Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV dreigde salarissen niet te kunnen betalen: ‘Er moest iets gebeuren’

Laatste update:

PSV stevent af op de eerste landstitel sinds 2008, maar Tiny Sanders maakt dat niet meer mee als algemeen directeur van de club. De beleidsbepaler vertrok afgelopen zomer, na een periode van vier jaar waarin het hem en zijn collega’s veel moeite kostte om PSV er weer bovenop te krijgen.

/

Dat was niet alleen in sportief, maar zeker ook in financieel opzicht noodzakelijk. Toen Sanders nog in functie was in Eindhoven, was hij betrokken bij de beslissing om Memphis Depay en Georginio Wijnaldum ondanks interesse uit het buitenland voor de club te behouden. Een paar jaar geleden was dat niet mogelijk geweest, vertelt Sanders aan De Telegraaf, want er moest een ‘financiële herstructurering’ worden doorgevoerd.

“Het binnenhouden van Depay en Wijnaldum is een luxe, die PSV zich nu kan veroorloven”, zegt Sanders, die aangeeft dat dit tot voor kort niet had gekund. “Net zoals nu bij FC Twente het geval is, was de situatie toentertijd bij PSV heel moeilijk. Er was geen liquiditeit, het eigen vermogen was negatief. We dreigden de salarissen niet meer uit te kunnen betalen. Er moest echt iets gebeuren. Gelukkig hebben we het goed kunnen oplossen. Dat is heel belangrijk geweest voor de toekomst van PSV.”

Vind je dat Tiny Sanders goed werk heeft geleverd bij PSV?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Met andere woorden, door de gemeente voetballen Wijnaldum en Depay nog bij PSV

14 april 2015 om 08:30

Zucht. De pachtdeal heeft natuurlijk een positief effect gehad, maar Sanders heeft de club financieel echt weer op de rails gekregen, nieuwe sponsor deals (Freo) het salaris plafond, de deal met de gemeente Eindhoven. Hij heeft enorm veel gesaneerd en gestructureerd binnen de club wat hem niet altijd populair heeft gemaakt, maar we plukken er nu wel de vruchten van. Dankjewel Tiny!

14 april 2015 om 08:38

@church

Bij Twente zien we nu het omgekeerde effect, sponsoren die ermee kappen etc. Het verschil zit in het tijdig ingrijpen. Psv heeft op tijd belangrijke deals en beslissingen kunnen maken.. bij Fc Twente dachten ze ongestoord door te gaan op hetzelfde weg tot dat de harde klap eraan kwam. Ene kant moet je Sanders wel een pluim geven voor het tijdig ingrijpen, iets wat Munsterman al 1 a 2 seizoen geleden al had moeten doen.

14 april 2015 om 10:37

Ik vind Sanders en jou ietwat voorbarig, want deze situatie bij PSV is nog niet opgelost, omdat de EU de gronddeal nog aan het onderzoeken is. De verwachting is nog steeds dat de EU deze overheidssteun zal gaan afkeuren en de deal zal gaan terugdraaien, omdat er geen commerciele bank bestaat die zo'n gunstige deal zou verstrekken. Dus feitelijk hangt het zwaard van Damocles nog boven Psv.

14 april 2015 om 12:19

Haha Church, dat kleine bedragje van Freo heeft PSV niet gered hoor. En ook de saneringen van Tiny niet. Het enige wat PSV financieel heeft gered is de deal met de gemeente, dat weet iedereen. Iedereen mag er zijn mening over hebben, maar ga nou niet doen alsof het niet zo is.

14 april 2015 om 13:05

@ Church89

Het is algemeen bekend dat door die deal PSV voor het eerst in tig jaar een winst kon presenteren van drie ton. Zonder die deal was PSV gewoon technisch failliet geweest, dat hebben zoveel mensen bij PSV al bevestigd. Zonder die deal met de gemeente wilde Philips de club ook geen twintig miljoen lenen en zoals "sjakiewolfs" al schreef betaalde Freo maar een paar miljoen om achter op het shirt te staan.

14 april 2015 om 17:14

Heren (@sjakiewolfs en Afca_leeds)

Begrijp me niet verkeerd, ik begrijp het gewicht van de deal met de gemeente Eindhoven. Ik wil de man echter wel krediet geven voor het werk dat hij gedaan heeft, het werk dat hij verricht heeft om deze deal van de grond te laten komen is belangrijk, maar ook de continuiteit nadat de deal voltooid is. Na de deal is er enorm veel ge-herstuctueerd en er wordt tegenwoordig beter met het geld om gegaan dan in de tijd van Van Raaij.

Bovendien meende ik niet te zeggen dat Freo PSV gered heeft, ik meen enkel te zeggen dat deze deal gemaakt is onder Sanders, en dat het nu zo goed gaat met PSV heeft ook met deze man te maken. Om te zeggen dat PSV nu enkel bovenaanstaat omdat de gemeente PSV gered heeft, dat is natuurlijk ook kul.

14 april 2015 om 08:33

Met andere woorden, door de gemeente zit Psv niet in het zelfde situatie als Fc Twente en waar Feyenoord is geweest.

14 april 2015 om 08:38

Wie zegt dat er anders geen andere oplossing was gekomen ? Wie zegt dat het negatieve eigen vermogen net zo laag was als bij Twente en Feyenoord ?

14 april 2015 om 08:43

Wie zegt van niet dan?

14 april 2015 om 09:12

twente had bij het vorige stadion de grond al verkocht toch aan de gemeente?

14 april 2015 om 09:25

Bij jou is het glas altijd half leeg?

14 april 2015 om 09:36

Sanders zegt dat

14 april 2015 om 14:14

@caribbean:

Er is één heel groot cruciaal verschil: PSV had veel waardevolle eigen grond en die hebben/hadden Feyenoord en Twente niet.

Stel dat jij en ik allebei in de financiële problemen zitten, maar dit ik een mooie, grote auto voor de deur hebt staan en jij niet. Vervolgens verkoop ik die auto voor een goeie prijs, waardoor ik al mijn schulden af kan lossen. Ben ik dan alleen dankzij degene die mijn auto gekocht heeft uit de problemen, of heb ik dat dan ook een beetje aan mezelf te danken?

14 april 2015 om 14:40

@cabinessence

Ik snap je verhaal volkomen, maar dat veranderd toch niks aan het feit dat Psv het alsnog aan de gemeente te danken heeft?

Voor jouw auto zal er veel klanten zijn die het zouden willen kopen, maar in het geval van Psv was de gemeenten de enige optie volgens mij of niet? Vind het een beetje op zijn Loui van Gaal gezegd; ''comparing apples with pears''.

14 april 2015 om 14:52

Ik denk dat deze deal misschien ook wel mogelijk geweest was met een commerciële partij. Het is immers niet zo dat PSV de grond verkocht heeft, dat het geld vervolgens in de zak gestoken is en dat het daarmee afgehandeld is. Het ligt wat genuanceerder.

PSV heeft de grond verkocht, maar huurt die nu terug via een pachtconstructie waarmee over een periode van veertig jaar het volledige bedrag plus rente terugbetaald wordt. In de praktijk is het dus een soort langlopende lening (of hypotheek) waarbij de grond dient als onderpand, bijvoorbeeld voor het geval dat PSV onverhoopt failliet zou gaan voordat die veertig jaar voorbij zijn.

Overigens is het ook niet helemaal zo dat het geld dat PSV gekregen heeft afkomstig is van de gemeente Eindhoven, het komt als ik me niet vergis van een Duitse bank waarvan de gemeente het op zijn beurt weer geleend heeft. Zo'n bank leent natuurlijk 48 miljoen euro liever uit aan een stad dan aan een voetbalclub, daarom heeft de gemeente gefungeerd als een soort tussenpersoon.

14 april 2015 om 08:39

Met dank aan de strategische grondaankoop van de gemeente. Moet ik het nog een keer uitleggen?

14 april 2015 om 09:28

Tsja, PSV had niet de luxe dat gemeente en rijk 100 miljoen in een nieuw overdekt stadion staken waarvan ze konden profiteren.

14 april 2015 om 10:06

Ze lenen van de gemeente, uiteindelijk maakt de gemeente er winst op doordat de rente erovereen komt. Volgens mij is dat hetzelfde als je 100 miljoen van de bank leent, alleen krijgt de gemeente er ook nog 2 stukken grond bij.

14 april 2015 om 11:41

Eerlijke PSV fan, ik snap je zeker en de constructie is ook te begrijpen, echter de som geld die is verkregen door de verkoop van de grond was te hoog.
Tenminste die word nog steeds getoetst.

Anderzijds ja op den duur zal de gemeente er aan verdienen, maar dat duurt nog een flinke poos.

Overigens zal er over een paar jaar ook wel weer heisa komen over Ajax, want op de toekomst komen huizen te staan en de toekomst gaat dus ergens anders heen.
Het positieve is dat de grond eigenlijk al direct bouwklaar is en Ajax er dus aardig wat geld voor kan vangen.

15 april 2015 om 00:30

Ja die is ook veel te hoog, maar aan de sndere kant verdient een stad ook aan de club. Tourisme en mensen die dingen uitgeven in de stad. Allemasl goed voor de economie van Eindhoven wat PSV brengt. Te hoog wel, niet onterecht en buitenproportioneel, vind ik.

Ik wist nig niet dat ze daar huizen bouwen. Waarom expliciet daar? En is Ajax eigenaar of huren zij die ook net als de Arena?

14 april 2015 om 10:07

Je doet je naam in ieder geval veel eer aan.

Hoe je het ook wil uitleggen; deze twee spelers hebben een extra jaar in de eredivisie gespeeld en dat is ook wel wat waard. Niet alleen voor Psv.

14 april 2015 om 12:22

Niet alleen voor PSV? Voor wie nog meer dan?

14 april 2015 om 21:47

Klopt .

Sanders heeft financieel gezien goed werk verricht maar is geen man voor een voetbalclub. PSV heeft er verstandig aan gedaan om, nu het weer financieel gezond is, Gebrands te benoemen tot directeur. Gebrands is namelijk veel meer een sportman en denk altijd eerst in het belang van de spelers.

14 april 2015 om 12:37

Dit wordt vaak gezegd maar het zou misschien ook niet gek zijn als de betaald voetbaldirecteuren iets meer van financien wisten. PSV is heeeel erg dicht bij een Twente scenario geweest.

Prima gedaan Sanders! Er werd veel op je gevloekt, maar je hebt de club gered van de ondergang. En gelukkig begreep je toen ook dat je rol er op zat en dat het weer tijd werd voor een voetbalman aan het roer bij één van de grootste voetbalclubs van Nederland.

Het succes van dit seizoen is voor 75 toe te schrijven aan het duo Sanders en Brands, wat we ook allemaal van hun vinden. ZE hebben het bedrijfsmatig aangepakt en dat heeft resultaat gehad. Komende jaren mag Gerbrands laten zien hoe je een voetbalclub leidt.

De deal met de gemeente, maar ook de extra sponsorgelden vanuit Freo, Philips en een aantal andere kleinere investeerders hebben de club weer financieel gezond gemaakt. En natuurlijk zal over die deal met de gemeente nog lang worden nagepraat, maar mensen vergeten vaak dat Ajax (prikkie huur voor de Arena) en Feyenoord (via het Havenbedrijf Rotterdam) ook verkapte staatssteun ontvangen of ontvingen.

14 april 2015 om 09:05

Ben ook blij met het werk dat sanders heeft gedaan.
Het liefst was ik dat jaar gelijk kampioen geworden met al die aankopen , maarja nu 2 jaar later ook goed.

14 april 2015 om 09:08

10 miljoen per jaar een prikkie? Hoeveel moet Ajax in jouw ogen betalen dan?

14 april 2015 om 11:44

Ajax betaald voor zover ik weet iets minder dan 8 miljoen huur, de huur was verlaagd namelijk.
Maarja een deel van de kaartverkoop gaat dan ook weer naar de Arena.

Iemand eigenlijk een idee hoeveel Nike betaald om sponsor van PSV te zijn?
Adidas betaald Ajax 80 miljoen voor 10 jaar.

14 april 2015 om 11:55

Het is minder dan die 10 miljoen. Inderdaad tussen de 7 en 8 miljoen, maar dat maakt eigenlijk niet eens uit. Beide is het gewoon erg weinig voor een stadion waar je als club verder geen onkosten aan hebt.

Ajax heeft samen met de gemeente een meerderheidsbelang. Als zij samen willen dat de huurkosten van de Arena omlaag gaan, dan gaan die omlaag. Ook als dat negatieve gevolgen heeft voor de N.v. die de Arena beheert.

14 april 2015 om 14:48

@ndisdenaam, Nike gaat stoppen met Psv, want Nike wil PSV geen geld meer betalen. Nike sponsort alleen nog maar grote clubs en grote voetballanden. B merk Umbro wil PSV wel betalen en neemt de sponsoring vanaf volgend seizoen voor de komende vijf jaar over.

14 april 2015 om 09:10

Hoppa! Toon Gerbrands is een volleybalman he Neemt niet weg dat hij als voetbaldirecteur veel ervaring heeft gekregen sinds Az natuurlijk.

Blijft natuurlijk een raar verhaal, met die staatsteun. Kan me voorstellen dat je als Twente supporter flink baalt van zulke teksten.

14 april 2015 om 09:16

PSV betaald gewoon elke cent terug hoor. Het is niet zo dat de gemeente geld in PSV stopt dat ze niet terug krijgen, dus staatssteun is het toch niet echt.

14 april 2015 om 09:40

Jdw17,

PSV betaald geen elke cent terug, want ze hebben destijds gewoon hun grond verkocht. Wat PSV betaald is een Canon van 2,3 miljoen euro per jaar, omdat zij nu gebruiken maken van een stuk grond dat van de Gemeente is en volgens mij is in die Erfpachtregeling een termijn van 30 jaar afgesproken.

14 april 2015 om 10:09

Dan betaal je toch uiteindelijk het gehele bedrag terug of gaan ze die 2.3 miljoen per jaar verbranden? Die gaat toch echt terug in de kas waar het geld vandaan kwam.

14 april 2015 om 10:27

Jdw17, of je het terugbetaalt of niet heeft niks met staatssteun te maken, zelfde geldt voor het niet verdienen op staatssteun. Er kan goed verdiend worden op staatssteun. Zoek maar naar 'staatssteun Ing'. Waar het hier om gaat is of het bedrag marktconform was... mocht dat niet zo zijn, is het staatssteun. Dat moet dus nog blijken.

14 april 2015 om 09:21

Twente heeft bij elkaar net zoveel van de gemeente Enschede ontvangen.

14 april 2015 om 12:09

Als je cijfers hebt hoor ik ze graag. Ik weet namelijk niet tot hoeverre Twente iets van de gemeente heeft mogen ontvangen. Aangezien jij er meer van weet ben ik benieuwd wat hier precies in om is gegaan.

Ik had het vorig jaar al in de gaten, gelukkig komt het nog een keer naar buiten. Het werk wat deze meneer heeft gedaan wordt, naar mijn idee, door te weinig mensen (vooral Psvers) niet op waarde geschat. Natuurlijk waren zijn beslissingen niet populair, omdat er gesaneerd moet worden, maar het blijkt maar weer dat het echt echt nodig was.

Ik gun hem dit kampioenschap wel

14 april 2015 om 11:59

Dat komt dan goed uit. De heer Sanders had vele kwaliteiten. Hij heeft deze aangewend om een bijzonder lastige en complexe financiële deal met diverse partijen te sluiten waardoor PSV werd gered.

De gemeente Eindhoven staat hierbij garant (en ook niet meer dan dat) voor de lening. Omdat de gemeente Eindhoven er financieel zeer goed op staat kon een lening veel gunstiger afgesloten worden dan wanneer een private partij dit had moeten doen (lees: PSV zelf bijvoorbeeld).

Het aanstaande onderzoek door de autoriteiten zie ik met vertrouwen tegemoet. Dit onderzoek is nota bene geïnitieerd door een Nederlander (hollander) waar ik overigens niets van begrijp, maar goed.

Feyenoord en ajax fans die commentaar hebben op deze constructie hebben een berg boter op hun hoofd die zijn weerga niet kent. Feyenoord heeft meerdere leningen ontvangen van de gemeente Rotterdam waar ik nooit iemand over hoor. Deze leningen zijn gefinancierd door de gemeente zelf en niet, zoals bij Psv, door een derde partij. Over ajax wil ik het helemaal niet hebben. Die spelen in een stadion wat voor het grootste deel door gemeente, provincie en rijk is betaald en huren deze accommodatie ieder jaar voor een prikkie terug.

PSV heeft het wat dat betreft heel netjes gedaan waarbij bovendien de gemeente gegarandeerd haar geld terug krijgt en waar de burgers geen last van (kunnen) hebben. Iets wat zowel Feyenoord als ajax niet kunnen zeggen.

Tiny Sanders heeft goed werk afgeleverd ondanks er geen prijzen binnen zijn gehaald. Nu plukken ze de vruchten er van. Hopen dat Toon Gerbrands van PSV weer een echte topclub van maakt ook internationaal.

14 april 2015 om 09:56

zelfde als vd Boog bij Ajax, die verdient de credits voor het op orde brengen van de centen toen.

Bij PSV is de grond weliswaar niet van zichzelf, maar het stadion wel. Dat kunnen ze bij veel clubs, bijvoorbeeld Ajax, niet zeggen. Daarom snap ik niet dat iedereen het altijd over staatssteun heeft. Ze hebben gewoon de grond verkocht en betalen nu pacht. Niks spannends aan, dit gebeurt op de woningmarkt ook.
Met de financiën gaat het sindsdien veel beter. Ze hebben de afgelopen jaren enorm veel geld aan transferinkomsten binnengekregen, terwijl ze hier maar een (relatief klein) gedeelte van hebben uitgegeven. Hetzelfde gebeurt zometeen met de opbrengst van bijvoorbeeld een Depay. Brands handelt PSV verder uit de problemen.

14 april 2015 om 09:18

PSV had in tegenstelling tot veel clubs inderdaad de grond en het stadion nog in eigen beheer. Dat was duidelijk een positief iets. Ik denk ook dat weinigen dat zullen ontkennen. Wat veel mensen echter wel bevreemdt (er loopt zelfs nog altijd een onderzoek) is de prijs die de gemeente heeft betaald voor de grond. Die staat volgens een groep mensen niet in verhouding met de werkelijke waarde.

14 april 2015 om 09:23

Maar dan moet je commentaar leveren op dat onafhankelijke bureau dat de waarde heeft bepaald in opdracht van de gemeente.

14 april 2015 om 10:59

De waarde van de grond en de betaalde prijs verschilden 8 miljoen. Gevolg is dan ook dat PSV jaarlijks een kwart miljoen minder aan pacht hoeft te betalen. Al met al is dat dus lood om oud ijzer.

14 april 2015 om 11:50

Tja, als grond word verkocht als bestemmingsgrond, en dus de waarde flink laat stijgen terwijl er niks op die grond gebouwd kan worden is toch echt wel een discussie waard lijkt mij?
Een stadion in eigen beheer hebben is natuurlijk ideaal.
Maar een stadion huren en er in investeren daar is ook helemaal niks mis mee.
De arena heeft volgens mij nog geen (omgerekend) 120 miljoen euro gekost.
Ajax betaald per seizoen om en nabij de 8-10 miljoen(8 vast, andere 2 miljoen afhankelijk van kaartverkoop n extra wedstrijden).
Tel daarbij de verschillende evenementen op... en dat al voor 20 jaar... dus winstgevend voor de gemeente Amsterdam en andere investeerders.

14 april 2015 om 17:29

Zo simpel als jij het stelt is het volgens mij niet. Als het een Abc'tje was geweest zou er ook geen onderzoek komen naar mogelijke staatssteun. De waarde die de gemeente Eindhoven betaald heeft voor de grond en de manier waarop dit gebeurt staat juist ter discussie omdat deze niet marktconform (zouden) zijn.

Persoonlijk vind ik het goed hoor. PSV lijkt de zaken financieel en sportief weer op orde en dat is goed voor het Nederlands voetbal.

15 april 2015 om 17:18

De gemeente Amsterdam heeft zijn investering gedaan in de vorm van de parkeergarage en de logistiek. Dat was ook de reden die de gemeente opgaf waardoor ze mee konden doen. Amsterdam had een transferium nodig. oorspronkelijk was een andere plek bepaald, voor de afritten waar de files vormden en een transferium wat qua onkosten miljoenen goedkoper was. Omdat de gemeente haar medewerking moest geven als de arena er zou komen, hebben ze besloten om te kiezen voor de veel duurdere optie (want onder de Arena was duurder om een parkeergarage te bouwen ivm stutten etc.) Tevens zit het transferium nu op een logistiek minder gunstige plek. De gemeente heeft ook nog eens een bonus verleent, door Ajax een bedrag te betalen om uit de Meer weg te gaan. In principe heeft de gemeente Amsterdam de grond die eigenlijk van hun was teruggekocht van Ajax.

16 april 2015 om 08:53

Je gaat helemaal voorbij aan het punt dat dezelfde onafhankelijke commissie de gang van zaken rond de bouw van de Arena als correct heeft bestempeld. Daarmee beweer ik overigens niet dat er niet een verkapte steun is geweest, maar klaarblijkelijk is die ruim binnen de grenzen gebleven. Gezien het lopende onderzoek naar de verkoop in Eindhoven moet dat voor PSV nog blijken.

Overigens heb ik er zoals gezegd geen problemen mee. Overal in Europa worden clubs in meer of mindere mate gesteund door overheden. Dat dit in Eindhoven, Amsterdam of Enschede ook gebeurt maakt mij daarom niet uit. Maar laten we dan ook niet met zijn allen onze verontwaardiging uitspreken als het in bv Madrid in veelvoud gebeurt.

Sanders was vaak de "gebeten" hond maar hij heeft wel tijdig ingegrepen en PSV behoed voor een scenario waar Twente zich nu in begeeft.
Door het tijdig saneren en het sluiten van nieuwe deals heeft hij PSV toch wel gered.
De situatie voor PSV is nu wel erg rooskleurig aangezien er volgend seizoen natuurlijk extra inkomsten komen door de Champions League(ga er vanuit dat we die niet meer mislopen..).
Heb begrepen dat een gedeelte van deze "extra" inkomsten gebruikt gaan worden om extra aflossingen te doen op leningen.

Sanders is als saneerder en financieel genie heel erg belangrijk geweest voor de onzen.
En voor al die mensen die nu weer een mooie kans zien om over de grond deal te beginnen: veel plezier ermee!
Je moet het maar zo zien: als je geen spullen hebt, dan kan zo'n deal ook niet.
Als jij een lap grond in bezit hebt en je kunt er een voordelige, maar wel marktconforme deal mee doen, zou je het dan laten? Nee toch?
Daarnaast doe je Sanders te kort om hem alleen aan de geniale grond deal te koppelen. Ook de deals met Freo, Philips en andere sponsoren waren zeer, zeer belangrijk en hebben PSV lucht gegeven voor de dagelijkse kosten, maar ook om weer verder te kunnen bouwen. Hulde!

14 april 2015 om 09:41

En nu bezitten ze niets meer dus is dit soort staatssteun niet meer mogelijk dus moeten ze nu goed gaan opletten wat ze doen.

14 april 2015 om 09:53

Lullen jullie maar over wel of geen staatslening bla bla bla. Het maakt toch geen reet uit hoe een club zijn dingen regelt, zokang het binnen de wet gebeurd. PSV is weer gezond, verkoopt in de zomer voor enkele tietallen miljoenen een paar spelers en speelt volgens seizoen Champions League. Al het andere is ouwe koeien en jaloezie en misgunning. Dus graag sssssst....

14 april 2015 om 10:33

Noem dat maar niks. Het gehele Philipsstadion is in bezit van de club.

14 april 2015 om 10:34

Staatssteun? Ze hebben toch niet met het kabinet of ministerie van financiën om tafel gezeten? Slechts met de gemeente.

14 april 2015 om 12:31

En waar denk jij dat de gemeente het geld vandaan heeft? Uit een boom?

14 april 2015 om 12:45

Ja!
Maar dat maakt dus niet uit, het is gemeentegeld.
Of is jouw salaris of uitkering ook nog steeds van degene die het betaalt?

14 april 2015 om 14:01

Nee mijn salaris is altijd van mijn vrouw

14 april 2015 om 14:33

Whahahahahaha! ;-)))))
Hij is leuk Fside99!

Zou wat zijn als je vrouw de opbrengst van die gronddeal in heur zak had kunnen steken.

14 april 2015 om 11:51

Ik vind een gezonde discussie prima, zolang het maar niet kinderachtig 'pesten' word over die deal.

Of het goed is opgelost moet men nog afwachten, want volgens mij loopt die Europese zaak nog over dat verkopen van hun grond aan de Gemeente.

Dankzij 48 miljoen staatsteun en 25 miljoen lening bij Philips zijn ze er weer bovenop niet meer niet minder daar had deze man weinig mee te maken.

Tuurlijk daarna wat beslissingen genomen die moesten.

Maar dankzij die 73 miljoen die er ingepompt werd bestaan ze nog dus.

14 april 2015 om 09:54

staatsteun zal het niet blijken te zijn. het is een vastgoedtransactie van jewelste.
PSV heeft een deel van hun bezit verkocht(de grond) en pacht die terug.
Op lange termijn kost het psv meer dan als ze het hadden kunnen houden.

Gemeente gaat hier gewoon op verdienen, heel wat anders als staatssteun.

14 april 2015 om 11:54

Dan kan het nog steeds staatsteun zijn.
Dus stel, ABN amro word met winst op de markt gebracht(niet realistisch, maar als voorbeeld) is het dan opeens ook geen staatsteun meer?

Gemeente is onderdeel van de overheid...alleen dat zou al genoeg moeten zeggen.
afijn genoeg hier over.

Was natuurlijk een erfenis van Guus Hiddink dat PSV teveel uitgaf. Gek genoeg hoor je dat nooit in de verhalen terug.

Gelukkig maar dat zulke spelers nog een jaartje te bewonderen zijn geweest in de eredivisie. Psv krijgt denk ik deze zomer weer een vermogen aan transfersommen binnen. Investeren ze die goed dan kunnen ze opnieuw fluitend kampioen worden.

Die man heeft veel betekend voor de club

Ik ben Sanders eeuwig dankbaar. Op het begin was ik er nogal sceptisch over, een bedrijfsman en niet een sportman aan het roer van een van de grootste clubs van Nederland. Maar wat heeft hij, samen met Brands, geweldig werk afgeleverd. Tiny bedankt!

Gelukkig maar dat PSV er goed vanaf is gekomen. Wat is een kampioenschap nog waard als je 0 concurrentie hebt.

Sanders heeft een ondankbare maar o zo belangrijke taak gehad. Ik heb mij altijd gerealiseerd hoe belangrijk deze man voor PSV is geweest. Hij heeft in korte tijd en op een goede manier gesaneerd en we mogen daarom stellen dat hij een groot aandeel in dit kampioenschap heeft. Mocht de schaal omhoog gehouden worden dan hoop ik serieus dat iemand in de microfoon roept dat dit ook de schaal van Sanders is. En laat die man delen in de vreugde.

Toch vraag ik mij nog wel af of het financieel helemaal goed is daar. Ja, ze hebben veel geld binnengehaald met de verkoop van spelers, maar de winst was niet groot. Ze kwamen maar net in de zwarte cijfers. Daarom moet een groot deel van wat Depay en Wijnaldum zullen opbrengen terug naar de club en kan dus lang niet alles geinvesteerd worden in vervangende spelers. Ik heb het gevoel dat de 12 miljoen die ze voor de Champions League ontvangen al voor een groot deel uitgegeven is aan het vastleggen van gehuurde spelers. Dus zullen daarvan echt geen extra versterkingen komen. Ze hebben veel geld betaald om Depay en Wijnaldum langer binnenboord te houden. Het blijft toch een gok. Ze zullen echt niet gratis de deur uitlopen, maar je blijft afhankelijk van wat de gek er voor geeft.

Wat de deal met de gemeente zo belachelijk maakte was dat iedereen in en om PSV moord en brand schreeuwde dat de gemeente iets móest doe . Anders zou de club naar de knoppen gaan. De inkt was nog niet droog of Mertens en Strootman werden voor miljoenen binnen gehaald. Daar heeft PSV bij mij het laatste restje goodwill verspeeld

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren