Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Finale tegen onze aartsrivaal zou wel historisch zijn’

Laatste update:

Barcelona verloor dinsdag met 3-2 van Bayern München, maar door de thuisoverwinning van 3-0 bereikte de grootmacht uit Catalonië alsnog de finale van de Champions League. Mogelijk is Real Madrid de tegenstander in de eindstrijd. De Madrilenen hopen woensdag een 2-1 nederlaag bij Juventus weg te poetsen.

/

Verdediger Gerard Piqué van Barcelona hoopt dat Real Madrid de finale haalt. “Eigenlijk maakt het me niet veel uit, voor mij is het alleen belangrijk dat wij de eindstrijd hebben bereikt. Desondanks zou het fantastisch zijn om in de finale van de Champions League tegen onze grote rivaal te spelen. Dat zou historisch zijn.”

Aanvaller Neymar was met zijn doelpunten van onschatbare waarde voor Barcelona. “Ik wil het hele team feliciteren”, begint de Braziliaan in een reactie. “Ik ben blij met mijn doelpunten en ik ben blij met de plek in de finale. Er was een klein feestje in de kleedkamer, maar we hebben nog een stap te zetten", klinkt het in de Spaanse media.

Welke club zal er tegenover Barcelona staan in de finale?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
13 mei 2015 om 14:27

Respect voor Piqué.
De meeste Barcelona fans op deze site willen dat Juventus doorgaat waarschijnlijk om zo de cup zonder al te veel moeite te winnen.
Maar Piqué wilt de Clasico en waarom?
Omdat dat de meeste grootste wedstrijd ooit zal zijn.
Der op of der onder.
En als je dan de cup wint dan ben je terecht de beste.

13 mei 2015 om 14:32

Oh ja, want als Juve van Real wint en Barca dan van Juve hebben ze hem niet terecht gewonnen toch?

13 mei 2015 om 14:33

Wie zegt dat Juventus minder moeite is dan Real? Ik vond Juventus minstens zo sterk afgelopen wedstrijd. We kijken ieder jaar al 5x naar de classico. Het is voor het voetbal toch veel mooier als er eens een andere spannende pot de finale van de CL wordt. Dat heeft niets met moeite te maken...

13 mei 2015 om 14:38

Laat ik het zo stellen.
Real is de kampioen en Barcelona is de uitdager.
Real heeft de Champions League gewonnen vorige seizoen en wilt de beker in Madrid houden. Barcelona wilt de beker afpakken.
Is toch ook een mooiere affiche dan Barcelona tegen Juventus?

13 mei 2015 om 14:38

2x dit seizoen en met cl finale 3x...

13 mei 2015 om 14:50

Ik heb dit seizoen maar 2 classicos gezien of jij zit te vaak op youtube.

Ik zie veel VZ supp klagen over teveel classicos maar wat wil je anders als die 2 teams zo goed zijn.

Noem 1 club die op kwaliteiten gelijkwaardig is aan deze 2 teams bayern kreeg van beide klopp.

13 mei 2015 om 14:53

Mwah, zou het niet per se stellen als mooier affiche. Ik vind juist in de CL clashes tussen topteams uit verschillende landen mooi. El Classico is één van de (of misschien wel dé) grootste wedstrijd van het jaar, maar daar hebben we er al een paar per jaar van.

13 mei 2015 om 14:55

Juventus wint de finale tegen barca hoor. Juventus kan uit een hele dichte georganiseerde verdediging spelen en hele de wedstrijd er vol voor gaan.

Er is veel minder ruimte voor barca om te counteren. Zoals tegen Bayern wel kon.

Vergeet ook niet dat dit voor Juventus een one in a lifetime moment is. Bij barca is dat toch minder.

13 mei 2015 om 14:56

Bayern heeft barca ook klop gegeven. Barca Madrid en Bayern zijn mits iedereen fit gewoon gelijkwaardig

13 mei 2015 om 15:49

(@jerrdista ik ben blij dat je dat zegt over dat step ya game up in je ene comment dat vind ik namelijk ook )

Al die mensen met hun : ik wil geen clasico finale. Lol.
Net alsof we zoveel clasico CL finales hebben gehad afgelopen jaren?

Ik hoor zoveel mensen wel roepen ze willen liever geen clasico finale. Opzich is daar niks mis mee hoor iedereen zo zijn haar voorkeur. Maar het gaat me erom dat men duidelijk onredelijk is .
Want kijk ik weet ook niet of dat de finale wordt, maar stel het wordt nou wel een Clasico??
Het hoort toch gewoon zo te zijn dat de sterkste overleven in europa?of niet?
Men kan dan wel zeggen clasico moe te zijn etc, maar stel Juve speelt vanavond ineens enorm beroerd (wat ik overigens niet verwacht maar stel) en Real is oppermachtig en haalt dus de finale.
Waarom zou dan alsnog Juve in die finale moeten staan volgens die mensen?? Want dat is eigenlijk wat ik veelal lees hier. Men zegt eigenlijk: ook al speelt Juve vanavond bagger, ze moeten in de finale staan ten koste van Real.
Mensen mensen..wat unfair weer.

Daarnaast laten we stellen de finale word idd barca - juve (wat ook gewoon nog mogelijk is) waarom zou men dan geen schwalbes etc zien?!? Leg mij aub uit mensen?!
We weten toch dat Barca daar wat van kan ongeacht welke tegenstander ze hebben?

13 mei 2015 om 15:55

'Als er eens een andere wedstrijd in de finale komt' een clasico in de finale is de afgelopen 20 jaar nog nooit voorgekomen.

13 mei 2015 om 16:13

Ik had PSG met een compleet selectie in de halve finale verwacht.

13 mei 2015 om 16:18

Ik zie juist graag Barca - Juve omdat ik een klein beetje classico moe ben. Daarnaast vind ik dat Juve heel leuk speelde vorige week en zie ik ze graag in de finale

13 mei 2015 om 19:16

Classico moe? Zijn dit seizoen maar 2 gespeeld, waarbij de wedstrijden van mij nog uren door kochten gaan. De twee beste ploegen in de wereld tegen elkaar, wat is er mooier.

13 mei 2015 om 19:21

@jerrdrista, wauw niet verwacht dat je op mijn beeldspraak in zou gaan. Je hoeft me heus niet te vertellen dat er maar 2 classicos zijn geweest dit jaar. Maar ik hoef jou ook niet te vertellen dat het 3/4 jaar geleden er 6 waren en vrijwel ieder jaar wel 4 classicos zijn.

13 mei 2015 om 19:24

Echt merkwaardig dat iedereen aan mijn punt voorbijgaat terwijl ik alleen aan probeer te geven dat er bijna ieder jaar 3/4 of meer classicos zijn. Dan is het toch niet meer dan logisch dat SOMMIGE mensen liever Barca tegen Juve zien...

13 mei 2015 om 19:58

En dat zegt alweer een barca fan

Met dank aan de overwinning in Barcelona. Voor de verandering zou Juve een leukere finalist zijn dat weer een classico

13 mei 2015 om 14:22

Op voorhand klinkt een classico leuk, maar die wedstrijden zijn meestentijds echt verschrikkelijk. Beide ploegen kunnen ontzettend goed voetballen en laten daar... precies niks van zien als ze tegen elkaar spelen. Huilen, schwalbes, schoppen, schelden, scheids beinvloeden, daar ontaarden de meeste classico's in de laatste jaren. Het is misschien iets verbeterd sinds Mourinho weg is bij Real, maar nog steeds lopen de classico's te vaak uit op enorm tegenvallende jankwedstrijden. Ik denk dat een finale dat alleen maar verergerd. Geef mij dus maar Barca - Juve.

13 mei 2015 om 14:54

Inemontana

In de CL gelden andere regels als de La Liga.
Als je dat nog steeds niet snapt kom op zeg.

En uit voorhand kon je al verwachten dat het een mogelijkheid is.

Spanje domineert gewoon in europa en daar kunnen mensen niet tegen atletico - real vorig jaar met sevilla ook in europa league
En dit jaar barca er ook bij en weer sevilla.

Zeg die andere step ya game up.. Prem league is er al mee bezig.

13 mei 2015 om 15:07

Jerrdrista. Wat bedoel je daarmee? Cl gelden andere regels dan La liga? In la liga zijn de classico's enorme tegenvallende jankwedstrijden, bedoel je dat het in de Cl niet zo zal zijn? Ik denk juist door de enorme belangen dat de Cl-finale omgeving het nog wel eens kan verergeren om het slechtste (op gebied van zeuren, mekkeren, schwalbes, schoppen) in elkaar naar boven te halen. Bovendien moet je niet bij mij zijn om aan te kaarten dat La liga beter voetbal laat zien dan de Pl, dat vermeld ik al een tijdje. Het is alleen enorm vervelend om naar te kijken als de toppers van La Liga tegen elkaar moeten. Want dan vervallen atletico, real en barca keer op keer in het spelletje om elkaar zoveel mogelijk proberen te naaien, i.p.v. te laten zien hoe goed ze kunnen voetballen.

13 mei 2015 om 17:30

Het zijn meestal de spaanse scheidsrechters die classicos te ver laten gaan en het tot een jankfestijn maken.

Als een speler een kaart vraagt voor een andere speler moet je die speler een laatste waarschuwing geven of gelijk geel. Geloof me fat de rest het niet gaan proberen maar in spanje laten de scheidsrechters zich beinvloeden door stadions en trots.

Dat bedoel ik ermee in CL is het anders.

13 mei 2015 om 18:51

Het is complete onzin dat de clasicos laatste 2 jaar toneelspel zijn, sinds Mourinho weg is is het gewoon de beste wedstrijd ter wereld. Dit jaar waren beide wedstrijden voetballen hoogstgelegen en was er amper kaartennaaien en schwalbes op die gele kaart voor schwalbe voor Ronaldo na geloof ik.
Barca en real hebben beide geen schopploegen alleen mascherano,pepe,ramos begaan wel is vieze incidenten. Mij lijkt clasico leukste finale twee voetballende ploegen, juve parkeert de bus omdat ze het in hun broek doen voor dat trio voorin.

13 mei 2015 om 19:52

nik1234

Dan beoordeel jij het blijkbaar anders dan ik. Ik heb dit jaar beide classico's gezien, waarvan de laatste me nog het beste bijstaat moet ik zeggen. Hoewel het spel beter was dan de classico's onder Mourinho, zie je toch nog steeds het eeuwige zeuren en matennaaien bij de scheids. Misschien komt het omdat ik verder niet heel vaak de Spaanse competitie kijk, maar dat is het eerste wat mij opvalt, en waardoor de Classico nooit geheel ontbrand (in het positieve zin van het woord) in de hele goede wedstrijd die beiden ervan zouden kunnen maken.

13 mei 2015 om 14:23

Weer een Classico? Er is nog nooit een Clasico gespeeld in de Cl-finale. Juist Juve- Barca wordt een saai en eentonige wedstrijd. Barca gaat domineren en Juve wacht af...

13 mei 2015 om 14:27

Maar er is al wel eens eerder een Clasico gespeeld, daar hebben een hele hoop mensen nou juist geen zin in. Verder zou ik graag de reactie van Inkemontana kopiëren, maar dat zou niet netjes zijn. Hij verwoordt precies hoe ik er ook over denk.

Het zou jammer zijn als Real Madrid de CL wint, want dan zit PSV niet in pot 1 volgend seizoen tijdens de loting

13 mei 2015 om 14:26

Kan je deze (nieuwe) regel even uitleggen?

13 mei 2015 om 14:33

Ja , ik snap niet wat hij bedoelt

13 mei 2015 om 14:34

Lang verhaal kort: er komt een kampioenspoule van landskampioenen uit de 7 sterkste competities + de CL winnaar, NL staat 8e voor komend seizoen, dus als de CL winnaar dezelfde is als een landskampioen uit Italië of Spanje (in dit geval) dan pakt NL (psv) deze plaats. Als Real de CL wint pakken zij plaats 8 aangezien Barca ws wel kampioen wordt na afgelopen weekend.

volledige verhaal:
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=243116

13 mei 2015 om 14:46

Dus voor psv zou het beter zijn als real de CL wint? Of wil psv juist in die kampioenspoule komen? Denk het niet.

13 mei 2015 om 14:51

Juist wel, want dat betekent dat ze niet tegen die ploegen hoeven te spelen

13 mei 2015 om 14:55

Nee met poule bedoelen ze de pot voor de cl loting. Wanneer Barca of Juve dit jaar de cl wint zal Psv in deze pot terecht komen waardoor ze een aantal sterke teams (kampioenen) ontlopen.

13 mei 2015 om 15:41

Maar dan word de kans op een arsenal, rmfc, city, lyon etc alleen maar groter toch?

13 mei 2015 om 15:56

Barca fans vrezen real Madrid echt merk ik in al die topics. Hahah al zou juve doorgaan. Dan zal ook juve de finale winnen. Barca kan niet tegen de druk in een finale. Dat is al een paar x gebleken de afgelopen jaren.

13 mei 2015 om 16:13

Nouja zo ontloop je ploegen als Juve, Barca, Chelsea en Bayern

13 mei 2015 om 16:19

@hooggraven 10

Barca kan niet tegen druk in de finale?
Dat is wel een hele slechte conclusie.
Sinds 2006 drie CL-finales gespeeld en alle drie gewonnen.
De laatste verloren CL-finale dateert van 1994 maar die spelers zijn allemaal uit gevoetbald.
In de Europa League hebben ze nog nooit een finale gespeeld

Ja. ik zou het ook fijn vinden om de CL te pakken na een directe confrontatie tegen Real. Alleen zou ik dan weer niet willen dat Real de eerste ploeg wordt die hem twee keer achter elkaar pakt na een confrontatie met Barca.
De kansen in de finale, welke finale het ook wordt, zijn 50/50 denk ik. Barca - Juve is een leuke finale en Barca - Real ook. Ik zie zelf liever die eerste, Clasicos worden we het hele seizoen al op getrakteerd, het zal voor mij weinig extra lading geven dat het dan nu plots een finale is.

Goh alsjeblieft geen Clasico. Spaanse klassiekers en derby's zijn waardeloos 20 minuten voetballen en 70 minuten rollen, kaart aansmeren en spelers die werkelijk slecht acteren.

13 mei 2015 om 14:22

Jij begrijpt t! Classico is niet speciaal meer

13 mei 2015 om 15:48

Precies! Barca en Real ontmoetten elkaar sowieso 2 keer in de competitie. Dan heb je vaak nog de super cup waarin ze tegen elkaar kunnen spelen de Copa Del Rey ontmoeten ze vaak ook elkaar en af en toe ook nog in de CL. Zoals in 2011. Zowel in de Spaanse super cup Copa Del Rey de CL kwamen Barca en Real elkaar tegen. Ik hoop dat Juve wint. Zal ook goed zijn voor Psv.

13 mei 2015 om 14:58

In CL is anders "geen spaanse scheidsrechter".

Maar ik snap het Macherano Jordi Alba Neymar en Suarez zijn aanstellers.

Bale ook alleen krijgt hij nooit zijn zin.

13 mei 2015 om 17:35

Lol. Haal Mascherano even weg wil je.

& erg tactisch om rabiate schwalbe expert Ronaldo buiten beschouwing te laten.

13 mei 2015 om 17:51

Prachtig hoe hypocriet je bent. Tuurlijk, barca heeft aanstellers in de team, bayern ook, real ook, elke team tegenwoordig! Maar om alleen naar de rivaal te kijken en blind te zijn voor je 'eigen' aanstellers vind ik zwak.

13 mei 2015 om 14:59

Had bayern maar zelf de finale moeten halen hea. Moet je nu niet real gaan misgunnen omdat jij een eenrichtingsverkeer finale wilt zien.

13 mei 2015 om 18:03

Ik had het Barca en Real misgunt maar eentje is al door en nu zet ik al me hoop op Juve. Alles is beter dan weer zo een zielige spaanse voetbal.

Pffff amusementswaarde van de CL gaat hard achteruit. Je weet toch wel welke teams er bij de laatste 4 zitten.

Ergens gelezen/ gehoord dat de laatste jaren altijd Barca, Bayern en Real bij de laatste 4 zitten. Helaas weet ik niet meer hoeveel jaar dit al is.

Sowieso een finale tussen 2 ploegen uit dezelfde competitie vind ik niet leuk. Ook al zijn het de twee beste teams van de wereld. Het speciale is er namelijk af. Met een beetje pech spelen ze 6 keer per seizoen tegen elkaar. En meestal staan deze wedstrijden in het teken van elkaar kaarten aannaaien e.d.
Nee met El clasico heb ik het wel een beetje gehad.

13 mei 2015 om 14:23

Vorig jaar zat Barça er al niet bij. Maar over het algemeen heb je wel gelijk dat die drie er toch wel erg vaak bij zitten.

13 mei 2015 om 14:35

Barcelona zat vorig jaar wel in de halve finale . Werden destijds uitgeschakeld door Atletico.
Het is wel enigzins logisch dat 3 van de 4 teams hetzelfde zijn. Barca, Real en Bayern zijn nou eenmaal de drie beste teams, daaronder zijn er nog verschillen mogelijk, dit jaar Juve, vorig jaar Atletico, enzovoort.

13 mei 2015 om 14:42

Uiteraard is het enigszins ook wel logisch. Het komt alleen de amusementswaarde van de CL niet ten goede vind ik.

Je kan je klok er op gelijk zetten dat deze 3 teams volgend jaar weer in de halve finale staan. En het vierde team zal Chelsea zijn denk ik.

13 mei 2015 om 14:52

Barca werd vorig jaar in de kwartfinale door Atletico uitgeschakeld. De halve-finalisten waren destijds Real Madrid, Bayern Munchen, Atletico Madrid en Chelsea. De uitslagen van de wedstrijden waren over twee wedstrijden als volgt:
Real Madrid 5 - Bayern Munchen 0
Chelsea 1 - Atletico Madrid 3

13 mei 2015 om 14:53

Barça werd uitgeschakeld in de kwartfinale.

13 mei 2015 om 15:00

Fcb catalunya

Kwartfinale kwartfinale.

Atletico speelde tegen Chelsea in de halve finale.

13 mei 2015 om 16:52

Volgens mij niet ze waren bij de laatste acht uitgeschakeld door atletico en in de halve finale had atletico van Chelsea gewonnen.

14 mei 2015 om 00:24

Mea Culpa, inderdaad waar. Mijn punt blijft echter dat er soms een kleine variatie is, maar dat het meestal toch wel de drie beste teams zijn die de lakens uitdelen

13 mei 2015 om 14:25

Hopen dat Italië, Engeland en Duitsland (excl Bayern) de stijgende lijn voort gaan zetten. Man Utd zit weer in de rejuvenation fase, dus die zie ik weer als eerste aansluiten. Chelsea zal trouwens ook wel weer beter zijn volgend jaar.

Nee zou echt zo saai zijn... de 3563ste classico in 5 jaar pff.

Doe maar juve tegen barca, ff grote mannen tegen de spanjaarden

13 mei 2015 om 15:55

Alleen al om dit soort reacties hoop ik op dir clasico, dan kijk je lekker niet.

13 mei 2015 om 17:05

Lekker volwassen antwoord, ga zo door

13 mei 2015 om 17:22

Ik reageer op dezelfde manier als jou.

Wat je bij Barca v Juve gaat zien zou je ook in Clasico zien, teams die afwachten en op zoek naar gaan naar een fout, zo zou een Clasico vol met huilebalken zitten en tegen Juve een schoppartij worden op het moment dat Barca er 2 inprikt.

Ik onderschat Juve niet maar ik denk gewoon niet dat Barca veel moeite zou hebben met Juve, ze weten namelijk hoe ze zo'n teams moeten openbreken.

13 mei 2015 om 17:36

Weten hoe ze open moet breken? Hallo in italie kunnen ze WEL verdedigen, en juve heeft de beste verdediging ter wereld.
Enigste speler waar juve voor moet oppassen is messi genialiteit en suarez's rare fratsen. Nee barca gaat het echt niet makkelijk krijgen

Denk dat Barca en Pique liever Real treft dan Juventus. Real Madrid is misschien wel ietsjes beter op papier, maar daar spelen ze vaak genoeg tegen om te weten wat ze kunnen. Juventus daarentegen kan altijd verrassend te voorschijn komen.

Nou ik hoop op Juventus. Een Classico zou de finale echt verpesten. Naast het feit dat ik Classico moe ben zijn de laatste wedstrijden niet spectaculair en wordt er alleen maar over en weer gezeurd en gevraagd om kaarten.

Helemaal eens met Pique. Een Clasico in de allerbelangrijkste wedstrijd ter wereld, de Champions League finale, met de twee beste spelers ter wereld tegenover elkaar in de ultieme eindstrijd. Hopelijk gaat het plaatsvinden in Berlijn.

Enige nadeel is dat het kaarten naaien, schwalbes maken, theater en de scheidsrechter manipuleren extreem zal zijn. Nog erger dan een Clasico in de competitie.

13 mei 2015 om 14:31

Classico is niet "de" belangrijkste wedstrijd ter wereld...
Is voor iedereen weer anders.

13 mei 2015 om 14:40

@Renaldino
Goed lezen wat ie bedoeld. 'De belangrijkste wedstrijd ter wereld' bedoelt hij de CL finale mee.

13 mei 2015 om 14:45

Er kijken standaard wel een half miljard mensen (?) ernaar en dan is het nieteens een CL finale.. Dat gebeurt bij geen enkel ander voetbal duel.
Dus er mag terecht gezegd worden dat het de belangrijkste wedstrijd is ter wereld.

13 mei 2015 om 15:18

@renaldinho Goed lezen wat ik daadwerkelijk zeg. Champions League is in mijn ogen de belangrijkste wedstrijd ter wereld op clubniveau.

13 mei 2015 om 15:02

Ik vind een wk finale toch wel hoger dan CL finale.

13 mei 2015 om 15:15

Ik doelde eigenlijk enkel op clubniveau. Wellicht had ik dat beter erbij kunnen zetten.

13 mei 2015 om 15:47

Vandaar ook mijn verwarring, maar bedankt voor de opheldering.

13 mei 2015 om 15:59

Wat maakt die wedstrijd zo leuk dan? :-D
Genoeg reden al om het tegenovergestelde te hebben gesuggereerd...

13 mei 2015 om 18:02

Ten eerste omdat het de twee beste ploegen van de wereld zijn met de beste selecties. Ten tweede omdat deze ploegen de twee beste spelers van dit tijdperk in de ploeg hebben. Het zou natuurlijk prachtig zijn om Messi en Ronaldo eindelijk tegenover elkaar te zien strijden in de belangrijkste wedstrijd op clubniveau. Tot slot vind ik een Real Madrid - Barcelona in de Champions League finale de mooiste finale.

Laten we hopen van niet want dan word er meer gezeurd dan gevoetbald.

zou echt een el super classico zijn!

Ook al speelt Real wisselvallig en knalt de voorhoede van FCB erop los deze laatste periode, een finale tegen Real Madrid zou me de daver op het lijf geven als Barça-supporter zijnde. geen team in de wereld kan zo venijnig gebruik maken van balverlies als Real.

Laat ik het zo zeggen : een CL-finale winnen tegen Real is als Barca-fan het allermooiste ; die finale verliezen tegen de aartsvijand is een nachtmerrie.

Tegen Juve verliezen zou ook niet leuk zijn maar minder hard aankomen dan verliezen tegen Real.

Juventus-Barcelona is overigens al heel erg lang geleden dat we dit gehad hebben en bij Classico's is er stilaan een "overkill".

13 mei 2015 om 15:27

Juve-Barca is al 12 jaar geleden toen stonden ze in de kwartfinale.of het nu Barca-Real is of Barca-Juve het gaat sowieso een top finale worden denk ik.mijn voorkeur gaat uit naar Juventus.

13 mei 2015 om 15:30

En ik kan er van meespreken.ik was vorig jaar na de finale er een paar dagen niet goed van.ik kon het woord voetbal niet meer horen.ik had eventjes genoeg van het spelletje.en het ergste is dat er nog wordt nagepraat over die wedstrijd.terwijl je het eigenlijk wil vergeten

13 mei 2015 om 18:10

Indd ik was er zo ziek van die dag. Spaans voetbal is walgelijk. Ik zeg er wel bij als Real of Barca niet tegen een spaanse ploeg spelen, spelen ze wel mooi voetbal.

El Classico in de finale zou denk ik toch mooi zijn. We moeten ons ook beseffen dat Messi (bijna 28) en Ronaldo (30) ook niet eeuwig dit (onmenselijke) hoge niveau zullen handhaven. Al hoop ik dat stiekem wel natuurlijk. Daarom zal het mooi zijn om dit jaar nu ze beide nog in topvorm zijn, in ieder geval nog 1x tegen elkaar te zien in zo een grote finale. Een CL finale is toch anders dan een "standaard" El Classico in La Liga. Mij lijkt het in ieder geval geweldig, al gun ik Juve uiteraard ook finale plek (niks ten nadele van hen..)

Historisch? Een historische doodsteek voor het voetbal bedoelt hij. Ben ik de enige die volledig klaar is met de Champions League en ploegen zoals Barcelona en Madrid. Ik ga in ieder geval niet kijken en het interesseert me werkelijk helemaal niets wie of wat er in de finale staat. Een competitie zonder verrassingen is als een popconcert zonder muziek. De toetreding van de niet kampioenen en daarmee het grote geld heeft de Champions League/europacup 1 de nek omgedraaid. Ik verlang naar een finale van het type Celtic-Feyenoord of Porto-Aston Villa.

13 mei 2015 om 16:17

Dan moet je Europa League gaan kijken.

13 mei 2015 om 20:55

Of 3e klasse ondebond. Heb ik dat nog liever

Mogelijk een tweede volledige Spaanse finale op rij... en de Uefa maar blijven roepen dat er niets aan de hand is en het allemaal zo voortreffelijk gaat met het Europese voetbal.....

De kleintjes hebben steeds minder kans en de groten hebben steeds minder tegenstand en zo kijken we elk jaar naar dezelfde meuk. De underdog en de verrassing bestaat al lang niet meer en zijn ten onder gegaan aan het grote geld.

13 mei 2015 om 16:29

An sich heb je een punt en de Champions League herleiden tot wat de naam suggereert (alleen de kampioenen van een land), dat zou al één en ander oplossen.

Twee keer op rij een Spaanse finale, dan mag vooral Engeland het schaamrood op de wangen krijgen. Daar gaat veruit het meeste geld rond maar blijkbaar volstaat geld alleen niet om het ver te schoppen in de Cl.

Ik heb er ook wel vragen bij maar anderzijds : die drie helften Bayern-Barca (enkel de 2e helft van de terugwedstrijd was matig) : daarvoor ga je toch wel zitten als voetballiefhebber.

13 mei 2015 om 18:11

Spanje heeft wel enkele voordelen op Engeland. Engelse clubs moeten een bepaald aantal home grown spelers hebben en daarvoor moet je enorm betalen in Engeland, Spanje heeft een winterstop en door het enorme financiele verschil tussen Barcelona/real Madrid en de rest kunnen de twee grootmachten reserves hebben die veel beter zijn da de basis van de ploegen onder de top 4. In Engeland heeft iedere ploeg geld voor goede spelers en kan de top niet een weekje rustig aandoen en enkele reserve spelers opstellen.

Desondanks waren de prestaties van de Engelse ploegen dit seizoen slecht. Arsenal beschamend verloren, Chelsea dat het verprutst, City dat pech had met de loting maar verder ook niets speciaal heeft laten en Liverpool in de groepsfase al eruit.

Hopelijk gaat Louis weer naar een CL finale met Manchester United.

13 mei 2015 om 16:31

Ploegen als Porto,atletico,dortmund,malaga,monaco hebben toch getoond dat met een veel kleinere begroting toch goede resultaten kunnen neer gezet worden en ver kunt geraken.atletico en Dortmund hebben zelfs de finale gehaald.en Juve kan de finale ook gaan halen en ook al zijn ze terug een topploeg ze zijn niet die grootmacht zoals Real,barca en Bayern zijn.de afgelopen 3 jaar in de CL zijn er toch veel verassingen geweest.het geld heeft al veel kapot gemaakt en het voetbal is tegenover 10 jaar geleden drastisch veranderd,maar we moeten niet overdrijven.ik ga lekker straks supporteren voor de underdog!

Een finale tegen Juventus kun je krijgen. Zul je eens echte verdedigers tegenover je hebben i.p.v. die amateurtjes in de Primera Division.. :-\

Het zou een dramatische finale zijn... constant spelers op de grond, kaarten vragen, scheidsrechter proberen te beinvloeden, spelers die over het veld sprinten bij ieder opstootje en zonder twijfel enkele hilarische maar ook beschamende schwalbes van Busquets en Alba....

Het zou zomaar de eerste CL finale in meer dan 10 jaar kunnen zijn die ik niet live bekijk maar enkel de hoogtepuntjes (doelpunt Messi/ronaldo en de gebruikelijke rode kaart van Ramos) bekijk.

Hoop echt classico is toch de mooieste wedstijd van alle.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren