Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Opvallende statistiek: Arsenal-back op eerste veertig meter sneller dan Bolt

Laatste update:

Arsenal haalde Héctor Bellerín al op jonge leeftijd weg uit de jeugdopleiding van Barcelona en de rechtsback beleeft dit seizoen zijn doorbraak in het eerste elftal. De Spanjaard blijkt een echte snelheidsduivel te zijn: de Engelse krant Metro vond zelfs uit dat Bellerín Usain Bolt, de snelste man op aarde, zou kunnen verslaan op een afstand van veertig meter.

/

Bolt brak in 2009 het wereldrecord op de 100 meter (9.58 seconden) en had na 4.64 seconden de eerste 40 meter afgelegd. Bellerín heeft minder tijd nodig voor die afstand: de back van Arsenal deed 4.42 seconden over 40 meter, zo wordt gemeld door Metro. De startsnelheid van de vleugelverdediger is dus sneller dan die van sprintkampioen Bolt.

De twintigjarige Bellerín tekende in 2013 zijn eerste profcontract bij Arsenal en speelde vorig seizoen nog op huurbasis voor Watford. In de zomer keerde hij terug naar the Gunners en mede door het vertrek van Bacary Sagna en blessureleed van diens opvolger Mathieu Debuchy speelde Bellerín dit seizoen al 14 competitiewedstrijden, waarvan 11 als basisspeler.

Vind je Héctor Bellerín een goede back voor Arsenal?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Goede speler, mede door het blessureleed van Debuchy en Chambers zijn kans gepakt in het 1e van Arsenal.

Heel leuk ál die snelheid maar een back moet kunnen verdedigen en en dat is de zwakke punt van bellerin

13 april 2015 om 19:40

Bij een topclub kom je dan aardig mee! Zie Alba en in mindere mate Marcelo die nog wel aardig kan verdedigen.

Goeie rechtsback, kan uitgroeien tot 1 van de besten in zijn top jaren!

13 april 2015 om 19:41

Verdedigen is inderdaad niet zijn sterkste punt, maar dat is tegenwoordig bij de meeste backs zo.

13 april 2015 om 19:58

Maar hij is wel sneller dan de meeste buitenspelers. Tegen Swansea werd Chambers er helemaal uitgelopen, wat leidde tot een paar tegengoals. Zoals Chamberlain zei: 'you were left for dead '.

Soms is snelheid belangrijker dan verdedigende capiciteiten.. maar heel weinig backs hebben beide.

13 april 2015 om 19:58

Maar door die snelheid kan hij wel veel compenseren. Als je bijvoorbeeld Sagna voorbij bent haalt hij je niet meer in. Maar er zijn maar weinig mensen die sneller zijn dan Bellerin zonder bal, laat staan met bal.

13 april 2015 om 22:03

Het valt allemaal wel mee, Bolt is eenberg trage starter. Als het altijd over 40 meter zou gaan zou hij nooit in de finale staan.

14 april 2015 om 02:33

@infama
Dit wat jij zegt kan ook betekenen dat zijn concurrenten ook slecht zijn gestart. Naar ik weet is het bekend dat Bolt een relatief trage start heeft en dat hij dit in de laatste 50 meter goed maakt.

Ik ben het wel met je eens dat de metingen van deze gasten niet kloppen. Naar ik meen kunnen ze nooit de startsnelheid van Bellerin in een sprint hebben gemeten. Het is anders om als sprinter te starten dan als voetballer midden in een wedstrijd te versnellen. Je staat immers nooit stil. Ik betwist de validiteit van die metingen.

14 april 2015 om 12:16

Thanks voor je atletiekkennis! Die elektronische meting en starttijd alleen al verwaarloost het verschil van 0,20 s.

14 april 2015 om 12:17

0,22 s*

14 april 2015 om 15:06

diegopeladona
Ze meten dit niet in een wedstrijd:

The title of fastest player at Arsenal is often a keenly contested one.

Arsene Wenger has often brought in players with pace (e.g. Marc Overmars and Thierry Henry) over the years and the current Gunners first team is packed with quick players.

The likes of Theo Walcott, Hector Bellerin, Danny Welbeck, Alex Oxlade-Chamberlain and Alexis Sanchez are all quick and this is shown on the pitch with Arsenal in a super run of form.

In January, Theo Walcott admitted that he had lost a sprint race to Hector Bellerin.

On Thursday, in the Daily Telegraph, Hector Bellerin reveals that he is quickest player Ever at Arsenal.

Jeremy Wilson reveals: “the club 40-metre sprint record is a matter of some prestige at Arsenal. The course is carefully laid out at the club’s training ground and timing gates are set up to measure respective speeds over the first five metres, from five to 15 metres and finally from the start to finish. When Henry set a time of 4.82sec, it was thought to be as safe as his all‑time club goalscoring record. And then Walcott came along and lowered the record to 4.42sec. Could that be bettered? Walcott discovered the answer while still recovering from his knee surgery last summer when Bellerin, then only 19, shaved one hundredth of a second off his time.”

Bellerin discusses the sprint record in the Telegraph article: “It was really unexpected. I worked a lot on my speed and power with the conditioning coach last year. The work that you don’t see, in the shadows, really shows on the pitch. We were just having a test and then they told me I was the fastest at the club. I did not beat it by that much. There was a bit of banter and he is trying to beat me now.”

Wilson also Tweeted some interesting statistics about Arsenal’s players in terms of speed.

Amongst them is that Mesut Ozil is also one of the quickest players at the club and that Per Mertesacker is not the slowest!

After scoring against Liverpool, Hector Bellerin will be hoping to take his goal scoring form into the next Premier League match, when Arsenal face Burnley on Saturday.

14 april 2015 om 09:57

Zijn zwakte in verdedigen brengt minder gevaar met zich mee dan bijvoorbeeld chambers met zijn gebrek aan snelheid.

Bolt is op de eerste 40 meter ook niet snel zijn kwaliteit ligt op de laatste 50m

13 april 2015 om 19:51

'Bolt is op de eerste 40 meter ook niet snel'
Lees je zelf wel wat je typt? Of ben jij toevallig veel sneller die eerste 40 meter waardoor je dat kunt zeggen?

13 april 2015 om 19:56

Hij bedoelt in relatie met de 60 meter die hij erna sprint

13 april 2015 om 20:13

steffd heeft gewoon gelijk, Bolt zijn zwakke plek is gewoon de start. De laatste 60 meter is dan weer buitenaards.

13 april 2015 om 20:19

Kijk maar eens waar Bolt het verschil maakt. Dat is pas bij 60 meter ongeveer. Daarvoor is hij gelijk aan de rest.

13 april 2015 om 22:04

Bolt is idd traag op de eerste 40. Kijk die wedstrijden maar eens na.

14 april 2015 om 00:30

Trieste reactie van dat mannetje hierboven. Iedereen weet dat Bolt zijn start minder is en dat hij de laatste 60 a 50 meter alles ruimschoots goed maakt.

13 april 2015 om 19:56

Bokt is ook beter op de 200 meter.

13 april 2015 om 21:48

Het verschil is dat Bolt start in totale stilstand. Het duurt altijd even voordat je dan op volle snelheid ligt.

13 april 2015 om 21:53

Dat doet Bellerin toch ook? Anders is het een vrij oneerlijke vergelijking

13 april 2015 om 22:32

Nee, voetballers maken loopacties, dus starten niet uit stilstand. Ik vind deze vergelijkingen sowieso altijd enorm krom, want voetballers moeten juist snel zijn op korte afstand. Aan een 100 meter sprint hebben ze zelden iets.

dat zegt niet veel, dat is aubameyang ook.. aan snelheid alleen heb je niet zoveel dat zie je ook aan walcott, lennon en aubameyang.

13 april 2015 om 19:43

Nee, ze zijn er alleen miljonair mee geworden...

13 april 2015 om 19:56

Nou Aubameyang is gewoon goed hoor, alleen walcott en lennon zijn inderdaad matig

13 april 2015 om 20:24

Aubameyang goed? Hou op.

14 april 2015 om 00:32

Zijn allemaal matig, maar Bale, Ronaldo, Neymar en van vroeger Ronaldo9, Ronaldinho en Henry laten zien dat het je toch ook een topspeler kan maken. Stel jezelf voor dat deze mannen geen explosiviteit hadden

14 april 2015 om 00:39

En dan vergeet je nog eto'o. Niemand kon hem bijhouden in zijn prime ik zag een filmpje waar hij zat te sprinten met de bal en messi kom hem zelfs niet bijhouden. Hij was echt een complete spits. Henry, ronaldo, eto'o waren de zelfde soort spitsen snel , technisch, redelijk sterk, goed scot, goed in de afmaking en zelfs op de flank zijn ze goed.

13 april 2015 om 20:00

Wel een verschil. Als je als verdediger enorm snel bent heb je nog tijd om je te herpakken. Als je Mertesacker voorbij bent dan haalt hij je absoluut niet in, terwijl er bij Bellerin wel een grote kans is dat hij je weer inhaalt. Zeker als jij met en hij zonder bal loopt.

dani alves opvolgen bij barca zal goed zijn, is trouwens een ex-barca speler toch?

13 april 2015 om 19:42

staat in de tekst. is misschien handig om te lezen.

13 april 2015 om 19:44

Ik citeer: "arsenal haalde Héctor Bellerín al op jonge leeftijd weg uit de jeugdopleiding van Barcelona en de rechtsback........."

Is dat ook vanuit een stilstaande positie? Niets afdoenend aan Bellerin, maar Bolt moet telekns als hij loopt ook starten. Waarschijnlijk is de tijd van Bellerin gemeten toen hij al een aardige snelheid had...

13 april 2015 om 19:45

Tuurlijk is het van uit stilstand..anders is het toch ook geen de eerste 40 meter?

13 april 2015 om 20:01

Ja, zie je Bellerin wel eens op handen en voeten gebogen op het veld staan?

13 april 2015 om 20:03

Volgens Metro loopt Bellerin 40 meter in x seconden. Volgens VZ is zijn startsnelheid sneller. Dat zijn twee verschillende actoren in zo'n onderzoek...

13 april 2015 om 20:09

@hernanes,

Wel als hij binnenkort tegen United moet spelen :P

13 april 2015 om 20:27

Ja, na die panna die hij tegen Burnley uitgedeeld kreeg..

En dit gaat over 40 meter vanaf stilstand. Ze testen dit altijd op de manier zoals ook sprinters starten.

14 april 2015 om 10:40

Dat weet je niet. Kan zijn dat het klopt wat je zegt en zou ook wel logisch zijn. Maar het kan ook zo zijn dat iemand GO roept, dat is hetzelfde principe als een startschot

13 april 2015 om 19:45

Dan zou het wel ontzettend slecht onderzocht zijn.
Verwacht eigenlijk dat Bellerin gewoon sneller is op 40 meter. Anders zou het echt prutswerk zijn.

13 april 2015 om 20:04

Het enige verschil zal de start zijn, Bellerin zal stil gestaan hebben en op een bepaald moment gereageerd hebben op de bal terwijl bolt zit en moet wachten op het startschot.

Eigenlijk geen eerlijke vergelijking aangezien het bij Bolt vanaf het startschot gemeten wordt en bij Bellerin vanaf zijn 1e loopbeweging. Het verschil in reactietijd wordt hier dus gewoon genegeerd.

13 april 2015 om 21:01

Feit is ook dat Bellerin op gras rent, en met noppen ipv die speciale schoenen. Al met al zeker geen eerlijke vergelijking. Al zullen sommige factoren elkaar compenseren.

13 april 2015 om 20:29

Precies gofcte. Waarschijnlijk is dit zo'n statistiek waarbij Bellerin al in beweging was op het moment dat hij begon met sprinten. Dit is weer een puur sensatieartikel om lezers te trekken.

13 april 2015 om 21:14

Dit is een test op de Arsenal training. Gewoon uit stilstand dus.

13 april 2015 om 22:11

Een niet officeel geikt apparaat zonder officiële starter die een valse start zou meten. Waardeloos dus

Waarom zeggen mensen dat zijn zwakte verdedigen is? Het zijn pas zijn eerst 10tal wedstrijden. Hij moet nog aan het niveau wennen verdedigend. Tegenwoordig zijn mest backs aanvallend beter dan verdedigend.

Bolt trekt zich ook op in die laatste 50m als ik me dat goed herinner. Had Bellerin vorig seizoen op fifa bij Atlético, toen had hij na zeven seizoenen een snelheid van 95%. Montoya trouwens 98%. Bellerin is een beest en Wengers verdienste dat hij zo'n talent de kans geeft om door te stromen.

13 april 2015 om 19:50

In welke context moeten wij de FIFA zien ? Als dat al het handboek is snap ik niet dat niet alle trainers FIFA als blauwdruk gebruiken 👍

13 april 2015 om 20:32

Fifa komt op vele vlakken tekort. Bellerin heeft nu nog altijd maar een potentie van 81, te weinig. Er is niemand die heeft verteld dat Fifa een handboek is, ze nemen gewoon over zoals zijn indrukwekkende snelheid.

14 april 2015 om 00:41

81 is gewoon goed genoeg. Charly musonda zit ergens in de midden 70 in potentie zelfde geld voor loftus cheek . Alleen boga en brown kunnen boven.80 eindigen.

Goeie back met veel potentie denk niet dat debuchy hem uit de basis speelt.

13 april 2015 om 19:56

Ik denk het wel hoor, Bellerin is een groot talent maar momenteel is Debuchy gewoon verder. Het is dat Debuchy zo lang geblesseerd is geweest anders had Bellerin waarschijnlijk niet eens een kans gekregen.

Startsnelheid van bijna elke sprinter waar Bolt tegen loopt is sneller dan die van Bolt.. als je zijn races bekijkt, dan weet je dat hij een van de langzaamste starters is, en zijn topsnelheid pas bereikt na 60 meter..

Maar voor een voetballer is zo'n startsnelheid heel lekker.. snelheid is niet alles, maar je kan er een heleboel mee goed maken.

Volgend jaar zal Debuchy eerste keus zijn, maar de jaren erna zijn voor Bellerin. Toptalent, heeft de potentie om het te gaan maken bij Arsenal.

Leuk. Nu nog voetballen...

13 april 2015 om 20:13

Voor een 20-jarige RB die pas zijn eerste echte seizoen in de PL speelt is tot nu toe 12 en een halve wedstrijd gespeeld heeft, 2 goals en 1 assist absoluut niet slecht. Voetballend kan hij ook wel mee. Onze RB voor de komende 10 tot 15 jaar.

Ze vergeten ff de 0.4 a 0.5 seconden reactie tijd na het startschot van Bolt. Dus er klopt geen reet van Bolt gaat tijdens een wedstrijd 40m nog steeds winnen.

13 april 2015 om 20:10

Want er worden ook echt races over die afstand gehouden? Feit is dat Bellerin gewoon enorm snel is.

Bolt heeft ook helemaal niet zo'n goede start in huis, het is het tweede deel van zijn race waar hij het altijd van moet hebben Maar Bellerin is wel een topper in spe lijkt het!

Gaat helemaal nergens over.
Bellerin beleeft een goed seizoen en is vooral aanvallend een nachtmerrie voor de tegenstander.
Als hij nou eens hard kan worden en kan verdedigen zoals Gary Neville dat kon dan hoort hij bij de beste backs ter wereld.

Bolt start, op de 100 meter of meer, altijd minder snel dan zn concurrenten. Dus eerst even kijken naar die concurrenten van bolt en dan weten we hoe snel die is. Lennon en walcott zullen ook wel sneller zijn. Niettemin wel gunstig om een snelle back te wezen

Tja, Bolt heeft ook een slechte start. Zie je bij al zijn sprints zowat. De eerste 50 meter ligt die achter en daarna knalt hij ze voorbij.

Bellerin is wel echt abnormaal snel. Schijnbaar ook gewoon sneller dan Walcott en dat had ik niet voor mogelijk gehouden. Nu nog leren verdedigen.

14 april 2015 om 15:16

Iedereen doet hier zo denigrerend (nu ja, ze minimialiseren de 'prestatie' over Bellerin wegens Bolt's die 'slechte start'.

Men vergeet wel dat Bolt een topsprinter is, de beste ter wereld. Voor Bellerin is sprinten slechts een bijzaak, hij moet voetballen. Ik vind dit wel een ongelofelijke prestatie, echt wel handig, je weet gewoon dat hij z'n man zal terughalen als hij gepasseerd wordt.

14 april 2015 om 16:51

Ja heb je ook gelijk in. Het is ook abnormaal snel. Hopen dat hij verdedigend ook nog stappen gaat zetten.

Ik kan me trouwens nog steeds niet indenken dat Bellerin sneller is dan Walcott. Walcott zie je wel eens iemand er finaal uit sprinten (uit bij Shakhtar is het mooiste voorbeeld) en dit zie ik Bellerin niet zo doen. Ook Ox komt sneller over op mij haha.

14 april 2015 om 20:31

Je zou het inderdaad niet zeggen. Maarja, zo is Mertesacker niet de allerlaatste, da's ook bizar, en Ozil is blijkbaar ook enorm snel.

Dit is niet zo bijzonder. Bolt is namelijk een langzame starter. Bolt is wereldtop, maar er zijn genoeg sprinters die de eerste meters sneller zijn.

Zal ie wel niet vanaf stilstand hebben gedaan

13 april 2015 om 22:15

Arsenal doet dit soort tests op het trainingscentrum, reken maar dat het vanuit stilstand gemeten is.

14 april 2015 om 01:57

Dat zal best, maar het is alnog verdomd snel voor een voetballer.

Om het eerlijk te meten zouden ze dezelfde test met dezelfde omstandigheden moeten afleggen.

Als bolt niet 100m maar 40 meter zou moeten rennen zou hij sneller zijn waarschijnlijk. Dit is een onzin meting.

14 april 2015 om 16:51

Het is toch evengoed enorm snel voor zo'n jongen..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren