Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax heeft weer nieuws en bindt 'vechtertje' en 'fysiek sterke verdediger'

Laatste update:

Ajax blijft druk bezig met het vastleggen van talenten uit de eigen jeugdopleiding. De Amsterdammers maken dinsdag bekend dat zij toekomst zien in Adham el Idrissi en Terry Lartey Sanniez; de aanvaller en verdediger uit de A-junioren hebben hun eerste contracten getekend, tot de zomer van 2018.

Beide verbintenissen gaan per 1 juli van dit jaar in. "Dit is een bijzonder moment in mijn carrière. Het geeft een fijn en speciaal gevoel, zeker met mijn familie er bij", zegt de zeventienjarige El Idrissi op de website van Ajax. Hij is duidelijk over zijn dromen: "Ik wil in de ArenA staan. Daarnaast wil ik mijn best blijven doen voor de club en zoveel mogelijk doelpunten maken."

Volgens Hoofd Jeugdopleiding Wim Jonk heeft de zeventienjarige El Idrissi zijn contract absoluut verdiend: "Adham is echt een 'vechtertje'. Hij trekt de andere spelers uit het team mee. Je hoeft in hem geen batterij te stoppen, hij blijft maar vechten voor het team", aldus Jonk.

Ook over het langer vastleggen van de achttienjarige Sanniez is Jonk te spreken: "Terry is een verdediger die fysiek erg sterk is. Hij is moeilijk te kloppen en voldoet aan de eisen en normen die het topvoetbal vragen. Het is een geweldige jongen om mee te werken. Ik ben ontzettend blij dat hij nu een contract heeft afgedwongen.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Is hij Walian voorbij gegaan?
Walian was toch 1 vd grootste talenten van de Toekomst

17 februari 2015 om 12:52

Buiten het feit dat ik geen idee heb, doet jouw opmerking '1 vd grootste talenten van de Toekomst' mij denken aan vroegere 'grootste talenten van de toekomst'.

Sarpong, stond in belangstelling van Chelsea. De Sa... waar is hij?
Bodul... Spurs wilden hem nog met Bale ruilen. Castillion... nieuwe Kluivert.

Echter doet mij de laatste tijd meer hoop leven dankzij talenten die wel doorgebroken zijn of goed op weg zijn dat te doen (eigen jeugd of niet) als El Ghazi, Kishna, Klaassen, Van Rhijn, Denswil (ja hij speelde een tijdje erg goed), Veltman, Bazoer, Fischer, Andersen, Riedewald, en hopelijk komen er nog meer aan.

Het lijkt alsof de jeugd elk jaar minimaal 1 goed product levert:

2014/2015: El Ghazi, Riedewald en Bazoer
2013/2014: Kishna, Denswil, Veltman en Klaassen
2012/2013: Fischer

Hierna durf ik niet terug te tellen, omdat ik het niet uit mijn hoofd weet

17 februari 2015 om 13:02

El Ghazi is geen eigen jeugd, die komt van Sparta en heeft misschien 1 jaartje in de A1 van Ajax gespeeld.

17 februari 2015 om 13:06

Bazoer kwam van Psv. Kishna van Ado.

17 februari 2015 om 13:10

Ff lezen mensen, hij zegt toch duidelijk tussen haakjes eigen jeugd of niet

17 februari 2015 om 13:14

De Sa is nooit een uitzonderlijk talent geweest en ook nooit zo benoemd. En castillion,daar zag je in de b'tjes al van dat die van niveau NEC is.

17 februari 2015 om 13:18

Gaan we weer met die bodemloze discussie... Jongens, maak eens niet zo druk om dat soort pietluttige welles/nietes eigen jeugd gezeur.

17 februari 2015 om 13:28

@fussballjohan
Hahaha, ik zet dat er expres bij, zodat ik niet deze rare discussies krijg, want ik weet ook wel wie waar vandaan komt, aan ze als een paar ezels alsnog doorhameren...

17 februari 2015 om 13:41

Het komt ook een beetje omdat je op het einde roept dat de jeugd elk jaar wel 1 goed product voortbrengt en vervolgens een lijstje noemt waarvan de helft nauwelijks in de jeugd heeft gespeeld. Dat zorgt voor de verwarring en de bijbehorende reacties.

Afgezien daarvan ben ik zeer benieuwd hoe het de komende jaren gaat. Er moet volgens velen hier een uitzonderlijke lichting aankomen.

Wel interessant om te zien wie het wel of niet 'echt' gaat maken en of deze uitzonderlijke talenten ook daadwerkelijk dusdanig zijn dat ze echt iets bijzonders brengen in bvb de Cl.

17 februari 2015 om 14:16

@sammerens, als je het juiste talent koopt en hij breekt door doe je het toch ook goed? Bovendien denk ik dat zon Kishna meer bij Ajax heeft geleerd dan bij de jeugdopleiding bij Ado

17 februari 2015 om 14:28

Nee Sammerens, dát zorgt niet voor verwarring, het feit dat mensen lezen wat ze wíllen lezen zorgt voor die discussies.

17 februari 2015 om 14:29

Vandaar dat ie dus met kluivert vergeleken werd

17 februari 2015 om 14:52

@sammerens
Het is toch jeugd? Kishna, El Ghazi en Fischer hebben allemaal in de jeugd gespeeld. Of het eigen jeugd is een tweede, maar op de website van de Uefa werd Moisander ook als jeugd gezien, terwijl hij uit Finland werd geplukt. Alsjeblieft geen discussie over Moisander.

Verder ben ik het met je eens. Het is zeer interessant.

17 februari 2015 om 15:43

@fussballjohan, dan doe je het zeker goed. Ik geef alleen dat men zijn bericht op een andere manier kan interpreteren.

@trodat4030,
Prima. Dat is jouw mening. Het feit dat er reacties op het 'eigen jeugd' verhaal komt geeft aan dat er dus blijkbaar wel ruimte voor verwarring of verkeerde interpretatie aanwezig is. Ik geef alleen aan waarom mensen er op reageren zonder zelf een waardeoordeel te vellen.

@jeffreysch,
Zoals hierboven gezegd is mijn post puur bedoelt als uitleg waarom mensen die 'eigen jeugd' reacties plaatsen. Mensen gebruiken verschillende interpretaties wat dat betreft. Sommigen nemen de 'home grown' regel als graadmeter. Een speler kan echter ook binnen die regel vallen zonder ook maar 1 seconde in de jeugd te hebben gespeeld. El Ghazi is bijvoorbeeld geen 'home grown' speler omdat hij pas net bij Ajax is. Volgens die regel is hij dus (nog) geen zelf opgeleide speler en dat zorgt er voor dat mensen reageren dat die speler niet in het lijstje hoort. Daarnaast vinden sommigen een speler die 1-2 jaar in de jeugd bij een club heeft gespeeld niet direct een product van de jeugdopleiding.

17 februari 2015 om 16:58

Nee sammerens, dat is geen mening, dat is een geconstateerd feit! De reacties onder jeffreysch mening zeggen genoeg. Hij geeft nota bene nog áán dat hij het niet per definitie over eigen jeugd heeft, maar over jeugd. Het is dus óf selectief lezen óf provoceren en aangezien jij de berichten laat staan, ben je het blijkbaar met me eens dat het gewoon selectief lezen is..

17 februari 2015 om 17:24

Het is inderdaad gewoon slim ingekocht van Ajax. Wat je daarna zegt is echt volkomen belachelijk. Jij zegt dat hij in de 2 jaar jeugd bij Ajax meer heeft geleerd dan in 9 jaar!!!!! bij Ado. Hahaha. Ten eerste wordt het talent alleen wat bijgeleerd maar talent is aangeboren. Daarnaast lopen er echt geen koekenbakkers als trainers in Den Haag

17 februari 2015 om 20:54

Hou op man.. Ze werden allemaal omhoog gepraat .. daar kunnen ze zelf niks aan doen maar de media wel laat zulke jongens met rust.

18 februari 2015 om 07:16

Newc22, serieus waar staat 'eigen jeugd'? Waar?!

17 februari 2015 om 12:54

Zag dat die afgelopen weekend met de A2 meespeelde, dus denk het wel.

17 februari 2015 om 12:58

Hij is gewoon ingehaald door andere spelers.

17 februari 2015 om 13:00

Klopt, Walian was een groot talent nog steeds overigens, maar zijn eigen ontwikkeling stop waar de ontwikkeling van anderen verder gaat.

Daarnaast moet Walian het voor een groot deel hebben van zijn fysiek, en liet dit tot vorig ook gelden, Walian was onaantastbaar. Nu zijn de verdedigers gegroeit en is het verschil minder waarneembaar.

Dit seizoen speelt hij veel in de A2 en lijkt het erop dat hij bij Jong Ajax zal aansluiten.
Mogelijk maakt hij dan nog stappen.

Evenals een Bazoer.

El Azzouzi heeft een andere route afgelegd, was nooit echt de toekomstige spits van Ajax, maar heeft jan en alleman verrast met zijn geweldige spel. Tegenovergestelde van een Walian.

El Idrissi, ook een geweldige spits, door hard werken gekomen waar hij nu staat, samen met El Azzouzi de spits van Ajax A1

17 februari 2015 om 20:56

Zelfde probleem als zijn lichtings genoot van der Moot groot fysiek verchil in de D,C en B en in de A zijn de verdedigers net zo groot en dan gaat het wat moeilijker.

17 februari 2015 om 17:21

Klopt Walian is eigenlijk nog B jeugd maar speelt met de A2 en doet het daar gewoon uitstekend. El idrissi is echt een goede spits. Een type Suarez zou ik hem omschrijven.

18 februari 2015 om 10:19

Walian is A jeugd, in hetzelfde jaar (1997) geboren als deze El Idrissi, Nouri, vd Beek etc etc. Enige verschil is dat Ezra van oktober is en de andere 3 van maart/april. Walian mag niet in de B spelen, B1 is lichting 98, B2 lichting 99..

Minder verfijnd dan El Azzouzi qua techniek maar uitzonderlijk veel vechtlust. Op mentaliteit wint deze jongen het van alle spitsen in de jeugd.
Zivkovic is een koele kikker en lekker arrogant maar El Idrissi heeft power.

Ben heel benieuwd wie het gaan redden. Ben in ieder geval erg verheugd dat El Idrissi een contract heeft getekend. Hij heeft toch mijn persoonlijke voorkeur

Deze el idrissi scoort aan de lopende band in de A1. Zet muric en cerny naast hem en je bent gegarandeerd van veel goals en spektakel. Dit wordt ook de toekomstige ajax aanval denk ik, over 2/3 jaar.

Weer een toppertje uit onze befaamde opleiding. Goed bezig Marc

Het is te hopen dat hij wel een kans gaat krijgen in het eerste als spits.

Mooi dat sanniez ook heeft bijgetekend. Die heeft gewoon het fysiek van dani alves. Net een tank met veel snelheid. Verdedigend komen er dus ook goede talenten aan met sanniez, leyder, savastano en owusu.

17 februari 2015 om 13:28

Nee die is veel fysieker dan Alvez. Ik heb weleens met hem gevoetbald, die gast is zo sterk en niet normaal snel. Hij is in een klap een van de meest fysieke RB's.

17 februari 2015 om 13:52

Hieruit kan ik opmaken dat je ook met Dani Alves gevoetbald hebt?

On: Het blijft afwachten met dit soort jongens of ze de laatste stap kunnen zetten. Lartey Sanniez is wel een heerlijke back in de jeugd. El Idrissi was drie maanden geleden nog de beste spits van de A, maar is inmiddels zijn plekje alweer kwijt aan El Azzouzi.

17 februari 2015 om 14:42

Nee, van Alvez heb ik veel gezien op tv !

17 februari 2015 om 17:05

Hoe bedoel je in een klap een van de meest fysieke Rb's?
Je ben het of je bent het niet , daar hoef je hem niet voor te slaan."

On:
Hele sterke speler verdedigend met paardenlongen. ik verwacht dat of Tete of Sanniez centraal zal komen te staan aangezien Van Rhijn voorlopig nog niet weggaat en deze 2 talenten niet beide achter hem willen/hoeven te staan.

Zijn er ook nog jeugdige talenten die ,,jansen'' heten?

17 februari 2015 om 13:39

Je bedoelt spelers met echte Nederlandse namen? Jawel hoor, bijvoorbeeld :van bladeren, leeuwenburgh, van bruggen, dekker, vd.beek, enz.

17 februari 2015 om 14:08

Die zijn er nog inderdaad, zoals Difference09 al uitlegt. Begrijp echter niet helemaal waarom dat voor jou zoveel uitmaakt?

17 februari 2015 om 14:40

Dat maakt mij niets uit. Vraag me wel af of er ook nog ,,amsterdamse'' talentjes doordringen tot de jeugdopleiding. In het verleden waren er daar plenty van! Tegenwoordig hebben ze toch vaak een Marokkaanse, Turkse, Afrikaanse of Surinaams/antiliaanse achtergrond. Ik krijg toch vaker de indruk dat deze talentvolle jongens vaak individualisten zijn dan teamspelers. Maar het zal wel weer als discriminerend worden uitgelegd, maar laat ik nogmaals zeggen dat daar geen sprake van is. Het is een beetje mijn waarheid van wat ik bij veel teams en talenten zie!

17 februari 2015 om 15:24

El Idrissi is meer Amsterdammer dan Klaassen, Frank de Boer en Cillessen hoor.

17 februari 2015 om 15:25

Wat is nog Amsterdams? Nouri en El Idrissi zijn beide geboren en getogen Amsterdammers, spreken nagenoeg accentloos Nederlands (en áls ze een accent hebben is het Amsterdams), zijn keurig opgevoed, ze hebben alleen geïmmigreerde ouders, so what? Dat ze in Zwolle misschien allemaal blond en blank zijn, zegt niks over Amsterdam. You just have to deal with it! Welkom in 2015 in een multiculturele samenleving!

17 februari 2015 om 16:18

Weltrusten Hoodrich en Trodat4030? Hersenloze figuren met een hersenloze reactie! Maar dat had ik al voorspeld!
En trodat4030.... blaat maar wat raak, maar een multiculturele samenleving bestaat niet! Denk daar maar eens over na als je dat kunt tenminste.

17 februari 2015 om 16:27

Amsterdammers zijn Amsterdammers, kan ons weinig schelen of je Piet of Mo heet. Dat ís multicultureel, dat mag de rest van Nederland dan niet leuk vinden, bij ons werkt het.

17 februari 2015 om 17:08

'zijn er ook nog talenten die Janssen heten?'

Maar wij zijn hersenloos

17 februari 2015 om 19:48

En waarom mag hij niet vragen of er ook jeugdspelers zijn met de naam Janssen?

17 februari 2015 om 23:52

Nou sorry hoor Peinke, maar die jongens hebben gewoon gelijk, zo zit de maatschappij tegenwoordig nou eenmaal in elkaar en dat is ook gewoon representatief voor de multiculturele samenleving. Ik denk overigens absoluut niet dat je een racist bent met kwade gedachtes of iets dergelijks, je zult vast een hele aardige kerel zijn die prima met de meeste mensen door 1 deur kan. Maar het feit dat je een onderscheid maakt en je daar (weliswaar ogenschijnlijk lichtelijk) aan irriteert toont wel degelijk aan dat je bepaalde denkpatronen hebt die betrekking hebben op jongens met een andere achtergrond. Dat is niet geheel aan jou te wijten, daar zijn ontiegelijk veel verklaringen voor te vinden waarom mensen keer op keer in die denkpatronen terugvallen, maar ik vind het wel jammer om te zien. Maar goed, dat is natuurlijk een geheel andere discussie, en laten we daar maar niet teveel op in gaan. Hoe dan ook: als je hier geboren en getogen bent, ben je gewoon een Nederlander (weliswaar met een andere achtergrond, maar alsnog gewoon een Nederlander). Die jongens zijn in Amsterdam opgegroeid, dus het zijn Amsterdammers. Ik ben het wat dat betreft volledig met Hoodrich en Trodat4030 eens.

El Idrissi is een leuke speler om naar te kijken. Ik trek absoluut geen vergelijking qua kwaliteiten, maar qua type speler doet hij me wel een beetje denken aan Luis Suarez. Een gedreven rommelaar die een veel betere techniek heeft dan dat je op het eerste oog vermoedt. Ik ben benieuwd of hij de stap naar de eerste selectie kan zetten. Vooral fysiek moet hij nog veel groeien. Een jaartje in de Jupiler League spelen zal voor hem heel nuttig zijn denk ik.

17 februari 2015 om 14:32

Daarnaast mag hij na dit jaar ook nog gewoon een jaar in de A1 spelen, dus wat dat betreft heeft hij alle tijd.

Mooi! Zit potentie in deze beide jongens, nu moeten ze zelf zorgen dat het eruit komt.

Voetbalzone, het contract van Lartey Sanniez gaat met terugwerkende kracht in per 1 januari 2015.

Ik vraag me af wanneer Van Bruggen doorbreekt , dat is ook een groot talent hoor , alleen hoor ik in de media vrij weinig over hem , doet het heel goed bij Jong Ajax als 2e jaars A-junior..

17 februari 2015 om 14:49

Klopt, maar dat was bij Alderweireld een paar jaar geleden ook. Die kreeg uit het niets de kans omdat Wielaert geblesseerd raakte, en is nooit meer uit de basis verdwenen. Hopen dat van Bruggen volgend seizoen bij het eerste aansluit en een keer de kans krijgt

17 februari 2015 om 17:29

Ik vind Van Bruggen ook weer een typische Ajax verdediger. Hij heeft een goed overzicht goede pass maar qua verdedigen is het niet altijd even sterk terwijl hij zijn lengte wel mee heeft. Gisteren tegen Roda deed hij het niet bepaald goed. Riedewald bijvoorbeeld is veel agressiever. Met Veltman en vd Hoorn denk ik niet dar van Bruggen snel zal aansluiten.

Waarom treuzelt overmars zo lang om kishna en tete een contractvoorstel te doen? Lijkt wel of hij het lastigste geval als laatste wilt laten bijtekenen. Nu is het tricky of kishna en tete wel blijven met raiola als hun zaakwaarnemer.

Ik hoop dat ajax nog wat meer toptalenten binnen haalt. Tielemans zie ik bijvoorbeeld graag komen. Er is geld genoeg om in goede talenten te investeren.

17 februari 2015 om 15:33

Je moet ook genoeg ruimte hebben om ze speeltijd te geven, daarnaast is Tielemans basisspeler bij Anderlecht en geniet hij inmiddels meer dan genoeg belangstelling van grotere clubs dan Ajax. Kortom, Tielemans heeft 0,0 reden om naar Ajax te komen.

17 februari 2015 om 23:57

Gelukkig zijn er nog wel voldoende talenten die op te sporen zijn voor Ajax, maar Tielemans is inmiddels wel onhaalbaar geworden (helaas, heerlijke speler is dat). Weet niet precies wat Anderlecht vraagt, maar gok zo wel zeker 10+ miljoen (heeft nog een 3 jarig contract dacht ik?).

Mocht serrero verkocht worden dan komt er wel een plekje vrij voor tielemans. En niet ieder talent kiest direct voor het grote geld van de Europese topclubs.

17 februari 2015 om 17:06

Als Serero vertrekt, staat er jeugd klaar. Riedewald, Bazoer, El Mahdioui, vd Beek etc etc. En welke reden heeft Tielemans om naar Ajax te komen? Speelt hij op een hoger niveau? Nee. Meer kans op een basisplaats? Juist niet, zie mijn lijstje spelers hierboven. Gaat hij bij Ajax meer verdienen? Nee, volgens mij betaald Anderlecht zelfs beter dan Ajax. Dus welke reden heeft hij om van club te wisselen?

17 februari 2015 om 18:32

Riedewald zou ik voor de verdediging gebruiken, vd.beek moet eerst maar een jaartje in jong ajax spelen. Bazoer kan samen met tielemans afwisselen omdat er genoeg wedstrijden zijn. El mahdaoui ken ik nog niet. Voor belgen is een stap van anderlecht naar ajax nog steeds een stap vooruit. Salaris zal wel niet beter zijn maar je kunt ook andere redenen hebben om van club te verhuizen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren