Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Cruijff: ‘Met dat vacuüm zit Ajax nu nog, samen aan de oplossing werken’

Laatste update:

Johan Cruijff was afgelopen week een veelbesproken naam bij Ajax, maar zelf kreeg de voormalig topvoetballer weinig mee van de spanningen die zijn ontstaan bij de Amsterdamse club. Cruijff maakt zich ondertussen overigens totaal geen zorgen over de situatie die is ontstaan bij Ajax.

/

“Net terug uit Afrika word ik geconfronteerd met de problemen binnen Ajax. Ik ben dus nog niet zo ver dat ik exact op de hoogte ben van wat er de afgelopen tien dagen binnen de club is gebeurd”, schrijft Cruijff in zijn column in De Telegraaf. Volgens de clubicoon is er weinig aan de hand bij Ajax, breken er steeds meer spelers uit de eigen opleiding door en stijgt het niveau van die talenten.

Het enige probleem, meent Cruijff, is dat er niet of nauwelijks ex-Ajacieden te vinden zijn die teruggehaald kunnen worden om het elftal een kwaliteitsimpuls te geven, zoals Frank Rijkaard in het verleden deed als middenvelder. “De erfenis van een periode waarin Ajax voor die posities veel spelers kocht en de opleiding voornamelijk verdedigers afleverde. Met dat vacuüm zit Ajax nu nog en zal er samen aan de oplossing moeten worden gewerkt.”

Ben je het met Johan Cruijff eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik heb het idee dat iedereen het heel leuk zou vinden als het weer drama was in Amsterdam, maar ik denk dat Ajax toch gewoon wel op de goede weg is en dat er soms een raar besluit doorheen glipt, daar kan ik wel mee leven. Maar volgens mij is het vooral de media die dit vuurtje stookt.

Overigens bedoel ik met 'op de goede weg' meer de opzet van de club, niet het spel van de laatste maanden. Dat drama heb ik even geen verklaring voor.

13 april 2015 om 08:59

Ik geloof dat Ajax echt wel mensen binnen hun gelederen heeft die dit probleempje op kunnen lossen. Cruijff hebben ze echt niet nodig, hij heeft geen idee wat er zich bij Ajax afspeelt en baseert zich op zijn theoretische kennis wat zijn revolutie betreft. In de praktijk heb je met mensen en gevoelens te maken en daar is hij duidelijk niet van op de hoogte.
Laat Frank nou eens lekker inkopen, die man gooit echt geen geld over de balk en kan heus wel versterkingen vinden voor 40 miljoen die niks af doen aan de Toekomst, maar uiteindelijk wel betere resultaten behalen

13 april 2015 om 09:39

Helemaal mee eens. Dat de media elke keer met een heel groot, negatief artikel over Ajax uitpakt maakt mij juist geruster. Als er echt iets gigantisch mis zat bij Ajax, had de media wel bij een verhaal gebleven. Ik had het gevoel dat ze nu meerdere losse vlodders afgeschoten hebben richting Ajax. In een week tijd heeft iedereen bij Ajax de zwarte piet toegespeeld gekregen, daar zat geen enkele lijn in. Als er echt ergens iets fout zat, was dat anders geweest. Dan hadden ze telkens over hetzelfde onderwerp door kunnen gaan..

Er staat idd een belachelijk goede lichting te trappelen, alleen kunnen die op dit moment het 1e nog niet dragen... Verder is het idd niet zo moeilijk allemaal, Overmars moet alleen stoppen met het halen van middelmaat. Sinkgraven is een prima aankoop, Gudelj is ook een goede speler, maar ze moeten zich richten op andere postities.

13 april 2015 om 09:51

Even voor de duidelijkheid: Overmars heeft het echt heel erg goed gedaan de afgelopen jaren. Alleen Duarte is een echte miskoop, maar daarna houdt het op. Hoesen, Sana, Sigi, Poulsen, Babel, Schone, Moisander, Cillessen, Serero zijn sowieso hun geld wel waard geweest. Van der Hoorn, Viergever, Sinkgraven en Milik moeten zich nog echt bewijzen, maar ik heb sowieso ook niet het gevoel dat het echte miskopen zijn. Dat Van der Hoorn zich nog niet helemaal bewezen heeft, betekent namelijk niet dat hij al definitief een miskoop is. Cillessen en Serero hebben ook twee jaar weinig gespeeld voordat zij echt een basisplaats afgedwongen hadden. Daarbij moest er gekocht worden om daar een goede dubbele bezetting te hebben en Van der Hoorn was een van de logische namen. Overmars heeft juist heel puik werk geleverd, omdat er nauwelijks miskopen bij zitten. Alleen met huren was hij een paar keer niet gelukkig, maar al met al is hij een verademing ten opzichte van zijn laatste paar voorgangers die Luque, Sulejmani, Mido, Oleguer, Roger, Atouba, Tainio, Wielaert, Lindenberg, Cvitanich, Verhoeven, Oguraru, Urbaiz etc naar Amsterdam haalde.. Probleem is hoogstens dat hij te weinig risico durft te nemen en er daardoor ook minder snel een volgende Suarez of Huntelaar tussen zit, maar ik heb het gevoel dat Overmars zich daarin ook steeds meer ontwikkelt.

13 april 2015 om 11:27

Inderdaad! En Duarte is dan voor 2,5 miljoen gehaald, die krijgen we er nu ook nog voor. Overmars heeft ook fouten gemaakt en zal die blijven maken, maar die ruimte moet er ook zijn. Hij zal steeds bedrevener worden als we hem die ruimte geven. Bovendien is hij niet alleen verantwoordelijk maar het hele technische hart.

Van der Hoorn wordt veel te snel afgeschreven en doet het bovendien prima de laatste tijd. Het lijkt erop dat die aankopen ook even moeten wennen en er dan pas echt hoeven te staan. Ook een lange termijn visie, maar dat ontbreekt het aan veel vz bezoekers.

Ik denk dat Sinkgraven echt een top aankoop is, ik kan nu al enorm genieten van hem. We hebben het voordeel dat hij er straks al een half jaartje zit, bij PSV moeten ze nieuwe spelers in de zomerstop inpassen.

Daarnaast koopt Overmars en co juist erg weinig om de jeugd de ruimte te geven, als ze dat wel deden kwamen van Rhijn, Veltman, Klaassen, El Ghazi, Blind, Anita, Kishna, Andersen ook niet zo makkelijk door.

13 april 2015 om 15:53

Welnee, gewoon Enorm beroerd gescout, pure middelmaat. Ook de spelers die boven worden genoemd... Hoesen, Sana, Sigi, Moisainder, vd hoorn, Viergever; Stuk voor stuk geen Ajax waardige spelers. Dat 'men' dat soort spelers nou goed genoeg voor Ajax vind, is precies het probleem. Alleen Schone vond ik van toegevoegde waarde, zeker omdat hij gratis was, Poulsen zelfde verhaal, Cillesen is een wereldtopper en Milik gaat ook wel goed komen. Maar hou aub op over die andere spelers zeg, met Zimling als absoluut dieptepunt...

13 april 2015 om 16:27

@bekkerz

Todat Cillessen ineens goed gaat presteren, dan is het een wereldaankoop. Dan hoor je de criticasters niet meer. Kan met van der Hoorn ook zomaar gebeuren en Viergever is een prima aankoop, noem mij een beter linksbenige verdediger die haalbaar is?

13 april 2015 om 15:49

Sorry hoor, maar loopt er niet al jaren in de jeugd potentiële toppers rond? Alleen het zijn steeds van die talenten die niet willen doorbreken, kijk naar de verdediging, geen één echte topper die een Alderwereld, Vertongen of Vermaelen heeft weten op te volgen.

13 april 2015 om 19:29

Er is zat, vooral keepers en rechtsbacks in overvloed. Riedewald wordt de Lcv, op linksback komt Savastano eraan, maar die is nú nog niet zo ver om van toegevoegde waarde te zijn voor het eerste, maar niet iedere 1e jaars A junior is dat. En Veltman hééft Alderweireld gewoon opgevolgd. Verder hebben we 5 rechtsbacks (tete meegerekend, maar misschien verhuist hij wel naar RCV mettertijd) onder contract staan en 8 of 9(!!) keepers.. Maar buiten al die jongens, moet je jezelf eerst afvragen of je over 2 jaar met een verdediging van gemiddeld 20 jaar moet gaan spelen, persoonlijk vind ik dat niet echt wenselijk.. Maar dat we genoeg potentie in huis hebben is wel duidelijk..

Ajax moet volgend seizoen gewoon is stoppen met het opstellen van types zoals boilesen/siggi die geen pepernoot raken en er af en toe is wat jeugd in knallen. Die spelen teminste nog met wat risico en niet alle ballen breed.... Een fysiek sterke verdedigerr en een speler die het het team kan begeleiden is ook een must have voor volgend jaar wat was zaterdag weer een drama.

13 april 2015 om 08:54

Nou speelt Boilesen 'zo nu en dan' nog wel met wat risico, me dunkt.

13 april 2015 om 15:50

Denk dat het niet zal veranderen zoland De Boer er zit, prima werk heeft die vent afgeleverd, echter hij blijft te veel vast te houden aan zijn 'lievelingen'.

Ajax is nu 5 jaar na de Cruijff revolutie. Welke talenten bedoelt hij dan als hij zegt er breken talenten door die beter zijn dan de talenten van 5 jaar geleden.
Tot wanneer kan Cruijff blijven zeggen dat het verleden alle schuld is? Wanneer kan de Cruijff revolutie dan verantwoordelijk gesteld worden?

13 april 2015 om 09:17

dat kan niet , dat is nou net het probleem . ze zijn daar nou al jaren aan het roepen dat er toch zo'n geweldige talenten aankomen maar niemand ziet ze . ajax wordt gedragen door spelers die ze ergens anders opgehaald hebben . Tuurlijk is ajax de ploeg waarvan de meesten de stap naar het betaald voetbal gemaakt hebben maar veelal zijn die spelers ook bij hun nieuwe ploegen alleen maar veldvulling . middelmaat . maar als je daar wat van zegt dan ben je een " hater " zogenaamd . ajax heeft 1 probleem : ze blijven hangen in het verleden doordat ze zoveel " eigen " mensen terughalen . een paar eigen mensen is leuk en aardig , maar je krijgt nooit een frisse wind erbij . als je iemand vraagt wat het veelgenoemde " systeem " van ajax is kunnen ze je geen antwoord geven .

13 april 2015 om 09:27

Ik ben het wel gedeeltelijk met je eens op teveel eigen mensen. Als je deze teveel hebt waait er zoals je zegt geen nieuwe frisse wind door, je krijgt dus nooit geen neutrale nieuwe blik op het beleid. Maar je zit ook meteen met een ander verwachtingspatroon. De mensen van vroeger denken bij Ajax aan het Europees meespelende Ajax, terwijl dat nu totaal niet meer van toepassing is, nergens in Nederland.

Je kunt stijf vast houden aan jeugd maar de reden dat bv Salzburg wel europees presteerd komt mede door ervaring en laat je nou net geen ervaring in de jeugd hebben.

13 april 2015 om 09:20

Ben je dan zo eager dat je met jouw clubje weer als vanouds met 5-0 een pak op de broek krijgt. Just kidding

Ik denk dat je daar in de komende twee jaar pas zicht op hebt. Een kwaliteitsimpuls in de jeugd betaalt zich pas op lange termijn uit. Als je goed kijkt is van de lichting Klaassen alleen hij uiteindelijk doorgebroken. Klaassen stamt nog van voor de Cruijff-revolutie. Je moet eigenlijk nu gaan kijken van jongens die nu 16/17/18 jaar zijn. Wat loopt daar tussen en hoe verhoudt hun kwaliteit zich met dat van vijf jaar terug.

Imo zijn Kishna, Bazoer en El Ghazi dan ook geen graadmeter (behoudens dat zijn zij ook pas op latere leeftijd bij Ajax binnengekomen en is hun opleiding grotendeels aan andere clubs te danken). Zo'n jongen als Donny van de Beek en andere jongens uit zijn generatie zijn een redelijke graadmeter denk ik. En daar kan je pas iets over zeggen als hij/zij twee jaar in Ajax 1 speelt/spelen. Pas dan kan je zeggen of de Cruijff revolte geslaagd is geweest. Dus nog 3 tot 4 jaar geduld.

13 april 2015 om 09:39

Ik vraag mij af, Van den Beek en Nouri spelen beiden al jaren in de opleiding en beiden zijn altijd grote talenten geweest. Als ze daadwerkelijk zulke grote talenten zijn zouden ze hoe dan ook debuteren en doorbreken bij Ajax, wat voor mij een reden is om de 'cruijf revolutie' als een irrelevante factor te bestempelen. Immers, wereldtalenten breken altijd door en hebben ze ook altijd gedaan (sneijder, Vdvaart). Zou het niet gewoon kunnen liggen aan het feit dat er een slechte lichting is geweest, zoals PSV zo'n 7 jaar lang heeft gehad?

13 april 2015 om 09:58

Nee denk het niet; bij Ajax is eigenlijk sinds Sneijder geen echt groot talent doorgebroken. Sneijder en van der Vaart was ook niet structureel. Dus je moet het ook over een langere periode structureel bekijken.

13 april 2015 om 11:41

Klaassen, Van Rhijn en Veltman van voor de revolutie. Blind en Anita migen daar ook nog bij. Sinds de revolutie is er tot nu toe nog geen eigen jeugdvdoorgebroken. Maar je bent ook pas 5 jaar verder.

13 april 2015 om 12:11

Precies wat ik zeg dus.

13 april 2015 om 19:45

@ y0,

Vd Beek werd helemaal niet jarenlang als toptalent gezien, die is pas vanaf de B2 echt grote stappen gaan zetten (2 jaar geleden). En guess what, dát was het jaar dat alle old-school opleiders eruit gewerkt waren en de aanpak van teambelang naar individueel belang is omgezet. Toeval? Absoluut niet! Nouri was in de Fjes al een topper van buitencategorie, die had het idd ook zonder Cruijff revolutie wel gered, maar juist jongens als van de Beek komen, mede dankzij de individuele begeleiding, nu bovendrijven, dat heeft ie zelf letterlijk zo gezegd. Eerder had hij al veel aan Bergkamp (destijds trainer bij zijn ploeg), die liep toen op de zaken vooruit en is élke wedstrijd 1 op 1 met vd Beek bezig geweest, dat zag je écht terug in de B2.

13 april 2015 om 09:21

Andersen, El Ghazi, Kishna, Riedewald en Klaassen bijvoorbeeld

13 april 2015 om 09:23

Kortom genoeg talent bij Ajax. Niet allemaal op de toekomst geboren maar zijn leuke spelers voor de toekomst. Als Ajax met zo matig spel 2e kan worden zie ik het positief in, het kan allemaal namelijk nog veel beter!!

13 april 2015 om 11:10

Kijk voor de gein eens naar de selectie van 5 jaar geleden.
De "eigen jeugd" van destijds was toch echt wel een stapje verder dan de "huidige" talenten.

13 april 2015 om 09:23

Ze verschuilen zich maar als te graag in Amsterdam. Overal is wel een excuus voor te verzinnen.

Maar de oudste jeugd van 3-4 jaar terug had je nu terug in het elftal moeten kunnen zien. Voorheen braken er ook jochies van 17 en 18 door (Vd Vaart, Bergkamp, Kluivert, De Jong etc). Nu hebben ze Bazoer als enige en die is ook nog eens extern gehaald. Ik bedoel te zeggen; ze geven allemaal zoveel op van vd Beek, Cerny, Noeri etc.

Een Zivkovic die zich een jaar moet aanpassen aan de Ajax-stijl. Poe-poe... Net of het voetbal van Ajax zo revolutionair is. Twente, Feyenoord bijv. spelen ook met 3 spitsen, niets minder dan Ajax. Waarschijnlijk spelen die ploegen aanvallender dan Ajax.

De Boer is met 4 titels inmiddels een heilige in Amsterdam. Maar zijn type voetbal is verre van Ajax-waardig. En daar zitten de frustraties, zeker als goals en resultaten uitblijven !

13 april 2015 om 09:26

Ajax heeft teveel punten laten liggen tegen de kleintjes en gewoon een matig seizoen en dan nog tweede worden. Poepoe tis me wat

13 april 2015 om 09:30

Maar volgens mij moeten Ajax en PSV naar plek 1 streven. Ook al heb je een zaadseizoen.

13 april 2015 om 09:32

Deden ze ook maar helaas kun je niet elk jaar kampioen worden

13 april 2015 om 11:32

Nee hoor! Voordat je dingen veranderd hebt ben je ook een paar jaar verder. Ajax heeft geinvesteerd in faciliteiten, Fte's etc. Die mannen moeten weer ingewerkt worden. Voordat je dat op orde hebt ben je ook zo 2-3 jaar verder, nog steeds trekt Ajax allerlei specialisten aan.

Zo kwam recent Simon Tahamata weer terug, de oude techniek trainer. Vorig jaar hebben ze pas het rouleren van jeugdtrainers doorgevoerd, een van de speerpunten van het plan.

Het gaat er niet om of het revolutionair is, spelers moeten in de jeugd al een voorsprong krijgen door het spelletje te kennen. Dat komt omdat we in eerste de toppers maar een paar jaar hebben en de doorstroom groot is, daarom moeten ze er snel staan en dan helpt het als ze in ieder geval tactisch niet falen.

13 april 2015 om 12:22

@acers.
Ajax heeft dan weliswaar teveel punten laten liggen tegen de "kleintjes" daarintegen hebben ze weer teveel gekregen tegen de "groten"

13 april 2015 om 10:00

Hier wil ik wel even op reageren want het draait niet om het eerste elftal ? dat is volgens mij het vlaggenschip voor de 50.000 mensen die er elke week zitten en hun dure geld betalen en niet om al 2 jaar te kijken naar tikkie terug tikkie breed en keeper staat vrij , en El Ghazi en Kishna hebben nog de oude opleiding gevolgd en die moeten het nog leren praat toch geen onzin man die hele revolutie heeft ons sportief nog geen steek verder gebracht en dat volgens Cruijff Ajax weer de Europese (sub) top moet bereiken zou ik maar niet al te serieus nemen want dat kan gewoon niet meer , we kunnen niet meer op tegen de gevestigde landen en die slag ga je nooit meer inhalen alleen al de tv gelden zijn al groter als onze begrotingen dus waar praat je over .
En dat de ploeg van de Boer geen fatsoenlijke pot op de mat kan leggen ligt wel degelijk aan de trainer hij laat ze zo voetballen dat balbezit daar hebben wij de spelers niet voor Ajax heeft geen Iniesta , Messi of een Xavi die dat wel kunnen .

13 april 2015 om 10:59

Ajax geen warm hard toe dragen daar kun je je wel eens in vergissen ik heb al ruim 25 jaar een seizoenskaart , en ik heb totaal niets tegen Cruijff en over zijn kennis van voetbal al helemaal niet maar als hij onzin uitkraamt zoals hij toen zij dat Ajax weer de Europese (sub)top moet gaan halen dan neem ik hem niet echt serieus , dus ik zit helemaal niet verlegen om een duimpje maar ik wil gewoon voetbal zien en dat die revolutie 4/5 jaar duurt man hou op er gaan nu weer 2 14/15 jarige weg bij Ajax naar Engeland dat is gewoon het probleem ze gaan gewoon op zulke jonge leeftijden weg daar is bijna niet tegen op te boksen daar zou de Uefa of Fifa is iets tegen moeten doen maar zolang dat niet gebeurt blijft dat maar doorgaan ik zie ook graag eigen jeugd maar het is een utopie om te denken dat je dat lukt in deze tijd , Louis v Gaal is dat gelukt in de jaren 90

13 april 2015 om 12:54

Ik zeg ook niet dat we het niet goed doen maar als ik lees dat er weer 2 weg gaan die net 14/15 jaar zijn dat stemt mijn dat niet vrolijk en ik ben met je eens dat ze gewoon moeten doorgaan want daar is Ajax groot mee geworden door spelers op te leiden alleen ik hoop dat je gelijk krijgt dat ze weer aansluiting gaan vinden met in ieder geval de subtop dan ben jij de eerste die van mij bericht krijgt want dat zou ik al super vinden , maar er zal toch ook wat gedaan moeten worden dat er geen spelers meer onder een bepaalde leeftijd naar het buitenland gaan , want ik gruwel van al die koopclubs die zelf nooit wat opleiden en links en rechts alles wegkopen wat maar een beetje kan voetballen .

13 april 2015 om 20:24

Waar lees je dat en op wie doel je sloep? Ik ken die lichtingen vrij goed, maar kan nergens vinden dat er 2 spelers naar Engeland vertrekken!

13 april 2015 om 09:42

Feijenoord1k2,

Zal alleen een heel klein stukje uit "de fluwelenrevolutie laten zien, waardoor het misschien wat duidelijker wordt voor je dat we hier wel over mensenwerk praten:

Slachtoffers
1. technische staf Martin Jol 6 december 2010
2. Cock Jol 6 december 2010
3. Michael Lindeman 6 december 2010
4. algemeen Directeur Rik van den Boog 1 juni 2011
5. RvC- / Bestuur Coronel Uri Coronel 6 juli / 28 november 2011
6. Joop Krant 6 juli / 28 november 2011
7. Cor van Eijden 6 juli / 28 november 2011
8. Frank Eijken 6 juli 2011
9. Jan Haars 6 juli 2011
10. hoofd Jeugdopleiding Jan Olde Riekerink 25 juni 2011
11. jeugdtrainer Robin Pronk 1 oktober 2011
12. coördinator bovenbouw Edmond Claus 20 oktober 2011
13. algemeen Directeur a.i. Martin Sturkenboom 9 februari 2012
14. technisch Directeur a.i. Danny Blind 9 februari 2012
15. medische staf Jos Kortekaas per 2012/13
16. Edwin Goedhart per 2012/13
17. René Wormhoudt per 2012/13
18. Piet Bon per 2012/13
19. Niels Wijne per 2012/13
20. Mark Rekers per 2012/13
21. rvc ten Have Steven ten Have 26 maart 2012
22. Paul Römer 26 maart 2012
24. Edgar Davids 2012
25. Marjan Olfers 2012
26 hoofd Jeugdscouting Hennie de Regt 2012
27. commercieel Directeur Henri van der Aat 1 januari 2013

Je ziet dat het echte werk niet in 2010 maar eigenlijk pas in 2012 kon beginnen, maar jij doelt op de doorlooptijd van vijf jaren.

Die begon ongeveer in augustus 2011, dus volgend jaar zijn de vijf opleidingsjaren voorbij en dan zal je bijvoorbeeld Nouri in het eerste zien binnenstromen.

Alles verloopt nog steeds volgens planning, maar zoals Johan al aangaf zit je nu nog in de overgangsfase.

Heb er alle vertrouwen in dat alles goed komt.

13 april 2015 om 09:54

Uitstekende reactie. En inderdaad, alles ligt op schema. Voorlopig gebeurt alles zoals het ons belooft was.

13 april 2015 om 11:35

Behalve dat, er worden nog steeds wijzigingen doorgevoerd, Simon Tahamata komt er weer bij, rouleren van jeugdtrainers (onder het mom; teams debuteren niet, spelers wel). Voordat die investeringen eruit komen zijn we wat jaartjes verder, maar dan staat er wel een stevig fundament.

13 april 2015 om 09:52

Wat voor kalender heb jij? 5 jaar na de revolutie?

13 april 2015 om 11:36

El Ghazi, Kishna, Tete, Nouri, Donny van (de) Beek, Cerny, Riedewald, Muric. Om er maar even een stel op te noemen. In principe kun je ook de hele A1 van nu opnoemen aangezien dat stuk voor stuk groeibriljantjes zijn.

13 april 2015 om 13:08

Van dat lijstje zijn alleen El Ghazi en Kishna al door gebreken en mag Riedewald wel eens opdraven. De rest heeft nog nooit of nauwelijks in Ajax 1 gespeeld. Kortom zijn nog niet door gebroken en kan je (nu) nog onmogelijk als succesvol bestempelen.
Overigens is dat ook nog helemaal niet erg. Vooraf is aangekondigd dat er zeker 5 jaar voor nodig zou zijn om de opleiding weer op niveau te krijgen. De eerste wijzigingen van de fluwelen revolutie zijn pas eind 2010 ingezet. Terwijl er zelfs eind 2012 nog altijd wijzigingen door gevoerd zijn. In het meest negatieve geval is de revolutie pas 4 jaar geleden begonnen en pas sinds 2/3 jaar echt in stelling gebracht. We zullen met z'n allen dus nog even geduld moeten hebben. Helaas is dat voor sommigen te lang en halen ze er voldoening uit om een lange termijn project al voortijdig af te schieten.

Maar das toch logisch........

Alweer wordt de schuld ergens anders gelegd.

Frank de Boer werd kampioen met de selectie van Jol.

De financiele restauratie door vd Boog leverde al in 2011 resultaten.

Er is dus de afgelopen 4 jaar goed verkocht en gespaard. Er is een sterk verjongde selectie.
Er staat de beste nederlandse trainer na van Gaal.

Kortom het perspectief is zeer positief, de boer werkt aan een ingespeeld team voor volgend seizoen.

Alleen dat geleuter dat het met eigen jeugd moet gebeuren is niet meer van deze tijd.
De rijkste club met het grootste stadion, kwestie van goed managen en je wint 70% van de competities.

Ajax is hard op weg om volgend seizoen top te presteren. Veel concurrentie en veel aanwas. Brede selectie en dubbele posities, met de beperkte middelen (tov Europese top) echt op de goede weg.

13 april 2015 om 12:28

Juist!! En de selectie blijft ook bij elkaar, dat is jarenlang nooit voorgekomen.

Waarom is hij niet op de hoogte van wat er binnen ajax speelt? Iemand met verantwoordelijkheidsgevoel zou toch moeten weten wat er speelt in een organisatie om het te kunnen oplossen.

13 april 2015 om 16:29

Hij is betrokken niet verantwoordelijk. Hij kan nu juist, doordat hij minder direct betrokken is, mooi van een afstand objectief bekijken waar de pijnpunten liggen. Goede zaak juist. Hij gaat nu uitzoeken wat er aan de hand is en zal op basis daarvan adviseren.

Ik weet niet waarom Ajax zit te wachten op de oud Ajacieden. Die jongens kijken alleen maar naar het financiële plaatje waardoor ze geen interesse om terug te komen. Een stelletje arrogante gasten. Bij hun afscheid zeggen van " ik kom zeker weer terug bij Ajax". Ze mogen voor mij part wegblijven.
Ajax moet gewoon een paar spelers kopen die de jonge jongens op sleeptouw nemen. We hebben mannen als v.der Vaart, Huntelaar en nog een paar andere niet nodig. Johan Cruijf geeft het al aan die jongens hebben geen zin om terug te komen dus moet je verder kijken

De belangrijkste personen van een club zijn de fans, de supporters. De club is van hen. Het interesseert me dus geen moer wat Cruyff vindt. Wij (de fans) willen een goed Ajax met topprestaties (nationaal en internationaal). De fans zijn dus belangrijker dan Cruyff, zo simpel is het.

Cruyff is compleet de weg kwijt. Als ik het goed begrijp gaat hij er voor zorgen dat oud-spelers weer terug keren en gaan die oud-spelers Ajax naar een hoger niveau tillen. Cruyff ziet door de bomen het bos niet meer maar gaat wel werken aan de oplossing. Het is niet de eerste keer dat Cruyff gebakken lucht verkoopt, de goede man is verantwoordelijk voor de complete organisatie en durft met droge ogen te beweren dat hij niet weet wat er bij Ajax speelt.

14 april 2015 om 00:30

Werk jij bij Ajax? Werk je soms bij een andere BVO? Heb jij seizoenenlang op eredivisie niveau gevoetbald? Nee? Wel jammer eigenlijk want gezien je comment zou je best een aanwinst kunnen zijn voor dit huidige Ajax en misschien kun je zelfs Cruijf nog even de les lezen over hoe het 'spelletje' en elkaar zit. Serieus kerel als je al voor Ajax bent, ga iets doen met je leven dan je sneue verbale diarree hier op voetbalzone te zetten. Bah!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren