Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Lovende Mourinho verbaast zich over Xavi: 'Hij doet alsof hij me niet kent'

Laatste update:
/

Xavi neemt na dit seizoen afscheid van het internationale topvoetbal. De routinier gaat 'uitbuiken' bij Al-Sadd in Qatar en laat een indrukwekkende erfenis na. Ook José Mourinho is vol lof over de spelmaker, al zit hem nog wel wat dwars. "Ik ken hem al vanaf zijn zestiende en heb hem naar het eerste elftal zien toegroeien", zegt de Portugees, die in die periode als tolk actief was bij Barcelona.

De twee maakten elkaar daarna nog talrijke keren van dichtbij mee. Met name in de periode dat Mourinho coach was van aartsrivaal Real Madrid. "Ik weet niet waarom, maar hij lijkt nooit in te gaan op vragen van journalisten over mij. Hij doet alsof hij me niet kent. Daarom vind ik het ook moeilijk om iets over hem te zeggen." The Special One had echter wel degelijk een paar mooie woorden over voor de afzwaaiende vedette.

"Hij is een van de beste spelers van het laatste decennium, maar wel iemand die afscheid neemt zonder de titel die hij het meest had verdiend: de Ballon d'Or", vindt Mourinho. Twee keer was Xavi wel dichtbij: zowel in 2010 als in 2011 eindigde hij bij de verkiezing op de derde plek. Lionel Messi won beide prijzen. In 2010 eindigde Andrés Iniesta op de tweede plek, een jaar later was dat Cristiano Ronaldo.

Xavi had de Ballon d'Or moeten winnen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het had misschien geholpen mocht Mourinho ook altijd meer respect hebben getoond tov Barcelona, toch wel de plek waar het begon voor hem. Xavi had vast een goede band met hem in de tijden dat ze samenwerkte maar als je in de jaren erna, terwijl je actief bent bij Chelsea, Inter en Real, je neerbuigend uitlaat over de Catalaanse club, is het best mogelijk dat een Xavi je dan gewoon negeert.

23 mei 2015 om 15:14

Ach die zogenaamde heren uit catalunha en hun manieren. Mourinho geeft af dat klopt.

23 mei 2015 om 16:28

Xavi werkt bij Barcelona. Het is niet de club van zijn ouders. Je mag best menselijk gedrag vertonen. De wereld draait niet om Real en Barca. Als Mourinho aardig tegen je is geweest, dan mag je best aardig terug doen. Mourinho prijst hem zelfs nu nog. Vieze gasten bij Barca ook.

Gek hè Mourinho als je van die belachelijke uitspraken doet over zijn club, de club waar Xavi opgegroeid is en uitgegroeid is tot een legende. Xavi staat daarboven en verlaagt zich niet tot een dergelijk niveau en gaat er dus niet op in. De enige juiste manier, want het zit Mourinho blijkbaar dwars.

23 mei 2015 om 11:33

Ik weet niet maar miss moet je de uitspraken van xavi erbij pakken. Die gaat wel degelijk er op in. en die heeft zich vaak genoeg negatief uitgelaten over mourinho en Real madrid in de periode dat mou er zat. Xavi is een fantastische speler maar we moeten hem niet gaan verheerlijken. is best wel vaak een etter in de media.

23 mei 2015 om 12:03

Dus mourinho lieft hier, want xavi gaat er wel degelijk op in..

Als iemand eerst goed met je omgaat en je daarna jaren op redelijk foute wijze, het leven zuur maakt. Dan kan ik best begrijpen dat er weinig van die vriendschappelijke verhouding over is. Voor mourinho hoort dat misschien erbij en is het spel, voor sommige niet.

23 mei 2015 om 12:01

Lol. Jij hebt dus nooit de achterlijke uitspraken van Xavi gehoord? Het was gewoon moddergooien tussen beide clubs en spelers. Maar iedereen doet alsof Mourinho alleen aansprakelijk was en de spelers van RM en Barca niet.

23 mei 2015 om 12:04

Nee nooit gehoord, daarom geloof ik het ook niet tot het tegendeel bewezen wordt.

23 mei 2015 om 12:16

Barcelona midfielder Xavi Hernández stated that "a big club cannot play like José Mourinho's Real Madrid" and made comparisons to the style of play adopted by Chelsea and Manchester City.

"i don't want people to think that I always attack Mourinho because it's not my intention, but I obviously don't like the football his sides play," Xavi said in an interview with Barcelona sports newspaper 'sport'.

In contrast, the midfielder looked back at some of the great football played by Real 'galáctico' sides: "it was frustrating to see them play because they had an idea and a concept of play. Incredible players like Zidane, Roberto Carlos and others," the Catalan added.

"they dominated every aspect of the game. You had to hand it to them and recognise that they were better. The same can be said about the 'quinta del Buitre', another great side with a clear football philosophy that was faultless," Xavi said.

Xavi went on to say that Mourinho's Madrid "bears no resemblance and has left no legacy for the future". In contrast, Barcelona has not changed its style of play for two decades.

"we don't let our pitch dry so that it's like playing in a potato field, we don't kick our opponents continuously and we don't try to stir things up. We didn't do that when Madrid were much better than us. We've won, lost and drawn, but always with the same football values. It's not just about the result. There's more to it than winning or losing," he concluded.

Hier heb je het bewijs

23 mei 2015 om 12:58

Ik zie het ja. Wat is de bron? Was goed zoeken zeker Overigens kan ik me wel vinden in de uitsprakrn van Xavi. Mou heeft er bij Madrid alles aan gedaan om Barcelona te ontregelen, nog meer dan Madrid beter te laten presteren. Hij zit bij Chelsea veel beter op zijn plek.

23 mei 2015 om 13:15

"mourinho will not go down in football history. For me, Guardiola is the best and has been the best during the four years he spent in charge."

Daarnaast is Xavi nog steeds wel lekker bezig hoor, dingen zoals Ronaldo hoort niet in top 3 Ballon d'or.

Als je wilt kan je meer vinden op het net. Ik hoef je niet alles voor te kauwen.

23 mei 2015 om 13:24

Nee hoeft niet hoor. Niet alles wat op het net staat beschouw ik als betrouwbaar.

23 mei 2015 om 13:43

Hey juicher al die quotes zijn stuk voor stuk hier op vz geweest, ik weet niet sinds wanneer jij voetbal volgt maar aan de rest ligt het iig niet.

23 mei 2015 om 13:52

Geef je ongelijk gewoon toe juicher. Zou je meer sieren dan wat je nu doet.

23 mei 2015 om 14:04

Je zocht naar bewijs en nu het geleverd is. Trap je opeens een open deur in met: niet alles dat op 't net staat is betrouwbaar.. Zielig..

23 mei 2015 om 16:02

Inderdaad, iedereen doet altijd of Madrid zich onsportief gedraagt etc. Als je de Catalaanse sport kranten leest is dat een en al bagger en modder gooien. Nu is ook een film opgedoken dat de Spelers van Barca in de kleedkamer van Vincente Calderon na de wedstrijd aan het zingen zijn Ole Ole Madrid Cabro..es etc.
Pff daar zijn ze altijd zo correct in Catalonië. Yeah right.

23 mei 2015 om 16:06

Xavi is een goeie speler maar een zuiger als persoon, niet zo erg als Busquets maar zeker wel een runner up. Van Barca hoef ik alleen Iniesta (van een paar jaar terug) en Suarez de rest mogen ze houden daar in camp nou.
Suarez is wel zo gek als een deur maar vind het gewoon een heerlijk speler.

23 mei 2015 om 16:20

@juicher, gebruik de zoektermen 'xavi' en 'mourinho' en je krijgt genoeg citaten!

En nee niet alles op internet is betrouwbaar,maar ook niet alles op internet is onbetrouwbaar! Xavi is een fantastische speler,maar we moeten eens ophouden met het heilig verklaren van alles wat met Barca te maken heeft. Ook bij die club zitten hele nare mensen..

23 mei 2015 om 16:45

Wel goede uitspraken van Xavi zo te zien. Heel treffend. Bedankt voor de moeite Seppa.

Soms mag je iemand wel, maar weetje dat ie diegene zichzelf soms onmogelijk maakt dan kan je soms beter niks zeggen. Of xavi mag hem simpel weg niet.

Mou had natuurlijk ook altijd wat negatiefs over barca te zeggen dan begrijp ik dat je niet meer op hem wilt ingaan.

Mis Xavi nu al...

Tja, in de periode van Mourinho bij Real zijn er natuurlijk aan weerszijde betreft Barcelona en Real niet zulke aardige dingen gezegd en tevens op het veld wat voorvalletjes geweest.

Over de poll: jammer dat de ballon d'or vaak gaat tussen Ronaldo en Messi en dat er vaak naar statistieken wordt gekeken. Zo vond ik bijvoorbeeld een Kroos, Di Maria of Robben niet minder dan een Messi vorig jaar.

23 mei 2015 om 11:56

Ik had Sneijder in 2010 ook de ballon d'or gegeven. Wat een fantastisch seizoen was dat van hem.

23 mei 2015 om 12:27

Klopt, Sneijder was toen geweldig. Ik heb dus zo mn twijfels over die bal..

23 mei 2015 om 12:06

Daarom heerst bij mij altijd de vraag over die bal. Gaat het om wie de beste voetballer is of om degene die het best heeft gepresteerd. De drie die jij noemt hadden een fantastisch seizoen, maar waren nog altijd niet een betere voetballer dan Ronaldo en Messi. Vind die bal onzin en vind dat dat anders moet worden gedaan.

23 mei 2015 om 12:29

Tja. Ik vind dat je naar dat jaar moet kijken. En vorig jaar had Messi absoluut niet het niveau laten zien dat hij aankan. Daar waar een Kroos absoluut beslissend is geweest bij Bayern en het nationaal elftal

23 mei 2015 om 13:22

De Ballon Dor is een populariteitsprijs waarbij de winnaar diegene is die bij honderden tal mensen de beste indruk heeft achtergelaten. Het is een combinatie van statistieken, uitstraling, beslissendheid en imago.

Daarom zal Messi dit jaar weer winnen ondanks dat Ronaldo een paar meer goals heeft gemaakt. Messi was op de juiste momenten beslissender en was dit jaar minder negatief in beeld dan Ronaldo.

23 mei 2015 om 16:23

Inderdaad! Beter kan het niet uitgelegd worden. Die bal win je niet op basis van je voetbalkwaliteiten.

Heel simpel: Xavi is een Pep adapt en Pep en Mourinho zijn water en vuur.

23 mei 2015 om 13:09

Je maakt het wel heel erg Harry Potter. Xavi lijkt me een groot genoeg persoonlijkheid om zelf zijn mening te vormen over Mourinho.

Xavi is trouwens helemaal geen Guardiola adept (adapt is ook niets). Het slaat eigenlijk helemaal nergens op wat je zegt.

Helaas gaat de ballon d'or altijd naar aanvallers statisch gezien weinig kans voor middenvelders.

Ik denk dat het juist respectvol is dat Xavi in die tijd niks over Mourinho zei. Er waren namelijk alleen maar negatieve dingen over hem te zeggen en dan kan je maar beter gewoon je mond houden.

23 mei 2015 om 13:16

Nou. "mourinho will not go down in football history. For me, Guardiola is the best and has been the best during the four years he spent in charge." is anders best wel negatief volgens mij hoor. Ik kan het natuurlijk verkeerd zien.

23 mei 2015 om 13:25

Hoeft niet perse negatief te zijn toch? Hij zegt alleen dat Guardiola een pionier is en Mourinhi niet.

Prima toch. Beter zwijgen over iemand dan vriendelijk acteren. Mourinho heeft niet het warm water uitgevonden, natuurlijk

Waarom er altijd staat dat Mourinho een tolk was is me een raadsel. Mourinho was degelijk hulptrainer en deed dan ook wat vertalingen. Maar was nooit alleen maar tolk op het veld. Is door velen bij Barca en door Mourinho rechtgezet geweest. Ze hebben een tijd geleden bij Telefoot een Franse programma over voetbal ook al onderzocht en tot de conclusie gekomen dat hij wel degelijk hulptrainer was. Dus aub VZ Mourinho niet meer neerzetten als enkel tolk.

23 mei 2015 om 20:18

Dat heeft te maken met de informatie die de redactie niet heeft. 'telegraaf journalisme' is vergeleken met de heren van vz heilig. Verder ook niet zo erg gezien de 'kwaliteit' van de gemidddelde vz bezoeker.

Gek hé als je geen respect hebt voor Barça. Op de knieën voor de dug out glijden van Barça als je ploeg een goal maakt, in het oog van Vilanova prikken met je vinger als je iets niet zint, altijd zeiken over Barça etc. En je eigen ploeg als een stelletje beesten laat spelen. Rot toch op uit het voetbal man.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren