Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Supporters van NAC Breda maken vaker teleurstellingen dan successen mee’

Laatste update:

NAC Breda eindigde als zestiende in de Eredivisie en dat betekent dat de ploeg van trainer Robert Maaskant het vege lijf moet zien te redden via de nacompetitie. VVV-Venlo is de eerste opponent. Clubicoon Rob Penders zou het doodzonde vinden als NAC Breda degradeert naar de Jupiler League. Volgens hem hoort de club thuis in de Eredivisie.

/

In gesprek met het Algemeen Dagblad zegt Penders dat NAC Breda ‘meer dan voetbal’ is. Het gaat volgens de oud-verdediger niet alleen om winnen of verliezen. “Het avondje of middagje NAC is een uitje, waar behalve de punten, vooral ook spektakel en strijd belangrijk worden gevonden. De steun van het publiek is onvoorwaardelijk. Juist op momenten dat de club het moeilijk heeft, proberen de supporters iets extra's te brengen.”

Volgens Penders hebben de fans van NAC Breda de afgelopen jaren weinig te juichen gehad. “Onze supporters zijn het gewend, ze maken samen vaker teleurstellingen dan successen mee. Hun steun is zeker niet vrijblijvend, ze kunnen ook kritisch zijn, maar als speler van deze club weet je dat je tijdens de wedstrijd op hen kan rekenen.”

NAC Breda hoort thuis in de Eredivisie

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

NAC blijft wel in de eredivisie, die halen die play-offs wel. Alleen al Tighadouini kan daarvoor zorgen, die zal waarschijnlijk 2 à 3 verdedigers naar zich toe trekken waardoor er meer ruimte komt voor Seuntjens/fernandez en Sarpong. Als NAC daar verstandig mee omgaat komt het goed. Ik wil volgend jaar gewoon weer de beladen derby van brabant zien, in de eredivisie.

22 mei 2015 om 14:26

Gewoon vanaf de middenlijn uithalen en Nac staat weer achter...

22 mei 2015 om 14:57

Jelle wordt de held van de nacompetitie!!! Hij heeft een rotseizoen gehad, maar zal er nu staan!!! Daarnaast zijn Tighadouini en De Zeeuw alleen al een maatje te groot voor de tegenstander.

22 mei 2015 om 15:19

Ja, hij staat er wel. Hij blijft ook staan, hij zou eens een keer gaan duiken.

22 mei 2015 om 18:24

Nac heeft na de winterstop met die geweldige spelers als Tighadouini, De Zeeuw, Marcelis, Ligeon, Fernandez en de teruggekeerde Drost ook heel weinig punten gehaald. Van plek 17 jawel een hele positie gestegen. Ik gun het Nac van harte, maar het is gewoon dramatisch geweest en als je ma 34 wedstrijden 16e wordt dan is dat naar mijn mening gewoon terecht. Daarnaast gaat Nac ook zeker wel goals maken maar met die clown in de goal en pannekoeken als van der weg, amieux en de roover achterin ga je er net zo veel tegen krijgen. Gaat er om.hangen bij Nac

22 mei 2015 om 19:01

De roover en van der weg zullen gelukkig niet spelen, tenzij ligeon geblesseerd raakt. Voor de rest ben ik het met je eens dat amieux geen goede voetballer is en Jelle er vaak niet al te best uitziet. Heb er toch vertrouwen in dat NAC het gaat halen. hup NAC

Net of die dingen die hij noemt anders zouden zijn bij andere clubs hou toch op..

22 mei 2015 om 14:27

Precies!! Sinds Emmen sinds lange tijd nacompetitie heeft gehaald is het stadion weer uitverkocht... Voor velen dus ook een avondje uit...

22 mei 2015 om 14:39

Hahaha, gevalletje gloryhunters dus. Bij NAC is het uitverkocht terwijl 16e staan. Je vergelijking is eerder een argument tegen M_ssc dan een argument voor.

22 mei 2015 om 14:52

Ik woon nu zes jaar in Breda en ben een vervend Ajax supporter. Ik ga regelmatig met vrienden naar het welbekende avondje NAC en ik moet zeggen dat ik me ook dit seizoen weer heb verbaasd over het feit dat het stadion veelal vol zit. Kijk je naar andere clubs, zoals een Vitesse, dan is dit amper het geval. Bij veel clubs is er sprake van successupporters of zoals jij het noemt glorryhunters, maar in Breda is met die in Rotterdam toch wel de meeste trouw schare te vinden!! Ze zijn er altijd en steunen de club door goede en slechte tijden!!! Respect!!

22 mei 2015 om 14:55

Hahahaha

Dit is grappig.

Je haalt je eigen punt eronderuit door te zeggen "sinds na lange tijd... is het stadion weer uitverkocht".
Dit is precies het tegenovergestelde van wat M_ssc bedoelt..

Maar inderdaad, zoals Zlatan al aangaf.
Er staat werkelijk niks in de tekst wat insinueert dat dit bij andere clubs niet zo is.
Ook al weten we met zijn allen dat dat natuurlijk bij enkelen wel zo is, maar goed.

22 mei 2015 om 14:59

Als Nac middenmoot Jupiler League zou spelen, dan zou het stadion ook lang niet zo vol meer zitten

22 mei 2015 om 15:13

Bende_Gek, ik heb dit seizoen een seizoenskaart voor fc Dordt genomen en voorgaande jaren nooit. Ben ik dan een gloryhunter? Weinig glory trouwens bij Dordt haha. Mensen zoals ik vinden het gewoon leuk om een pot voetbal te zien tegen aansprekende tegenstanders, dit zal bij Emmen niet anders zijn. Volgend seizoen haak ik weer af want ik zit niet te wachten op Dordt - Achilles.

22 mei 2015 om 16:09

Volgens mij heeft NAC nog steeds het hoogste gemiddelde toeschouwers aantal van een seizoen in de eerste divisie.

22 mei 2015 om 16:41

Ja leuk en wat is je punt?

22 mei 2015 om 17:22

Emmen was toch die club die voor 400 man speelde toen ze troosteloos onderin stonden in de Jupiler League? NAC is een prachtige volksclub.
Als het aan mij ligt hebben ze samen met het Feyenoord legioen het trouwste publiek van Nederland.
En misschien nog wel trouwer omdat ze niet snel voor de bovenste plekken zullen spelen in de Eredivisie.
Het voetbal is de laatste 5 jaar bij NAC echt vreselijk zwak en teleurstellend, Of ze nou 18e of 3e staan, stadion zit altijd met 18.000 man vol. Dat zie ik nergens in Nederland!!

22 mei 2015 om 17:36

Emmen en 400 man? Kerel, toen Emmen 18e stond waren er zelfs 125 man mee naar Sparta en AGOVV. Nu staan we 4e en hebben we max 50/60 man mee. Thuis altijd rond de 1800-2000 man gehad. Ook in de slechte tijden. Waarschijnlijk ben he in de war met Eindhoven of Oss ofzo

22 mei 2015 om 17:46

Naja jullie hebben best grote tribunes. Dan lijkt het eerder heel erg leeg. Op tv zie je een paar mensen zitten en dan verder alleen maar legen stoeltjes. Maar nu ze hoger staan en play offs spelen leeft het zeker meer?

22 mei 2015 om 14:28

Dat staat er toch helemaal niet en ook wordt dat helemaal niet bedoeld

22 mei 2015 om 14:48

haha, komt niet vaak in andere stadions zo te horen?
De supporters bij NAC zijn apart, raar en tegendraads.
Er zijn maar weinig clubs waarbij de stad zo stil staat als de plaatselijke club speelt.
Breda ademt NAC en NAC ademt Breda.
het is ook moeilijk voor buitenstaanders om het te begrijpen maar er zijn weinig clubs waarbij de 'magie' zo groot is

22 mei 2015 om 15:47

Helaas is die magie er niet echt bij uitwedstrijden, de bezoekersaantallen vallen daar nogal tegen. Vind het altijd zo mooi dat die NAC supporters zich allemaal omhoog lullen over hoe goed ze wel niet zijn.. De steun is er zeker wel in thuiswedstrijden, maar deze is er niet in deze mate in uitwedstrijden.

22 mei 2015 om 15:54

Helemaal met je eens.
Er zijn een stuk of 5-6 uit wedstrijden die volle bak bezocht worden maar de rest is maar mager.
Enerzijds zijn dat vaak de wedstrijden die kansloos verloren gaan en waarbij je ook in zo'n k*t bus moet zitten.
De helft van de uitwedstrijden zijn gewoon kut vanwege prijs,kansloze nederlaag en bus combi. Mag geen excuus zijn, ik weet het, maar om als vee behandeld te worden en je weet dat het kut is, is toch anders dan lekker half bezopen naar het NAC stadion fietsen, bier drinken en kut roepen en een kansloze pot zien.

22 mei 2015 om 15:21

Avondje NAC is een begrip, maar jij kijkt vast alleen naar Cambuur en DKV

Supporters van NAC drinken gemiddeld het meeste bier, dus dat zegt wel wat over de beleving daar. Het is echt een avondje uit.

22 mei 2015 om 16:48

Dus omdat er gemiddeld het meeste bier gedronken wordt bij Nac zegt dat iets over de beleving? Het is maar net hoe je het wil bekijken deze vergelijking, ik vind het persoonlijk niet iets om trots op te zijn dat er zoveel bier gedronken wordt.

22 mei 2015 om 18:02

Naar het voetballen gaan bestaat alleen uit bier drinken en lekker zeuren!

22 mei 2015 om 19:48

Lees de zin die er achter staat ook gelijk: Het is echt een avondje uit. Avondje NAC is een begrip, ik zeg ook niet dat je er trots op hoeft te zijn, maar het zegt wel wat over hoe de supporters NAC zien en hoe ze de wedstrijden ervaren.

De supporters zijn ook wel vrij trouw, zitten er altijd aardig wat. Tel hierbij de hoge consumptie per supporter bij op en je vraagt je af hoe het kan dat NAC altijd in de financiële problemen zit.

23 mei 2015 om 09:48

Ik kijk naar vrij veel wedstrijden, en bij Cambuur gaat het ook wel vaak gek hoor. NAC is een volksclub net als mijn cluppie, maar vind dat zich zelf verhemelen maar niets, krijg er een erg hoog roda jc gehalte van die heel hard riepen dat zij niet mochten degraderen om uiteenlopende redenen. Onzin natuurlijk. Overigens vind ik hun uitvakken niet echt bijzonder, ben zelf nog niet naar Breda geweest en op tv hoor je het wel wat anders. Daarnaast een avondje uit is het toch gewoon naar iedere club? Hier staat de stad ook vrijwel stil als Cambuur speelt, en er zullen wel meer voorbeelden zijn waar dit ook opgaat. mijn punt is dat ze zich niet specialer moeten vinden dan dat ze zijn, en dat als zij het niet redden in de nacompetitie (ga ik niet van uit) dat ook zij het verdienen te degraderen.

23 mei 2015 om 20:38

@ M_ssc

Ik zeg ook niet dat NAC niet mag degraderen. Gezien de financiële malaise die er al jaren is/was en de grote mond van Maaskant mogen ze er van mij best uitgaan. Maar het is wel een feit dat het avondje NAC een begrip is in de voetballerij, qua beleving zijn zij vrij uniek in mijn ogen. Ik heb verder niets met of tegen Nac, maar het avondje NAC is wel iets anders dan bij andere clubs, zover ik hier kan over oordelen natuurlijk

NAC staat altijd wel garant voor spektakel en veel strijd, het zou jammer zijn als deze club zou dregaderen uit de Eredivisie.

Elke zichzelf respecterende voetbalclub streeft het hoogst haalbare na, en vindt dat ze natuurlijk de beste zijn. Uitspraken dat NAC weinig te juichen heeft gehad, vind ik wat overtrokken. Er zijn clubs die heel wat minder kunnen juichen. En of het zonde is, vast voor supporters, maar van alle supporters die ik ken zijn er maar weinig die bezig zijn met Nac. Ik zou ook liever Sparta, Volendam of Emmen op het hoogste niveau zien. En als je dan moest kiezen, liever Roda dan Nac.

22 mei 2015 om 14:58

Je kent maar weinig supporters die bezig zijn met Nac?
Dat zegt toch alles over jou en niets over Nac? Ik ken niemand die zich bezighoudt met Emmen, of Roda, of Sparta.
Ik kom dan ook uit Breda.

In Breda zitten gemiddeld 17.500 supporters die zich bezig houden met NAC en over 3 uur vertrekken 550 mensen die zich bezig houden met NAC richting Venlo. En als er 1.000 kaarten waren geweest, waren het er 1000 geweest.
En houden zich allemaal bezig met Nac.

En dan liever een Emmen dan NAC in de ere zien. Want?
Kijk Sparta en Roda dan ik me iets bij voorstellen, dan zijn mooie clubs, zeker Sparta. Maar Emmen, Kop op zeg.

En kijk vanavond maar naarr Studio Sport; je hoort vanavond alleen maar NAC supporters en nauwelijks tot geen Venlonaren.

22 mei 2015 om 15:18

Voor de fans (jou) hoop ik van ganse harte dat jullie er in blijven. Vanwege het pauperbeleid wat er de afgelopen jaren gevoerd is zou het echter terecht zijn dat jullie degraderen. Toch hoop ik dat jullie een feestje kunnen vieren en dat NAC in de ED blijft. NAC hoort gewoon bij de ED.

Maaskant misgun ik het trouwens ook wel haha. Veel succes iig.

22 mei 2015 om 15:59

Het klote beleid van de afgelopen jaren is dan ook de hoofd oorzaak dat we nu staan waar we staan.

Qua supportersomvang en budget horen we gewoon ergens in het linkerrijtje, maar dat is al wel even geleden.

Het beleid is al wel een aantal jaar gewijzigd, overigens. We zitten nu dan ook in CAT II, krijgen straks nog een keer een terugval naar CAT I, en gaan dan weer terug naar CAT II.

Ik hoop dat xzich dat ook gaat uiten in sporttieve prestaties.

En dat van Maaskant kan ik begrijpen. Het is een arrogante kwal, althans zo komt hij over.
Maar voor NAC is het op dit moment de perfecte trainer/td, dus wij zien dat heel anders in Breda.

En dank voor je succeswensen.
En nu op naar Venlo.

22 mei 2015 om 16:14

Dat terug gaan naar CAT II is waarschijnlijk op basis van dat jullie in de eredivisie blijven. Ik denk dat nac het financieel heel zwaar gaat krijgen mochten ze onverhoopt degraderen.

Het heet nog altijd een avondje Nac .
Het is voor de supporters te hopen dat ze in de eredivisie blijven.
Het zal vreemd zijn zonder Nac .
Club icoon Penders zegt , volgens hem hoort de club thuis in de Eredivisie.

Tja als je degradeert, dan is dat uiteindelijk terecht. En als nac degradeert zie ik ze hetzelfde doen als NEC dit seizoen gedaan heeft.

22 mei 2015 om 16:01

Gewoon maar niet degraderen, dat lijkt mij het beste.
Zo makkelijk is het niet om meteen terug te keren.

Kijk naar Sparta of -nog erger- Rkc.

Als we blijven, kan er langzaam aan ook weer aan de sportieve prestaties gewerkt worden. Financieel begint het allemaal op orde te raken. (cat II)

Als nac wint van vvvv, wat gebeurd er dan?

En gae vliegt eruit.

22 mei 2015 om 17:34

Dan moet NAC tegen de winnaar tussen Roda JC en FC Emmen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren