Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Manchester United laat Falcao blijven in poging om De Gea te behouden’

Laatste update:

Manchester United-trainer Louis van Gaal is bepaald niet te spreken over de prestaties van Radamel Falcao, maar de kans bestaat dat de van AS Monaco gehuurde spits toch een jaar langer op Old Trafford mag blijven. Volgens Engelse media heeft dat te maken met keeper David de Gea.

/

Zowel Falcao als De Gea wordt bijgestaan door ‘superzaakwaarnemer’ Jorge Mendes en dat zou ertoe kunnen leiden dat beiden bij Man United blijven, meldt de Manchester Evening News. De huidige nummer vier van de Premier League is al geruime tijd bezig om De Gea te verleiden tot het ondertekenen van een verlenging van zijn huidige contract, dat over ruim een jaar afloopt.

Onderdeel van een dergelijke overeenkomst kan naar verluidt worden dat Falcao, die al sinds 31 januari niet meer gescoord heeft, een herkansing krijgt bij the Mancunians. Mendes en de Engelse grootmacht hebben al een goede relatie sinds de Portugees zijn landgenoot Cristiano Ronaldo in 2003 begeleidde tijdens de transfer van Sporting Portugal naar de club uit Manchester.

Denk je dat Radamel Falcao bij Manchester United blijft?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Denk niet dat Falcao blijft. Van Persie krijgt de voorkeur, Falcao lijkt zich niet happy te voelen onder Van Gaal. Falcao is ook niet meer de oude helaas.

6 mei 2015 om 11:08

Inderdaad, heb liever van Persie dan Falcao.

6 mei 2015 om 11:11

ik heb liever geen van twee. van Persie is ook niet meer wat het geweest is.

6 mei 2015 om 11:37

RVP en Falcao moeten gewoon weg. Zet Rooney in de spits want dat is gewoon een topper en haal een middenvelder die het spel kan verdelen. Rooney hoort gewoon in de spits.

6 mei 2015 om 11:39

Ik heb ook liever geen van de twee, van Persie is over the hill..
Maar mijn god hey hoeveel onzin kunnen de kranten in Engeland wel niet verzinnen? Dit hoort in de wandelgangen.

6 mei 2015 om 11:52

hoezo??

6 mei 2015 om 12:46

RvP is een meespelende spits die prima de doorkomende middenvelders of flankspelers kan bedienen plus zelf scorend vermogen heeft.

Falcao is alleen in de 16 een goede spits, maar Manu heeft geen vleugelspelers die de bal vaak voorgeven, dus gewoon nutteloos.

Als je dan toch moet kiezen zou ik voor RvP gaan. Daarentegen zou het geen kwaad kunnen om een spits te halen die qua leeftijd tussen Rooney en Wilson in zit. Paco Alcacer lijkt mij een topper in wording of Icardi die het gewoon geweldig doet.

6 mei 2015 om 11:09

Moet je ook niet aan beginnen als club, dit soort politiek. Falcao is gewoon te slecht dus moet terug naar Monaco

6 mei 2015 om 11:11

Te slecht? Wat praat je voor onzin. Volgens mij heb je vergeten wat voor goals hij herft gemaakt voor Atletico Madrid, Monaco deed hij het ook niet slecht. En nu hij in een mindere periode zit is hij slecht? Je snapt er niks van

6 mei 2015 om 11:12

tuurlijk is hij niet te slecht, maar hij speelt momenteel onder zn kunnen.

6 mei 2015 om 11:14

Falcao in vorm is gewoon één van de beste spitsen op dit moment.

6 mei 2015 om 11:33

Na zijn zware blessure niks meer laten zien. Moet maar afwachten of hij op deze leeftijd nog zijn niveau haalt als van voor zijn blessure. Ben persoonlijk bang van niet.

6 mei 2015 om 11:37

@samg,

Het verleden telt niet. Manchester United betaald een heleboel geld voor hem en zijn prestaties zijn ten opzichte van dat geld gewoon ver beneden peil.

Dan kan je inderdaad stellen dat hij op dit moment te slecht is.

Hij heeft best kansen gehad en ik heb me er persoonlijk in sommige wedstrijden echt over verbaasd hoe slecht hij op dat moment wel niet speelde. Echt de simpelste ballen schoten meters ver van zijn schoen af.

Ik heb er lange tijd wel vertrouwen in gehad maar onderhand moet je er toch ernstig rekening mee houden dat hij na zijn blessure niet meer de oude wordt.

6 mei 2015 om 11:45

Falcao in vorm is een van de beste spitsen van het moment. Dat is een rare zin. Hij namelijk al hele seizoen niet in vorm en er zijn zal spitsen die het momenteel heel erg goed doen. Hij is op dit moment heel erg ver verwijderd van het niveau dat hij nodig heeft om de beste spits te zijn.
Als Van Persie, Rooney en hij alle 3 in vorm zijn, dan weet ik niet eens of hij de beste spits is voor United.

6 mei 2015 om 16:12

@sammerens

Eens en oneens. Ik begrijp wat je bedoelt maar met jou redenering kan je ook spelers aannemen die ver onder de maat zijn, want het verleden telt niet.

Het moge duidelijk zijn dat Falcao, mits weer in vorm, wat zeet zeker volgend jaar zou kunnen gebeuren(zware blessure en transfer naar een fysiek veel zwaardere competitie).

Maar United kan er ook gewoon voor kiezen hem weg te doen natuurlijk. Ik vind daarentegen dat als iemand een topspeler is en hij zich niet kan uiten dat vooral aan zijn begeleiding ligt.

In zekere zin moet de begeleiding ervoor zorgen dat een speler mentaal sterk is en zijn moreel hoog. We weten natuurlijk dat ze het kunnen, spelers van het kaliber Falcao.

6 mei 2015 om 17:38

Ja, daar heb je gelijk in, maar dat kon ik niet opmaken vanuit je reactie..

6 mei 2015 om 17:40

Ik snap heus wel dat hij momenteel gewoon niet genoeg is voor ManU. Maar we weten wel wat voor een speler dat is. Een echte spits is het. En ja, helaas voor hem en ManU.. Draait het niet lekker, scoort hij niet en is hij niet fit...

6 mei 2015 om 11:10

Als Falcao zijnde moet ie dat niet eens willen. Hij zit duidelijk niet op z'n plek daar.

Waarom zou de Gea dit doen? Als hij weg wil bij United, gaat Falcao er echt niet voor zorgen dat hij blijft. Dat bepaalt Mendes niet zo 1,2,3 lijkt het. Als Falcao nog een keer zou worden kunnen gehuurd met veel minder salaris ben ik voorstander, hij heeft het echt slecht gedaan, maar heeeeel misschien met een volledige pre season en een wat beter draaiend United doet hij het wel beter.

6 mei 2015 om 11:18

Inderdaad, maar het ziet er toch allemaal wat ongemakkelijk uit als hij speelt. Maar hij heeft wel een enorm salaris, en de transferprijs zal ook wel hoog zijn. Wel lastig allemaal.

6 mei 2015 om 11:19

Welke volledige pre-season? Hij gaat meedoen met de Copa America

6 mei 2015 om 11:56

Ohja, dan is het een no go for mij.

6 mei 2015 om 11:40

Je begrijpt het niet denk ik. De Gea wil best blijven bij united, Mendes wil liever een dikke transfer en dito salaris bij real Madrid voor zijn client (who blames him).

Echter nu heeft Mendes united laten weten af te willen zien van een transfer richting Real en akkoord te gaan met de voorgestelde verlenging bij united 'mits' ze falcao onder contract nemen.

Het is dus niet zo dat Falcao De Gea moet verleiden tot een langer verblijf, maar Mendes die er zo voor zorgt dat in een klap twee cliënten zeker zijn van een dik contract.

6 mei 2015 om 11:57

Ik denk dat de Gea zelf helemaal niet wil blijven, maar als de Gea zelf echt wil blijven, dan heeft Mendes daar niet heel veel inspraak op, en kan hij niet Falcao hierbij betrekken. Misschien zie ik het verkeerd, maar uiteindelijk is het wel de speler die signeert, als ddg wil blijven dan blijft ie, daar heeft Mendes niks over te zeggen, lijkt me.

6 mei 2015 om 12:05

Je onderschat de kracht én invloed van een zaakwaarnemer. Zeker een zaakwaarnemer zoals Mendes. Geloof mij maar dat De Gea zelf nog geen enkel gesprek heeft gevoerd met United over zijn contract. Dat wordt allemaal geregeld door Mendes en zijn mensen.

Zo'n jongen spreekt wellicht zijn voorkeur uit zowel tegen de club als zijn zaakwaarnemer, maar het zijn de zaakwaarnemers die in 90 procent van de gevallen bepalen of er wel of niet getekend wordt.

6 mei 2015 om 14:01

Er is er maar een die bepaald waar hij speelt en dat is de speler , dat zou wat moois zijn zeg dat de zakenwaarnemer gaat bepalen waar de speler moet gaan spelen het moet niet gekker worden .

6 mei 2015 om 16:13

@lazlyn

Dat is zo niet waar. Ze hebben enige invloed, maar natuurlijk maar spelers zullen te allen tijden het besluit nemen.

6 mei 2015 om 17:02

@sloep01, ja? Zeg dat eens tegen Ousim Bouy. Die wilde niets liever dan bij Ajax blijven, maar omdat ze volgens meneertje Raiola niet voldoende neerlegden werd meneer via via naar Juventus gesluisd voor 'weinig' onder het mom van 'de juiste keuze voor je carrière'... uhuh.

Er zijn zoveel voorbeelden waarbij de zaakwaarnemer dusdanig veel invloed heeft op een speler dat de speler denkt zijn eigen keuze te maken, maar ondertussen gewoon richting een club geduwd wordt. Ook een Mendes maakt zich daar schuldig aan.

Belachelijk, deze man is sinds zijn vertrek bij atletico alleen maar minder geworden. Utd moet een andere spits halen , bijvoorbeeld Lacazette of Benzema.

6 mei 2015 om 11:52

wat is nou je punt?? ik bedoel ik begrijp niet...

6 mei 2015 om 12:11

Nou dat Falcao momenteel tekort komt en dat er een betere spits nodig is bij utd.

Jammer dat El Tigre niet de vorm heeft weten te vinden die hij bij Atletico en Porto had. Wat kon ik toch van hem genieten!

6 mei 2015 om 11:23

Wie weet komt hij er wel weer boven op. Bij Atletico en Porto was hij inderdaad geweldig. Genieten hoe hij in zijn eentje Chelsea omver speelde (atletico Madrid-Chelsea 4-1 4 keer Falcao Europese super cup) Dat was zijn beste wedstrijd ooit. Ik denk dat het komt door die blessure die hij vorig jaar kreeg en waardoor hij het WK moest missen. Hij moet meer vertrouwen krijgen meer speeltijd en dan zien of hij weer kan scoren.

Ik snapte niet dat hij na zijn goeie periode bij Atletico naar Monaco ging. Ik had hem zo graag bij Chelsea gezien.

Als je aan dit soort praktijken begint als club zijnde dan ben je niet goed beleid aan het voeren, het een moet compleet los staan van het andere. Het lijkt me dat deze zaakwaarnemer dat ook prima snapt. Falcao heeft anders gewoon een dik contract bij Monaco waar hij als het goed is wel elke week aan spelen toekomt

6 mei 2015 om 11:32

Ik val ook bijna van mijn stoel bij het lezen van dit bericht. Hoe kan het contract van Falcao invloed hebben op die van de Gea? Het zijn geen eens vrienden dus, maar het gaat puur om de gedeelde zaakwaarnemer. Als United Mendes dus een gunst doet door Falcao tegen beter weten in alsnog te nemen, dan gaat Mendes een goed woordje bij de Gea doen? Het moet niet gekker worden. Ik zou ze alle 3 de deur uitschoppen als dit er doorgedrukt wordt. Wordt echt gek van die 'rooney tactiek' om interesse zo te misbruiken. Als je denkt dat het gras groener is aan de overkant, laat ze maar betalen en ga maar weg dan.

6 mei 2015 om 11:34

Ik kan me ook niet voorstellen dat dit bericht op enige waarheid berust, de grote clubs zullen dan namelijk wel 2x nadenken om spelers van deze makelaar binnen te halen als dergelijke trucs uitgehaald worden.

6 mei 2015 om 11:57

Dit heeft niets te maken met het feit of ze vrienden zijn of dat Falcao De Gea moet verleiden tot een langer verblijf.

Het principe is simpel. Beide staan bij Mendes onder contract en die heeft gezegd: De Gea gaat akkoord met een contractverlenging bij United mits jullie ook Falcao overnemen van Monaco. Zo niet, dan verlengt hij niet en is een verkoop aan Real Madrid de enige optie.

Soort van naaistreek van Mendes dus.

6 mei 2015 om 11:59

Daadwerkelijk eem vraag, staan spelers onder contract bij een zaakwaarnemer? Mag dit volgens de FIFA? Dit is dan in feite een third party.

6 mei 2015 om 12:08

Ik snap het wel, maar ik wil er gewoon niet aan. Als hier ook maar een kern van waarheid achter zit zou ik ze alle 3 de deur wijzen en een stadionverbod voor het leven geven. De Gea kiest dan maar een andere zaakwaarnemer als hij wil blijven, maar niemand is groter dan de club.

6 mei 2015 om 16:19

@ajaxcunian

Tuurlijk mag dat. Een zakenwaarnemer is zelfs nodig en dient als figuurlijke 'bodyguard' ten op zichte van clubs. Daarbij zijn ze nagenoeg een vaderfiguur die alle rommel achter hun kont opruimt, voor een goed salaris.

Denk je dat het eerlijk zou zijn voor spelers dat een zakenwaarnemer verboden zou worden, of een manager bij artiesten?

Haha dat zou natuurlijk volkomen belachelijk zijn. Falcao komt duidelijk te kort en De Gea is een goede keeper maar ook weer niet onmisbaar, daar ga je niet zoveel miljoen voor weggooien. Bijvoorbeeld Lloris zou De Gea prima kunnen vervangen zonder er echt op achteruit te gaan.

6 mei 2015 om 12:10

Cech is voor een paar euro op te halen bij Chelsea en anders Lloris, daarmee ben je de komende 5 jaar ook wel gered. Plus je kunt dit jaar nog vragen wat je wil voor de Gea want volgens mij heeft hij nog 2 jaar contract. Een bod lager dan 50 miljoen hoef je niet op te reageren.

Overigens hebben ze bij Real nog Cassilas, levende legende en aanvoerder. Zo lang die er nog zit, denk ik niet dat de Gea er heen durft te gaan. Kortom, United heeft de sterke onderhandelingspositie in deze, en niet Mendes.

Het lijkt me voor de Gea zelf verstandig om bij Manu te blijven. Hij is daar de onbetwiste 1e keeper en speelt bij een club met de potentie om de komende jaren weer een grootmacht in de wereld te worden. Vanaf seizoen 2016/2017 stijgt de begroting van United naar verwachting (door de nieuwe TV-deal) tot ongeveer 750 miljoen euro, waardoor ze Real Madrid ruimschoots voorbij schieten. Uitgaande van de huidige kostenstructuur heeft Manu dan jaarlijks ruim 200 miljoen te besteden aan transfers en 100 miljoen extra een salarissen, zonder verlies te maken. Dat in ogenschouw nemend denk ik dat United over 2 a 3 jaar samen met Bayern, Chelsea, Real en Barcelona de dienst uitmaakt in Europa en financieel zelfs de grote alleenheerser zal zijn.

Als alle vooruitblikken waarheid worden en de Gea blijft, dan spelen ze vanaf seizoen 2016/2017 met dit team:

Een uitstekende mix van ervaring en jeugdigheid, met daarachter nog spelers als Blind, Evans, Gundogan, Wilson, Rojo, Fellaini en Mata.

Edit: de opstelling ziet er wat anders uit dan ik had gemaakt. Ik had een 4-4-1-1 opstelling neergezet met Reus/ronaldo op de vleugels, Rooney op 10 en Jackson Martinez in de spits.

de Gea
Rafael
Hummels
Smalling
Shaw
Ronaldo/Bale
Herrera
Januzaj
Reus
Rooney
Jackson
6 mei 2015 om 11:35

Ik denk ook dat de Gea de interesse van Real alleen maar (misbruikt/gebruikt) om betere contract voorwaarden bij United in de wacht te slepen. Hij stond er in de slechte tijden, dus ik zie niet in waarom hij straks geen deel uit wil maken van de goede tijden. Cassilas is ook nog lang niet weg bij Real. Ik zou er als club gek van worden van jongens als Rooney, de Gea en Sterling. Ze hebben het prima naar hun zin, maar gaan over lijken voor een miljoen extra op jaarbasis.

6 mei 2015 om 11:43

Ik mis di maria....

Zou bijzonder vreemd zijn als dit waar is. Falcao heeft helemaal niets toegevoegd aan United en kost daarnaast bergen geld. ( huursom, salaris en transfer geld ).
Als ik dan lees, dat er hier nog volop mensen schrijven, dat een Falcao in vorm nog steeds bij de drie beste spitsen van de wereld hoort, vraag ik me toch af of men de realiteit uit ogen verloren is.
Ja de Falcao van Atletico hoorde bij de drie beste spitsen van de wereld, maar helaas is hij na zijn blessure nooit meer in de buurt van die vorm gekomen en ik vraag me dan ook af of dit ooit nog wel gaat gebeuren.

Beter neem je nu afscheid van hem en spendeer die 55 miljoen aan een nuttige aankoop. ( of twee)

Falcao is helaas niet meer oude, maar misschien door veel te spelen kan hij weer vertrouwen krijgen. Past denk ik meer bij counterploegen.

Falcao moet gewoon naar Italie gaan is beter voor hem dan in Engeland.

Falcao en RVP gewoon verkopen dan kan je Icardi of Higuain halen en heb je nog Wilson als 3e spits.

Geef Wilson maar eens de kans in de spits. Rooney op middenveld. Falcao wissel en RVP verkopen in de zomer.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren