Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Argentinië met waanzinnige aanval naar Zuid-Amerikaanse titelstrijd

Laatste update:
/

Argentinië is steevast een van dé topfavorieten voor de Copa América en ook dit jaar bulkt de selectie van los Albicelestes van het talent. Bondscoach Gerardo Martino kan onder meer een beroep doen op Lionel Messi, Sergio Agüero en Gonzalo Higuaín, zo blijkt uit de definitieve selectie die Tata donderdag vrijgaf.

Vrijwel in elke linie beschikt Argentinië over spelers van wereldklasse, de doelmannen uitgezonderd. Voormalig AZ-goalie Sergio Romero is de bekendste naam, maar hij kende opnieuw een teleurstellend seizoen. Na zijn goede optreden op het WK in Brazilië, afgelopen zomer, verpieterde hij de afgelopen maanden op de bank bij Sampdoria. Nahuél Guzman van het Mexicaanse Tigres en Mariano Andujar van Napoli zijn zijn concurrenten.

Met verdedigers als Pablo Zabaleta, Ezequiel Garay, Martín Demichelis, Nicolás Otamendi en Marcos Rojo hoeft Martino zich echter weinig zorgen te maken over zijn laatste linie. Ook op het middenveld (Javier Mascherano, Javier Pastore, Érik Lamela) zit het wel snor. De stootkracht voorin is met spelers als Messi, Agüero, Carlos Tévez, Higuaín en Ezequiel Lavezzi vrijwel ongeëvenaard.

De Copa América vindt plaats tussen 11 juni en 4 juli en wordt georganiseerd door Chili. Argentinië treft in de groepsfase Uruguay, Paraguay en Jamaica.

De volledige selectie:

Doel: Sergio Romero (Sampdoria), Nahuel Guzman (Tigres) , Mariano Andujar (Napoli)

Verdediging: Pablo Zabaleta (Manchester City) , Facundo Roncaglia (Genoa), Ezequiel Garay (Zenit Sint-Petersburg), Martín Demichelis (Manchester City), Nicolás Otamendi (Valencia), Marcos Rojo (Manchester United), Milton Casco (Newell's Old Boys)

Middenveld: Lucas Biglia (Lazio), Roberto Pereyra (Juventus), Javier Mascherano (Barcelona), Fernando Gago (Boca Juniors), Éver Banega (Sevilla), Javier Pastore (Paris Saint-Germain), Érik Lamela (Tottenham Hotspur)

Aanval: Ángel Di María (Manchester United), Lionel Messi (Barcelona), Sergio Agüero (Manchester City), Carlos Tévez (Juventus), Gonzalo Higuaín (Napoli) en Ezequiel Lavezzi (Paris Saint-Germain).

Argentinië wint de Copa América

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Die aanval is zo bizar ziek.

28 mei 2015 om 12:26

en dan nog te bedenken dat de volgende generatie klaarstaat om een doorbraak te maken.

Dybala
Vietto
Iturbe
Icardi
Villalba
Angel correa
Ezequiel Ponce

argentinie zit de komende jaren wel snor.

28 mei 2015 om 12:56

Dat zijn hele mooie namen inderdaad voor de toekomst, maar die gaan het niet redden bij de namen die er nu staan. Deze generatie is echt goud met een diamanten randje!

28 mei 2015 om 10:59

Dat is straks de vraag: is het een team? Als deze voetballers echt als team gaan spelen, zijn ze niet te stoppen.

28 mei 2015 om 13:54

T valt allemaal reuze mee , die keeper verdediging en middenveld zijn niet super alleen de aanval is wel bijzonder goed

28 mei 2015 om 16:37

Garay, Otamendi en Zabaleta zitten dicht tegen de wereldtop aan. Als je als middenveld dan speelt met Pastore - Mascherano - Di Maria en voorin met Messi - Aguero - Tevez/lavezzi. Dan heb je een wereldteam.

Geen Perez? Wel gewoon een geweldige selectie natuurlijk op de doelmannen na. Ik zie Argentinië als favoriet maar ik hoop zelf op een wat kleiner land als Colombia bijvoorbeeld.

28 mei 2015 om 11:26

Als je een beetje keeper bent in Europa met Argentijnse voorouders en zonder interlandervaring zou ik echt eens gaan bellen met de Argentijnse bond

28 mei 2015 om 11:29

Precies! Geen Perez maar wel een matige Biglia???

28 mei 2015 om 12:01

Matige Biglia? Want jij ziet hem iedere week spelen?

28 mei 2015 om 14:52

Matige Biglia? Biglia behoort tot de beste middenvelders in de Serie A dit seizoen. Speelde uitzonderlijk goed. Hoort zeker in het team van het jaar van Italië.

29 mei 2015 om 18:03

Ik zie hem regelmatig spelen maar hij is zeker niet beter dan Enzo Perez.

ik dacht dat Carlos Tévez niet meer voor argentinië uit wou komen?

28 mei 2015 om 10:54

Onder Sabella werd Tevez nooit meer opgeroepen hij wilde nog wel voor zijn land uitkomen. Nieuwe bondscoach en die zit het beter dan Sabella en hij wordt weer opgeroepen.

28 mei 2015 om 12:08

ah, dat verklaart een hoop bedankt. ik meen gelezen te hebben dat hij toen gezegd had nooit meer voor zijn land uit te willen komen

Pfff. die aanval is echt goed... en dan te bedenken dat ook Tevez er niet eens bijzit.

28 mei 2015 om 10:52

Tevez zit in selectie

28 mei 2015 om 10:53

Volgens mij zit hij der gewoon bij hoor...

Zullen ze de eerste wedstrijden zonder Tevez, Messi en Masche spelen want die spelen de 6de de CL finale eventuele huldigingen...?

28 mei 2015 om 11:49

Roberto Pereyra ook

28 mei 2015 om 10:54

Zijn naam staat er wel bij.

28 mei 2015 om 12:30

Volgens mij begin ik echt scheel te worden... Ik denk dat ik over hem heb heen gelezen..
Hij staat er inderdaad gewoon tussen. Excuses allemaal.

Ongelofelijk niet normaal zo een aanval hebben. Waarschijnlijk zal di maria wel niet in de basis staan vanwege een slecht seizoen..... en ik zie lavezzi ook niet zo snel een basis plek hebben. Dus dan word het denk messi tevez aguero. Een dodelijke aanval ongelofelijk zou het knap vinden als die ook maar 1 wedstrijd niet scoren.

28 mei 2015 om 10:59

Aguero is bij Argentinie altijd zwak, en Higuain ook.
Hoop eerder op Di Maria, Tevez, Messi

28 mei 2015 om 11:03

Nou doe dan toch maar tevez icardi messi ook een brute aanval en geweldig voor goals voorin.

28 mei 2015 om 11:39

Icardi kan een bal niet eens 2x hooghouden en komt geen lantaarnpaal voorbij. Heb je hem dit seizoen wel zien spelen? Hij is godzijdank ook niet geselecteerd.

Jammer dat Enzo Perez' er niet bij zit. Gago is toch vergane glorie, kwam heel erg tekort in Europa.

De aanval lijkt ongelofelijk goed, maar deze spelers hebben nooit een fantastische wedstrijd met elkaar gespeeld. Ze weten gewoon niet hoe ze voor elkaar moeten werken en hoe ze samen moeten combineren. Aguero is in Het shirt van Argentinië pure middelmaat en Met Higuain in de ploeg speelt een team al met 10 man. Dit kan niet, omdat je met Messi al iemand hebt die minder verdedigt om meer het spel te maken. Tevez zal wel uitgeblust zijn na zo een seizoen..

Er zit geen enkele lange sterke aanvaller tussen. Het zijn allemaal kabouters. Wel is de verdediging van Argentinië een stuk sterker dan vorig jaar. Bovendien lijkt Banega eindelijk de draad te hebben opgepakt.. Wellicht dat het middenveld en de verdediging het falen van de aanvallers compenseert.

Dit Argentinië moet uit een heel ander vaatje tappen dan de afgelopen toernooien, wil haar aanval echt laten zien wat het waard is. Zoals het toen was, is de aanval juist hun zwakste schakel.

28 mei 2015 om 11:46

Icardi is inderdaad geen dribbelkoning, dat weet iedereen wel. Maar hij kan wel goed afmaken, fysiek sterk en snel. Een ouderwetse spits eigenlijk. Ik schat hem hoger in dan Higuain. Zelfde type speler maar dan jonger en sneller.

28 mei 2015 om 11:59

Icardi is een Inzaghi, misschien nog slechter. De balbehandeling van Higuain is echt veel en veel beter dan die van Icardi, en die is al niet goed genoeg als je aanval - door Messi - van goede techniek afhankelijk moet zijn.

Argentinië heeft een speler nodig, voorin, die de bal vasthoudt, weet te kaatsen en naar de zijkanten weet te spelen. Daarnaast heeft het een echte flankspeler nodig op links, die een actie weet te maken en een goede voorzet in huis heeft.

Di Maria in Argentinië gaat teveel binnendoor en voorin hebben ze geen speler die een bal weet binnen te koppen.

Die aanval is al jaren meer dan uitstekend, toch komt het er nooit helemaal uit.

Was op het WK toch ook al zo?

28 mei 2015 om 10:57

Ja, maar dan zonder Tevez toen die niet was geselecteerd.. en ze haalden de finale ten koste van NL. Dus ze zijn topfavoriet voor de Copa.

28 mei 2015 om 11:02

Ajax...? Je bedoelt NL denk ik

28 mei 2015 om 11:01

Inderdaad, die geweldige voorhoede scoorde op het WK in 120 minuten niet 1 keer tegen de 'zwakke' defensie van Nederland. Zo zie je maar dat velen hier alles wat uit het buitenland komt verheerlijken en alles wat Nederlands is terug uit willen doen. De waarheid ligt vaak ergens in het midden.

28 mei 2015 om 11:21

Die wereldaanval van nederland met robben en van persie scoorde in 120 minuten niet tegen argentinie

28 mei 2015 om 11:56

Zelfs voor die wereldaanvallers is het soms moeilijk om te scoren tegen een team dat bestaat uit 7 verdedigende spelers met driedubbele mandekking op een Messi die vergeleken met zijn huidige niveau echt slecht speelde

28 mei 2015 om 13:25

Je gaat de aanval van Nederland niet vergelijken met die van Argentinie. Robin v. Persie lijkt over de hill. Je houd alleen Robben over als wereldtop. Argentinie heeft in de aanval met Messi, Aguero, Tevez sowieso al 3 spelers van wereldklasse..

28 mei 2015 om 13:43

Maar Messi is toch de beste allertijden? Beter dan Pele en Maradona. Grappenmakers!! Messi heeft al 3 WKs gespeeld. En niemand kan 2 momenten opnoemen. Trieste fanboys....

28 mei 2015 om 15:08

Wijnaldum10

Alsof hij nog niks heeft gepresteerd met Argentinië nee hij heeft de finale niet gewonnen. Maar ze hadden wel alle kansen daarvoor. De momenten die Messi heeft laten zien heeft een Maradona toch nooit gehad in de CL, Zelfde geldt voor Pele, Het Wk is het meest belangrijke toernooi wat er is maar we weten allemaal dat het hoogste niveau de CL is daar waar de beste allertijden in jou ogen Maradona en Pele nooit hebben gespeeld of ook maar enige invloed hebben gehad. Pele speelde in een hele andere tijd waarin het voetbal nog volop in ontwikkeling was en ja hij was de beste van zijn tijd. Maar zou hij net zo dominant zijn geweest in deze tijd waarin alles zich heeft verbeterd?

Messi daarintegen domineert dit tijdperk waarin alles zich heeft verbeterd ten opzichten van de jaren 60, en begin jaren 70. Alleen al het tempo waarin alles gebeurd in deze tijd en het technisch vernuft dat Messi om de 3 dagen ten tonele spreid moet je niet lopen roepen Messi heeft geen Wk gewonnen en de rest wel en daarom is hij sowieso niet de beste allertijden. Je bent gewoon een triest figuur als je dat vind.

28 mei 2015 om 20:40

Pele zou in elke tijd de beste zijn en domineren.

28 mei 2015 om 12:54

Di Maria en Aguero niet 100% fit en geen Tevez, dat is echt een wereld van verschil.

Jammer dat Icardi niet bij de selectie zit. Martino wilde geen spelers met een 'slechte reputatie'. Onzin. Icardi heeft dit seizoen beter gepresteerd dan Higuain. Topscorer van de Serie A met een elftal die heel slecht draait. Jammer en onterecht.

28 mei 2015 om 11:06

Precies, en Dybala had wat mij betreft ook wel een uitverkiezing verdiend. Martino lijkt voor de wat meer ervaren, gevestigde namen te zijn gegaan. Vind het ook jammer. Er komen voor deze supertalenten echter nog wel kansen, daar ben ik van overtuigd.

Ik denk dat ze nu een grote kans hebben om die beker te pakken.
Nu hopen dat Tata een goede opstelling maakt.
Ik zou voor deze opstelling gaan.

Romero
Zabaletta
Garay
Otamendi
Rojo
Banega
Masch
Pastore
Messi
Tevez
Di Maria
28 mei 2015 om 11:07

Daar ben ik het niet met je eens ik zal eerder zo gaan spelen:
Met als wissels:
Andujar-Demichelis-Roncaglia-Gago-Banega-Lamela-Di Maria-Higauin

Romero
Zabaleta
Garay
Otamendi
Rojo
Pereyra
Masherano
Pastore
Messi
Ageuro
Tevez
28 mei 2015 om 11:30

Ook niet slecht in ieder geval Pastore moet spelen.
Argentinie speelt altijd met een zeer zwak voetballend middenveld.
Met Pastore erbij heb je een middenvelder die kan voetballen.
Mascherano zie ik ook liever niet spelen, maar dit speelt altijd.

28 mei 2015 om 11:31

Ik koos Pastore boven Di Maria die daar ook had kunnen staan. Masherano is zeer nuttige speler voor Argentinie en moet zeker spelen. Ik snap niet waarom Perez niet is opgeroepen.

28 mei 2015 om 11:52

Ik vind Pereyra ook een erg goede voetballer

28 mei 2015 om 13:50

Zo zou ik ook spelen. Messi kan dan blijven spelen als hij met Barcelona ook doet. Aguero doet niet onder voor Suarez en Tevez ook niet veel voor Neymar (beetje ander type speler).

Mooie selectie, al kun je altijd discussiëren over wie er bij hadden gemoeten of hadden moeten afvallen. Ik vraag me alleen af of Argentinië en Brazilië dit jaar kunnen winnen. Weer een groot toernooi na een lang, slopend seizoen. Spelers als Neymar en Messi kunnen fysiek niet blijven pieken en volgend jaar tellen de nationale competities weer.

Maar goed, wie weet verrassen ze me en krijgen we een heel fijn toetje, dit voetbalseizoen

Je kan ze toch niet allemaal tegelijk opstellen . En zo goed vind ik Argentinie de laatste 10 jaar echt niet meer . Ze waren echt niet sterker als Oranje en Belgie vorig jaar .

28 mei 2015 om 12:19

Dat ze niet sterker waren lag vooral aan de manier van spelen. Individueel heeft Argentinië op de meeste posities gewoon kwalitatief veel betere spelers dan Nederland en België.

Middenveld is mager alleen Macherano kan wat.

28 mei 2015 om 11:22

Pastore is een topspeler. Biglia en Pereyra behoren ook tot de beste middenvelders van serie A

Een goed elftal heeft altijd een (steen)goede keeper nodig om een groot toernooi te winnen. Vermits ik tevens niet overtuigd van de sterkte van de verdediging (wordt Demichelis niet wat oud en traag?) is Argentinië voor mij geen favoriet voor de titel...

Wat een team... Alleen Lamela, speelde een matig seizoen. Enzo Perez van Valencia was een betere optie geweest.

Verder zijn zij voor mij de favoriet!

Argentinië heeft een geweldige selectie waar menig land jaloers op is maar als team vind ik ze niet zo sterk. Ik zie Uruquay als 1 van de grote outsiders.

28 mei 2015 om 15:40

Uruguay en Colombia zie ik als gevaarlijke outsiders.

Die aanval is echt enorm enorm goed, veruit de beste die er is. Het middenveld is met basisklanten als Mascherano, Pereyra en Pastore (of Banega) ook gewoon zeer zeer goed. En ja, achterin mag je ook zeker niet klagen.

Het lastigste van dit hele alles is natuurlijk om er een echt team van te maken, als dat lukt zijn ze één van de favorieten. Ik zou al niet weten hoe ik voorin zou gaan spelen..

Prachtige aanval op papier. Echter bleek het tijdens het wk veel minder te zijn in het veld. Alleen messi en di maria die nog voor enige gevaar konden zorgen. Higuain, aguro en palacio waren zo slecht. Hopen dat het nu beter gaat!

De laatste jaren was de verdediging een beetje het zorgenkindje maar nu die Otamendi naar horen zeggen heel goed is en Rojo een mooie stap naar United heeft gemaakt begint dat wel meer vorm te krijgen eindelijk. Tel daar Zabaleta bij op wat natuurlijk een top back is en eventueel Garay er nog bij en je kunt er best mee thuiskomen.

Ik wilde al roepen 'wtf geen Icardi of Dybala', maar ja. Wie haal je er dan uit? Absurd goede aanval

Je moet ze natuurlijk wel als team laten spelen met een goede balans. Martino weet het ongetwijfeld beter dan ik, maar ik zou het zo doen

Romero
Zabalete
Garay
Otamendi
Rojo
Banega
Mascherano
Pastore
Messi
Aguero
DiMaria

Waarom mag Jamaica wel meedoen en Suriname niet?

28 mei 2015 om 12:25

Dat is omdat de Copa América wordt georganiseerd door de Zuid-Amerikaanse voetbalbond Conmebol. Suriname is aangesloten bij de Noord-Amerikaanse Concacaf. Jamaica en Mexico ook, maar zij zijn door het Conmebol uitgenodigd, Suriname niet.

Damn!!!! in de verdediging ook al spelers als otamendi, garay, zabaleta :P

Argentinie heeft alleen nog een goede keeper en een goede CM nodig. Romero valt een beetje uit de toon als je kijkt naar de verdediging en de aanval. Op het Middenveld hebben ze met Mascherano gewoon een top CVM en met Pastore een hele goede aanvallend ingestelde middenvelder.

Maar ze missen wat mij betreft nog een goede CM die de overgang tussen verdedigen en aanvallen kan versoepelen. Perez zou het wel op kunnen vangen maar die is niet geselecteerd. Banega doet het op dit moment wel goed, dus misschien zou hij die plek kunnen opvangen. Biglia vond ik bij Anderlecht wel goed spelen, maar ik heb hem de laatste tijd niet meer gevolgd bij Lazio.

Het belooft in ieder geval weer een mooie Copa America te worden.

28 mei 2015 om 13:38

"een speler die de overgang tussen verdedigen en aanvallen kan versoepelen." Roberto Pereyra past perfect in deze beschrijving. Is één van de ontdekkingen van het seizoen bij Juventus. Erg dynamische speler die verdedigend zijn werk doet en aanvallend zomaar 3 man kan voorbijlopen. Heeft deze selectie ook helemaal verdiend.

28 mei 2015 om 14:27

Ik heb Pereyra niet heel vaak zien spelen, maar de wedstrijden die ik heb gezien speelde hij meestal als aanvallende middenvelder. Als hij die rol op de CM zou kunnen vervullen dan zou het perfect zijn voor argentinie.

Aanval is natuurlijk van ongekend niveau maar in de verdediging en op het middenveld valt het allemaal wel mee.

Ik vind het wel heel vreemd dat het al op 11. Juni wordt gehouden terwijl de CL finale op 6 Juni is. Spelers als Messi,mascherano en Vidal zullen nu uitgeput naar het toernooi gaan.

28 mei 2015 om 15:36

Hoezo vreemd? Waarom zou de Conmebol zijn plannen moeten maken/wijzigen vanwege een toernooi dat in Europa gehouden wordt? Hetzelfde geldt voor de Afrika cup en de Asia Cup.

Zieke selectie inderdaad en natuurlijk topfavoriet met Brazilië samen. Vind het alleen zonde dat Dybala er niet bij is, maar goed wat wil je ook met al die sterren voor je.

Ik zal er gelukkig bij zijn en juichen voor Chili, alhoewel ik denk dat het enorm moeilijk wordt onder Sampaoli om de groepsfase door te komen, laat staan de finale halen.

Chi chi chi le le le Viva Chile!

Het middenveld en de verdediging is er echt wel op vooruit gegaan. Vroeger waren deze wat minder dan momenteel. Aanval is altijd al zeer goed geweest. Echte wereldklasse momenteel, wat een team!

Zo zou ik gaan spelen, Over Pereyra/banega/biglia kan je gaan twijfelen, Masch en Pastore moeten er sowieso in. De andere drie hebben alle 3 een goed seizoen gekend. Banega heerlijk gespeeld in de EL finale en heel het seizoen constant. Pereyra heeft ook goede wedstrijden dit jaar en staat in de CL finale. Biglia is een van de betere middenvelders in de serie A dit jaar.

Aanvallend Di Maria opstellen, niet omdat hij een topjaar heeft gekend, maar omdat hij gewoon altijd goed presteert bij Argentinië. Heerlijk team heb je dan, met als uitzondering de keeper...

Romero
Zabaleta
Garay
Otamendi
Rojo
Pereyra
Masch
Pastore
Messi
Aguero
Di Maria
28 mei 2015 om 21:58

Ik snap echt niet waarom die beest Otamendi niet in de selectie zat van het WK 2014. En nee, dit is niet alleen vanwege zijn prestaties dit seizoen. Ik was al veel eerder gecharmeerd van de verdedigende kwaliteiten van deze man. Hoe haal je het in je hoofd om überhaupt Demichelis overwegen in de basis te zetten?? Kijk die goal van Götze tegen Argentinië maar terug. Waarom zou je niet naar Götze toe gaan? Zet de video op pauze bij 0:10 en zie waar Demichelis staat op dat moment. Speel de video verder door en je ziet die malloot gewoon Götze verlaten. Er was totaal geen reden om Götze niet te dekken. Hij was de enige man die voor het doel stond. Des te meer ik blij ben dat die coach nu weg is. Ik bedoel, Martino is voor mij ook niet de ideale coach tactisch gezien, maar goed. Het liefst had ik Simeone gezien als de nieuwe bondscoach. Perfecte spelers voor hem ook om te coachen. Mascherano, Rojo, Otamendi, Garay, Pereyra, stuk voor stuk beesten.

28 mei 2015 om 22:47

Inderdaad, wat je zegt over Otamendi is helemaal waar. Niet iedereen kent hem momenteel, maar daar zal na volgend seizoen (valencia zit Ucl) wel verandering in komen. Echt een beest, fantastisch seizoen gekend! Veel beter als Demichelis in mijn ogen, die het niveau al jaren niet meer aankan.

Simeone zou inderdaad de ideale coach zijn voor Argentinië, maar ik zou hem momenteel liever aan het roer zien bij een club, zodat zijn werk iedere week te bewonderen is. Hopelijk neemt hij het later in handen bij de nationale ploeg.

Geweldige selectie natuurlijk, het is te hopen dat ze nu eindelijk eens een hoofdprijs gaan winnen want deze generatie heeft de kwaliteit in overvloed het zou zonden zijn als ze niet eens een grote prijs winnen.

Ik denk dat ze zou gaan spelen

Romero
Zabaleta
Garay
Otamendi
Rojo
Biglia
Mascherano
Pastore
Messi
Aguero
Di María

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren