Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Dijks stelt Feyenoord teleur en keert terug naar Ajax'

Laatste update:

Het ziet ernaar uit dat Mitchell Dijks binnenkort zal terugkeren naar Ajax. De linksback vertrok vorig jaar uit Amsterdam om voor Willem II te gaan spelen, maar na een sterk seizoen wil zijn oude club hem terughebben. Feyenoord heeft ook serieuze interesse, maar het Algemeen Dagblad heeft van 'goed geïnformeerde bronnen' begrepen dat Dijks weer voor Ajax wil gaan spelen.

/

De 22-jarige linksback zal volgens de krant snel bekend maken dat hij voor Ajax heeft gekozen. Dijks werd opgeleid bij Ajax en haalde het eerste elftal, maar een definitieve doorbraak bleef uit. Na een verhuurperiode aan sc Heerenveen besloot de recordkampioen om Dijks naar Willem II te laten gaan.

In Tilburg tekende de vleugelverdediger een tweejarig contract, maar na een seizoen is hij al niet meer te behouden voor Willem II. Dijks had afgelopen donderdag een gesprek met Frank de Boer en Marc Overmars en sprak een dag later, vrijdag dus, met Martin van Geel. Zaakwaarnemer Dick van Burik liet weten dat zijn cliënt nog wat bedenktijd nodig had, maar inmiddels lijkt er een beslissing te zijn genomen.

Omdat Ajax bij Willem II bedong bij doorverkoop vijftig procent van de transfersom te ontvangen, kan Dijks door de Amsterdammers voor de helft van de vraagprijs van 1,25 miljoen euro opgehaald worden. De linksback moet de concurrent of opvolger gaan worden van Nicolai Boilesen: de Deen heeft een teleurstellend seizoen achter de rug en heeft nog maar een eenjarig contract bij Ajax. Het is nog maar de vraag of deze verbintenis verlengd zal gaan worden.

Mitchell Dijks is beter dan Nicolai Boilesen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
24 mei 2015 om 22:39

nja goed, zat je er echt op te wachten? ik als ajacied iig niet. maargoed er schijnt niks anders rond te zwemmen in de vijver.

24 mei 2015 om 22:41

Geen idee of hij er wat van kan....maar ik reageer puur en alleen uit emotie

24 mei 2015 om 22:43

Dat mag en dat begrijp ik volledig

24 mei 2015 om 22:49

Ach man stel je niet aan, omdat een speler niet voor jouw club kiest (een club die volgend jaar niet eens in Europa speelt) moet hij keihard mislukken?

OT: Ik verwacht dat hij een goede backup is voor Ajax, maar meer ook niet.

24 mei 2015 om 22:49

Emoties hoor je onder controle te hebben.

24 mei 2015 om 22:51

O sorry dan hoop ik dat hij een fan-tas-tische carrière zal hebben...

24 mei 2015 om 22:58

Haha, ik vind het wel een mooie reactie, ondanks dat ik het er niet mee eens ben. Het is juist jammer dat veel mensen hun emoties voor zich houden.

24 mei 2015 om 23:20

Ja dat maakt een voetbalforum veel leuker....gaaaaaaap

24 mei 2015 om 23:21

Haha.. Je bent in ieder geval eerlijk..

25 mei 2015 om 07:40

babymongo, hij/zij mag rustig zijn emotie hebben en tonen, is toch geen speler die voor de camara staat

25 mei 2015 om 10:39

Emotie 'hoor' je onder controle te hebben is natuurlijk de grootste onzin

24 mei 2015 om 22:39

Tja, als feyenoord en ajax me willen zou ik altijd voor feyenoord kiezen, dus zijn keuze is logisch. Toch zie ik het hem niet halen, gevalletje leuk bij middenmoot maar bij de top niks...

24 mei 2015 om 22:42

Je mag het wel zeggen hoor,tis alleen een beetje triest.hij kiest voor een andere club,jammer.de volgende kiest weer voor feyenoord.maar om nou te hopen dat iemand faalt omdatie niet voor je club kiest maar wel staan juichen voor hem als hij het wel had gedaan,vind ik persoonlijk een beetje kinderachtig.

24 mei 2015 om 22:49

Zo simpel is het supportersleven toch?

24 mei 2015 om 23:32

bij feyenoorders misschien...

25 mei 2015 om 00:32

Nee, zo simpel is jouw supportersleven. Bij Dirk Kuijt had jij natuurlijk een aatal jaren terug dezelfde reactie, toen hij voor fener koos?

25 mei 2015 om 07:03

Haha, sommige begrijpen je humor niet... Klasse... Toch maar wel snel hopen op een vervanger voor Nelom haha

25 mei 2015 om 07:59

@feyenoorddelft, van mij mag je je emoties hebben, dat is voetbal nu eenmaal. Laten we niet hypocriet gaan doen.

24 mei 2015 om 22:42

Zozo heeft iemand een pest humeurtje hier hahaha!

24 mei 2015 om 23:01

Tuurlijk mag je dat zeggen. Het enige wat ik er van te zeggen heb is dat alles beter is dan Boilesen. En dat Dijks zich hier wel erg vergevingsgezind toont. Ik ben benieuwd welke afspraken er zijn gemaakt (mocht het bericht kloppen) en welke rol de beloofde euro's in dit besluit hebben gehad.

24 mei 2015 om 23:08

Jawel hoor, dat mag best.
Je mag best bekend maken dat je hevig gefrustreerd bent over afgelopen seizoen (-en) van jouw cluppie.
Nou maar hopen dat je cluppie het volgend jaar beter doet.

24 mei 2015 om 23:15

Begrijp het best hoor, ik moet ook wel een beetje lachen als Vermeer een blundertje maakt. Ik verwacht niet veel van Dijks, maar voor €1,25 miljoen kun je niet echt de boot in gaan.

24 mei 2015 om 23:18

Juist en dat hij nu geen europees voetbal speelt is ook leuk om te zien, had vandaag ook nog een paar geinige momenten. Blijft een onzekere factor.

24 mei 2015 om 23:17

Dat is alleen maar mooi dat je dat zegt, troeft ajax feyenoord weer eens af.

24 mei 2015 om 23:21

@ Feyenoorddelft,

Ik durf te wedden dat je nooit zoiets zou zeggen als hij op een dag de beslissende maakt in een WK of EK finale mocht hij ooit is voor Nederland spelen.

25 mei 2015 om 12:55

Als hij zover komt, dan is hij al niet mislukt en kan je dat niet meer zeggen.

25 mei 2015 om 19:36

Wel uit haat, maar als die dat wel flikt kust hij letterlijk zijn voeten...

25 mei 2015 om 00:36

Reageren zonder fatsoen en respect. Dat je het jammer vind dat die niet naar je club komt kan ik nog volledig in komen, maar als je net zo reageert hoe je hier doet als in het stadion, ben jij een van die supporters die het voor velen een stuk onplezieriger maken en de club meer schade dan positiviteit bezorgt. Aangezien reageren met emotie neer komt op gewoon niet nadenken!

25 mei 2015 om 00:55

Is dat de kift dat ajax aan het langste eind trekt of omdat je hem zo geweldig vindt? Persoonlijk ben ik blij dat hij niet komt. Nog geen 10 procent beter dan Nelom, dus geen speler die het niveau omhoog tilt. Goede actie van Ajax.

25 mei 2015 om 04:33

Ach hij mag dat rustig zo zeggen is niks mis mee moest er wel om lachen.

25 mei 2015 om 07:38

feyenoorddelft, je mag het rustig zeggen, alleen laat je je goed kennen. Een speler neemt meestal de club die misschien net wat meer kan bieden en ik denk ook dat er een klein reden is dat die daar al heeft gespeeld. Ze zijn niet met ruzie uit elkaar gegaan.

25 mei 2015 om 10:39

En mislukken zal hij, maar dat mag ik vast niet zeggen.

Bedroevend gehandeld van Ajax. Man laat die middelmaat toch lekker naar Feye gaan. Dit is echt geen niveau waar je als Ajax zijnde naar moet streven. Ook al is Nicolai Boilesen niet zo goed

24 mei 2015 om 22:45

Idd heeft maar een redelijk seizoen gespeelt bij willem II.Niet vergeten dat hij bij SC Heerenveen niet echt geslaagt is. Aan de andere kant is dat hij niet slechter kan zijn als Boilessen

24 mei 2015 om 22:49

Dat kan die blijkbaar wel zijn want zijn statistieken zijn slechter dan die van Boilesen.

24 mei 2015 om 22:46

Boilesen heeft een slecht seizoen achter de rug dat is ook volwassen worden, hij heeft meer concurrentie nodig daar wordt ie scherp van. Twee jaar geleden toen ajax van barca won was iedereen lovend en vonden we het jammer dat ie niet meedeed in de return en omdat ie in die wedstrijd eerder naar de kant werd gehaald vanwege ze blessure.

24 mei 2015 om 23:05

Toen liet barca ajax voetballen. Verleden tijd vriend. Op dit moment komt boillissen gewoon te kort

25 mei 2015 om 07:46

gustsvofing, niet alleen dit seizoen was hij slecht, vorig seizoen had hij ook vaak van die momenten. Hij heeft geen voorbeeld genomen als blind dat deed, die kreeg nog meer kritiek op zich en zie waar deze is. En dan is boilissen ook nog vervangend aanvoerder, waar ik helemaal niets van begreep, maar goed. Dit ligt bij Fdb, die beslist.

24 mei 2015 om 22:49

Toch geen slechte aankoop? Heeft een vechters mentaliteit die Ajax nodig heeft. Is volwassener in zijn spel dan de meeste jochies bij Ajax

24 mei 2015 om 23:00

Boilesen heeft het inderdaad een paar wedstrijden leuk gedaan maar meer dan dat was het niet. Als je dat afweegt met zijn slechte wedstrijden is het maar goed ook dat ze een ''nieuwe'' speler voor de LB positie halen.

25 mei 2015 om 03:52

Boilesen slappe hap... Aan de bal heeft ie de potentie om in de absolute top te spelen maar hij heeft zijn verdedigende kerntaken niet opgepakt. Ook aan de bal was het eigenlijk schrijnend dit jaar. Misschien toch door al die blesures?

Behoorlijk lelijk dat ie nog niet heeft bijgetekend. Juist voor hem zou dat interessant moeten zijn. Als ie nou twee jaar fit blijft en goed gaat presteren bij ajax kan ie zo naar een topclub. Ik weet niet waar hij nu heen zou moeten..

Misschien is ie bang weer geblesseerd te raken en dan bij Ajax zijn plek te verliezen. En dat ie dan gewoon een goed contract elders probeert te fixen, zodat ie iig nog wat centjes overhoud aan zijn carriere hehe..

Ik ben na een seizoen Willem 2 waarbij hij prima gespeeld heeft nog niet overtuigd of dit een versterking is voor Ajax of Feyenoord

25 mei 2015 om 00:01

snap wel dat hij er voor kiest om terug te gaan en het ongelijk van de trainer te bewijzen en hij speelt in meer competities en dus ook meer kans op speeltijd als je meer wedstrijden in een seizoen hebt. Hij gaat het echt wel maken als standin voor Boilesen en Viergever misschien wel de centrale linkerverdediger voor Ajax naast Veltman (hij is sneller en kopsterker dan 4gever)

25 mei 2015 om 01:00

Kopsterker dan Viergever? Dijks kan helemaal niet koppen haha.

25 mei 2015 om 01:32

Nee idd. Lengte betekent niet automatisch dat iemand goed kan koppen. Engelaar was precies hetzelfde. Kon ook voor geen meter koppen

niet echt verassend,maar of Ajax hier nou echt blij mee moet zjn.is toch niet echt de topper die je als supporter hoopt.

24 mei 2015 om 23:16

Ik hoop dat ajax opzoek gaat naar een ervaren man!

Drogba heeft bijvoorbeeld zijn laatste pot voor Chelsea gespeeld. Benader hem. Dan kan je zivkovic een jaartje verhuren.

Cillesen
V Rhijn Veltman Riedewald Dijks
Klaasen Gudelj Sinkgraven
El Ghazi Drogba Fischer

Al ben ik ook nog wel van mening dat we qua verdediging wat moeten doen! Al zou je bazoer ook eventueel nog in de verdediging kunnen zetten. Hij kan iig wel opbouwen en is op dit moment al een beest!

24 mei 2015 om 23:25

Hahahahah.....drogba? Die gaat nog een jaar lekker naar de zandbak of amerika. Hij gaat niet kou lijden in nederland voor een "hongerloontje" bij ajax.

24 mei 2015 om 23:40

Die ragt er hier 40 in. Maar niet voor een miljoen per jaar.

25 mei 2015 om 00:45

Tja tenzij er natuurlijk een degelijke constructie komt. Het kan een sponsor zijn, die extra geld bij legt per doelpunt. Zou zomaar kunnen.

25 mei 2015 om 00:54

Ze waren toch ook bereid om ver te gaan voor etoo. Het is dat hij zelf niet wilde.

Aangezien je geen transfersom hoeft te betalen. Kan je hem een leuke tekenpremie bieden van enkele miljoenen. Waardoor je hem een salaris bied die binnen het plafond blijft. Verder kan je nog een leuke bonus bieden bij het behalen van het kampioenschap of europese overwintering.

25 mei 2015 om 01:53

gaat niet om het geld want dat kan Ajax zelf wel lappen, er is een salariscap en daar wil Ajax gewoon niet boven komen

Ik begreep het vorig jaar wel dat hij weg moest, maar vind het leuk dat hij via een omweg toch weer terugkomt. Kan de concurrentie aangaan met Boilesen, die ik ook nog niet afgeschreven heb, en anders wellicht gebruikt worden als centrale verdediger. Succes bij Ajax, Mitchell !!

even de zure ajacied uithangen - laat maar zien dan. ik had nicolai altijd wel hoog zitten maar het is niet meer te verdedigen helaas.

24 mei 2015 om 23:45

Is niet zuur. Misschien maken ze elkaar wel sterker en scherper!

Ik vraag me echt af of hij wel het niveau aan kan waar Ajax naar streeft. Bij Heerenveen deed hij het gewoon slecht maar bij Willem II zat hij op zijn plaats en ontwikkelde hij zich goed. Enkel is er wel een verschil tussen het spelen en presteren bij Willem II en bij Ajax.

Dus wie zegt dat hij er klaar voor is? Ik heb er echt mijn twijfels over. Ik hoop dat het een succesverhaal wordt want dat gun ik hem wel maar toch...

24 mei 2015 om 22:44

Als je Boilesen bij Willem 2 zet zal het er ook uit zien alsof hij een stuk beter is denk ik. Met alle respect naar Willem 2 toe natuurlijk.

Ik had Dijks sowieso niet bij Feyenoord hoeven te zien. Niet vanwege zijn verleden bij Ajax, maar ik betwijfel het gewoon of hij meer kan presteren dan huidige bezetting..

24 mei 2015 om 23:10

Dan had jij Vermeer ook liever niet, aangezien zijn verleden.

24 mei 2015 om 23:20

Beter dan Nelom? Geen probleem! Dat is echte en van de zwakste linksback van de eredivisie, af en toe een leuk momentje maar verder vooral heel, heel, heel erg zwak. Dat die jongen oranje heeft gehaald is al opmerkelijk genoeg.

24 mei 2015 om 23:39

Over Nelom heb je helemaal gelijk. Echter zit er een redelijk groot talent dit seizoen voor het eerst bij de selectie die Nelom kan vervangen; Woudenberg. Het is mij eerlijk gezegd een raadsel waarom die nog geen kansen heeft gehad (maar 1 invalbeurt dit seizoen)...

25 mei 2015 om 00:52

@fr12 eigenlijk is het gewoon een mooi compliment wat je geeft. Willem II heeft dit jaar gewoon mooi aantrekkelijk voetbal gespeeld waar het als speler goed instromen is.

Netjes van Ajax. Waar hij 2 jaar geleden nog niet helemaal a-selectie waardig was is Dijks dat nu wel. Toch hoop ik dat er voor de achterste linie nog minimaal 2 spelers worden aangetrokken. Van der Vaart er misschien nog bij en eventueel een linksbenige aanvaller. Misschien is Ola John een optie of Berghuis van AZ.

Loopt er nou nergens in noord europa of Zuid amerika een talentvolle back? Die dijks is aardig maar meer niet.

24 mei 2015 om 23:01

Volgens mij verwachten we tegewoordig te veel van een back.

Goede backs zijn zelfs in de top van Europa maar op 1 hand te rellen.

Alsof dit als verassing komt? Ben er niet heel rouwig om, vind het niet zo'n topper als men wilt doen beweren. Dat de linksback (nelom) vervangen moet worden is wel duidelijk lijkt me, al ben je bij v. Geel hier nooit zeker van.

Wanbeleid van Ajax als dit klopt, zo'n jongen na één seizoen alweer terug kopen betekend gewoon dat je keihard faalt. Elke Euro die je nu voor hem betaald is er één teveel, gewoon erg slecht. Van de speler zelf snap ik de keuze ook niet. Wanneer een club je zo makkelijk laat gaan dan moet je volgens mij wel met een verdomde goede reden (bijvoorbeeld geld en sportieve garanties) komen om je terug te vragen.

24 mei 2015 om 23:08

Dat ze vorig jaar niet inzagen dat hij zich zo goed zou ontwikkelen is inderdaad een inschattingsfout. Zo zie je dus dat iedereen fouten maakt. Het getuigt juist van karakter dat de technische staf terug komt bij hem en hun fout toe durft te geven. Als ze dat karakter niet hadden, zouden ze die inschattingsfout nooit toe durven geven.

Aan de andere kant, als je hem bij Ajax had gehouden, had hij de ontwikkeling van het afgelopen jaar niet gemaakt, aangezien hij dan bankzitter was geweest. Bij Willem II heeft hij zich juist zo ontwikkeld omdat hij daar alles heeft gespeeld.

Dit heeft trouwens niks met beleid te maken, want beleid is iets totaal anders. Beleid is de algehele koers die je als club wilt varen en hoe je die koers gaat varen. Dat staat dus totaal los van individuele spelers die je wel of niet haalt of laat gaan.

24 mei 2015 om 23:59

@drumms

Je had hem nog een jaar kunnen verhuren zoals Feyenoord waarschijnlijk met Hahn gaat doen. Verder ben ik het eens met je eerste alinea maar ik moet zeggen dat ik hem ook niet weer zo uitzonderlijk vind. Het komt meer over zoals anderen ook schrijven dat Ajax bang is dat hij bij concurrentie belandt.

Het staat los van een individuele speler correct, kijk je echter naar het grote plaatje dan niet. Er is niets voor niets een conflict gaande binnenin Ajax betreft spelers- transferbeleid.

Zet je Dijks in het rijtje van:
- Vermeer
- Zimling
- Zivkovic
- Duarte
- Van der Hoorn
- Sana
- Moisander
- Hoesen
etc

Dan snap ik Jonk wel.

25 mei 2015 om 11:10

Moisander heeft zijn waarde gewoon bewezen hoor, heeft niet zijn beste seizoen gehad maar de twee daarvoor was hij duidelijk de beste centrale verdediger. Ook klaagt hij nooit en zet zich 200% in. Triest mannetje ben jij

25 mei 2015 om 00:06

Tja inderdaad een inschattingsfout, echter als ze hem verhuurd hadden omdat ze hem ervaring willen laten opdoen krijg je vaak ook maar een fractie van het salaris. Wel een dure les voor 6ton maar bij verhuren had hij (alles meegerekend, verzekeringern etc) Ajax waarschijnlijk ook wel 2 ton gekost dus ja 4 Ton voor een back is niet veel

25 mei 2015 om 00:44

@xajacfa

Dat geld zal allemaal wel, zie dat een beetje als zwaktebod. Wat als hij bij Feyenoord had getekend en over 2 a 3 jaar voor 12 miljoen Euro verkocht werd? Hij is/was duidelijk zijn opties aan het afwegen. Nu Feyenoord geen Europees speelt zal Feyenoord wel afvallen, maar moet je daar dan op gokken?

Ik ben er wel blij mee. 100x liever de lange en fysiek sterke Dijks dan de slappe jongetje Boilesen op linksback.

Slechter dan Boilesen kan die niet zijn. Zijn contract wordt trouwens niet verlengd VI

Mag ik zeggen dat dit typisch een "Overmarsje" is? Wat een kniepert is het toch.. Die koopt 'ie alleen omdat Dijks weinig kost door die clausule. Wanneer wordt er nou eens echt geïnvesteerd in kwaliteit, zodat we als Nederland een keer niet voor schut staan in Europa?

24 mei 2015 om 23:05

Haha, kakadu bedankt voor het verbreden van mijn woordenschat. Ik had nog nooit van een kniepert gehoord. Maar je hebt helemaal gelijk hoor. Het is in mijn ogen geen slechte investering maar er moet sowieso meer kwaliteit bij en sneller door geselecteerd worden. De echte mannen ontbreken nog steeds. Gudelj is wel een echte vent trouwens.

25 mei 2015 om 12:04

graag gedaan, zal wel iets uit Arnhem en omstreken zijn

24 mei 2015 om 23:19

Dat mag je zeker zeggen maar het is natuurlijk complete onzin wat je schrijft. Overmars voert beleid uit en mag/kan niet ongelimiteerd de knip trekken. Wie had Overmars dan moeten halen? Graag de naam van een speler die haalbaar is, niet de hoofdprijs kost en in het salarisplafond past.

25 mei 2015 om 10:45

Michal Kadlec van Fenerbahçe, 29 jaar, 60 interlands Tsjechië, 2 Ek's, 130 bundesligawedstrijden bij Bayer Leverkussen, 50 Europese duels, bankt bij fener, mogelijk ivm het daantal buitenlanders dat opgesteld mogen worden. Kan linksback en Lcv. 1 jaar contract dus hoeft niet heel veel te kosten. Ervaring+goede back ineen (hoef je Raffie ook niet voor z'n ervaring te halen op een reeds uitpuilend middenveld of in de spits waar hij al 25 jaar niet speelt). Ondertussen Savastano klaar stomen voor het grote werk, met Kadlec krijgt Savastano gewoon de 1-2 jaar de tijd die hij nodig heeft, daarna kan hij Kadlec uit het elftal proberen te voetballen. Je zal een beetje creatief moeten zijn met salaris/tekengeld, want zal wel een aardig sommetje pakken in Istanbul, maar dat moet kunnen. Zo zijn er overigens wel meer te vinden, je moet alleen ff moeite doen..

25 mei 2015 om 12:06

Ben ik hier de scout of lid van dat technisch hart? Ik denk wel zeker te weten dat er betere opties dan Dijks te vinden zijn, maar voor concrete namen hebben jullie in Amsterdam toch afdeling scouting?.

24 mei 2015 om 23:27

Wie dan wel? Moet het perse duur zijn? Dijks is haalbaar, goedkoop en heeft de kwaliteiten die Ajax goed kan gebruiken.

24 mei 2015 om 23:41

Vind je hem echt zo goed? Ik zat al niet te springen dat die naar Feyenoord kwam, ik denk namelijk dat die echt niet zoveel door kan groeien.

Vergelijk het bijvoorbeeld eens met een van aanholt een paar jaar geleden of de Janmaat die van Heerenveen naar Feyenoord kwam. Die waren beide echt wel een stukje verder.

24 mei 2015 om 23:53

Ik vind het een van de beter LB in de eredivisie. Het is juist vergelijkbaar met Janmaat, bakte er eerst ook niks van, een zelfde type ook nog. Fel, sterk in de duels en kan hard lopen.

25 mei 2015 om 08:50

Sorry hoor m1ch43ll, maar bij feyenoord zou hij direct de beste verdediger zijn.
Hij is veel verder dan die jongetjes daar achterin en heeft ook meer potentie.
Gisteren gekeken naar hoe er er tegen heerenveen verdedigd werd? Dat zegt toch alles, of niet?

25 mei 2015 om 00:50

Even ter verduidelijking wat ik meermaals heb geschreven. Hij kost de kop niet, maar vergeet ook niet, dat aankopen uit het verleden zowel bij Ajax Feyenoord PSV Twente de clubs ver in de problemen hebben gedrukt. Tevens is het alleen maar goed dat ze een speler voor weinig halen voor de breedte of basis. Tevens moet Ajax aankomende jaren nog zat geld uitgeven, wat dacht je van een nieuw jeugd complex? Wat dacht je van de beurs gaan? Wat dacht je van de aankoop van de Arena? Wat dacht je van gezond beleid te voeren de eerste 10 jaar zonder problemen als je weer eens 5 jaar geen CL haalt?

25 mei 2015 om 10:23

Kijk dat roepen van Overmars is zuinig is ook zo'n onzin. Wat verwacht je dan? Dat Ajax in de vijver gaat vissen van spelers die 10-20 miljoen kosten en een jaar salaris van 2/3 miljoen netto willen? Dat is niet haalbaar.
Jij bent Net zoals die Valentijn die bij VI altijd roept dat Ajax een ervaren spits moet halen en tot dat toch niet zo moeilijk is en hij zou met namen komen maar heeft dat nog nooit gedaan.
Wat zou Ajax dan moeten halen? Ze kennen deze jongen die kent de club al en heeft een drive wat je gewoon mist bij Ajax. Daarnaast is hij niet heel klein en heeft hij body ook iets wat Ajax mist daarnaast is hij nog snel ook. En laten we eerlijk wezen slechter dan Boilesen dit seizoen kan niet en laat ze samen maar uitvechten wie basis komt zal voor hun beide wel goed zijn en denk op dit moment gewoon dat Dijks het wint die is echt gegroeid.

25 mei 2015 om 12:08

er is wel een heel groot gat tussen 7 - 8 ton die Marcje betaalt en 10 - 20 miljoen die jij roept..

Deze actie geeft toch een beetje de onkunde weer bij Ajax. Boilesen als aanvoerder maken en Dijks weg doen! Eén van de fouten die ze dit seizoen hebben gemaakt.

24 mei 2015 om 22:59

Alsof Ajax in de toekomst kan kijken.

Boilesen was voor zijn blessure gewoon een zeer goede back. Ajax en ook jij hadden van te voren niet kunnen weten dat hij dit seizoen ging teleurstellen.

Dus een beetje goedkoop achteraf praatje van jouw.

24 mei 2015 om 23:10

Hij is toch altijd blessuregevoelig geweest? Daarnaast is het ook de taak om een goede vervanger klaar te hebben staan. Ajax heeft ook in mijn ogen gefaald. Achteraf gepraat of niet.
Ik ben er niet bij in de kleedkamer of op het veld maar ik had van Boilesen sowieso nooit een aanvoerder gemaakt. Hij is niet constant genoeg geweest, heeft de uitstraling niet en is bovendien nog maar 23 jaar. Dat het mislukt is is toch echt te danken aan de trainer.

25 mei 2015 om 08:57

Alvarez, overdrijf nou niet zo met je gefaald. Blind is vertrokken, vervolgens ontwikkeld Denswil zich niet zo als verwacht en komt boilesen niet uit de verf en gaat Dijks wel groeien. Volgens mij kun je dat niet allemaal vooraf bepalen en er naar handelen, of wel? Ik vind het sterk om nu de ballen te hebben hem terug te halen en het opnieuw te proberen.

25 mei 2015 om 11:23

Suarez was 22 toen hij aanvoerder van Ajax werd

25 mei 2015 om 15:24

Probeer eens gewoon objectief te kijken. Dan kan je toch niks anders concluderen?
Ik doelde meer op het feit dat Ajax een verkeerde keuze heeft gemaakt om Boilesen aanvoerder te maken. Als je nog niet weet of een speler constant genoeg is dan maak je hem geen aanvoerder. Natuurlijk kan je niet in de toekomst kijken dat kan niemand, buiten Jomanda om. Ik ben van mening dat het niet goed is om te jonge spelers aanvoerder te maken, tenzij ze over echte leiderschapskwaliteiten beschikken. Dat zie je bij sommige spelers, maar bij Boilesen niet. Suarez is natuurlijk wel een echte winnaar en daar kijken spelers tegenop. Dat heeft Boilesen weer ietsjes minder

Naja, sterk sterk. Het is maar hoe je het bekijkt. Als je het positief wilt zien is het inderdaad sterk dat ze het opnieuw willen proberen. Aan de andere kant ze hebben dus niet goed genoeg beoordeeld en een fout gemaakt.

24 mei 2015 om 23:29

Overdrijven is een vak, kost nu door de clausule 200.000 omdat je geen salaris hebt betaald. Ik had dijks er graag bij gehad maar ik denk dat ze niet op een vertrek van Blind hadden gerekend op het laatste moment, dat heeft vooral roet in het eten gegooid.

Hij heeft zich nu goed kunnen ontwikkelen en komt goedkoop terug, prima!

Dit is gewoon puur om hem niet naar Feyenoord te laten gaan. Zodat ze hem kunnen verkopen aan wie zij geschikt achtten. En natuurlijk kiest hij voor Ajax, hij is een Ajacied, hij kiest met z'n hart, niet met z'n hoofd. Dus als hij de kans krijgt om naar Ajax te gaan dan doet ie dat. Maar vind het helemaal niet erg dat hij erbij komt.

24 mei 2015 om 22:57

Lijkt alsof Dijks heeft afgewacht of Feyenoord Europees voetbal zou spelen of niet. Had met beide trainers gesproken en zei nog bedenktijd nodig te hebben. Komt vervolgens vlak na de uitschakeling van Feyenoord met deze mededeling. Kiest nu voor de club die gegarandeerd Europees speelt. Ik wens Ajax veel plezier met een speler die eigenlijk het niveau niet heeft voor Feyenoord noch Ajax, die bovendien misschien een andere keus gemaakt had wanneer Feyenoord zich geplaatst had voor de EL.

24 mei 2015 om 22:59

@j.m. Keynes

Je vind het niet erg dat hij al na een seizoen spelen word terug gekocht? Elke Euro die je voor deze jongen betaald is er één teveel. Je gaat me toch niet vertellen dat hij zich bij Willem II plotseling tot topper heeft ontwikkeld? Dit hebben ze afgelopen seizoen verkeerd beoordeeld, wat dat betreft snap ik wel dat het intern rommelt bij Ajax, dit is toch geen beleid.

24 mei 2015 om 23:26

kost iets van 200.000 euro, daar draait ajax zijn hand niet voor om. We hebben ook een jaar geen salaris moeten betalen he en maken nu 600.000 over. Ja hij heeft zich goed ontwikkeld en hij heeft het ongelijk bewezen, nu weer in Ajax 1 laten zien. Goed met die 50 %!

24 mei 2015 om 23:45

Nee je hebt eigenlijk volkomen gelijk, maar hij kost bijna niks.. en we hebben ervoor gezorgd dat ie niet eventueel Feyenoord kan versterken. Volgens mij is het daar Ajax puur om te doen. Niet nog een Vermeertje zeg maar. Wie weet doet ie lekker mee met Ajax en 200.000 is niet echt veel.. Maar hij is geen topper nee, maar we hebben niemand. Dat is al erg genoeg. Nederland kent bijna geen goede backs.. terwijl het toch een mooie positie is. Snap zelf ook niet waarom uit de jeugd niemand te krijgen is, maar ik kan niet naar binnen kijken daar. Na Blind en VdW hebben we ieder geval geen fatsoenlijke back meer gehad en Blind vond ik al minder goed dan Vdw.

24 mei 2015 om 23:54

Savastano gaat ook doorschuiven, dus die komt eraan, zal de concurrentie aangaan en vooral in jong ajax spelen.

25 mei 2015 om 00:36

@afcanats

Dat bedrag zal wel, het klopt gewoon niet.

Daarbij, wat als hij nu bij Feyenoord had getekend? En dan over twee a drie jaar voor 12 miljoen Euro had verkocht?

Het is gewoon heel bijzonder hoe dit gaat en al die andere transfers zoals Vermeer, Zimling etc...

25 mei 2015 om 00:41

@j.m. Keynes

Dat geld zal wel, toch vind ik het niet kloppen op één of andere manier.

Als ik de speler was had ik harde garanties (geld en speeltijd) geëist want blijkbaar zit hij nu in een gunstige positie.

Verder wat backs betreft heb je gelijk, maar dat komt ook dat de opvatting van back vrij divers is. Een back moet vrij compleet wezen, een alleskunner (zowel aanvallend als verdedigend sterk zijn en genoeg techniek icm met loopvermogen) en daar zijn er niet zoveel van.

25 mei 2015 om 00:51

Ik denk dat het allemaal wel mee zou vallen. Hij heeft zich goed ontwikkeld afgelopen jaar. En kan bij Ajax alleen maar beter worden.

25 mei 2015 om 02:38

Ja, ik snap je wel. T voelt alsof hij een beetje gebruikt wordt in een groter spel dat niet om hem gaat. Maar misschien krijgt hij veel speeltijd, speelt ie goed en is iedereen tevreden.

Ik had gehoopt dat hij naar Vitesse zou komen, Achenteh is echt niet goed genoeg en om de een of andere reden hebben we Gosens van de hand gedaan dus mag hopen dat er nog wat bijkomt op de linksbackpositie. Weet niet of hij super toevoeging is bij Ajax, maar zal toch niet minder zijn dan Boilisen.

Kan me zo voorstellen dat je supporter bent geworden als je bij een club in de jeugd hebt gespeeld dus wat is er dan mooier dan sportief revanche nemen en alanog succesvol worden bij de club waar het ooit begon

Hier ben ik echt heel blij mee! Toen ik het nieuws hoorde dat hij miss naar Feyenoord wou gaan werd ik al bang. Weer zo een speler die het niveau van Feyenoord niet omhoog kan krikken.

24 mei 2015 om 23:06

Idd, matige speler die feyenoord niet beter gaat maken.

24 mei 2015 om 23:10

Ik denk dat Nelom inderdaad een klasse beter is

24 mei 2015 om 23:42

Nee, die is ook niet goed genoeg. Maar je gaat de ene matige back toch niet vervangen voor de andere?

25 mei 2015 om 00:43

Je vraagt je toch af waarom Ajax en Feyenoord geen actie ondernomen hebben richting Poulsen.. Nu zit PSV met 2 backs die allebei beter zijn dan de backs van Ajax en Feyenoord.

25 mei 2015 om 09:00

Net als de rest van de verdedigers bij feyenoord, die zijn allemaal beter en verder dan Dijks.

25 mei 2015 om 00:28

Klopt, zie graag dat ze Woudenberg een kans geven volgend seizoen. Nelom is te waardeloos.

25 mei 2015 om 01:51

Nou denk dat Dijks toch echt een paar klasse beter is dan Nelom.. Wat stond die jongen weer te schutteren.. Eigenlijk al het hele seizoen. Dijks is een zekerheidje achterin, maakt weinig fouten. Zorgt voor rust en doet zijn werk best goed.

Gewoon falen in Amsterdam en in de winterstop weer terug naar Tilburg

Slechter dan Boilesen kan ie het in ieder geval niet doen, gewoon alle vertrouwen erin en we zullen het snel genoeg zien met de voorrondes die eraan komen. Boilesen gaat overigens vertrekken denk ik, nu dit zeker is.

Wanbeleid. Zo goed is Dijks namelijk niet, ik denk zelfs dat Boilesen gewoon nog beter is ondanks zijn matige seizoen. 7 ton salaris voor zo'n matige speler.. succes ermee!

Middelmaat. Geen andere woorden voor.

Zou je net zien dat hij het wel slechter dan boilesen doet. Hij kan niet eens koppen!! De volgende falende aankoop is weer een feit. Ga toch weg overmars

24 mei 2015 om 23:22

Is ook een linksback, koppen hoeft niet zijn sterke punt te zijn. Hij is wel snel, sterk en kan een aardig balletje trappen plus hij kent het spelletje en ja dat is belangrijk, dat scheelt aanpassen.

24 mei 2015 om 23:55

difference, zullen we eerst maar even afwachten hoe Dijks het gaat doen? Je maakt jezelf compleet belachelijk door Overmars af te rekenen op deze aankoop. Overmars voert beleid uit en het is zijn taak om spelers te contracteren die 1- haalbaar zijn, 2 - betaalbaar zijn en 3 - binnen
het salarisplafond passen. Overmars, lees Ajax, was wel zo slim om een clausule in het contract van Dijks op te nemen waardoor het aankoopbedrag een schijntje is.

Wat heerlijk dat misgunnen van de inmens teleurgestelde feyenoord supporters, als hij naar Feyenoord was hij goed, gaat hij naar Ajax dan is hij slecht, middelmaat en is het wanbeleid. Maargoed de objectiviteit was toch al ver te zoeken bij de meesten.

Prima aankoop! Koopje en heeft zich goed ontwikkeld, goed dat die 50 % erin zat. Hij is snel, sterk, kan goed voetballen en kent het spelletje. Nu mag er nog een linksback bij omdat Boilesen weg mag.

25 mei 2015 om 01:08

Ik zou zeggen lees de feyenoord fora eens, de meeste feyenoorders vonden hem gelijk al niet goed genoeg en wouden hem absoluut niet hebben.

25 mei 2015 om 01:54

Ik heb anders veel Feyenoorders horen juichen toen ze hoorde dat Feyenoord interesse had in Dijks.. Ze zagen het helemaal zitten, zouden dan verlost zijn van Nelom.. Nu de rollen omgedraaid zijn en hij niet naar Feyenoord gaat is hij opeens erg slecht

25 mei 2015 om 01:59

Ooit in je opgekomen dat ze misschien in Rotterdam vinden dat dit niet een speler is waarmee ze echte stappen gaan zetten? Dat Ajax hem haalt betekent natuurlijk nog niet dat andere clubs daar jaloers op moeten zijn. Snap best dat ze bij Feyenoord zoiets hebben van laat maar lopen.

En over objectiviteit gesproken........

25 mei 2015 om 09:03

Er zijn maar weinig spelers van het niveau Dijks die het niveau bij feyenoord niet omhoog zouden brengen, kom op zeg. Jij doet net alsof er zoveel goede verdedigers lopen daar achterin. Gisteren wel gekeken hoe heerenveen er doorheen sneed als een warm mes door de boter?

Reiziger, R. de Boer en Daley Blind zijn beter geworden van een jaartje elders. Ben benieuwd of dat voor Dijks ook geldt. We zullen zien.

Kan wel janken! Zo jammer vind ik het! 😂

Ajax haalt Dijks gewoon omdat Boilessen een dramatisch jaar heeft gespeeld. Dijks wordt nu een beetje overschat omdat Feyenoord en Ajax interesse in hem hebben, maar hij heeft nou niet echt aangetoond bij Willem II en Heerenveen dat hij een stap zou kunnen maken naar de top 3 van Nederland.

Logische keuze toch?
Wie van jullie zou liever bij dit Feyenoord spelen dan? Zonder Europees voetbal?
Slaagt hij niet dan kan hij voor 2 mio naar buitenland. Slaagt hij wel, dan jaartje later voor 8 mio.

Toch nog goed nieuws voor de Feyenoorders vandaag. Dijks komt niet. Is van het niveau Nelom, wordt je niet beter van.

Ik volg Ajax al tijden niet meer. Maar dit is qua spelersbeleid toch wel een nieuw dieptepunt.
Niet eens zo zeer omdat hij eerder werd weggestuurd hoor. Het is gewoon een speler die leuk mee kan doen bij Utrecht en inderdaad Willem II. Beter dan Boilesen? Ja, natuurlijk. Maar Boilesen moet de standaard niet zijn.

Ongelooflijk die kritiek over Dijks. hij is gewoon een klasse speler die wij node zien vertrekken.

Dit wordt de nieuwe Daley Blind, eerst door iedereen afgezeken, daarna de held!!! Let maar op!

Is een bikkel, kan goed verdedigen en goed koppen, daarna bal inleveren bij de middenvelders.

24 mei 2015 om 23:53

Even een correctie. Dijks is zeker geen goede kopper (ondanks zijn lengte).

Maar hij heeft wel snelheid en goede rushes en voorzetten. Zeker met de speelwijze onder De Boer zijn dat goede classificaties voor een back !

Een prima back om erbij te hebben. Het is nu aan hem of hij 1e keus wordt als linksback.

Dit seizoen bij Ajax toonde aan, dat we diverse keren met een noodverband moesten spelen op die positie of Boilesen lieten staan bij gebrek aan beter.

Wat een beleid bij Ajax. Ik snap het prima als een speler jaren later alsnog terugkeert naar een club, zoals Matic/Chelsea. Dit is na een seizoen alweer. Dan mag je je hardop gaan afvragen waar het mis is gegaan! Verder een degelijke linksback, niks meer niks minder. Dat het een speler voor de Nederlandse top is, zegt m.i. meer over het niveau van de eredivisie dan over Dijks.

Ik snap niet helemaal wat hij bij feyenoord of ajax moet. Aanvallend is hij toch niet heel sterk? Grote jongen is het wel en misschien is het dan ook wel wat als centrale verdediger, maar back bij een topclub? Nee weinig kans van slagen

Toch mooi voor Dijks om weer terug te keren op het oude nest.

Bedankt dat we een jaar hebben mogen genieten hier in Tilburg van jou kwaliteiten. Hopelijk speelt hij Boilesen zo uit de basis maar dat verwacht ik wel. Prima stap gemaakt in zijn ontwikkeling.

Stel die vent dan op ook! Prima speler die het echt wel gaat maken!

Worden we niet beter van. Laat maar lekker naar Amsterdam gaan.

Grappig om te zien dat Ajax en Feyenoord strijden om deze matige back. Zouden ze allebei niet door hebben gehad dat Poulsen transfervrij was? Anders snap je toch niet waarom ze die niet gewoon gratis op gehaald hebben bij AZ.

25 mei 2015 om 08:01

Helemaal mee eens. Ik denk dat het voor zowel Ajax als Feyenoord een optie zou zijn geweest, maar dat Brands ze gewoon voor is geweest.

Mooi dat hij voor Ajax kiest tenminste als we het AD mogen geloven. Dijks heeft zich in 2 jaar tijd goed ontwikkeld en verdient weer een kans bij Ajax. Toch wel typisch Feyenoord ligt uit de PO en dit word bekend.

Wat een talent. Ik vind het de beste linksback van de eredivsie hij heb alles lengte, snelheid, hard schot en verdedigend en opbouwend heel sterk. En eindelijk weer lengte bij ajax achterin 1.96 lang. Als die zijn koppen iets beter maakt dan is hij helemaal compleet.

25 mei 2015 om 07:58

Volgens mij zit je in het verkeerde topic te typen, dit gaat over Dijks die naar Ajax gaat.

Revanche voor Vermeer? Waarschijnlijk wel. Daar in Amsterdam zouden ze toch met lede ogen aanzien hoe Dijks de show steelt in Rotterdam. Ik denk namelijk dat hij niet exceptioneel veel beter is dan Boilesen. Maar goed. Blijft toch naar tegenover Feyenoord. Die club wilde hem oprecht hebben, toonde als eerste reactie en door toch wel onsportief gedrag van Ajax vangen ze nu bot. Ik snap niet goed dat Dijks dit doet. Die waren hem twee jaar lang liever kwijt dan rijk, en nu kan het ineens. Ik was altijd naar Feyenoord gegaan in zijn positie.

25 mei 2015 om 01:09

Spelers kunnen zich in 2 jaar goed ontwikkelen. Wacht nu eerst eens af! Misschien kan hij het Ajax niveau nu wel aan.

Kan iemand mij meer vertellen over dat doorverkoop clausule? Na mijn weten is hier geen sprake van een doorverkoop, maar eerder een terugkoop?

25 mei 2015 om 01:12

Weet ook niet hoe het precies zit. Maar Willem II vraagt 1,2 miljoen. En Ajax kan hem voor de helft overnemen omdat ze anders toch de helft zouden krijgen. Het is idd geen doorverkoop. Maar als hij daadwerkelijk gaat tekenen zullen we wel weten wat Ajax uit eindelijk betaald.

Dat je dit feyenoord aftroeft in de strijd om Dijks is werkelijk niks om trots op te zijn. Overmars pak je biezen, je blijft falen.
Je gaat echt geen stappen maken als je pure middelmaat blijft aantrekken.

25 mei 2015 om 01:17

Ach gut, daar is difference weer met zijn onzin over Marc Overmars.

25 mei 2015 om 02:01

Wou jij dan beweren dat Overmars het zo goed doet? Want ik kan best een paar namen noemen waar je als Ajax-zijnde niet vrolijk van wordt.

25 mei 2015 om 07:56

Overmars wil steeds voor een dubbeltje op de eerste rij zitten en het gevolg is vooralsnog dat hij alleen maar middelmaat binnenhaalt. Goedkoop=duurkoop. Die 7 miljoen Sinkgraven laat ik dan even buiten beschouwing, al begrijp ik dat op een andere manier weer niet.
Ajax had beter vol voor Poulsen kunnen gaan. Die is een paar niveaus hoger dan Dijks.

Hootch, zo moeilijk is het niet. Toen Dijks naar Tilburg verkaste bedong Ajax een doorverkoopclausule en kon Dijks transfervrij vertrekken. Wanneer Dijks naar Feyenoord was vertrokken had Ajax nog een aardig bedrag gekregen, nu Dijks voor Ajax heeft gekozen kan Ajax dit bedrag in eigen zak steken en betalen ze ongeveer 50 procent van de totale transfersom.

25 mei 2015 om 09:37

Dat hele doorverkoop clausule snap ik wel en hoef je mij ook echt niet uit te leggen. Echter bij een d"doorverkoop" denk ik verkopen aan een andere club. Nu gaat Dijks terug naar Ajax en dat is in mijn ogen geen doorverkoop, want hij gaat terug naar zijn vorige club.

En vannacht had ik jouw uitgelegd dat je beter kunt reageren via "reageer op deze reactie", want nu zie ik toevallig mijn naam bij jouw staan anders had ik wellicht jouw reactie op mij over het hoofd gezien.

25 mei 2015 om 11:15

Het woordje 'door' plakken wij/de media eraan, wellicht staat er in de overeenkomst tussen Ajax en W2 wel dat bij een verkoop (dus zonder 'door' of 'terug' ervoor) 50% naar Ajax gaat.

25 mei 2015 om 13:29

En dat is nou mijn vraag van eerder.

Het is volgens mij in het profvoetbal een standaard clausule, maar tot nu toe kan blijkbaar niemand mij vertellen wat nou de inhoud van die clausule is.

Wat jij zegt heb ik ook zo'n vermoeden, maar ik wil het gewoon zeker weten. Het liefst zie ik de gehele clausule hier voor mij, hoe het in een contract sta. Is net al met een koopcontract voor een huis. Het is een clausule die ze een naam hebben gegeven zoals een clausule "verkoop eigen woning" of een "financierings- clausule", maar de inhoud van die clausule daar gaat het mij om.

Wat mis ik de tijd dat er een Maxwell werd gescout, die flegmatiek was en een mooie techniek had om naar te kijken. Dijks is precies het tegen over gestelde, fysiek sterk maar mist de technische kwaliteiten vind ik. Ik hoop dat die me ongelijk bewijst, ik vind hem het risico wel waard voor dat bedrag veel slechter dan Boilessen kan die het niet doen.

25 mei 2015 om 01:40

Misschien word Dijks ook wel de nieuwe Maxwell.

25 mei 2015 om 03:54

Ik mis die tijd ook. Trabelsi aan de andere kant. Maar ook Zlatan, Chivu, Pienaar etc en briljantjes uit de eigen jeugd als Sneijder en van der Vaart. Was toch grotendeels de verdienste van Beenhakker. Dat elftal had iets meer mazzel de championsleague kunnen winnen. Dijks vond ik overigens in de A1 toch wel heel sterk. Beetje onbehouwen en lomp. Maar wel fysiek sterk en snel.

25 mei 2015 om 09:42

Maxwell was destijds door Leo Beenhakker gescout en zo'n iemand mist Ajax wel.

Echt waar! Hoeveel mensen kijken voetbal van jullie? Boilesen heeft de verwachtingen niet kunnen waarmaken maar heeft in zijn rechterknie meer talent dan heel die Dijks.. hij kan er niks aan doen dat de Boer hem aanvoerder heeft gemaakt.

Met alle respect voor Feyenoord en haar prachtige historie en hopelijk nog mooiere toekomst, maar wie kiest er nou voor feyenoord als die ook naar ajax kan. Niet om lullig te doen maar deze tijden mag feyenoord niet eens de veters strikken van ajax. Nationaal en inteernationaal. PS. ik ben geen ajacied. Ik ben een Real Madrid supporter.

Logisch ook. Opgeleid bij Ajax, komt uit Amstelveen. Was ook een van de smaakmakers in de A1 met Klaassen en Fischer. Wel blij mee.

25 mei 2015 om 11:18

Komt uit Purmerend*
Jij bent denk ik in de war met Mickey vd Hart?

Het gaat hier nu steeds om de strijd tussen Ajax en Feijenoord, maar ik vind het leuk dat Ajax gewoon eens een keer toegeeft dat het Dijks fout heeft beoordeeld en dat hij gewoon een hele goede back is..

Iets wat ik ook in Boilesen mis, betrouwbaar, sterk, altijd een 7, geen rare fratsen en acties

Daarin kan een club ook groot zijn, je fouten kunnen en durven toegeven

Prima actie, en stiekem ook slim van Overmars om toch 50 procent te bedingen

Als wij hem in Amsterdam hadden behouden had het een half miljoen gescheeld, maar je kan ook niet alles voorspellen

En chapeau voor de jongen zelf, hij zou een lange neus kunnen trekken naar Amsterdam, maar kiest er nu voor om voor de sportieve revanche te gaan

Hier word ik als Ajax supporter wel blij van

En zo'n speler wil natuurlijk ook Europees voetballen.. sorry Feijenoord, deze moest ik er even in wrijven... al is het leed nog vers

Manchester heeft met Pogba hetzelfde foutje gemaakt van 75 miljoen... dat gaan ze nooit meer goed maken

Mitchell Dijks kan net die fysieke kracht en dat gif brengen dat Ajax miste afgelopen seizoen. Laat Dijks maar met Riedewald concurreren voor linksback.

25 mei 2015 om 06:46

Laat Dijks maar concurreren met Boilesen (of een nwe linksback als Boilesen vertrekt). Riedewald is een LCV die met Viergever de concurrentie aan gaat. Net zoals Veltman als RCV met vd Hoorn. En op rechtsback mag Tete concurreren met Van Rhijn.

25 mei 2015 om 07:51

Ik hoop dat daar nog wat bijkomt, want van het rijtje dat je opnoemt word ik niet echt vrolijk.
Ik weet het niet met Dijks. Ik denk niet dat dat het niveau is dat Ajax nodig heeft. Net zo'n aankoop als Duarte, Viergever. Goedkoop en hopen dat hij het goed gaat doen. Trek toch eens de portemonnee.

25 mei 2015 om 10:35

Wat is dat, dat gif? Is dat te bepalen aan de hand van lengte, tatoeages of toch meer aan de mate van lompheid? En compenseert dit alles voor situaties als het handschoenincident of hoort dit niet bij de categorie gif? En nog belangrijker : wat heeft Ajax aan dat gif?

25 mei 2015 om 11:26

Met gif wordt bedoelt; agressie in duels, onverschrokkenheid en verbetenheid. Zie Davids of, in een veel verder verleden, maar misschien ook nog wel een beter voorbeeld, Barry Hulshof.. Zo van, ik sta hier, óf de bal komt er niet angst, óf jij komt er niet langs, dát is gif!

O enneh, wat is het 'handschoenincident'?

Overigens vind ik niet zozeer dat Dijks dat gif heeft hoor, laat daar geen misverstand over bestaan..

25 mei 2015 om 11:51

Incident is een wat te groot woord, maar hij liep toen met korte mouwen en handschoenen op het veld. Het was verder ook niet heel koud. Daar werd veel heisa over gemaakt en Dijks besloot daarom maar dat hij nooit meer handschoenen draagt tijdens het voetballen. Ik weet niet of dit toch gif behoort, maar het is nou ook weer niet dat hij laat zien onverstoorbaar te zijn en doet waar hij van overtuigd is.

Maar nee, met jouw omschrijving vind ik niet dat Dijks iets gaat toevoegen met betrekking tot gif.

Jammer dat het zo moet, om hem terug te kopen, snapte zo wie zo niet dat die weg moest. Was een goede wissel en had hem dan langer verhuurt om meer ervaring op te doen, maar goed. Hij is fysiek beter dan boilissen, denk ik.

Ik ken Dijks niet goed, maar kan me hem nog wel herinneren van de paar wedstrijden die hij gespeeld heeft in Ajax 1. Hij rouleerde toen met Blind op de linksback positie. Volgens mij viel hij toen weg door een blessure. Maar goed, hij heeft toen een behoorlijke indruk achtergelaten. Hij heeft niet de drive naar voren van Boilessen of het verfijnde van Blind, maar hij heeft een enorme fysiek en een goede tackle, in 1 tegen 1 duels vond ik hem erg sterk. En Gijp zegt het vaak maar in het hedendaagse voetbal is fysiek erg belangrijk.

Leuke speler voor Ajax, met hem zal je geen flater slaan in Europa.

Geef woudenberg anders de kans

Goede keus, Feyenoord heeft in Nelom al een andere prutser als linksback, 1 prutser lijkt me ruim voldoende.

Ah Dijks heeft natuurlijk afgewacht of feyenoord Europees ging spelen, toen dit duidelijk was heeft Dijks dan toch maar voor een terugkeer naar Amsterdam gekozen Ook wel te begrijpen als je vorig jaar bij het grof vuil bent gezet, dan houd je liever de eer aan jezelf. Ik ga toch ook niet mijn oude fiets die ik heb weggedaan terugkopen.. Dijks is niet het niveau dat Ajax moet nastreven, komt voor de basis absoluut tekort, Overmars kan een nieuwe speler toevoegen aan het rijtje duarte, v.d. Hoorn enz. ben ik bang..

25 mei 2015 om 09:40

Maar als je oude fiets na het verkoop helemaal opgeknapt is en je huidige fiets is onbetrouwbaar dan zou je hem wel willen terugkopen.

25 mei 2015 om 11:16

Haha, daar heb je een punt. Maar die fiets is niet voor niets weggedaan natuurlijk, het blijft beperkt. Een Boilesen in zijn oude vorm, en geloof me dat haalt hij wel weer, is een klasse beter dan Dijks.

25 mei 2015 om 13:37

Dat klopt, Boilesen was in zijn oude vorm gewoon heel goed en daarom zal hij wellicht de kansen van De Boer hebben gekregen om weer zijn oude vorm terug te krijgen. Maar tot nu toe heeft Boilesen dit seizoen teleur gesteld en als je voor prijzen wilt spelen dan vind ik het een enorme gok om geen vervanger of een stand-in voor hem te halen.

Dijks vond ik destijds ook gewoon goed en bij Willem II was hij gewoon beter dan Boilesen. Ook gaat Dijks bijna niets kosten voor Ajax, dus dan lijkt het mij een goed zaak van Overmars om hem weer terug te halen.

90 procent die Dijks beter vindt dan Boilesen. Die gaan nog een seizoen meemaken vol pijnlijke verrassingen. Wanneer gaat Ajax de linksbackpositie serieus nemen? En waarom moet Boilesen weer weg als Dijks komt? Is het verboden dat de backs bij Ajax fatsoenlijke concurrentie krijgen? Kap eens met die middelmaat en ga eens echte versterkingen halen. Doe eens een keer gek en ga eens buiten de middenmoot van de Eredivisie spelers halen. Ook buiten Nederland wordt er gevoetbald. Toon eens wat ambitie. Doe in ieder geval nog je best om te laten zien dat Ajax de grootste club van Nederland is en een voormalig Europese grootmacht.

Boilesen verkeerde het afgelopen seizoen in een enorme vormcrisis terwijl ik weet dat hij veel beter kan, Dijks daartegen heeft zich bij Willem II kunnen ontwikkelen tot een belangrijke speler waardoor hij weer terug kon komen naar zijn oude club Ajax. Op de vraag wie is er beter, ik kan daar nog geen antwoord op geven.

Dit kan gezien worden als een koopje voor Ajax, 625k - het jaarsalaris van het afgelopen seizoen. Beetje jammer dat Dijks van de reageerders hier zo weinig vertrouwen krijgt. Wees blij dat Boilesen eindelijk weggaat en geef Dijks een beetje vertrouwen. Of is het de bedoeling dat Dijks net zo hard uitgefloten gaat worden als Blind en wanneer hij beter gaat voetballen zeggen dat je het altijd al hebt gezegd?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren