Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Onzin, dat roepen ze bij PSV om de eventuele transfersom te drukken’

Laatste update:

Complicerende factoren zorgen ervoor dat het maar de vraag is of Jesús Corona komende zomer eventueel de overstap van FC Twente naar PSV maakt. Tachtig procent van de transferrechten van de aanvaller uit Mexico is eigendom van buitenlandse investeerders. Het salaris van de aanvaller in Enschede zou bovendien niet misselijk zijn.

/

Volgens PSV-watcher Rik Elfrink van het Eindhovens Dagblad zou Corona bij FC Twente ruim anderhalf miljoen euro bruto per jaar opstrijken. Bij PSV geldt echter een salarisplafond van een miljoen euro bruto en zodoende is het vrij onwaarschijnlijk dat de Mexicaan tot de opvolger van Memphis Depay wil uitgroeien.

Aldo van der Laan maakte donderdagavond tijdens een informatiebijeenkomst een einde aan de zogenaamde ‘indianenverhalen’. “Wat een onzin. Ze roepen bij PSV dat hij bij ons te veel verdient om de eventuele transfersom te drukken”, zo verzekerde de voorzitter. “Dat hoort bij het spel.” PSV kijkt nadrukkelijk over de grens. De Eindhovense club vindt de vraagprijzen die worden gehanteerd voor spelers als Steven Berghuis, Sam Larsson, Jean-Paul Boëtius, Ricardo Kishna en ook Corona allesbehalve marktconform.

Jesús Corona is binnen de Eredivisie de meest geschikte vervanger van Memphis Depay

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

1,5 miljoen bruto per jaar, Munsterman toch... Verder zou ik niet weten wie PSV moet halen. Corona lijkt wel goed genoeg, al moet hij wel binnen het salarishuis passen (en niet te duur zijn). Boetius en Kishna lijken me niks. Tighadhouini misschien? Heeft toch een stuk of 11 goals gemaakt bij Nac.

8 mei 2015 om 10:40

Corona gewoon links laten liggen en vol gaan voor tighadouini. Als die vertrouwen krijgt en betere spelers om zich heen gaat die heel erg goed worden. Hij doet me erg denken aan Konoplyanka met zijn spel. Bal aan de voet, heerlijk geplaatst schot en altijd doeldreiging.

8 mei 2015 om 12:50

Tighadouini is absoluut niet goed genoeg voor de top, is een leuke speler voor clubs als AZ en Heerenveen maar voor de top 3 komt hij te veel kwaliteit tekort,

8 mei 2015 om 13:38

Waarop baseer je dat dave? Op de wedstrijden tegen de topploegen waarin hij niet thuisgaf zeker?

8 mei 2015 om 17:15

Op alles, je zult het zien dat spelsrs als hij die bij een club als NAC leuk draaien verzuipen bij de top 3, ik denk echt dat hij tekort komt voor Psv, Ajax en Feyenoord.

8 mei 2015 om 10:51

Tighadouni of Berghuis zie ik binnen de eredivisie graag komen. Maar ik hoop dat PSV naar het buitenland gaat voor de opvolger van Depay. Boetius hoeft van mij zeker niet te komen net zoals Larsson. Larsson doet het wel goed bij Heerenveen maar ik denk dat hij beter een jaartje langer in Friesland kan blijven.

8 mei 2015 om 11:52

Ja dan kan je wel naar het buitenland willen maar wie ga je daar dan halen? Vergeet niet dat dat de spelers die een iets aan PSV toevoegen waarschijnlijk ver boven de miljoen aan salaris zitten. Welke buitenlander zou jij halen dan?

8 mei 2015 om 12:11

In Zuid-Amerika loopt genoeg talent rond. Het is heel irritant dat PSV een salaris plafond van 1 miljoen euro heeft. Dat had toch iets met de gemeente te maken?

8 mei 2015 om 12:19

Dat heeft er mee te maken dat ze een normaal beleid voeren.

8 mei 2015 om 12:25

In Zuid-Amerika zitten wij wel echt met de C of D keus he. De echte toppers gaan gelijk naar de top (Oscar, Neymar, Lucas Moura, Lucas Silva etc) dan heb je de groep daar achter met de spelers die naar Porto, Benfica, Valencia, Inter etc gaan. Dan heb je de groep die voor beide groepen niet in aanmerking komen die gaan naar Shakhtar Donetsk, Rusland, Qatar of China. En de groep die daar achter komt die zullen evt intersse hebben.

De tijd dat wij spelers van River Plate, Boca Juniors, Corinthians, Cruzeiro of Sao Paulo kunnen halen is echt voorbij.

8 mei 2015 om 12:42

Daar heb je wel gelijk in. het valt mij ook op dat er veel Brazilianen in China spelen. Zoals Goulart. Dat is een jonge gozer van 24 die echt wel kan voetballen maar die kiest dan voor het grote geld in China. Echt zonde.

Ik ben wel heel benieuwd wie PSV zal gaan halen. Het zal waarschijnlijk toch iemand worden in de Eredivisie. Als het dan iemand in de Eredivisie word doe dan maar Berghuis. Of haal gelijk 2 vervangers die de concurrentie strijd met elkaar moeten aan gaan. Dan zal ik kiezen voor Berghuis en Kostic.

8 mei 2015 om 13:07

Echt zonde van Goulart inderdaad, maar ja, aan de andere kant hij verdient daar 9 miljoen netto dus in 4 jaar is hij 36 miljoen rijker, einde carriere maar hij en zijn familie hoeven zich nooit meer zorgen te maken over geld.

Toch zonde dat onze clubs dat soort spelers niet meer kunnen halen ook bijv bij Boca Juniors loopt er ene Carrizo rond die zeker net zo talentvol als Depay is maar gewoon niet meer haalbaar.

Kostic zou denk ik ook geen slechte zijn voor PSV, Stuttgart zal denk ik degraderen dus wellicht maak je dan een kans. Volgens mij is het ook geen basisspeler bij Stuttgart dus heel veel concurrentie zal je ook niet hebben.

In Nederland vind ik Tighadouini met afstand de beste speler om Depay op te volgen.

8 mei 2015 om 13:30

Ik ken Goulart niet zo heel goed. Weet jij toevallig hoe hij het doet in China? Hetzelfde geld voor Conca ook een geweldige voetballer maar kiest dan ook weer voor China en verdient daar ook 8,5 miljoen. Jammer dat zulke voetballers meer om geld dan om hun cairiere geven.

Ik geef je wel gelijk Tighadouini is de ideale opvolger van Depay. En Kostic is zeker haalbaar. Volgens mij is zijn salaris iets van 8 ton maar dat weet ik niet zeker.

8 mei 2015 om 13:47

Goulart doet het wel ok volgens mij, 5x gescoord in 8 wedstrijden maar zie hem verder nooit meer spelen, helaas want hij zat ook dicht tegen de Selecao aan. Aan de andere kant Dunga heeft nu ook Tardelli uit China en Ribeiro uit de Emiraten bij zijn team gehaald dus ook als je in China voetbalt maak je nog kans.

Probleem overigens ook met veel zuid-amerikanen is is dat ze vaak maar dan 1 zaakwaarnemer hebben en hun transferrechten ook bij particuliere of investeringsmaatschappijen ligt, iets wat de prijs alleen maar opdrijft.

8 ton is toch betaalbaar voor PSV lijkt me, wellicht dat je ze beide kan halen ik denk dat zowel Kostic als Tighadouini zo'n 3 a 4 miljoen moet kosten?

8 mei 2015 om 13:49

Als PSV Kostic kan halen doen ze geweldig goede zaken. Dan wordt de Jong volgend jaar topscorer van de eredivisie. En Kostic ziet een overgang wellicht zelf ook wel zitten aangezien hij dan Champions League mag spelen in plaats van vechten tegen degradatie bij Stuttgart. Als PSV dan ook nog Granqvist kan halen van Krasnodar (salaris schijnt om en nabij de 6 ton te liggen, niet onoverkomelijk denk ik) hebben ze ook een uitstekende ervaren verdediger en zijn ze wederom kampioenskandidaat nummer 1.

8 mei 2015 om 14:00

Tighadouini kun je voor 1 miljoen al ophalen omdat zijn contract volgend jaar eindigt. Ik denk dat Kostic iets van 4 miljoen moet kosten inderdaad. Kostic geeft een heleboel assists maar hij kan ook scoren. Bij FC Groningen scoorde hij 11 keer in 38 duels. Dat blijft de vraag Kostic of Tighadouini? Ik zeg Kostic. Kostic speelt wat meer over.

Maar waarom haalt Dunga spelers als Tardelli en Everton Ribeiro maar geen Dani Alves of Lucas Moura?

8 mei 2015 om 14:31

@ Gr0ninger,

Kostic vecht amper tegen degradatie, heeft geen vaste plek in elk geval. Ik denk dat basisspelers bij welke bundesliga club dan ook niet geïnteresseerd zullen zijn in welke Nederlandse club dan ook. Elke Bundesliga club zou in Nederland gewoon meedoen om het kampioen. Ik denk zelfs sommige 2.bundesliga clubs ook. Niet voor niks wordt de 2.bundesliga ook wel de meest onderschatte competitie ter wereld genoemd.

Verder wat Granqvist betreft, vind ik een hele goede verdediger. Maar Krasnodar staat 2e in Rusland en gaat ook de CL in, dus naar PSV is geen sportieve verbetering. Daarbij heeft Granqvist de Russen ruim 5 miljoen euro gekost en Krasnodar hoeft het niet voor het geld te doen. In dat kader zal hij denk ik zeker 8 miljoen moeten kosten. Daarbij vraag ik me af wat jouw bron is wat betreft die 6 ton. Ik zeg niet dat het niet klopt maar dit soort spelers verdienen toch meestal wel iets meer dan dat in Rusland.

Daarbij vind ik het wat vroeg om PSV nu alweer als nieuwe titelfavoriet te bestempelen. Eerst even kijken wat er nog weggaat en bijkomt en kijken wat Overmars nog allemaal bij Ajax binnen gaan halen. Ik denk dat onze directie ook eindelijk wakker is en deze zomer de selectie echt een flinke kwaliteitsimpuls gaat geven. Dat was denk ik ook de voorwaarde voor de Boer dat hij zou blijven.

@ Psvchelseaboy,
Als Tighadouini echt 1 miljoen moet kosten dan denk ik dat je als PSV echt enorm veel concurrentie gaat krijgen. Las ook al dat Udinese zich heeft gemeld in Breda. 1 miljoen voor Tighadouini zou het koopje van de zomer zijn. Kostic past inderdaad wel beter bij Luuk de Jong. Aan de andere kant, Tighadouini gaat vaak naar binnen wat het voor Willems erg lekker maakt om eroverheen te gaan. Iets in mijn gevoel zegt dat er in Tighadouini nog erg veel rek zit. Ik persoonlijk zou ze allebei proberen te halen, PSV zit ook niet zo dik in de buitenspelers volgens mij. Dus als je Kostic + Tighadouini voor 5 a 6 miljoen kan halen zou dat top zijn voor Psv.

Dani Alves begrijp ik wel, die zit op zijn retour en Dunga speelt gewoon met Danilo. Danilo zal de komende 10 jaar de rechtsback van de Selecao worden en is eigenlijk ook niet minder dan Dani Alves. Lucas Moura begrijp ik niet helemaal, ook niet hoezo hij niet bij de WK selectie van Felipao zat. Het enige wat ik me kan bedenken is dat hij wat fysieke problemen heeft gehad de afgelopen jaren en dat het daar iets mee te maken heeft.

8 mei 2015 om 14:40

http://www.soccernews.nl/news/315067/de_11_mogelij...

8 mei 2015 om 14:44

Bojelovic en Jozefzoon zijn na Depay de vervangers van hem. Jozefzoon vind ik niet goed genoeg voor het niveau PSV en Bojelovic kan het niveau van PSV ook nog niet aan. Bojelovic zal ik verhuren en niet steeds laten spelen in jong Psv. Tighadouini is heel veel concurrentie voor en ik zie hem wel naar het buitenland vertrekken. Kostic zal ik echt halen als ik Marcel Brands was. Dit zal ik de ideale opstelling van PSV volgend seizoen vinden:

Maar Willems kan toch ook wel linksbuiten worden? Net zoals Bale die begon ook als linksback en is ook linksbuiten geworden. Het zal kunnen ik heb het liever niet. Granqvist verdient wel 6 ton bij Krasdonar. Maar van de nummer 2 van Rusland naar de nummer 1 van Nederland is geen stap omhoog.

Padt
Arias
Bruma
Reyes
Willems
Maher
Guardado
Wijnaldum
Narsingh
De Jong
Kostic
8 mei 2015 om 15:39

Kostic moet je dan inderdaad gewoon halen. In Willems zie ik geen linksbuiten, dat wordt soms in voetbal international geroepen maar dat is natuurlijk klinkklare onzin. Daarvoor mist hij explosiviteit, een goede dribbel en snelheid op de eerste meters. Wellicht zou je Willems nog links op het middenveld kunnen zetten maar linksbuiten gaat het niet worden. Dat zijn natuurlijk kwaliteiten die Bale wel had, ook toen hij nog linksachter stond.

Ok nou dan verdient Granqvist voor zijn doen niet veel in Rusland, maar ja, inderdaad sportief is geen enkele Nederlandse club een verbetering dus die blijft gewoon in Rusland.

Ik denk overigens dat het komend seizoen echt enorm spannend gaat worden. PSV gaat er kwalitatief iets op achteruit, Ajax gaat kwalitatief vooruit en Feyenoord uit. Zouden volgend jaar alle drie wel eens tot het einde om het kampioenschap kunnen strijden.

8 mei 2015 om 10:57

Ik heb me ooit laten vertellen dat het salaris plafond van PSV 'netto' 1 miljoen is per jaar. In dat geval zou 1,5 miljoen bruto dus geen probleem moeten zijn. Geen idee of het klopt, maar dat heb ik hier of op VI ooit gelezen.

8 mei 2015 om 11:11

Zou best kunnen dat het 1 miljoen netto is, al denk ik zelf dat het plafond 1 miljoen bruto is. Daarentegen werd er voor bepaalde spelers een uitzondering gemaakt. Van Bommel kreeg bijvoorbeeld 2 miljoen (bruto) dacht ik, maar die was dan ook transfervrij overgenomen.

8 mei 2015 om 11:13

Nee het is 1 miljoen bruto, maar ze maken een uitzondering voor bepaalde spelers (guardado) dus kan je het nauwelijks een salaris plafond noemen.

8 mei 2015 om 11:17

Psver38,

Toendertijd zaten er wel meer die boven de 1 miljoen bruto verdienden, denk bijvoorbeeld aan Engelaar en Strootman. Daarna kwamen de geldproblemen aan het licht en zou PSV een stapje terug doen met o.a. een vernieuwd salarisplafond. Daarna werd al snel de grond onder het stadion verkocht en heeft men het misschien weer opnieuw aangepast.

8 mei 2015 om 10:58

Boetius zou echt een enorm domme keuze zijn. Wie gaat er nou een speler halen die een jaar niks laat zien. Alleen op basis van een paar leuke momenten als onbevangen talentje toen die net kwam kijken. Eerst moet hij maar eens gaan presteren bij ons, PSV is een stap hoger.

8 mei 2015 om 11:09

Helemaal mee eens. Al gaf ik al aan dat Boetius me niks leek.

8 mei 2015 om 11:17

PSV moet sowieso 2 nieuwe vleugelaanvallers halen dat gaat ook gebeuren.
Zou dan Tighadouine halen is natuurlijke een gok.
Daarnaast gaat het gerucht rond dat PSV een talent volle vleugelaanvaller uit Mexico wil halen van om nabij de 6 miljoen euro.

Dan heb je al 2 goede vleugelaanvallers. Heb je Narsingh op rechts die het matig tot redelijk doet voor zijn doen en nog Bergwijn en nog een aantal talenten die komen.
Met Tigha haal je een soort van Memphis alleen in alles iets minder, hij is ook snel, ook sterk en heeft een goed schot. Als hij maar 1 of 2 mil kost why not?

8 mei 2015 om 11:21

Zowel Ajax als Feyenoord zullen meer vragen dan PSV wil betalen. Corona zou extra mooi zijn voor PSV omdat Guardado dan een maatje heeft en hij is gewoon een goede keuze. Als Kishna vertrekt zou ik hem best bij Ajax willen hebben ondanks dat we Fischer ook nog hebben.

8 mei 2015 om 13:44

Ik zie liever Boetius komen dan Berghuis, wat veel mede-psv'ers wel willen. Ik denk dat Boetius het echt in zich heeft, die jongen komt er echt wel. Gewoon eens een seizoen laten staan, ook al bakt hij er niks van.

8 mei 2015 om 11:16

Corona: zal zeker geen 1,5 miljoen verdienen bij Twente, maar al is het 1,2 of 1,3 zal wel een stap omhoog willen maken bij Psv. Dat icm transfersom, is wellicht een beetje te veel van het goede.

Boetius/kishna: Allebei echt wel geschikt als opvolger van Depay obv talent. Feyenoord en Ajax gaan niet aan PSV deze spelers gunnen voor een lekkere prijs. Zodat ze 2 jaar klater door PSV verkocht kunnen worden voor 20 miljoen? Net als bij Wijnaldum? Gaat nooit gebeuren. Ze blijven bij hun club of worden verkocht aan het buitenland.

Berghuis/larsson: is iederen er echt van overtuigd obv wat ze hebben laten zien, dat deze jongens het bij PSV gaan doen? Maher was de baas vd de eredivisie en over PSV in de bekerfinale en zelfs hij heeft moeite gehad. Dit feit icm een veel te hoge transfersom (min 6-7 miljoen) maakt een transfer echt moeilijk.

Tighadouini: is een gok, maar doet het echt heel erg goed bij Nac. Kijk ook naar hoe hij zijn goals scoort, daar druipt serieus het lef en de klasse vanaf. Verder een normale transfersom van rond d 3 miljoen dus echt een goede optie voor Psv. Enige nadeel is dat ie vaker van links start dan vanaf rechts....

Bovenstaande doet mij vermoeden dat PSV eerst gaat proberen om in het buitenland te scouten (kadlec?) het gaat ze veel minder kosten en laten we niet vergeten dat ze met bijv Farfan en Dszudszak hier hele goeie ervaringen mee hebben.

8 mei 2015 om 11:26

Dan lijkt me een buitenlands talent voor max 5 miljoen + Tighadouini voor ongeveer 2 miljoen ideaal. Psv speelt genoeg wedstrijden om beide te laten spelen, daar komt bij dat er nu behalve Depay geen enkele linksbuiten rondloopt, en Josefzoon nog een tijdje geblesseerd is.

8 mei 2015 om 11:56

Tighandouini 2 miljoen; zat eerder te denken aan 5 ton! ik denk dat NAC daar heel blij mee moet zijn..

8 mei 2015 om 11:57

Ik denk ook echt dat ze dat gaan doen Psv38. 2 voor de prijs van 1 en misschien nog wel beter

En daarbij he, puur onderhandelingstechnisch. Al die andere opties, denk je dat die duurder of goedkoper worden richting eind augustus? PSV heeft geen enkele reden om nu al dik te gaan betalen voor die spelers.

@hille: doe normaal. Gast heeft veel goals en assists en is 1 vd beste buitenspelers dit seizoen. Hoezo 5 ton? Zoveel kosste die niet eens toen ie bij Cambuur speelde.

8 mei 2015 om 13:20

Clarkkent2, Tighadouini zou bij PSV ook voor links komen. Dus dat is dan toch geen nadeel?

8 mei 2015 om 13:44

je hebt gelijk steef.

8 mei 2015 om 16:20

Tighadouini lijkt me sowieso niet duur, nu niet en eind augustus niet. Berghuis zou er niet goedkoper op worden, als PSV die op het laatste moment wil, moeten ze echt de hoofdprijs betalen. Verder zou ik me afvragen of de KNVB niet aan de bel trekt als Twente een bod van 5 miljoen op Corona weigert. Ik ben sowieso voorstander om de selectie vroeg compleet te hebben, zeker met nieuwe spelers is het fijn om bij de voorbereiding al lekker mee te kunnen doen.

8 mei 2015 om 11:37

Twente betaalt maar 20% van corona's salaris.

8 mei 2015 om 11:59

Dit is echt wel één van de meest rare reacties die ik ooit heb gelezen. Wie betaald de overige 80% dan, de bakker uit Hengelo?

Ik denk dat je in de war bent met zijn transferrechten die deels in handen is van Doyen Sports Group, maar dan nog kloppen de cijfers niet.

8 mei 2015 om 17:40

Zelfs zijn oude club betaalt nog een deel van zijn salaris.
In Mexico hebben ze een geheel ander systeem

8 mei 2015 om 12:46

Yep daar zet ik ook mijn geld op tighadouini In elk geval gaan ze met de aankoop van hem er niet aan kapot geldt voor de hele top subtop Eigenlijk

Tja vind je het raar dat de clubs hoog inzetten als ze weten dat je net 27.5 miljoen binnen hebt en daar nog +/-15 bij gaat komen.

8 mei 2015 om 10:32

Inderdaad! Wat verwacht Brands dan dat alle spelers voor een schijntje weg gaan... Hij kan de prijzen niet marktconform vinden maar dat vinden die clubs misschien ook niet wat er voor Depay betaald is... Het buitenland zal deze bedragen van boven de 5 miljoen waarschijnlijk wel aftikken

8 mei 2015 om 10:38

In het buitenland wordt er lacherig gedaan om het "kleine" bedrag waarvoor Memphis naar United is gegaan.

8 mei 2015 om 10:44

Iedereen wil zo goedkoop mogelijk inkopen. Voor Man. UTD is 27.5 mil is redelijk weinig als je vergelijkt met de Nederlandse clubs. PSV mag vinden dat Corona momenteel te duur is om over te nemen. Ik denk dat velen van ons hetzelfde over denken. Aldo van der Laan mag uiteraard hierop reageren. Maar dit zegt wel veel over de persoon Aldo van der Laan en de huidige situatie bij FC Twente. Aldo van der Laan is naar mijn mening niet zo slim omgegaan met zijn reactie.

8 mei 2015 om 10:45

Geef eens een paar links van buitenlandse artikelen waarin lacherig wordt gedaan om dat "kleine" bedrag.....

Een bedrag van 27,5 miljoen is ook in het buitenland geen klein bedrag voor een speler van 21, die het allemaal nog moet bewijzen.

8 mei 2015 om 10:52

Daar geloof ik niets van. De prijs die voor Depay is betaald is wmb veel te hoog en voor Psv zijn er gelukkig clubs die zoveel te besteden hebben. 31 miljoen. Die gozer zal best talent hebben maar wat een geld. Dan kun je moeilijk zeuren over clubs in nl die ook geld willen zien voor hun spelers.

8 mei 2015 om 11:11

Shaw was een linksback van 19 en heeft 10 miljoen meer gekost dan depay terwijl depay een aanvaller is

8 mei 2015 om 20:10

Voor een engelsman wordt in Engeland driedubbel betaald. Dat is altijd al zo geweest.

8 mei 2015 om 10:52

Met die redenatie betaalt Ajax ook al jaren de jackpot voor spelers dan? De financiële situatie zou niets uit moeten maken. Een speler heeft een bepaalde waarde, kwaliteit, leeftijd, salaris en de hoeveelheid vraag zouden die waarde in een prijs moeten vertalen, niet hoe rijk de koper is.

En het lijkt mij dat Twente ook gewoon geen keuze heeft straks, hoe willen zij ooit uit de problemen komen als deze speler blijft.

8 mei 2015 om 11:35

In het geval van Sulejmani kan je wel degelijk stellen dat Ajax teveel voor hem heeft moeten betalen.

Ajax had toen achtereenvolgend o.a Sneijder en Huntelaar voor 27 miljoen elk aan Real Madrid verkocht en Babel voor 18 miljoen Liverpool.

Omdat Ajax, Feyenoord en PSV bijna elke zomer wel een klapper maken hanteren de kleinere clubs wel degelijk een extra tax. Soms is het goedkoper om zaken te doen in de winter.

8 mei 2015 om 11:37

De vraagprijs van +/- 6 mil is voor PSV geen probleem volgens mij. Het gaat meer om het salaris van 1.5 mil per jaar. Voor Nederlandse clubs is 1.5 mil echt teveel, eigenlijk te zot dat FC Twente zo'n contract heeft kunnen opstellen. Corona zou bij een eventuele transfer zijn salaris niet willen inleveren.

Deze jongen zal wel naar Psv gaan, prima versterking voor de club. Het is geen Depay nee, maar Corona heeft andere kwaliteiten. Ik zie binnen Nederland ook niet zo snel iemand die Depay verder goed zou kunnen opvolgen. Dan kom ik anders al uit bij Berghuis, waarvan ik gok dat hij best duur zal zijn, of die jongen van NAC die maar blijft scoren en vaak weergaloze acties heeft.

8 mei 2015 om 10:41

Tighadouini kost maar 1 miljoen. Corona een fortuin terwijl het rendement van adnane malen hoger is.

8 mei 2015 om 10:48

Tighadouini kan beter eerst naar een club als Utrecht gaan. Laat daar zien dat je de Nederlandse top aan kan.

8 mei 2015 om 10:54

Als Tighadouini ook op rechtsbuiten kan dan zou dit een goede stand in kunnen zijn en eventueel een directe concurrent voor Narsingh. Narsingh was toch wel een van de zwakste spelers dit seizoen in mijn ogen, zelfs Brenet vond ik het beter doen.

8 mei 2015 om 10:56

Utrecht is geen Nederlandse top hoor... dus dat kan hij daar niet laten zien...
Hooguit dat hij de middenmoot ontgroeid is..

8 mei 2015 om 11:03

NAC en Utrecht zijn bijna van gelijkwaardig niveau. Dat zou geen slimme stap zijn. Heerenveen of az als stap zou ik nog begrijpen. Zelf heeft hij aangegeven dat hij graag naar een top3 club wil. Ik zou het een verstandige aankoop vinden die ca 1 a 2 miljoen moet kosten. Hem zou je dan kunnen halen ter verbreding van je opties op de flanken naast Jozefzoon, Narsingh en de topaankoop voor de flanken

8 mei 2015 om 11:20

GerritJohan. Tighadouini heeft meer gepresteerd dan kishna en narsingh bij elkaar. Ik heb gewoon een erg goed gevoel over hem.

Het is een prima vervanger. Aankomende Mexicaanse international, dat het prima doet. Onder de vleugels van Guardado en sportief een stapje hogerop. Het is alleen super jammer dat een investeringsmaatschappij voor 80% eigenaar is. Vind deze jongen toch wel rond de 4 miljoen waard, zeker als Depay rond de 30 waard is.

Jeetje, Munsterman geeft echt achterlijk hoge salarissen, logisch dat ze nu financieel in zwaar verkeren, ik zou als PSV zijnde maar voor een ander alternatief kijken, want dat salaris vind ik veel te hoog.

8 mei 2015 om 10:35

Dat moest ook wel, anders was Corona nooit gekomen. Twente heeft aan transfersom relatief weinig betaald en daarom kon men hem zo'n hoog salaris aanbiesen.

8 mei 2015 om 14:08

In dit artikel staat dat PSV een salarisplafond van 1 miljoen hanteert. Dat is natuurlijk pure bullshit. Wijnaldum verdiende dat al voordat hij zn contract verlengde. Memphis verdiende ook zeker weten meer, anders had hij vorig seizoen niet verlengt. Om over het salaris van Luuk de Jong maar te zwijgen. PSV betaalt hogere salarissen dan Feyenoord en Ajax, dat werd met de transfers van Narsingh en Maher ook duidelijk. Niets mis mee verder, maar ga dan niet nu lopen verkondigen dat het plafond lager ligt om de vraagprijs van spelers als corona te drukken.

Ik snap niet dat Brands 25 miljoen (plus nog ruim 5) voor Depay wil krijgen als hij de rest niet marktconform vindt. Dat zien andere clubs toch ook, dus ja, waarom zouden zij de spelers voor een schijntje aan psv moeten verkopen dan?

8 mei 2015 om 10:42

Omdat spelerswaarde losstaat van het vermogen van PSV. Alleen is het een logisch vervolg dat clubs kijken naar de transfer van depay.

8 mei 2015 om 10:57

Lol, ga je nu beweren dat Depay wel 25 miljoen waard is, maar voor Berghuis, Larsson, JPB etc daar mogen de clubs geen 7 miljoen voor vragen?

8 mei 2015 om 11:21

Als PSV zijnde begrijp ik echt wel dat ze voor geen van deze spelers 6 mil willen neertikken.
Sam larsson doet het geweldig, maar hij heeft pas 15 wedstrijden ofzo gespeeld.
4,5 miljoen is het maximale dat ik aan zo'n speler zou besteden.
Corona is met de crisis in Twente denk ik ook voor een miljoen of 5/6 op te halen marktconform. Maar, als hij daar al een topsalaris krijgt wat wil die hier krijgen?
PSV zou hem denk 6 ton bieden ofzo toch niet direct een salaris a la Guardado/de jong. Eerst presteren en dan verdienen.

Ik snap niet dat ze allemaal gemiddelde buitenspelers zoeken, daar vang je Depay niet mee op. Loop nu met beleid, haal een Chery, die voegt iets toe, de rest is afwachten

8 mei 2015 om 10:57

Misschien denkt hij ik koop 2 buitenspelers die 10 goals maken als vervanger van de buitenspeler die er 20 maakt
Moneyball idee

8 mei 2015 om 10:58

chery is meer een middenvelder dan een linksbuiten met diepgang en een actie. Heel ander type. PSV zoekt buitenspelers met een actie. Eerder Corona, berghuis of Larsson dus.

Vindt het zo grappig die uitspraken altijd van de prijzen zijn niet marktconform als zij het moeten betalen maar de opbrengst van Depay is wel marktconform?
Je moet nu eenmaal betalen voor een goede vervanger

Ik zit zelf toch meer aan spelers als Dszudszak of assaidi te denken als potentiële vervangers..

8 mei 2015 om 13:49

Inderdaad, dit zie ik ook veel meer zitten dan weer matige spelers van andere Eredivisieclubs halen, die ook nog eens veel te veel geld kosten. Dszudszak zou ik als ervaren man ook heel erg graag terug zien!

Ik vind Corona helemaal niet zo bijzonder. Een pingelaartje, dat is het. Een paar trucjes tussendoor. Heeft dit jaar slechts 7 doelpunten gemaakt, wat toch echt wel te weinig is voor een buitenspeler. Ik zou eerder voor Berghuis of Larsson gaan. Iemand uit het buitenland is echter toch echt wel de beste optie. Afellay, Januzaj ofzo. Heel misschien zelfs Jese van Real huren?

ps. Berghuis (9), Larsson (8), Boetius (4) en Kishna (5) hebben ook niet bijzonder veel gescoord.

8 mei 2015 om 11:22

@koenpieters: Larsson heeft 20 wedstrijden gespeeld, daarin heeft hij 8x gescoord en 4 assist gegeven. Dat is best veel hoor, zeker als je meeneemt dat iedere speler de eerste wedstrijden nog moet wennen aan een nieuwe club, nieuwe medespelers en wellicht een nieuw systeem.
Het is toch niet vreemd dat de subtopclubs hun "pareltjes" voor de hoofdprijs willen verkopen, ook deze clubs zullen weer naar waardige vervangers moeten zoeken en die zijn ook niet gratis

8 mei 2015 om 11:30

Kishna en Boetius hebben ook niet veel gespeeld, meestal maar een invalbeurt. Kishna vind ik trouwens beter op rechts, en Boetius schijnt eigenlijk een rv te zijn, maar ik heb hem daar nog nooit zien spelen, dus daar kan ik niet (goed) over oordelen.

Ik zie alleen berguis en kishna een versterking voor psv iedereen roept wel corona maar die is te mager voor europeze wedstrijden

Met een salarisplafond van een miljoen euro bruto, ga je over de grens ook niet veel soeps aantrekken als vervanger voor Depay vrees ik. Het salarisplafond is natuurlijk volledig begrijpelijk, maar als je een waardig vervanger wil zal je daar flexibeler in moeten zijn. Anders moet je tevreden zijn met minder. Als zelfs een speler als Corona dan al te duur wordt....

8 mei 2015 om 12:15

Inderdaad, of je moet al ontzettend goed gescout hebben en een winnend lot uit de loterij trekken.
Blijkbaar zijn ze flexibel gezien Guardado. Dus wellicht ligt daar nog een mogelijkheid.
Anderzijds zou ik sowieso Tighadouini aantrekken. Hoe groot is de gok nou? Die jongen barst van het talent. Geloof best dat hij mee kan bij Psv. Dan heb je er in de Eredivisie een fijne kracht bij. De CL dat wordt een heel ander verhaal. De kunst is om goede krachten voor Depay en evt. Wijnaldum te strikken voor gezonde bedragen en daarop voort te borduren. Na een afwezigheid van 7 jaar in de CL moet je wel realistisch blijven.

8 mei 2015 om 12:21

De CL is voor welke Nederlandse club dan ook een onmogelijk verhaal. Psv heeft afgelopen seizoen, met deze selectie geen potten kunnen breken in de gemankeerde Europa League, niet één goede wedstrijd is me bij gebleven en dat was nog maar de EL, zo kwam zelfs uit de mond van de spelers naar voren.

Wie er ook bij komt voor Depay, voor Eredivisie begrippen zal het vaak wel voldoende zijn. Europees is het een ander verhaal, dat blijkt ook uit het centraal verdedigingsduo Rekik-Bruma. Tegen NAC en GAE lukt het wel, Europees gezien zijn het beide lachertjes en gaan ze telkens weer de fout in.

8 mei 2015 om 13:59

Zeker, maar een ronde verder komen is geen utopie gebleken. Dat moet gewoon je doel zijn zodra je deelneemt. Zeker gezien de centen die te verdienen zijn.
Overigens wel een prima zaak dat de winnaar EL zich vanaf komend seizoen rechtstreeks plaats voor de groepsfase CL.

Uit tegen Dinamo Moskou vond ik een redelijk goed duel van Psv.
Daarnaast lag de focus volledig op het kampioenschap. Dat is geen excuus maar kon je wel terug zien in de EL wedstrijden naar mijn mening. Ik verwacht toch echt dat PSV in de CL gas gaat geven en voor iedere cm zal vechten!

Ik hoop dat Ajax ook in de groepsfase terecht komt.
In Amsterdam spelen ze nu 4 jaar CL en voor de spelers is het belangrijk dat te blijven doen. Kunnen we toch een beetje terug naar de oude tijden waarin we op zowel dinsdag en woensdag een NL-club kunnen zien

9 mei 2015 om 10:55

Over dat de focus bij het kampioenschap lag heb je gelijk, maar dat mag toch geen excuus zijn, al helemaal niet als vorig jaar met pijn en moeite europees voetbal werd gehaald, met de 4e plaats.
Bij PSV gebeurt het regelmatig dat ze de EL laten schieten voor de competitie. Dick Advocaat deed het vaak. B-teams opstellen als je uit bij AIK moet… En vervolgens met 1-0 verliezen. Bayern München, Barcelona en Real gaan toch ook op alle fronten voor de hoofdprijs? Dus als je ongeveer het zelfde aantal spelers hebt (natuurlijk niet van hetzelfde niveau) moet je dus gewoon op 3 fronten je wedstrijden kunnen winnen.

9 mei 2015 om 11:21

In de basis heb je gelijk en moet je op 3 fronten willen strijden.
Probleem in NL is dat er maar 1 plek gegarandeerd CL is en plek 2 voorronde. Daar is een heleboel geld mee gemoeid tegenwoordig, zeker als je dat afzet tegen de inkomsten EL. Dan beschik je ook nog eens over een hele sterke selectie dus de druk op de ketel wordt alleen maar groter. Overigens zijn er in de toplanden bijna 4 (!) plekken. Wellicht 5 mocht Sevilla de EL winnen, moet je nagaan.

Goedpraten doe ik het niet, begrijpen kan ik het wel.
In ieder geval is het mooi dat de winnaar EL vanaf nu rechtstreeks de groepsfase CL ingaat. Dat scheelt toch wel denk ik.

Smerig spelletje van psv. Zelf wel de hoofdprijs vragen maar zelf voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.

9 mei 2015 om 10:55

Tuurlijk niet. Ze krijgen er toch een speler voor terug die nog niet half zo goed is? Dan mag je toch wel minder dan de helft van Depay's prijs voor vragen?

1:zijn salaris is veels te hoog voor Psv,je wil een goede vervanger voor Depay maar de prijs en salaris moet wel realistisch blijven.
2:er zitten meer (top) clubs achter corona aan dus PSV zal snel moeten handelen.
3:niemand hoor ik over Terell Ondaan: een rappe,creatieve vleugelaanvaller en pas 21.in hem zie ik DE opvolger

Net als de landelijke media de prijzen van twente spelers omlaag schrijven. Niks nieuws, deden ze ook in de goede tijden.
Luc en bjelland moeten weg. De andere sterkhouders kosten 12-15 M.

8 mei 2015 om 12:09

Zit niet te dromen jongen, die kosten echt geen 12/15 miljoen. Deel die prijzen door 3 en je hebt de prijs voor een speler als Tapia etc. Hoewel ze meer waard zijn hoor. Op basis van wat zullen ze 12 tot 15 mln kosten?

8 mei 2015 om 12:25

Twente heeft geld nodig, dus de prijzen die je noemt zijn zwaar overdreven.

8 mei 2015 om 12:25

Op basis van wat kosten die 12 miljoen? Omdat ze 12e staan in de eredivisie?
Iedereen weet dat ze tot hun oren in de shit zitten en spelers moeten verkopen, dat drukt gewoon de prijs. Daar heb je geen media voor nodig hoor. Zelfde als dat je niet hoeft te verkopen en weet dat psv 25 mijjoen heeft ontvangen voor Depay, gewoon wat hoger in kan zetten.

8 mei 2015 om 14:04

Op basis van de standaard transferprijzen bij Twente.
Jonge topspelers met een 2 jarig contract kosten zo'n 9-12 M en spelers met langere contracten 12- 15m.
Tadic 14
Promes15
De Jong 15
John 12
Ruiz 12
Fer 10
Chadl 7 (1 jarig contract)

Ze willen 10 M ophalen, dus aan het einde van de transferperiode kan het zijn dat 10 M geaccepteerd word, mits ze nog niemand verkocht hebben voor de bovenstaande bedragen. Maar ook dat heeft geen pure noodzaak, want het is extern gedekt.

8 mei 2015 om 20:12

Helaas die tijd is voorbij. Iedereen weet dat Twente moet verkopen. Twente kan geeneens meer EL spelen omdat ze dan hun Europese licentie dreigen kwijt te raken voor een langere periode. De spelers zijn dan ook voor een relatief prikkie af te halen. Het is uitverkoop.

8 mei 2015 om 23:24

Die spelers verkochten we in een totaal andere situatie.. Bovendien waren ze allemaal veel beter toen ze verkocht werden dan de spelers nu..

Marktconform? Een landstitel en het stijgt weer naar de bol in Eindhoven. Alsof Ajax, Feyenoord, Twente, AZ en Heerenveen goede en talentvolle spelers voor een appel en een ei naar een concurrent laten vertrekken. Vooral die eerste 2 zullen er veel geld op doen vanwege die concurrentiestrijd. Andersom zou er precies hetzelfde gebeuren. En ja, dat is ook marktconform: rekening houden met alle factoren en daar een prijs opzetten. Zo loopt Feyenoord bijvoorbeeld echt niet in een nieuw Wijnaldum verhaal.

Daarbij, Depay is ook voor te veel geld verkocht. Goed gedaan hoor maar waarom zou PSV wel het maximale mogen vragen, maar niet het maximale hoeven te betalen? Typisch dit.

PSV heeft net Depay verkocht voor 28 miljoen (!) en klaagt dan dat de andere clubs veel vragen...
Hoe ironisch

Ik zie Jesus Corona eerder voor 10 a 15 miljoen Euro naar een betere club uit de Spaanse competitie gaan. En zeker niet naar Psv. Die blijkbaar denken dat ze de 22-jarige Corona voor een appel en een ei van het noodlijdende FC Twente kunnen overnemen. Naar mijn mening is Corona wel de enige buitenspeler uit de Nederlandse competitie die voldoet aan het hoge kwaliteitsniveau dat PSV als landskampioen voorstaat. Spelers als Jean Paul Boetius, Ricardo Krishna en Steven Berghuis komen daar (nog) niet bij in de buurt.

8 mei 2015 om 12:24

Wat heeft corona laten zien dat hij zoveel waard is geworden in jou ogen??????

Ze zijn ook niet gek in het buitenland ze weten ook wat er bij Twente speelt.

Zou het voor PSV geen goed idee zijn om Traoré van Barcelona voor 2 jaar te huren??? Dat is ook een fysiek sterke en snelle speler met een actie. Plus bij Barcelona speelt hij toch bijna nooit.

Waarom zou PSV 6 tot 8 miljoen aan clubs in het buitenland overmaken terwijl als je zelf goed scout heb je voor de helft van het geld een goede speler in het buitenland. Denk aan landen als Colombia, of Mexico of het Oostblok.

Alsof de prijs die ze vangen voor Depay marktform is... Had eerder in de 20 verwacht max, en 30m is veel dus dan denken de andere nederlandse clubs "we gaan veel vragen voor onze spelers als psv interesse heeft"

Sam Larsson zou zonder meer een versterking zijn. Geweldige voetballer. Denk dat die jongen ook Europees zijn mannetje zou staan. Lijkt me ook een stabiele jongen en niet z'on opgeblazen ego figuur als Depay. Krijg je toch vroeg of laat ellende mee.

PSV heeft gelijk. Zoek lekker buiten de grenzen. Als je goed scout (iets wat Brands lukt) kan je verassende spelers binnen halen. Jongens die voor de top te kort komen en graag een stap achteruit doen om er een paar vooruit te zetten. Soms zijn deze opties niet eens zo duur. Hier in Nederland zijn de clubs een beetje doorgeslagen in hun prijzen. 6 à 7 miljoen als prijs hanteren voor spelers die hooguit den jaar presteren. En ook nog eens in de helft van de wedstrijden vrij onzichtbaar zijn. Als PSV zijnde moet je niet mee gaan in die flauwekul. Laat ze dan maar verkopen aan het buitenland als die zich ooit melden.

Dus PSV mag hun topspelers wel voor een topbedrag slijten en andere clubs moeten hun beste spelers voor een prikkie wegdoen. Ik vind de prijzen voor bovengenoemde spelers marktconform ze zijn het gewoon waard.

8 mei 2015 om 13:48

Nee hoor. Andere clubs mogen vragen voor hun spelers wat ze willen, maar PSV mag dan natuurlijk ook afzien van de koop en gaan kijken naar (goedkopere) alternatieven.

Bijna 30 miljoen vangen voor Depay maar dan een bedrag tusseb 5-8 miljoen teveel vinden voor zijn mogelijke vervangers. Alsof Depay 5/6x zo goed is...

Als Corona gaat willen we er wel wat aan overhouden natuurlijk. Ten eerste de aanschafsom. Ongeveer 70pct gaat daarvan na de investeerders die ook wat 'extra's' willen vangen en tja, in E'de moet er een gat gedicht worden dus. Ik zou zeggen 7 miljoen plus 15pct. doorverkoop.

8 mei 2015 om 13:47

Dan kan ik je alvast vertellen dat Corona in Enschede blijft. Brands gaat never nooit 7 miljoen betalen voor een spelertje als Corona. Genoeg andere opties en zo geweldig is hij niet.

8 mei 2015 om 17:44

Dan ik ik jou alvast vertellen dat Corona dan wel naar een andere club gaat. Corona gaat geen financiële stap achteruit doen voor een clubje als Psv. Genoeg andere opties

Alsof Twente hem graag aan PSV wil verkopen...

8 mei 2015 om 19:25

Alsof Psv hem zo graag wil hebben? Voor Corona 393494 andere. Er zal geen traan gelaten worden in Eindhoven als Corona niet komt hoor. Een clubje als Psv? Vinden we alleen maar mooi om te horen hier in Eindhoven, betekent dat we weer op de kaart staan.

Twente moet iederen behoudrn voor next season willen ze een meedoen voor een europa league plek.

Een beetje raar van PSV om te roepen dat vraagprijzen van een aantal spelers van diverse clubs niet marktconform zijn. Ik denk eerder dat de clubs het wel beter weten dan Psv.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren