Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Halst snapt Bruma niet: ‘Hij stopt gewoon met lopen!’

Laatste update:

Jeffrey Bruma en Bruno Martins Indi vormden vrijdagavond samen het defensieve hart van Oranje in de oefeninterland tegen de Verenigde Staten. De verdedigers van PSV en FC Porto stapten echter als verliezers van het veld: ondanks een 3-1 voorsprong na zeventig minuten werd het toch nog 3-4 in Amsterdam. Analyticus Jan van Halst was kritisch op Bruma voor de rol die hij speelde bij de 3-2 van John Brooks.

/

Klaas-Jan Huntelaar leed op de helft van de Amerikanen balverlies en daarna ging het snel: Brooks maakte meters, Michael Bradley werd aangespeeld en die zag hoe DeAndre Yedlin aan de rechterkant opstoomde, langs Daryl Janmaat. Met binnenkant voet gaf de verdediger de bal naar het midden en daar tikte Brooks de bal volledig vrijstaand in het doel. Van Halst liet met videobeelden zien dat Bruma een vreemde rol speelde.

“Hij is een centrale verdediger en dan moet je toch met je man meelopen? Bruma staat eerst bij z’n man, gaat dan eerst heel raar stappen en achter zijn rug komt dan Brooks. Hij stopt gewoon met lopen! Hij zit een beetje te kijken, dat is toch ongelooflijk? Dat is een ‘het zal wel goed komen’-mentaliteit, ik vond het zo raar”, aldus Van Halst bij FOX Sports. Na die 3-2 tekenden Daniel Williams en Bobby Wood nog voor de 3-3 en 3-4.

Jeffrey Bruma scoorde tegen de VS...

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Oranje onwaardig. Snap niet dat ie steeds word opgeroepen

6 juni 2015 om 08:42

daar heb je gelijk in, zakte vol-le-dig door het ijs. geef hem maar een fijne vakantie en meld je dan maar weer bij psv

6 juni 2015 om 08:51

wat is die slecht zeg...dat er nog 10 vind dat hij een voldoende scoorde...ongelooflijk

4 doelpunten tegen is al superslecht, maar ook nog tegen de VS, wordt tijd dat guus opstapt , des te sneller zijn we ook weer van Blind af voor de volgende kwalificaties :P

6 juni 2015 om 14:38

Tuurlijk is Bruma te slecht, maar vergis je niet in de tegenstander VS. Deden het al zeer behoorlijk op het WK, ook tegen grotere landen, die zitten er echt aan te komen met deze nieuwe generatie.

Zardos, Yedlin en Brooks zijn al een paar van die heerlijke talenten en ik ben er zeker van dat met de groeiende populariteit van voetbal in Amerika dat er binnen 10 jaar een zeer sterk elftal staat. Ze hebben ook nog Zelalem en Hyndman die eraankomen bijvoorbeeld en in dat land heerst gewoon het ultieme topsportklimaat. *oja en ze hebben gewoon een hoop inwoners natuurlijk.

6 juni 2015 om 17:20

Julian Green niet te vergeten.

6 juni 2015 om 08:51

Bruma heeft de potentie niet. En hij heeft dat ook nooit gehad. Dat is nu juist het probleem. Hij had beter MMA kunnen gaan doen. Voetballen is niets voor hem.

6 juni 2015 om 09:08

Puur omdat hij voor PSV speelt. Is geen andere mogelijkheid. Wat zakte hij door de mand tegen een op papier zwakkere tegenstander. Je hebt met dit Oranje gewoon afbrekers nodig in de verdediging. Van Dijk, Vlaar, eventueel de Vrij aangezien die het prima heeft gedaan in Italië. En als eventuele invaller van Beek aangezien dat toch de CV gaat worden van de toekomst als hij zo blijft ontwikkelen.

6 juni 2015 om 09:16

hoe bedoel je puur dat hij voor PSV speelt? bij HSV was het ook helemaal niks, en bij chelsea hebben ze hem niet voor niks laten gaan

hij heeft de fysiek maar kan niet voetballen

6 juni 2015 om 09:34

Hij is puur opgeroepen omdat hij bij PSV speelt, bedoelt hij te zeggen. Hoe is het mogelijk dat deze kneus de voorkeur krijgt boven Virgil van Dijk??

6 juni 2015 om 09:36

Dat hij geselecteerd wordt, Hiddink heeft een "psv en Affelay" voorkeur.

6 juni 2015 om 10:06

Wij zijn niet bang want bruma is erbij haha mafkees die bruma . Slechte speler

6 juni 2015 om 10:08

@tinuske, Wil hier mee zeggen, dat Hiddink nogal een voorkeur heeft voor PSV spelers. Narsingh, Bruma, Rekik zijn alle drie niet Oranje waardig. Ook al spelen ze bij de Kampioen. Ze waren wel de zwakste schakels. Dan zou je nog kunnen zeggen ik neem ze mee voor de ervaring. Maar dan lijken me van Beek/kongolo betere opties aangezien deze meer potentie hebben laten zien. Bruma is bij Man-City (wat nog kan). Door de mand gevallen en de overige clubs waar hij speelde ook. Daarnaast voordat iemand gaat zeggen zet die Feyenoord bril af omdat ik kies voor van Beek/kongolo. Ik ben alles behalve voor Feyenoord, maar dit zijn wel de twee Cv's die het verste kunnen shoppen mits ze de juiste keuzes maken.

6 juni 2015 om 10:15

Hadden ze reikikikikikikiki ook meegenomen??

6 juni 2015 om 10:25

Ronal-DOH! Ik ben het volledig met je eens. Hiddink die continue zn PSV vriendjes selecteerd. Belachelijk. Jeroen Zoet,Bruma,Rekik, Luuk de Jong, Affelay allen zijn wel eens een keer uitgenodigd. Het gaat echt nergens over, voor al die spelers heb je gewoon betere. Wat een grap! De KNVB had moeten doorpakken en de keuze moeten maken voor de nieuwe generatie trainers. Achteraf jammer dat Ronald Koeman het niet is geworden.

6 juni 2015 om 10:51

@simon @ronal

Wie wil je dan oproepen in de verdediging???
Kongolo speelt gewoon dramatisch de laatste maanden, terwijl Bruma nog wel redelijk speelde bij Psv. Gewoon een logische keuze.
Net als Luuk de Jong. Speelde gisteren gewoon goed een 7.
Narsingh ben ik met je eens. Die speelt bij PSV ook gewoon niet goed genoeg en mag niet opgeroepen worden naar mijn mening, net als Zoet.

6 juni 2015 om 10:53

Je begon goed maar als je dan Kongolo als alternatief noemt kan ik je niet serieus nemen. Weet je hoe slecht bij speelt de afgelopen maanden.

6 juni 2015 om 11:03

Mijn voorkeur zou echt uit gaan naar Janmaat/van de Wiel - Van Dijk, Van Beek, de Vrij, Vlaar, Willems/blind (ook als back-up Cvm). Dan heb je gewoon een goeie basis qua verdediging. En nog potentie zat om te groeien. En dan heb je nog de keuze om volgend seizoen te kijken hoe Hoedt/kongolo het doet en Douglas eventueel mits hij een nieuwe club vind.

6 juni 2015 om 11:06

Helemaal mee eens. Ik ben voor PSV maar god o god waarom word bruma opgeroepen......ik vind hem ook niet goed genoeg voor PSV hoor. Regio en izimat zijn een stuk beter.

Off: bruma's tekst tijdnskampioensfeest was toch: wij zijn niet bang want bruma is erbij.....nou als hij erbij zit dan siddert en beeft heel Eindhoven (en Nederland wanneer hij oranje aanheeft). Opzouten! Over paard getilde manische voetballer. Heb helemaal niks met Een gast met zo'n mentaliteit.

6 juni 2015 om 12:16

Ook een psv bril, wat dacht je van V beek.
Die heeft inzicht en kan het voetballend en positioneel goed oplossen.
De Jong gisteren een magere 5 niet geschikt voor dit niveau gaat te snel.
Narsingh de Jong Bruma ,martens Indy hoor je niet te selecteren.
Maar dat komt puur door onze Bondscoach die ook dat probleem heeft tactische 0

6 juni 2015 om 14:43

De Jong kopt een bal weg alsof hij wil scoren, kop hem dan niet weg... Echt een bedenkelijk niveau... Zo'n bal kop je toch zo ver mogelijk en niet gericht naar de rand van je eigen 16? Dat is de beste plek voor de aanvallende partij waar de bal kan vallen...

6 juni 2015 om 09:43

Langs daryl Janmaat, die toen al op de bank zat.....

6 juni 2015 om 09:49

Omdat het een PSV speler is mag hij er altijd staan.
De Vrij was stukken beter geweest!
Zie dat vaker dat bij trainers hun persoonlijke voorkeur vaak de overhand heeft terwijl juist het teambelang de boventoon moet zijn!
Hiddink is in mijn ogen ook een trainer die niet meer zijn spelers als een team kan laten functioneren.
Rijp voor het pensioen!

6 juni 2015 om 12:17

Ik ben het helemaal met je eens, Hiddink en zijn brabantse keuzes.

8 juni 2015 om 14:51

De Vrij was nog helemaal niet fit toch? Dan moet je ook geen risico nemen met het oog op de wedstrijd tegen Letland.

6 juni 2015 om 11:27

Belemaal met je eens. Je hebt De Vrij en Rekik achter e hand en dan laat je Vruma spelen.. thats weird

6 juni 2015 om 11:27

Wow.. let ff niet op de foutjes...

6 juni 2015 om 12:59

ik snap niet waarom hij virgil van dijk nog nooit mee genomen heeft. Die man doet het hartstikke goed bij celtic

7 juni 2015 om 02:19

Hij stopt met lopen omdat.... hij niet zo n goede conditie heeft als die Amerikanen die gewoon door blijven gaan tot het einde voor de winst. Dat is wat Nederland mist.
Ze hebben verloren op uithoudingsvermogen. Het zakte in als een natte krant.

Ik wens PSV veel succes in de CL met Bruma achterin. Hij heeft potentie maar komt het er ooit uit?

6 juni 2015 om 08:46

Je vraagt je af wat hij in Engeland heeft geleerd.
Ik verlangde haast naar Veltman. De eerste balcontact van Bruma was al wisselwaardig.

6 juni 2015 om 09:03

Ik denk niet dat het er ooit nooit gaat uitkomen. Ik zie hem over 2 jaar bij een club als Hoffenheim spelen en meer niet.

Ik vind het echt belachelijk dat hij werd geselecteerd. Het is niet omdat je bij PSV speelt en ook nog eens kampioen wordt dat je goed genoeg bent om bij Oranje te spelen.

6 juni 2015 om 09:08

Hij heeft geen potentie geen wedstrijd instelling,is volgevreten wil alleen maar salaris ontvangen.

6 juni 2015 om 09:57

Ik kijk nu al 2 seizoen naar Bruma bij PSV en ik zie een domme verdediger die nog altijd dezelfde verdedigende fouten maakt. Ik zie helemaal geen potentie hoor.

6 juni 2015 om 12:05

Plus geen enkele ontwikkeling. Bij Hsv maakte hij precies dezelfde inschattingsfouten en fouten die voortkwamen uit gebrek aan dom enthousiasme.

Zit gewoon geen verdedigersinstinct in die gast. Geen vuur.

6 juni 2015 om 12:58

Hij ziet er wel uit als een verdediger. Redelijk groot, ziet er sterk uit en is snel... helaas trapt iemand er meer in en weten de meeste tegenstanders inmiddels wel dat hij een zeer matige verdediger is.

7 juni 2015 om 02:20

Misschien heeft hij potentie als zijn vrouw maar bovenop ligt en het meeste werk doet denk ik.

Het was Blind en geen Janmaat maar dit terzijde Bruma is GEEN oranje niveau.

6 juni 2015 om 08:52

zoals we gisteren hebben kunnen zijn waren, zeker de eerste helft, de hele verdedigende linie niet oranje waardig. Ze werden allemaal continu voorbijgelopen. Ook Blind is op LB echt niet goed genoeg.

6 juni 2015 om 09:19

blind is wel goed genoeg voor LB, maar dan moet je wel goede centrumverdedigers hebben wat ook geld voor willems...blind speelt normaal gewoon erg goed heeft nu een keer een slechte wedstrijd gespeeld, tuurlijk zijn er betere LBs geweest maar ik zou zo niet weten wie momenteel beter is

wel ben ik het eens dat hij voor manchester united niet goed genoeg is, althans niet wanneer manchester weer naar de europese top wil

6 juni 2015 om 09:23

Ik zeg niet dat Blind überhaupt niet oranje-waardig is. Alleen zoals hij gisteren speelde wel. En dat je makkelijk wordt uitgespeeld, zoals Blind gisteren, heeft niets met het centrale duo te maken. Ik vind blind beter op het middenveld. Hij komt snelheid te kort.

6 juni 2015 om 13:13

Zal ik wat geks zeggen. Zet blind niet op cvm maar op lcv. Ik ben geen voorstander van 5-4-3, maar in dit geval dan toch maar een uitzondering maken. Dan Vlaar als 3e centrale man erachter. Maak van één van de twee rechtback maar een linksback. Staar er iig iets van een verdediging. In de aanval Promes, en Huntelaar. Rvp als middenvelder gebruiken en dan Sneijder en iemand er naast die wel kan bikkelen... bij voorkeur Klaassen.

7 juni 2015 om 02:23

Ik vond de hele Nederlandse verdediging trouwens een zeef die alles door liet gaan zelfs de grote stenen. Of een gaten ( geiten ) kaas zoals Cruijff het noemt.
Maar niet best in ieder geval, wat een drama. Ze lopen er doorheen als een warm mes door de boter.

Tsja Bruma was inderdaad zwak, maar dat gold ook wederom voor Martins Indi en Blind. Meerdere spelers waar de bondscoach en een grote groep fans grenzeloos vertrouwen in blijven houden, maar het is echt drie keer niks.

6 juni 2015 om 09:27

je vergeet Janmaat te noemen wat was die bedroevend slecht zeg. Veel balverlies en loopt slecht mee bij de 1-1...

6 juni 2015 om 09:34

Inderdaad, Bruma en BMI zijn gewoon totaal onzeker samen, Blind mist echt snelheid om een aanvaller bij te houden. Aanvallend vond ik Blind nog wel goed, maar verdedigend had hij gewoon het tempo niet. Dat Clasie ook een slechte wedstrijd speelde hielp de verdediging overigens ook niet.

6 juni 2015 om 17:39

In alle eerlijkheid, er zijn niet veel voetballers die Yedline bijhouden.. Het gaat erom dat een Terry zo'n bal had weggetrapt net als 99 andere ballen in een wedstrijd, dat is de rol van een centrale verdediger. Bruma zou moeten leren om de ruimte te verdedigen, waardoor een aanvaller onschadelijk wordt, maar ik betwijfel of hij het in zich heeft

6 juni 2015 om 18:00

Ook voordat Yedlin erin stond was hij al te veel gefocused op het middenveld en de aanval waardoor hij verdedigend elke keer in de sprint moest, wat niet zijn sterkste punt is. Zeker tegen Amerikanen die wel blijven gaan moet je dan beter je eigen zwaktes kennen, niet elke keer bij de middenvelders gaan staan.

Ik vond Blind overigens niet zo slecht hoor, het is meer dat ik als ik een centrum met Bruma en BMI zie er al vanuit ga dat er goed gestunteld gaat worden achterin, van Blind verwacht ik toch wel dat hij het spel beter leest en wat meer anticipeert op snelle aanvallers en tegenstoten.

6 juni 2015 om 20:48

Blind stond bij balverlies bij de 3-3 in blessuretijd zo beetje als linksbuiten. Hoe dom kun je zijn, linksback moet verdedigen. Maar de linksbuiten uitblinker Depay was al een hele poos geen linksbuiten meer maar ergens anders. Waardoor er veel ruimte was.

7 juni 2015 om 02:24

Die Indi liep te hijgen als een oud paard. Het was echt niet om aan te zien. Hij kon het allemaal niet meer bijhouden die fitte Amerikaantjes.

Een deel van de selectie heeft niet het niveau dat Oranje nastreeft en Bruma is er daar een van inderdaad. Wat zijn echter de alternatieven? Een Douglas en Van Dijk heb ik ook niet hoog zitten. We hebben helaas een smalle vijver om uit te vissen.

Denk dat Veltman-BMI gisteren een sterker en completer koppel was geweest maar goed

6 juni 2015 om 09:28

hoe is het met Vlaar en De Vrij?

6 juni 2015 om 09:35

Beide lichte klachten gisteren, dus gespaard.

6 juni 2015 om 10:23

Wesley Hoedt een optie om te proberen? Jong en heeft zich dit seizoen enorm goed laten zien!!

6 juni 2015 om 12:07

Een verse kracht, misschien wel heel goed voor zijn ontwikkeling. Maar naast BMI misschien wat teveel dezelfde types.

6 juni 2015 om 10:58

Leuk die uitspraak over het niveau dat men nastreeft. Dat is de grootst mogelijke onzin als het gaat om landenteams. Daar heb je te maken met het talent dat beschikbaar is. Daar moet je het mee doen. En het is zowiezo onzin want elke club streeft naar het hoogst mogelijke.

Hij is gewoon (nog) niet goed genoeg. FF serieus wanneer heeft hij ooit overtuigd in Oranje?
Er zit waarschijnlijk wel wat in, maar op dit moment niet zo.
Maar ja zijn collega naast hem is minstens net zo slecht.
Big and buff for nothing!

"Wij zijn bang want Bruma is erbij."

6 juni 2015 om 09:37

Origineel man.

6 juni 2015 om 14:40

Tja, maar wel waar. Weg met die gast, haalt nooit het vereiste niveau.

Bruma kan er helemaal niks van blijkt wederom. Roep aub de volgende keer van Dijk en/of van Beek op beide zijn minimaal twee klasse beter. Ongelofelijk trouwens dat Hiddink Bruma maar blijft oproepen Hiddink zal toch ook zien dat Bruma in de eredivisie alle zeilen moet bijzetten om het tempo bij te houden?

6 juni 2015 om 09:13

Nee joh, Hiddink heeft niks meer door met zn leeftijd. Staat de hele pot aan zn vinger te plukken en oud te zijn. Ik heb niet het idee dat hij nog maar iets kan overbrengen op de groep aan vuur. "Wat komt deze opa nou weer doen?", zou ik denken als ik in het elftal zat. Man man msn

6 juni 2015 om 10:23

Vind het zo raar dat verwacht word dwt de trainer de motivatie moet overbrengen .. Je krijgt een dik salaris je komt overal op de wereld en je mag de kleuren van je land verdedigen .. hoe veel meer motivatie wil je hebben .. plus als je het heel goed doet maak je kans op nog meer geld en aanzien ..

6 juni 2015 om 11:06

Je noemt allemaal externe motivatiebronnen op, maar de beste motivatie komt vanuit jezelf. Wij zouden er misschien bij stilstaan in wat voor situatie we zouden zitten, maar voor hun is het een gewoonte om in die wereld te zijn, dus kijken ze er anders naar.

6 juni 2015 om 15:34

Ik snap wat je bedoelt. Maar een prof weet toch ook dat elke wedstrijd de laatste kan zijn .. kun je toch maar beter je best doen .. het talent om op hoog niveau te voetballen is gewoon een gave en ik zou er toch veel veter mee om gaan dan andere voetballers

""ik vond het zo raar""
Ik niet,de verdedigingen in de eredivisie zijn allemaal van het niveau Luxenburg 25 jaar geleden.
Het voetbal in Nederland zit in een dalende spiraal en dit wordt elke interland duidelijk en inderdaad erger.

En daarbij werd het middenveld regelmatig overlopen, ook niet fijn voor de verdediging. Van Persie heeft een sterk punt toen hij zei:

Zolang ze maar goed spelen in een officiele wedstrijd vind ik het wel goed. Gun die jongens toch een potje zomeravondvoetbal na een lang seizoen...

6 juni 2015 om 08:55

Ik kan je vertellen: volgende week tegen Letland krijgen we ook zo'n potje zomeravondvoetbal. Dan speel je in een stadion met 10.000 toeschouwers met een sintelbaan eromheen. Krijg je een beetje het sfeertje wat Nederland U19 deze week had in Toulon.

6 juni 2015 om 09:13

Ik denk wel dat de spelers beseffen dat het in Letland ergens om gaat. Zij willen ook graag meedoen aan het EK in 2016, ik verwacht dat ze wel hun best gaan doen. Misschien dat het zomeravondvoetbal wordt als ze met 2-0 voorstaan ofzo.

Michael Bradley trouwens man of the match. Wat heeft die man een loopvermogen zeg.

6 juni 2015 om 11:01

Klopt hij overliep Clasie regelmatig. Clasie speelde daardoor maar net voldoende want in de passing naar voor was ie geweldig.

6 juni 2015 om 16:27

Maar dat hij Clasie overliep kwam doordat Wijnaldum alleen maar aanvallend dacht. Zo werd het voor Clasie wel heel moeilijk om de boel bij elkaar te houden. Volgende keer liever Blind naast Clasie, en Wijnaldum op de bank.

Snap ook totaal niet wat hij in oranje doet. Heb die hele wat een talent hype nooit begrepen. Middelmatige speler!

Guus wilde met het zeer aanvallende team, twee grote sterke kerels achterin. dit bleek echter een miskleun. Zowel Bruma als BMI komen wendbaarheid te kort tegen snelle handige spelers.

Nu waren ze absoluut heel matig maar er was ook vanuit het middenveld totaal geen organisatie. Wijnaldum liet zijn man vaak lopen, Clasie werd een paar x heel makkelijk uitgespeeld waardoor de spelers achterin wel heel vaak moesten kiezen. Alleen de aanvallende linie heeft een voldoende gescoord. Vond Narsingh niet slecht invallen, Depay was vaak gevaarlijk maar soms wel te nonchalant. Maar die gast barst wel van de klasse. Huntelaar heeft gewoon prima gespeeld met 2 goals. Van Persie werkte hard maar kon niet echt zijn stempel drukken.

Het probleem zit hem denk niet alleen in de spelers die onder Guus allemaal falen. Vooral achterin. Het systeem past gewoon niet bij de selectie die wij hebben. Hij moet meer zekerheden inbouwen a la v Gaal. Op deze manier krijgen wij keer op keer veel te veel goals tegen.

Ik snapte trouwens ook niet dat hij niet voor Willems koos. Die legt alles panklaar. Blind heeft geen voorzet gegeven. Willems is vanuit die positie veel gevaarlijker, sneller en sterker. Verdedigend zijn ze allebei niet slecht. Maar als je aanvallend wil spelen snap ik de keus voor Blind niet op LB.

Ik heb nooit begrepen waarom Psv hem ooit heeft gehaald. Totaal geen topverdediger.

6 juni 2015 om 09:05

Op een gegeven moment stond er een hele psv voorhoed kom op zeg

Mentaliteit bepaald uiteindelijk hoe je speelt. Kijk bijvoorbeeld naar Kuijt. Zal zich nooit scharen in het rijtje van Rijkaard, Davids, Seedorf, Bergkamp, Van Persie of Robben, maar hij is groot geworden door zijn mentaliteit. Op het veld geeft Kuijt zich voor 110% voor het team en dat jaren lang en elke wedstrijd.

Bruma daarentegen is al tevreden als zijn salaris gestort wordt. Het voetbal is zijn werk, maar niet meer zijn passie. Zo'n mentaliteit heeft Bruma.

8 juni 2015 om 14:54

Klopt. Uiteindelijk is mentaliteit gewoon ook een kwaliteit. Die wordt door sommige mensen weleens onderschat.

ik snap niet dat een speler als bruma steeds wordt opgeroepen voor oranje en dat een virgil van dijk tot op heden nog geen kans heeft gehad.

PSV-Hiddink is liefde als je mensen op gaat stellen die niet fatsoenlijk tegen een bal kunnen trappen en op dit niveau veel te kort komen (lees Bruma) dan ga je geen wedstrijden winnen.
Hiddink moet leren de beste spelers op te stellen en zijn vriendschap even aan de kant te zetten.
Het gaat op deze manier niet lukken voor het EK met zijn visie,als hij die al heeft, verliezen we nog 3 keer.
Hierna mag een ander puin ruimen.

6 juni 2015 om 09:11

je naam verraad veel. ''veel mensen op gaat stellen die niet eens tegen een bal kunnen trappen'' met de link naar Hiddink-PSV. Dat slaat nergens op. Gisteren was, behoudens Huntelaar, Depay en Cillissen niemand goed. Ben met je eens dat Bruma geen Ned Elftal niveau is. Echt zijn Depay, Luuk de Jong, Wijnaldum en Willems dat wel.

Je zegt verder dat de beste spelers opgesteld moeten worden.. Nee, het beste team moet spelen en nu speelt hij veel te aanvallend. hoop dat Strootman snel op zijn oude niveau terugkomt. Dan is er meer balans in het team.

6 juni 2015 om 12:10

Ik vind je antwoord beetje naief,en merk dat je ook die bril op hebt,jammer.
Depay komt er wel en Willems ook,daar heb je alles mee gezegd.
De Jong kan slechts koppen, langs de grond en snelheid en handelingssneldheid drama.
Zeker voor dit podium.
Wijnaldum net niet zeker niet met Clasie er naast.

7 juni 2015 om 02:33

De Drie die jij noemt waren inderdaad de enige goeie.
Ik hoop maar dat we 4 verdedigers van enig niveau kunnen opstellen
daar lijkt het in Nederland aan te ontbreken. trouwens ook aan de conditie mag gewerkt worden zeg. Wat zijn ze snel uitgeblust.

Bruma is niet goed genoeg, en zal ook nooit goed genoeg worden. Absoluut nooit meer oproepen voor Oranje.

Bruma is oranje onwaardig,maar wat dacht je van zijn collega gisteren naast hem in het centrum, BMI. Dat was een nog groter drama. Buiten de Vrij, zit er wat betreft verdedigers niks bij Oranje wat enigsinds beter is dan die 2. Dus het wordt hopen dat er wat beters komt. Alleen als je naar jong oranje en de ploeg kijkt die het toernooi in Toulon spelen, wordt het afzien de komende jaren wat betreft de verdedigers in Oranje.

6 juni 2015 om 09:11

Bruma is een drama en BMI ook, horen niet in Oranje,mag je niet eens oproepen.
De vrij Veltman of de Vrij Blind zou kunnen.
Blind ook geen LB laten spelen.

Het was echt rampzalig gister. Aanvallend ging het nog redelijk, ware het niet dat Wijnaldum en Depay beiden 5 kansen verprutst hebben. Maar omdat Wijnaldum alleen maar naar voren liep, en al helemaal niet zijn mannetje dekte, werd Clasie keer op keer overlopen. Als Hiddink zijnde moet je dat toch gewoon zien!? Dan moet je Wijnaldum in de rust wisselen voor Pröpper of voor Willems (en dan schuiven met Blind).
Over de verdediging wil ik het niet eens hebben. Janmaat was redelijk, van der Wiel (zoals altijd) alleen aanvallend, Bruma en Martins Indi verschrikkelijk slecht, om over Daley Blind maar te spreken. Ik heb hem als linksback geen bal af zien pakken. Nu kan iedere rechtsvoor die snelheid heeft zomaar passeren. Je hoeft er niet eens een goede voetballer voor te zijn.
Lichtpuntjes: Cillessen die er toch 5 uit heeft gehouden, Promes die leuke acties maakte, Huntelaar die echt een killer was, en Depay, de beste man aan de kant van Nederland.

Volgende week tegen Letland graag anders:

Cillessen
Janmaat
De Vrij
Vlaar
Willems
Promes
Clasie
Sneijder
Depay
RVP
Huntelaar
7 juni 2015 om 02:35

Als je er 3 scoort heb je een hele verdienstelijke aanval.
As je er vier tegen krijgt dan is je verdediging behoorlijk lek.

Voetballers zijn mensen en geen robots. Dat overanalyseren van wedstrijdbeelden is de grootste onzin die je maar kan bedenken. In een perfecte wedstrijd waar niemand fouten maakt is de eindstand 0-0. Voetbal is geen schaakspel en mensen als Van Halst proberen dat er wel van te maken. Tuurlijk was Bruma niet goed maar hij was niet de enige en door er alleen maar een beeld bij te halen van het tegendoelpunt en daar conclusies uit te trekken schiet je niets op. In zo'n wedstrijd kan je tientallen van die beelden halen van elke speler waar geen tegendoelpunt uit valt. Daar maalt niemand om. Pure stemmingmakerij op kap van 1 speler.

6 juni 2015 om 09:12

Bruma was niet alleen niet goed,zakte ver door de ondergrens.

6 juni 2015 om 09:20

Er worden conclusies getrokken zonder te weten met welke opdracht een speler het veld wordt ingestuurd. Een speler moet nog altijd spelen zoals een coach het aangeeft dus er is maar 1 persoon die weet of de speler gedaan heeft wat van hem gevraagd werd en dat is Hiddink. Dat is imo ook de enige persoon die kan beoordelen of Bruma door de ondergrens zakte of niet.

6 juni 2015 om 09:42

Als de opdracht van Hiddink luidde '90 minuten lang schutteren', dan heeft Bruma zijn taak uitstekend uitgevoerd. Wat zit je nou slap te lullen man? Hij was gewoon slecht en dat mag gezegd worden.

6 juni 2015 om 10:33

Dat mag je zeggen maar dit kan je niet aantonen met 1 fragment waarop heel TV-kijkend Nederland zijn/haar mening afstemt. Voetbal is geen exacte wetenschap en dat is net wat 'analisten' er van willen maken. Alles wordt nodeloos uitvergroot met maar 1 bedoeling en dat is zelf scoren op kap van, in dit geval, Bruma. Er waren anderen die ook in de fout gingen in dezelfde fase. Waarom dan alles op 1 speler afgeven?

7 juni 2015 om 05:09

Je slaat een beetje te ver door, maar in de kern heb je wel een beetje gelijk. De (nederlandse) sportpers is in het algemeen vrij opportunistisch en heeft er een handje van om spelers op te hemelen of af te kraken. Hierbij wordt zowel in positieve als in negatieve zin zwaar overdreven. Speelt een talent 5-10 wedstrijden goed dan moet hij direct in Oranje. Wanneer een speler 2 mindere wedstrijden heeft kan hij er gelijk niets meer van en wordt hij afgemaakt in de pers. Welkom in de voetbalwereld, het hoort er allemaal bij !

In dit geval is de kritiek op Bruma zeer terecht. Er was weinig goeds aan zijn spel te ontdekken. (m.i. is hij sowieso ongeschikt voor Oranje) Natuurlijk, hij was zeker niet de enige die faalde tegen de VS, ook Martins Indi, Wijnaldum en Blind waren dramatisch. Sowieso is verdedigen niet alleen een taak van de verdedigers, zoals Van Persie terecht zei. Het middenveld werd telkens overlopen. Clasie is geen loper en Wijnaldum liep alleen vooruit. Hiddink had eerder moeten wisselen of omzettingen moeten doen. Maar dat deed hij niet.

6 juni 2015 om 09:14

Klopt wel wat je zegt hoor. De omroeper gaf een paar x Bruma de schuld terwijl Blind en vd Wiel veel meer schuld hadden. Dat is te makkelijk. Niet dat hij goed speelde, integendeel, maar hij moet blijkbaar de kop van Jut zijn. Blind was nog slechter. Ik denk dat het eerder aan het systeem ligt dan aan de spelers.

6 juni 2015 om 11:11

Blind was bij 3 van de 4 tegengoals direct betrokken. een slak met 20 kilo op zn rug komt blind voorbij op snelheid. Als je hem toch wilt opstellen als zoontje van... zet hem dan op het middenveld ipv clasie of wijnaldum.

7 juni 2015 om 02:36

Helemaal niet opstellen.

6 juni 2015 om 13:11

Maar dan is het analyseren van de momenten waar doelpunten uitvallen toch juist iets om over te beginnen? Je wilt tenslotte dat de spelers leren van hun fouten dus moet je laten zien wat ze fout hebben gedaan.

Of wil jij alleen maar de beelden laten zien wat ze goed gedaan hebben en ze zo het gevoel geven dat ze alles goed gedaan hadden en ze nog meer naast hun schoenen gaan lopen en nog nonchalanter worden?

Voetbal is een spel van fouten ja en degene die de minste fouten maakt wint en zoals gister als je verdediging kinderlijke fouten maakt dan kan je dat best aanhalen en laten zien wat ze fout deden.

Wat ik dan ook wel weer vindt is dat Hiddink net zo fout zat met zijn wisselbeleid.
Hij is toch volgens mij degene die op het einde een heel aanvallend middenveld neerzet waardoor het compleet overlopen werd.

Maar echt niet alleen Bruma was dramatisch je kan zo een aantal spelers opnoemen die gewoon niet het niveau hebben voor Oranje wat ze nastreven. Ben erg benieuwd wat Hiddink nog kan doen om dit om te draaien ik denk gewoon dat Hiddink en Blind het samen niet gaan redden meer en dat ze er gewoon beide zelf mee moeten stoppen en dat er een nieuwe staf moet komen. Maarja je beste optie die er was gaat nu voorlopig niet meer komen (koeman).

Misschien eens proberen bij Frank Rijkaard en Henk Ten Cate misschien dat je hun kan overtuigen om het te proberen.

6 juni 2015 om 13:18

Ja, maar dat analyseren is de taak van de bondscoach en zijn assistenten en niet van een 'analist'. Zoals ik eerder al zei weet je niet welke opdracht spelers hebben gekregen van de coach. Dit was een oefenwedstrijd en misschien zijn er een aantal zaken geprobeerd met het oog op de wedstrijd tegen Letland.

7 juni 2015 om 05:17

Dat gelul telkens over opdrachten waar spelers het veld mee worden ingestuurd is echt bullshit. Tuurlijk worden spelers vaak de wedstrijd vaak het veld in gestuurd met opdrachten waar wij niet van af weten, maar je kunt thuis vanaf de bank in het algemeen prima beoordelen of iemand wel of niet goed heeft gespeeld. In het geval van (o.a.) Bruma was dit m.i. duidelijk niet zo.

Of zijn opdracht moet zijn geweest : ''span je niet teveel in vandaag, loop zo nonchalant mogelijk over het veld en loop niet iedere keer met je man mee ...''

Bij Wijnaldum zal de opdracht van Hiddink dan zijn geweest : ''alleen maar vooruit lopen, niet teveel meeverdedigen, want ik wil in deze wedstrijd graag zien of Clasie het hele middenveld in zijn eentje kan belopen''

Het lijkt me echter allemaal vrij onwaarschijnlijk ...

Het is echt een drama niet normaal.
Hoe kan je die twee naast elkaar zetten. Totaal geen inzicht. Bruma kan niet verdedigen.
Martins Indi kan alleen op een man spelen en kan geen ruimte dekken. Blind komt echt tekort. Dat kan gewoon echt niet meer.
Het probleem is gewoon zo groot bij het NLs elftal.

En dan die 1e pass van hem na 12 seconden. Ongelofelijk!

Ik had hem na 10 seconden al gewisseld. Als je zonder druk geen bal kan spelen naar de linksback (niet eens in de buurt), dan kan je er gewoon helemaal niets van.

Bij PSv was Bruma al één van de minste spelers. Onbegrijpelijk dat dan voor Oranje opgeroepen wordt.

Niet voor niks is hij in de Bundesliga en in de Premier League al mislukt. De Eredivisie is helemaal zijn niveau !

Blijkt maar weer eens dat internationaal wij te weinig spelers hebben die een wedstrijd naar de hand kunnen zetten. De verdediging en middenveld ( zonder Snijder) stelt niks meer voor. Een speler als Bruma is misschien voor PSV goed genoeg maar verder ook niet.

Hiddink blijft domweg geloven dat zijn psv clan dit oranje weer op de rails krijgt. Kijk naar wijnaldum, viel gisteren ook weer door de mand, wat een drama! Van bruma weet iedereen dat hij er weinig van kan. Selectie is onbegrijpelijk, de tacktiek is vaak onbegrijpelijk en over de wissels maar te zwijgen. Heel slecht!

Bruma heeft een grote fout gemaakt door als jonge speler te kiezen voor het grote geld in het buitenland terwijl hij hier opgeleid had kunnen worden. Die achterstand loopt hij nooit meer in.

Laat dit een les zijn voor alle tienervoetballers die voor het grote geld kiezen van het buitenland in plaats van voor de eigen ontwikkeling. Blijf in Nederland tot je 20e.

6 juni 2015 om 16:30

Gelijk heb je. Je kan van alles over Nederland als voetballand zeggen, dat we slechte verdedigers hebben, dat onze clubs slecht presteren enzovoorts, maar onze jeugdopleiding behoort nog steeds tot een van de beste van de wereld. Elke speler is in beeld en komt makkelijk terecht bij een profclub als hij goed is.

Kun je beter Van Beek oproepen die vind ik veel verder dan Bruma het is ook geen wonder dat Bruma het nergens heeft gered. Bij Chelsea kwam hij tekort dat kan dan komt hij bij HSV ook daar is hij door de mand gevallen. Bij PSV vind ik hem ook een zwakke schakel in de achterhoede hij heeft wel de lengte en body. Maar is gewoon een zeer matige verdediger betere opties zijn Hoedt Douglas Van Beek Kongolo en Van Dijk.

6 juni 2015 om 11:01

Van Beek komt ook veel te vaak lomp en onbehouwen over en Kongolo heeft ook niet bepaald de beste maanden van zijn carrière achter de rug. Van Dijk is al door verschillende Nederlandse topcoaches te licht bevonden.

pfff Cocu en Brands laat ons aub niet met deze kneus en een rekik de CL in gaan.

Ik snap niet dat deze jongen opgeroepen wordt. Heeft gewoon niet de kwaliteit voor NL elftal. Het was dat er bij Oranje gisteren nog een geweldige keeper in de goal staat, anders krijg je er nog 3-4 tegen.

Ik snap dat iedereen hier afgeeft op Bruma, geheel terecht. Maar met wie wil je het dan gaan doen? Kom niet met van Dijk aan, dat niveau waar hij op speelt is zo verschrikkelijk laag. Daarnaast is de rest van de verdediging ook belachelijk slecht. Blind en Bmi zijn Nederlands elftal onwaardig Die moeten dus ook vervangen worden. Dus ik zou zeggen, kom maar eens met namen waardoor we echt een stap vooruit zetten. We hebben die gewoon niet.

Wel wat gemakkelijk om nu alleen Bruma er uit te lichten. Blind werd een aantal keer overlopen alsof hij er niet stond en Van der Wiel speelde ook als een natte krant. Overigens ben ik wel van mening dat Bruma niet het vereiste niveau heeft voor Oranje, terwijl Blind dat in principe nog wel heeft. Van der Wiel had dat niveau.

Een aanfluiting dat Bruma er wel bij zit en Van Dijk stelselmatig wordt genegeerd

Wat triest weer zeg van van Halst om er een speler uit te lichten.
Ok Bruma maakt een fout maar als je naar de rest van de verdediging kijkt is het huilen met de pet op.
Van der Wiel bijvoorbeeld, te triest voor woorden, Janmaat ook al een bagger verdediger, Martins Indi toevallig gezien? Ook Oranje onwaardig.
Blind zien spelen? Die werd aan alle kanten voorbijgelopen alsof hij er niet stond.
Dus als we gaan praten over Bruma kijk dan ook even naar de rest dat ook bagger was.

2 Nobodys in de verdediging , dat is vragen om moeilijkheden......
Dit gaat helemaal verkeerd aflopen voor Nederland , maar ja , wie moet je dan opstellen in de verdediging ?
Alleen Vlaar is goed voor een zesje , de rest van de verdedigers van Psv , Ajax , Feijenoord enz enz
zijn allemaal brandhout voor de top.

6 juni 2015 om 11:43

De vrij speelt anders een behoorlijk goed seizoen bij Lazio; hij is een van sterkhouders van het team. De Vrij - Vlaar is een meer dan voldoende duo voor Letland en zullen dan ook gewoon spelen

6 juni 2015 om 16:35

Martins Indi en Bruma kunnen best goede verdedigers worden, ALS ZE Tenminste WAT Slimmer Worden… Ze hebben beiden echt 2 hele hersencellen man… Heb de goal teruggezien waarover Van Halst het had, en Bruma hoefde niet eens te versnellen, hij zet 3 hele domme stappen naar het midden waardoor hij achter komt te lopen.
Verdedigen is een vak waar het gaat om slimheid. Leuk dat Bruma en Martins Indi fysiek groot en sterk zijn, maar het zijn hele zwakke verdedigers. Beiden laten zomaar spelers uit hun rug weglopen. Het is de reden dat spelers als Cannavaro en Frank de Boer grote verdedigers werden. Beiden niet fysiek sterk, maar wel ontzettend slim. Veltman is ook een slimme verdediger, moet het alleen nog ontwikkelen.

Dat liedje 'wij zijn niet bang want Bruma is erbij', wordt dat doorgaans door tegenstanders gezongen?

Bruma wat ben jij een waardeloze voetballer zeg je kan geen fatsoenlijke pass geven dan zou je denken gebruik je fysiek in de duels maar nee ook de duels ontloop je! Ik ben wel bang want Bruma is erbij! Ps Rekiki is overigens niet veel beter.

We gaan een paar magere jaren tegemoet, en dat is om deze reden: Er zit een te groot gat tussen de routiniers en de jonkies in het elftal. De oudere spelers (sneijder, Robben, van Persie, Huntelaar, De Jong en Vlaar) komen uit de jaren 1983 of 1984. Dan komt er een hele tijd niks (alleen Afellay en Van der Wiel) in de periode 1985-1988. En pas dan komen spelers uit de jaren 1989/1990 (blind, Wijnaldum, Strootman en Luuk de Jong), en als laatste komen de jonkies: na 1992 (De Vrij, Depay, Bruma, Willems, Bmi, El Ghazi enzovoorts).
Maar dat gat tussen 1985 en 1988, dat betreft alle spelers die mee deden aan de succesvolle Ek's onder 21 in 2006 en 2007. Als het gros van die spelers het nou gehaald had, kampten we niet met een probleem als nu. Spelers als Nicky Hofs, Aissatti, Castelen, Daniel de Ridder en Royston Drenthe hadden de toekomst, maar er kwam niks.
De routiniers worden langzamerhand te oud om de boel te blijven dragen (zag je gister ook weer) en de jonkies zijn te jong om de kar te trekken.
We moeten enkele jaren wachten totdat spelers als Depay, Blind, De Vrij, Bmi, Bruma, Willems, Wijnaldum zijn uitgegroeid en volwassen zijn geworden bij een topclub.

8 juni 2015 om 15:00

Klopt wel dat er een gat is maar De Ridder, Hofs en Castelen zijn ook de jongste niet meer, allemaal ouder dan Robben.

8 juni 2015 om 20:27

Serieus? Oh, ik bedoel in ieder geval de spelers die nu 27,28,29 zijn. Daarvan zijn er maar 2 in het Nederlands elftal.

Ik vind dat Hiddink voor een lastige keuze staat. Hij wil het liefst Huntelaar-Van Persie laten staan. Daarmee ben je gegarandeerd voor doelpunten. En hij wil eigenlijk ook graag Sneijder erin, en ook nog Depay, en echte buitenspeler aan de rechterkant, en ook nog een aanvallende verdedigende middenvelder (afellay of Wijnaldum). Het wordt teveel zo. Hij moet keuzes maken.
Ik zou het oneerlijk vinden tegenover Huntelaar om hem ernaast te zetten, van Persie is de leider, dus die hoort ook in de basis, en Sneijder verkeert in zo'n goede vorm, dat het zonde is om hem ernaast te zetten. Als laatste wil je een toptalent als Depay ook niet opofferen.
Met deze opstelling maakt je denk ik de beste keuze. Van Persie dicht bij Huntelaar, maar wel nog echt aan de rechterkant. Jammer voor Promes en Wijnaldum.

Cillessen
Janmaat
de Vrij
Vlaar
Willems
Clasie
Blind
van Persie
Sneijder
Depay
Huntelaar
7 juni 2015 om 05:24

Ben het redelijk met je eens. Er moeten inderdaad keuzes worden gemaakt. De balans is nu zoek, waardoor het middenveld wordt overlopen en de verdediging nog meer onder druk komt te staan. Het zou ook in een 4-4-2 variant kunnen wat mij betreft o.b.v. de huidige selectie. (zie opstelling)

Cillessen
v.d. Wiel
De Vrij
Vlaar
Willems
Wijnaldum
Clasie
Sneijder
Depay/Blind
Huntelaar
v. Persie
8 juni 2015 om 19:31

Ik denk eerlijk gezegd dat het middenveld wat jij nu hebt ook overlopen zou worden. Al helemaal als je Depay en Wijnaldum zo op de flanken hebt, en Sneijder ook op die positie. Die gaan weer alledrie nauwelijks verdedigen.
De beste opstelling, met een complete selectie is naar mijn mening als volgt:

ps. Je hebt dan wel Van Persie ernaast, wat natuurlijk niet helemaal klopt. Maar je kan met hem best wel veel, op 9, 10 en op rechtsvoor kan hij uit de voeten. Je zou ook Sneijder op linksvoor kunnen zetten, ten koste van Depay en dan RVP op 10.

Cillessen
Janmaat
de Vrij
Vlaar
Willems
de Jong
Strootman
Robben
Sneijder
Depay
Huntelaar
8 juni 2015 om 19:54

Klopt deels wel. Ligt ook aan hoe Wijnaldum het invult. Met een complete selectie (iedereen fit en in vorm) zou mijn elftal er ook anders uitzien hoor, namelijk zó ... (sowieso zonder Wijnaldum, dan nog liever Klaassen)

Ik wil Blind wel eens als inschuivende centrale verdediger zien. Liefst naast een type Vlaar. (en anders zie ik De Vrij en Vlaar het liefst naast elkaar) Ik denk dat Blind als linksback snelheid tekort komt en op het middenveld handelingssnelheid. (+ te vaak balletje breed speelt) Als nummer ''4'' zou hij een revelatie kunnen worden.

Op links kunnen Sneijder en Depay elkaar afwisselen. Sneijder zal zo langzamerhand minder vaak de 90 minuten vol maken. Het zijn 2 totaal verschillende types, de een als spelmaker/passer die naar het midden toe trekt, waardoor Willems of Blind er op links overheen kunnen komen, Depay als invaller die met een individuele actie een doorbraak kan forceren.

8 juni 2015 om 19:56

En dan nu mét opstelling ...

(bank : Vermeer, Janmaat, De Vrij, Martins Indi, Wijnaldum, Klaassen, Depay)

Cillessen
v.d. Wiel
Vlaar
Blind
Willems
Robben
De Jong
Strootman
Sneijder
Huntelaar
v. Persie

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren