Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Barcelona ondanks verlies in München naar CL-finale

Laatste update:

Barcelona staat op 6 juni in de Champions League-finale in Berlijn. Het team van Luis Enrique won vorige week met 3-0 en Bayern München kon die achterstand dinsdagavond in de return van de halve finale niet goedmaken. In Beieren werd het 3-2, maar dat was voor de Duitsers niet genoeg.

/

Barcelona won zijn laatste negen wedstrijden in de Champions League, maar voegde daar in de Allianz Arena geen tiende aan toe. De thuisploeg eiste de bal in de beginfase op, maar de eerste kans was voor het bezoek: Manuel Neuer stopte een schot van Ivan Rakitic en maakte ook de herkansing van Neymar onschadelijk. Na zeven minuten vond Bayern het vroege doelpunt waar men naar op zoek was: Medhi Benatia stond helemaal vrij in de zestien en pakte bij een hoekschop uit met een krachtige kopbal en zette daarmee de 1-0 op het scorebord. Bayern bleef de tegenstander onder druk zetten, maar na vijftien minuten incasseerde men de dodelijke tegengoal.

Lionel Messi stuurde Luis Suárez diep en de Uruguayaan schoof de bal opzij naar Neymar, die het leder binnen kon duwen: 1-1. Het was alweer het 113e MSN-doelpunt van het seizoen en Bayern moest er ineens vier maken. Na twintig minuten was de formatie van Josep Guardiola dicht bij een nieuwe voorsprong, maar Marc-André Ter Stegen haalde een kopbal van Thomas Müller uit de kruising. Na een rustigere periode werd de hoop van Bayern op een goed resultaat na een half uur helemaal de kop ingedrukt. Messi kopte de bal na een counter door naar Suárez en de Uruguayaan behield opnieuw het overzicht: Neymar scoorde de 1-2. Guardiola stond hoofdschuddend langs de zijlijn.

/

Pep zag hoe zijn Bayern voor rust nog wel twee keer dicht bij een gelijkmaker kwam, maar Ter Stegen keerde een kopbal van Bastian Schweinsteiger en sloeg later een knal van Robert Lewandowski op fantastische wijze voor de doellijn weg. Barcelona gaf na rust niet de indruk nog veel energie te willen verspillen en liet de bal aan Bayern, maar dat leverde in het eerste kwartier geen echte kansen op. Na een uur viel plots de gelijkmaker: Lewandowski kapte Javier Mascherano met mooi voetenwerk uit en plaatste de bal in de verre hoek. Müller schoot even later naast. Bayern verdiende op basis van de tweede helft misschien wel een 3-2 stand en vond die na 73 minuten.

Müller knalde de bal van buiten het strafschopgebied voorbij Ter Stegen en daardoor hoefde Bayern er nog ‘maar’ drie te maken. Messi, Neymar en Súarez waren al helemaal uit de wedstrijd verdwenen en Bayern bleef drukken, maar miste bij momenten nauwkeurigheid. Lewandowski volleerde bijvoorbeeld naast en Müller bereikte Lewa in een kansrijke positie niet. Guardiola bracht Mario Götze en Javi Martínez in de slotfase ook nog binnen de lijnen, maar die wissels haalden niets uit. Barcelona verloor voor het eerst sinds mei 2013 met drie tegendoelpunten, maar zal daar niet om malen.

Denk jij dat Barcelona de Champions League wint?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Bayern vandaag heer en meester op het veld. Kans na kans kregen ze alleen te vaak niet afgemaakt. Ook mooi om te zien hoe Barcelona gewoon teruggedrongen word tot rond hun eigen 16. Kun je toch uit concluderen dat Bayern een betere ploeg heeft dan Barcelona op MSN na dan. Die hebben met z'n drieën deze halve finale gewoon beslist.

12 mei 2015 om 22:41

Mooi verhaal van je. Maar daar blijft het ook bij. Het was natuurlijk overduidelijk dat barca de 2e erg veel gas terug nam. Neemt niet weg dat bayern laatste halfuur erg sterk en gedisciplineerd speelde!

12 mei 2015 om 22:45

Over de gehele halve finale gekeken was dit ook het geval hoor. Maar als je Robben, Ribery en Alaba mist dan houd je weinig creativiteit over. En dan nog hebben ze genoeg kansen gecreëerd. Barca heeft in dat geval echter drie mensen voorin lopen die uit het niets doelpunten kunnen maken, waar Bayern dat mist. Bayern heeft imo dus wel laten zien dat ze een betere ploeg hebben mits die drie toppers er nog bij komen. Daar doet het gas terugnemen in de tweede helft niets aan af. Maar goed, Barca verdiend door nu natuurlijk.

12 mei 2015 om 22:49

Zeker een goede ploeg die Bayern,maar iedereen kon zien dat Barca gewoon geen zin had meer in de 2e helft anders was het een hele andere 2e helft ! Bayern had in de eerste betere kansen dan in de 2e helft toen barca er met de pet naar gooide.

12 mei 2015 om 23:19

In de eerste wedstrijd, die Barca wel serieus nam, heeft Bayern welgeteld 1 kans gekregen. Waarom zou je dan op basis van deze wedstrijd wel conclusies trekken, terwijl Barca duidelijk niet 100 gemotiveerd was, en niet op de eerste wedstrijd, waarin beide ploegen alles gaven?

13 mei 2015 om 00:11

@Davy Klaassen omdat ik aangeef dat Bayern voorin hun creativiteit miste. Daarom is het logisch dat ze maar 1 kans creëerden in de eerste wedstrijd. Nu nam Barca gas terug en dan creëert Bayern ineens heel veel kansen, nog steeds zonder die creatieve spelers. Maar in beide wedstrijden had Bayern, Barca in bedwang. Een paar defensieve fouten worden telkens afgestraft doordat Bayern zn eigen kansen niet afmaakt. Maar stel dat je Robben erbij hebt en Ribery, San krijgt Bayern nog meer overwicht en ik denk dat ze dan een hele goede kans hadden gemaakt. Dus nu is het zeker verdiend dat Barca door is, maar een gehavend Bayern laat wel zien dat ze met een fit elftal minstens gelijkwaardig zijn.

13 mei 2015 om 00:31

Ik vond toch niet dat Bayern Barca in bedwang had de eerste wedstrijd. Barca had, ondanks dat het vrij slordig was, in de eerste helft kansen om op 1- of 2-0 te komen en in de tweede helft kwam Bayern er amper aan te pas. Dat het anders was gelopen met Robben, Ribery en Alaba is natuurlijk iedereen met je eens, maar ik betwijfel of zij Bayern naar de finale hadden kunnen schieten.

13 mei 2015 om 02:00

Ik denk dat Bayern met een volledig elftal wel was doorgegaan buiten dat Ribery niet van heel veel toegevoegde waarde zou zijn denk ik dat die andere 2 dat wel waren en dan had Lahm een linie kunnen zaken hadden ze alles beter op orde zeg niet dat Bayern altijd van Barca wint of beter is het zal amper tot niets schelen een volledig fit Bayern Real en Barca en in vorm vind ik gelijkwaardig aan elkaar toch denk ik dat Bayern een completer elftal heeft en ik weet niet of meerdere neutrale kijkers er zijn maar ik krijg steeds het gevoel dat Barca de sterren van de hemel speelt de 1e helft maar de 2e helft altijd inzakt maakt niet uit belangrijk of niet belangrijk desalniettemin kan niemand ontkennen dat Barca de beste aanval van dit moment heeft

12 mei 2015 om 22:41

Barcelona hoefde niets te forceren dat is het verschil, er komen 3 belangrijke wedstrijden aan dus het zou niet slim zijn om hier al je energie te aan te "verspillen".

12 mei 2015 om 23:05

Eindelijk iemand met verstand.

Allemaal hele mooie verhalen. Maar het begint bij werken. Barca had er geen zin in. Bayern had niks te verliezen. Dus dan is het heel anders voetballen.

Zie sociedad afgelopen weekend. Speelde onbevangen en heel goed.

Dus Bayern heeft n betere elftal als iedereen aanwezig is in mijn ogen gewoon boolshit. Want niemand weet hoe de wedstrijden dan waren gelopen. Daarmee doe je barca tekort. Want barca is gewoon een stuk beter op alle linies. Volgend jaar een vervanger van iniesta en dan kunnen ze er weer tegenaan. Want barca mist wel een type xavi.

De enige speler die ze missen is Robben want ribbery is echt niks meer. Maar als deze jongens spelen, dan verdedigen ze niet goed mee. Terwijl er nu 11 man aan het werk waren bij Bayern. Vergeet dat niet!

Als barca moest winnen, dan hadden ze gewonnen. Zo simpel is het.

12 mei 2015 om 23:11

Leuk verhaal man, hangt sterk in elkaar.

12 mei 2015 om 23:16

Helemaal mee eens!

12 mei 2015 om 23:57

haha ik ga wel van de hak op de tak, maargoed.

13 mei 2015 om 09:01

Maar je punt blijft hetzelfde toch bizar om te lezen dat na een 3-0 en 2-3 er zo veel mensen overtuigd kunnen beweren dat met 1 of 2 andere spelers Bayern waarschijnlijk wel had gewonnen...

12 mei 2015 om 22:41

Barcelona kan je momenteel wel het beste team ter wereld noemen denk ik. We gaan het zien in de finale, ik hoop dat het Real Madrid tegen Barcelona gaat worden. Schitterende wedstrijd gaat dat worden.

12 mei 2015 om 22:41

Barca speelt dit weekend tegen a.madrid waarom zouden ze alles geven? Ze zijn redelijk makkelijk met 5 goals door.

12 mei 2015 om 22:43

Helemaal niet.

12 mei 2015 om 22:45

Helemaal niet is helemaal niet zeker

12 mei 2015 om 22:42

Haha meen je dit, heel Barcelona speelde op halve kracht en spaarde alles voor de resterende wedstrijden. Als Barcelona even aanzette zoals de laatste 5 minuten, staan ze gewoon weer twee keer 1 op 1, ik weet niet wat jij hebt gezien, maar vertel me alsjeblief niet dat Bayern oh zo geweldig was, want Barca heeft de hele wedstrijd rustig aan gedaan en Bayern het spel laten maken. Twee keer aanzetten in de eerste helft en ze scoren twee keer, prima! Barcelona pakt de treble dit jaar, Mark my words!

13 mei 2015 om 07:30

Precies

12 mei 2015 om 22:42

Hahah wat een belachelijke conclusie kerel
Barca heeft een betere team, Bayern moest vandaag, Barca niet!!

12 mei 2015 om 23:05

Dus dat!

12 mei 2015 om 22:42

rendement was enorm laag van bayern, dan roep je het op jezelf af. En bovendien, ben je vorige week vergeten, barca in de 2de helft?

12 mei 2015 om 22:43

haha dit is wel een beetje onzin, barca is nooit onder spanning komen te staan...

12 mei 2015 om 22:44

ik hoop wel dat je jezelf serieus neemt?

weet niet of je de wedstrijd hebt gezien maar het was duidelijk dat barcelona in de 2e helft de krachten spaarden en het wel gezien hadden. feit dat jij bayern 100 keer beter noemde in deze wedstrijd is wel grappig aangezien barca gewoon op de helft van de kracht speelde als het niet minder was.

12 mei 2015 om 22:45

Bayern miste stootkracht voorin. Jammer, maar over 2 wedstrijden verdiend gewonnen van Barca. Morgen rustig aankijken hoe die andere 2 ploegen het er vanaf brengen.

12 mei 2015 om 22:50

Het laatste kwartier heeft Bayern gewoon de kop gekost voor de rest waren ze gewoon de betere ploeg over de 2 wedstrijden met een groot handicap zonder Robbery.

12 mei 2015 om 22:57

Barca lovers. Barca is beste ooit onverslaanbaar niemand is beter en niemand kan ze verslaan er zal nooit een team beter zijn. En messi ook komt van mars pluto jupiter en de maan. Ok jullie zin. Barca fans zien alleen barca en messi door hun ogen.

12 mei 2015 om 23:05

En waar baseer jij dat op ik ben zelf een real fan maar moet eerlijk toe geven dat Barcelona dit seizoen echt fantastisch is ik heb gezien hoe 1 speler (MESSI) het spel zo simpel laat lijken nogmaals ben een real van maar Ronaldo zie k dat niet doen

12 mei 2015 om 23:37

Dat noemen ze optisch bedrog. Barca deed met Bayern wat het wilde zonder een greintje energie te verliezen.

12 mei 2015 om 22:54

Laatste linie van bayern is misschien beter. En door de 3-0 van vorige week hebben ze niet alles gegeven.

12 mei 2015 om 22:56

Hahaha grapjas! Barca gaf geen gas in de 2e helft en na het uitvallen Suarez gaven ze geen 100 procent meer dus probeer voortaan Objectief te kijken.

12 mei 2015 om 23:04

Met alle respect, Barca speelde de tweede helft in de tweede versnelling omdat zondag weer een zware klus wacht. Het was simpelweg de krachten doseren want er staan voor Barca nog 3 finales op de agenda. Gezien het speelbeeld heeft Bayern zeker verdiend gewonnen.

12 mei 2015 om 23:07

Haha ja mooi verhaal. Misschien dat Barcelona dit toe liet? Ze spelen dit weekend tegen Atletico uit en die finale was toch al binnen bij die 1-2. Tweede helft gewoon krachten gespaard en de concentratie was compleet weg. Lag echt niet alleen aan Bayern hoor dat de tweede helft wel goed speelde. Barcelona was zelf gewoon erg slordig en bijna elk duel ging verloren. 53-47 balbezit geeft ook wel aan dat Bayern niet echt volledig domineerde.

12 mei 2015 om 23:29

Heer en meester haha maak het nog mooier lachwekkend en zo

13 mei 2015 om 00:00

Barca speelde inderdaad 2e helft allang niet meer op volle kracht...

13 mei 2015 om 00:00

Na de rust heeft Barcelona rustig aan gedaan en München het spel laten maken want was al gelopen de wedstrijd. Het blijft zonde dat München niet in de sterkste opstelling kon spelen. Dan had het echt een wedstrijd geweest, beide spelen goed positiespel. Jammer dat de finale niet was

13 mei 2015 om 06:51

Heer en meester nadat Barca er 2 had ingeprikt en in de tweede helft duidelijk gas terugnam omdat de buit allang en droog binnen was. Maar als jij 'Onside' vindt dat zij heer en meester waren en jij hierdoor beter slaapt moet je dat vooral vinden. Laat me niet lachen

Wat een waardeloze scheidsrechter zeg. Voor de rest wel een leuke wedstrijd.

12 mei 2015 om 22:45

Klopt vond hem slecht fluiten.
Vaak wedstrijd onderbrekingen en onnodige gele kaarten naar mijn mening.

12 mei 2015 om 22:47

Ben zoooo blij dat niemand van barca die op scherp stond een tweede gele kaart kreeg. Zonde als Alves, Pique of Neymar de finale moet missen. Is een serieuze aderlating.

12 mei 2015 om 23:03

in de halve finale zijn alle gele kaarten kwijt gescholden

12 mei 2015 om 23:10

In de eerste leg vd halve finale kregen er al een paar geel, dus vanavond nog eens zou betekenen dat je de finale mist

12 mei 2015 om 23:25

oh ja was ik vergeten maar tot volgend jaar het boek bayern-barca is nog lang niet afgelopen wij volgend jaar revanch( als er dan weer geen blesurres zij) zou mooi zijn, goodluck in finale hopelijk tegen juve gun het hun

12 mei 2015 om 23:27

Die regel is veranderd. Nu kan je alleen maar geschorst worden Door in de tweede wedstrijd rood te pakken.

13 mei 2015 om 01:09

Zonder Messi, Neymar, Alves en Mascherano gaat het ook moeilijk worden.

12 mei 2015 om 22:51

Verrast je dat serieus? Had niet anders verwacht bij Clattenburg. Vooral die kaart op Rode sloeg natuurlijk nergens op.

12 mei 2015 om 22:58

Idd, toen ik wist dat hij ging fluiten had ik al een naar gevoel. Deelt altijd veel en onnodige kaarten uit.

Na een redelijk matig begin uiteindelijk toch een goeie wedstrijd van Bayern, maar dit Barca is echt van een heel hoog niveau. Ik vind ze beter dan het Barca van 2011, of nouja misschien niet beter maar wel leuker om naar te kijken. Dit snel en flitsende voetbal met van die heerlijke combinaties vind ik ook echt leuker om te zien dan dat eindeloze getik van destijds.

12 mei 2015 om 22:41

Bayern speelde ook niet met de opstelling dat Bayern toen en nu vertegenwoordigd. Robben is gewoon een wereldspeler die het verschil maakt, dat is duidelijk.

12 mei 2015 om 22:42

Net zoals Messi die wel speelde en over 2 wedstrijden dat verschil heeft gemaakt.

12 mei 2015 om 22:52

Neymar en Suarez hebben het verschil gemaakt over de 2 wedstrijden. Messi was onzichtbaar vandaag.

12 mei 2015 om 22:58

Beide keren vandaag kwam het door Messi hoor.... De steekbal op Suarez bij de eerste goal en daarna het doorkoppen waardoor Suarez weer kon gaan. Messi bereidt het meeste werk voor. Suarez en Neymar maken het prachtig af. Visca MSN. Visca Barca

12 mei 2015 om 22:59

@valencianistas . Messi onzichtbaar? Jij bent vreemd.

13 mei 2015 om 02:56

@valencianistas Vandaag was Messi een slakje met brilliante diepte pasen, maar vorige week deed hij toch echt wel het nodige en beslissende voor Barcelona..

12 mei 2015 om 22:44

Ze zijn nu denk ik vooral completer. In 2011 waren ze ook gruwelijk goed. Nu kunnen ze echter meerdere speelstijlen hanteren en counteren. Ze staan met een paar passes al voor de goal. MSN maakt overigens echt het verschil!

12 mei 2015 om 22:53

Volgens mij is het vooral MSN dat het verschil maakt tov Barca 2011. Vier jaar terug hadden ze een beter team, maar nu hebben ze een voorhoede die zo ongelooflijk goed is dat de rest van het team gecompenseerd wordt. Zo zie je maar weer wat voor verschil een goede voorhoede kan maken voor een ploeg. Echt onvoorstelbaar.

12 mei 2015 om 23:02

Kom nou, dit Barca is misschien leuker om naar te kijken maar het Barca van 2011 was veel beter. Echt veel beter. Dat team domineerde elke tegenstander. Zelfs over 2 wedstrijden gezien heeft Barca Bayern niet gedomineerd. Ze waren wel beduidend beter maar dat is wat anders dan domineren. Het Barca van 2011, daar had geen enkele ploeg een kans tegen.

12 mei 2015 om 23:19

Real had er een antwoord op in de bekerfinale van 2011.

Dit Barca is minstens zo goed als dat Barca. Het verschil is dat ze nu meerdere facetten heel goed beheersen, waardoor ze niet alleen maar op dominantie spelen.

12 mei 2015 om 23:11

Het was geen eindeloos getik, het sus razendsnel tiki taka

12 mei 2015 om 23:20

Kijk hoe snel mensen vergeten. Het jaar onder Tata en Vilanova was inderdaad tikken om het tikken. Het Barca van 2011 was dodelijk efficient met combinaties dwars door het centrum, iedere tegenstander haar wil opleggen. Dat elftal liet allesbehalve eindeloos getik zien. Ze hadden wel vaak de bal ja dat klopt.

Wat een trieste guardiola man. Met z'n verdedigende opstelling en geen gotze en muller er uit halen..hij vond het wel prima leek het om van barca te verliezen..

12 mei 2015 om 22:41

Enough is enough! Guardiola Out!

12 mei 2015 om 22:44

Denk dat ze toch aardig speelden en jullie geadviseerde wissels denk ik geen verschil zouden maken. Verdedigend heeft bayern het MSN toch erg lastig gemaakt. Het was natuurlijk niet de bedoeling dat het een walk in the park voor MSN was. Anders kun je je hele aanvallende plan ook in de prullenbak gooien. Ze hebben 3-2 gewonnen van een sterk Barcelona. En daarbij nog een aantal grotn kansen gecreëerd

12 mei 2015 om 22:58

@maverick01

Waarom gaan 90% van jouw reacties over het feit dat er een trainer uit moet?

12 mei 2015 om 22:43

Knap hoe je jezelf tegen kunt spreken met zo weinig woorden.
Muller was op een gegeven moment op, komt de man erin die jij graag wilt zien spelen, is het nog niet goed.

12 mei 2015 om 22:46

Begrijp er ook geen *** van dat die man niet al rond minuut 65, er 2 frisse spelers ingooit.
Kom op man.
Maar ze hebben het uit in barca natuurlijk verkloot toen ze 2-0 achter stonden.
Waardeer wel hun inzet van 90 min volle bak gaan!

12 mei 2015 om 22:54

Muller op?! Echt niet. Zag hoe kwaad hij ook was toen hij werd gewisseld. Toch veel te laat man gotze.. Wel gefeliciteerd met de finale overigens

12 mei 2015 om 22:56

Muller lijkt op, maar is het nooit, die kan zelfs doorspelen met kramp joh. haha
Sweinsteiger was echt op. Ik ben een fan van Guardiola, maar ik vond hem vandaag erg laf. Als je weet dat je nog zoveel goals moet maken, ga je toch alles of niets spelen? Liever strijdend ten onder dan laf de wedstrijd winnend afsluiten, maar er helemaal niks mee op schieten Ik had Gotze veel eerder gebrach en een verdediger mee naar voren gestuurd, dan maar 1 op 1, je moet wat proberen.

13 mei 2015 om 00:34

Hij was zo kwaad, dat ie handjeklap deed met Guardiola.

12 mei 2015 om 22:53

In de 87e minuut Javi Martinez en Götze erin zetten laat wel zien wat voor een meesterbrein Guardiola is.
Met twee wissels zoveel impact brengen, tactisch genie!

12 mei 2015 om 22:53

Guardiola is echt een grap, ben steeds meer van mening dat het toch weleens een overschatte coach kan zijn. Een dubbele wissel in 86e minuut. En dan vooral Götze pas zo laat, de man die je het hardst nodig had. Leek inderdaad ofdat hij het niet zo erg vond dat Barca doorging, tuurlijk wilt ie zelf graag door, maar bij hem was niet de drive te zien zoals bij enkele spelers na bijvoorbeeld de 3-2. En ook nog eens hetzelfde trucje proberen waarmee die vorige keer 3-0 heeft verloren. In zijn opstelling is bijna geen creativiteit te vinden, komt vooral veel statisch voetbal uit voort... Man man, begint echt een grap te worden

12 mei 2015 om 22:58

Gotze heeft dit seizoen nog niks laten zien en Muller speelde als een natte krant.

12 mei 2015 om 22:59

Idd, bracht echt ontzettend rare wissels..

12 mei 2015 om 23:04

Duidelijk sensatie supporters of voetballer liefhebber, want verstand hebben jullie niet echt!

Guadiola is top en heeft er alles aan gedaan om dit barca te bestrijden en ik zal het 100x herhalen robbery hadden dit Barcelona zeker pijn kunnen doen.
Dit barca is niet superieur, lijkt maar zo. Real zal batcelona zeker pakken, geen twijfel mogelijk aan, hopelijk mrt een fitte Modric en Benzema!

Ohja Suarez man man, dat ik twijfelde is schandalig, jij bent 100% de beste spits ( aguerro zit er kort achter ) maar Suarez Suarez, geweldige spits!

12 mei 2015 om 23:14

Real is vooraf altijd gewaagd aan Barca maar dat ze zonder twijfel gaan winnen is wel erg stellig gezegd. Denk dat de kansen zelfs licht in het voordeel zouden zijn van Barca. Suarez overigens inderdaad de beste centrumspits op het moment.

12 mei 2015 om 23:23

In een finale El Clasico kan het alle kanten het is een wedstrijd opzich met veel spanning. (och wat een cliché)

Verscrhikkelijk jammer natuuurlijk die vroege goal. Ging er zelf nog bijna in geloven ook. Vooraf natuurlijk een oneerlijke strijd. Jammer!

Wat een genot om volgend CL seizoen Frank Snoeks niet meer te horen.

12 mei 2015 om 22:52

Kijk gewoon zdf, doe ik ook. Leuk commentaar en brengt nog meer emotie ook. Win win situatie

12 mei 2015 om 22:54

Kijk Sport1 dan heb je Sierd. Mensen kunnen zeggen wat ze willen, maar buiten zijn gelul en gevul praat hij een wedstrijd strak aan elkaar. Bij een Snoeks zal er nooit een glimlach op je gezicht verschijnen.

On: zakelijk, bepasparend van Barça. Treble-materiaal, punt.

12 mei 2015 om 23:09

Sierd is net zo irritant, zit alleen maar onzin te vertellen en de popijopi gast uit te hangen. Doe mij maar inhoud als het kan. Zdf is meer dan prima als je gewoon degelijk commentaar wil horen ZONDER fratsen. Less is more.

12 mei 2015 om 23:56

Heggumus

ZDF is toch een Duits kanaal?
Niet lullig bedoeld maar waarom zouden wij voetbal in het Duits willen kijken ineens?
On: Prima wedstrijd uiteindelijk voor de neutrale toeschouwer.
Aardig om te zien, er gebeurde van alles en Barca over twee wedstrijden gezien terecht naar de finale naar mijn mening.
Echt een ongekende voorhoede dat Barca jeetje...

13 mei 2015 om 10:50

Als je Duits gewoon prima kan volgen, waarom niet? Of staan je principes in de weg? Zdf is inderdaad Duits maar dat neemt niet weg dat de kwaliteit van het commentaar veel beter is.

12 mei 2015 om 22:54

Ja heerlijk is dat ! Bayern super was erg teleurgesteld dat ze niet doorgingen en dan maar Barca afkraken ! Merk bij al die commentatoren dat ze niet neutraal kunnen zijn.

Raarste wissels zo laat pas gotze erin gooien en muller eruit halen. Trainer zonder lef en verstand blijkbaar.

12 mei 2015 om 22:58

Zo lijkt het. Ik denk dat die Guardiola een hele slechte acteur is. Hij weet precies wat hij doet. Een perfectionist die zulke lompe fouten maakt? Ik geloof er niets van. Hij heeft niets te verliezen en probeert niet eens alles op de aanval te gooien. Hij heeft Barca echt wel tactisch geholpen door ze in de kaart te spelen. Dat Heynckes voor deze gast plaats moet maken. Ongelooflijk!

12 mei 2015 om 23:22

Guardiola heeft Barca anders wel 5 jaren volledig laten domineren in Europa. Hij heeft gewoon pech gehad dat Bayern voor zijn komst de CL had gewonnen. Honger werd minder. Veel mensen zien niet dat Guardiola de spelers nog veel meer bij heeft geleerd. Dat hebben de spelers meermaal aangegeven.

12 mei 2015 om 23:19

Je hebt het over verstand? Waar is die van jou? Het enige wat jij doet is mensen napraten. Als je Gotze ipv van Alonso opstelt dan mis je power en lengte op het middenveld terwijl de counters van Barca dodelijk zijn. Door een middenveld met Alonso, Schweinie en Lahm heb je balans. Hij had eventueel Martinez ipv Alonso op kunnen stellen maar die is net fit (als die ook was uitgevallen had Pep dat weer over zich heen gehad).
Pep wist dat met 10 minuten geen glorie meer was te behalen dus bracht hij laat twee wissels voor spelers die op waren. Muller had wellicht verder kunnen spelen maar je kon zien dat de tank leeg was. Wellicht gaat Guardiola weg; kun jij misschien solliciteren op de vavature!

12 mei 2015 om 23:23

Hey iemand die het snapt! Maar trek je niks aan van sommige Guardiola-haters. Dat krijg je ervan als je zolang Europa vollesig domineert met schittrrend en destijds effectief tiki taka voetbal. Dan maak je veel vijanden zoals vele op Vz.

12 mei 2015 om 23:38

Die weet gewoon al dat hij weg is volgend jaar joh.
Het botert niet met Gotze dus zet hij hem nog ff voor schut nu het er allemaal toch niet meer toe doet.

Hij is me erg tegengevallen het afgelopen jaar, ik bedoel, ik rook al onraad toen ik het boek van Zlatan las destijds.
Maar ik wilde er niet aan, ik had hem hoog zitten..

Tactisch nog steeds hoor, maar als mens ben ik niet meer zo een fan van hem.

Frank Snoeks. Rot aub op met je klote commentaar. Echt ongelooflijk.

12 mei 2015 om 22:40

Ik vind Frank Snoeks de meeste irritante man op aarde.

12 mei 2015 om 22:41

Met stip.

12 mei 2015 om 22:50

Gewoon lekker op de zdf gekeken was na 5 min al weer helemaal klaar met die man zelfs mijn vriendin hoorde dat die man onzin aan het uitkramen was

12 mei 2015 om 22:53

Rolo, heb ik ook gedaan. Duits kun je toch wel volgen en dan krijg je mooi van Kahn een analyse ipv youri of bert, klein verschilletje maar haha

12 mei 2015 om 22:41

Geel is geen rood!

12 mei 2015 om 22:53

Schweinsteiger is geen Messi.

12 mei 2015 om 22:52

Moet je sport1 nemen. Ik zat weer hard te lachen om Sierd´s verhaal over de jurk van Trijntje Oosterhuis

12 mei 2015 om 23:02

Ja, ik ben net verhuisd. Ik mis die man zo, maar ik ben arm.

12 mei 2015 om 23:04

Ja dat had ik, maar toen heb ik Fox ipv Sport1 gepakt aangezien op Sport1 geen Premier League meer komt. Tijd om dat er weer bij te pakken want dit is verschrikkelijk. Of ik betaal gewoon per wedstrijd als Snoeks moet, sluit ik de laptop wel aan haha.

12 mei 2015 om 23:12

Ja sinds Fox is sport1 wel flink achteruit gegaan. Ik had het in eerste instantie ook voor Tennis, maar sport1 heeft alleen wimbledon terwijl alle Masters ook op fox zijn.

Ik heb het eigenlijk alleen nog voor Bayern.

12 mei 2015 om 23:27

Evert ten Apel is wel een geweldige commentator hoor.
Ik heb een wedstrijd van het WK 2010 (!) onthouden tussen Portugal en Ivoorkust. "Ja Laréonda is snel, trekt sneller kaarten dan, lucky luck zn pistol" met een leuke uitdrukking erbij. Verder is hij altijd Enthousiast.

Finale binnen, maar je mag niet zo ongeconcentreerd en matig spelen tegen Bayern. Binnen een kwartier ga je van 1-0 naar 1-2, om vervolgens op 60% de tweede helft uit te kunnen spelen. Je speelt tegen Duitsers, hallo! Die geven nooit op. Dat er belangrijke wedstrijden aankomen, prima. Maar dit verlies had niet gehoeven en was ook niet gebeurd als je gewoon normaal was blijven voetballen. Jammer, maar goed. Op naar Atletico.

En we staan in de finale, heerlijk! Morgen rustig achterover leunen zonder zorgen en kijken wie we treffen in Berlijn!

Barça vandaag niet echt gespeeld hoe het moet, ze hebben eventjes aangezet en meteen twee doelpunten. Achja, mij hoor je niet klagen, ik kan best begrijpen dat ze krachten willen sparen, zeker met Atletico in het vooruitzicht.

Ik heb genoten, mooi wraak genomen op Bayern dit jaar. Ze speelde heel gretig vandaag, maar zonder Robben en Ribéry missen ze toch heel wat.

Ohja, wel een zeeeer groot compliment aan de Bayern-aanhang. Heerlijke supporters daar in het stadion, niet normaal. Hele wedstrijd door maar zingen en feesten, echt mooi! Ik had het jullie van harte gegund als jullie niet tegen ons waren uitgekomen!

Heerlijk was het ook hoe MSN vandaag elkaar weer vond, niet normaal. 2 goals, tweemaal hetzelfde; Messi naar Suarez, Suarez naar Neymar.

Visca el barça!

12 mei 2015 om 22:47

Ik ben blij hoor, maar het feit dat ze zo ontzettend duidelijk ongeconcentreerd en op halve kracht speelden, irriteert me. Bayern = Duits en Duitsers geven in principe nooit op. Ik had veel liever gewoon gewonnen vandaag, dat had een beter gevoel opgeleverd dan dit totaal onnodige verlies.

Maar goed, op naar (hopelijk) Atletico.

12 mei 2015 om 22:54

@EzioMessi, ik begrijp je helemaal hoor! Maar ik kan me perfect inbeelden dat ze gewoon rustig aan wouden doen aangezien ze net zo een druk speelschema hebben gehad en dat vergt veel energie hoor. Aangezien we zaterdag er weer met 100% tegenaan moeten, kan ik het zeker begrijpen, maar ook ik had hier liever winst gezien. Achja, we hebben niet te klagen, we zijn in de finale!!!

12 mei 2015 om 23:10

Ze geven nooit op maar dit bayern zonder robben en ribery ging het ze nooit meer lukken, bij de 2-2 en daarna 3-2 toch nooit het gevoel gehad dat ze nog konden terug komen!

12 mei 2015 om 23:10

Prachtige wedstrijd! Eindelijk was er weer een keer een cl wedstrijd waarbij ik echt op het puntje van me bank zat. Overigens heeft elke Duitse club zo'n fantastische aanhang, want ja het zijn Duitsers he alleen jammer dat Duitsers altijd zo laat scoren, maargoed.
Gefeliciteerd met de finale!

12 mei 2015 om 23:30

Ik vind dat Dortmund betere supporters heeft hoor. Fluiten Lewandowski en Gotze niet eens uit wanneer zij scoren in Dortmund terwijl Robben werd ferguist in München.

12 mei 2015 om 23:29

Barca is gewoon gestopt met voetballen in de tweede helft en begrijpelijk. Ik vind het wel jammer dat die 3-3 niet meer kwam. Neymar had echt weer een mooie actie in huis op het laatst, echt jammer dat de bal aan Messi net niet zuiver genoeg was.

Ik vind het ook vreemd dat dat moment niet in het bovenstaande artikel genoemd staat terwijl wel een paar halve kansjes van Bayern genoemd wordt.

Leuke wedstrijd gezien. 1e helft Bayern iets beter, maar Barca kreeg ook kansen. 2e helft was alleen Bayern. Is ook helemaal niks geks aan natuurlijk.

Bayern mist Robben en Ribery gewoon te hard, met name hier in de thuis wedstrijd. Uit hoeft dat niet eens erg te zijn, maar als je dan uit 2 counter doelpunten tegen krijgt is het je eigen schuld. Dat kan gewoon nooit gebeuren, maar ploegen die Pep als trainer hebben mogen niet verliezen schijnbaar. Nou, ik zou 't lekker op de 1-0 verliezen spelen i.p.v. als een bezetene naar voren gaan om er dan nog 2 op je neus te krijgen en er voor 99% zekerheid uit te liggen. Tactisch gefaal dus. Net zoals hij vandaag weer zo enorm laat wisselt en niet eens alles of niets gaan spelen. Snap ook die keuze voor Rafinha niet, want die komt zwaar te kort. Zet gewoon Lahm daar neer, want top middenvelders heb je genoeg.
Vandaag ook weer enorm geblunder achterin.

Trouwens enorm veel respect voor Suarez. Snapte zijn komst niet, dacht ook niet dat het een voltreffer zou worden. Jezus wat past die vent er goed bij en wat is hij ook goed.

12 mei 2015 om 22:44

Ongelofelijk die wissels. Ik zou me vernederd voelen als ik Götze was. Om nog in de laatste 4 minuten aanwijzingen te geven is ook overdreven. Lahm is een van de beste Rb's en ik snap niet waarom hij Xabi Alonso blijft opstellen die man is opa. Nee je mag inderdaad wel concluderen dat Guardiola tactisch heeft gefaald.

12 mei 2015 om 22:57

Voor mij is dit een signaal dat hij weggaat bij Bayern en ik denk dan ook naar City omdat alleen zij concreet een aanbieding hebben voor hem op dit moment (dat ik weet dan).

Ik bedoel, je weet dat dit gezeik gaat opleveren met Gotze en scheuren in de relatie tussen die 2 zal veroorzaken..

Het zou mij verbazen als Guardiola volgend jaar nog bij Bayern zit.

12 mei 2015 om 23:06

Ja, die zal wel vertrekken denk ik. Gok City of Chelsea.

Xabi gaat nog, maar niet in zo'n wedstrijden idd. Guardiola dramt gewoon door met z'n voetbal. Slim, tactisch en resultaat gericht spelen moet tegenwoordig gewoon af en toe, of je het nu wilt of niet. Als je dan 2x er dik wordt uit gecounterd terwijl je uit tegen Barca speelt.. Tja, dan doe je toch echt wat fout.

12 mei 2015 om 23:19

Chelsea denk ik echt niet. Mourinho zit daar voorlopig nog wel op zijn plek en Abramovic heeft geen reden om hem te vervangen. City zou wel kunnen. Pellegrini heeft dit seizoen toch niet heel goed gepresteerd, ik verwacht dat hij gaat worden ontslagen in de zomer. Guardiola is een van de mogelijkheden om hem op te volgen. Toch denk ik nog dat hij het nog wel een jaartje bij Bayern wil proberen.

13 mei 2015 om 00:02

Ooh waarom zeg ik Chelsea haha. Wou Psg zeggen. Maar ja klopt, City zal het wel eens kunnen worden. Al krijgt hij het daar ineens lastig denk ik.

Heerlijk dat Barca door is

Maar als ze de finale spelen zoals vandaag, dan gaan ze m niet winnen

12 mei 2015 om 22:45

Dat zal dan ook niet gebeuren. Barça speelde vandaag, zeker de tweede helft, op halve kracht. Dat ga je in een finale natuurlijk niet doen.

Waarom muller eruit halen???

12 mei 2015 om 22:55

Ik denk omdat hij op was, l kan ik mij dat haast niet voorstellen aangezien hij altijd maar doorgaat.

12 mei 2015 om 23:21

Misschien juist omdat hij altijd naar doorgaat, dat hij nu op was. Maar ik kan het me inderdaad nauwelijks voorstellen :P

Jammer van de vele gemiste kansen van Bayern anders was het nog wel een wedstrijd geweest maar barcelona is verdiend door op basis van de eerste wedstrijd vandaag waren ze niet zo oppermachtig als vorige week

12 mei 2015 om 22:47

Benzema08, ze speelden wel op halve kracht. Na de 3-2 kon Bayern alsnog niks forceren. Wel jammer want ik wilde eigenlijk ook 2e helft een aanvallend Barca zien. Hopen op el classico voor de finale! Succes Real Madrid en Real Madrid fans!

Ik heb me de 2e helft echt kapot geërgerd aan barcelona niet normaal. 1 2 voor en dan zo spelen Suarez wisselen en alles fout doen wat je maar fout kan doen. Ben nogeneens blij dat Barca door is man. Je had Bayern kunnen vernederen en je doet dit. Schande daarom wordt dit team niet groots en luis Enrique blijft een slechte coach.

12 mei 2015 om 22:43

Ze hebben deze wedstrijd te lax opgepakt, dat ben ik met je eens.. Gelukkig 2x gescoord en door, Bayern miste ook wel veel kansen...

12 mei 2015 om 22:56

I agree. Jammer dat Barcelona niet een wedstrijd kan doodmaken, want zodra er op resultaat (en dus op halve kracht) wordt gevoetbald, wordt het ineens een matig elftal en begin je het als fan toch te knijpen... Maar goed, finale gehaald en nu de 3 prijzen binnen halen met opperste focus. Op 100% waren we gewoon stukken beter dan Bayern, dus ik ben niet bang voor een evt finale tegen Real.

12 mei 2015 om 22:56

dat komt allemaal als je suarez eruit haalt en die slechte pedro erin doet, heeft geen bal geraakt die gast..

12 mei 2015 om 23:24

Hij gaf anders toch die pass op Neymar de diepte in, waaruit bijna hun 3e goal viel. Knap om dat te doen zonder de bal te raken. Zonder dollen Pedro is uiteraard minder dan Suarez, maar zeker geen koekebakker hoor.

12 mei 2015 om 23:10

Ik ben alweer wat gekalmeerd haha. Ben uiteindelijk blij dat we naar de finale zijn maar enrique is echt niks. Maar treble is nog volop inzicht hopen dat we het seizoen goed afsluiten. Nog 4 wedstrijden te gaan waarvan 3 finales. MSN jullie moeten shinen als we de treble willen.

Jammer van het verlies. Totaal niet nodig eerlijk gezegd. Maar goed Barcelona zette ook niet meer aan de 2e helft en finale is finale!

Geheel terecht dat Barcelona in de finale staat. Ik denk dat ze daarin ook de favoriet zijn ongeacht de tegenstander. Ik hoop zelf Juventus, want Real heeft vorig jaar al gewonnen en het zou ook goed zijn voor het Italiaanse voetbal als Juventus de finale haalt.

Wie is er nou een goeie commentator? want ik vind niemand echt eruit springen ofso. Vooral deze van vanavond. Alleen Sierd is een moie vant

12 mei 2015 om 22:42

Niet*

12 mei 2015 om 22:48

Arabisch commentaar is de beste.. Je kan gewoon blijven luisteren naar ze, zeker als er wordt gescoord gaan ze helemaal uit hun dak. Dat is voetbal !!

12 mei 2015 om 23:04

Hahaha yup arabisch is het beste. Je had toen ze van PSG thuis wonnen pas commentaar. Na die rush van iniesta. Hahah die commentator maar roepen: le le le le le, Iniesta ya salam, shoff el Mona lisa. Goud waard.

12 mei 2015 om 23:15

Jaa inderdaad! De commentator van Bein Sports bedoel je dan neem ik aan? Wauw wat een passie toont die man. Niet zoals hier: bla bla heeft de bal, en ja hoor, doelpunt.

Nee daar zit echte passie in.

Tip: kijk de samenvatting van Duitsland-Brazilie terug op youtube, bein sports. Geweldig gewoon!

12 mei 2015 om 22:58

Sierd natuurlijk!

13 mei 2015 om 00:36

Beste commentator voor voetbal is Roy Hudson van Bein Sport. Die gast heeft altijd prachtige beschrijvingen voor spelers en ook zeer neutraal voor elke team. Niet een type sierd dat leuk kan zaan, maar dan soms Barca of Real afkraakt omdat hij Atletico fan is. Roy Hudson is echt geweldig, tenzei je Arabisch begrijpt, want die zijn ook geweldig!

Zwak Barca, totaal geen intenties om aan te vallen.
Barca kan niet op tesultaat spelen, als ze rustiger willen spelen, dan spelen ze zwak.
Bayern heeft alles gegeven, maja 3-0 kun je niet goed maken.

12 mei 2015 om 23:55

Inderdaad. Als barca probeert te wedstrijd uit te spelen zonder energie te verspillen gaan ze er veel te gemakkijk over denken en spelen ze echt suf.

Het is na die 1-1 nooit meer een wedstrijd geworden. Helaas een saaie wedstrijd waarbij Bayern niet kon en Barca niet wilde.

Barcelona op halve kracht door. Was in de 2e helft al bezig met Atletico.

Gefeliciteerd Barca fans. Wie had dit een aantal maanden geleden gedacht....

Ik ben zeer benieuwd naar de uitkomst van de wedstrijd van morgen. Barca moet in staat zijn om van iedereen te winnen, maar een finale, zeker tegen Juve of Real, man man man, dat wordt mooi!

We hebben gewonnen dankzij de voorhoede en de keeper.
Bayern had er makkelijk acht kunnen maken. Zorgwekkend.

12 mei 2015 om 22:49

Dan moet je eens erbij stilstaan dat de 2 beste spelers in Bayern niet eens speelde.

12 mei 2015 om 22:49

Barca speelde weliswaar op 50% de tweede helft, maar zodra dat gebeurt begin je je als fan hem toch te knijpen.. Want dan worden ze ontzettend kwetsbaar.

12 mei 2015 om 22:57

8 is wel erg overdreven Almogaver. Zoveel goede kansen hadden ze nou ook weer niet. Ik vond dat juist de kansen die ze hadden erin vlogen.

13 mei 2015 om 00:37

In de eerste helft hadden ze al makkelijk vier doelpunten kunnen maken, maar was Ter Stegen meer dan fantastisch. In de tweede helft hebben ze alsnog twee doelpunten gemaakt en een paar grote kansen gemist.

Dat we op half gas speelden zal allemaal wel, neemt niet weg dat Bayern kansen kreeg. Zo erg verslappen hebben we al jaren niet meer gedaan. Dit Barca kan niet op half gas spelen, dan spelen we meteen slecht.

12 mei 2015 om 23:17

@ Almogaver

Wat ben je toch een zwartkijker. Het seizoen zit er bijna op. We staan in twee finales en La Liga ligt voor het grijpen. Bayern, die voordien als de beste ploeg beschouwd werd, ligt er zonder veel moeite uit. Maak jij je maar zorgen terwijl ik de prijzen vier ...

12 mei 2015 om 23:57

@Flamezz. Ik ben het met jou eens maar kan helaas geen duimpje geven. En ik denk dat hij te laat van werk thuis kwam en alleen de 2e helft heeft gezien. Barca gaf niet eens alles en bespaarde energie voor tegen Atletico

Schweinsteiger en Muller hadden er nog vertrouwen in, dus die haalt Guardioala eruit....

Zonder messi is barca niks meer als robben en ribery erbij waren was bayern door gegaan.

12 mei 2015 om 23:01

Als als als.. Bayern ligt er nu uit en barca zit in de finale, dat is wat telt.

12 mei 2015 om 23:17

volgend jaar hopen op finale barca-bayern met twee teams op hun sterkst dat zal echt dan 1 1 van de beste finales aller tijden kunnen worden

13 mei 2015 om 00:02

Wel zonder Xavi en een toch wel oude selectie van Bayern

13 mei 2015 om 21:02

bayern wil hun selectie gaan verjongen

Beetje jammer een onnodig verlies, ongeconcentreerd uitgespeeld maar ach Barca staat in de finale!

Matige vertoning van Barca... 1e helft ging nog en lieten ze nog wat zien, maar 2e helft was niets terug te zien van Barca dat zeker nerveus begon te worden. Dit is zo jammer en zo onnodig dit..

Het is serieus beter als Juventus de finale haalt( ondanks dat Real het wel haalt), want dit Barcelona zal tegen Real Madrid wel overlopen worden op het middenveld...

Focus moet weer komen. Op naar treble!

12 mei 2015 om 22:52

Barça deed niks 2 de helft denk dat ze gewoon rustig wouden uitspelen en rust gunnen tegen atlico Madrid als die doorgaat?

12 mei 2015 om 23:13

''rustig uitspelen''
Met alle respect maar in 2e helft was geen sprake van rustig uitspelen, constant fouten maken en dan Bayern met dreiging en ook snel 2 goals. Tuurlijk zullen ze rustig willen uitspelen, maar als je in 2e helft nauwelijks aan de bal komt en pas in de laatste minuten van de wedstrijd een kans opzet dan is dat wel zwak hoor..

Ze hoefde niet te verliezen dat maakt het zo jammer.

12 mei 2015 om 23:44

Gast, Bayern moest er 5 scoren om uiteindelijk door te gaan. Vind je het gek dat Barcelona dan minder geconcentreerd is en het wel ok vindt. Barca heeft in Camp Nou genoeg kansen gecreerd en op 1 kans na letterlijk geen schot op doel weggeven. Ben je dat nu alweer vergeten?

Dat Barca alle belangrijke topwedstrijden tegen Atletico, Psg en City heeft gewonnen en daarom nog kans maakt op de treble kan je vergeten zijn, dat is alweer een tijde terug. Maar kom op de wedstrijd in Camp nou tegen Bayern was een week geleden.

12 mei 2015 om 23:57

@steekpasss het gaat niet erom dat ze minder gecontentreerd zijn want, zelfs dan zou barca nog iets leuks laten zien. ze kwamen gewoon niet meer aan de bal en gaven bayern ondanks dat zij veel goals moesten maken toch hoop..( redding van lijn en kopbal uit verre hoek uitgehaald)

tuurlijk heeft barcelona vaak heel goed gespeeld, maar als je kijkt naar hoe ze tegen psg het rustig hebben uitgespeeld is vandaag toch niet het geval terwijl ze tegen psg ook met een goede voorsprong de return ingingen.

dat ze niet alles geven prima, maar als je 2e helft nauwelijks tot niet aan de bal komt dan is dat gewoon niet goed.

13 mei 2015 om 00:31

Er zit een heel groot verschil tussen een voorsprong van 5 doelpunten en een voorsprong van 2 doelpunten, dat begrijp je zelf toch ook wel mag ik hopen.

En bovendien heeft Barca met 3-0 van Bayern gewonnen toen de motivatie en concentratie er nog was. Bayern creëerde in de eerste wedstrijd helemaal niets. Waarom geef je Barca daar de credits niet voor dan?

Ook vandaag toen Bayern op 1-0 kwam wist Barca dit binnen no time weer recht te zetten. Toen was een Messi bijvoorbeeld nog gemotiveerd. In de 2e helft vond hij het best en dat was heus niet de verdienste van Bayern.

Aparte wissels weer l. Muller moet je er nooit uit halen. . Waarom werd er gewoon niet aanvallend gewisseld direct na de 3-2 . Wisselen in 86 ste minuut heeft toch geen nut meer. Rode vond ik trouwens wel goed invallen.

Het was een oneerlijke strijd.
met robben, ribery en alaba was t een hele andere halve finales geworden.

Als Bayern nu 2 wedstrijden speelde gelijk ze in de 2de helft hebben gespeeld waren ze er "makkelijk" door geraakt. Zeker als je weet dat Ribery en Robben er niet eens waren. Ik blijf het zeggen. Barca heeft geluk gehad dat die 2 kanonballen er niet bij waren. Maar dan nog. Het ligt voor het grootste deel aan Pep. Pep heeft zoveel fouten gemaakt. Sjonge jonge! Top trainer? Mij heeft hij nog niet overtuigd.

12 mei 2015 om 22:48

Hij hoeft je ook nietvte ocertuigen wie ben jij??? 😂😂

12 mei 2015 om 22:49

Iemand met een vrije mening! goede nacht!

12 mei 2015 om 23:32

Ik ben blij dat de Bayern fans over een jaar nog gaan kunnen zeggen dat het allemaal anders was geweest met Robben en Ribery erbij. Zo hebben zij ook iets om zich aan op te trekken. Feit is dat hun keeper/verdediging vijf keer gepasseerd is.

Visca el Barça! Op naar de treble!

13 mei 2015 om 10:04

Hoe kom jij aan zo veel punten? Als jij als voetbalkenner niet kan zien dat Barça in de tweede helft gewoon bijna op 50% speelde dan weet ik niet hoe jij aan zo veel punten komt.

Hoezo deden ze niks meer in 2de helft ze wouden hun niet vernederen ja maar zij vragen er om.

Tactisch heel sterk van Guardiola om Alonso op het middenveld te laten spelen terwijl die mannetjes maar wat graag laat lopen. Zoveelste beslissing van Guardiola waarbij je je kan afvragen wat hij nou precies denkt. Daarnaast ook heel fijn dat Benatia ondanks zijn hoge prijskaartje nog wel hele domme fouten maakt.

Kan wel een hoop klagen over het missen van Robbery maar als je achterin gaten hebt waar een fucking jumbojet doorheen kan wat maakt het dan uit?

12 mei 2015 om 22:56

Nou je moet ook eerlijk zijn Bayern speelde vandaag gewoon heel heel erg aanvallend (wat ze ook wel moesten) en daarom was het soms verdedigend niet te best. Ik vindt toch tot Bayern geweldig gespeeld heeft.

12 mei 2015 om 23:05

Dat je aanvallend speelt staat los van het feit dat een defensieve middenvelder mannetjes laat lopen waardoor die 1 op 1 met de doelman komt te staan of hoe Benatia onnodig naar voor stapt en Boateng onnodig rugdekking gaat geven terwijl Bernat al op tijd is.

Dat heeft niets te maken met hoe aanvallend je speelt.

12 mei 2015 om 23:17

hmmm mwah Boateng en Benatia gingen soms echt vaker ver mee na voren (niet altijd natuurlijk)

12 mei 2015 om 23:00

Ik snap überhaupt niet waarom Benatia is gehaald. Het is zeker wel een goede verdediger, maar niet voor de wijze waarop Pep wil verdedigen. Alonso is prima tegen de wat mindere tegenstanders, maar op absoluut topniveau kan hij het niet meer aan. Ik ben wel een beetje klaar met Pep. Ik respecteer het feit dat hij een eigen stijl heeft, maar die stijl vind ik niet bij Bayern passen.

12 mei 2015 om 23:21

Nou ik ben hartstikke blij tot Benatia er is dan word misschien eens een keer die Dante weggedaan of al gewoon minder spelen

Het wisselen van guardiola sloeg nergens op vandaag, pas in 87 minuut wisselen bizar...

De patat met mayonaise was er al, maar de curry is inmiddels ook gearriveerd.

12 mei 2015 om 23:59

En dan op 6 juni de kroket/frikadel/kaassoufflé/hamburger/loempia?

Messi, Neymar en Súarez waren al helemaal uit de wedstrijd verdwenen 

Suarez speelde 2 de helft niet eens lol

Guardiola heeft opnieuw gefaald. Wat een belachelijke wissels. Hij maakt de Duitste mentaliteit kapot bij Bayern. Lahm en Muller wisselen en dan Gotze 3 minuten voor tijd inbrengen. Wat een laffe coach, die duidelijk opnieuw gefaald heeft.

Kan iemand mij vertellen wat er speelt bij Barca waardoor Mueller eruit gaat en Goetze erin?

Snoeks zinspeelde er op t eind ook n paar keer op

Ligt Guardiola niet meer lekker bij de groep?

Guardiola heeft vandaag toch wel gefaald als coach. Barcelona speelde op 60% en Bayern had ze echt pijn kunnen doen. Maar sommige keuzes van Pep blijven echt een raadsel.

Ik ben echt een super trotse fan, ze hebben alles gegeven tot de laatste minuut en de fans zongen tot de laatste minuut prachtig gewoon. Lewandowski was vandaag echt fenomenaal gewoon ben echt blij tot hij bij Bayern speelt. Ik wil niet excuses gaan zoeken maar als Alaba, Ribéry en Robben had kunnen spelen had het denkelijk anders uit gezien mar jah dat zullen we nooit weten mar jah volgend seizoen is weer CL en dan winnen wij weer

12 mei 2015 om 22:57

Keep dreaming

Bayern speelde goed maar barca wou niet spelen dat zag je ook dus moest bayern ze gewoon pakken maar jah ben blij dat het niet verder is uitgelopen want als Barça rustig speelt dan maken ze veel fouten. Nou de laaste kans van Neymar om 3-3 te maken gunt hij messi ( denk aan la liga toen messi hem penalty gunde) maar hij moest ook zijn hattrick maken.

Was een spannende wedstrijd. Met robbenen ribery zou het anders zijn jah.


Domme keuze vond ik Suarez eruit halen.

12 mei 2015 om 23:11

Suarez had een kleine blessure, hij werd uit voorzorg er uit gehaald.

12 mei 2015 om 23:19

Dromen worden wel vaker werkelijkheid hé vriend netzoals in 2013 voor Bayern
mar jah succes aan jullie in de finale

12 mei 2015 om 23:45

Oh, valt mee hoop ik?

Nja soort van opgeheven hoofd eruit. Het is in ieder geval geen 7-0 geworden oid. Doorgaan naar de finale zat er helaas na 15 minuten al niet meer in.

Gefeliciteerd Barcelona. Hoop alleen echt dat het geen classico wordt in de finale. Forza (dat zeggen ze toch?) Juve

12 mei 2015 om 23:07

Hoezo wil je geen Clasico?

12 mei 2015 om 23:11

Classico's staan over het algemeen bol van kaarten naaien, acteren en zuigen. Als beiden teams gewoon op voetballen zouden letten, zou het een prachtig affiche zijn, maar dat is over het algemeen vrijwel nooit zo de laatste paar jaar.

Daarnaast ben ik vaak voor de underdog als ik van beiden teams geen fan ben.

12 mei 2015 om 23:16

Zien we al genoeg en is enkel schwalbes, duels, weinig spektakel. Ik zie ook eens liever Barca-Juve.
Inderdaad, Forza Juve!

12 mei 2015 om 23:33

Ach, zoveel maakt het niet uit, geloof me als Barca straks met 3-0 voor staat tegen Juve dan zal Juve ook gaan schoppen met mannetjes als Vidal.

Maarja, het is maar wat je leuk vind.

12 mei 2015 om 23:36

Ik sluit me aan. Forza Juve!

Sommige mensen denken dat een elftal alles maar moeten winnen.
Dat kan natuurlijk niet en er komt nog bij barca die spelen om de vier dagen een wedstrijd .
Ik vindt het knap van barca landskampioen en finale copa en finale championsleage
Messi die heeft alles gespeeld dat is nog knapper.

Ze verloren in oktober nog met 3-1 van Madrid dus die info mag dus de prullenbak in..

Barca heeft een goed seizoen. Fitte spelers, msn en een goed verdediging. Onder de indruk moet je niet zijn. Je zag vdg dat ze de match wilden controleren ma ze moesten zelf pressen om de bal te hebben. Qua dominantie dat is het niet. Wel is hun spel sneller en hebben ze meer mogelijkheden met name msn. Een franse analyst zei het is jammer dat bayern zvl blessures hft eigenlijk heel het seizoen door want met het sterkste elftal van bayern en de echte basis spelers hadden we 2 verschillende matchen gezien. Want nu al was barca ni dominant maar gewoon effectief.

12 mei 2015 om 23:03

Klopt. Ik hield ontzettend veel van het spel dat Barça onder Guardiola speelde maar dat systeem kan je niet meer hanteren omdat voetbal in de tussentijd gewoon verandert is. Je moet door evolueren en je aanpassen om je eigen ontwikkeling niet in de weg te staan. Het is lastig, maar het moet.

En nu is Barcelona stukken sneller, effectiever en efficiënter geworden. Elke kans wordt met beide handen aangepakt en er wordt minder moeite gestoken om in een kansrijke positie te komen. En dan heb ik het niet eens over het hebben van 3 verschillende topaanvallers met alle drie hun eigen verschillende sterke punten wat ze ontzettend onvoorspelbaar maakt en gewoon hel betekent voor de tegenpartij. Een grote luxe dit.

Barcelona zakelijk het klusje geklaard. Niet veel te zeggen op het feit dat het trio voorin nog heel veel koppijn voor teams gaat bezorgen na. Dik tevreden over iedereen.

Wat zou ik toch zo graag weer die cup in de handen van Iniesta willen zien. Nog heel eventjes jongens, nog heel eventjes en dan mogen we Real Madrid van het veld applaudisseren voor zilver.

Visca el Barça

12 mei 2015 om 22:59

Ongelofelijk hoe respectloos (tegenover Juventus) sommige mensen zijn, alsof de el classico verzekerd de finale is.

12 mei 2015 om 23:04

Het is gewoon mijn verkapte voorspelling, niets respectloos. En ga niet generaliseren want dit is mijn reactie en niet van 20-30 anderen.

12 mei 2015 om 23:06

Let maar op, Real zal wel weer een goedkope penalty krijgen of iemand van Juventus rood ofzo iets.

13 mei 2015 om 14:40

Jij en honderden Real Madrid supporters ja zowel op voetbalzone als in het echt en social media ja. Daarom zeg ik ook ''sommige mensen'' waar jij ook deel van uit maakt.

12 mei 2015 om 23:04

Haha, ben je er echt zo zeker van maat? Voor mij zou een clasico op #2 meest zenuwslopende wedstrijden komen. (#1 = WK finale 2010)

12 mei 2015 om 23:08

Waarom zou Barça bang moeten zijn voor 1 van de 2 overige halve finalisten?

12 mei 2015 om 23:10

Omdat het dit jaar vaker van de mat is gespeeld door Real. Een Classico is een wedstrijd op zich en daarin kan Barca het gewoon afleggen.

12 mei 2015 om 23:23

Dat is iets anders dan bang zijn. Ik vond Real en Barça in de eerste clasico aan elkaar gewaagd en in de tweede in Camp Nou Real wat beter, maar dat is voor mij geen reden om angst aan te nemen. Barça moet voor niemand bang zijn.

Je moet sowieso altijd met vertrouwen gaan voetballen, geldt voor elke voetballer en voetbalclub, en al helemaal in een finale als deze. Anders kan je net zo goed niet spelen.

12 mei 2015 om 23:07

A Iniesta8, het verbaast me dat je zo praat. Normaal zijn jou reacties heel nuchter maar vandaag heb ik je al meerdere keren zien zeggen dat we Real "gewoon" zullen oprollen, terwijl deze wedstrijden altijd ontzettend moeilijk zijn. Daarbij vind ik ook dat je Juventus enorm tekort doet, door te stellen dat Madrid al in de finale is. Je mag geloof hebben in je club, zo moet dat vind ik, maar nooit te hard praten! Ik hoop natuurlijk wel dat je gelijk hebt



We staan in ieder geval al in de finale, morgen kijken wie we treffen! Visca el barca!

12 mei 2015 om 23:13

We zitten aan het eind van de rit, Barcelona heeft Real verslagen, City verslagen, PSG verslagen, Atletico verslagen, Bayern München verslagen. Wat moet Barça nog meer doen om ons vertrouwen te winnen in een finale? Wie kan Barcelona nog stoppen is mijn vraag. Barcelona draait op volle toeren en iedereen is in topvorm. Ik zie geen reden om nu een nuchtere stand aan te nemen en me gedeisd te houden want waarvoor eigenlijk? Speelt Barça teams kapot zodat wij achteraf zeggen 'maar we weten niet zeker of Barcelona de CL gaat winnen' Nee die CL gaat Barça winnen, of mensen het nou leuk vinden of niet

12 mei 2015 om 23:09

Jij bent echt geobsedeerd door Real Madrid en meer tegen Real dan een supporter van Barcelona.

12 mei 2015 om 23:16

Nooit niet. Zo ben ik niet. Geloof me als Real een compliment verdient dan ben ik de eerste die die geeft. Maar, de rivaliteit speelt bij mij wel meer. Dat klopt.

Ik had zo de indruk dat de spelers van Barcelona hun gewezen trainer de prestigezege wel gunden, zolang de kwalificatie maar niet in het gedrang kwam.

Het was wel heel erg matig wat Barcelona nog liet zien de tweede helft.

Op de Belgische televisie wordt Barcelona als torenhoog favoriet gezien in de finale en daar ben ik dan alvast nog zo zeker niet van.

Tegen de "vrienden" uit Madrid heb je nooit op voorhand gewonnen en Juventus is gewoon een heel erg taaie ploeg die op een ouderwets Italiaanse manier gewoon puik kan verdedigen en een voorsprong heel goed over de streep kunnen trekken. Dat zal Real morgen al ondervinden.

Wat heeft pep toch door steeds Muller eruit te halen. Hij was de beste speler aan de kant van Bayern en nog een van de enigen die er tot de laatste minuut er nog voor ging, maar nee dacht pep ik wissel Muller nog even snel in de laatste minuten.

Wel grappig om te zien dat mensen beweren dat Barca maar op halve kracht speelde. Barca was vandaag effectief, maar ze hebben in dit tweekamp mij niet overtuigd. Individuele klasse voorin maakt het verschil. MSN is een geweldige aanvalslinie en met deze spelers weet je gewoon dat je gaat scoren.
Maar achterin maakt Barca zeker geen onuitwisbare indruk.

Barca fans in ieder geval gefeliciteerd.

12 mei 2015 om 23:01

Dat maakt Barca nooit achterin.

Misschien in de Puyol-Pique tijd. Maar sinds 2011 al zeker niet meer.

12 mei 2015 om 23:26

Barca speelt aankomende weekend niet eens. Er is dan een staking. En Messi was inderdaad bijna onzichtbaar wees gewoon eerlijk. Ik als barca fan zeg dat ook gewoon. Alleen Suarez en raketic waren goed.

13 mei 2015 om 00:49

Je zal Messi wel weer zien in de finale, wanneer het er weer echt toe doet. En niet tegen een tegenstander die er nog 5 moet scoren in 45 minuten tijd. Toen Bayern in de 7e minuut op 1-0 kwam en er plots mogelijkheden lagen voor de Duitsers, toen hebben we allemaal gezien hoe belangrijk Messi wel niet is geweest bij de 1-1 en 1-2. Maar waarschijnlijk heb je dat gemist omdat ik dit ook niet kan teruglezen in jouw stukje.

12 mei 2015 om 23:29

Ze maken dit seizoen wel een zeker indruk achterin. Ik heb alle matchen gezien.

Dat ze tegen ploegen als Bayern en Real af en toe eens uit verband worden gespeeld, is niet minder dan normaal.

Ja, boehoe, huilie huilie. Ik word zo moe van die drogreden over Robbery en Alaba. In die 7-0 2 jaar terug speelde Messi met gescheurde hamstrings en was de verdediging, die toch al zwak was, met half fitte spelers. Niemand die daar naar keek, want Barca zien verliezen is leuk.

Barca is 100% terecht door. Wisselbeleid van Pep is trouwens bizar. En je ziet dat na de 2-1 de spelers al aan Atletico denken. Motm Ter Stegen.

ik EIS de triple, boys.

Visca Barca!

12 mei 2015 om 23:02

7-0 is wel wat anders dan 5-3 toch?

12 mei 2015 om 23:05

Ja, dat klopt. Wat wil je daar mee zeggen?

12 mei 2015 om 23:10

Jij doet in je eerste alinea net alsof Barcelona net zo'n pak slaag heeft gegeven als de situatie twee jaar geleden.
Bayern verliest met 2 doelpunten verschil, het missen van drie cruciale spelers is dan in geen enkele definitie van het woord een drogreden.

Los daarvan was Barcelona denk ik ook doorgegaan als Robben en Ribery er wel bij waren, want Benatia en Boateng kunnen de aanvallers van Barcelona niet verdedigen als ze met 180 meter ruimte in de rug moeten spelen.

Anyway, negeer me maar ik ben gewoon een gefrustreerde Bayern-fan. Succes in de finale

12 mei 2015 om 23:37

hahaha moet je eens de opstelling erbij halen van de terugwedstrijd in het Camp Nou. Barcelona was op voorhand al kansloos om uberhaupt 1x te scoren, laat staan 5. Als je dan namen ziet als Adriano, Alex Song, Bartra (die toen voor het eerst op zo'n niveau in de basis begon).. Een Villa die net terug kwam van zijn beenbreuk, een Pique die drama bezig was al het hele seizoen.. Maar hey, iedereen riep toen het einde van een tijdperk. Maar 3x raden wie er weer in de finale staat en dit jaar het voetbal domineert?

Visca Barca en op naar de eerste prijs van de drie, zondag in het Calderon (als die wedstrijd nog doorgaat)

Het eerste kwartier van de eerste helft was Bayern de betere met veel druk en Benatia maakte toch al in minuut 7 de 1-0. Dat was een ideaal scenario voor Bayern om er toch nog vol voor te kunnen blijven gaan, maar meteen erna op het kwartier viel de doodsteek voor Bayern met mooi werk van Messi, Suarez en vervolgens Neymar. Het uitdoelpunt waar Barça vandaag nog voor kwam spelen stond ook al vroeg in de wedstrijd op het scorebord. Het werd dan op het halfuur meteen al 1-2 waardoor het definitief gespeeld was. Het laatste kwartier van de eerste helft was er niet zoveel meer te beleven en dat was ook in het eerste kwartier van de 2de helft het geval, alleen Muller en Lewandowski speelden toch nog om de wedstrijd te winnen. Zo werd het vlak voor het uur 2-2 en nog een kwartiertje later was het 3-2 maar met nog een kwartier te spelen kon er eigenlijk niets meer mislopen. Barça speelde eigenlijk tot de 1-2 nog vol, maar daarna zakte de wedstrijd meer in meer in elkaar en kon Bayern in eigen huis toch nog een overwinning halen wat toch nog belangrijk is voor de eer; 3-2 is dus ook de logisiche uitslag voor vandaag, alleen ergerde ik mij in de 2de helft aan de scheids die heel makkelijk strooide met gele kaarten en toonde wie de baas was zonder enig begrip voor de emoties van de Bayern spelers.

12 mei 2015 om 23:33

Schweinsteiger speelde ook nog wel om te winnen. Dus daarom ging ie er ook uit samen met Müller gok ik.

Sommige real fens die zijn weer aan het zeiken om dat robben en ribery er niet bij waren.
Iedreen heeft toch kunnen zien hoe bayer de eerste wedstrijd Door barca is gepakt het had toen 5 nul moeten zijn maar ja bayer die hadden geluk.
Souares was niet scherp genoeg in campnou.
Laat real maar komen in de finale

12 mei 2015 om 23:35

Ik zie geen real Fans zeiken over Robben, de enige die Real erbij haalt ben jij.
Je bent gewoon meer een hater dan dat je een fan bent van Barca, echt zielig.

12 mei 2015 om 23:25

Barcelona was de betere in de eerste helft, dus heeft barcelona een beter team?

Nu kon je goed zien dat de verdediging van Barcelona helemaal niet zo goed is.
De tweede helft speelden ze zoals Real deed vorig jaar, maar Barcelona kan helemaal niet zo spelen. De verdedigers gaan dan fouten maken als ze onder druk staan.

Over de hele wedstrijd was Bayern de betere ploeg. Erg jammer dat Alaba, Robben en Ribery er niet bij waren.
Over deze twee wedstrijden vind ik toch dat, ondanks dat de voorhoede van Barca het verschil had gemaakt en Bayern met cruciale blessures kampte, Guardiola de uitschakeling heeft geregisseerd. Hij heeft heel slechte keuzes gemaakt.

Waarom Götze zo weinig speeltijd?
Waarom Alonso, Schweinsteiger en Lahm op het middenveld (te veel van hetzelfde; weinig creativiteit)?
Waarom niet alles vol op de aanval gooien na die 3-2?
Waarom twee keer Müller eraf halen als je doelpunten nodig hebt?

Guardiola heeft nimmer in het belang van de club Bayern gedacht. Een hele slechte beurt van hem.

13 mei 2015 om 01:31

Op die verdediging van Barcelona moet je gewoon druk gaan zetten, dan zul je zien dat het eigenlijk subtoppers zijn achterin. Het is dat ze als team goed staan, waardoor ze niet vaak in de problemen komen.

Sommige die over de defensie van barca zijn aan het zeiken die kunnen beter iets anders doen dan hier op vz klagen.
Defensie van bayer en real die zijn nog zwaker
in twee wedstrijden 5 goals incasseren dat noem ik geen gooie defensie
Enrique had souares later moeten wisselen MSN is gewoon dodelijk ook voor bayer en real.

Met alle respect naar Bayern toe, maar deze wedstrijd was al voor aanvang zowat beslist. Dus het is heel leuk en aardig wat Bayern liet zien, maar voor Barca was het wel klaar na hun eerste goal! Je kunt dus moeilijk zeggen dat Bayern nu opeens een beter team heeft dan Barca!

Hoeveel moest bayrn nog scoren?
Ik geloof nog 2 toch?
Ik had dan nog een vraag zit met paar mensen hierzo in discussie zat die bal derin of niet.. (ik zei van niet want het moet helemaal over het lijn zijn)

12 mei 2015 om 23:27

Bayern moest nog 3 scoren om door te gaan.

Iedereen zei voordien dat Barcelona en Bayern de twee beste ploegen van dit seizoen zijn. Als je dan de terugmatch in Camp Nou overbodig maakt, ben je gewoon goed bezig. In principe is eerst thuis spelen geen voordeel. Nu allemaal klagen over Robben en Ribery omdat ze nog even aan het venster kwamen piepen in de tweede helft van de terugwedstrijd. Dat was niet gebeurd zonder dat Barcelona het toeliet. Bayern is terecht verslaan.

12 mei 2015 om 23:33

Een halve finale is nog geen prijs.
Dus doe allemaal effe rustig.
Hoop uit eindelijk dat juve hem wint.
Kijken dan hoeveel real fans en barca fans nog wat te zeggen hebben.

Ik denk dat pep vanacht heerlijk gaat slapen
zijn oude liefde staat in de finale dat vindt hij heerlijk
Mullen blijft wakker en schweini

Mensen met souares als diepste spits is barca niet meer te stopen die man is een gooie nr 9 je zag de eerste helft Hoe gevaarlijk barca was met hem
En daarom zeg ik barca gaat gewoon de drie prijzen pakken.

Barcelona mag Johan Cruijf wel op zijn blote knieen bedanken. De club speelt zoals Johan Cruijf altijd gewild had. Die invloeden zullen namelijk altijd blijven. Daarnaast heeft Barcelona zwaar geluk dat Neymar gekomen is. Het had weinig gescheelt of Neymar en Messi waren naar Ajax gegaan dan is Barcelona nergens. Hopelijk dat Ajax volgend seizoen weer van Barcelona gaat winnen. Hopen dat Johan Cruijf de fluwelen revolutie gaat brengen. Wij zijn Ajax! Wij zijn de beste! Wij horen gewoon groter te zijn dan Bayern en Barcelona. En dat gaat nog wel gebeuren.

12 mei 2015 om 23:47

Hou toch op met je cruyf we zijn alweer 20 jaar veder man.

Barcelona zet City, Psg en Bayern opzij in de CL. Barcelona staat op een zucht van La Liga en mogen binnenkort aantreden in de finale van de Copa.
En toch blijven klagen dat de verdediging niet goed staat. Voor sommige mensen zal het glas altijd half leeg blijven. Not me! Visca el Barça!

Bizar joh begin van het seizoen leek deze trainer conflicten te hebben met Messi en moest die misschien zelfs wijken en nu wint hij misschien zelfs de treble.

Guardiola heeft er alles gedaan om niet te winnen. Trage achterhoede 30 m van goal laten spelen, alle aanvallende spelers eruit gehaald of niet ingezet. Bayern had met een normale coach gewoon in de finale gestaan. Jammer, Classico ben ik zat

Bayern had het in Barcelona niet zo makkelijk weg moeten geven, dan hadden ze vandaag ook gewoon een grotere kans. Het begon gewoon uitstekend voor Bayern met de snelle 1-0, maar dan weer 2 goals tegen die echt wel voorkomen hadden kunnen/moeten worden.

Ze hadden vandaag de beste kansen, maar die werden gewoon niet benut. Het had in de eerste helft al 2-2 of zelfs 3-2 voor Bayern kunnen staan. Maar men was gewoon niet scherp genoeg en uiteindelijk kwam die "opleving" te laat en was de achterstand inmiddels al te groot.

Ik heb van zowel Bayern als ook Barca twee goede wedstrijden gezien en in mijn ogen hadden beide ploegen een plek in de finale verdiend.

Schijt ploeg Barcelona ze hadden na de rust bayern een historische nederlaag toe kunnen brengen maar grote uitslagen zetten ze blijkbaar alleen neer tegen numancia en dat soort ploegen

Beetje onderzoek mag wel voetbalzone.. September 2014 werd nog met 3-2 verloren van PSG en daarna werd nog met 3-1 verloren van Real. Dus er klopt niks van dat de laatste keer mei 2013 was..

Barcelona op basis van wedstrijd 1 terecht door. Deze wedstrijd was na de 1-1 geen moment spannend en Ter Stegen keepte geweldig. MSN doet weer zijn plicht, zij laten het zo simpel lijken. Op naar de finale, hopelijk tegen Juve!

Ik vond dat Pep het na de 1-0 in Barca al niet meer goed deed, hij ging vol op de aanval terwijl hij moest spelen om zeker geen doelpunt meer tegen te krijgen, teveel lef. En Bayern kwam al na 7 minuten thuis op 1-0 dan is alles in evenwicht maar hadden ze nog thuisvoordeel, al moet ik wel zeggen gezien de kansen dat Barça terecht met 3-0 of zelfs 5-1 moest winnen in eigen huis.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren