Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Tempo realisatie nieuwe Kuip moeilijk te voorspellen'

Laatste update:

Het gaat nog even duren voordat de nieuwe Kuip er is, maar Feyenoord zit niet stil. De club laat woensdag in een officiële verklaring weten dat de onderhandelingen over de verbouwing van het stadion de laatste fase ingaan. De raden van commissarissen van de club en het stadion hebben de plannen bestudeerd en gaan binnenkort in gesprek met bouwbedrijf BAM.

/

Daarmee ligt men op koers, stelt René van Ierschot namens de projectleiding. "Dit is een buitengewoon ingewikkeld project waarbij veel partijen betrokken zijn. Dat vergt tijd en zorgvuldigheid. We gaan voor zorgvuldigheid boven snelheid. Het tempo waarin het plan kan worden gerealiseerd is moeilijk te voorspellen", zegt hij op de website van Feyenoord.

In de initiële plannen stond dat er komende zomer al gebouwd kon gaan worden, maar dat is hoe dan ook uitgesloten. De gemeente Rotterdam liet eerder ook al weten dat het de beslissing over het participeren in de vernieuwbouw over de zomervakantie heen zal tillen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zorgvuldigheid boven snelheid nemen ze wel heel letterlijk. In Mei heeft de BAM de opdracht al gekregen, in November moest er een plan klaar zijn. Vervolgens een hoop getreuzel, met als toppunt een excuus dat het zomervakantie was en er niet aan de plannen gewerkt kon worden, en ondertussen hebben ze altijd helemaal niets.

Mocht het plan niet doorgaan dat staat er al een plan b klaar: Reddekuip. Hebben aan alle faciliteiten voldaan binnen het budget van 200 miljoen. Zit er naar mijn wetens nog mooier uit ook. Maargoed, dat is nu niet aan de orde. Ik hoop dat het wel zo snel mogelijk klaar is met dat getouwtrek. Het heeft wel lang geduurd nu. Begin met bouwen, het liefst dit jaar nog.

4 maart 2015 om 15:21

Ik vind hem zo op dir plaatje er erg goed uit zien! Ik weet dat de oude kuip natuurlijk echt de voetbalsfeer ademt maar hier kunnen ze toch weer 100 jaar mee vooruit?

4 maart 2015 om 15:47

zoals ie op het plaatje staat wil niet zeggen dat dat het ook wordt, in tegen deel juist, het zal er niet zo uit zien. dit was een impressie. en ze hebben ivm de kosten het eea aan moeten passen.

4 maart 2015 om 15:11

Reactie op verwijderde reactie, dus kan ook weg.

4 maart 2015 om 15:13

Polen Hongarije Roemenië Oekraïne België Frankrijk

4 maart 2015 om 15:15

Rome, Londen, Parijs, Berlijn... Wat overigens niet wil zeggen dat ik ook vind dat het grootste stadion per se in de hoofdstad moet staan, het is mij om het even.

4 maart 2015 om 15:24

In milaan staat t grootste van italie dus ook niet in de hoofdstad

Ik vraag me af wat het effect is van elke keer deadlines uit te stellen, te verplaatsen, weer compleet van 0 beginnen en te blijven twijfelen.

Straks kost het totale project: originele kost 50 miljoen euro omdat alles zo traag gaat. En dan heb ik het over bepaalde kosten van onderdelen die stijgen in prijs (bv. staalprijs of wat dan ook).

Het tempo is helemaal niet moeilijk te voorspellen, wat een rare titel. Het is namelijk bijzonder gemakkelijk te voorspellen dat de verbouwing veel en veel te lang gaat duren. Elke buitenstander die de emoties niet mee laat spelen, roept niet voor niets dat nieuwbouw de aller beste optie is..... Gebed zonder einde wordt dit. Let maar op...

In België konden ze zelfs bij Euro 2000 geen nieuw stadion realiseren. Chapeau als dit lukt in Nederland

4 maart 2015 om 15:16

Ondertussen heeft AA Gent wel een nieuw stadion gezet hoor.

http://www.ourfuturestartshere.be/

4 maart 2015 om 15:21

Natuurlijk, er zou een keer niet door Iedereen komt AA Gent bij gehaald worden.

4 maart 2015 om 15:27

Iemand moet het doen.

4 maart 2015 om 15:28

In het stadion van AA Gent gaat echter maar een derde van het aantal toeschouwers wat er in de nieuwe kuip moet komen. Een tuinhuisje bouw je ook sneller dan een villa.

4 maart 2015 om 15:36

Nee, AA Gent is in deze totaal niet relevant, tenzij je het betrekt op de verbouwing van de Kuip. Ik snap best dat je trots bent op je club en dat graag laat blijken, maar een keer alleen bij het onderwerp houden zonder een niet relevante verwijzing naar AA Gent zou een prima afwisseling zijn, want je bijdragen zijn over het algemeen qua inhoud prima.

4 maart 2015 om 15:41

Baardgrasmus,

Dat van ons staat er. Dat van Feyenoord is voorlopig nog een luchtkasteel.

En dat van Feyenoord zal geen villa worden. Gewoon een groot gebouw.

De afwerking en luxe die Gent heeft, zal Feyenoord nooit hebben. Is ook niet zo abnormaal omdat door de grootte dat niet betaalbaar zou zijn.

We gaan ons tuinhuis in 2017 trouwens al uitbreiden met 5500 zitjes.

4 maart 2015 om 15:42

lfc11;

Het was een reactie hier op:

"in België konden ze zelfs bij Euro 2000 geen nieuw stadion realiseren. Chapeau als dit lukt in Nederland"

Minder zeuren, dat houdt de dokter weg.

4 maart 2015 om 15:54

Toch mooi hoe jij weet hoe de afwerking er al helemaal uit gaat zien, terwijl er tot nu toe geen sprake is van definitieve plannen rondom de Kuip. Er is zelfs nog sprake van een variant met een omvang van 76.000, dan komen ze net 500 plaatsjes tekort om het uitverkochte én uitgebreide AA gent stadion 3 keer erin te kunnen passen.

Laten we nou even afwachten wat het wordt. Dat ze in Gent een stadion sneller kunnen bouwen zegt mij niet zo veel, in Nederland zijn dit soort procedures anders dan in België. Als ik zie met wat voor degelijkheid de snelwegen daar worden aangelegd dan zou ik niet graag een Belgisch voorbeeld gebruiken om een Nederlands bouwproject tegen weg te zetten.

4 maart 2015 om 16:21

Baardgrasmus,

We hebben al tal van internationale prijzen gekregen, voor zowel het exterieur en interieur. Die afwerking is gewoon niet betaalbaar in een zeer groot stadion. De absolute top kan dat soms nog betalen, maar daar zit Feyenoord niet bij.

Het gaat er ook niet om dat wij 'sneller' kunnen bouwen, want dat betwijfel ik zelfs. De reglementitis zorgt er net voor dat het hier overal zeer lang kan duren.

Dat was ook zo bij ons. Het heeft zéér lang geduurd voor het er stond. De eerste plannen waren er al mid jaren 90. Begin 2000 werd het concreet. In 2008 werd de eerste steen gelegd, pas in 2010 begonnen ze effectief met bouwen. Wat 2 jaar geduurd heeft.

Beetje onnozel om wegenwerken te vergelijken met bouwwerken. Het zou hetzelfde zijn of ik zou refereren naar de lage kwaliteit van het eten in Nederland en dan efkes stellen dat wij mooiere stadions kunnen bouwen.

Je snapt toch dat België met Antwerpen een zeer grote industriële zone heeft en dat België is ingesloten tussen andere grote haven- en industriële zones.
Rotterdam in het noorden, het Ruhrgebied in het oosten, le Nord in het zuiden.

Met wat gevoel voor overdrijving kan je stellen dat het het kruispunt is van de wereld. Uiteraard zien onze wegen dan een pak meer af, iedereen moet er door.

Size doesn't matter. Wat heb ik er persoonlijk aan als ons stadion 3 keer meer volk kon herbergen?

Geef mij maar luxe en comfort. Heb ik wél persoonlijk veel meer aan.

4 maart 2015 om 16:32

Ik betwijfel ten zeerste of er meer verkeer door België moet dan door Nederland, maar laat ik die discussie niet voeren. Het stadion van AA Gent zal ongetwijfeld prachtig zijn, ik wist niet eens dat ze een nieuw stadion hadden, dus laat ik me daar niet mee bemoeien. Feyenoord zal wel moeten uitpakken met het stadion, het staat immers in Rotterdam en die stad staat natuurlijk bekend om zijn architectuur, ongeacht of je het mooi vindt of niet. Daarnaast zal het waarschijnlijk de nieuwe thuishaven worden van Oranje en wordt er op meerdere Europese finales gemikt, wat ik ook wel zie gebeuren. Ik vermoed dat AA Gent die ambitie niet heeft, gezien de capaciteit. Tel daarbij op de financiele situatie én geschiedenis van Feyenoord, het sentiment van de huidige Kuip en de angst voor al te grote bouwprojecten al dan niet met gemeenschapsgeld, en je begrijp dat Feyenoord dit dus uitgebreid gaat voorbereiden.

4 maart 2015 om 17:32

Baardgrasmus,

Zolang de Rode Duivels blijven presteren, zal er veel volk naar ze komen kijken. Maar dat blijft niet duren. En tegen kleinere tegenstanders is ons stadion over 2 jaar groot genoeg. Ze organiseren nu ook wedstrijden in Genk.

Bovendien is het concept en de fundering gebouwd om te kunnen uitbreiden naar max. 44.000 zitjes. Maar zal nog wel een hééééél lange poos duren voor we die gaan nodig hebben.

Mja, een penibel financieel verleden, dat delen we met Feyenoord. Eind jaren 90 was Gent quasi failliet, een beetje om dezelfde redenen als Feyenoord. Boven onze stand leven, dure spelers aantrekken met dito lonen, enfin je kent dat.

Bijna 25 miljoen euro schulden hadden we. Voor een kleine club is dat gigantisch. Daar zijn we sinds vorig seizoen volledig uit, afgezien van de lopende leningen voor het nieuwe stadion uiteraard. Maar dat zijn gezonde en normale schulden.

Ach ik twijfel er niet aan dat de nieuwe Kuip een pareltje zal worden. Ben zeker benieuwd wat ze precies gaan neerzetten.

5 maart 2015 om 12:36

Het is een mooi stadion dat van Gent, maar dan is ook alles gezegd. 20.000^plaatsen is maar pover vind ik. Totaal niet te vergelijken met een nieuwe kuip

5 maart 2015 om 13:14

nerazzurri9,

Er zijn mooiere stadions in Europa dan dat van Gent.
Er zijn er ook die veel groter zijn.

Ik kan het aantal dat meer luxe en comfort heeft voor de gewone supporter misschien op 2 handen tellen.

We komen van een stadion met 12.500 zitjes, in het laatste jaar aldaar kwam er gemiddeld 10.000 man kijken. Als je dan springt naar ééntje van 20.000 en nagenoeg altijd vol zit, dan ben je gewoon goed bezig.

Er zijn amper clubs te vinden die dat resultaat kunnen voorleggen. Meestal is de stijging rond de 40 a 50 procent. Bij Gent is de stijging rond de 75 procent.

Over 2 jaar komen er trouwens al 5500 zitjes bij. Heb je zelfs naar Nederlandse begrippen geen klein stadion meer.

Bovendien, dat van ons staat er. Dat van Feyenoord is voorlopig een luchtkasteel. Kan daar nog 10 jaar en langer duren voor de eerste steen zal gelegd worden. Met wat pech komt het er zelfs nooit.

Er mag wel wat meer Amsterdamse mentaliteit in bij dit project. Gewoon een plan bedenken, zo megalomaan mogelijk, zsm beginnen met bouwen, de kosten op de gemeenschap verhalen en gewoon het plan drie/vier keer zo duur laten uitvallen. Halverwege verklaren dat het hele project eigenlijk helemaal niet realiseerbaar is, een paar fundamentele constructiefouten verzwijgen en stakend personeel. Uiteindelijk is het Rijksmuseum ook afgekomen, is de Stopera gebouwd en die Noord/Zuid-lijn komt ook een keer af. Dat voorzichtige Rotterdamse getreuzel ook, gewoon beginnen met heien, daarna zie je wel weer verder!

4 maart 2015 om 15:28

Amsterdam, waar leg dat dan?

Op zich vind ik wat zorgvuldigheid niet erg, maar ik heb het idee dat er nu helemaal niets gebeurt. En dan hebben we het nog niet eens over daadwerkelijk bouwen, zelfs het plan is nog lang niet af.

Hopelijk word het net zo mooi als het nieuwe stade veledrome. Hoop ik voor de Feyenoord fans he.

4 maart 2015 om 15:51

Bij het oude/huidige Velodrome vind ik het altijd jammer dat het zo open is, dan blijft alles toch minder hangen. Heb ook even het nieuwe stadion gegoogled, dat ziet er strak uit!

Hier komt nooit een eind aan. Over 20 jaar spelen we nog steeds in dezelfde Kuip (wat ik niet erg vind) maar het gat met PSV en Ajax zal dan nog veel groter zijn.

5 maart 2015 om 12:33

@ Fr_piet

Ik deel jouw vrees enig sinds wel. Nu weet ik wel dat het financieel economisch nog steeds moeizame tijden zijn, maar het vinden van investeerders moet in principe geen probleem zijn voor een project waarvan het "businessplan" goed in elkaar zit, waar vanuit een normale prognose gehaald kan worden voor het eventueel te behalen rendement. Het feit dat het rondmaken van de financiering zo moeizaam verloopt geeft mij het gevoel dat al die onderzoeken iets te rooskleurig zijn geweest, al besef ik ook wel dat men veel vraagt van derden omdat Feyenoord zelf weinig tot niets kan bijdragen.

Daarnaast zijn een aantal zaken ook amateuristisch aangepakt wat de zaak natuurlijk ook niet bevorderd. Dan doel ik met name over die "zogenaamde" extra kosten wat onlangs bekend gemaakt worden, eigenlijk stond ik daar niet gek van op te kijken, een paar jaar geleden zag ik een reportage bij "een Vandaag" omtrent de bouwfraude waaruit naar voren kwam dat de grote bouw bedrijven bij grote projecten altijd expres lage offertes indienen om de opdracht binnen te halen.

Terwijl ze tegelijkertijd dondergoed wisten dat zij in de praktijk nooit voor die prijs konden leveren. Waardoor zo´n beetje alle grote bouwprojecten in Nederland altijd zoveel meer kosten dan wat er oorspronkelijk gepland was. Wat dat betreft is die hele bouwwereld net zoals de financiële wereld nog net zo verrot als voorheen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren