Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Veltman: ‘Natuurlijk is het raar als de aanvoerder opeens niet meer speelt’

Laatste update:
/

Ajax trad dit seizoen al vaak met een andere verdediging aan. Door blessures en schorsingen en door de keuzes die Frank de Boer maakte, stond er geregeld een nieuwe lijn van vier klaar ten opzichte van de wedstrijd ervoor. Joël Veltman is in principe wel verzekerd van zijn plaats in het hart van de defensie. Naast hem heeft Nick Viergever de voorkeur gekregen bij de nummer twee van de Eredivisie.

Viergever opereerde al op het middenveld en de zijkant van de verdediging, maar voelt zich centraal achterin het sterkst. Hij heeft de plek van Niklas Moisander overgenomen: nadat duidelijk werd dat de Fin in de zomer naar Sampdoria gaat, passeerde zijn trainer hem tegen zowel Legia Warschau als PSV. Zondag ontbrak hij, omdat zijn vrouw plotseling naar het ziekenhuis moest. Enkele dagen eerder was Moisander net vader geworden.

Veltman begrijpt dat De Boer recent Viergever de voorkeur gaf boven Moisander. “De trainer kiest voor de toekomst. Maar Niklas is ook heel belangrijk in de kleedkamer. Natuurlijk is het raar als de aanvoerder opeens niet meer speelt. Maar hij pakt het heel goed op. Waar hij kan steunen, doet hij dat”, verzekert Veltman in een interview met Metro.

Ik snap dat Frank de Boer niet meer voor Niklas Moisander kiest

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Gewoon die 2 laten staan. Het kan pas stabiel worden door wedstrijden te spelen. Bij Ajax heb je voetballers achterin nodig. Beide beheren die kwaliteiten en daarnaast lijkt Veltman ook met de week sterker en slimmer te worden. Even uit nood een bal met een loei het stadion uit rossen bijvoorbeeld. Ik zie ook wel overeen komsten tussen de Boer en Blind / Stam.

9 maart 2015 om 13:49

Veltman was vorig seizoen al sterk en slim, het begint in mijn ogen dus juist terug te komen. Eindelijk maakt ie weer wat stapjes vooruit en nu ziet iedereen dat hij in de verdediging van Ajax toch wel heel erg belangrijk is. Is ook nog gewoon jong en relatief onervaren, dus ja dan mag je ook een dipje hebben wat mij betreft. Het is voor Joel gewoon kloten dat de ervaren stopper naast hem hem gewoon keihard heeft laten vallen. Normaal gesproken heb je die ervaren mensen er juist bij om dipjes van de jeugd op te vangen, maar Moisander zelf is constant een van de slechtste spelers geweest. Hier heeft ook Boilesen onder te lijden als je het mij vraagt. Natuurlijk maakt hij fouten, hij is ook een speler die speelt met risico, maar elke fout wordt ook haast fataal omdat Moisander heel het seizoen niks op kan vangen. Zo wordt elk foutje uitgelicht en komt Boilesen er steeds slechter op te staan.

Boilesen is misschien al wel in de 20, maar hij heeft in feite ook nog maar de ervaring van een 18-jarige die net z'n debuutseizoen erop heeft zitten. Mensen branden hem heel snel af, maar wat mij betreft gaat het allemaal wel iets te ver. Boilesen is wel gewoon de enige echte linksback die we hebben in de selectie, bij Viergever zijn er veel te weinig aanvallende impulsen net als bij Riedewald. Het team is gewoon niet stabiel genoeg om een Boilesen, Klaassen en Veltman in hun rol te laten groeien, die jongens moeten gelijk dragende spelers worden. Ik zelf denk dat Boilesen er nog steeds wel kan komen, duidelijk is wel dat ie echt nog wel flinke stappen moet gaan maken.

9 maart 2015 om 13:58

Daarom is idd ervaring belangrijk. Als ik Ajax advies mag geven, zou ik Brouwers van Gladbach adviseren. Transfervrij veel ervaring in de Bundesliga en niet te duur. Ook 1 speler type Bosveld, Galasek, Gabri is welkom, die niet beroerd is een belangrijke rol te geven voor de jeugd en nooit zeurt en altijd klaar staat voor de rest en een keer de beuk erin gooit. Helaas zijn die moeilijk te vinden, door het grote geld.

9 maart 2015 om 14:14

Juist ja, de ervaren krachten hoeven niet de beste krachten te zijn, als ze maar constant minimaal een 7 halen en voor rust en balans zorgen tussen alle jonkies. Of Brouwers daar de man voor is weet ik niet, ik volg hem totaal niet. Nigel de Jong zou ideaal zijn, maar dat is puur dromen. Ik kan zo niet direct met namen komen, maar ik ben het wel met je eens dat Ajax een ervaren verdediger en middenvelder nodig heeft.

9 maart 2015 om 14:37

De Jong is oke, Sneijder van der Vaart heb ik mijn vraagtekens bij. Je moet spelers aantrekken die niet in de schijnwerpers staan zoals die 2. Het belangrijkste punt is het opofferen van tijd aan die jonkies. Dat zal erg lastig zijn zulke spelers te vinden. Bescheiden voetballers zijn juist geld waard. Ze hoeven niet voor de basis gehaald te worden.

Ze hadden afgelopen zomer de kans Brama op te halen. Jammer dat ze dat niet gedaan hebben. Niet om de voetballer, maar om de persoon. Hij was altijd een prima verlengstuk van de trainer. Heeft goeie humor wat ik ook belangrijk vind, want dan accepteren jongere spelers een persoon eerder en is gewoon een perfecte slot op de deur met een winnaars mentaliteit. En vergelijk Brama maar eens met Galasek, bijna zelfde type mens.

9 maart 2015 om 15:54

Precies, ik geef je helemaal gelijk. Vooral kijken veel mensen naar leeftijd en dan is 22 en 23 al oud maar als je Veltman vergelijkt met Van Rhijn dan komt Veltman pas net kijken terwijl ze even oud zijn. Daarom vind ik Veltman ook zo goed, hij speelt alsof hij ontzettend ervaren is en deed dat al vanaf het begin. Niet voor niets speelt hij zijn beste wedstrijden op het allerhoogste niveau, dat geeft aan dat hij dat aankan. Ook kan hij nog enorme stappen maken. Tegenwoordig moet alles fysiek en krachtig van iedereen maar er zijn nog maar zo weinig slimme spelers over. Een beeld over hem werd geschetst in de media en iedereen neemt dat zo klakkeloos over. Weinig mensen hebben een eigen mening.

Hetzelfde geldt voor het gezeik op de verdediging van Ajax en met name op Boilesen. Boilesen had een dramatische periode maar speelt de laatste wedstrijden gewoon prima en afgelopen zondag zelfs goed. Toch zijn er weer azijnzeikers die 1 slechte actie uit moeten lichten gewoon omdat ze hun ongelijk niet willen toegeven. Als je kijkt dat Ajax heel weinig tegen krijgt in 2015 is dat positief en laat zien dat het niet aan de verdediging ligt. Misschien omdat Veltman weer terug is?? Ik wist het al dat hij de missende schakel was maar iedereen bleef er lacherig over doen. Gelukkig snoert hij vele mondjes nu. Het probleem van Ajax is het probleem van de middenvelders naar de aanval toe. Ajax creëert veel te weinig kansen en scoort ook relatief weinig. Je kan eerder zeggen dat het probleem daar ligt dan in de verdediging die gewoon weinig kansen weggeeft.

9 maart 2015 om 18:56

Toni,
Mooi stuk. Ik wel daar nog aan toevoegen dat als het aanvallende onderdeel effectiever begint te worden, dat de verdedigers het dan nog rustiger gaan krijgen omdat de tegenstanders dan, vooral in de Arena, haast niet naar voren durven te spelen. Ik heb het niet zozeer over de tegenstanders uit de top van de eredivisie, maar het is toch te gek voor woorden dat je kleinere ploegen tegenwoordig al hoort roepen dat ze echt geloven dat er wat te halen is uit de Arena. Vroeger was het meer van: oh jeetje, hopelijk krijgen we er geen 4, 5 of 6 on de oren vandaag.
Nu weet Ajax zich geen raad als ze zich ingraven en de ruimte klein hielden. Dan was vroeger net zo. Nu moeten we ze laten komen in de hoop dat ze daardoor achterin meer ruimtes creeeren voor onze aanvallers.

9 maart 2015 om 23:07

Boilissen moet je afschrijven. Veel pech gehad met blessures, maar we yebbben te maken met topsport. Kiezen voor savastano, lb van de A1. Zal ook zijn mindere wedstrijden spelen, maar heeft meer toekomst en potentie. Boilissen wel houden, als back up tijdens europese drukte

Ontzettend dom, heeft je de titel al gekost en kost je mogelijk ook plaats twee.

9 maart 2015 om 13:33

uh....want??

Heb je moisander zien spelen zn laatste wedstrijden.
Tegen willem II kost hij ons 2 punten.

Niks tegen moisander maar als hij gewoon zn niveau gehaald had, dan had de boer hem wel laten staan. Vooral toen psv nog in zicht was.

9 maart 2015 om 13:51

Moisander niet opstellen is dom? Mag ik vragen waarom?

9 maart 2015 om 14:20

Moisander bracht niks, behalve fouten, dus geen idee waar je het over hebt....

Nu die andere aanvoerder er nog uit. Wat een verschrikking is dat zeg... Heb me gisteren weer 90 minuten aan hem lopen ergeren op de tribune

9 maart 2015 om 13:29

Inderdaad. Ik begrijp dat Buttner terug naar Nederland wil. Laat Ajax hem maar halen en he haalt ervaring en een betere speler voor die positie.

9 maart 2015 om 13:34

nee dank je. Geen buttner aub

9 maart 2015 om 13:35

Zwaar overschat die boilesen. En nog aanvoerder zijn ook met die beperkte blessuregevoelige kwaliteiten..

9 maart 2015 om 13:44

Wie maak je dan aanvoerder. Wij zien alleen de wedstrijden, maar een aanvoerder wordt niet zomaar gekozen. De Boer zal vast een hele goede reden hebben om hem aanvoerder te maken. Op ervaring en kwaliteit zou men voor Schone gaan, maar dat is ook niet alles.

9 maart 2015 om 13:49

Naast Cilissen is er maar één speler aanvoerder waardig en dat is Klaassen.

9 maart 2015 om 13:53

@ Afcabs

Van Rhijn plaats ik eventueel ook nog in dat rijtje, voornamelijk gezien zijn opleiding maar ook omdat hij in tegenstelling tot Moisander en Boilesen regelmatig een ploeggenoot even toespreekt of iets dergelijks. Van Rhijn straalt wat mij betreft ook nog wel verantwoordelijkheid uit en zou samen met Cillesen de back-up van Klaassen moeten worden als je het mij vraagt.

@ Abubakari
Buttner? Alsjeblieft zeg.. Boilesen is niet goed bezig, maar de heksenjacht die men nu op hem maakt is ook wel overtrokken. En wat heeft Buttner nou laten zien dan? Voelde zich al te goed voor Nederland toen ie van Vitesse wilde vertrekken, blijkt uiteindelijk niet eens goed genoeg voor Rusland. Lekker laten lopen die jongen. Maxwell was ideaal geweest, maar lijkt nu wel onrealistisch. Wellicht Urby halen en hem het uit laten vechten met Boilesen (die ik nog niet afschrijf).

9 maart 2015 om 14:15

Buttner is echt 10 keer beter dan Boilessen Snel, veel uithoudingsvermogen, werkt hard, goede voorzet, goed schot, goede pass en een hele goede vrije trap. Boilessen kan het niveau totaal niet aan gister viel die weer door de mand. De linksback van excelsior die ook van ajax is vond ik zelfs beter. Buttner voegt aanvallend veel toe aan Ajax en is verdedigend ook nog is sterker dan Boilessen.

9 maart 2015 om 19:06

De meeste hier zijn weer als een kudde schapen bezig. Er wordt wat gezegd door de heren sportcommentators, en het gonzt het hele jaar door, terwijl er echt weinig gekeken wordt naar de werdkelijke vertoning.
Boilessen is nu op de weg terug. DIe jongen is veel geblesseerd geweest en dat heeft ook na zijn blessure zijn naweeen. Nog steeds. Maar de personen die niet willen zien dat hij langzaam maar zeker weer steeds beter begint te ballen zijn weer ontelbaar. Hij begint steeds beter te spelen en aanvallend begin je ook weer sporen van de "oude" Nicolai te zien.
Geef die jongen gewoon nog wat meer tijd. Hoe meer hij speelt en merkt dat hij weer geen blessure heeft opgelopen, hoe beter die jongen gaat presteren.
En alleen maar om te lezen dat jij beweert dat hij gisteren door de mand viel is voor mij al een reden tot vraagtekens bij jouw objectieviteit.

9 maart 2015 om 14:20

Ik word echt zo moe van iedereen die Boilessen alweer aan het afschrijven is. Iedereen deed hetzelfde met Blind en van Rhijn, geef die gasten toch gewoon eens wat tijd. Boilessen is misschien al 22(?) maar heeft alles bij elkaar misschien net een heel seizoen gespeeld door al zijn blessures. Toen hij net doorbrak sprak iedereen al over Barca omdat het zo een geweldig talent was en nu moet hij opeens oprotten omdat ie zogenaamd niet kan voetballen. Ook gisteren zag je op bepaalde momenten hoe goed hij kan voetballen. Ik geloof er heilig in dat hij over twee jaar de beste linksback van de eredivisie is. En dan staat iedereen weer te juichen, bah.

Zeker Ajacieden zouden eens iets meer vertrouwen in hun eigen talenten moeten hebben, gelukkig heeft de Boer dat wel!

9 maart 2015 om 15:13

Het is moeilijk je niet aan een speler te storen als hij zoveel verkeerde keuzes maakt. Ik snap wel wat je bedoeld, want na 2 volle seizoenen zou hij die niet meer maken. Ik twijfel wel erg over zijn verdedigende kwaliteiten, en dat enorm lage rendement als hij in de aanval is. We kunnen zeggen over de verdedigende kwaliteiten van Willems wat we willen, maar die levert wel een stuk of 2/3 puike voorzetten per wedstrijd af. Boilesen zal echt heel hard moeten werken wil hij de beste LB van de Eredivisie worden.

9 maart 2015 om 15:27

Dat ben ik met je eens, zijn rendement moet absoluut omhoog. Toen hij net doorbrak speelde hij wel heel erg onbevangen en ging er veel meer dreiging van hem uit. Misschien dat hij toch een beetje met een handrem erop speelt?

Waar het mij omgaat is dat mijn mede Ajacieden weer een speler afschrijven die gewoon hartstikke getalenteerd is, ik ben daar gewoon een beetje klaar mee!

9 maart 2015 om 15:45

Hou toch op man... Alweer een Ajacied die een speler afschrijft?
Ik weet net zo goed als ieder ander dat El Ghazi, Kishna, Bazoer en Sinkgraven terugvallen zullen krijgen, maar een linksback die nog geen bal over 5 meter in de voeten kan spelen? (legia) Dat heeft niks met een handrem te maken...

Ik word eigenlijk wel moe van dat opportunistische geblaas van jou... Wees toch realistisch man

9 maart 2015 om 16:00

Helemaal met je eens jongen! Al dat gezever na een slechte periode van een speler. Als je met open ogen naar wedstrijden kijkt zie je juist dat Boilesen zijn niveau weer groeiende is. Slechte voorzetten oke maar speelde gewoon een goede pot tegen Excelsior. Echte supporters steunen de spelers altijd. Je ziet wat er met Blind is gebeurd. Die was nog niet goed genoeg voor de JL en waar speelt hij nu. Waarom kan een Boilesen dat niet ? Geef hem eerst eens een volledig seizoen de tijd.

9 maart 2015 om 19:13

Pdb4
Hoeveel wedstrijden heeft Willems wel niet achter de keizen en nu eindelijk, dit seizoen begint hij verdedigend ook zijn echte meerwaarde te tonen. Dit is niet bedoeld als kritiek op Willems trouwens. Integendeel. Maar meer een vorm van reflecteren. Je vergeet dat iemand door al die blessures echt een langere periode moet spelen om weer tot 100% vertrouwen te komen alvorens alles weer helemaal goed gaat zitten in dat koppie.
Ik denk juist t zien dat we dat nu steeds meer gaan merken bij Nicolai. Hij speelt nu een periode blessurevrij en daardoor gaat hij steeds gemakkelijker ballen. Als hij niet weer een blessure oploopt, dan gaan we denk ik echt weer de Boilessen zien die we verwachtten in het verleden.

De keus is puur voetbaltechnisch gemaakt en niet op basis van contractduur gaf de Boer aan. En logisch ook, met Veltman kun je niet mog een voetballende speler ernaast zetten, daar moet een agressieve gozer staan die duels afjaagt. Daar heeft de Boer wel gelijk in.

En het is nog raarder dat denswil moest vertrekken omdat ze de voorkeur gaven aan moisander en dan vervolgens komt moisander niet meer aan bod. Lachwekkend.

9 maart 2015 om 13:40

Denswil mocht vertrekken omdat hij z'n contract niet wilde verlengen.

9 maart 2015 om 14:17

Had hij wel gedaan als hij het vertrouwen kreeg

9 maart 2015 om 14:28

Wat komt eerst.. het vertrouwen van de speler of het vertrouwen van de club. Schijnbaar had Denswil niet het vertrouwen dat hij een kans zou krijgen, of had Ajax niet het vertrouwen dat Denswil wel zou tekenen als hij speeltijd zou krijgen.

Relatie ligt dan al niet lekker, kan je beter maar stoppen.

9 maart 2015 om 14:42

Het belang van de club komt eerst. Denswil had heus wel bijgetekend als er afscheid werd genomen van moisander in de winterstop. Je houdt daarmee een zeer talentvolle centrale verdediger in huis die later een goede transfersom had opgeleverd. Nu lopen ze allebei transfervrij de deur uit en moet je wellicht de portemonnee trekken voor een vervanger. Nou in een normale bedrijfsvoering is dat een gigantische blunder die consequenties gaat opleveren.

9 maart 2015 om 19:22

difference09
Wees eerlijk: verdiende Denswil dat vertrouwen? de wedstrijden dat hij de kans kregen waren nou niet erg overtuigend. En voordat iemand me aanvalt. Ik ben lang een groot voorstander geweest van Stefano. En ik vond ook dat we hem fouten moesten gunnen. Daarvoor was hij nou eenmaal een talent. Maar wat wel opviel was dat hij steeds fouten bleef maken op basis van wat leek, nonchalance en focus. Ook iets dat Moisander eigenlijk ook toonde, dus wat dat betreft mocht Stefano zeker wat meer kansen krijgen. Maar nu met Viergever en Veltman, ben ik voorlopig te spreken over dit duo. Hoeveel tegengoals hebben we sinds die twee samenspelen gehad?
Het is dat we aanvallend zo weining voorstellen. Normaal is de filosofie van Ajax meer van: zolang je meerscoort dan de tegenstander, dan is er geen probleem. Tegenwoordig is het meer van: zolang we minder tegendoelpunten om de oren krijgen hebben we gewonnen. Dat door onkunde van de voorste linies. Met deze manier van voetballen komen Ajax verdedigers ook al minder tot hun recht, want die worden vaak opgeleid om juist aanvallend meer bij te kunnen dragen. Stefano had hierin trouwens ook een leuke bijdrage kunnen leveren want hij had iets van Verthongen in zich op aanvallend gebied.

9 maart 2015 om 16:02

Lachwekkend?? Misschien moet een spelers is aantonen dat hij er echt voor gaat. Hij was gewoon niet goed genoeg om Moisander te vervangen. Als je niet eens bij Jong Ajax kan uitblinken of een stabiele factor bent dan kan je Ajax 1 ook wel vergeten. En het ergste is nog dat hij er geen klap aan deed. Gewoon zo nonchalant als maar kan met de situatie om blijven gaan. Tja dan houdt het wel een keer op en het is eigenlijk lachwekkend dat mensen de situatie met Denswil niet begrijpen.

Natuurlijk is het raar dat matige voetballers de aanvoerder zijn van Ajax 1, zo zou jij het mijns inziens ook kunnen stellen. De enige reden dat Moisander de band draagt, is omdat hij sinds zijn komst de enige is die niet nog dagelijks met een speen in loopt. De ervaren krachten hebben de kwaliteit niet en de kwaliteit heeft de ervaring vaak nog niet. Het is voor iedereen allang duidelijk dat Klaassen de leider van Ajax is, met mogelijk Cillesen en van Rhijn daarbij. Boilesen en Moisander zijn als aanvoerder gewoon lachwekkend. Moisander was vorig jaar een prima verdediger voor Ajax, maar ook al geen aanvoerderstype.

Waarom Boilesen ook hoger in de hierarchie staat als kind van de club van Rhijn, daar snap ik ook niks van. Vooral omdat het duidelijk te zien is dat van Rhijn veel meer een persoon is die zich ook bezighoudt met andere spelers, Boilesen heeft het al druk genoeg met zich zelf. Ik gok dat Frank ook wel ziet dat Nicolai niet de toekomstig aanvoerder is en dat we volgend jaar 'gewoon' Klaassen met de band zien.

9 maart 2015 om 14:55

Misschien probeert de boer vertrouwen in die jongen stoppen door hem die band te geven, ik weet het verder niet maar buiten dat zie ik ook niet veel reden om hem aanvoerder te hebben. Ja hij zit al lang bij de selectie en ja hij heeft ervaring, maar geef mijnmaar klaassen als aanvoerder. Als hij zijn passie overbrengt op de rest zou y een pracht aanvoerder zijn IMO

Logisch. Anders moet er in de zomer iemand opgeleid worden voor die positie. Lekker Viergever laten staan. Nu Boilesen nog vervangen en Vooral geen captain meer maken. Of in ieder geval een goede LB halen of laten doorstromen zodat er goeie concurrentie is op die positie.

Van Rhijn, Cillessen of Viergever captain maken van dit 11tal.

Het is echt schandelijk wat Ajax dit seizoen laat zien. Volgend seizoen minimaal 85 punten en 100 doelpunten om het publiek terug te betalen. Wat een stel overbetaalde pubers zeg.. Elke week kunnen we de ondergrens naar beneden bijstellen..

9 maart 2015 om 13:56

Ajax heeft geen echte backs, dat is al jaren een probleem, dus die doorstroom vanuit de jeugd kunnen we wel vergeten. Boilesen was meen ik ook een centrale verdediger, Blind een middenvelder/cv, Anita een cvm, van Rhijn in de jeugd ook vaak cv, Tete speelt ook regelmatig als cv en ik geloof dat van der Wiel eigenlijk ook opgeleid werd tot cv, alvorens te switchen naar de rechtsbackpositie. Ik snap dat omturnen nooit zo goed, het kan wel eens een enkele keer voorkomen, maar bij Ajax turnen ze zo'n beetje elke aankoop om. Dat moet ook wel als je alleen maar middenvelders aantrekt en toch 4-3-3 wilt spelen en niet 1-0-10-0.

9 maart 2015 om 16:46

Staan gewoon weer een rits rechtsbacks te trappelen hoor.. Owusu, Lartey, Tete, Ligeon (zal deze zomer vertrekken, ga ik van uit) en ook Zeefuik (u17) vind ik een prima back (wel erg jong, maar heeft nog genoeg tijd met die andere 4 of 5 voor zich). Alleen op links is het karig. Achter Boilesen zit er niks in Jong en Savastano is een 1e jaars A junior, die heeft nog wel ff tijd nodig. Ik hoop op een (enigzins) ervaren linksback die ook Boilesen en Savastano het 1 en ander kan bijbrengen (en ook de rechtsbacks kan hij natuurlijk wat leren, een back is een back) en het liefst ook basiswaardig zodat zonder problemen de band van Boilesen afgenomen kan worden.

10 maart 2015 om 22:18

Zoals ik al zeg, Tete lijkt nu ook vaker als centrale verdediger te gaan spelen terwijl het in de jeugd steevast een rechtsback was. Gezien zijn fysieke postuur snap ik ook wel dat ie centraal speelt, lijkt me een erg sterke jongen. Hmm eerlijk gezegd heb ik geen idee hoe ver Owusu en Lartey zijn, dus daar kan ik niet over oordelen, maar gemiddeld genomen vind ik dat Ajax vrij dunnetjes bezet is op de backposities. Doordat van Rhijn al een hele tijd een vaste kracht is valt het op rechtsminder op dan op links, waar toch wel vaker mensen als gelegenheidsback moesten spelen. Savastano heb ik in de Youth CL gezien, viel me in positieve zin op, ik meen dat Owusu ook speelde in de wedstrijd tegen Barcelona uit maar dat weet ik niet meer zeker. Ik heb net als jij graag een ervaren back voor links erbij, die genoegen neemt met wat minder wedstrijden dan Boilesen en de Deen plus Savastano beter kan maken. Ik zie nog steeds ergens wel die potentie bij Boilesen, maar hij moet wel snel flinke stappen maken anders is het krediet ook een keer op.

Viergever in de basis bij Ajax is voor mij tekenend voor het verval van de eredivisie. Ik verlang terug naar oude tijden..

wat wordt er toch een onterechte heksenjacht op Boilesen gemaakt zeg.. OK hij speelt niet de pannen van het dak, echter wel een van de weinige die vooruit durft te verdedigen: Als hij gisteren niet die bal naar Sinkgraven had gespeeld was het gewoon 0-0 gebleven..stelletje na-praters en haters, had iedereen op het veld en de supporters-gare in de Arena inclus (op V410&fside&sfeer vak noord na) maar zoveel inzet als onze Nicolai.. Die man geeft nooit op en geeft altijd alles

9 maart 2015 om 14:56

Heb jij 1 goede voorzet van hem kunnen ontdekken gister? Ik niet namelijk

9 maart 2015 om 15:33

eeh, Boilesen kopte de bal naar Sinkgraven (waarbij hij nog een halve flying kick te verduren kreeg, gelukkig paste Higler de voordeelregel toe), Sinkgraven speelde de bal naar Zivkovich, Zivko speelde de bal op El Ghazi, en Anuar scoorde.. of is die belangrijke/bepalende actie je ontgaan?!

9 maart 2015 om 14:57

En de meeste mensen die haten zijn degene die het hardste juichen als hij scoort, n assist geeft of een bal perfect verdedigd

9 maart 2015 om 16:03

Hey Mokum,

ALS Ajax gisteren al hun kansen had afgemaakt hadden ze 4-1 gewonnen.. ALS ALS Als... Boilesen kan zeker wel voetballen maar nu niet.. DUS moet er een betere staan. En als die er niet is dan moet je die halen. De beste speelt bij Frank. Het kan zijn dat Boilesen dat is op die positie maar dat is echt heel erg triest.

Sowieso het feit dat je tegen (met alle respect) Excelsior "maar" 4 kansen creëert is al gigantisch slecht. Tekenend voor ruim 4 jaar Frank de Boer. De bal wordt gem. per wedstrijd 5x naar voren gespeeld. Waar is het spel (niet het management) van Jol met 85 punten en 112 doelpunten?

Good old days.. (qua spel nogmaals)

9 maart 2015 om 16:47

Beste Jeroen,

OK je hebt het niet zo op FdB en zijn manier van spelen, (correct me if i'm wrong mate)
OK je hebt het niet zo op de wisselvallig presterende Boilesen,
Ok je haalt het gebruik van het woord als aan alsof ik ernee strooi alszijnde een nr10 die met paasjes strooit..
OK ik ben het absoluut met je eens dat het spel traag oogt,
OK ik kan wel leven met zo'n jaartje tussendoor

Maar eens afwachten of Ajax net zo slecht speelt tegen Dnjepro van de week.
Volgens mij zat de handrem er een beetje op afgelopen Zondag, en die opdracht kwam volgens mij van hogere hand, nml Fdb.. Joh ze hebben gewonnen, niet teveel energie verspild, en tot de 16 geen slecht voetbal laten zien.

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom er geen kritiek op Kishna is, speelde als een natte dweil gisteren.. Klaassen heeft na de winterstop (mede door blessures) ook zijn vorm nog niet echt te pakken.. Gelukkig staat Bazoer op en speelt Sinkgraven niet onverdienstelijk..

Ik denk dat het Donderdag echt een moeilijke klus gaat worden hoor, Ajax zal vol aan de bak moeten, die gasten gaan nml als beesten tekeer om het over het publiek maar niet te hebben (de rechter flank is daar iig wel goed bezet, als je begrijpt wat ik bedoel )

9 maart 2015 om 16:51

Ook het spel was niet des Ajax. Vaak genoeg 442 opstellingen gezien en het was vooral alle ballen op Suarez en kijken wat hij er mee doet... Op zich prima taktiek met die groep, maar absoluut niet des Ajax..

10 maart 2015 om 08:49

Nou FdB maakt me niet uit. De manier van spelen bevalt me wel maar deze verwende miljonairtjes presteren gewoon niks. Alleen als Barca of Man C langs komt dan kunnen ze opeens voetballen want daar zijn ze groot genoeg voor.

Die verwende nesten moeten eens met hun hart gaan spelen en ook al spelen ze tegen Fc Balophetdak moeten ze 200% geven en zo snel mogelijk die wedstrijd beslissen.

Maar als je te belazerd bent om onder de druk van Excelsior uit te voetballen dan ben je wel erg triest hoor. Een gemiddelde topklasser kan het Ajax moeilijk maken en daar maak ik me nou zorgen om. Al 4 jaar lang geen strijd en passie op het veld tenzij er CL gespeeld wordt. Verliezen of kampioen worden.. Maakt mij niet uit. Strijd en passie wil ik zien. En met de kwaliteiten die Ajax heeft icm met strijd en passie hadden ze het dit jaar PSV behoorlijk moeilijk kunnen maken en de afgelopen jaren met 80 punten+ kampioen geworden.

9 maart 2015 om 16:43

Straalt er niet echt vanaf anders dat Boilesen iemand is die altijd alles geeft. Denk dat hij weer gaat stralen als hij een betrouwbare verdediger naast hem krijgt.

9 maart 2015 om 16:53

Hij heeft nu Viergever naast zich. Ondanks dat ik niet gecharmeerd van hem ben, vind ik het hem beter doen dan Moisander. Frappant genoeg zie je Boilesen ook per wedstrijd stabieler worden, dat kan idd heel goed met elkaar te maken hebben..

9 maart 2015 om 17:07

Ja exact, hij heeft idd iemand nodig die de ruimte die hij achterlaat bij het mee naar voren gaan opvangt. Moisander deed dat vorig seizoen en dat daarvoor goed en de jaren daarvoor deed Verthongen het perfect..

Je ziet bij van Rijn ook dat hij beter speelt als Veltman er staat ipv vdhoorn..

Eigenlijk wilt FdB met drie verdedigers net voor de middelijn spelen, en dat zijn backs laten aansluiten op de links/rechts half positie.. dan dient er wel een middevelder achterin te blijven staan. Dan kunnen de vleugelspelers naar binnen, staat de spits op de rand 16 met de twee aanvallende middevelders er vlak achter.. de backs kunnen dan het veld breed houden en eventueel de achterlijn halen (wat Boilesen ook vaak doet, in tegenstelling tot van Rijn) Jammergenoeg had Viergever niet de handelingssnelheid voor de controleur op het middeveld, anders had deze theorie/optie wel gekund.. Serero doet het naar behoren, maar is gewoon te klein voor een drie mans blok.. Dan maar rouleren hé zoals nu.. Aankomen jaar zie ik het wel gebeuren met Bazoer op die plek..

Cillissen
Veltman/Hoor
Bazoer/Serer
4gvr/Ried
v. Rijn/Tété
Klaassen/Sch
Sinkgr/Ander
Boilese/Ried
Milik/Zivko
ElGhazi/Kish
Fischer/Kish

Ik snap alleen totaal niet waarom de Boer die waardeloze Boilesen dan aanvoerder maakt. Klaassen of Schone lijken me toch betere leiders...

9 maart 2015 om 15:19

Cilessen zou zelfs een betere leider zijn dan boilesen.

Moisander vind ik het hele seizoen al echt matig, maakt zoveel cruciale fouten. Hoewel ik viergever niet echt een topper vindt, vind ik hem echt wel beter spelen dan Moisander. Vind het nog steeds jammer dat Denswil weg is, vind ik persoonlijk beter dan Moisander en Viergever en had ook meer potentie.

Dat Boilesen aanvoerder is, snap ik ook niet, maar daar Fdboer wel zijn redenen voor hebben. Vindt het wel jammer dat Boilesen elke wedstrijd nu wordt afgekraakt. Het maakt ook niet meer uit of hij goed of slecht speelt, want zelfs bij goede wedstrijden wordt hij met de grond gelijk gemaakt. Ik vind hem laatste tijd juist weer beter spelen. Gisteren tegen excelsior vond ik hem 1 van de betere. Ok hij liet de bal 1 keer onder zijn voet door lopen, maar in de passing en verdedigend was die wel sterk. Aanvallend leverde hij ook zijn bijdrage.

Ik zie liever Moisander dan Viergever, puur omdat Moisander meer uitstraalt, beter is en omdat ik Viergever liever linksachter zie. Boilesen als captain is lachwekkend, geef de band dan aan Klaassen of van Rhijn. Tuurlijk, Moisander speelt geen ijzersterk seizoen, maar heel Ajax speelt bij vlagen zeer dramatisch. Om Moisander op te offeren vind ik iets te ver gaan, maar het is nu gebeurd..

Boilesen is ook gewoon een prima back, als hij gewoon zijn niveau haalt. Het ging lang goed, ook lang aardig blessurevrij op kleine pijntjes na, maar hoewel het gister nog redelijk was, zit hij de laatste weken gewoon te kutten. Spelers als Riedewald (oke, is nog jong maar toch) en Andersen komen tekort. Bazoer is een voorbeeld van hoe het moet, er meteen staan! Andersen heeft een half seizoen kansen gehad en niks gegrepen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren