Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Boer: ‘Dan kunnen we denk ik ook ver komen in de Europa League’

Laatste update:

De traditionele top drie is nog actief in de Europa League en komt donderdag in actie. Feyenoord gaat op bezoek bij AS Roma, PSV neemt het thuis op tegen Zenit Sint-Petersburg en Ajax ontmoet in eigen huis Legia Warschau. Frank de Boer zegt benieuwd te zijn hoe zijn team het er vanaf brengt, maar hoopt tegelijkertijd ook dat Feyenoord en PSV erin slagen te winnen.

/

Een echte doelstelling voor de Europa League heeft De Boer niet, geeft hij aan in een interview met Ajax TV. Hij zegt dat zijn technische staf het van wedstrijd tot wedstrijd bekijkt en vanzelfsprekend zo ver mogelijk wil reiken. “Als je ziet hoe wij het Barcelona en Paris Saint-Germain lastig kunnen maken, dan kunnen we denk ik ook ver komen in de Europa League.”

“Dan moet je wel die vorm kunnen tonen, natuurlijk”, verbindt De Boer als voorbehoud aan een passage langs Legia Warschau. “Daarnaast vind ik het fantastisch dat PSV en Feyenoord ook meedoen, want het wordt weer eens tijd dat Nederland ver komt in deze competitie”, aldus de trainer van Ajax.

Wie geef jij de meeste kans om een ronde verder te komen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ajax hoort gewoon te winnen, PSV in de huidige vorm kan verassen en Feyenoord heeft gewoon pech.... denk dat ze qua middenveld niet eens zo heel ver onderdoen voor Roma maar om verder te komen zul je moeten scoren...

17 februari 2015 om 18:40

Dat scoren zal ook wel weer het probleem zijn

17 februari 2015 om 19:03

Barca en PSG kijken, terwijl we kansloos ten onder gingen tegen Steaua en RB Salzburg

PSG uit maakte we de 1-1, wat doet ons Frank de Boer: Haalt Serero eruit en brengt Zimling erin die er voor zorgt dat Cavani en Zlatan de 2-1 en de 3-1 op de scorebord zette in het Parc de Prins.

Nu met Schone in de spits, verwacht ik er bar weinig van. Vak410 is het altijd kippenvel, maar de wedstrijd..

17 februari 2015 om 20:48

Ja, De Boer en opstellingen gaan niet goed samen.

Daarnaast is Ajax regelmatig niet gemotiveerd genoeg en dan vlieg je er zo uit in zo'n toernooi.

17 februari 2015 om 22:19

net zoals PSG en Barcelona niet gemotiveerd waren tegen ajax omdat ze op halve kracht ook wel door gaan naar de volgende ronde.

17 februari 2015 om 23:58

Tegen Salzburg gingen we inderdaad kansloos ten onder, maar tegen Steaua was dat echt niet hoor. Thuis speelde we ze helemaal zoek en uit hadden we wat pech. Maar over 2 wedstrijden was Ajax zeker de beste.

Schone moet De Boer wel uit de spits halen. Gewoon Schone keer laten banken. Is een goede speler als je continu op de helft van de tegenstander speelt, maar als je ook vaak op je eigen helft voetbalt dan heb je weinig aan Schone. Is veel te traag om goed te counteren.

18 februari 2015 om 04:40

In de europa league word heel ander voetbal gespeeld als in de championsleaugue.in de cl lopen allemaar sierpaarden die mooi snel en tactisch goed voetbal op de mat leggen.in de europa league zitten voornamelijk teams met veel werkpaarden volle beuk erin elke wedstrijd en met die jongetjes die wij opstellen hebben we daar uiteraard veel meer moeite mee.

18 februari 2015 om 08:02

Schone heb je europees gezien wel nodig, die haalt altijd wel een juist niveau en is natuurlijk geweldig in dode spelmomenten.

17 februari 2015 om 18:59

PSV heeft de pech dat het als counterploeg tegen een counterploeg met betere spelers moet spelen. Ik zie PSV het spel opgedrongen worden, en daar gaat Zenit gebruik van maken. Daarnaast is het deze tijd van het jaar berenkoud in Moskou, iets waar wij in Nederland niet aan gewend zijn. Daar staat tegenover dat ze in Rusland winterstop hebben, maar toch acht ik PSV kansloos.

Het zou een schande zijn als Ajax niet doorbekert, maar in de huidige vorm zie ik Ajax ook niet doorgaan en Feyenoord heeft tegen Roma al helemaal geen kans.

Ik denk dat Ajax de grootste kans maakt, maar dat ze alledrie zullen sneuvelen deze ronde.

17 februari 2015 om 19:04

Ik volg St peterburg of de Russische competitie verder niet,
Maar hun zijn op papier wel de beter ploeg, dan lijkt het me sterk dat ze achterover gaan leunen en op de counter gaan wachten tegen Psv, ik acht ze niet helemaal kansloos.
Ik heb er vertrouwen in!

17 februari 2015 om 19:21

Betwijfel of Zenit achterover gaat leunen. Denk dat ze juist de aanval zullen kiezen.

17 februari 2015 om 19:21

Tja, dat kan jou sterk lijken, dat is hoe ze spelen, dat zit in de aard van het Russische voetbal. Heel afwachtend, zelfs wanneer ze achter komen. Dat is in een toernooi ook hun valkuil en waarom ze uiteindelijk eer keer sneuvelen tegen een vaak mindere tegenstander.

17 februari 2015 om 20:21

Coach van Zenit had gezegd dat ze PSV het spel zouden gaan laten maken. Zegt ook iets over Zenit, dat ze bang zijn voor de counters van PSV en volgens mij is dat ook niet zo raar.
Ben benieuwd. Zou een hele saaie wedstrijd kunnen worden als ze beide heel afwachtend gaan spelen. Want, heb ook vernomen dat Zenit voornamelijk in de counters scoord.
Hoe zit het met de koppers bij Zenit? PSV heeft tenminste Luuk en Ismaël 2 zeer lange spelers dus dat is wel heel mooi.

17 februari 2015 om 21:41

je acht PSV in de eerste instantie kansloos, maar je erkent wel dat ze vaker tegen mindere tegenstanders de mist in gaan....
dus zo kansloos is psv niet

17 februari 2015 om 21:30

Ja, je hebt gelijk..

Maar, ik heb al een paar dagen een gevoel dat Feyenoord wel eens voor n verrassing kan gaan zorgen. Grote voordeel is namelijk dat niemand ze een kans geeft: hierdoor kunnen ze misschien zonder al te veel druk voetballen!

Tevens denk ik dat Ajax en PSV het ook heel lastig gaan krijgen. Er bestaan vrijwel geen slechte tegenstanders meer.

18 februari 2015 om 02:44

Een grap hoop ik? Heb je het middenveld van roma weleens gezien? Behoort zonder twijfel tot de beste 10 middenvelden ter wereld

18 februari 2015 om 04:43

As roma heeft zat punten verspeeld al dit seizoen dus onklopbaar zijn ze zeker niet.als feyenoord vollebak gaat net als een atletico dan kan elk team in de problemen komen.

Hahaha die de Boer is gek. Ajax kan ver komen in Europa League, maar PSV en Feyenoord zijn simpel weg kansloos.
Het Nederlands Voetbal dreigt een doemscenario te krijgen op de UEFA-coefficientenlijst, en de kans hierdoor bestaat dat, in toekomst, zelfs de landskampioen van Nederland niet eens groepsfase Champions League ticket kan bemachtigen, en daardoor de landskampioen voorronde CL moet spelen ipv groepsfase.

BTW wel leuk dat de Boer het leuk vind dat er 3 NL clubs in Europa zitten.

17 februari 2015 om 18:46

Psv zie ik verder komen in Europa dan ajax

17 februari 2015 om 19:01

Klopt die moeten naar Rusland en Ajax naar Polen

17 februari 2015 om 19:07

Wat wil je ermee zeggen? Ajax verliest tegen een Roemoense club en een club uit Oostenrijk.. vind ik nog erger en schandaliger als je verliest tegen zo rijke club als Zenit met sterren als Hulk, Witsel, Danny, Garay.. meer heb ik niet te zeggen lijkt mij of wel?

17 februari 2015 om 20:22

Hahha mooie constatering.

17 februari 2015 om 20:23

Als PSV wint van Zenit denk ik dat ook. Maar juist dat is misschien wel de lastigste wedstrijd die ze krijgen.
Ajax moet echt gewoon door.
Volgens mij hoopt iedereen in Nederland dat tenminste 1 club de halve finales haalt.
Zou me niks verbazen als we dadelijk zelfs met 2 clubs in de halve finale staan.
Zou toch geweldig zijn voor het Nederlands voetbal!

17 februari 2015 om 23:39

Dat rusland verder ligt dan polen..

17 februari 2015 om 19:01

Dat doemscenario komt niet door Ajax, PSV en Feyenoord, want die clubs hebben de punten reeds gehaald, maar door de andere clubs die in de voorronden uitgeschakeld zijn.

17 februari 2015 om 19:15

Waarom is psv kansloos? Zie zeker wel kansen voor ze. Feye zal het het lastigste krijgen gok ik.

17 februari 2015 om 22:21

Zenit is niet minder dan Roma hoor.
Voor allebei een moeilijke loting.

Dat willen wij nu ook wel eens een keer zien dan. Nederlandse clubs geven altijd slappe hap in de Europa League. De vraag is eigenlijk zelfs of ze gewoon niet simpelweg te licht zijn voor de laatste 32?
Maar eigenlijk zou het gewoon moeten kunnen, want AZ met een veel kleinere begroting is het ook al twee keer heel goed gelukt.
Kwart finale moet eigenlijk gewoon de doelstelling voor Ajax zijn!

17 februari 2015 om 18:53

Dat valt de laatste jaren ook wel weer mee toch? Nederlandse clubs hebben vaak pech bij een loting of onderschatten de zooi, maar zijn absoluut niet te slecht om de kwartfinale te halen. Daarom zit bij een goed jaar en beetje geluk qua loting de halve finale of finale er wel een keertje in. Zeker omdat we nu 3 clubs hebben in Europa, waarvan 2 van de 3 wel kans maken om door te gaan.

17 februari 2015 om 18:54

Nederlandse teams komen gewoon met een bus met jochies op schoolreisje, verliezen van een slechtere tegenstander en gaan dan weer naar huis. De laatste jaren hadden ze allemaal of kwaliteit of ervaring maar nooit beide zoals 'vroeger'. Als je Ajax nu weer ziet met een middenveld van gemiddeld 20 jaar met 2 19 jarigen erop en zonder spits dan vraag ik me weer af wat er gaat gebeuren. Zelfde geldt voor PSV met een reserve en een 20 jarige centraal en Feyenoord met die aanval van hun en zonder van Beek.

17 februari 2015 om 19:02

Als je zoals Ajax en PSV steevast in de top 32 van de clubranking van de Uefa staat, dan zal je af en toe de laatste 16 moeten kunnen halen, niet? Met misschien zo nu en dan een uitschieter naar de laatste 8.

Ajax heeft gewoon slechte aankopen gedaan waar je geen donder mee ver komt. Laat me niet lachen het beleid van die drama Overmars heeft al lang vorm gekregen. Had Bas Dos en/of Schurle gekocht dan hadden we niet voor aap gestaan in de CL. Die hele europa league kan me echt gestolen worden. Soms schaam ik me kapot voor mijn cluppie met die dwaas van der Hoorn in de verdediging en een Baoer die niet eens rijp is voor Ajax. Hoe slecht wil je Ajax niet zien. Ik durf echt gewoon niet te kijken om een afgang te voorkomen. En als we een ronde verder zijn dan moet je nog maar geluk hebben met de loting. Dit seizoen is toch al verloren. Hopen dat we eens echte aankopen gaan doen. Ga eens shoppen in Spanje of Duitsland daar loopt tenminste echte talenten rond!

17 februari 2015 om 18:55

Daarom is het hopen dat PSV ver komt in de EL, dan ziet Ajax misschien hoe het wel moet.
Ik verwacht ook dat als PSV een eind komt in de EL en kampioen wordt er voor veel spelers een reden is om nog een jaartje te blijven en ze een rol van betekenis kunnen hebben in de Cl(minstens overwinteren)
en wanneer dat het geval is zal PSV nog wel een paar keer kampioen worden en zo is Ajax wel gedwongen om de weg van PSV te volgen en niet alleen teren op jong talent.

en dat zal de Nederlandse competitie ook alleen maar leuker maken.

17 februari 2015 om 19:22

Real Munchen: psv gaat een sloot aan punten verliezen (uefa coefficient) en wellicht een plek of 10 zakken op de lijst... met andere woorden: dat wordt gewoon poule 3... dat betekent dat je vrijwel kansloos bent. Zeker als je een onervaren ploeg als psv hebt (onervaren in de Cl).
Dit is een tussenjaar voor Ajax. De talenten die eraan komen plus de voorhoede en het middenveld dat alsmaar groeit... daar gaat de komende tijd geen enkele club tegenop kunnen. Ajax zal dan ook gewoon weer veelvuldig kampioen worden. Ik denk dat psv gewoon een keertje mazzel heeft dit jaar (getuige ook het feit dat psv dit trucje al 6 x achtereen probeert en Ajax het ervoor 6x probeerde...) maar structureel is dit gewoon dom beleid. En dat weet psv ook want het wil nu ineens jeugd gaan brengen.

17 februari 2015 om 19:37

dan wil ik Ajax wel eens zien zonder de Boer aan het roer.

17 februari 2015 om 18:55

Je kraakt het aankoopbeleid af, maar komt dan aan met Schurlle. Dertig miljoen is 1 van de velen redenen dat hij onhaalbaar is en natuurlijk kan je zo een klassespeler altijd erbij hebben, maar hij is niet wat Ajax nodig heeft in de Eredivisie.

17 februari 2015 om 18:59

Schurrle was absoluut niet haalbaar. Daarbij doet Bazoer het helemaal niet verkeerd. Hij speelde tegen Twente een uitstekende wedstrijd

17 februari 2015 om 19:20

Jij noemt jezelf Ajacied? Een echte supporter staat altijd achter zijn club. In goede maar zeker in mindere tijden.
En Schurle halen?? Alsof zulke spelers naar NL komen haha. Gaat echt niet goed met je he?

17 februari 2015 om 23:26

Hij is in deze mindere tijd niet gelijk geen supporter meer, hij is kritisch. En dat mag ook. Ondanks dat ik de voorbeelden niet optimaal vind, maakt hij zijn punt wel duidelijk: maak eens gebruik van die 116 miljoen op de bank! Bedrijven zijn toch ook constant aan het herinvesteren? Ik denk dat een voetbalclub dat ook zou moeten doen. Natuurlijk hoeven het geen aankopen van 35 miljoen zoals Schurrle te zijn, maar bijvoorbeeld een aankoop (oke het is huur, maar toch..) zoals PSV met Guardado heeft gedaan lijkt me niet onmogelijk.
En om even terug te komen op mijn opening, zonder kritische mensen kom je imo nergens. Het moet altijd beter kunnen.

Nee! Ik weiger er dit jaar weer in te trappen! Elk jaar weer hoop ik dat Ajax nog een paar rondes verder kan komen en elk jaar word ik teleurgesteld. Tijd om eerlijk toe te geven dat elke winst een bonus is en dat ver komen in de EL voor het huidige Ajax niet weggelegd is

17 februari 2015 om 20:19

Komt ook omdat Ajax zich laat 'inpakken' door de redelijke resultaten in de CL tegen de toppers, maar daarbij vergeet Ajax wel even dat die toppers maar op 30% spelen tegen Ajax. FC Barcelona en PSG die op 100% tegen Ajax spelen zullen compleet over Ajax heen lopen. Maar waarom zouden die clubs dat doen als 30% al volstaat, dan kunnen ze tenminste energie sparen voor de competitie.

17 februari 2015 om 19:12

Steaua was pure onderschatting. Salzburg speelde pressievoetbal en zoals we allemaal weten is Ajax daar extreem kwetsbaar voor. Neemt niet weg dat het gek is dat vooral Ajax steeds goed presteert in de CL om vervolgens keihard af te gaan bij clubs als steaua en salzburg. Dat moet niet kunnen. Ik hoop echt dat het dit jaar eens anders zal zijn. Dat hoop ik ook voor Feyenoord en Psv. Nederland heeft die punten keihard nodig dus ik zit gewoon te juichen voor PSV en Feyenoord als Ajax supporter!

17 februari 2015 om 19:19

De Boer zegt niets geks, vind ik. Wij hebben met veel strijdlust en toewijding de (weliswaar verzwakte) winnaar verslagen, na jaren achtereen wanprestaties geleverd te hebben tegen Krasnodar, Sparta Praag, Gent, et cetera.

17 februari 2015 om 21:59

Toch blijft Feyenoord een club die het in zich heeft een keer weer in een flow te raken in zo'n knock-out competitie. Dat gevoel heb ik bij het huidige Ajax minder, maar laat me graag verrassen.

Tegen Legia zul je beter voor de dag moeten komen dan de na de winterstop het geval is.

Legia laat Ajax voetballen (breien), dus zal er tempo in de aanvallen moeten zitten. Als het eindeloos rondtikken wordt in een handbalopstelling, dan ga je met snelle uitvallen de boot in.

Dus Frank een gewaarschuwd mens telt voor 2 !

Ver komen in de Europa League? Dat horen we al jaren.... Om er vervolgens kansloos uitgeknikkerd te worden door een Europese onderbond club.

17 februari 2015 om 22:08

Nederlandse clubs verliezen vaak wedstrijden in Europa van knudde teams door onbenulligheid, gemakzucht of onderschatting. Wat eigenlijk doodzonde is voor de ranglijst.

Iets meer bescheidenheid is opmijn plaats Frank. Zie nu eerst maar van Warschau te winnen want dat wordt nog moeilijk genoeg.

Ajax speelt in europa vaak leuk als winnen 'mag', maar als het moet zoals in de EL dan staan ze er vaak niet. Hoop dat het dit jaar wel lukt, puntjes sprokkelen voor nl met zn allen.

De Boer is compleet de weg kwijt wanneer hij refereert aan de wedstrijden tegen Barcelona en Paris Saint Germain. Beide ploegen speelden op 50 procent tegen Ajax en daardoor zag het er qua resultaat nog redelijk uit. Tegen Warschau wordt het weer een heel ander verhaal, een tot op het bot gemotiveerde tegenstander die lak heeft aan de reputatie van Ajax en er 90 minuten in kleunt zoals Zwolle dat deed in het vorige seizoen is al lastig genoeg. Vorig jaar dacht De Boer dat Ajax de Europa League kon winnen maar werd Ajax over twee wedstrijden compleet van de mat getikt door Salzburg. De Boer slaagt er niet eens in om een fatsoenlijke reeks neer te zetten in de Eredivisie na de winterstop en denkt nu dat Ajax verder kan komen in de Europa League. Martin Jol was een stuk realistischer in zijn verwachtingen en kon je nooit betrappen op onzinnige uitspraken.

@pettersson1963
Realistisch wat Jol misschien wel met zijn "we moeten genieten in Bernabeu." Erg strijdlustig was het natuurlijk niet. Ajax heeft met de Boer heel wat laten zien in de Champions League, in ontzettend moeilijke poules (wat dacht je van de poule met City, Dortmund en Madrid. Of de poule waarin Ajax op de laatste dag werd achterhaald door de 7-1 van Olympique Lyon). Helaas heeft het niet geleid tot resultaat in de EL, dat staat buiten kijf. Daar mogen we ook kritisch over zijn, maar om nou te zeggen dat de Boer de weg kwijt is vind ik wel erg zwaar

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren