Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV’er treurt: ‘Ik verlies één keer de bal en dat geeft de doorslag’

Laatste update:

PSV bleef geruime tijd volwassen overeind tegen Zenit Sint-Petersburg, maar na een uur spelen sloegen de Russen toch toe. Oscar Hiljemark liet zich de bal ontfutselen door Axel Witsel, die Danny lanceerde: na zijn vertrek mocht Hulk het afmaken en was het enige doelpunt van de avond een feit. Hiljemark baalt als een stekker dat het bij hem misging.

/

De 22-jarige Zweed stond voor het eerst sinds augustus vorig jaar weer in de basis onder Phillip Cocu. Van half september tot half januari was hij uit de roulatie en na vier invalbeurten mocht hij het tegen Zenit weer van meet af aan laten zien. “Ik verlies één keer de bal en dat geeft de doorslag”, treurt Hiljemark na in De Telegraaf.

Toch ziet de middenvelder nog wel kansen voor PSV. Volgende week winnen in Sint-Petersburg is nu het devies en dat acht Hiljemark zeker niet ondenkbaar. “Het is maar 0-1. Wij zijn in staat om daar te scoren. We gaan daar met veel vertrouwen naar toe.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik vond het ook al raar dat hij in de basis stond.
De wedstrijden daarvoor zonder hem zijn altijd goed afgesloten.
"never change a winning team"

Maar in de omschakeling was hij ook slecht, even wat sneller passen bij die counters en dan zouden we zeker gescoord hebben.

Cocu zijn wisselbeleid vond ik dan ook niet zo goed.

Maar voor de rest wel een aardige pot gespeeld, maar uiteindelijk heb je er niet veel aan.
Kansen zijn er wel in Rusland, gaat wel lastig worden.

20 februari 2015 om 08:09

Ik vond dat PSV veel foute keuzes maakte. Wijnaldum had dat ook een paar keer, terwijl de juiste keuze de kracht van PSV is ( bij omschakeling)

Verder snap ik de keus wel waarom hij in de basis stond. meer body. Alleen dat pakte verkeerd uit door knullig balverlies. Ik vond btw Willems wel fokking sterk spelen. Bedoel, Hulk werd gewoon aan de andere kant gezet omdat hij Willems niet kon hebben, dat verdiend wel respect.

Hopen dat ze tijdens return beter mede kansen omgaan

20 februari 2015 om 08:20

Zenit zette ook wat meer druk bij de omschakeling dan Eredivisieclubs.
Maar in deze wedstrijd had naar mijn idee meer gehad aan spelers die snel omschakelen.

Hiljemark deed het verdedigend wel goed, op die enorme fout na.
Maar als de bal naar voren moest ging het te langzaam of werd er slecht gepasst.

Ligt eraan wat Zenit gaat doen thuis.
Ze hoeven niet direct en hun kunnen ook wel goed op de counter spelen.
Gaan ze echter het spel proberen te maken, dan moet PSV bij balverlies het dan wel goed uitspelen en gaan scoren.

20 februari 2015 om 08:26

Ik denk ( hoop) dat Hendrix dan gewoon in de basis staat, vind hem toch sneller de bal naar voren spelen dan Hiljemark.

Ik denk dat ze thuis het spel niet gaan maken, als je alleen de wissels al ziet dat zegt dat alles. Ik denk dat ze binnen 10 min een goal moeten maken willen ze iets bereiken en ik geloof dat dat wel kan. gewoon scherper voor de goal want kansen waren er wel vooral de eerste helft.

Ik was niet geheel ontevreden want vergeet niet, het is wel de nummer 1 van Rusland en ze speelde wel moet goed team. Maar zo domineerde niet in ehv, das ook wel wat waard

20 februari 2015 om 10:40

Inderdaad mosterd na de maaltijd. Maar hiljemark was geen goede keuze van de coach. Juist hier had psv met zn enige wapenfeit de pot kunnen winnen: de bliksemsnelle counter. Dus juist met maher. Hiljemark is nuttig als je een wedstrijd wil controleren, consolideren. Qua body/power had je het altijd afgelegd tegen deze tegenstander. Helaas een gemiste kans doot toch een tactische misser m.i.

Ik heb zoiets een speler uit een topcompetitie nooit horen zeggen. Hoe typerend is dit voor de ED?

20 februari 2015 om 08:19

Dit dus!

20 februari 2015 om 09:00

Zeg maar wat je wilt. Zowel Feyenoord als PSV gelijkwaardig qua niveau aan Europeae subtop

Zoals Psv op de omschakeling gokt in de competitie doet Zenith dat in europa. Het resultaat is heilig

20 februari 2015 om 08:37

alleen gaf Zenith dan de eerste helft wel erg veel kansen weg.

20 februari 2015 om 11:33

Daarom acht de kans dat PSV nog doorgaat gewoon aanzienlijk.
Waarom zou PSV geen 2 uit-doelpunten kunnen maken.
Ze kunnen zelfs risico nemen aangezien ze dan toch 1 doelpunt mogen krijgen als ze er 2 maken.
Natuurlijk gewoon proberen met 4-0 te winnen is het beste en met een beetje geluk waarom niet. Want, iedereen zegt Hiljemark was slecht etc...
Maar ik vond Wijnaldum en Depay beide echt belabberd spelen hoor net een voldoende in beide gevallen. Dus met een beetje geluk kan het hem toch nog worden.

20 februari 2015 om 11:47

Ben het helemaal met je eens. Wijnaldum deed gisteren heel erg weinig. Depay heeft, zoals gewoonlijk, vrijwel alles verkeerd gedaan.

Ik snap ook de reden niet van het opstellen van Hiljemark, Hiljemark is een technisch een zeer matige voetballer en beperkt is z'n passing. In de eredivisie kan dat nog wel gecompenseerd worden door z'n team genoten maar internationaal kan dat duidelijk niet. Ik snap ook helemaal niets van de keuze van Cocu om Hiljemark op te stellen.

20 februari 2015 om 09:16

Voor jou en vele anderen die het niet lijken te snappen, door de keuze van Cocu om Hiljemark op te stellen, kan Guardado naar de linksmid positie. Op die positie brengt hij PSV nog veel meer. In ieder geval meer dan Maher. De keuze voor Hiljemark ipv Hendrix snap ik persoonlijk ook niet.

20 februari 2015 om 09:25

Ik lijk het volgens jou niet te snappen maar aan het einde van je betoog kom je tot dezelfde conclusie.
Het onbegrijpelijk vinden van het opstellen van Hiljemark .

20 februari 2015 om 10:13

Ik bedoel er mee te zeggen dat de keuze voor hem wel enigszins te verklaren is vanwege de positie van Guardado, maar dat het inderdaad vreemd is dat Cocu Hiljemark boven Hendrix verkiest. Maar volgens mij heeft Cocu Hiljemark heel 'hoog zitten,' gezien z'n status als aanvoerder tijdens de voorbereiding.

20 februari 2015 om 10:25

Ik begrijp je wel. Cocu had Hiljemark niet hoeven opstellen om Guardado op z'n favoriete plaats te laten spelen. Cocu had opties zat ik blijf de keuze voor Hiljemark volledig onbegrijpelijk vinden. Het is mij een volledig raadsel waarom Cocu hem zo hoog heeft zitten, Hiljemark zal best een prima knul zijn maar een hele goede voetballer is het niet en is het nooit geweest dat zal Cocu toch ook wel gezien hebben?

20 februari 2015 om 11:35

Hij staat op de belangrijkste plek in het middenveld, laatste man in het middenveld net voor de verdediging dat is ten eerste een risico wat Cocu neemt. Blijkbaar had die in de rust nog tegen hem gezegd: Kom je in de problemen ros de bal naar voren.
Dan is het gewoon slecht dat die bal verspilt of maak in ieder geval een kleine overtreding als je hem kwijt bent.

20 februari 2015 om 13:11

@Tornado

Helemaal met je eens, wat Cocu in die jongen ziet is mij een raadsel. Hendrix is eigen jeugd en heeft aangetoond beter te zijn aan de bal en meer rust in de as te brengen.

Heel rare keuze van Cocu om Hiljemark op te stellen.
We zullen maar stellen : dit zijn de kronkels van een trainer.
Wat mij opviel is de geslepenheid van Witsel,nou,nou is dat een slimme speler.
Nog een opvallend feit :
Depay,als hij moet tegen ""grote"" jongens spelen,valt hij gewoon door de mand.
Van Gaal wil hem naar United halen ?
Verkeerde keuze, Louis.

20 februari 2015 om 08:44

Heb het Van Gaal nooit horen zeggen en geen journalist in Engeland vraagt er naar. Is meer iets van de Nederlandse media.

Eén keer balverlies? Onzin, Hiljemark leed keer op keer balverlies en meerdere keren werd het daarna meteen gevaarlijk. Ik was met mijn vriendin in het stadion en ik zei na een half uur al tegen haar dat Hiljemark heel snel gewisseld moest worden omdat het gegarandeerd een keer fout zou gaan. En dat is dus exact was in de 64e minuut gebeurde. Het zat er de hele wedstrijd al aan te komen.

Dat Cocu tegen zo'n ploeg liever met een verdedigende middenvelder speelde dan met Maher begrijp ik, maar waarom dan niet met Hendrix? Die heeft laatst al 90 minuten meegedaan bij Jong Psv, dus volgens mij is die gewoon weer fit.

Het heeft echt niet alleen aan Oscar gelegen. Je kan ook zeggen dat Depay de eerste helft verzuimd om PSV op voorsprong te zetten. In dat geval krijg je nog een andere wedstrijd ook en wie weet wat er dan allemaal had kunnen gebeuren.

PSV lijkt gewoon wat te licht voor dit niveau. Ben benieuwd of PSV in Rusland nog een rol van betekenis kan spelen. Anders rest ons niet anders meer dan de competitie.

Je verloor meerdere keren de bal. Was de slechtste van het veld samen met Narsingh en hebt hiermee aangetoond duidelijk niet van het niveau te zijn dat PSV nastreeft.

Balverlies Hiljemark is natuurlijk niet heel sterk, maar ik hoor niemand over die knoeperd van een dekkingsfout. Helemaal niemand die zich om Hulk bekommert.

Verder overigens helemaal geen gekke pot gespeelt door Psv.

20 februari 2015 om 10:46

Precies. Je ziet Wijnaldum even aanzetten om bij Hulk te komen, maar vervolgens lijkt het wel of hij de richting van de bal op gaat en daardoor Hulk volledig uit het oog verliest. Valt me wel vaker op dat Wijnaldum zijn mannetje laat lopen.

20 februari 2015 om 11:07

Als wijnaldum vol had doorgesprint had hij misschien de bal kunnen onderscheppen. dat klopt.

Maar het is niet dat hij zijn man laat lopen.. Hulk is niet zjin man natuurlijk.

Gisteren was vooral narsingh decoratie op het veld.
Hiljemark speelde gewoon degelijk maar hij kan gewoon niet beter.

20 februari 2015 om 11:25

Klopt, Hulk is niet Wijnaldum zijn man. Maar toch ben ik wel van mening dat hij dit gat tussen de bal en Hulk beter op had kunnen lossen, maar goed dat is een keuze die Wijnaldum maakt.

Wat betreft Narsingh, vind hem de laatste weken erg matig. Wat mij betreft proberen te verkopen deze zomer en op zoek naar een nieuwe rechtsbuiten. Bergwijn als back-up gebruiken en dan denk ik dat de Jong volgend jaar pas echt veel doelpunten kan gaan maken.

Hiljemark vond ik in zijn invalbeurten vanaf januari best redelijk. Prima als 12/13e man. Knullig balverlies kan gebeuren, leermomentje.

20 februari 2015 om 12:15

Het klopt dat Narsingh niet erg bepalend is de laatste weken, echter heeft deze man ruim en breed laten zien dat hij wel op het PSV niveau zit wanneer die wel in vorm is. Ik denk dat het hem aan concurrentie ontbreekt, iemand die hem scherp houdt.

Volgens mij doet PSV dit zelf wekelijks, dus dat beklaag dat ze in de counter zijn gelopen begrijp ik niet zo.
Dan kunnen clubs als AZ, Vitesse, Willem II (tilburg), Ajax (in de Arena), Feijenoord,etc. allemaal wel zeggen na de counter van Psv. Maar dan heet dit dat ze naief gespeeld hebben en zijn afgestraft door Psv, welnu PSV is door haar eigen manier afgestraft maar kan ik er niet van maken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren