clubs gaan dit nooit betalen.

10 juni 2015 om 19:40

Twente had toen veel geld te besteden en kreeg daarom meer voor Ruiz? Onnavolgbaar....

11 juni 2015 om 12:03

Een beetje doorredeneren is voor jou dus onnavolgbaar.

Een Real Madrid kan meer vragen voor zijn spelers dan een Fortuna Sittard. Klinkt logisch toch? Nou, het Twente van toen is te vergelijken met Real, het Twente van nu met Fortuna. Ze hadden toen geen geld nodig en konden zelf grote aankopen doen, nu hebben ze het geld hard nodig en dus kunnen ze niet elk bod gaan weigeren.

Belachelijk 13 miljoen, dat moet psv natuurlijk nooit doen!!! Nog niet eens voor de helft. Nee dan kan je nog beter Berghuis halen.

10 juni 2015 om 16:55

In Twente vonden we het ook lachwekkend dat Psv'ers, Ajacieden en Feyenoorders liepen te raaskallen dat spelers als Corona en Ziyech wel voor een appel en een ei opgehaald konden worden, haha.

Ruiz / Tadic gingen weg bij een Twente dat nog mee deed met de top van Nederland. Op dit moment is een Twente maar een middenmoter in de Eredivisie. Tussen Willem II en Utrecht in. Daar wordt ook naar gekeken. En deze clubs kunnen over het algemeen wat minder voor hun spelers vragen.

twente kan wel willen maar clubs kijken naar de kwaliteiten van een speler en bepalen daaraan hoeveel ze willen geven corona is een leuke speler maar niet voor 15 mil . 3x de helft en dan daar de helft van aangezien zijn salaris eisen erg hoog liggen hij wilt rond de 1 tot 1.5 mil hebben bruto dat gaat psv denk ik niet betalen

10 juni 2015 om 13:20

De voetbalmarkt is gek genoeg. Kijk maar eens wat de russen tegenwoordig op tafel leggen.

Jammer! Dit is de enige speler in de Eredivisie die ik als directe opvolger van Depay voldoende in staat acht om zijn mannetje te staan op het niveau van een Nederlandse topclub. Een vraagprijs van 13 miljoen euro zal iedere club binnen de Eredivisie afschrikken natuurlijk. PSV zal dus van hem afzien en voor een andere speler gaan.

Het is wel begrijpelijk dat Twente zulke transfersommen vraagt. Ze hebben het financieel zwaar en daarnaast is 70% van de transferrechten van Corona in handen van externe investeerders. Die willen natuurlijk geen verlies maken op hun cliënt.

Denk niet dat PSV hem nu gaat halen denk eerder Tighadouini Want Nac is gedegradeerd en Gaat max 1 miljoen vragen

10 juni 2015 om 15:43

Waarom zou NAC maximaal 1 miljoen vragen voor hun grootste talent (en kans om weer te promoveren)?

10 juni 2015 om 16:38

Er wordt beweerd dat hij een gelimiteerde transfersom van 1 miljoen in zijn contract heeft staan.

10 juni 2015 om 17:30

Omdat dat in zijn contract staat?
En nog leuker voor Nac: meer dan de helft van dat bedrag zou dan ook nog eens naar Vitesse gaan, die hebben namelijk een doorverkoopclausule van 50% bedongen volgens geruchten (en daarnaast krijgen ze ook nog de 5% opleidingsvergoeding die verplicht is bij elke transfer)

10 juni 2015 om 18:40

goede reden

De jongen speelt bij de subtop in de Eredivisie en heeft zich daar redelijk ontwikkeld. Normaal gesproken ga je dan gewoon naar een topclub in de Eredivisie(ajax/psv) voor 6/7 miljoen. Dat bedrag wat nu wordt genoemd is die absoluut niet waard.

Moet Corona nog met Mexico voetballen deze zomer?
Zoja met welke selectie gaat hij mee?
Er zijn namelijk 2 selecties voor 2 toernooien....

Dan is het te hopen dat hij daar als een malle gaat voetballen!
Dan kan Twente misschien de helft van dat bedrag vangen.
Ik denk dat een 7 mil wel max. is

10 juni 2015 om 13:49

Tegen Brazillie een aantal dagen terug was hij de uitblinker. Er zijn toen meerdere wedstrijden gespeeld waarin hij erg goed was.

10 juni 2015 om 14:32

Hij speelt beide toernooien. En aangezien hij nu al uitblinkt..

Nou ja, vragen mag altijd natuurlijk. Talentvolle jonge speler. Voor dat bedrag zal hij niet binnen Nederland transfereren, maar in de PL worden vaak zat hogere bedragen voor mindere spelers betaald.

IK heb ook wel eens iets bijzonders in gedachten, het komt er echter vaker niet van dan wel. Twente mag natuurlijk dromen van een megabedrag maar of ze dat voor Corona gaan krijgen vraa ik me af.

10 juni 2015 om 16:01

Ach, als ik dan lees dat een gedegradeerde premier league club al een budget heeft van 40/50 miljoen. Dan durf ik helemaal niks meer te voorspellen als het om transferbedragen gaat... Uiteindelijk heb je maar 1 koper nodig

Wat veel mensen (niet alle) hierboven niet lijken te begrijpen is dat Corona nog een contract tot medio 2018 heeft. Ook dat wordt in een vraagprijs meegenomen.

Twente heeft, zeker internationaal, niet de statuur om zulke bedragen te vragen. Geen enkele speler heeft na Twente echt naam gemaakt in het buitenland. Ze zullen van een koude kermis thuiskomen en waarschijnlijk genoegen moeten nemen met een bedrag tussen de 4 en 6 miljoen. En blijkbaar gaat daar dan 70% nog naar anderen. Succes verder.

10 juni 2015 om 14:27

Klopt. Maar wel dikke miljoenen ontvangen voor Ruíz, Arnautovic, John, Promes, Tadíc en De Jong. Dus waarom zou Twente dat nu niet opnieuw doen? Groot gelijk hebben ze!

10 juni 2015 om 14:46

Klopt. Maar toen draaiden ze in de top mee en nu niet. En van het rijtje wat je opnoemt is niemand echt doorgebroken in het buitenland. De europese top zal echt niet 15 milj. dollar betalen voor deze speler. Maar dromen mag altijd, echter met realisme bereik je meer.

10 juni 2015 om 15:49

Promes en Tadic zijn gewoon doorgebroken hoor. Ik weet niet of jij hun volgt? blijkbaar niet.. John kun je momenteel ook nog niet afschrijven, is nog jong en maakt waarschijnlijk voor veel geld de overstap naar Swansea.

10 juni 2015 om 17:33

Simpel: FC Twente was toen nog een topclub in Nederland, had geld in overvloed (althans, ze deden alsof weten we inmiddels) en speelde ook goed mee in Europa.

Nu is FC Twente een subtopper (dit jaar zelfs middenmoot), speelt het geen Europees en heeft het maandelijks tonnen van Van der Laan nodig om niet direct al failliet te gaan.

Alle 3 zaken die zeker van belang zijn op de hoogte van de transferbedragen. Daarom krijgen Ajax, PSV en Feyenoord ook altijd hogere bedragen voor spelers dan bijvoorbeeld FC Groningen, Heerenveen, etc, ook al zouden de spelers van die laatste clubs zelfs beter zijn.

Als clubs afwachten dan gaat die prijs omlaag en omlaag want Twente is in nood lol.

10 juni 2015 om 16:58

Zal meevallen, aangezien investeerders voor een laag bedrag de transfer wel tegenhouden. Prijs zal alleen maar stijgen bij goede toernooien voor Mexico en wanneer hij wederom uitblinkt volgend jaar.

10 juni 2015 om 18:04

Twente staat financieel niet zo geweldig en ze moeten voldoen aan de regels van de Knvb anders mogen ze niet eens beginnen aan het seizoen. Ik weet niet hoe ver ze daar nu mee zijn maar ik denk dat ze hem deze transferperiode moeten verkopen tenzij iemand al die tekortkomingen van Twente nog voor 2015/2016 afbetaald.

10 juni 2015 om 18:45

Twente heeft een nieuw PvA ingediend en deze is nog niet beoordeeld. Wanneer de Knvb akkoord gaat, heeft Twente 2 jaar om de beschreven richtlijnen te halen. En deze zijn stukken realistischer dan het wishfull thinking van Munsterman in het verleden. Het is dus niet zo dat Twente zomaar deze zomer de licentie wordt afgenomen.

Er moet in deze zomer voor 9 miljoen aan spelers worden verkocht. Ik schat in dat Twente het minste baat heeft bij de verkoop van Corona, omdat hij voor het overgrote deel in handen is van investeerders. Verkoop van Mokotjo (en ook Ziyech) zal voor Twente meer opbrengen.
1 miljoen is reeds binnen door verkoop van Kusk en Bengtsson. Verder ligt de prioriteit bij de verkoop van Bjelland, Castaignos, Cabral en Fernandes, en is er verregaande interesse in Mokotjo. Verkoop van deze spelers, het stoppen van de beloften in de JL, en het afstoten van B2, scouts en de vrouwen, en het vertrek van spelers en trainers waarbij het contract afloopt, resulteert tot de gewenste besparing in salarisbegroting.

Corona is nog een ruwe diamant, als je hem kunt binnen hengelen voor 5 /6/7 miljoen voor een aantal seizoenen, dan is dat zeker een investering waard. Als je deze speler hebt gevolgd, dan weet je dat dit zo'n speler is wat publiek aantrekt en nog donders veel meer in z'n mars heeft. Volgt hij de juiste weg, dan komt hij vanzelf bij een van de grotere topteams uit Europa. Indien hij niet geblesseerd. Toekomstig topspeler voor de grotere topploegen die Europa kent, ben ervan overtuigd, Corona komt er wel.

Hahaha 13 miljoen voor Corona, je kan ook te ver gaan.

10 juni 2015 om 15:36

En 30 miljoen voor Depay ? Een 100 miljoen voor G.bale ?? Daarnaast heeft Corona nog een lang contract dus kan Twente best een hoog bedrag vragen. Er is geen noodzaak om hem te verkopen (tot teleurstelling van velen op VZ)

10 juni 2015 om 15:41

Door geldgebrek komt de noodzaak vanzelf. Maar dan nog is Twente vrij om alles te vragen wat ze willen. En de kopende club mag vervolgens helemaal zelf bepalen of ze daaraan willen voldoen of niet.

10 juni 2015 om 17:19

Geen noodzaak om hem te verkopen?? Wat ik begrepen had was Corona één van de best betaalde speler van de Eredivisie. Maar tja, geen noodzaak om zo iemand te verkopen die dan drie jaar lang op je begroting drukt.

10 juni 2015 om 17:42

Depay heeft zeer goed gespeeld op een WK waar die 3e is geworden, heeft gepresteert in Europa, speelt bij de Nederlandse kampioen waar hij een van de belangrijkste spelers van de competitie was, en bij een club die ook (meer dan) voldoende geld heeft.

Corona heeft een aantal keer zeer goed gespeeld, maar ook veel wedstrijden gespeeld waarbij hij onzichtbaar was. Daarnaast heeft hij niets in Europa kunnen laten zien (FC Twente lag er in de voorronde al uit), speelde zijn club middenmoot en is zijn club momenteel technisch failliet (alleen door de tonnen die Van der Laan maandelijks stort om de tekorten aan te vullen bestaat de club momenteel nog).

Dat zijn nogal grote verschillen, die zeer zeker van invloed is op het transferbedrag.

Als Corona heel goed speelt en indruk achterlaat op de Copa America, dan kan zijn waarde wel toenemen tot die 13 miljoen, maar anders denk ik dat Twente blij mag zijn met de helft van dat bedrag.

Dat bedrag van Bale is vrijwel iedereen over eens dat dat nergens op sloeg.

10 juni 2015 om 15:39

Je kan het toch altijd proberen. Uiteindelijk is er maar 1 club die je zo ver moet krijgen om het te betalen. Zelf denk ik dat, mits ze aan 13 miljoen vasthouden, hij volgend jaar gewoon weer in Twente speelt. Niks mis mee natuurlijk... Al weet ik niet of Corona daar zo veel vrolijker van gaat wroden

Dat hij momenteel nog met Mexico aan de bak moet is mooi meegenomen voor Twente. Wanneer hij hier goed presteert komt er echt wel een club met een grote zak geld. In de Nederlandse competitie zie ik hem niet blijven, bij die investeringsmaatschappij draait het enkel om geld en ook Twente kan momenteel wel wat centjes gebruiken. Al blijft er maar een luttel bedrag over als je er 70 procent vanaf haalt.

denk ook dat de coppa amerika voor twente nog wel eens goed uit kan pakken met corona en guti.
vind het ook een beetje een rare titel die voetbalzone er weer aan geeft!persoonlijk heb ik in alle wedstrijden van onze fc waar corona meespeelde dingen gezien waarvan ik zeg dat is absolute top,bijna alle wedstrijden dubbele dekking in een slecht draaiend team met een "'super trainer"'!waarschijnlijk zullen we het nooit weten hoe hij het bij psv zou hebben gedaan want die gaan die 13 miljoen niet betalen.denk dat als hij bij psv en vooral ajax echt een top/publieks speler zou uitgroeien en ook met dikke winst verkocht zou worden al blijft dat toch speculeren!verder zou het misschien een uitkomst zijn voor twente dat corona zaakwaarnemer voor 70 procent eigenaar is maar dat twente slim een clausule voor 30 miljoen in zijn contract heeft laten zetten,zaakwaarnemer zal waarschijnlijk wel graag hebben dat hij verkocht wordt anders zal hij tot 2018 bij twente moeten blijven dus die zal misschien wel water bij de wijn doen bij een eventuele koper?voorbeeld er wordt 11 miljoen geboden, twente zal dit af kunnen wimpelen ivm de gelimiteerde transfersom 30 miljoen maar zou wel kunnen zeggen van wij willen 5 miljoen overhouden en hoe de zaakwaarnemer en corona dit dan oplossen moeten zij over beslissen.bijv corona 1.1 miljoen tekengeld met een goede club en meerjarig goed contract en de zaakwaarnemer die pakt een kleine 5 miljoen mee!

Het is echt klote voor Twente hoe ze nou erbij zitten.
Dit kan jaren duren,voor dat het weer een gezonde club is.
Zie hoelang Feyenoord erover gedaan hebt 4a5 jaar geloof ik.
Vitesse raakt langzamerhand ook uit de problemen,zijn ook al velen jaren bezig.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren