Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Advies voor Ajax: 'Bij een vertrek van De Boer denk ik aan Bosz'

Laatste update:

'Zijn hart' zegt dat Frank de Boer ook volgend seizoen nog bij Ajax werkzaam zal zijn, maar het valt zeker niet uit te sluiten dat de succestrainer in de zomer op zoek gaat naar een avontuur in het buitenland. De vraag is wie De Boer in dat geval moet opvolgen: Jaap Stam wordt veelvuldig genoemd, maar hij is gestopt met zijn trainerscursus. Wim Jonk kan ook een optie zijn, maar volgens Aad de Mos moet Ajax na het vertrek van De Boer kiezen voor een coach van buitenaf.

/

Volgens De Mos praat iedereen elkaar op het moment een beetje na bij Ajax en is het teveel 'ouwe jongens krentenbrood'. Hij denkt daarom dat het goed is om een coach van buitenaf te zoeken, al moet dat geen buitenlander zijn. "Anders krijg je weer de situatie dat de spelers meer van het Ajax-systeem snappen dan de coach, zoals destijds met Morten Olsen", zegt De Mos tegen Metro.

"Het moet ook iemand zijn die het in zijn vingers heeft om zijn ploeg spectaculair te laten spelen", vervolgt De Mos. "Dan denk ik aan Peter Bosz, die laat Vitesse aanvallend spelen en zorgt voor spektakel. Waarom zou dat een moeilijk verhaal zijn? Vanwege zijn verleden? Iedere trainer heeft oren naar Ajax, geloof mij." Bosz was in zijn actieve loopbaan vijf jaar speler van Feyenoord en keerde later als technisch directeur terug in De Kuip.

Denk je dat Peter Bosz een goede coach zou zijn voor Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kan ook.
Ik denk ook aan ron jans.

3 februari 2015 om 16:52

Eens met Ron Jans inderdaad. Voetbaltrainer met een duidelijke voetbalvisie, die zijn ploegen vol lef laat voetballen en waar het individu ondergeschikt is aan het systeem. Het maakt weinig uit welke spelers je er neer zet, PEC speelt altijd hetzelfde.

3 februari 2015 om 16:59

Ik denk alleen dat Jans bewust nog niet naar 'de top' gegaan is omdat hij het fijn vindt om met gretige jonge gasten te werken. Die zullen er bij Ajax ook rondlopen, maar hij ziet er een grotere uitdaging in om een subtopper/middenmoter omhoog te halen...althans, dat leidt ik af aan zijn keuze voor Pec.

3 februari 2015 om 17:11

Hij komt uit Zwolle, Zwolle is zijn club, heeft ie ooit wel eens n aanbieding vd top gegaan? Maw viel er wel wat te kiezen?

3 februari 2015 om 17:33

Misschien wel, maar in dat stramien is juist Ajax op dit moment een goede club voor Jans. Ik hoop met heel mijn hart dat De Boer blijft, maar misschien zou op dit moment Jans wel de betere trainer zijn voor Ajax. We hebben nu iemand nodig die durft door te selecteren en ik heb het idee dat Frank daarin niet hard genoeg is.

Ik denk zelf dat Jans een club nodig heeft waar hij de tijd krijgt om te bouwen. Je zag ook bij PEC dat ze een tijdje nodig hadden om aan de speelstijl van Jans te wennen en dat de prestaties initieel helemaal niet fantastisch waren. Daarbij helpt een kneedbare selectie en daar beschikt Ajax natuurlijk bij uitstek over met een aantal fantastische voetballers en een vrij diverse selectie. Daarnaast is er genoeg geld op de bank om nog een goede verdediger aan te trekken, mocht Jans daar behoefte aan hebben.

Wat dat aangaat zou ik het ook een mooie stap vinden voor hem: een club waar de prijzennood iets minder hoog is door de vier kampioenschappen, een club die gewoon stappen wil maken en het veldspel wil gaan verbeteren. Als dat de doelstellingen zijn die Ajax Ron Jans voorschotelt, dan kan ik me voorstellen dat hij op een eventuele aanbieding ingaat. Als het doel is om kampioen te moeten worden, zoals bij PSV eigenlijk het geval was, dan kan ik me voorstellen dat Ron Jans daar minder zin in heeft. Maar goed, dit is speculatie van mijn kant. Ik heb in elk geval het idee dat hij wel redelijk is 'uitgeleerd' op het subtopniveau en dat hij graag zichzelf eens wil testen in de top, na het debacle van Standard

3 februari 2015 om 19:47

Ron Jans heeft de uitstraling niet die een Ajax coach hoort te hebben. Met alle respect, Jans doet het prima bij een club zonder druk in een klein stadion en dorpje maar ik denk dat hij overrompelt zal worden door alleen al de sfeer bij Ajax.

3 februari 2015 om 20:43

Jans staat wel wat sterker in zijn schoenen dan dat. Stapte over van Groningen naar Heerenveen, dan sta je redelijk stevig in je schoenen. En sowieso, welke sfeer hangt er op dit moment bij Ajax? Men is nogal ontevreden over het spelniveau en over het gebrek aan progressie

3 februari 2015 om 17:00

Ik heb gewoon het liefst dat frank de boer blijft natuurlijk maar mocht die wel vertrekken zou het geweldig zijn als ron jans zou komen

3 februari 2015 om 17:32

Dat heb ik ook.
Maar als hij weg gaat vind ik delit goede keuzes.

3 februari 2015 om 17:08

Ron jans is juist goed omdat hij zijn ploeg lekker vrijuit kan laten voetballen. Bij ajax moet elke wedstrijd gewonen worden. De druk is daar veel groter. Ron Jans is daar niet het type voor. Ik zou het niet graag zien in ieder geval. Lekker bij pec blijven. Miss naar vitesse en dan kan bosz naar ajax.

3 februari 2015 om 17:12

Waarom zou hij naar vitesse willen? Niet echt rustige omgeving. Dan kan ie beter naar de top

3 februari 2015 om 17:14

Ja voor Zwolle is het natuurlijk vrijer voetballen. Desondanks hebben ze heel weinig tegendoelpunten. Dus qua organisatie zit het ook wel goed. Dat kan niet voor Vitesse gezegd worden. Dus doe mij maar Jans als De Boer vertrekt.

4 februari 2015 om 12:45

Waarom ben jij een fan van Bosz? de knaap heeft met beter materiaal net iets meer dan de helft van de punten van Ajax. Verder zal het nooit aan Bosz liggen.

3 februari 2015 om 17:24

Precies, iets wat ik ook al een jaar roep. Perfecte uitstraling en al zijn ploegen heeft hij fris en aanvallend voetbal laten spelen. Leuker voetbal dan in tijden bij Ajax te zien is geweest iig. Daarbij is hij een prima uithangbord voor de vereniging en gedraagt zich altijd normaal tegenover pers en publiek.

3 februari 2015 om 19:50

Weet zeker dat hij dat kan, alleen ik ben er niet zeker van dat hij in Amsterdam past. Ron Jans en PEC zijn voor elkaar gemaakt vanwege de cultuur. Datzelfde zag je toen Jans bij Groningen zat. Met het publiek, het bestuur de communicatie eromheen gaat dat in Amsterdam allemaal wat lomper.

Misschien brengt hij Ajax zijn gezicht terug? dat spandoek zie ik altijd hangen
Hij speelt in ieder geval wel mooi voetbal.

3 februari 2015 om 16:55

Ajax zijn gezicht bedoelen ze uiteraard het oude logo mee. Over het spel hoeg je dat niet te zeggen want dat is met frankie altijd aanvallend zoals het hoort. Ja het zou wat meer risicos kunnen nemen en wat leuker moeten worden, maar het spandoek is gwn voor het oude logo

3 februari 2015 om 17:03

Ahh kijk aan dat wist ik niet

3 februari 2015 om 18:31

Alsjeblieft geen Bosz.. Vind ik een naar mannetje die altijd overal een excuus voor heeft en nooit eens in de spiegel kijkt. Ron Jans zie ik wel graag komen mocht Frank echt weg gaan.

Wat heeft idereen tegen Aadje Afkoopsom? ik vind dit ook weer een goede nuchtere analyse.

3 februari 2015 om 17:18

dat hij elke week iets anders zegt en vaak de grootste onzin verkoopt.

3 februari 2015 om 17:28

Het woordje weer kan je namelijk wel weg laten. Dit stuk is eerder een uitzondering dan regel. Meestal zijn de analyses van De Mos verre van nuchter.

Bosz zou mijn inziens een onmogelijke trainer zijn voor Ajax. Zijn karakter en met name verleden sluiten niet aan bij Ajax. Door zijn verleden kan hij op zeer weinig krediet rekenen, waardoor hij direct met een flinke achterstand begint. Hij zal zowat wonderen moeten verrichten om in Amsterdam gepruimd te worden.

Het argument van de Mos snijdt verder wel hout. Een buitenstaander kan voor een frisse wind zorgen waardoor de hele organisatie wakker blijft. Dat hoeft mijn inziens niet perse iemand te zijn zonder Ajax verleden. Iemand met een hoop bagage en een Ajax verleden, zoals bv Rijkaard, kan dat effect ook prima bereiken en heeft voldoende bagage om niet met alle winden mee te waaien.

Als de Boer echt weg gaat, zeg ik doen!
Liet Heracles leuk voetballen, nu Vitesse. En met alle respect ik heb de afgelopen 2 jaar niet heel vaak kunnen zeggen dat Ajax echt leuk had gevoetbald tot mijn spijt.

3 februari 2015 om 17:30

Bosz is eerder een man om ruuten op te volgen bij feyenoord denk ik

3 februari 2015 om 19:54

Leuk voetballen is niet het belangrijkste. Vitesse staat nu wel in de middenmoot en niet in de subtop.

Ja hoor Bosz, de trainer die keer op keer verkondigd dat hij altijd Feyenoorder zal blijven en iedere keer blij is dat Ajax verliest. Past dus totaal niet bij deze club. Bovendien vind ik het geen goede trainer, krijgt zijn team ook niet aan het voetballen.

3 februari 2015 om 16:54

Vitesse is die ploeg met die zwart-gele shirts he dat weet je toch wel?

3 februari 2015 om 17:15

Haha krijgt zijn team niet aan het voetballen. Vitesse speelt het mooiste voetbal van de Eredivisie (niet altijd effectief) maar dat je zegt dat hij zijn team niet laat voetballen klopt helemaal niks van.

3 februari 2015 om 17:38

Met het spelersmateriaal wat hij heeft haalt hij er totaal niks uit. Doe even normaal joh. Propper, Vejinovic, Kashia, van der Heijden, Leerdam, allemaal prima spelers. Hij weet het desondanks voor elkaar te krijgen wanbeleid te voeren met toch wel een vermogen daar. Waarom geen nieuwe keeper? Zelfs Mulder is beter dan Pietje. Ook de rechtsback positie vasthouden aan Wallace omdat die van Chelsea komt is echt genant. Ik snap het gewoon niet waarom die vent ooit in de top zou mogen werken van mensen.

3 februari 2015 om 18:58

Volgens mij snap jij er echt helemaal niets van. Room keept al vanaf begin december, dus piet speelt al helemaal niet meer. Daarnaast heeft deze hele selectie nog geen 5 miljoen bij elkaar gekost dus hebben goed beleid gestuurd,maar waar het mij om gaat bij jou reactie,wallace. Je zegt dat hij moet spelen enz, heb je wel in de gaten dat diks de voorkeur krijgt, het gied doet en een jeugdspeler us van net 18?? Wallace zit ip de bank ten favoure van kevin Diks. Daarnaast zit ook mcEahran op de bank, dat wil dus zeggen dat er 2 van de 3 op dd bank zitten. Hiezo moeten spelen van chelsea??

3 februari 2015 om 19:43

Doe even normaal joh zegt ie. Lees waarop ik reageer. Ik reageer op het feit dat hij zegt dat hij Vitesse niet laat voetballen. Dat is complete onzin. Dat hij volgens jou wanbeleid voert omdat hij de verkeerde spelers opstelt is weer iets anders.

Haha deze man was enkele maanden geleden voor een praatje bij ons op de club (klein amateurclubje in Overijssel) en wilde met grote tegenzin na de tijd met mij op de foto, omdat ik had aangegeven dat ik voor Ajax was... Is Feyenoorder in hart en nieren die man.

3 februari 2015 om 17:16

Snap ik ook wel. Je woont in Overijssel en je bent Ajax supporter???

3 februari 2015 om 17:35

Ik woon in Leeuwarden en ben Ajax supporter. Ajax heeft supporters door het hele land net als Feyenoord

3 februari 2015 om 17:52

@bart000

Heb wel eens een heel avond in een bar op de Leidsplein met hem en anderen gesproken en niks van gemerkt dat hij raar deed. Toen was hij nog trainer van Heracles. Er hangt zelfs een shirt van Ajax in die typische Amsterdamse kroeg.

Was heel gezellig met een biertje erbij. En hij kwam bij mij over als een heel nuchtere man zonder enige arrogantie. Dat kan ik van een hoop anderen voetballers en trainers niet zeggen die ik wel eens heb gesproken. Maar ik vind het flauw om namen te noemen.

Nee ik zou het toejuichen als hij trainer van Ajax zou worden. Mijn steun heeft hij alvast!

Bosz kan kan niet eens bij Vitesse bolwerken waar hij goede spelers heeft en kwalitatief gelijk is aan Ajax.. Dat moet de trainer van Ajax worden, dan zal het nog meer bergafwaarts gaan met Ajax onder Bosz..

3 februari 2015 om 17:07

Vitesse is kwalitatief echt niet gelijk aan Ajax. Het middenveld van Vitesse is evenwaardig maar in de andere linies heeft Ajax betere spelers. Ik vind Bosz een goede coach die zijn ploegen vaak wel goed kaat voetballen, maar hij is natuurlijk een echte Feyenoorder dus ik zie het niet gebeuren dat Bosz naar Ajax gaat.

3 februari 2015 om 17:17

Milik, middenveld Schone Serero vind ik niet bijzonder. De verdedigers van Ajax is ook niet veel. Het ontloopt elkaar niet echt.

3 februari 2015 om 17:19

Haha elke onderlinge wedstrijd heeft vitesse duidelijk de slag op het middenveld gewonnen. Al 4 jaar lang!!! Het middenveld van vitesse is duidelijk beter dan dat van ajax. Andere linies mischien licht in het voordeel ajax. Propper en vejinovic zijn beter dan klaassen-serero. En vako zou ook niet misstaan ten favoure can andersen.

3 februari 2015 om 17:37

@arnhemmer

Dat is natuurlijk niet helemaal waar. In het seizoen 2012/2013 heeft Ajax Vitesse een onmetelijk pak slaag gegeven met het middenveld Schone-Eriksen-De Jong. Dat was toen zo oppermachtig en dat is juist waar Ajax de slag toen won. Ook in het seizoen 2011/2012 had Ajax Vitesse tweemaal onder controle. De afgelopen twee jaar is Vitesse inderdaad de sterkere ploeg gebleken, maar niet de afgelopen vier jaar

Propper en Vejinovic zijn uitstekende spelers, maar niet beter dan Klaassen. In zijn geheel is het middenveld van Vitesse stabieler dan dat van Ajax inderdaad, maar invididueel gezien ontloopt het elkaar echt niet hoor.

3 februari 2015 om 17:41

Gek he. Eriksen was iemand die duidelijk het verschil maakte bij Ajax. Dat doet hij nu ook bij Spurs en zal dat ook doen bij ploegen in Duitsland of Spanje. Daar ben ik van overtuigd. Maar de laatste twee jaar is Ajax lachwekkend slecht op het middenveld. Het feit dat Serero daar dicteert zegt al genoeg. Dat is ook geen wereldvoetballer.

3 februari 2015 om 17:46

@martyn7

Ik weet niet op wie je reageert, maar ik ga er vanuit dat je op mij reageert aangezien ik de notificatie krijg. Dat Eriksen Ajax naar een hoger plan tilde was duidelijk, al was Siem ook onmisbaar doordat hij altijd een enorme werklust tentoonspreidde waardoor Ajax zelden volledig werd afgetroefd op het middenveld. Eriksen kreeg in zijn Ajax tijd nooit de erkenning die hij verdiende, zeker van supporters van PSV en Feyenoord die ik hem bijzonder vaak omlaag heb zien praten onder het mom van "zwak, weinig rendement etc.".

Serero dicteert het middenveld niet, maar is juist iets te onzichtbaar aanwezig. Vult de 6 positie in zoals Anita dat indertijd ook deed en dat is de juiste invulling voor het spel dat Ajax voor ogen heeft. Verder speelt Serero juist vrij opvallend en het feit dat hij als enige zijn niveau haalt betekent niet dat hij dicteert. Klaassen is bij uitstek de beste speler van Ajax en heeft de potentie om volgend jaar voor Ajax te doen wat De Jong ook heeft gedaan: de aanjager van Ajax, maar dan technisch veel verfijnder. Daarvoor heeft hij wel een regisseur naast zich nodig en dat zou Sinkgraven kunnen worden: iemand die het spel naar zich toetrekt.

Ajax mist Eriksen inderdaad wel. Met de Eriksen van welk seizoen dan ook, had Ajax nu veel dichterbij PSV gestaan, maar ook met Siem werd Ajax niet zo structureel afgetroefd op het middenveld.

3 februari 2015 om 19:07

Nee is echt niet zo ,en ik zeg je sit echt niet om te etteren of wat ook. Vorig jaar won vitesse door een doelpunt van vako in de allerlaatste min. Vitesse was toen veel beter. Dit jaar in de beker weten we, maar de allereerste competitiewedstrijd won ajax wel,maar was vitesse sterker. Afgelopen zondag weten we, vorig jaar thuis werd ajax overklast in de eerste helft maar werd het uiteindelijk 1-1. Dus in deze heb je gelijk. Maar het jaar daarvoor (3jaar geleden) won vitesse met 0-2, bony 2x. Bony stond toen op 10, met van ginkel die een ijzersterke wedstrijd speelde. Thuis won vitesse 3-2 dior die fout van veltman bij Janssen. Maak verder ook niet uit, alleen vind ik dat het middenveld echt een stuk beter us dan ajax. Uiteindelijk staat ajax altijd hoger einde van de rit en daar gaat het om. Klaassen is goed, maar tegen vitesse weet hij nooit zujn stempel te drukken. Hij legt het tot nu toe altijd af tegen propper of vejinovic.

3 februari 2015 om 19:19

Je hebt gelijk, heb het ff opgezocht. In 2011 won ajax met 4-1 van vitesse. Het jaar fat we bijna degradeerde. Vanaf dat moment is het een stukkie beter gegaan. Ajax speelde toen nog met Janssen.

3 februari 2015 om 19:43

We zitten nu in het seizoen 2014/2015. Twee seizoenen geleden is 2012/2013 en toen overklaste Ajax Vitesse nog wel in de beker. Mijn punt was vooral dat het niet structureel de laatste vier jaar plaatsvindt, maar wel te vaak.

Dat Klaassen onzichtbaar was ben ik met je eens, maar dat geldt voor heel Ajax. Vitesse speelt redelijk verticaal: veel pressie, veel voorwaartse bewegingen, redelijk veel dynamiek in de voorhoede en een hoog tempo. Het is Ajax dat daar niet mee om kan gaan maar het ligt voornamelijk aan de defensie dat dat steeds misgaat: de defensie is niet in staat onder de druk uit te komen, probeert voetballend veel het middenveld over te slaan of speelt het middenveld zo in dat balverlies eigenlijk de enige optie is. Klaassen kan zijn stempel niet drukken doordat hij de hele wedstrijd bezig is met herstellen en reageren. Daar ligt niet zijn kracht en in zo'n wedstrijd wordt hij inderdaad overklast door een Propper en Vejinovic wiens team wel in staat is de tegenstander de wil op te leggen. Over de gehele linie vind ik Klaassen geen mindere speler van Vejinovic of Propper: hij is wat een mix van beide spelers

3 februari 2015 om 22:40

Jordinhoo, nu typ je twee lange reacties en het enige wat ik je zie zeggen is dat jij het middenveld van Ajax goed vindt door Klaassen. Die jongen kan ook niet overal lopen en maakt het een tegenstander lastig met loopacties. Maar je gaat me toch niet vertellen dat hij de oorlog voor je wint? Van moment één dat Eriksen rondliep bij Ajax wist ik al dat het een grote speler zou worden. Wat een klasse droop daarvan af. Natuurlijk had hij ook zijn mindere periode, maar zelfs toen was hij nog beter dan menig middenvelder. Vitesse en Feyenoord hebben gewoon de beste middenvelders van de competitie op dit moment met PSV op hun hielen. Maar Feyenoord noch Vitesse zal overlopen worden op het middenveld in de Eredivisie. Daar is het middenveld veel te goed voor. Tenzij ze tegen elkaar moeten, dan is het nog wel een interessante strijd. Anders is de strijd op het middenveld voor de wedstrijd al gelopen. Nu moet Feyenoord eens zijn kansen gaan afmaken, want daar ligt het vooral aan.

Ik denk dat Streppel wel een goede vervanger van De Boer kan zijn.

Ik zie eerder Bosz komen dan Jans. Ik vind die Jans zo'n irritante vent. Altijd maar doen alsof hij weet hoe je je moet gedragen. Echt zo'n leraar van de middelbare school.

3 februari 2015 om 17:02

Dat kan wel kloppen want hij was ook leraar Duits als ik het goed heb.

Denk niet dat Ajax een trainer gaat halen die geen link heeft met ajax. Ik zou Seedorf wel is willen zien.

Bosz? Oh alsjeblieft niet. Doe dan een sympathieke man die voor prachtig voetbal weet te zorgen. Ron Jans dus.

Bosz past niet bij Ajax. Zijn spelopvatting wel, maar zijn verleden en persoonlijkheid niet. Ron Jans kan niet omgaan met individuen met uitzonderlijke kwaliteiten. Allebei ongeschikt.

3 februari 2015 om 23:02

Zou je uit willen leggen waarom jans niet met individuen en uitzonderlijke kwaliteiten om kan gaan? Er is zelden iemand door jans uit de selectie gezet. Daarnaast ging hij uitstekend om met de ajax-speler met de meeste uitzonderlijke kwaliteiten, Suárez, voordat hij ajax-speler werd. Sterker nog, onder ron jans heeft hij zich niet misdragen op het veld i.t.t. alle clubs waar hij daarna geweest is (exclusief Barcelona tot nu toe). En zo zijn er nog wel meer voorbeelden van individuen waar hij uitstekend mee omgegaan is.

3 februari 2015 om 23:13

Ja dat is een goed punt van Suarez. Die bevestigde laatst nog eea te danken te hebben aan Jans.

Het was vooral zijn omgang met Dost indertijd (geen objectief belangrijke speler, maar wel toen voor Heerenveen) waarbij ik vraagtekens zette. De beste spits van de Eredivisie (toen) stond er zomaar een kwart seizoen naast omdat-ie niet met Ron kon opschieten.

4 februari 2015 om 00:32

Was dat rondom de arbitragezaak die Dost had aangespannen om een transfer naar Ajax te forceren? Dat is bij Suárez en Bruno Silva destijds ook waar de problemen begonnen. Ik kan in zo'n geval goed begrijpen dat je ernaast staat, al is dat wellicht niet eens de keuze van de trainer maar van de club op dat moment. Jans zou in mijn ogen best een geschikte trainer kunnen zijn voor Ajax. Ik weet alleen niet of hij veel krediet zou krijgen daar.

Alsjeblieft zeg, Bosz is echt niets voor Ajax man,vind het maar een praatjesmaker zonder zelfkritiek.
Daar komt bij dat hij absoluut geen Ajax man is , eerder Feyenoorder.

Asjeblieft zeg, Bosz... Laat me niet lachen! Feijenoorder in hart en nieren, die heeft niks te zoeken in Amsterdam...

3 februari 2015 om 17:46

Buiten dat presteert hij al 2 jaar zwaar ondermaats met een elftal dat minimaal mee zou moeten doen in de top 3 van Nederland.

Moet er niet aan denken..

Past totaal niet in het beleid van Ajax. Ik denk eerder dat ze Wim Jonk doorschuiven of Bergkamp. Mensen van de club die de jeugd en de cultuur al kennen.

3 februari 2015 om 17:38

Inderdaad. Jonk lijkt me een uitstekende opvolger met wellicht een nog wat frivolere inslag dan de boer, als je naar zijn verleden als speler kijkt.

Goed idee, eindelijk iemand die in de Arena kan winnen.

3 februari 2015 om 17:42

Sterk

Zoals Frank al zei in de voorbeschouwing op de wedstrijd van afgelopen zondag wil Vitesse het Ajax-spel spelen (al vind ik persoonlijk dat Vitesse er op dit moment beter in slaagt dan Ajax zelf, maar dat terzijde). Dus in dat opzicht zal Bosz wel bij Ajax passen. Alleen vraag ik me af of hij kwaliteit genoeg heeft om bij een topclub te werken. Voor mijn gevoel haalt hij op dit moment niet alles uit Vitesse wat erin zit.

Nee dat gaat hem niet worden. Is bosz te puur feyenoorder voor.
Van marwijk zou wel kunnen, die heeft het beste voor met de Nederlandse clubs.

Het beleid van Ajax is nu toch dat de hoofdtrainer uit de eigen school moet komen?

3 februari 2015 om 17:15

Ja, en als hij voor zijn 50e drie jaar trainer is geweest wordt hij eigen jeugd genoemd vervolgens.

Als bij mijn team alle neuzen dezelfde kant op staan zeg ik ook altijd, jullie praten elkaar allemaal na, dit is teveel ouwe jongens krentenbrood. Wat een kul-argument.

Denk niet dat Peter dat wilt Aadje. Er zijn gewoon mensen die niks met Ajax hebben. Ik snap het, heb er zelf ook niks mee

Dus een Nederlander die nooit bij Ajax heeft gezeten, die begrijpt het balletje-breed, balletje-terug wél en een buitenlander niet?

Ja, ok.

Vroeger, in de Cruijffiaanse periode, speelde Oranje ongeveer zoals Ajax. Ik herinner mij dat ze ooit de finale hebben gehaald van een WK. 1978 toch?

Wie oh wie weet nog wie de trainer was? Ernst Happel. Een buitenlander.

Het zou net goed zijn voor Ajax om eens een buitenlander te nemen. Die is niet company blind, die kan kritischer zijn.

Maar je moet wel voor een naam gaan.

3 februari 2015 om 18:04

Misschien een laudrup ofs lijkt me ook geen slechte dan

3 februari 2015 om 18:10

Ja misschien wel. Er zijn zoveel goede buitenlandse trainers met naam en faam, welke ook nog bereikbaar zijn voor Ajax.

3 februari 2015 om 22:42

Ben wel benieuwd wie er volgens jou dan haalbaar zijn en ook daadwerkelijk een goede opvolger zou zijn voor de Boer.

pffff ajb niet zeg! Ik denk eerder aan Rijkaard, stam, Jonk, in ieder geval iemand die veel met Ajax heeft

3 februari 2015 om 17:16

Rijkaard komt niet bleek afgelopen week, Stam is gestopt met de cursus. Wim Jonk zou een optie zijn, al twijfel ik of hij net zo hard kan zijn als Fdb.

3 februari 2015 om 17:22

Jonk zou de aller slechtste keus zijn dus ik hoop dat ze daar voor gaan.
Hij is totaal geen persoonlijkheid en werd zelfs bij Volendam ontslagen wegens wanprestaties.

Is het zo erg gesteld binnen Nederland met trainers dat Ajax naar trainers als Bosz en Jans moet gaan kijken? Met alle respect voor deze trainers, maar dit zijn toch enkel trainers die een subtopper leuk mee kunnen laten doen? Zodra ze het met ego's te stellen krijgen word het 3x niks!

Zolang Overmars en de waanvisie van Cruyf gelden bij Ajax zal het alleen bergafwaarts gaan. Wanneer psv dadelijk structureel CL speelt en meer inkomsten heeft, zullen ze een nog sterker team gaan bouwen. Terwijl men bij Ajax in sprookjes investeert.

3 februari 2015 om 17:31

Je hebt helaas gelijk. Leuk dat Ajax de afgelopen 4 jaar kampioen is geworden, maar dat verbloemt wel dat het spel al jaren niet om aan te zien is en ze bij 3 van die schalen de concurrentie wel heel erg dankbaar mochten zijn.

Nu ook, iedereen ziet dat er absoluut een ervaren verdediger bij moet komen, en wat kopen ze? Weer een jonge talentvolle ielige middenvelder. Niets ten nadele van Sinkgraven, maar ik kan dat echt niet begrijpen. Cruijf is niet goed bij zijn bol en zijn volgelingen zien de werkelijkheid helaas anders dan die is.

Denk dat bosz qua spel bij Ajax zal passen. Hoewel hij feijenoorder is zie ik geen obstakel om Ajax te trainen. Hoeveel oud spelers hebben niet zowel voor ajax als voor Feijenoord gespeeld. Zelfde als vitesse en Nec. Dus daar zal bosz echt niet voor terugdeinzen denk ik.

Dit zeg ik al maanden. Past preccies bij Ajax. qua voetbal etc.

Ik heb zijn naam hier nog niet voorbij zien komen, en misschien heeft dat wel een goede reden, maar zou verbeek geen optie zijn?

Die man lijkt mij zo gek nog niet. Houdt wel van aanpakken en fel erop zitten. Dat kunnen ze denk ik best gebruiken met deze selectie.

Als Bosz dan hetzelfde presteert als met Vitesse, graag. Dan zien we Ajax de aankomende jaren nog verder afzakken dat het spel dat ze nu laten zien. Lekker naïef aanvallen zoals Vitesse normaal doet. Kunnen de Ajacieden weer genieten van het voetbal, minder van het resultaat.

3 februari 2015 om 19:29

Beste TeunTeun,

Kijk jij voetbal om het voetbal? Of om het resultaat? Persoonlijk kijk ik voetbal omdat ik voetbal een mooie sport vind. Als het mij om resultaat gaat, kies ik wel een favoriete beurskoers. Ik ga tenslotte ook niet naar de bioscoop als er alleen maar rukfilms draaien.
Ik begrijp dat dat voor iedereen persoonlijk is maar, waarom denk je dat Ajacieden over het algemeen zo vaak kritisch zijn? Ze willen tenslotte voetbal zien.

3 februari 2015 om 20:27

Na 4 jaar matig voetbal snap ik dat ook wel, maar als je in de schoenen staat van een PSV-supporter zul je misschien wat meer geneigd zijn naar resultaatvoetbal. Uiteindelijk gaat het ook om de Champions League en om die schaal, als je daar een jaar voetbal voor moet spelen dat niet zo denderend is maar wel effectief, dan graag. Overigens had ik na die 4 jaar met o.a. hiddink echt geen probleem met het voetbal, al was dat ook niet attractief.

A.u.b. niet vraag maar eens aan de penningmeester van Feyenoord hoe goed hij is, bovendien is het een Feyenoorder dat kan echt niet in Amsterdam. Gewoon Jaap Stam nemen.

Ten eerste niet vertrekken en ten tweede iemand die goed in de filosofie past, die mannen moet zich wel achter het plan cruijff scharen. Eerst naar de jeugd kijken etc. , speeltijd van de jeugd naar het eerste meenemen.

Ow alsjeblieft niet. Geen Ajax achtergrond en nog eigenlijk niets gepresteerd. Daarbij vind ik hem persoonlijk ook niets. Ron Jans is inderdaad een goede optie deed het bij Groningen goed en nu bij PEC gewoonweg ge-wel-dig. Daarbij hoop ik ook nog steeds dat Stam zijn trainersdiploma gaat halen.
Maar waarom lees ik in de media steeds dingen over dat Frank moet vertrekken. Omdat dat nodig zou zijn. Maar dat Ajax geen kampioen wordt komt gewoon omdat 4x op rij gewoon (bijna) onmogelijk is.

Bosz is een echte Feyenoorder, dat geeft hij zelf ook altijd aan. Kijk, zo'n Beenhakker stond daar een beetje boven, maar Bosz is toch altijd redelijk fanatiek anti-Ajax, daar bedoel ik overigens niets negatiefs mee. Maar dat is ongeveer hetzelfde alsof Ajax Dirk Kuijt nu zou gaan halen.

Ron Jans vind ik weer echt een provincieman. Bij Groningen prima, bij Zwolle zeer goed, maar Ajax is nogal een verschil. Zie Verbeek en Feyenoord. Jans heeft trouwens ook al een avontuur bij Standard Luik achter de rug en was daar totaal niet op zijn plaats, dat zegt ook wel wat. Laat hem lekker zijn werk bij Zwolle doen. Wie weet in de toekomst Twente bijvoorbeeld, maar niet Ajax.

Jammer dat Rijkaard niet beschikbaar is, dat was volgens mij de ideale man.

Zie je het al voor je Ajax met 3 man achterin waarvan Veltman en v.d Hoorn er twee zijn, zal een enorm feest worden in Amsterdam dan, vraag is voor wie alleen.

Nee Bosz vind ik persoonlijk tactisch zwak, speelt goed voetbal maar ik mis de kwaliteiten om een wedstrijd om te draaien, iets wat de Boer wel kan.
Denk dat Ajax het intern gaat oplossen al vind ik dat een heel groot risico en eigenlijk onverstandig, je hebt geen zekerheid dat een Stam hetzelfde kan als de Boer, die zou eerst bijvoorbeeld net zoals de Boer heeft gedaan mee moeten lopen met een ervaren coach en dan pas de kans krijgen.

Zelf had ik Rijkaard in mijn hoofd maar die heeft al aangegeven geen interesse te hebben, dan zal het toch lastig worden om een ervaren trainer te halen die ook heeft bewezen het bij een topclub te kunnen.

Morten Olsen zou ook een fantastische optie zijn, ervaren, rustige man met uitstraling en is op een leeftijd dat hij ook assistenten veel werk wil laten doen. Heeft dus de ervaring, de kennis ook van de club, goede uitstraling en zich tactisch gewoon bewezen.

Zou zeggen haal Olsen bij de Deense bond op of laat hem nog een jaar een dubbelfunctie doen en na het EK full-time laten komen. Bergkamp en Jonk als assistenten, prima drietal.

Bos is een redelijke coach. Maar zou Robert Maaskant niets voor Ajax zijn? Kan zijn spelers altijd wel motiveren. Die zie ik toch liever komen.

Er schieten mij een aantal namen binnen, die eventueel de Boer kunnen opvolgen. Jonk zie ik niet gebeuren, omdat hij volgens mij hoofd-opleidingen is. Zul je daar ook weer iemand voor moeten aanstellen, brengt teveel wisselen teweeg ben ik bang. Bergkamp zie ik als de ideale assistent, denk ook niet dat hij de spotlights ambieert. Ron Jans, Laudrup en Rijkaard. Waar ik het liefst Ron Jans zien komen, omdat hij spelletje wel begrijpt, maar er niet meer opgegroeid is. Hij kan kritischer naar het Ajax kijken, dan 'mannen van de club' als Laudrup en Rijkaard.

Qua voetbal zou hij heel goed bij Ajax passen. Geen gebrei meer, maar gewoon goed aanvallend voetbal. Maar zijn verleden met Feyenoord zal hem in de weg zitten.

Daarom hoop ik van ganser harte dat Ron Jans de opvolger wordt. Jans straalt plezier uit, laat zijn ploegen aanvallend en verzorgd voetbal spelen en is fanatiek, gepassioneerd en heeft humor !

Maar het zal wel iemand van de kliek worden die doorgeschoven moet worden. Dat was toen de insteek van nieuwe trainers aanstellen.

Ik dacht dit ook van de week! Ook een rustige meneer in de media, niks geks. Ron jans lijkt me meer een trainer voor een provinciaal cluppie, hij ziet er ook zo relaxed en gelukkig uit bij PEC!

Ik denk aan Frank Peereboom

Erg vreemd dat Rijkaard zo weinig genoemd wordt. Heeft Barca zeer herkenbaar laten spelen. En deed het met Nederland ook erg goed. Het is dat Bergkamp geen penalty durft te nemen.

4 februari 2015 om 01:24

Lees jij geen nieuws ofzo? Rijkaard heeft bedankt, hij wilt geen trainer meer zijn.

Verbeek, Adriaanse of Rijkaard?

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee niet bosz ;

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren