Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Vitesse dreigt voor komend seizoen compleet elftal kwijt te raken

Laatste update:

Vitesse raakt mogelijk een compleet elftal aan spelers kwijt. Zes zijn er in de voorbereiding op het nieuwe seizoen sowieso niet meer bij, vijf anderen dreigen om uitlopende redenen te vertrekken. Dat schrijft de Gelderlander.

/

Jan-Arie van der Heijden, Dan Mori en huurlingen Zakaria Labyad, Bertrand Traoré, Josh McEachran en Wallace keren sowieso niet terug. Davy Pröpper wordt mogelijk verkocht, omdat Vitesse het geld kan gebruiken met het oog op de Financial Fair Play-regelgeving. Datzelfde geldt voor Marko Vejinovic.

Kelvin Leerdam, Piet Velthuizen en Abiola Dauda zijn hun plek kwijtgeraakt en voor de reservebank zijn zij te duur. Laatstgenoemde wil in ieder geval uitzicht op speelminuten. “Als hij volgend seizoen niet gaat spelen, dan is het beter dat hij iets anders gaat doen. Maar ik heb van Vitesse geen feedback gekregen”, zegt zaakwaarnemer Patrick Mörk van Dauda.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Das niet best voor ze.

8 juni 2015 om 13:05

Ze kunnen het altijd opvangen, maar die Borgman haat Vitesse en schrijft elke keer weer zo'n stuk onzin. Wordt je toch moe van.

8 juni 2015 om 13:08

Uiteindelijk komt het wel weer goed, maar dat is pas pak 'm beet vanaf de tweede seizoenshelft. Met het oog op Europees voetbal wat ze gehaald hebben is dat wel zorgelijk, want de voorrondes voor de EL zijn al vroeg in het seizoen.

8 juni 2015 om 13:19

Valt denkik wel mee, qua bankzitters hebben we het dan misschien niet op sterkte, de basis is denk ik best wel sterk (ik ga ervan uit dat Vejinovic blijft en Propper gaat). Vd Werf voor vd Heijden, Mceachran nog een jaar huren en je bent er al zo'n beetje.

8 juni 2015 om 13:32

Man man man hoe vaak moet je het nog schrijven!? Er gaan er een x aantal weg inderdaad. Maar kom toch is met echt nieuws in de plaats van de hele tijd dezelfde tekst in een andere context!!

8 juni 2015 om 13:51

Niet best? Vitesse is juist goed bezig. Alles wat in dit stuk staat is oud nieuws en totaal opgeblazen.

Elk jaar gaan de Chelsea huurlingen weer terug naar Engeland. Niks mis mee, het is zo.
Elk jaar verkopen we 2 sterkhouders. Niks mis mee, wordt altijd wel opgevangen.

En een heel elftal, waarvan de meesten wissel staan en bijna nooit spelen. Mori zijn we liever kwijt dan rijk gezien zijn salaris. Pietje speelt niet, dus verkopen wat heeft ook hoog salaris. Leerdam zelfde verhaal.

vd Heijde hebben we vd Werff voor terug.
Alleen Propper en Traore is lastig op te vangen. Maar daar zullen ze wel mee bezig zijn.
En Veijnovic blijft nog een jaar. Maar die informatie zal wel pas over 2 maanden komen.

8 juni 2015 om 13:57

Ik snap dat je het wat bagatelliseert, maar eigenlijk is het natuurlijk helemaal niet goed. Er zit zo 0,0 continuïteit in je club.

8 juni 2015 om 14:11

Kijk dat zegt iemand van buiten de club. De spelers, buiten Propper en Traore, die worden genoemd zijn allemaal wissels.

Daarnaast zit er juist steeds meer continuïteit binnen Vitesse. Ze hebben in het begin onder Jordania veel spelers moeten wegsturen en betere spelers moeten ronselen met een te hoog salaris. Niet slim, maar ze moesten een periode van 2 jaar overbruggen.
Nu staat het prima met Peter Bosz als trainer, de staf met oud spelers en in de jeugd zie je alleen maar oud spelers.
Er staat een complex waar je u tegen zegt. Vitesse speelt om Europees voetbal en niet meer om degradatie. We spelen de "grote" clubs van Nederland zo nu en dan van de mat.
We verkopen spelers voor leuke bedragen ( Bony, van Ginkel) straks Propper en Veijnovic.

Vitesse is bezig met het ordenen van zaken en langzaam los te komen van Chelsea huurlingen. Zolang dit nog niet mogelijk is ( Ffp) zijn deze huurlingen meer dan welkom om de gaten te vullen.

8 juni 2015 om 14:43

Voor zover ik weet zijn Labyad en Van der Heijden ook gewoon basisspelers en geen wisselspelers

8 juni 2015 om 14:57

klopt. Vd Heijden hebben we al een vervanger voor, dat is vd Werff. Heeft bij Zwolle laten zien dat hij dit kan opvangen. En is met Zwolle actief geweest in Europa.

Labyad zijn we liever kwijt dan rijk. En met Olynick hebben we daar ook een prima speler voor.

8 juni 2015 om 15:23

Spelers die transfervrij vertrekken moet je ook weer vervangen. Dat gaat geld kosten. Vitesse heeft dat geld niet en moet aan geld komen. Daarom zal naast proper ook Vejinovic moeten verkopen. Je moet verder hopen dat je spelers kan blijven huren van Chelsea. Hoelang zal Chelsea doorgaan met het verhuren van tientallen spelers, dat stopt ook een keer.

Je doet alsof je elk seizoen zo kan spelen, maar het zal niet altijd goed blijven gaan.

Een elftal op een plek of 6 veranderen (basis + wissels) kost tijd, daarmee zal je nooit constant gaan presteren.

8 juni 2015 om 18:12

Chelsea blijft nog wel even zo doorgaan met spelers verhuren, dat is hun systeem. Spelers goedkoop kopen, verhuren en voor meer verkopen. Dat blijft nog wel doorgaan.

Het irritante aan dit artikel is dat het volkomen natte vinger werk is.
De enige waarvan vrij zeker is dat ze gaan zijn Labyad, Propper en Van der Heijden. De Chelsea-huurlingen kunnen best nog een jaar naar Arnhem gestuurd worden, dat is vaker gebeurd. Hun situatie wordt eerst door Chelsea geëvalueerd. De bankzitters zijn voorlopig niet weg, zoals Leerdam, Dauda en Velthuizen. Als een speler ontevreden is dat hij niet speelt en graag weg wilt, dan kan hij dat wel vinden. Een club mag een speler altijd aan zijn contract houden.
Daarbij vergeten mensen altijd dat er ook spelers worden gehaald en gehuurd die een prima niveau hebben.
Kortom, hier wordt echt een worst-case scenario geschetst, alles voor de views..

8 juni 2015 om 18:15

De laatste 2 jaar is het elftal zo goed als zelfde gebleven.

8 juni 2015 om 19:22

Heeft Vitesse nog ambities om kampioen in Nederland te worden. Of was dat plan van de baan omdat Jordania niet meer de eigenaar is?
Vitesse blijft een beetje steken lijkt wel. Toen ze Bony kochten voor redelijk wat miljoenen zag het er ambitieus uit. Nu lijkt wat minder.
Vitesse heeft altijd opstart problemen en heeft niet snel zijn selectie bij elkaar.
Groep Europa League is al tijden niet gelukt en dat wordt op die manier weer heel lastig.
Zou voor Vitesse wel goed zijn om langer actief te zijn in de Europa League.
Hopelijk komen ze dit jaar verder dan voorgaande jaren.

9 juni 2015 om 10:50

Ze doet het toch elk jaar een beetje beter hoor!

Als men vanaf het begin de selectie op orde had, en gewoon scoorde stond Vitesse afgelopen seizoen ook in de top 3(misschien zelfs hoger).

Beste veldspel, alleen het afmaken was een probleem

p.s waarom wordt die Dauda nou weer verkocht, hij heeft 5 wedstrijden gespeeld en zo slecht was hij niet?

Dit borduurt lekker voort uit de 'geweldige' samenwerking met Chelsea. Voor kort termijn misschien leuk maar aan een team kun je nooit gaan bouwen op deze manier. Uiteindelijk als vitesse echt mee wilt doen om de prijzen moeten ze ook een stabiel elftal kunnen vormen en zodra helft weg moet omdat het gehuurd word en de andere helft vertrekt omdat het toe is aan een stap dan hou je niks over en zul je nooit mee kunnen gaan strijden voor een titel. Je zag het dit seizoen ook gebeuren, erg wisselvallig in het begin omdat er aan elkaar gewent moest worden en na winter een goed elftal. Nu begint het hele circus weer opnieuw

8 juni 2015 om 12:49

wat ik heb begrepen is dat hun geen geld hadden dus dan kun je niks bouwen als je geen geld heb om te koppen toch en als ze nu spelers verkopen komt er meer geld binnen om te bouwen

8 juni 2015 om 12:50

Zullen europees ook wel weer afgaan als een gieter dan, als de selectie nog volop in de steigers staat....

8 juni 2015 om 12:55

En dat is nou de reden dat ik liever zag dat Feyenoord of Heerenveen Europa in gingen. Bij beide clubs zullen de teams redelijk het zelfde blijven. Vitesse moet echt opnieuw gaan bouwen.

8 juni 2015 om 13:00

Bij heerenveen vertrekt ook de helft hoor.

8 juni 2015 om 13:03

Lekker voorbarig allemaal. We weten nog helemaal niet wat er naar Arnhem zal komen. Met Room, Diks, Kashia en Vako blijven er in ieder geval wat sterkhouders niet.

Feyenoord gaat ook wat spelers kwijtraken en met Onze Technisch Directeur is het nog maar de vraag of er wat fatsoenlijks aangekocht zal worden. Bij Heerenveen is Uth al weg en er is ook interesse voor Larsson. Dat gaat ze ook punten kosten.

Edit: blijven wel, of vertrekken niet

8 juni 2015 om 13:04

Ow ja? En welke spelers dan als ik vragen mag?

8 juni 2015 om 13:06

Dit jaar niet hoor, Nordfeldt vertrekt, maar daar hebben ze Noring al als vervanger aangetrokken. Uth gaat weg, maar Veerman kan dat volgens mij wel goed opvangen. En talent Janio Bikel gaat weg, want zijn contract loopt af. Dus het valt opzich wel mee.

8 juni 2015 om 13:26

Veerman is nog niet in staat om Uth op te vangen, hier zal een vervanger voor worden gehaald. Verder zal Nordfeldt vertrekken en waarschijnlijk van Aanholt en vd Berg.

8 juni 2015 om 13:50

@jopie : zowel bij Feyenoord als bij Heerenveen vertrekken ook behoorlijk wat (basis)spelers. Verder is dit een typisch stuk uit de Gelderlander. Paniek om niets zaaien. Natuurlijk zullen er spelers vertrekken en willen bankzitters weg, maar is dat zo'n ramp?

8 juni 2015 om 13:54

en Van Anholt en misschien nog wel meer, zoals je weet is dat bij elke Nederlandse ploeg nou eenmaal helemaal niet te zeggen.

8 juni 2015 om 14:44

Van Anholt idd ook. Wil Leerdam niet lekker komen ballen bij Heerenveen?

8 juni 2015 om 17:13

wel 2...

8 juni 2015 om 14:31

Noem jij is een ploeg in de Ed,die 2 jaar achtereen de zelfde team op de been hebt?
DAt kan Ajax niet Feyenoord en PSV niet,want daar worden elke jaar de goede ook weg geplukt.
En dat gezeik elke jaar maar weer,vitesse dit Vitesse dat.
Toen Vitesse in 2010 over werd genomen bestonden volgens jullie en de Media.
In 2013 al niet meer,je ziet we gaan gewoon de 6 de jaar in.
Ooit zal die Rus vertrekken,maar dan zijn al genoeg gegadigde in de wachtkamer.
En in tegenstelling dat die Rus Vitesse,in de koop hebt.
Is weer gelul van de Media,onlangs verkondigde hij gewoon zeer tevreden te zijn met Vitesse.
En zeker niet in de koop hebt.
Trouwens Vitesse is goed bezig,elk jaar wordt natuurlijk ook door de FFP gedwongen.
Geen gekke aankopen en duren salarissen meer gegeven.
De oude schuld van Vitesse slinkt al aardig,en Vitesse hoopt binnen 3 jaar de oude schuld hebben
ingelost.
Dit wordt ook mede mogelijk gemaakt,door de eigenaar van Vitesse.
Die elk jaar de begroting van afgelopen seiz.het gat dicht.
Houd dus in dat Vitesse die schuld die ze al hebben,niet verder oploopt.
En zo Vitesse over enkele jaren weer een gezonde ED club bent.

8 juni 2015 om 15:04

@vahtheo: je bedoeld denk ik de tekorten die voor FFP tellen? Schulden heeft Vitesse niet, die waren meteen afbetaald toen Jordania de club over nam.

8 juni 2015 om 15:11

Je vergist je. Vitesse heeft geen schulden. Tekort en schuld word vaak door elkaar gehaald. En de tekorten die Vitesse heeft, word aangevuld door die Rus.

9 juni 2015 om 10:52

Daarom is het belangrijk dat Vitesse het stadion gewoon vol krijgt(daar Peter Bosz al goed bezig is met zijn spelopvatting).

Zo krijg je structureel die belangrijke in komsten en kun je wat vrijer bewegen in de FFP regels.

Zonde dat ze dan die play offs hebben gewonnen.
De kans is groot dat er dan pas tegen kerst weer een ingespeeld elftal zal staan.

8 juni 2015 om 12:54

wat betreft de huurlingenl heb je gelijk Thierry. Maar wat betreft de vaste contract spelers hoort vitesse in het rijtje clubs waarvan de spelers gemiddeld het langst onder contract staan: velthuizen, room, kashia, ibarra, propper, vako. allemaal minimaal 4 jaar. Ga de andere eredvisie clubs maar eens na, zijn er niet veel die dit overtreffen. vd hijeden zat er overigens ook al een tijdje jammer dat hij nu weg gaat.

8 juni 2015 om 13:16

Het is gewoon dood zonde
Ik heb best van Vitesse genoten na de winterstop.
Maar als het komend seizoen weer zo lang duurt voor er een hecht elftal staat dan kost dat misschien wel een zooi dure punten voor het Nederlands voetbal in de europa cup.

Vitesse had tegen het einde van het seizoen best een elftal wat gewoon tweede had kunnen worden dit seizoen.

8 juni 2015 om 13:25

Het elftal waar je zo van genoten hebt na de winterstop is hetzelfde elftal wat er voor de winterstop ook al stond. Sterker nog, het is bijna hetzelfde elftal als er vorig seizoen ook al was.

Vind dit toch apart. Vitesse gaat dus spelers verkopen om aan FFP te voldoen? Logisch gevolg is waarschijnlijk dat je afgelopen seizoen een te sterk vitesse had en er nu een slechter vitesse in de plaats komt omdat ze boven hun stand geleefd hebben. Een slechte zaak voor NLse voetbal, wanneer het overinvesteren met doel het behalen van EL leidt tot slechtere teams in het daarop volgende seizoen..

8 juni 2015 om 12:51

Da FFP slaat nergens op

9 juni 2015 om 12:22

Pröpper wordt waarschijnlijk verkocht. Zonder ffp regels was dat ook gebeurd. Met die verkoop heb je in één klap de begroting weer op orde.

Ze raken er misschien wel een hoop kwijt maar daar tegen over staan er ook weer nieuwe huurlingen van Chelsea dus het lijkt dat ze er flink op achteruit gaan maar wie weet komen ze hier wel sterker uit.

Haha, voetbalzone komt ieder jaar aan het einde van de competitie met dit nieuws. Aangezien ze altijd de chelsea huurlingen meetellen, maar er komen er altijd weer 3 terug. Tot nu heeft vitesse de laatste 4 jaar altijd weer een goed team op de been weten te brengen. Waarvan het laatste jaar misschien zelfs de beste was!! Ik maak me als vitesse supporter dus niet al teveel zorgen

8 juni 2015 om 13:01

Ik snap het gewoon niet, waarom maakt Vitesse gewoon geen gebruik van haar jeugdopleiding in plaats van elke keer spelers te huren. Hier schiet Vitesse helemaal niets mee op met huren. Terwijl Vitesse echt een uitstekende jeugdopleiding heeft. Het is voor Vitesse beter als er gebruik wordt gemaakt van een jeugdopleiding en het is voor Nederland ook beter, want desnoods breken er internationals door net als Propper.

8 juni 2015 om 13:18

@fcgrun050 Gelukkig gaat dat ook volgend jaar gebeuren. Er komen iniedergeval een 3 aantal spelers uit het tweede die doorstromen naar het eerste. Daarnaast worden er 3 spelers gehuurd van Chelsea en voila zo heb je er weer 6 bij. Volgend seizoen hebben we de beschikking over van van der Werff, Sheran Yeini en Rashica. Komen daar nog 2 aankopen bij met de verkoop van Propper en evt Vejinovic en je hebt er weer genoeg. Aan Peter Bosz de taak om daar weer een team van te maken.

8 juni 2015 om 13:19

Doen ze ook steeds meer. Sinds de overname is er gigantisch geïnvesteerd in de jeugdopleiding, daar plukken ze langzaam maar zeker steeds meer de vruchten van. Dit jaar weer Kevin Diks die is doorgebroken, en voor komend seizoen zijn er ook weer een aantal jeugdspelers die bij het eerste aansluiten.

8 juni 2015 om 13:19

Volgende seizoen schuiven twee jeugdspelers door naar het eerste. Dit jaar al gino bosz en kevin diks. Daarbij nog room, propper, velthuizen allemaal uit eigen jeugd.

8 juni 2015 om 13:27

Vitesse maakt toch ook gebruik van hun jeugdopleiding, Diks is hier een prima voorbeeld van daarnaast zullen er volgend seizoen twee spelers doorstromen van jong vitesse naar het eerste namelijk Elmo lieftink en Mo Osman.

Daarnaast is de jeugdopleiding jaren lang uitgekleed omdat er geen geld was nu de laatste 2-3 jaar wordt er volop geinvesteerd in de jeugdopleiding echter heeft het natuurlijk wel tijd nodig voordat hiervan geprofiteerd kan worden.

8 juni 2015 om 13:58

Die uitstekende jeugdopleiding is jarenlang genegeerd, wegbezuinigd en uitgekleed. Er is pas sinds een paar jaar weeg oog voor en wordt er ook heel veel in geinvesteerd, echter betekent dit uiteraard niet dat je daarmee meteen een aantal jeugdspelers klaar hebt die meteen het niveau hebben, dit kost uiteraard ook tijd, of heeft Zivkovic niet eerst jaren in de jeugd gespeeld? Viel hij soms opeens uit een boom, pats in het eerste elftal? Nee, hier gaan jaren overheen. Ik maak me dan ook geen enkele zorgen want er zit inderdaad heel erg veel talent in de opleiding nu en daar zullen we op zeker in de toekomst wat van zien, aankomend seizoen misschien al wel (en dit seizoen natuurlijk ook met Diks)

8 juni 2015 om 14:05

Ja oke, maar Velthuizen staat wissel en ik sluit niet uit dat hij vertrekt, want naast dat hij wissel staat heeft hij ook een contract tot en met 2016. Propper vertrekt, misschien naar Sunderland, want Dicky was wel geinteresseerd in hem en natuurlijk PSV heeft ook interesse getoond in Propper wanneer Wijnaldum vertrekt.

Diks wordt wel vast basisspeler. Bosz heeft maar 1 wedstrijd gespeeld van een minuut, dus dat moeten we nog zien, misschien laat vadertje lief hem vaker spelen. Room doet het uitstekend, maar dat was het ook.

Zijn er geen talentjes in de jeugdopleiding van het niveau: Schaars, Hofs, Van Wolfswinkel, Buttner, Janssen, Propper, Room of Van Ginkel in de jeugdopleiding?

8 juni 2015 om 14:18

Oh oke, dan is het inmiddels duidelijk waarom de jeugdopleiding minder wordt gebruikt. Maar het lijkt mij wel klote voor Bosz om steeds weer een nieuw elftal in elkaar te zetten. Want je ziet ook dat Vitesse elke keer aan het begin het lastig heeft, want dan moeten de kwaliteiten elke keer uitgezocht worden. Alleen het seizoen 12/13 waren jullie vrij consistent, omdat die spelers toen langer bij elkaar speelde, maar ja, toen vertrok Bony en Van Ginkel. Als Vitesse die twee had behouden en Kalas was gebleven. Dan was Vitesse makkelijk kampioen geweest. Dat zou echt een beesten elftal zijn.

Velthuizen
Leerdam
Kashia
Kalas
Van Aanholt
Van Ginkel
Janssen
Propper
Atsu
Bony
Piazon

Waar gaat Jan-Arie van der Heijden naar toe?

8 juni 2015 om 12:54

Hij wilde volgens mij naar een club in Duitsland. Maar hij heeft toch genoeg tijd, want zijn contract loopt door tot 30 juni, dus hij heeft genoeg tijd om te orienteren naar welke club hij wilt. Maar een Duitse club past wel bij hem.

8 juni 2015 om 12:55

Dacht Stuttgart als ik me goed herinner.

8 juni 2015 om 12:56

stuttgart had in de winterstop interesse, wellicht dat hij tranfervrij nog interessanter is. Mooie club voor hem lijkt me!

8 juni 2015 om 13:28

Er heeft zich nog geen enkele club concreet gemeld voor hem.

Precies de rede waarom het Jammer is dat Vitesse europa league mag spelen.

Erg verrassend is dit niet te noemen toch.
Vitesse is nu eenmaal een handelshuis.
Dit gaat bijna elk jaar zo, al moet ik zeggen dat dit wel erg extreem is.
Vitesse heeft dit jaar goede huurlingen gehad en dat is terug te zien in de eindrangschikking, helaas willen clubs successpelers graag terug hebben.
Hopen voor Vitesse dat ze weer wat knaps kunnen huren, want we gaan toch elk jaar weer af in Europa met van die halfbakken elftallen.

8 juni 2015 om 13:59

Klopt, een handelshuis. Echter niet uniek aangezien alle 18 Eredivisieclubs handelshuizen zijn. Eigenlijk elke club buiten de absolute top.

8 juni 2015 om 19:19

Ze hebben elk jaar goede huurlingen: piazon, atsu, kalas, matic etc...

O nee toch, 11 spelers gaan er zeker weg en er komt niemand voor terug. Nu gaan we vast degraderen. Paniek!

Room
Diks
Kashia
vd Werff
Acenteh
Yeini
Qazaishvili
Nakamba
Ibarra
Durdevic
Olinik
8 juni 2015 om 12:59

Hopen dat er 1tje blijft(vejinovic, propper) nakamba vindt ik voetballend tekort komen voor het spel dat bosz voor ogen heeft.

8 juni 2015 om 13:02

Nou, probeer maar eens op korte termijn 11 vervangers te regelen die op een gelijkwaardig niveau zitten. Vitesse heeft nu echt een geweldig team waar ik echt van heb genoten en ik had wel willen zien hoe ze het in Europa zouden doen.

8 juni 2015 om 13:14

Precies, buiten Jan Arie blijft de hele verdediging in tact, Op het middenveld en in de aanval veranderd er zo wel wat met maar 2 van de 6 plaatsen hetzelfde ingevuld. Vind Djordevic die plek zeker aankunnen en Qazaishvili wordt gewoon nog beter zonder Vejinovic en Propper. Denk trouwens niet eens dat ze allebei weggaan en er zal best nog wel wat leuks bijkomen. Snap die paniek ook niet helemaal

8 juni 2015 om 13:49

Als de opstelling daadwerkelijk zo wordt, dan dient Qazaishvili de kar te trekken op het middenveld volgend jaar. Aan hem de taak om de jongens te begeleiden en eventueel bij te sturen tijdens de wedstrijden. Het zal niet eenvoudig zijn, maar je hebt gelijk door aan te geven dat hier een goede mogelijkheid in ligt verscholen. Qazaishvili kan zich op deze manier namelijk sneller ontwikkelen aangezien er meer van hem gevraagd zal worden in deze situatie.

8 juni 2015 om 14:44

Zie ze Leerdam ook niet zo snel laten vertrekken en waarschijnlijk zag hij ook wel in dat hij minder was dan Propper. Neemt niet weg dat hij zich niet kan revancheren en de rechthalfplaats weer opeist. Was in zijn eerste jaar toch wel een revelatie en zal dat talent niet inneens verloren zijn.

Ach komt er toch weer een nieuw leger vanuit Chelsea. Gaat natuurlijk nergens over. Club die niks zelf opbouwt. Ik snap ook wel dat die Gelredome altijd leeg is, je wil jezelf toch ook niet associëren met dit soort beleid.

8 juni 2015 om 13:30

Het is wel duidelijk dat jij in ieder geval; geen flauw benul hebt wat het beleid van de club is, misschien moet je je daar eerst is in verdiepen.

8 juni 2015 om 13:38

Er is geen enkel beleid, dat is ook het probleem. Gewoon hap snap beleid en veel geld spenderen. Beetje wat City en Real in het groot doen. Totaal niet serieus te nemen dat zogenaamde "beleid".

8 juni 2015 om 13:59

Je maakt jezelf alleen maar lachwekkende Mrmihajlovic. Vitesse spendeert al een paar jaar veel geld aan de jeugdopleiding, waarbij je de komende jaren de vruchten zult gaan zien. Daarnaast valt het aantal huurlingen enorm mee (vorig jaar 4 waarvan er maar twee structureel speelden), word er weliswaar elk jaar verkocht, maar gebeurd dat niet bij elke club?

8 juni 2015 om 14:04

Blij dat jij het allemaal weet. Het beleid van vites is prima in mijn ogen. Er wordt veel geinvesteerd in de jeugdopleiding. Oud-spelers als hofs, vd schaaf, knol als fulltime trainers, meer elftallen en meer begeleiding, geweldig complex, beloften kampioen etc etc. Maar dat vind jij natuurlijk geen goed beleid...

8 juni 2015 om 14:04

Jouw reactie is eerder niet serieus te nemen. Dat je een mening hebt is helemaal prima en je goed recht, maar het zou je sieren als je iig wat feiten hebt om je mening te kunnen onderbouwen.

Mo Allach is juist aangetrokken om een lange termijn beleid op te stellen. Zo is er de afgelopen tijd flink geïnvesteerd in de jeugdopleiding. Voorheen waren er geen fulltime coaches, die zijn er nu wel. Er is geïnvesteerd in innovatie, oud-spelers zijn terug gehaald als trainer of assistent-trainer (van der Schaaf, Knol, Jansen, Hofs, Ax etc.). Daarnaast is de scouting vanaf 0 opgebouwd. Vitesse moet bekend gaan staan om verzorgd aanvallend voetbal. Deze speelstijl is doorgevoerd door de hele jeugdopleiding tot en met het eerste elftal. De jeugdopleiding moet de levensader van de club worden.

Vitesse heeft wel last met de ffp. De begroting is nog steeds niet sluitend maar daar wordt hard aangewerkt. Het aantal grootverdieners uit de tijd van Jordania loopt terug, het salarisplafond is naar beneden bijgesteld en aan de andere kant nemen de inkomsten ieder jaar toe. In het verleden was de club erg afhankelijk van Chelsea huurlingen, maar het is de bedoeling dat dat langzaam aan afgebouwd wordt. Het streven is om jaarlijks 1 tot max 3 spelers van Chelsea te huren. De rest van de spelers wordt transfervrij gehaald of voor een laag bedrag gekocht en de eigen jeugd moet beter gaan doorstromen naar het eerste elftal.

Al met al heb ik veel gemoppert op Allach en de Wit, soms terecht, soms onterecht. Maar ik heb inmiddels al genoeg mooie dingen zien ontstaan op Papendal waardoor ik nu toch wel vertrouwen heb in beide mannen en het beleid dat ze uitgestippeld hebben. Daarnaast hadden ze Bosz ook kunnen ontslaan toen de resultaten uitbleven. Dan zou je gelijk hebben over het ontbreken van visie. Maar ze hadden vertrouwen in Bosz en zijn visie en boden hem juist op dat moment een contractverlening aan.

9 juni 2015 om 14:42

Vandaag alweer een jeugdspeler kwijtgeraakt aan De Graafschap. Opleiden is een ding, maar ze laten ze allemaal weer gaan zodat ze elders opbloeien. Kortom ook dat getuigd van heel erg weinig visie. Genoeg voorbeelden van spelers die elders doorbreken die bij Vitesse onder contract stonden.

9 juni 2015 om 16:00

Dat je bij een andere club doorbreekt wil niet zeggen dat je goed genoeg bent voor het niveau wat vitesse nastreeft.

8 juni 2015 om 15:29

Leeg? Gemiddeld 18.000 toeschouwers. Noem dat maar leeg.

9 juni 2015 om 14:44

17.100 gemiddeld, daar staat je mee op plaats 8. Zelfs NAC trok meer bezoekers dan Vitesse. Zegt toch wel genoeg neem ik aan. Het is dat andere stadions niet groter zijn, anders bungelde Vitesse ergens onderaan.

10 juni 2015 om 11:09

Dat vele stadions kleiner zijn, heeft een reden: clubs verwachten het niet te kunnen vullen. NAC is een positieve uitzondering, maar clubs als Excelsior, Sc Cambuur etc. zullen echt geen 18.000 toeschouwers trekken. En hoe dan ook: 17.100 toeschouwers kun je geen leeg stadion noemen.

Dat er een aantal spelers weg zouden gaan was wel duidelijk. Van een aantal spelers die in dit artikel genoemd worden is nog niet eens zeker of ze weg gaan, dan kan je eenzelfde artikel bij meerdere clubs in Nederland maken.

Natuurlijk zullen er waarschijnlijk wel relatief veel spelers weggaan. Maar daartegenover staat dat we in ieder geval al Van der Werff en Sheran Yeini (verdedigende middenvelder) binnen hebben gehaald. Ook zullen een aantal talentvolle jeugdspelers vanaf komend seizoen definitief aansluiten bij het eerste.

Ik heb er dus nog best vertrouwen in dat we komend seizoen een degelijke selectie hebben. Laten we eerst maar eens afwachten welke spelers er nou echt vertrekken voordat er conclusies getrokken worden.

Puur vanuit het Nederlandse voetbal geredeneerd was iedereen hier bang voor. Een gekortwiekt Vitesse in Europa. Vergezeld door de gedegradeerde Eagles en het leeggekochte AZ. Je kan wat dat betreft zo veel beter Feyenoord daar hebben. Met een Kuyt op komst. Maar enfin, dit seizoen waren ze heel erg goed en tot noch toe hebben ze het altijd weer op kunnen bouwen. Laten we hopen op het beste.

8 juni 2015 om 14:16

Tja met een kuijt op komst en zonder ( in ga ook speculeren zoals in het atikel ) Clasie, Kongolo, Elhamadi, boetius, Veilhena, Immers. Allemaal spelers die ook in de wandelgangen worden genoemd dat ze willen vertrekken.

Wat een sensationele onzin weer. Er gaan spelers weg er komen spelers, like always.

8 juni 2015 om 13:08

Haha idd! en ieder jaar in juni weer hetzelfde sensationele nieuws...

8 juni 2015 om 13:20

En elk jaar gaat het vervolgens weer goed qua prestatie. Het ligt er ook aan dat er drie huurlingen van Chelsea bijzitten. Die rekenen ze mee als vertrek, maar er komen er altijd weer wat terug. Ook zonder die jongens staat er een prima basis nu met Vd Werff en Yeini erbij.

8 juni 2015 om 13:21

Ja en dan net als elk seizoen het eerste halfjaar er niets van bakken omdat niemand op elkaar is ingespeeld. Dan zal Vitesse in de voorrondes van Europa er wederom direct uitvliegen tegen FC Oostblok en in het rechterrijtje in de Eredivisie bungelen.

Vervolgens zetten ze in de tweede helft van het seizoen weer een fantastische reeks neer omdat de spelers eindelijk elkaars loopacties begrijpen en dan eindigt Vitesse weer rond plek 4-6, om dezelfde cyclus het seizoen erna weer te doorlopen.

8 juni 2015 om 13:59

En dan. Alsof de rest het wel heeft laten zien. haha. Iedereen in Nederland is in paniek of reageert uit jaloers gedrag omdat hun club naast het potje heeft zitten plassen.

Vitesse heeft, mocht al deze spelers vertrekken. Gewoon nog een goed team staan. Hier komen weer 3 huurlingen bij en Vitesse is druk bezig met 2 versterkingen te halen als Propper vertrekt.

Weet je wat het is. In het artikel staan allemaal speculaties. Als we dan de positieve speculaties erbij gaan pakken dan heeft Vitesse volgend seizoen een Nathan van Chelsea. Traore alsnog een jaar te huur. Zal een Symack komen en is Kalas onze nieuwe linksback.

Tja, dan hoor je niemand klagen.

Ik ben wel van mening dat Vitesse de huurlingen snel moet krijgen om ook zo met het sterkste team aan te treden in Europa.

8 juni 2015 om 14:35

Bij elke club vertrekken spelers, maar een heel elftal is gewoon bizar. Clubs als Feyenoord, AZ en Heerenveen zullen volgend jaar zeer waarschijnlijk een stuk meer intact zijn. Psv, Ajax en AZ laten wel vaak goede dingen in Europa zien en dit seizoen heeft Feyenoord ook heel goed gepresteerd door in de poule boven de uiteindelijke EL winnaar te eindigen.

Het punt is dat Vitesse op deze manier zich niet goed kan ontwikkelen als club. Elk jaar 3-4 spelers huren van Chelsea voor de basis (ze worden meestal niet gehaald voor de bank) levert nooit een positief resultaat op. Ze staan eigen jeugd of eigen gekochte spelers in de weg en als ze goed presteren vertrekken ze gratis terug naar Chelsea. Zo maak je geen winst als club en kan je financieel (en dus uiteindelijk ook sportief) niet groeien.

Ik hoop trouwens voor jullie dat die huurdeal met Nathan Ake niet doorgaat. Wat een verschrikkelijke speler is dat zeg. Ik volg hem bij Chelsea niet echt, maar bij wedstrijden van Jong Oranje hoort hij steevast tot de slechtste spelers op het veld. Gooi er dan maar een jeugdspeler in.

8 juni 2015 om 14:45

Vorig jaar ging het eerste half jaar juist geweldig goed, waardoor we in de winterstop gedeeld 1e stonden met Ajax..

8 juni 2015 om 13:25

Klopt, maar zorg dan wel dat je Europees ook een x wat presteert..

8 juni 2015 om 14:39

Ja zeg dat tegen elk Nederlandse club.
Ze hebben allemaal niks te zoeken in Europa.
Denk je nou echt dat Ajax aankomend seiz.champions legeau zit,haha.
Of dat PSV overwintert,on geacht welke tegenstanders ze treffen in de groepsfase.
Denk na.

8 juni 2015 om 15:00

Ik heb het over vitesse, niet over andere nederlandse clubs. AZ PSV Feyenoord en Ajax gaan bijna nooit de eerste ronde eruit. Clubs als Utrecht Vitesse halen de voorronde niet eens

8 juni 2015 om 18:01

En uitgeschakeld worden door een Oostenrijkse club of 1 uit de oostblok is niet erg,zijn volgens jouw Europese topclubs.
En dat Vitesse door Anzi met Eto'o werd uitgeschakeld is een schande?
Schande tegen Petrolul,dat vindt ik wel.
Maar petrolul,als je de wedstrijd hebt gezien,alle geluk van de wereld had.
Oke telt niet mee,maar gebeurt wel.doodgewoon Pech.
Weg gespeeld door Salzburg 2x over,dat is een schande voor het Nederlandse voetbal.
1keer weggespeeld kan maar 2x thuis en uit,dus kijk voortaan eerst naar je eigen club.

Zijn allemaal aannames wat betreft velthuizen, Leerdam, Dauda. Maar wist je dat het heel goed voor Vitesse is dat dit gaat gebeuren. Vitesse is bezig om gezond te worden, dure krachten als Jarie, Labyad, Propper, Vejinovic, zijn jongens die in de top van Nederland zitten qua salaris. Ook Eerstgenoemde als Leerdam, Velthuizen en Dauda verdienen aardig. Ee schuiven 2 spelers dior vanuit Jong Vitesse, en komt Nakamba defenitief naar het 1e elftal Osman en Lieftink kunnen als vervangers van Propper en Vejinovic gezien worden, daarbij schuift waarschijnlijk Houwen door als.2e keeper, dan heb je met Nakamba, Lieftink,Osman, Vd Werff, Yeini en Houwen al 6 nieuwe spelers waar je niet van achteruit hoeft te gaan.

8 juni 2015 om 13:26

Als je er niet op achteruit denkt te gaan, zijn Osman en Lieftink in jou visie dan al zo goed, of zijn Propper en Vejinovic dan niet zo best naar jouw idee? Aangezien zij volgens jou gezien kunnen worden als vervangers van deze 2.
Er zal vast niet direct een man over boord zijn, maar toch aardig bepalende spelers als de 4 dure krachten die je opnoemt enkel vervangen door eigen jeugd en dan zeggen dat je er niet op achteruit denkt/hoeft te gaan, is naar mijn mening wat al te optimistisch.

8 juni 2015 om 13:36

Nee tuurlijk ga je er kwalitatief op achteruit. Ik bedoelde meer qua aantal. Er gaan er een hoop weg, mischien wel 12. Maar ondertussen zijn er al (met doorstroming jeugd) 7 nieuwe spelers. Ook kan er gewoon wat geinvesteerd worden, en als ik de namen lees wie ze willen, of al in gesprek zijn komt het echt wel goed. Drost, Saymak, Necid, Nathan, Christensen, worden onder andere genoemd. Komt echt wel goed.

Ieder jaar hetzelfde nieuws inderdaad.

De 3 huurlingen gaan terug naar Chelsea en daar komen er weer 3 voor terug (hopelijk wederom Traoré en Wallace). Velthuizen, Leerdam en Dauda zijn uitgerangeerd en te duur voor de bank. Door hen te verkopen (of vrije transfer) behaald Vitesse al bijna de doelgestelde twee miljoen aan bezuiniging op salariskosten. Mori is een goede 12e man. Voor vd Heiden heeft Vitesse al een opvolger.

Propper en Vejinovic zijn nog niet weg. Er moet wel eerst een club komen die de juiste prijs neerlegt (beiden hebben nog contract tot 2017!)

Dit oude nieuws wordt allemaal weer met heel veel sensatie gebracht, maar het nieuws stelt werkelijk waar niets voor. Naast doorstroom van Osman en Lieftink (van landskampioen Jong Vitesse) naar Vitesse 1 heeft Vitesse ook alweer drie spelers aangetrokken. Maar dat zal deze VZ-redactie waarschijnlijk niet interesseren. Met dit soort titels draagt VZ bij aan verkeerde beeldvorming.

Hierbij het elftal van Vitesse zonder huurlingen, zonder Propper en Vejinovic en zonder verdere versterking.

Room
Diks
Kashia
vd Werff
Achenteh
Rashica
Yeini
Qazaisvili
Ibarra
djurdjevic
Oliniik
8 juni 2015 om 13:21

Een prima basisopstelling zou ik zeggen, wat een sensatienieuws weer.

8 juni 2015 om 13:55

helemaal met je verhaal eens !

Inzake de opstelling:
Alleen Achenteh mag nu onderhand weleens serieuze concurrentie krijgen.
En Ibarra mag van mij ook vertrekken. Brengt te weinig en er zullen ongetwijfeld betere en goedkopere spelers voor die positie te vinden zijn.
Met Djordjevic heb je een speler op een belangrijke positie staan, die zich moet bewijzen. Het mooie zou zijn om Traoré nog 1 seizoen te huren. Anders kijken naar een alternatief. Dauda mag sowieso weg !

Daarnaast zullen we ongetwijfeld weer 2-3 nieuwe huurlingen van Chelsea krijgen. Aan Peter Bosz om er weer een swingend en winnend geheel van te maken !

8 juni 2015 om 14:01

Prima opstelling.

Vind het wel leuk hoe iedereen hier reageert zonder enig verstand...
Nu schrijven ze ons af omdat spelers als Dauda vertrekken. Maar als deze zelfde Dauda bij hun wordt aangeboden zal hun clubje deze speler nooit nemen.
Dus waarom dan de paniek dat hij bij ons gaat??

De Gelderlander..... pfffff. Zeer geloofwaardig als het over Vitesse gaat.

8 juni 2015 om 13:31

Sensatie niks aan de hand elk jaar staat er een goed elftal hoop dit jaar alleen al vanaf wedstrijd 1 en niet na de 5e speelronde pas opstelling voor Vitesse tot nu toe Room Diks Kashia Vd Werff Accenteh Vako Yeini Leerdam Ibarra Djurdjevic Ollynek eventueel hele linker flank vervangen en misschien en afmaker ala Traore

Kijk, Vitesse zal ongetwijfeld weer een goed team op de been brengen. Het enige nadeel is dat het een tijd duurt voordat ze op elkaar ingespeeld zijn. Voordat er weer iets staat moet je alweer aan een inhaalrace beginnen en is het Europees weer uitgelopen op een drama. Hier zullen ze toch wat aan moeten doen, want je staat redelijk voor schut als je dadelijk weer tegen een bulgaarse middenmotor eruit vliegt.

8 juni 2015 om 14:43

Ja of door Red Bull,ja zo staat al jaren het Nederlandse voetbal verschut,he.

8 juni 2015 om 15:06

Zijn wij ooit door een Bulgaarse middenmoter uitgeschakeld? Ik dacht het niet! De eerste keer door Anzhi, wat op dat mom,ent een van de rijkste clubs in Europa was en o.a. Etoó in de selectie had en de tweede keer door een Roemeense topclub die in datzelfde jaar net geen kampioen van Roemenie werd. Daar kun je beide van verliezen...

Wow wat een nieuws, ik moet mezelf even herpakken en ga inderdaad nu maar eens overwegen om na 30 jaar geen seizoenskaart meer te nemen. Sinds dat Chelsea er in zit spelen we niet meer om nacompetitie maar om Europees, maar omdat ik kan me niet meer identificeren met mijn club en juich dus niet meer bij al die mooie doelpunten. Hahahaha, dat die flapdrol ook nog het gewenste bijval krijgt hier in de reacties is de reden dat dit soort stukken nog steeds worden geplaatst, omdat er mensen zijn die gevoelig zijn voor alles wat er wordt geroepen. Dus je kan je er aan irriteren, maar zo werkt het nou eenmaal. Dus misschien kan ik dan wel wat bijdragen aan de positieve beeldvorming:
-Nog steeds eigen jeugd die doorbreekt
-Aantal supporters tov aantal inwoners relatief zeer goed! Ja klopt Gelredome is iets te groot, maar zegt niks over het relatief aantal voetballiefhebbers un Arnhem en omstreken. Daarnaast groeit het aantal steevast de laatste jaren, nee niet door huursupporters uit Londen grapjurkjes.
-Raar dat niemand iets over Utrecht zegt, 2 x zo grote stad, minder supporters??????
-We hebben dit jaar genoten van het spel!
-De sfeer in het stadion wordt steeds beter, ook door inspanning van Vivo1892!
-Dankzij deze samenwerking met Londen, zijn er weer mooie groeibriljanten te zien op de velden, zoals Traore, dat moet elke voetballiefhebber moet dat mooi vinden. Vroeger had PSV dit met Alex bijvoorbeeld, nu wij... ja en?
-Oh ja, de beloften kampioen!
Ach, ik heb me toch weer laten verleiden om op dit soort zaken te reageren, waar ik dat eigenlijk al een tijd niet meer doe om dat het niks brengt. Ik kan alleen voor mezelf spreken en mijn Vitesse hart klopt als nooit tevoren, je voelt weer in de stad dat het leeft en dat na een slopende 10 jaar ellende de trots langzaam weer terugkomt. Nu al zin in komend seizoen, genoeg transferperikelen om de voetballoze zomer mee te vullen! HUP Vites!

8 juni 2015 om 15:31

Het identificeren met de club gaat meer om de spelers die telkens komen en gaan. Daar is natuurlijk niets van gelogen. Evenals de wijzigingen op bestuur niveau. Daar is ook niets van gelogen. Daarnaast speelt het ffp mee wat nu gevaarlijk gaat worden voor Vitesse.

Je speelt nu inderdaad in de subtop maar hebt er niet meer supporters bij ondanks dat je nu aantrekkelijker voetbal speelt.
Jou doet het schijnbaar niets, maar genoeg mensen wel.

Trouwens wel leuk dat je roept dat er extra supporters zijn ieder jaar. Niet gek als je familie van je eigen jeugdspelers steeds goedkoper en zelfs gratis laat kijken om zo het stadion te vullen.

8 juni 2015 om 17:24

Ze hebben een vaste kern van gemiddeld 18000 man, in goede en in slechte tijden. Dat er nu ineens geen 25000 man zitten, is juist waar we trots op moeten zijn, betekent dat we geen gloryhunters hebben, wat heel veel supporters wel hebben. Toen Vitesse in 98 over ging naar het gelredome, was het jaren uitverkocht. Die mensen komen wel weer, die zijn om uiteenlopende redenen niet meer gekomen, waaronder dar ze de supporters niet serieus namen. Nu is er een goede beleid met straks in de toekomst weer eigen jongens zoals Vitesse altijd was.

9 juni 2015 om 08:19

Goed beleid is jeugd doorvoeren en niet een handvol spelers huren dat uit eindelijk een jaar later weer vertrekken. Daarmee groei je als club zijnde ook niet echt. Je moet juist gaan naar een elftal wat door je eigen club is gemaakt en op door kan borduren. Hier en daar een aankoop maar vooral door eigen jeugd. Daar is vitesse volgens mij wel goed bezig met de nieuwe accomodatie, maar voorlopig zie je daar nog weinig van op het veld.

Marko Vejinovic heeft al verklaart dat hij open staat voor Feyenoord. Van mij mag hij komen.prima versterking.

8 juni 2015 om 13:36

Zou ik toch een vreemde stap vinden, is sportief gezien nou niet echt een stap omhoog vooral nu feyenoord geen europees speelt.

8 juni 2015 om 14:10

Feyenoord is in alles groter dan Vitesse vraag het anders aan Peter Bosz zelf.

8 juni 2015 om 14:48

Ja Naam,voetballend echt niet,en als Feyenoord geen aankopen doet.
Verwacht ik ook dit jaa,het zelfde lot voor Feyenoord.
Vindt het trouwens wel Jammer,voor mij na Vitesse de mooiste club van Nedeland.

8 juni 2015 om 14:20

Haha je bent net als de schrijver van dit stuk puur aan het gokken. Ten eerste wil Veijnovic na het buitenland. Ten 2e heeft Feyenoord het geld niet om zomaar 4 miljoen te betalen.

En waarom Europees voetbal inleveren voor geen Europees voetbal.

8 juni 2015 om 14:40

Veijnovic zou enkel komen als Clasie vertrekt. Ik denk dat we het er wel over eens kunnen worden dan Clasie voor minimaal 10 mil vertrekt (dat is immers vorig jaar met een korter contract al geboden).

Feyenoord kan/wil niet investeren voordat er mensen vertrekken, maar als ze gaan is er echt wel geld beschikbaar.

8 juni 2015 om 14:59

Dan is het afwachten wanneer een speler als Clasie vertrekt en een speler als Veijnovic nog geen club heeft gevonden. Dit is dus allemaal speculeren zoals het hele artikel hier boven.

Ach Borgman vd Gelderlander is een tweederangs journalist met een hekel aan Vites. Even een realistisch verhaal: -Velthuizen gaat weg. Die zit op de bank voor een veel te hoog salaris. Missen we niks aan. Zijn vervanger Houwen uit de jeugdopleiding staat al klaar. - vd heijden gaat weg. Goede opbouwer matige verdediger. Met vd werf al een prima vervanger. - propper is niet te behouden. Met yeni al een vervanger in huis. -wallace is uit de basis gespeeld door diks (eigen jeugd) en missen we dus niet. -dauda is derde spits achter traore en djurdevic. Kan dus beter vertrekken. - Traore is geweldig en gaan we missen. - mc earchren wordt waarschijnlijk nog een jaar gehuurd. -labyad gaan we zeker niet missen, drama. Olyynk op zijn plek. Van vejinovic is nog maar de vraag of hij vertrekt. Kortom alleen het vertrek van Traore en Propper doet er echt toe. Valt dus allemaal best mee en daarbij misschien blijft Traore nog wel een jaartje?????

8 juni 2015 om 13:54

Als ik jouw verhaal lees valt het inderdaad wel mee. Labyad drama ja? Ik dacht dat hij het dit jaar aardig gedaan heeft, maar ik heb niet alle wedstrijden van Vitesse gekeken. Het viel me op.

8 juni 2015 om 14:08

Heel egoistisch. Schieten uit alle posities, vaak balverlies waar uit gescoord wordt. Heel af en toe een briljante aktie maar geen fijne jongen in de groep.

8 juni 2015 om 14:10

Yeini is een verdedigende middenvelder die ook centraal in de verdediging kan spelen. Die zie ik eerder als vervanger van Vejinovic. Mocht Marko wel blijven dan kan Yeini op 6 en dan kan Marko op de plek van Pröpper. Ik denk dat je dan weer een geweldig middenveld zult hebben.

Wallace zou ik best nog een jaar willen huren, maar dan wel als rechtsvoor. Als back was hij om te huilen zo slecht. Ibarra werkt hard en heeft dreiging, maar veel te weinig rendement. Labyad is irritant, maar ik vind hem wel beter dan Ollinyk en hij heeft een hoger rendement.

Dat huurlingen passanten zijn, dan weten we maar als te goed. Maar om 1 jarige contracten af te laten lopen terwijl je het geld nodig hebt, is dom.

Zo'n Van der Heijden en Mori had je vorig seizoen al moeten verkopen. Elke Euro was meegenomen.

* Dat Pröpper weg gekocht gaat worden is logisch. Hij verdient zeker een stap opwaarts en vertegenwoordigt een behoorlijke transfersom, zeker nu hij ook international is.
* Maar Vejinovic zou ik als architect toch nog een jaar in Arnhem houden.
* Dauda mag zeker weg. Hij is simpelweg niet goed genoeg en dan moet je afscheid van elkaar nemen.
* Leerdam past wel, maar is om de één of andere reden buiten het elftal gevallen, ondanks dat hij in 2013-2014 top presteerde. Met Yeini is er al een opvolger in huis, hoe goed hij is, is mij onbekend.
* Pietje Bikkel moet je bedanken voor bewezen diensten. Zijn rol is door Room overgenomen en met Houwen hebben een groot talent in huis, die als 2e keep mag/moet fungeren.
* En wat mij betreft verkopen ze ook Ibarra. Speelt al geruime tijd in Arnhem en vertegenwoordigt ook nog een waarde. Voor hem moet je gemakkelijk een gelijkwaardige vervanger kunnen halen, die nog goedkoper is ook.

De titel komt dramatisch over, maar gelukkig valt het allemaal mee. Vanuit de jeugd komt het één en ander aan.
De meeste zorgen gaan uit naar een linksback - centrumspits (hopen op nog 1 jaar Traoré mag altijd) - rechtsbuiten. Voor die posities moeten we kijken naar directe versterkingen.

Na GAE of Vitesse na twee wedstrijden uit Europa, geweldig.

8 juni 2015 om 14:50

En na de winter geen 1 Nederlandse club meer in Europa.

Wordt weer een dramatisch europees jaar voor Nederland met gae en vitesse die gelijk zullen worden uitgeschakeld en Nederland veel punten gaat kosten.

8 juni 2015 om 14:02

En wat zegt je glazen bol over het avontuur van Ajax in de Europa League (want die voorronden kun je wel vergeten met dat slome spel) ?

On: Waarom zo negatief ? Lees bovenstaande stukjes maar eens van supporters, die meer betrokken zijn bij Vitesse !

8 juni 2015 om 14:24

Ajax gaat eerst de cl halen, poulefase niet overleven en daarna een rondje Europa League verder komen. Standaard ajax seizoen)

8 juni 2015 om 14:03

Ja groot gelijk in. Vitesse heeft zoals gewoonlijk de selectie pas weer op volle sterkte op 1 September 2015. Terwijl de eerste wedstrijden al in Juli op de rol staan. De meeste clubs die europese voorronde spelen zullen juist al in Juli hun selectie klaar hebben om zo goed mogelijk voor de dag te komen.

Wij gaan europaaaa in, en jullie haters lekker niet!!

8 juni 2015 om 14:38

Nederland ligt toch ook in Europa?

8 juni 2015 om 15:01

haha dat klopt. En voor Heerenveen is elke uitwedstrijd ( op Cambuur na) een Europees aangelegenheid.

8 juni 2015 om 15:04

Ja precies, buiten Friesland spelen is al europees spelen voor Heerenveen :D

Borgman schreef 4 maanden geleden dat seizoen verloren was voor Vitesse.
Dan is zijn seizoen als Vitesse volger ook wel mislukt. Ga wat anders doen man.
Voor Mori en vd Heide zijn al vervangers. dit jaar waren er 3 van Chelsea, andere jaren ook wel 5.
Dus dat lost zich wel op. Hopelijk Tigadouine terug halen van NAC en goede linksback.
Ik denk dat AZ volgend seizoen meer verzwakt is.

De selectie voor volgend seizoen is al bijna rond. Voor de belangrijke posities, op de spits na, is al een goede Back-up. Dus laat ze maar blaten, komt helemaal goed. En als de versoepeling van de FFP eind van de maand wordt ingevoerd door de UEFA is er zelfs helemaal veel mogelijk.

Mourinho moet is een keer sneller denken wie die wil uitlenen aan Vites want hii komt er altijd veel te laat mee

Dauda en Velthuizen blijven zitten, verdienen dik salaris!

Room
Diks
Kashia
VD Werf
Kruiswijk
Bosz
Yeni
Lieftink
Ibarra
Djurdevic
Olynik
9 juni 2015 om 09:37

haha geen Vako??? dan hoop ik voor je dat je even een moment heb gehad van verstandsverbijstering !!

Vako?

Wie is dat?

9 juni 2015 om 16:40

By the way: Vako is Valeri Qazaishvili. Moet toch opgevallen zijn dit seizoen, zeer goede speler, echt talent.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren