Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Galatasaray komt goed weg met punt; Ba maakt curieus doelpunt

Laatste update:

Galatasaray heeft duur puntverlies geleden in de strijd om de landstitel. Het team van Hamza Hamzaoglu verloor woensdag in de beker al met 1-0 van Eskisehirspor en zondagavond kon ook Bursaspor niet worden verslagen: 2-2. Galatasaray staat nu drie punten achter koploper Fenerbahçe. Besiktas was zondagmiddag met 2-1 te sterk voor Mersin Idman Yurdu en bezet de tweede plaats.

Galatasaray - Bursaspor 2-2
Wesley Sneijder maakte vorig seizoen een hattrick tegen Bursaspor, maar kon dit keer zijn stempel niet op de wedstrijd drukken. Galatasaray begon sowieso erg zwak, want de tegenstander kreeg in het eerste kwartier enkele goede kansen. Een kopbal van Fernandao werd van de lijn gekopt door Sabri Sarioglu, doelman Fernando Muslera hield de Braziliaan ook van een goal af en ook Ozan Tufan en Volkan Sen waren dreigend. Na twintig minuten kwam Galatasaray plots op voorsprong: Olcan Adin trok de bal voor het doel en Umut Bulut kopte kiezelhard raak. Bursaspor liet hierna wederom enkele goede mogelijkheden onbenut; met name Cédric Bakambu had het vizier niet op scherp staan.

Op slag van rust kwam Bursaspor dan toch op gelijke hoogte: Volkan werd vrij voor Muslera gezet en schoot van dichtbij beheerst binnen. De Krokodillen bleven ook na rust de aanval zoeken, maar Bakambu verprutste opnieuw twee levensgrote mogelijkheden. Na 53 minuten kwamen de gasten dan toch op voorsprong: Fernandao stuurde de bal bij een hoekschop naar de verre hoek en tekende daarmee voor de 1-2. Galatasaray wist er echter toch nog een gelijkspel uit te peuren: Volkan maakte na een vrije trap van Sneijder hands en de daaropvolgende strafschop werd benut door Emre Çolak: 2-2. Volkan kreeg na zijn handsbal overigens een directe rode kaart.

Besiktas - Mersin Idman Yurdu 2-1
Besiktas ging in Ankara met een 1-0 voorsprong de rust in, want Olcay Sahan had na een half uur voor het doelpunt gezorgd. De Turk werd aangespeeld door Gökhan Töre en schoof de bal rustig in de verre hoek. De thuisploeg claimde ook nog recht te hebben op een strafschop, toen Pedro Franco een knietje kreeg in het zestienmetergebied, maar de scheidsrechter liet doorspelen. Mersin kwam na een uur zowaar terug in de wedstrijd: voormalig Vitessenaar Sinan Kaloglu volleerde raak, al had die goal eigenlijk niet mogen tellen, omdat de voorzet van achter de doellijn werd gegeven. Door een curieus doelpunt van Demba Ba greep Besiktas echter toch nog de overwinning: 2-1.


Wie eindigt dit seizoen hoger in de competitie, denk je?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Aan alles kon je zien dat we Burak, Selcuk en Semih misten. Er was geen samenhang. Als je op elke linie een sleutelspeler mist, dan ben je totaal uit balans.

Toch goed dat we een punt hebben gepakt.

1 februari 2015 om 21:01

Wat is dat nou joh in turkije? Al die topclubs winnen met veel moeite van mindere clubs of winnen zelfs niet. Geen 1 topclub steekt er bovenuit. Het zijn er 3 die overal punten verspelen

1 februari 2015 om 21:04

Bursaspor is geen mindere club hoor, hebben een prachtige selectie met een goede trainer.

1 februari 2015 om 21:06

Onzin. Fenerbahce wint al zijn laatste 7 wedstrijden, Besiktas wint 9 van zijn laatste 10 wedstrijden en Galatasaray had ook een lange winstreeks tot vandaag.

Onverdiend punt voor galatasaray. Felipe melo had allang van het veld gestuurd moeten worden.

2 februari 2015 om 01:30

Haha, ik denk dat Felipe Melo zo'n beetje elke wedstrijd in zijn carrière wel een overtreding heeft gemaakt die rood verdiende.

Volkan Sen kreeg zijn tweede gele kaart, geen directe rode kaart.

We mogen blij zijn met een punt, want Bursaspor verdiende meer dan een punt. Bruma is wel lekker ingevallen, bracht gelijk veel gevaar met zijn dribbels. Sinan Gumus is naar mijn mening nog niet klaar voor zulke wedstrijden, hij moet meer minuten krijgen in de wedstrijden waar Galatasaray duidelijk de betere is.

En weer, wat een corrupte land. 2 penalty's van ons wordt niet gegeven en hun goal had nooit mogen tellen, en dan kijk je naar Galatasaray en zie je dat Melo weer niet met rood weg wordt gestuurd. Wat verwacht je anders van deze corrupte land.

2 februari 2015 om 08:27

Alleen maar zeuren!

Heeft TFF afgesproken dat wij dit jaar geen penalty mogen krijgen? Het verbaast me al dat de scheids vandaag geen rood heeft getrokken voor één van onze spelers.

Ongelooflijk hoe we onlangs al die tegenslagen gewoon bovenin meedoen om de titel. We hebben niet eens een stadion

1 februari 2015 om 21:17

Moet je eens voorstellen dat jullie een eigen stadion hadden en de scheidsrechters (volgens jou) niet zoveel zouden tegenwerken, dan zouden jullie ..... weer geen kampioen worden.

Haha nee grapje, maar jullie doen het heel goed en van de wedstrijden dat ik heb gezien was ik onder de indruk. Ik hoop dat jullie ver geraken in de Europa League, maar ik vrees het tegendeel. Ik volg Liverpool de laatste paar wedstrijden en ze spelen enorm goed. Sterling en Coutinho zijn bijna niet te stoppen en nu Sturridge ook terug is zal het zeer lastig worden voor Besiktas. Laten we hopen op het beste.

1 februari 2015 om 21:19

Arsenal had het ook enorm lastig tegen Besiktas, dus waarom zou BJK het Liverpool niet lastig kunnen maken?

1 februari 2015 om 21:22

Sinds jij de BPL meer volgt dan ik Stravven, denk je dat Liverpool de EL serieus gaat nemen?

1 februari 2015 om 21:24

'en de scheidsrechters (volgens jou) niet zoveel zouden tegenwerken.'

Die "volgens jou)" is helemaal nergens voor nodig. Of wilde je beweren dat wij niet het meest benadeelde topclub in Turkije zijn? Zo ja dan maak je je zelf volstrekt belachelijk.

1 februari 2015 om 21:25

Alles kan, de bal is rond. Maar als ik het me goed herinner was Arsenal nogal slecht begonnen aan het seizoen, ook in de competitie toch?

1 februari 2015 om 21:34

Darkeagle,

Beetje jammer dat je alleen die twee woorden leest en de rest achterlaat. Ik volg de wedstrijden van Besiktas in de competitie niet, ook geen samenvattingen. Dan ga ik niet beoordelen of ze wel of niet benadeeld worden. Dus vandaar had ik "volgens jou" geschreven. Maar goed, succes in de EL.

1 februari 2015 om 21:48

Bunyo,

Kirsehirlim. Eerlijk zeggen ben je dan voor Liverpool of voor Besiktas als Turk zijnde?

1 februari 2015 om 21:52

Define slecht, gelijkspelen uit bij Everton en thuis tegen City noem ik niet echt slecht. Het was niet goed, maar ook niet slecht.

En ik weet niet of Liverpool de EL serieus gaat nemen, en dat vraag ik me ook af voor Spurs. De enige reden dat ze voor de EL gaan is om volgend jaar CL te mogen spelen, maar dat kunnen ze ook nog via de competitie halen. En stel dat ze alles op de EL gooien om zo CL te halen en ze vliegen er dan in de EL uit is het seizoen totaal verpest. Dus ik kan er nog weinig over zeggen, maar ze gaan wel proberen om de EL te winnen.

1 februari 2015 om 22:07

Gelijkspel uit tegen Leicester, nipte winst thuis tegen Crystal Palace. Het kan zijn dat ik het mis heb hoor.

1 februari 2015 om 22:13

Forza,

Poeh, je stelt me een moeilijke vraag haha. Ik wil natuurlijk dat Besiktas doorgaat, zodat ze punten binnen halen voor Turkije. Maar aan de andere kant heb ik mijn favoriete speler die bezig is aan zijn laatste jaar bij Liverpool. Ik wil dat hij zoveel mogelijk prijzen pakt in zijn laatste jaar. Maar mijn lichtelijke voorkeur gaat toch naar Besiktas.

En dan volgend jaar weer met de 3 topclubs in Europa, zoals het hoort.

1 februari 2015 om 22:18

Juist! Zullen we afspreken dat Gerrard er eentje in mag prikken maar dat de winst in beide duels naar Besiktas gaat? Puike deal lijkt me

Stel je voor zeg... Weer 2 Turkse teams in de CL! Dat wordt genieten en een flinke slag op de coëfficiëntielijst.

Als Bursaspor er maar niet uitvliegt in de eerste ronde tegen een club waarvan we niet eens de naam kunnen spellen...

1 februari 2015 om 22:40

Tsja, dat ligt een beetje aan wie er in de playoffs voor CL zitten. Sowieso een Engels, Spaans, Italiaans, Duits en Frans team, in Engeland kunnen dat nog in principe 7 teams worden, al denk ik niet dat West Ham het echt gaat halen, en afhankelijk van wie het is is ook de loting tegen wie je speelt. Als je bijvoorbeeld Ajax loot is het in principe te doen, als je Arsenal loot is het een stuk lastiger.

1 februari 2015 om 23:05

Forza, dat zal niet gebeuren, Bursaspor mag namelijk Europa niet in voor een jaartje.

1 februari 2015 om 23:28

Haha dat is ook zo! Was het even vergeten. Achja beter zo toch?

Bursaspor verdiende de 3 punten, hoe kan Bakambu zoveel missen...

Besiktas speelde bij vlagen zeer verzorgd in de eerste helft. Sosa lijkt zijn draai te hebben gevonden. Serdar Kurtulus wordt met de dag beter. Jammer dat de 2e helft beduidend minder was. Mersin was rijp voor de slacht, maar Bilic durfde het niet aan om op jacht te gaan naar de 2-0. Weer een overduidelijke strafschop 'over het hoofd gezien'. Hoe kun je zo gedecideerd doorspelen gebaren als scheids?

Galatasaray-Bursaspor was een mooie pot, vooral de eerste helft. Bursa heeft hier 2 punten laten liggen. Ohja, kan iemand mij uitleggen waarom het zo moeilijk is om Emreb/melo rood te geven? Melo pleegt een aanslag op Belusschi (open sollicitatie Is), de scheids zit er kort op en fluit direct. Waar is je kaart dan? Melo had al geel op dat moment. Zucht.

1 februari 2015 om 21:13

Melo wordt al jaren beschermd door de scheidsrechters... Waren de scheidsrechters maar zo makkelijk in kaarten geven aan Melo als dat ze aan Besiktas geven.

Volgens mij hebben de spelers van Bursa een portie Adana gegeten vlak voor de wedstrijd. Die gingen flink op en neer joh! En waarom flipte Melo als een kind van wie de speelgoed werd afgepakt? Was hij bang dat ie rood zou krijgen? Ik volgde het even niet. Burak is onmisbaar voorin. Gek hoe het kan lopen: speelt ie wel, dan mist hij tig kansen en verbreekt hij het buitenspelrecord en speelt hij niet, dan nog wordt hij enorm gemist.

En bij Besiktas had ik het gevoel dat ze ietwat tegengewerkt werden door de scheidsrechter. Anders had de score verder uit kunnen lopen. Ben blij voor Besiktas dat ze een spits als Demba Ba hebben. Sinds hij er is, is het vrijdagmiddag drukker in de Turkse moskeeën!

Vz, maak aub twee aparte topics voor twee van Turkije's grootste clubs!

1 februari 2015 om 21:52

Gek dat hij toch meer goals heeft dan jullie 2 'topspitsen' emenike en sow bij elkaar

1 februari 2015 om 22:20

Hoezo is dat gek dan? Emenike is zwaar uit vorm en Sow heeft teveel kebab gegeten. Hij kan nauwelijks zijn buik nog achterna rennen. Vind het überhaupt knap als die twee een doelpunt scoren in huidige staat.

1 februari 2015 om 21:59

Kijk wie er reageren. Vz gaat echt niet nog een artikel maken voor 11 GS- en BJK-supporters.

1 februari 2015 om 22:42

Dat denk ik ook niet, als je kijkt zie je ook dat de grote Engelse clubs, die volgens mij wat meer fans op VZ hebben dan de Turkse, ook heel vaak samen in 1 artikel zitten.

1 februari 2015 om 23:55

Veel leden zijn ook afwezig en de meeste Turken kunnen niet met elkaar discussieren in een topic.

Besiktas speelde vandaag alweer slecht net als vorige week, maar de individuele kwaliteiten van spelers als Olcay, Gokhan en Ba brachten de overwinning.

Ten eerste oogt Tolga erg onzeker in goal, hij blijft altijd op zijn lijn staan en hij kan totaal niet opbouwen.

De verdediging is erg instabiel met iemand als Ersan, die alleen maar op de lange bal speelt en totaal niet weet hoe je moet opbouwen. Het wordt tijd voor Atinc of misschien Milosevic als hij er al klaar voor is.

Het middenveld was vandaag wel goed, vooral Veli heeft veel meters gemaakt en was overal te bekennen, 100% motm voor mij. Ik ben blij dat Tore elke week weer belangrijk is en ik denk ook dat hij aan t einde van t jaar naar de BPL gaat voor rond de 20 miljoen, hij is echt niet slechter en naar mijn mening zelfs beter dan Depay.

1 februari 2015 om 21:22

Toen Volkan Sen rood kreeg hadden we kansen gemist maar Bursa verdiende het wel

1 februari 2015 om 22:23

Töre voor 20 miljoen? Houd toch op man, overdrijven is ook een vak.

Als we de Turkse boulevardkranten moeten geloven...

1 februari 2015 om 22:30

Ahmet Nur Cebi heeft bevestigd dat er al een bod van 13 miljoen euro is afgewezen. Waarom zou het in de zomer dan geen 20 kunnen worden?

1 februari 2015 om 23:01

Dat is al 7 miljoen meer he? Dat is een behoorlijk pak geld. Persoonlijk vind ik hem niet eens 10 miljoen waard. Of hij moet zijn rendement verhogen en echt onmisbaar worden voor Besiktas. En het nationale elftal...

1 februari 2015 om 23:10

20 miljoen zullen we nooit krijgen voor Töre. Die 13 miljoen hebben we ook alleen maar afgeslagen omdat het in de winter kwam en we nog strijden voor het kampioenschap. Als een soortgelijk bod in de zomer komt, is Töre gewoon weg, daar kun je op rekenen.

Hij speelt veel beter en gebruikt zijn talenten op een goede manier, maar af en toe zie je hem nog steeds onnodig de bal vasthouden, terwijl hij gewoon kan afspelen. Dat moet er uit. In potentie vind ik hem de beste vleugelspeler in de Turkse competitie en hij kan zeker een hoger niveau aan.

Er is wel interesse in veel van onze spelers. Ba, Töre, Oguzhan, Kerim Frei. Het bestuur moet niet de fout maken die hun voorgangers hebben gemaakt en gewoon verkopen als het juiste bod op tafel ligt.

Heel erg slecht voetbal gezien van een ploeg dat voor de 'kampioensschap' gaat. Ondanks we 3 sleutelspelers misten. Als team druk zetten heeft Bursaspor ons laten zien vandaag. Ze hadden veel meer verdiend.

Altijd maar dat geklaag hierzo, kan men niet fatsoenlijk reageren op een artikel, jezus man. Bursaspor en Mersin zijn geen slechte clubs. Bursa wordt keihard onderschat, speelt in mijn ogen de beste voetbal in Turkije onder Senol Gunes. Vindt ze beter dan Besiktas en Fenerbahce. Speelden met zoveel ef, heb Besiktas en Fener niet eens zo zien spelen tot nog toe, echt met één woord: respect! Ze hadden de overwinning in mijn ogen verdiend vanavond. Wij waren slecht vandaag. Achterin zijn we nog duidelijk kwetsbaar. Hoop Fernandao volgend jaar in rood-gele kleuren te zien. Een beest van een vent die sterk aan de bal is. Dat missen wij op dit moment. Op naar volgende week.

2 februari 2015 om 01:43

Over wat wordt er precies geklaagd dan? Ik denk wel dat iedereen weet dat het clubs zijn voor wie je moet oppassen. Net zoals Kasimpasa en bijvoorbeeld Akhisar uit. Snap jouw frustratie hierover niet echt. Je mag toch wel zeggen dat je eigen club gewoon slecht was?

Als ze trouwens beter dan Fenerbahce en Besiktas spelen, waren ze nu wel koploper en nog altijd actief in Europa. Ze hebben gewoon een goede fase te pakken en spelen met wil en lef, maar om ze nou tot de beste ploeg te bestempelen, gaat een beetje te ver.

Ben benieuwd of ze hun rendement kunnen verhogen als het nieuwe stadion klaar is. Bursa uit zal pas lastig gaan worden voor de grote clubs. Maar ze verdienen wel zeker respect, daar heb je gelijk in!

2 februari 2015 om 02:17

Forzafener ik heb het vooral over de beslissingen van de scheidsrechter, dat mensen altijd wel te klagen hebben over rode kaart(en) en penalty's in een wedstrijd.
Ze mogen van mij eerder hebben over de spel van beide ploegen en wie uiteindelijk de meeste recht had op een overwinning. In mijn optiek was dat Bursa, en dat zeg ik als Gs supporter.

Ik volg Bursa al een lange tijd, ze spelen echt aanvallend en oogstrelend voetbal. Dit had ik niet verwacht t.o.v. vorig seizoen. Als ze net als Trabzon een kwaliteitsinjectie krijgen uit onbetrouwbare bronnen dan zie ik ze ver geraken. Hebben op dit moment schulden, zou jammer zijn als ze topspelers zouden moeten verkopen.
Ik heb liever een Bursa, Kasimpasa en Belediyespor erbij die de top moeilijk kunnen maken eventueel.

2 februari 2015 om 02:34

Daar heb je weer gelijk in ja. Ik hoorde Senol Gunes klagen over het niet wegsturen van Melo. Als jij nou slimmer was en een Volkan eerder had gewisseld, had Bursa hier gewoon kunnen winnen. Istanbul Basaksehir en Osmanlispor zijn voorbeelden van politiek opgerichte clubs zonder historie en fans, enkel geld. Ik gun zulke clubs dan ook geen ene moer en dat hele Osmanlispor poppenkast gedoe schijnt enorm geholpen te worden door de arbitrage elke week. Kasimpasa gun ik het weer wel want dat is gewoon een club met historie en een beleid gebasseerd op jonge talenten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren