Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Ödegaard wekt ergernis: 'Hij wil alleen maar met Ronaldo voetballen''

Laatste update:

Martin Ödegaard is misschien wel het grootste talent van de wereld en kon na zijn zestiende verjaardag alle kanten op. Het Noorse supertalent koos voor een lucratief contract bij Real Madrid, maar komt in Spanje nog niet in aanmerking voor het eerste elftal. Ödegaard zit bij de selectie van Real Madrid Castilla, maar is zijn basisplaats kwijt en zat de afgelopen twee duels op de bank.

/

Coach Zinedine Zidane vindt Ödegaard een speciaal talent, maar de aanvallende middenvelder 'klikt' niet met zijn ploeggenoten. Zijn medespelers kunnen de Noor maar niet vinden en sloegen hem na een paar wedstrijden zelfs bewust over, schrijft AS. Ödegaard doet niet veel moeite om beter in de groep te komen liggen; hij weigert om met het tweede elftal te trainen en meldt zich alleen in de aanloop naar wedstrijden bij de groep.

Ödegaard sprak bij zijn transfer af dat hij in ieder geval vijf dagen per week zou meetrainen bij het eerste elftal. Zidane heeft het toptalent en zijn vader al proberen te overtuigen om van deze clausule af te zien, zodat Ödegaard beter aan zijn ploeggenoten bij Real Madrid Castilla kan wennen. De middenvelder voelt daar echter niets voor en wil bij het vlaggenschip blijven trainen.

Dat zorgt weer voor ergernis bij de spelers van Real Madrid Castilla, die van mening zijn dat Ödegaard een 'ongeïnteresseerde indruk' maakt. Volgens de talenten van het tweede elftal van de Koninklijke wil Ödegaard 'alleen maar met Cristiano Ronaldo voetballen' en geeft hij niets om de prestaties van Real Madrid Castilla. Zonder Ödegaard werden de laatste twee competitieduels overigens gewonnen, nadat er daarvoor vier keer op rij was verloren.

Martin Ödegaard had niet naar Real Madrid moeten gaan

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

verwacht die jongen dat hij gelijk in de basis zou staan bij het eerste? Als hem dat was verteld snap ik dat hij naar real is gegaan.

8 april 2015 om 09:47

Tuurlijk is hem dat niet verteld. Maar in de tekst komt naar voren dat er wel een clausule was afgesproken waarin hij gegarandeerd werd op een trainingsplek tussen Rm1. Was niet zo handig van RM, een topclub moet dit toch zien aankomen? Zeker als er miljoenen euro's mee gemoeid zijn...

8 april 2015 om 10:03

Juist. Als die afspraken staan dan moet er daarna niet zielig over gedaan worden door welke trainer/speler/club.

8 april 2015 om 16:41

Dat is gewoon ingecalculeerd. Als dat hetgene was waar ze hem op binnen konden halen was dat een makkelijke belofte. Eerder naief van Odegaard dat hij dacht dat real dat ook zou nakomen.

8 april 2015 om 17:56

Real komt deze afspraak na, traint gewoon dagelijks met Real Madrid 1 mee hoor?

Hij had naar dortmund moeten gaan daar hebben ze geweldige jeugd

8 april 2015 om 10:10

Wat een onzin.
Dordmund heeft een zeer slechte jeugd opleiding.
Daarom zit hun elftal ook vol met aangekochte spelers.
Real Madrid heeft 1 van de beste jeugd opleidingen ter wereld met Zidane als coach.
Odegaard moet zich gewoon niet gedragen als een popstar anders kan hij een goede preek van Pepe verwachten.

8 april 2015 om 10:33

Vertel mij van de basisspelers wie er uit eigen jeugd komen. Dan kom je er op hoeveel uit? Eentje?

8 april 2015 om 10:33

Daarom zit in het elftal van real madrid heelmaal niet vol met aangekochte spelers.

8 april 2015 om 10:44

Kijk maar in de Pl hoeveel spelers uit de jeugd van Real Madrid spelen of in de PD.
Real Madrid heeft spelers gebracht zoals Mata,Negredo,Soldado,Parejo etc.
Dat Real Madrid niet zo heel veel gebruik van maakt betekent niet dat ze er niks van kunnen.
En bij Real spelen 7 jongens uit de jeugd opleiding bij het 1ste elftal.
Jese,José,Carvajal,Casillas, Arbeloa,nog een paar middenvelders en ook nog Morata die waarschijnlijk volgende seizoen terug keert.

8 april 2015 om 10:52

Mijn fout basis spelers bedoelde je natuurlijk.
Dan kom je uit op 2 Jese was vorige seizoen op de goeie weg om een basis speler te worden maar Atletico zag dat niet zitten en moest dus de been van Jese breken.

8 april 2015 om 11:29

Mata? Negredo? Gaan we nu alle spelers van Valencia opnoemen? Ik snap best dat je dan gaat noemen dat ze de Castilla en dergelijke hebben doorlopen. Maar in het geval van Mata speelde hij 0 wedstrijden in het eerste. Dan vind ik dat je als Valencia zijnde het risico nam en wint met gokken. Het is zo goedkoop scoren. Maar dat is mijn mening. Er zullen er ook genoeg zijn die je argument wel terecht vinden, die respecteer ik ook.

8 april 2015 om 11:37

Ze zijn opgeleid in Madrid.
Net zoals Bazoer opgeleid is bij psv en El Ghazi bij Sparta Rotterdam.

8 april 2015 om 11:46

Reus, Gotze, Grosskreutz

8 april 2015 om 11:58

Spelers jeugd van Valencia noemen omdat ze daar de kans hebben gekregen in het eerste.. dat noemen ze de jeugd een kans geven. Dit heeft helemaal niets met het opleiden te maken.

Iemand die 15 jaar gezeten heeft in de jeugd bij een club is in jouw ogen niet opgeleid door die club als een andere club hem koopt en wel opstelt in de basis.

Als je zo scheef wil kijken kan je Ronaldo ook wel eigen jeugd noemen omdat hij bij Madrid record naar record breekt...

8 april 2015 om 12:06

klopt. de duitse juegd is vaak niet goed.
Nederlandse jeugdelftallen winnen bijna altijd van de duitse jeugdelftallen. wel weet ik dat FC. Koln een uitstekende opleiding heeft.

we mogen trots zijn dat het niveau in de jeugd hoog is in Nederland. het is al snel georganiseerd voetbal en tactisch zijn we heel sterk. maarja, mentaliteit en het fysieke laat nog te wensen over. dat is ook echt zo.

8 april 2015 om 13:31

Mata heeft de meeste jaren in de jeugd bij Real Oviedo gespeeld. Is pas toen hij 15 was naar Madrid gekomen en hier nooit door gebroken.

Negredo was 20!!! toen hij naar Real Madrid B ging. Heeft nooit in het eerst van Madrid gevoetbald.

Soldado heeft inderdaad een aantal wedstrijden in het eerst van Madrid gespeeld maar is pas door gebroken bij Getafe.

Parejo heeft wel geteld 5 wedstrijden in het eerste van Madrid gespeeld en is nooit helemaal door gebroken.

Carvajal is pas door gebroken bij Leverkusen.

Of te wel de enige speler die dankzij Real Madrid door gebroken is dat is Casillas. De andere spelers zijn juist door gebroken door weg te gaan bij Madrid.

8 april 2015 om 15:35

Sahin, Gotze, Reus zijn zomaar enkele spelers uit de jeugd van Dortmund die me te binnen schieten.

Achteraf makkelijk praten, maar ik zei het daarvoor al. Hij had sowieso niet naar Madrid moeten gaan, voor zijn carriere was een tussenstop bij wat mindere clubs beter geweest. Normaalgesproken zou hij dan toch wel in de absolute top uit komen.

Maarja, wij hebben makkelijk praten. Wat zouden wij doen als we in een keer zo veel konden verdienen? Dat is een vraag die we hier op Voetbalzone vaak voor het gemak overslaan heb ik het idee.

8 april 2015 om 09:56

Tuurlijk zouden wij hetzelfde gedaan hebben als je die Bedragen hoorde wat Real aanbood. Wat ik dan niet snap van die jongen waarom niet gewoon een maand met het 2de vol trainen om aan ze te wennen en dan kan je daarna met het eerste een aantal dagen in de week meetrainen. Daar wordt je zelf ook alleen maar beter van en kom je eerder in aanmerking van het eerste. Maar op deze manier vergooit die jongen zijn eigen toekomst toch jammer dat die jongen geen familie heeft die hem dat duidelijk kan maken.

8 april 2015 om 09:59

Jep, helemaal mee eens. Het is vooral de zaakwaarnemer en familie die deze jongen in bescherming moeten nemen. Hij is nog heel jong, dus op zich best begrijpelijk dat hij naast zijn schoenen gaat lopen. Maar dan moet er wel iemand zijn die hem op het rechte pad houdt en aanspreekt op zijn (wan)gedrag. Treurig om te lezen dat dit (nog) niet is gebeurd.

8 april 2015 om 10:32

@ sebas:

Van die jongen snap ik ook wel weer dat wanneer je betaald krijgt als een eerste elftalspeler, je daar zelf in gaat geloven. En dus ook niet genoegen neemt met het laten varen van gemaakte afspraken.

8 april 2015 om 10:53

Is inderdaad ook deels zijn mentaliteit. Sowieso, ikzelf zou ook nar Madrid zijn gegaan met zo'n aanhod, echter zou ik zeker luisteren naar iemand als Zidane. Trainen met het eerste is geweldig, maar als ik me wedstrijden bij Castilla speel en ik me daar moet bewijzen, dan ga je toch gewoon ook daar mee trainen? Als hij vanaf het begin eerst met Castilla was gaan trainen (en dan 1x per week met het eerste) dan had hij zn debuut al gemaakt in et eerste

8 april 2015 om 10:58

Hoewel ik op basis van mijn beperkte visie en informatiebronnen dit totaal niet zag zitten, lijkt het me absoluut te vroeg om conclusies te trekken. Wel een opmerkelijk verhaal natuurlijk, maar zeker geen hek van de dam

8 april 2015 om 12:01

Wat krijgt die nu betaald dan? Toen was er vaker sprake van een bedrag van 100.000 p/w, maar dat leek me grote onzin.

8 april 2015 om 12:27

Die geruchten gingen inderdaad wel maar zulk soort berichten worden door allerlei media overgenomen en zo lijkt het direct waar te zijn.

Het doorgaans goed geïnformeerde Bild had het over 2,25 miljoen per jaar maar geen flauw idee of dat wel/niet klopt. Hij hoeft zich als het goed is weinig zorgen meer te maken over zijn financiële toekomst.

8 april 2015 om 12:30

Hij verdiende niet veel minder dan Ramos geloof ik

8 april 2015 om 13:36

Ja dat is natuurlijk altijd de vraag. Maar hoeveel spelers die jong voor het grote geld gingen, zijn er wel niet gewoon mislukt. Terwijl hun leeftijdsgenoten die zich keurig hebben verder ontwikkeld, er nu veel beter voor staan, ook financieel.

Neem nu Babel en Drenthe bvb, die kozen op jonge leeftijd ook voor het grote geld in 2007 terwijl Witsel, Fellaini, Ivanovic, Joao Moutinho na dat U21 tornooi gewoon rustig verder timmerden aan hun carrière en nu niet alleen op voetbal gebied maar ook op financieel gebied, er veel beter voor staan.

Ik weet niet of het helenaal waar is , maar als het nu al begint dan moeten ze deze kleine man heel snel op de juiste plaats zetten. Overigens vind ik het wel een groot talent maar ik zie in Halilovic meer puur Talent.

8 april 2015 om 09:57

Halilovic bakt er overigens het hele seizoen ook al heel weinig van.

8 april 2015 om 10:12

Ja maar dat weet hij niet.
Hij heeft geen 1 wedstrijd van Halilovic meegekregen bij Barcelona maar weet toch dat Halilovic beter is.

8 april 2015 om 10:16

Barça B bakt er sowieso weinig van, dat speelt mee in de prestaties van Halilovic. Combinatie van een onervaren ploeg en het incapabele jeugdbeleid door de trainers en de mensen die hen aanstellen.

Hopelijk krijgt Ødegaard het niet te hoog in zijn bol. Ambitie is goed, maar als ik dit verhaal zo lees denkt hij precies hetzelfde als al die andere 16-jarige ventjes die geen geduld hebben.

8 april 2015 om 12:02

Jij hebt Odegaard zeker vaak zien spelen? Net zoals Halilovic.

Beetje blind wat roepen dit.

8 april 2015 om 12:06

Ik heb Halilovic vaak genoeg zien spelen.

8 april 2015 om 12:13

Odegaard niet dus. Hoe kun je dat concluderen dan? Daarnaast hoor en lees ik vaker dat Halilovic het helemaal niet zo goed doet.

Niet voor niets dat Odegaard zo hoog wordt aangeslagen en dat je van Halilovic veel minder hoort.

Man man man, 16 jaar. Goed geld verdienen en meteen sterallures. Die jongen komt er hopelijk niet en gaat finaal door de mand vallen. Als je zelfs het advies van een van de beste spelers ter wereld, en je coach notabene, in de wind slaat, stijgt het echt even te hoog in je bol.

8 april 2015 om 09:51

Inderdaad, helemaal mee eens! Is pas net 16 en gelijk doen alsof hij de koning is.

8 april 2015 om 09:52

Niet te snel concluderen

8 april 2015 om 09:53

Je hebt gelijk, enige slag om de arm die ik dan heb is 'als dit inderdaad klopt'. Beter?

8 april 2015 om 16:30

Beter

8 april 2015 om 09:55

Dit is wel kort door de bocht, Madrid doet beloftes maar kan/ wil die niet waarmaken, wie zit er dan fout? Er wordt hier gelijk maar geroepen dat hij sterallures heeft maar dat kun je onmogelijk beoordelen vanachter je pc op basis van dit stukje.

8 april 2015 om 10:00

Real doet beloftes, zeker. Maar je kunt als speler zelf toch ook wel begrijpen dat je moet investeren in jezelf om de top te halen? Als dat betekent dat je jezelf beter ontwikkelt, door gewoon (vaker) met je 'eigen' team te trainen, waardoor je een klik krijgt en beter je wedstrijdjes kunt spelen, lijkt me dat toch beter dan 5x per week een balletje trappen met Ronaldo. Van alleen trainen word je echt niet beter.

8 april 2015 om 10:04

@ Terzetter

Maar jij gaat er maar meteen vanuit dat wat deze roddelkrant zegt waar is, dus dat Odegaard inderdaad niets geeft om het tweede en sterallures heeft. De afspraak is gemaakt door Real en Odegaard, niet door Odegaard alleen.

8 april 2015 om 10:12

Real komt de afspraak gewoon na want hij mag trainen met de eerste. Maar als hij geen klik krijgt met zijn eigen spelers kan hij beter daar de helft van de tijd trainen en de andere helft bij de eerste. Hij moet ook snappen dat hij geen wedstrijden bij de eerste gaat spelen als hij zich niet bewijst bij de tweede. Dus lekker 2 dagen trainen bij de eerste met de grote sterren en de rest bij Zidane, ook geen kleine naam denk ik zo.

8 april 2015 om 10:20

Welkom in de wereld van media en voetbal. Waarheid komt nooit naar boven en spelers moeten het doen met het imago wat ze hebben. Dus vanachter pc concluderen is prima...zo krom is het gewoon. Deze jongen luistert niet naar zijn pa op zijn 16e, geen lieve jongen.

8 april 2015 om 10:28

Weet je wat het is, hij kon naar de top van heel Europa. Madrid heeft beloftes gedaan om hem binnen te halen, zonder die beloftes was hij mogelijk niet eens gekomen. Dan moet je nu niet opeens verwachten dat een 16 jarige die beloftes van die club maar vergeet en zonder slag of stoot met Madrid B gaat meetrainen. Ik snap echt niet dat mensen zo makkelijk over die gedane beloftes heen stappen.

8 april 2015 om 10:47

@jim87 lees even mijn reactie op een andere reactie. Een slag om de arm is gewenst, maar als dit waar is, dan is het toch ook gewoon ontzettend dom van hem? Real heeft die afspraak gemaakt om hem te paaien, maar als nu blijkt dat het niet op deze manier werkt bij Castilla, kun je 2 dingen doen. Hem bij het eerste zetten, maar daar zal hij niet spelen, of afzien/aanpassen van deze afspraak. Ik denk dat het puur voor zijn ontwikkeling veel beter is om je wedstrijden te spelen en ja, als hij dan kiest om dat links te laten liggen noem ik dat ontzettend dom.

8 april 2015 om 10:49

@rodg, daar gaat het ook niet om. Tuurlijk zijn die beloftes gedaan, alleen als je een beetje verstand hebt, dan denk je toch om je eigen ontwikkeling? Van trainen alleen wordt je geen topspeler. Dus als hij nu op de bank belandt of amper in het spel betrokken wordt, zoals dit artikel suggereert, dan ben je als speler toch dom om je zo vast te houden aan die afspraak? Dat gaat toch ten koste van je ontwikkeling? Je kunt het aantal trainingen bij het eerste op zn minst terugschroeven. Stilstaan in je ontwikkeling is na einde contract geen Real meer, je verder ontwikkelen tot een belangrijke speler in het B-elftal opent dan meer deuren lijkt me.

8 april 2015 om 10:08

Dubbelpost.

8 april 2015 om 10:14

Mes snijdt aan twee kanten. Real "lokt" Odegaard met oa deze clausule naar Madrid. Een blinde had nog zien aankomen dat Odegaard niet direct een basisplaats zal veroveren. Dan is het wel makkelijk als Madrid zijnde om nu te zeggen dat het beter is om met het 2e team mee te trainen. Lijkt me ook minder goed voor z'n ontwikkeling.

Anyway. AS bericht dus of het waar is, is een tweede.

8 april 2015 om 11:00

Madrid houdt zich ook aan de gemaakte beloftes, want hij traint met het eerste en speelt zn wedstrijden bij Castilla. Zidane is daar de coach en ziet dat spelen met Odegaard niet werkt en zet hem ernaast. Om Odegaard te helpen terug in de basis te komen, geeft Zidane hem een oplossing. Lijkt me sowieso slim om advies van Zidane op te volgen, maar hij vind het belangrijker om de ballen die Ronaldo het veld uit schiet op te gaan halen, ipv zo snel mogelijk sterspeler worden bij Castilla en zijn debuut te maken in het eerste. Ligt niet aan madrid, maar aan Odegaard zelf.

8 april 2015 om 15:22

Als het echt zo'n groot talent is maakt het niets uit of hij zn wedstrijden met t 2e speelt of continu traint met het 1e.
Denk dat hij er sowieso wel wat van leert.

Daarnaast krijgt hij als hij wat ouder wordt echt wel een leuke club waar hij een paar mln gaat verdienen. heeft dan toch 3 jr madrid achter zijn naam staan.

Daar is zelfs Drenthe financieel niet veel slechter van geworden.

8 april 2015 om 18:19

Ik bekijk het puur vanuit contractueel opzicht. Of het verstandig is kan je nu nog niet zeggen. Vind het sowieso onverstandig dat deze jongen naar Madrid is gegaan. Veel te grote stap. Maar geld biedt een hoop garanties.

8 april 2015 om 12:27

Hij komt van een club waar hij in het eerste speelde en heeft afgedwongen om 5 dagen mee te trainen met het eerste van Real Madrid. Ik kan mij heel goed inbeelden dat hij ook het denkniveau van de broekies van Castilla ontgroeit is, hij is misschien gewoon al vroeg volwassen.

8 april 2015 om 14:32

Uh hij is zelf juist een broekie meeste spelers van Castilla zijn 4/5 jaar ouder als hem

8 april 2015 om 15:02

maar ze spelen niet in het eerste en zijn geen international!

8 april 2015 om 16:38

Hij speelde in Noorwegen... Ik denk dat een Bazoer vele male beter is dan dit ventje. De reden waarom deze jongens in het 2e van real Madrid spelen is omdat zij 10x zoveel talent hebben dan andere spelers die in kleine competities. En Odegaard staat niet voor niets ernaast.

Ja dat krijg je als je zo'n clausule erin opneemt om die jongen maar aan je te kunnen binden, dan heb je daarna geen poot om op te staan. Kan me ook voorstellen dat ie met de A kern wil trainen, had bij alle andere clubs die voor hem in de markt waren ook gewoon met de A selectie meegetraind!

8 april 2015 om 10:04

Kan wel zo zijn dat die een clausule heeft maar als hij zelfs bij het 2e team momenteel niet basis staat is het natuurlijk idioot om mee te trainen met het eerste elftal, vooral voor zijn eigen ontwikkeling.

8 april 2015 om 10:25

Als Madrid zijnde moet je de verwachtingen naar en van zo'n jongen goed managen, zo simpel is het. Nu hebben ze gezegd je traint per week x keer met de A kern mee, als dat dan om welke reden dan ook minder is is het toch logisch dat de speler in kwestie daar niet blij mee is? Dan hadden ze of moeten zeggen je begint bij Real B en vandaar begeleiden we je naar de A kern maar ja dan had ie waarschijnlijk niet getekend dus hebben ze hem maar een worst voorgehouden waardoor de verwachting verkeerd gemanaged wordt.

8 april 2015 om 16:41

Het gaat er niet om of Real iets fout doet... want die houden zich gewoon aan de afspraken. Het gaat erom dat deze gozer door zijn koppigheid naast de pot piest. In het 2e kunnen ze hem niet meer luchten door zijn gedrag, wat zijn ontwikkeling niet ten goede komt. Als hij in het 1e wilt trainen heeft hij daar idd alle recht toe. Alleen moet je dan niet raar opkijken dat je over 5 maanden alleen nog maar ballenjongen bent.

8 april 2015 om 10:17

Zo eenc clausule geeft hem eigenlijk heel veel rechten en vrijheid binnen Real. Hij móet niet meetrainen met de eerste, hij mág. Als het dan niet gaat bij de tweede dan moet je toch luisteren naar je coach. Als hij wekelijks daar de sterren van de hemel speelt oke. Denkt hij nou dat hij een plaats bij de eerste gaat krijgen als hij maar blijft trainen en niet speelt? Wie moet hij uit de basis spelen? Selectie is breed genoeg met op dit moment betere voetballers op zijn positie dus ook rouleren met hem wordt t niet. Richt je lekker op Castilla en als het daar goed gaat kun je naar de eerste. Dan mag je niet alleen trainen met Ronaldo maar ook echte wedstrijden spelen.

Is totaal ook niet logisch om zo,n 16/17 joch bij Real Madrid Castilla te hebben zitten die op zo,n leeftijd 3 a 4 meer verdienen dan de andere van Real Madrid Castilla zelf. Real Madrid doet er goed aan om dat joch gewoon even 1 a 2 jaartjes te verhuren.

8 april 2015 om 15:24

Denk ik ook.
Als ik "jeugdspeler" zou zijn en er komt opeens iemand die zoveel meer krijgt heb je al snel van "laat het maar zien dan"

Als je dan ook de taal niet spreekt lig je zo buiten de groep. hoe goed je ook bent.

Je kunt het zo'n jongen moeilijk kwalijk nemen dat hij naast zijn schoenen is gaan lopen. Kan naar elke club van de wereld en denkt daarom dat hij beter is dan hij daadwerkelijk is.

Die jongen zal nu vast al financieel onafhankelijk zijn, maar zijn keuze voor Real is erg dom. Real is geen club die jeugdspelers die kans geeft om zich te bewijzen. Simpelweg omdat het niveau te hoog is om als 18-jarige even ingepast te worden.

8 april 2015 om 10:21

Soelers als Marcelo, Varane, Isco, Jese, Ramos etc kwamen allemaal erg jong bij de eerste en zijn daar nog steeds. Alleen deze jongen is op zijn positie nog niet zo goed dat hij ook mee kan in de eerste gelijk. Hij wist ook dat hij voor Castilla zou gaan spelen. Hij moet ff zichzelf aankijken en snappen dat hij het eerst moet gaan maken bij Castilla. Daarna mag hij naar de eerste. Hij is nog heel jong als hij zijn best doet kan hij ook op zijn 18e bij de eerste gaan zitten.

8 april 2015 om 10:42

Isco komt van Valencia en daarna Malaga en is als grote aankoop pas van waarde bij Real op zijn 22e(bijna 23 nu). Jese is duidelijk niet goed genoeg en is ook alweer 22. Varane zit wel dicht tegen de basis aan maar is ook aangekocht, net als Marcelo destijds. Dat zijn exceptionele talenten en als verdediger heb je het makkelijker op die positie.

Real gaat Odegaard echt niet langzaam brengen. Die moet er meteen staan en dat had hij makkelijker gekund als hij op een lager niveau al zijn minuten zou maken.

8 april 2015 om 11:19

Met de spelers die je noemt kun je deze situatie totaal niet vergelijken.

Sergio Ramos was 20 toen hij van Sevilla kwam.
Isco was 22 toen hij van Malaga kwam.
Varane was 19 toen hij van RC Lens kwam.
Marcello was 19 toen hij van Fluminese kwam.
Jese is 22 en nog totaal niet door gebroken.

Het scheelt nogal of je 16 bent wanneer je naar Real gaat of wanneer je 19 jaar of nog ouder bent. Daarnaast hadden al deze spelers al enige ervaring in grotere competities.

Het is gewoon dom van Odegaard om op die leeftijd van de Noorse competitie naar Real Madrid te gaan. Hij had beter een tussen stap kunnen maken in bijvoorbeeld Duitsland, Nederland of Portugal bijvoorbeeld.

8 april 2015 om 15:06

Even voor de duidelijkheid ik bedoelde dat er genoeg jonge gasten doorbreken bij Real als ze maar goed genoeg zijn. En Varane was op zijn 17e al bij de eerste van Real.

Het begin van het einde, laat het een wijze les zijn voor andere talenten. Maar goed, als kiest voor Real op je 16e weet je dat het niks gaat worden.

8 april 2015 om 10:14

Hij wil zelf niet Real bied hem alles maar waarschijnlijk wil hij nu al met Ronaldo voetballen.
Hij is geen Messi dat hij zule eisen gaat stellen.
Bij Real moet iedereen zich bewijzen ook Odegaard.

Te hoog in zijn bol gekregen..
We zien hem over paar jaar bij Qpr/burnley voetballen ofzo

8 april 2015 om 09:59

In de reserves ja.

8 april 2015 om 11:04

Als hij op het derde niveau in Spanje geen basisplaats kan krijgen, dan wordt QPR/Burnley een lastig verhaal. Zijn team is op dit moment Castilla, als je dan niet even de moeite doet om je aan te passen, dan zou ik hem ook lekker overslaan, gaat nu prima zonder hem. Promotie naar Segunda Division is bijna weggegeven door hem te blijven opstellen

Ach 2 jaar met de selectie meetrainen, spaarpot gevuld en op je 18de kiezen wat je echt wil.

Niet slecht gedaan.

Hoe ziek is het voetbalwereldje. Die jongen van 16 jaar heeft waarschijnlijk te veel geld, weet dat hij moeilijk goed is voor zijn leeftijd omdat elke topclub hem wilde halen. En nu denkt hij dat hij alles kan maken en voelt hij zich te hoog voor het 2e elftal van Real Madrid. Absurd.

8 april 2015 om 10:06

Inderdaad, deze jongen was in mijn ogen al gedoemd te mislukken en als ik AS mag geloven (is wel een geloofwaardigere krant als Marca) dan gaat deze jongen het met zijn kapsones zeker niet halen. Hij mag blij zijn dat hij bij Real terecht is gekomen en zeker met (nu nog) Zidane als coach. Als hij echt zo goed is dan staat ie over 2-3 jaar wel vast in de basis, maar tot die tijd gewoon hard werken daarvoor.

8 april 2015 om 10:25

Die gast mag moeilijk doen wat ie wilt. Zidane zet hem wel ff met beide benen op de grond door hem te laten banken. We hadden al een tijdje niks van hem gehoord, dus hij moest wel wat doen on een beetje aandacht.

kijk naar Halilovic bij Barcelona. dat is ook een geweldige talent. die speelt gewoon bij Barcelona B tot hij de kans krijgt.

Ach we moeten maar zien wat hier precies van waar is.. wordt geschreven door een Spaanse roddelkrant. Volgens mij was het inderdaad al afgesproken dat hij met het eerste zou meetrainen, dat is een belachelijke afspraak voor iemand van 16 om dan vervolgens met het tweede te moeten spelen, want dan krijg je natuurlijk ongelijkheid en weinig feeling met het tweede. Het lijkt me echter niet de fout van Odegaard zelf, maar van Real om deze constructie te kiezen.

8 april 2015 om 10:24

Er trainen wel meer spelers van de tweede mee bij de eerste. Als je het heel goed doet bjj Castilla dan ga je steeds vaker mee trainen met de eerste. Zo was dat bv bij Jese en Morata ook. Maar ze trainden ook nog mee bij Castilla. Als deze man dat niet wilt snijdt hij zichzelf in de vingers. Kom op man je krijgt les van Zidane!

8 april 2015 om 10:28

gewoon 2x meetrainen met het eerste, en drie voor het 2e. puur voor het teamgevoel. Anders gaan de jongens muiten bij het 2e en terecht!

8 april 2015 om 12:50

@ Khaled: ik wilde je eigenlijk niet verbeteren maar ik kan het na je zoveelste post niet laten, sorry. Je lidwoorden zijn structureel verkeerd en het is gewoon een kwestie van goed aanleren het eerste en het tweede. Verder prima Nederlands natuurlijk.

verwend kind is het wil naar niemand luisteren voelt zich nu al een ster het is een talent hij moet zich nog ontwikkelen hij wil niet eens met het 2de meetrainen het zijn zijn ploeggenoten dan heb je gewoon geen respect en dat zidane hem dan op de bank gooit vind ik heerlijk moet ie maar leren real madrid is geen kleine kinderen club had ie maar naar ajax moeten gaan kreeg zelfs advies van laudrup dacht ik ? hoe dan ook zo jong en dan alleen met ronaldo willen voetballen vind het walgelijk gedrag en kinderachtig

Dat wordt een ploeggenoot van Royston over een paar jaar. Kon nooit goed gaan met aldie aandacht. Kan een ventje van 16 ook weinig aan doen.

jammer .teveel in de watten gelegd ben ik bang..dus hopelijk word het een en ander duudelijk gemaakt..anders word t net als drenthe bijvoorbeeld

Deze jongen is ook helemaal geen toptalent, maar enorm gehyped. Hij staat alleen wat verder in zijn ontwikkeling dan de meeste leeftijdsgenoten, waardoor hij een paar records verbrak met z'n leeftijd. Maar puur gekeken naar zijn voetbalkwaliteiten is hij me, de keren dat ik hem zag spelen, nooit echt opgevallen. Niet echt een potentieel toptalent. En als z'n mentaliteit dan ook nog eens zo blijkt te zijn, dan durf ik nu al z'n toekomst te voorspelen: paar minuten Real - subtop Europa - laagvlieger grote competities. Die duikt uiteindelijk ergens bij een Cardiff op.

Hij kon beter naar engeland, of psv ajax feyenoord, daar speel je veel in het eerste ookal is hij zo jong, maar dnap dat die niet met klaassen en milik wilt spelen maar met ronaldo

Als dat van die clausule waar is moet Real dat nu niet ineens ongedaan willen maken dat is niet zo professioneel.
Dan hadden ze dat gewoon niet moeten meenemen in het contract.

Wel goed dat Zizou hem laat merken dat hij nog wel meer moet laten zien om in het eerste te komen.
En hij zal toch echt veel meer met het 2e mee moeten doen wilt ie het eerste bereiken.
Dus als dit artikel waar is mag hij best zijn instelling/mentaliteit veranderen.

Kijk Odegaard. Dan had je niet naar Real moeten gaan. Had dan voor Ajax gekozen. Dan zou je sneller in het 1e kunnen voetballen. Nu zul je een paar jaartjes geduld moeten hebben en met deze mentaliteit kom je er niet. Je moet meer kunnen dan alleen goed voetballen.

8 april 2015 om 17:20

Dan had ie lekker met Kishnaldo en Klassinho kunnen voetballen XD.

On:
Ik zou ook zo doen als ik in mijn contract heb staan dat ik met de selectie mee mag trainen. Niet zo gek lijkt mij.

Overal lees ik sterallures en dat hij normaal moet doen enz. Maar volgens mij zijn er bij de onderhandelingen besproken dat hij met het eerste mee traint. Dan bouw je indd geen band op met het 2e elftal ''maar dat is meer dan logisch''. Als die jongen nou lekker met het eerste wil meetrainen, lekker laten gaan, lees nou ook geen berichten dat hij er op de training niks van bakt...

Dus niks geen sterallures, hij wil gewoon wekelijks meetrainen op het hoogste niveau.

En beloofd is beloofd.

Het is hem naar de bol gestegen. Ben achteraf blij dat hij niet naar Ajax kwam, hetvlaatste wat wij nodig hebben is een verwent nest van 16 die boven iedereen wil staan.

Verder als hij die clausule heeft, dan heeft hij er recht op.

Hopelijk gaat Odegaard de verwachtingen wel waar maken
en wordt het niet een gevalletje Freddy Adu

Het is natuurlijk niet niks om op zo'n leeftijd zo extreem gehyped te worden
vind het ook vrij menselijk dat je je dan even de man voelt

De echte toppers komen na een tijdje weer met beide benen op de grond te staan
en blijven ervoor werken.

Ja want hij is natuurlijk het eerste talent die van alles belooft word en dan uiteindelijk wegrot op de bank. Ik moest wel even glimlachen toen ik dit nieuws las, verwachtte hij nou daadwerkelijk dat hij de nieuwe Messi werd? En dan helemaal bij een club als Real Madrid. Was hij nou maar bij een kleinere club begonnen...dan speelde hij waarschijnlijk al geregeld voor het 1e elftal...ach ja vooral blijven luisteren naar die betrouwbare en geweldige zakenwaarnemers.

Wat een verwend blaag zeg. Wat denk hij nou dat hij gelijk het meneertje is in Madrid ofzo. Dit soort talentvolle spelers slagen meestal niet en dalen dan af naar de subtopclubs van Europa. Of hij moet zijn houding aanpassen. En luisteren naar de mensen die het beste met hem voor hebben. Iedereen zei dat Ajax de beste optie was maar luisterde niet en vertrok naar Madrid. Nu is hij niet meer nodig bij ons. Maar misschien is Hsv, Werder Bremen, Crystal Palace, PSV of Feyenoord een geschikte club voor zijn ontwikkeling. Wij hebben nu wel genoeg talentvolle jeugd met Sinkie en Bazoer. En waarschijnlijk Gudelj.

8 april 2015 om 13:01

Dit is echt pure wrok dat hij niet voor Ajax gekozen heeft. Hij had het beste naar United kunnen gaan, goede begeleiding, goed salaris en genoeg kans om door te breken onder van Gaal. Deze jongen krijgt trouwens nu al een bak kritiek over zich heen terwijl hij pas een paar maanden speelt bij Real, en pas 16 geworden is. Hij heeft nog alle tijd om het te bewijzen, en nu al denken bepaalde mensen te weten dat hij in de subtop eindigt. We gaan het zien, ik schrijf hem niet bij voorbaat al af.

Ik dacht dat Noren slim waren. Dat is Odegaard niet. Had voor eem club gekozen waar je een eerlijke kans krijgt. Real komt wel later als je zo goed bent.

legendinmaking 19 januari 2015 om 15:43 #53importantedit
Wat een onzin..

Leuk dat hij voor "ons" heeft gekozen. Ben ik blij mee, maar waarom gaat hij trainen met het eerste elftal en gaat hij wedstrijden spelen voor Castilla?

Dus hij gaat trainen met het eerste team van Real Madrid tussen sterren als Cristiano, Bale, Ramos, Kroos etc. Maar tijdens wedstrijden van Castilla sluit hij zich simpel aan bij Castilla? Wat is dat nou voor onzin? Hij gaat geen band hebben met de spelers van Castilla.. Noch met Zidane..

Dit had ik 'voorspeld' en zie het is uitgekomen.
Odegaard mag zich gaan gedragen, de wedstrijden die hij ook speelde was alsof het 1 tegen 11 was. Negeerde elke teamgenoot ging dribbelen, schieten van elke afstand. Nee die jongen mag aangepakt worden denkt hij serieus een 'Ronaldo-status' te hebben bij Castilla?

Nu al een diva deze gast. Als hij zo doorgaat horen we nooit meer van hem terug. Domme zet om naar real te gaan nu moet je maar op de blaren zitten. Als zijn ego niet zo groot zou zijn zou hij minder bij de eerste trainen en meer met zijn eigen team. Niet basis willen staan omdat je vind dat je bij de eerste hoort. Terwijl je bij de 2de niet eens een basisplek krijgt. Wat een grapjas.

Eigen schuld jongen! Had je maar voor Ajax moeten kiezen! Nu mag je blij zijn met de Ronaldo posters op je muur

Dat jochie moet maar eens wat beelden van Zidane terug gaan kijken. Ziet hij tenminste dat niet een of andere onbekende nitwit hem op een hoger niveau probeert te krijgen.

Hij had nooit naar real moeten gaan. Een te grote stap voor hem.

Mensen die Odegaard op dit verhaal veroordelen moeten zelf in de spiegel kijken. Ik noem enkele redenen: 1. Dit is de Spaanse media, Spaanse media moeten altijd de krant vol hebben, vaak met onzin. 2. De Ronaldo-quote is zogenaamd gezegd door spelers van Castilla. Als het al gezegd is klinkt het eerder jaloers. 3. Die jongen is 16 jaar. Ik deed toen veel dommere dingen en jezelf op de juiste waarde schatten is moeilijk op die leeftijd. Zeker als heel Noorwegen je ziet als de verlosser. 4. Odegaard volgt de afspraken die drie maanden geleden zijn gemaakt. Ik vind het ook niet de slimste afspraken, maar dan ligt de fout in eerste instantie wel bij Real die die domme afspraken maakt. Als dit allemaal al waar is.

8 april 2015 om 14:16

In tegenstelling tot andere media waar de meeste kranten maar half vol zijn?

Ik denk dat keuze voor Real geen verkeerde keuze behoeft te zijn, maar het is wel verstandig om te luisteren naar mensen zoals Zidane.
Gewoon trainen en spelen bij Castilla dat is de beste stap en vergis je dan niet dat de meeste spelers nog meer dan 3 jaar ouder zijn dan hem.
Hij moet geduld hebben.

Hahaha. Tja knul zo gaat dat. Van fouten leer je. Je had beter naar Liverpool kunnen gaan.

Ödegaard zal er wel snel genoeg achterkomen dat Real niet de beste keuze was. Had veel beter naar een ajax of dergelijke kunnen gaan om zich in de luwte te ontwikkelen en de kans te krijgen als hij zover is. Maarja, 9/10 mensen zouden zo'n aanbod ook niet afslaan. Ben wel benieuwd hoe het verder zal gaan nu, als ik zo de reacties lees valt hij tegen en zou het zomaar kunnen zijn dat deze jongen teveel gehyped is.

Ödegaard had allang ergens in het eerste kunnen spelen.
Maar hij liet zich liever droppen bij Real Madrid Castilla.
Beetje rare afspraak over het trainen bij het eerste ook.
Beide partijen schieten zichzelf nu in de voet.

En geef meneertje is ongelijk? Want wij zouden allemaal "nee zeggen als wij de mogelijkheid hadden om mee te mogen spelen/meetrainen? Kom op zeg, de jongen is 16 jaar en het is toch wel een droom voor iedereen om met een van de grootste clubs meet te mogen spelen of trainen? Bovendien staat het ook nog eens in zijn clausule. De club hoort zich dus aan zijn afspraken te houden. Neemt niet weg dat wat hij aan het doen is, gewoon simpelweg dom is. Ik bedoel Zidane is een wereldspeler geweest en is je huidige coach. Tuurlijk luister je dan naar wat de man te vertellen heeft. Hij zal er vast wel meer van af weten dan jij. Ten tweede sta je ook nog eens je eigen ontwikkeling in de weg. Je gaat namelijk echt geen basis spelen bij het eerste.

Gehypte shpeler..

Was beter bij moeder thuis gebleven.

Karma is héél dikwijls een bitch wanneer het over kinderhandel gaat.

Andere kijkbuis-kinderen kunnen er weeral en alweer lessen uit trekken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren