Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Vertrokken toptalent Ajax wilde terug: 'Maar zo werkt dat natuurlijk niet'

Laatste update:

Ouasim Bouy verliet Ajax op jonge leeftijd om het te gaan maken in Italië, maar het avontuur van de middenvelder bij Juventus is nog niet wat hij ervan had verwacht. De grootmacht verhuurde hem al meerdere keren en dit seizoen speelt de 21-jarige Bouy bij Panathinaikos. Dat hij zelf ondertussen ook tot inkeer lijkt te zijn gekomen, blijkt uit de woorden van Ronald de Boer in Voetbal International.

/

De tv-analyticus noemt Bouy in zijn column in het weekblad een schoolvoorbeeld van hoe het niet moet. "Raiola bracht hem op veel te jonge leeftijd naar Juventus, daarna werd Bouy verhuurd aan kleine clubjes en nu zit hij bij Panathinaikos. Vorig jaar kwamen ze vragen of Bouy kon terugkomen bij Ajax", onthult hij. "Zo werkt dat natuurlijk niet."

Het is volgens De Boer sowieso geen goed idee voor Nederlandse talenten om al op jong leeftijd over te stappen naar het buitenland. Een ander illustratief voorbeeld is volgens hem Royston Drenthe, die na een geweldige jeugd-EK viel voor de verlokkingen van het grote geld bij Real Madrid. "Kijk hoe het hem is vergaan. Het komt zelden voor dat een jong Nederlands talent aan de bak komt bij een buitenlandse topclub."

Ajax had Ouasim Bouy beter wel terug kunnen nemen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Waarom werkt dat zo niet? Zijn ze dan gekwetst of zo?

24 februari 2015 om 15:42

Dan geef je het verkeerde signaal af. O ga maar en als het niet lukt kom maar terug. Ze moeten gewoon verstandig zijn en blijven, doorontwikkeling en dan pas vertrekken.

24 februari 2015 om 16:57

izzinho,

Naar mijn mening heb je wel een punt, alleen vind ik dat Ronald dit niet openbaar had moeten maken.

Als een speler tot inzicht komt en zich weer meldt bij zijn oude cluppie, dan mag je hem natuurlijk weigeren maar niet een schop nageven.

24 februari 2015 om 17:23

Hij brngt het juist in de media zodat iedereen afgunst krijgt als er weer eentje vertrekt. Hij wil de jeugd gewoon afschrikken maar dit vind ik wel redelijk triest. Beoordeel hem op kwaliteit en niet op basis van dat hij zijn geluk ergens anders zoekt. Net een klein kind waar de lego van is afgepakt en als het terug wordt gehaald heep hard op de vloer stampen en schreeuwen dat het nu ook niet meer hoeft

24 februari 2015 om 17:54

Hij probeert een punt te maken dat raiola zich niet met het voetbal moet bemoeien want hij weet er niks vanaf.
En dit is een bewijsstuk natuurlijk.
Want volgens raiola moeten spelers zo snel mogelijk naar een topclub.
En dat werkt niet zo meer.

24 februari 2015 om 19:49

Wie geeft wie een schop

24 februari 2015 om 15:43

Eerst met veel tamtam naar buitenland gaan omdat meneer geen half jaartje geduld kan opbrengen en dan met hangende pootjes terug? Das een mooi voorbeeld voor de rest, gewoon gaan en als t niet lukt kom je gewoon terug......dacht het niet.

24 februari 2015 om 16:42

Wel mooi dat psv precies het tegenovergestelde gaat doen met dat talent van united

24 februari 2015 om 16:43

Direct een statement voor de jeugd.
Als je te vroeg wel wil, prima maar dan is dit de consequentie..

24 februari 2015 om 16:47

PSV doet dat nu een keer ja, maar ze halen Labyad toch ook niet terug?

24 februari 2015 om 16:47

@ abcoudenaar, Als ze dan toch zo mooi bezig zijn bij PSV kunnen ze misschien ook meteen Labyad alvast terugnemen en over een paar jaar ook weer Bakkali.

24 februari 2015 om 17:51

wie zegt dat het waar is wat r.de boer zegt..? en by the way.de gebroeders de boer hebben zelf ooit hun trainer morten olsen/ajax helemaal afgekraakt middels een rechtszaak om maar weg te komen bij ajax...en nu zijn deze ''helden'' ook terug...

24 februari 2015 om 18:35

Verschil is natuurlijk wel dat Frank en Ronald al 10 seizoenen hadden gevoetbald bij het eerste van Ajax! Dit waren dus gevestigde namen en niet jonge talenten!
Ze zijn naar Barcelona vertrokken toen ze 28/29 waren.

24 februari 2015 om 18:45

De Broertjes de Boer hadden wel al een paar potjes gespeeld en gewonnen met Ajax. Klein verschil met dit ventje dat direct een ster wilde zijn. Als je gaat en het lukt niet heb je pech, dat is het risico.

24 februari 2015 om 21:16

@mr. T.
Desailly heeft gewoon gelijk.
De manier waarop Frank de Boer en zijn broer destijds vertrokken was schandalig. Bouy is inderdaad wel op veel te jonge leeftijd weg gegaan, maar dat is dan ook het enige dat je hem kan verwijten.

Kortom qua fatsoen mag Frank de veters van Bouy nog niet eens strikken

24 februari 2015 om 21:43

op het moment dat zij ajax verlieten was ajax TOP in Europa..dus voor een uitdaging zijn ze niet naar FC Barcelona gegaan maar voor het Geld...1 jaar eerder hadden ze notabene hun contract verlengd..(met bijbehorend salaris)...of je nu 18 bent of zoals de boertjes in die tijd 28..ze kiezen voor het geld...want nogmaals: op dat moment was ajax Europees Top.....

24 februari 2015 om 21:47

ze hadden met volle verstand ook hun contract verlengd toendertjd..en daarna de club en morten olsen afgebrand tijdens rechtszaak(die ze verloren)..en nu kraken ze spelers af met: ''niemand is groter dan de club''..(zoals el hamdaoui)..dat klopt ook wel..alleen uit hun mond klinkt dat zo ''gelogen''...alleen de meute trapt daar wel in..

25 februari 2015 om 01:04

Geleuter wat je hier doet.
De gebroeders de Boer wilden het team van 95 bij elkaar houden.
Maar de 1 na de ander viel voor de verleidingen van het grote geld, pas daarna toen ze zagen dat het hele gouden elftal om hun weg viel hebben ze het ook opgegeven.
Maar het grote geld is nooit hun intentie geweest, dat probeer jij er van te maken om hen zwart te maken.

25 februari 2015 om 02:14

Blijkbaar kennen jullie het hele verhaal niet. Bij Ajax konden ze aardig verdienen, bij Barca heel veel. Eerst vroegen ze netjes, zoals het hoort, om een transfer, dat werd hen niet gegund door het bestuur toendertijd. Ronald had knieproblemen en voor hem was het ook de enige kans op een toptransfer. Frank dacht mee en bood aan om zelf te blijven als Ronald mocht gaan. Ook dát werd niet geaccepteerd door datzelfde bestuur. Tóen zijn de Boertjes pas begonnen met een rechtzaak. Daarin hebben zij uitspraken gedaan waar zij later afstand van hebben gedaan en bij Olsen hun excuses hebben aangeboden.. Maar goed, mensen onthouden graag de negatieve aspecten en niet de andere dingen die speelden.

25 februari 2015 om 09:01

net zols de boertjes ajax en moren olsen (die in zijn tijd als voetballer nog groter was dan beide heren samen) hebben zwartgemaakt ??

25 februari 2015 om 09:05

die uitlatingen hebben ze gedaantoch ?? dat ze iets konden leren van Olsen en dat zijn trainingen gedateerd waren..? lekker makkelijk om daarna eer afstand van die uitspraken te nemen...misschien heeft die Bouy er ook afstand van genomen..dus waarom zij wel afstand nemen en hij niet ??tis krom wat jij zegt...

25 februari 2015 om 11:09

Iedereen maakt fouten en ook de gebroeders de boer. Een fout die ze ook rijkelijk hebben toegegeven en excuses voor aangeboden hebben ook bij morten olsen. Dus een grote onzin dat je dan niet meer tegen anderen mag zeggen dat je iets niet moet doen. Ik heb zelf drugs gebruikt en gerookt maar zal mijn kinderen toch echt aansporen dat niet te doen. Ik heb de wet wel eens overtreden maar zal een ander die dat doet toch echt veroordelen. Als we zo gaan redeneren mag je een ander nooit meer aanspreken op iets.

25 februari 2015 om 12:19

Ben ik met je eens.kan jij mij vertellen waarom buoy en el hamdaoui niet werden vergeven dan .? Of hebben frank en ronald dat voorrecht alleen. ?

24 februari 2015 om 15:43

Nee, die heeft 5 jaar stilgestaan en nu wil hij als bejaarde terug in de Ajaxtraining?
Dat kan toch niet, daar wil Ajax jonge jongens voor.

Ook deze jongen is helaas totaal gesneuveld dankzij Raiola.

24 februari 2015 om 16:04

Sinds wanneer is 21 jaar bejaard...?

24 februari 2015 om 16:11

Sinds Martin Ödegaard.

24 februari 2015 om 16:18

Als 21 bent hoor je eigenlijk gewoon belangrijke steunpilaar te zijn in het eerste van Ajax

24 februari 2015 om 16:31

Nou ja denk dat je dat eerder op je 23/24 bent...

24 februari 2015 om 16:33

Een 21jarige hoort al bijna afgestudeerd te zijn bij wijze van spreke, nu moet hij nog praktisch beginnen.
Zo werkt het natuurlijk niet, hij had op zijn 16e/17e moeten beginnen en dan had hij 1,5 jaar geleden al in het eerste gespeeld zo ongeveer.

24 februari 2015 om 17:25

Ja El Ghazi mag nooit spelen namelijk !

24 februari 2015 om 17:33

Touche, lol!

24 februari 2015 om 17:44

Lul toch niet van die onzin, vandaar dat hij terug wil komen zeker, als er één club is waar Marokkanen kansen krijgen is het Ajax wel, de best betaalde Marokkaan in het Nederlandse voetbal ooit speelde bij Ajax hoor.

24 februari 2015 om 18:39

Dus dan maar 2 stappen omhoog doen en maar hopen dat je daar wel een kans krijgt. Wat heeft een aanvallende middenvelder sowieso te zoeken bij Juventus.
Net als vleugelspitsen (elia) die daarnaartoe vertrekken. Lijkt me echt een domme zet..

24 februari 2015 om 15:44

Een voorbeeld stellen, anders gaan meer talenten jong cashen en komen alle talenten die het niet redden terug. Kun je beter voorkomen door zo'n jongen nu het maar zelf uit laten zoeken en doorgaan met jongens die wel voor Ajax en hun toekomst kiezen.

24 februari 2015 om 15:54

Precies, heel goed van Ajax. Hetzelfde geldt natuurlijk voor Labyad, die wilde ook terug naar Psv. Je moet als Nederlandse club die drempel om te vertrekken zo hoog mogelijk maken. Dat zorgt er voor dat talenten wel drie keer nadenken voordat ze vertrekken.

24 februari 2015 om 16:10

Ik vind het goed van Ajax dat ze hem niet meer terugnemen en vind dat dit een goed statement is naar die vlugge geldpakkers. Aan de andere kant kun je hem wel terugnemen om de jonge jongens persoonlijk op de feiten te drukken wat er kan gebeuren als je te vroeg naar een topclub verkast.

Zoiets dringt natuurlijk meer tot je door als een teamgenoot het je verteld dan dat je het moet horen van anderen.

24 februari 2015 om 16:18

Stel je laat hem daarna terug komen. Dan kan je meteen je jeugdopleiding opdoeken, al je talenten gaan dan naar topclubs en degene die het niet redden kunnen altijd zo weer terug. Geen probleem. Bovendien op het moment dat hij vertrekt vang je dat op met aankopen e.d.. Moet nog wel plek voor hem zijn he.

24 februari 2015 om 16:21

Hij had toen kunnen blijven om zijn plek af te dwingen, maar dat vond hij te lang duren ook al was hij pas net 18. Nu is hij niet meer nodig dus nemen ze hem niet terug. Waarom zou het automatisch zo moeten werken?

24 februari 2015 om 16:24

Als je vrouw de buurman flink te grazen neemt (censuur) en ze komt terug en ze zegt ik wil liever jou, dan zeg je ook niet is goed schat, of wel (dan ben je de uitzondering)

24 februari 2015 om 17:54

maar ajaxneemt toch ook andermans vrouw te grazen(censuur) Bazoer bijv...(psv)...zo een vrouw zou jou ook wel dezelfde poets kunnen bakken...of ben je daar de uitzondering in ?

24 februari 2015 om 19:18

Desaily, ik reageerde op de eerste post.

Wat jij zegt is iets anders. Die vrouw was al gescheiden en zocht naar een nieuwe liefde;-) die heeft hij gevonden.

24 februari 2015 om 21:52

nee hoor..ajax heeft moedwillig een ''gentlemans agreement'' doorbroken door hem een contract voor te houden...en de Knvb heeft bazoer zelfs dat seizoen verboden om wedstrijden te spelen bij ajax...hoezo was al ''gescheiden'' ??

25 februari 2015 om 00:27

Desaily,

De speler zelf heeft aangegeven open te staan voor een andere uitdaging. Dan is het Ajax net als city in dit geval toegestaan net die jongen te praten. Dat hij niet mocht spelen kwam omdat amateurspelers alleen in de zomerstop kunnen worden overgeschreven.

Maar welk punt wil je nu maken?

25 februari 2015 om 02:22

Ajax heeft moedwillig een gentlemans agreement doorbroken? Waarom loopt die psvscout dan al 10 jaar op de Toekomst te smoezen met ouders van Ajax spelertjes?

24 februari 2015 om 16:34

Hij verdiend niet de aandacht en kwaliteit die ajax biedt aan jeugdspelers, hij laat zijn oren hangen naar het grote geld en een inhalende zaakwaarnemer. Met dat soort spelers kunnen wij niks, er zijn spelers die het wel verdienen en bovendien zijn die op dit moment verder en talentvoller.

Als hij was gebleven weet ik zeker dat hij een belangrijke rol had gespeeld, was een groot talent, met de nadruk op was.

24 februari 2015 om 16:50

Tuurlijk werkt het niet zo. Als jouw vrouw een andere man zou nemen en na 2 jaar komt ze er achter dat ze met jou gelukkiger was dan zeg je toch ook ''zo werkt het niet''?

Nee Bouy was ooit een van de grootste talenten van Ajax en ik weet zeker dat hij nu een vaste waarde zou zijn en over 22/3 jaar de stap had kunnen maken naar het buitenland. Zonde dat Raiola de carrière van deze jongen eigenhandig om zeep heeft geholpen, laat dit ook voor Kishna een les zijn. Wat had hij dan verwacht? Dat hij bij Juventus en HSV gewoon even een basisplaats zou afdwingen?

24 februari 2015 om 17:05

Nou je kan niet zomaar zeggen ik ben weer terug. Welk rugnr krijg ik?

24 februari 2015 om 17:43

@bovenstaande

Wat als Bouy nu één van de beste voetballers op aarde was geweest en weer naar Ajax wilde? Dan was het niet zo erg. Ik vind het redelijk hypocriet. De Boer is nu notabene trainer van Ajax, maar is er met een hoop gedonder en een arbitragezaak weg gegaan. Cruijf, de man van de revolutie, is na een bult gezeik naar Feyenoord vertrokken.

24 februari 2015 om 17:55

Ik denk niet dat ie dan terug wilde naar Ajax haha, en natuurlijk
zeg je ja tegen de beste spelers en nee tegen de slechtere, hij zou nu alleen maar in de weg lopen en nu geef je ook een signaal af.

24 februari 2015 om 18:47

Dat werkt natuurlijk twee kanten op. Als Bouy de beste speler ter wereld was, zou hij niet terug willen naar Ajax. Daarnaast waren de broertjes De Boer veel ouder en is het sowieso niet een goed vergelijkbare situatie en Cruijff tja, dat is Cruijff.

24 februari 2015 om 17:39

Juist, gewoon naar Feyenoord of PSV gaan dan! Want voetballen dat kan hij wel!

Raiola is gewoon erg slechte invloed voor jonge spelers. Hij gokt met hun carrière voor zijn eigen gewin.

Maar Ajax zou er wel wat aan hebben om hem terug te nemen. Gelijk de ervaring die zij zoeken.

24 februari 2015 om 18:40

Omdat zijn ontwikkeling minder is geweest dan als hij bij Ajax was gebleven. En mocht dat niet zo zijn...zijn plaats is ingevuld met een ander. Kortom als je weggaat betekend dat niet dat je zomaar terug kunt komen!

25 februari 2015 om 11:05

Nee die jongen staat al jaren stil in zijn ontwikkeling en het is maar de vraag of hij dat nog goed kan maken. Zeer begrijpelijk dat ze dat risico niet willen nemen........heeft denk ik niks met een ego te maken.

En terecht. Hij wilde zo graag, al dan niet door raiola, naar juventus. Vind dat ajax er goed aan heeft gedaan hem niet terug te nemen.

Ze komen allemaal met hangende pootjes terug, maar die zaakwaarnemers hebben de centen inmiddels binnen en de carrieres zijn zo goed als naar de kloten.

24 februari 2015 om 16:00

Ik ben het eens dat je types zoals Bouy niet terug moet nemen hoor. Maar aan de andere kant zijn spelers als Rekik, Bruma en Ebecilio ook terug gekomen naar de eredivisie en hebben ze over het algemeen een basisplaats.

Stel nou dat dit soort types niet zouden zijn gegaan was de kans dan groter dat ze uiteindelijk wel slagen bij een topclub?

Dat vraag ik me dus af, ik kan me heel goed voorstellen dat het voor die jongens een enorme kans is om een grote club van dichtbij mee te maken, om aan het grote werk te raken. En zeer waarschijnlijk hadden ze dat niveau nooit gehaald, ook niet als ze in NL waren gebleven. Nu hebben ze en meer geld en een topclub van dichtbij mogen meemaken en spelen ze alsnog in de top van de eredivisie.

24 februari 2015 om 16:06

Maar die drie spelers zijn niet naar hun opleidingsclub (feyenoord) gegaan.

24 februari 2015 om 16:11

Natuurlijk een heel verschil. deze jongens wilde Feyenoord ook terug hebben. Echter was Feyenoordn iet bij machte ze terug te halen (correct me if I'm wrong). Bij Bouy ligt het anders, die komt er niet meer bij omdat Ajax o.a. net een Sinkgraven voor 7 miljoen heeft vastgelegd.

24 februari 2015 om 16:15

Bouy was een toptalent. Is nu midelmaat. Zelfde geldt voor bruma en ebecilio. Alleen Rekik zou wat dat betreft een uitzondering kunnen worden.

24 februari 2015 om 16:30

Ik ben het helemaal eens met jullie alle drie hoor. Maar er zijn toch ook toptalenten die wel bij een Nederlandse club blijven en uiteindelijk ook niet echt slagen? Zie bijvoorbeeld Aissati, die werd ook heel hoog aangeschreven maar heeft het ook nooit waar gemaakt.

Als hij nou bij Chelsea in de jeugd had gezeten had ie misschien wel meer geld verdient en een topclub van dichtbij meegemaakt. Ik bedoel dus meer te zeggen dat het voor die jongens misschien wel een kans is die anders nooit voorbij was gekomen.

Of dat allemaal werkelijk zo is, blijft koffiedik kijken maar het kan geen kwaad om daar bij stil te staan. Aangezien toptalenten in de jeugd ook gewoon in Nederland mislukken.

24 februari 2015 om 19:57

Laat dit (alweer) een lesje zijn voor die allemaal onder die zaakwaarnemer zitten

24 februari 2015 om 16:24

Die gast is 21, hoe is zijn carriere naar de klote? 2 jaartjes vlammen bij een kleine club en die kan op zijn 23ste weer een goede transfer maken.

Als je consequent die spelers niet terug laat komen denken ze allemaal oooh als ik nu naar bijv man city ga , en ik red het daar niet kan ik makkelijk met hangende pootjes terug komen. Best een goed statement.

Maar je loopt wel hun (toegevoegde) waarde mis en dat is minder slim.

Jammer voor hem, maar hij steekt in het verleden een lange neus op naar Ajax. Dat hij daarna terug wil komen, is wel logisch als hij nergens aan de bak komt. Dat Ajax dat niet toestaat vind ik nog logischer.

Juist, Kishna even nadenken voor je ook denkt wel even te slagen bij Juve. Want daar kom je nog niet eens op de bank nu.
En alle jonge spelers trouwens, van welke club ook.

24 februari 2015 om 16:37

Daarnaast kunnen wij hem nog 1,2 jaar laten verrotten in jong ajax op de bank weliswaar, ik ben goed klaar met Kishna en vooral met zijn zaakwaarnemer. Menig, Acolatse, Cerny dienen zich aan en moeten nu de kans krijgen en Fischer komt terug.

Of Kishna moet een duidelijk signaal afgeven en afscheid nemen van zijn zaakwaarnemer en bijtekenen. Anders heeft het geen zin om energie en moeite in hem te steken, dan zijn er anderen die dat meer verdienen.

Zo stellen ze en voorbeeld voor de nieuwe lichting.

Had hem wel graag terug zien komen, maar dan wel onder voorwaarde dat hij een andere zaakwaarnemer zou zoeken..

en tim krul is een voorbeeld dat het wel kan lukken. wat wil hij ermee zeggen? je moet gewoon geluk hebben met jou talent en het talent van de mensen op jou positie bij de jou club. de trainer moet het in je zien, je moet fit zijn. wat ik wel denk dat er door spelers beter na gedacht moet worden over de club waar ze heen gaan want bij sommige clubs weet je van te voren dat de kans dat je doorbreekt heel klein en bij sommige clubs weet je dat ze regelmatig jeugd spelers laten door stromen en ook nog eens gebruiken in het eerste en zelfs dan heb je nog geen zekerheid het zelfde als dat je in Nederland blijft ook dan heb je nog geen zekerheid dat je het gaat maken. dus conclusie het is van zoveel factoren afhankelijk of je het haalt of niet dat kan niet worden afgeschreven of je moet blijven of niet, dat er door die spelers beter na gedacht kan worden naar welke clubs ze gaan is wel een feit

24 februari 2015 om 15:46

Noem er eens 5 die bij een topclub door gebroken zijn de afgelopen jaren.
je moet bij elke club geluk hebben. Maar ik denk dat je in Nederland op veel jongere leeftijd al in het hoogste elftal kan voetballen waardoor je sterker wordt.

24 februari 2015 om 15:56

dat zeg ik toch ook dat je bij elke club geluk moet hebben. ik ben alleen van mening dat het wat kort door de bocht is om te zeggen dat je niet naar het buitenland moet gaan. het hangt van zoveel factoren af of spelers het halen of niet.

24 februari 2015 om 15:51

Meegenomen dat Krul naar een Engelse middemotor vertrok, dat zelfs degradeerde 4 (?) jaar geleden. Dat is natuurlijk wel een verschil met Man City of Chelsea. Daarentegen wel knap van Krul dat hij het heeft gered.

Verder ben ik het eens met je verhaal. Zelfs bij kleinere clubs is dit het geval. Waar was Eriksen nu geweest als De Boer het niet vanaf minuut 1 in hem zag zitten?

24 februari 2015 om 15:59

maar hoe is krul aan een basis plaats gekomen? door een blessure van de 1ste doelman op dat moment en hij heeft zich toen zo goed ontwikkeld en heeft die basis plaats eigenlijk nooit meer echt afgestaan. dat is toch ook geluk. er zijn zoveel factoren van invloed je kan nooit zeggen of iemand het gaat halen of niet, maakt niet uit hoeveel talent iemand heeft.

24 februari 2015 om 15:59

Even zo maar 10 jonge talenten die het niet gehaald hebben en dus hun carriere verkloot hebben:
Nacer Barazite, Mark van den Boogaart, Ouasim Bouy, Brian Pinas, Gyliano van Velzen, Zakaria Labyad, Vincent van den Berg, Jordy Brouwer, Collins John, Royston Drenthe.. Dat zijn de feiten en de uitzonderingen die je kan noemen bevestigen alleen maar de regel. Je moet eerst een paar seizoenen Eredvisie ervaring hebben en het liefst een dragende kracht van je team zijn voordat je naar het buitenland kan gaan. In Nederland heb je inderdaad geen zekerheid of je het haalt maar wel veel meer perspectief op het bestaan van een profvoetballer.

24 februari 2015 om 16:04

dat zijn hele mooie namen maar ja de kans dat je hier eerder een kans krijgt is omdat de eredivisie nou eenmaal een opleidings competitie is geworden en wij dus met heel veel jongere spelers spelen hier. maar ook als je hier een dragende kracht bent heb je geen garantie dat je het in het buitenland haalt. maar wat zou bijna iedereen liever doen hier een gok wagen en hopen dat je het haalt of die zelfde gok wagen in het buiten land maar daar wel je zelf bijna onafhankelijk spelen in 3 jaar tijd en dan nog de kans hebben om op je 24 het hier in Nederland alsnog te proberen? ik denk dat 90% procent van de mensen in de wereld voor de 2de optie zou gaan zo gaat dat nu eenmaal. ik zou persoonlijk ook voor de 2de optie gaan.

24 februari 2015 om 16:51

John is heel bewust vertrokken naar Fulham om voor de familie te kunnen zorgen. Maar je hebt inderdaad gelijk.

24 februari 2015 om 16:25

Krul is een voorbeeld van dat het in het buitenland kan lukken, maar geen voorbeeld dat het bij een topclub kan lukken. Met alle respect, maar je kunt Newcastle geen topclub noemen, zeker niet op het moment dat Krul daar door begon te breken. De Boer heeft het over een topclub. Newcastle hoort niet in die categorie.

Sneu voor Bouy, maar ik ben blij dat hij ''zich heeft opgeofferd'' om weg te gaan. Hierdoor is hij het perfecte voorbeeld geworden van hoe het kan verlopen als je zo jong naar het buitenland gaat. Laat de trainers hem maar als voorbeeld gebruiken voor elke jongen die verleidt wordt tot zo'n stap.

panathinaikos is ook geen klein clubje. prima toch.

24 februari 2015 om 15:52

Maar het is geen leuke competitie en is ook geen populaire tussenstap vanuit waar je naar een topclub gaat.

24 februari 2015 om 15:58

En daarnaast heeft hij bij Panathinaikos ook niet eens een basisplaats

Drenthe is natuurlijk samen met Babel de verkoop van de eeuw geweest, dikke miljoenen voor een net iets meer dan gemiddelde speler !

24 februari 2015 om 15:53

Bij Drenthe komt er nog bij dat hij zo vaak buiten de selectie gevallen is vanwege zijn persoonlijlkheid.

24 februari 2015 om 16:25

En uiteindelijk kwam Babel zelfs gratis nog terug ook met een zeer nuttig seizoen :P

24 februari 2015 om 16:29

Drenthe vind ik alleen wel een ander voorbeeld dan Bouy. Laatstgenoemde had nog niet/nauwelijks een wedstrijd van Ajax achter zijn naam. Drenthe speelde al bij Feyenoord en was uitblinker bij de Europees kampioen -21. Hij speelde in het begin ook echt nog wel zijn wedstrijden. Daarna kon hij nog naar Everton, waar hij ook redelijk begon. Zijn karakter heeft hem echter meer in de weg gezeten, niet eens zozeer zijn voetballende kwaliteiten. Daarnaast is hij nu financieel onafhankelijk. Dat was hij niet geweest als hij bij Feyenoord was gebleven.

Maar Rekik dan? Moet PSV die dan niet nemen omdat hij in Nederland is opgeleid? Ik snap dat Feyenoord hem niet meteen terug wilde, maar ik snap PSV ook wel. En zo gaan die knaapjes toch gewoon naar het buitenland want na 2 jaar zijn ze miljonair en er is altijd wel een redelijke club in NL die jou later oppikt. En dan heb je alsnog 15 jaar de tijd om te proberen een echte carrière te maken.

24 februari 2015 om 16:11

Rekik is niet met veel tam tam vertrokken bij PSV he dat maakt heel veel uit denk ik. Bij hem is het. Geprobeerd, maar niet gelukt. Bij Bouy is het 'kijk mij eens ik ga het helemaal maken in het buitenland want ajax geeft me geen kansen'. Dat scheelt nog wel even

En ja ik weet dat Rekik bij Fey weg kwam

24 februari 2015 om 16:32

Rekik ging al iets vroeger naar Man City dan dat Buoy naar Juve ging. Ook is Rekik niet vertrokken door gebrek aan kansen bij Feyenoord, maar door andere redenen.

Bouy was 18 (dus officieel nog een A-speler) toen hij ging en de reden was dat hij vond dat hij geen kans kreeg bij Ajax 1. Dat terwijl hij al regelmatig als A-speler met het eerste mee mocht trainen.
Als hij een half jaar had gewacht was hij waarschijnlijk ook in de voorbereiding op het nieuwe seizoen mee op trainingskamp gegaan met het eerste, maar daar had hij geen geduld voor. Nadat hij net weg was werd er ook nog wat nagetrapt in de media door Bouy en Raiola. Nu is hij 3 jaar verder en heeft hij 3 jaar stilgestaan, maar wil hij wel met hangende pootjes terug. Jammer maar ik begrijp best dat Ajax zo'n jongen niet meer hoeft.

24 februari 2015 om 16:38

Nee dat moeten ze inderdaad niet doen! Ze verdienen er nu ook niks aan, ze leiden op voor Man City en zitten hun eigen opleiding in de weg. Sterker nog voor talenten wordt het aantrekkelijker te vertrekken waardoor je opleiding ook nog eerder leeggeroofd wordt.

En terecht!! Eerst om het geld en, met name de premie voor Raiola, naar het buitenland gaan en als het dan niet lukt op hangende pootjes terug komen? Dacht het niet, misschien dat deze fantastische zaakwaarnemer nog een clubje weet in de woestijn. Raiola heeft 1 belang en dat is zijn portemonnee. Als jonge voetballers, en vooral ouders, dat nog niet doorhebben hebben ze een plaat voor hun kop. Als Raiola geld nodig heeft beproeft hij een bekende formule'; oorlog maken met de club van de betreffende vereniging, zeggen dat hij niet tevreden is etc (zie bv Kishna) en dan hopen dat ze hem een dikke contractverbetering geven of dat hij verkocht wordt. In beide gevallen casht deze pizzabakker en zijn de onderlinge verhoudingen tussen speler en zijn huidige club verstoord. Mensen die komen met voorbeelden als Krul of van Persie weten zelf ook wel dat dat de uitzonderingen zijn die de regel bevestigen. Dat je niet als je te jonge speler naar het buitenland moet vertrekken en eerst behoorlijk wat vlieguren moet maken in de Eredivisie voordat je kans van slagen hebt in het buitenland. Bouy heeft, zoals zovele jonge voetballers en ouders, gegokt en verloren.

24 februari 2015 om 16:36

Van persie had toch ook wel al mooi een Europacup gewonnen.

24 februari 2015 om 16:54

Klopt! Terecht opmerking. Dus Van Persie mag je ook van dat lijstje afhalen...

Ik ben het niet eens met je dat Bouy een toegevoegde waarde is voor dit Ajax, ik schat Bazoer, Sinkgraven en nog een paar jonge spelers bij Jong Ajax nog hoger in dan Bouy. Bouy is niet zo jong meer en hij heeft voornamelijk bij Brescia en Panathinaikos gespeeld wat beduidend minder dan Ajax is, en hij was/is niet eens bassisspeler bij die clubs (deels door zijn blessures). Ik zeg: Eigen schuld, dikke bult! Iedereen zegt dat het voornamelijk door de zaakwaarnemers komt, maar een speler heeft hier zeker een groot invloed op. Bouy wou perse weg omdat hij zogenaamd te goed was in de jeugd van Ajax, de beste zijn wanneer je in de jeugd speelt is gewoon geen garantie voor je toekomst.

24 februari 2015 om 16:26

21 is niet jong meer?!

Het is jammer dat jonge spelers vaak pas achteraf zien dat ze de verkeerde keuze hebben gemaakt, terwijl iedereen die het voetbal een beetje volgt al direct ziet dat het niet handig is om al jong de stap naar een buitenlandse topclub te maken. Er zijn zo onwijs veel voorbeelden van spelers die het niet redden en zo verschrikkelijk weinig voorbeelden van spelers die het wel redden. Jonge spelers worden helaas te vaak beïnvloed door geldwolven die om ze heen lopen.

De enige reden dat Ajax hem niet terug wil, is omdat ze hem niet goed genoeg vinden. Als hij een toegevoegde waarde zou zijn geweest dan had Ajax hem gewoon terug genomen. Niks voorbeeld stellen, gewoon te weinig kwaliteit! En verhuurd aan kleine clubjes? HSV en Panathinaikos zijn 2 van de drie clubs waaraan hij is verhuurd.....

24 februari 2015 om 16:11

1 wedstrijd gespeel bij Juventus, 10 bij Juventus Primavera (jong Juventus), 17 wedstrijden bij Brescia Calcio, 4 wedstrijden bij HSV en nu 19 bij Panathinaikos waarvan gemiddeld 49 minuten per wedstrijd. Dan zijn dus 51 optredens waarvan het meeste maar als invaller sinds augustus 2012. Dat zijn dus 19 wedstrijden per seizoen met een gemiddelde van 60 minuten per wedstrijd en dan moet ik eigenlijk de wedstrijden bij Juventus Primavera niet meetellen want dat is gelijk aan Jong Ajax.. Ik kan je verzekeren dat als hij in Nederland was gebleven hij veel meer ervaring en wedstrijden op Eredivisie niveau had gespeeld conform het huidige beleid van Ajax. Dat hij momenteel niet goed genoeg is zou kunnen maar kom niet aan met HSV en Panathinaikos..

24 februari 2015 om 16:45

Waarschijnlijk probeer je mij iets te vertellen, het is me alleen niet duidelijk wat?

Kort samengevat mijn betoog;
HSV en Panathinaikos zijn geen kleine clubs.
Bouy is niet beter dan wat er nu bij Ajax op het middenveld speelt.
Was hij wel beter geweest dan had Ajax hem teruggenomen.

24 februari 2015 om 16:52

HSV is geen kleine club (maar speelt al een paar jaar degradatievoetbal) maar slechts 4 wedstrijden daar gespeeld, niet eens noemenswaardig dus. Panathinaikos is geen topclub en ook daar speelt hij niet alles of gehele wedstrijden. Dus ja hij is verhuurd aan deze "ttopclubs" maar maakt daar nauwelijks uren. Punt wat ik wil maken is dat hij beter bij ajax had kunnen blijven om zich wel goed te ontwikkelen dan naar het buitenland gaan waar hij niet goed begeleid wordt. Ik ben het met je eens dat hij niet beter is dan wat er nu op het middenveld speelt. Als hij wel beter was geweest zou deze discussie over terugnemen niet eens gevoerd worden want dan had hij bij een goede club in de basis gestaan.

24 februari 2015 om 17:40

Arenacum, jij maakt de beslissingen bij Ajax zo te zien? Hou toch op met je insinuaties dat op niks gebasseerd is.

Blijft jammer dat die jongen destijds is vertrokken. Aanvoerder van de A1 en in die tijd een groter talent dan bijvoorbeeld Klaassen. In mijn ogen tenminste. Tactisch sterk en een heerlijk linkerbeen.

Ik had hem dan ook gewoon een tweede kans gegeven als het nooit een vervelende jongen is geweest en als ze denken dat hij van waarde kan zijn voor Ajax. Jonge gasten maken nu eenmaal fouten en hebben vaak grootheidswaanzin.

Als hij geen basisplaats heeft bij panathinaikos, dan zou ik proberen via n kleinere club weer te investeren in jezelf. bv een Ado den Haag o.i.d.

Denk dat De Boer gelijk heeft met wat hij zegt over Bouy, want die had nog niets gepresteerd. Daarbij krijgt de jeugd amper kans in de Serie A. Ik vind Drenthe wel een ander verhaal. Hij was een van de beste van het EK onder 21 en op basis daarvan verdiende hij de transfer naar Real Madrid met het daarbij behorende (vette) salaris. Dan is de keuze natuurlijk anders.

Drenthe is een slecht voorbeeld in deze. Hij voetbalde zelfs nog prima bij Real Madrid. Dat hij buiten het voetbal nog 234729847 hobby's had en dáárdoor buiten de boot viel is een ander verhaal.

Het is natuurlijk wel allemaal hypocriet om te zeggen dat een jonge speler niet mag beslissen om naar het buitenland te gaan. Voor veel Scandinavische talenten is Nederland toch echt buitenland. En ze kiezen toch echt voor hun carierre en het geld om via Nederland naar nog meer buitenland te vertrekken.
Zo is Ajax een opstapje voor de Sinkgravens en de Bazoers naar een nog grotere carierre.
Dat een Ajacied dan kiest voor Juventus, Real of Manchester is dan ook niet raar. Of het verstandig is, dat bepalen meer factoren. Natuurlijk zeggen de meesten dat het te vroeg is etc etc, maar die reageren niet vanuit het belang van de jeugdige voetballer, maar uit het eigen belang.
Iets niet proberen, betekent dat het niet kan lukken, iets proberen dat het kan mislukken, maar verwijt aub niet iemand dat hij keuzes maakt. Wat wel belangrijk is, is dat de omgeving van een jeugdige speler hem goed steunt. De club kan daarin helpen, net als een zaakwaarnemer, maar de speler en zijn familie dienen de keuze te maken.
De Boer is dus iemand met een enorm pak Becel op zijn hoofd, omdat hij zijn stukje alleen maar schrijft uit het oogpunt van Ajax en dus de vertrekkende (jeugd)speler vanuit dat oogpunt beoordeelt als een "schoolvoorbeeld". De Boer is zelf een schoolvoorbeeld geweest hoe je niet met mensen omgaat, vraag dat nog maar eens aan de heer M. Olsen, en is dus voor mij geen raadgever. Al helemaal niet, omdat zijn mening te koop is voor jan en alleman.

Als het echt een mega talent was hadden ze hem wel terug genomen denk ik!

Ik vraag me af of het zo handig is dat Ronald de Boer hier uit de school klapt. Stel nou dat Frank voor aankomend seizoen Bouy denk te kunnen gebruiken, en je kan hem voor niks overnemen, dan heeft Ronald zich er al mee bemoeit. Ik snap dat Ronald een analyticus is (en aspirant Thunderbird, maar dat terzijde) en dat hij zijn mening mag verkondigen, maar als tweelingbroer van de hoofdtrainer met zelf een verleden bij de club als jeugdtrainer is het misschien niet zo handig. Zijn woorden over de club van zijn broer hebben een andere lading dan wanneer een andere analyticus ze zou uitspreken. Het lijntje Ronald-Frank is natuurlijk heel erg kort.

24 februari 2015 om 16:43

Dat is verstandig, oorlog tegen Raiola en ander gajes is in volle gang. Lekker voor Bouy, die hangt bovenaan in de wall of shame. Wordt Kishna de volgende?

Ik ben op het punt dat we hem maar lekker moeten laten verrotten in jong ajax. Voldoende alternatieven die wel lange contracten hebben, Raiola mag denken dat hij het spelletje hard moet spelen maar dat kan Ajax ook. Zeker nu we financieel onafhankelijk zijn en een stormloop aan talenten hebben.

Kishna moet een signaal afgeven door afscheid te nemen van zijn zaakwaarnemer en zijn contract verlengen. Zo niet, laten verotten op de bank in jong ajax.

Doei bouy, lekker verpieteren ergens anders op de bank. Al die the jonge talenten die te vroeg vertrekken, veel plezier op de bank. Nog zo'n mooi voorbeeld, van ginkel. Had nooit naar chelsea moeten gaan En ju lekker bankie pakken.

Laat dit een les wezen voor kishna en andere grote talenten. Speel eerst een paar jaar in de top van de eredivisie om daarna pas de stap naar het buitenland te maken. Zo heb je een betere basis gelegd om te kunnen slagen in het buitenland.

als hij nu nog top was wilde hij niet terugkomen. Maar dan zou Ajax hem echt wel terugnemen.
Als hij gebleven was en geen toptalent meer was, was hij door Ajax ook bij Cambuur of Go Ahead gedumpt. Zowel Ajax als de talenten denken alleen aan zich zelf.
Ook Klaassen gaat echt wel als Manu hem een dik contract aanbiedt. Zo zal Kishna ook echt wel vertrekken bij dik contract van Psg. En als hij mislukt komt hij ook nog wel ergens terecht.
Wijsheid bestaat pas achteraf. Zie van Persie die ook voor gek werd versleten.

Ik las in een eerder artikel dat Frank de Boer Mini Raiola (inzake Kishna) niet publiekelijk aan zou pakken. Nou..., daar lijkt het toch verdacht veel van wel op. Hij maakt hierbij alleen handig gebruik van zijn broer Ronald. En ik geef hem geen ongelijk.

Eigenlijk had je hem terug moeten nemen zorgen dat hij goed ging presteren en vervolgens aan iedereen binnen de club Ajax laten uitleggen waarom Ajax iedereen uit de club schopt met makelaars als raiola en lens!! Wat een zelfingenomen kwallen zijn dat

Die moet lekker naar een clubs als lorient,Nottingham forest etc. Beter dan Juventus waar hij niet aan de bak komt.

De vergelijking tussen Bouy en Drenthe loopt natuurlijk wel een beetje scheef. Drenthe stond al in de basis bij Feyenoord en jong Oranje. Daarnaast heeft hij zelfs nog even gespeeld bij Madrid, maar heeft hij het verknald met een gebrek aan mentaliteit.

Bouy is 1 van de vele voorbeelden van talenten die onze jeugd verlaten en helaas zullen er nog vele anderen volgen.

Wat raiola kan kunnen wij beter 😂😂😂

Laat ze lekker! Zij kiezen het directe financiële gewin boven de sportieve ambities op lange termijn en dat is hun goed recht.

Een voorbeeld stellen is natuurlijk altijd goed. Ergens hoop ik toch dat ze hem nemen en dat die samen met Klaassen weer het middenveld domineert zoals in de jeugd. Echter lijkt dit meer een te mooie droom dan een werkelijkheid.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren