Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Boer mist ‘echte balafpakker’ bij Ajax: ‘Feyenoord was daar beter in’

Laatste update:

Ajax kwam zondagmiddag met een punt goed weg tegen Feyenoord en trainer Frank de Boer baalt nog altijd van het vertoonde spel van zijn elftal. “Het was initiatiefloos en er werd op safe gespeeld”, zegt De Boer dinsdagavond in gesprek met Ajax TV.

/

De coach vond zijn spelers nog wel ‘redelijk’ begonnen, maar daarna hield het niet veel meer over: “Het leek alsof we heel apathisch waren. We reageerden in plaats van dat we anticipeerden. We gingen veel lange ballen geven, omdat we geen initiatief namen, maar daar zijn zij veel beter in. Wij hebben geen echte balafpakkers die het daar van moeten hebben.”

De Boer bracht in de tweede helft overigens wel controlerende middenvelder Niki Zimling het veld in, maar ook de Deen kon zijn stempel niet op De Klassieker drukken. Ajax’ oefenmeester vindt tevens dat zijn spelers winst kunnen het boeken in het ‘slim spelen’: “Feyenoord maakte veel geniepige overtredingen. Wij kunnen daarvan leren.”

Ajax mist een 'echte balafpakker'

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

PSV nu ?? Ajax 2018/2019 ??
Reacties

Ja klopt in de wedstrijd zag je ook elke speler van feyenoord ging voor de bal en die van ajax probeerde het maar 1 keer ofzo.

27 januari 2015 om 21:30

Serero? Die zat ook overal tussen. Neemt niet weg dat 1 afpakker te weinig is in een elftal.

27 januari 2015 om 21:48

Volgens mij heeft ie een van de beste balafpakkers van de eredivisie lopen. Serero was als enige goed!

27 januari 2015 om 23:19

Er is nog wel een verschil tussen een onderschepper (serero) en een afpakker (zoals we Enoh en Poulsen hadden)...

De enige speler die we missen in onze selectie is C. Poulsen.. Mismanagement naar mijn mening.

27 januari 2015 om 23:41

Haha enoh, die kon idd goed ballen afpakken ja, maar die kon ze vervolgens nooit naar de goeie kleur passen

28 januari 2015 om 00:28

Als ie de bal al zonder overtreding kon krijgen

28 januari 2015 om 00:43

Serero komt altijd pas als de bal al gespeeld is, dat is een wereld van verschil met Clasie. Serero is fysiek sterk en heeft een goede tackle hoor, maar Clasie heeft geen tackle nodig, die staat er al. Dat hebben er niet veel in Nederland op dit moment. Mokotjo en Guardado misschien.

28 januari 2015 om 08:57

Tja Poulsen had ik ook nog graag gezien, maar mismanagement?
Poulsen wilde zelf weg bij Ajax, Ajax haalt opvolger in Zimling en daarna laat Poulsen willen toch te willen blijven. Logisch dat Ajax dan zegt dat ze de opvolger al hebben, al moge duidelijk zijn dat Zimling niet in de buurt komt van Poulsen.

28 januari 2015 om 10:54

Idd serero heeft er in zn eentje voor gezorgd dat ze niet verloren van feyenoord.

27 januari 2015 om 21:55

Die ezel van een frank ziet niet in dat feyenoord het met ze 4en deed op het middenveld. Ze zette druk met ze 4en en speelde met ze 4en waardoor ze telkens een man meer situatie creëerden. Ook als kishna de bal had vliegen er 2 man in. Heeft boetius de bal staat van rhijn er alleen. En dat ziet die blinde man blijkbaar niet want dat was ook al in de kuip zo... daar leer je dan toch van?

Miss toch het gemis van een poulsen en een blind die dat ballen afpakt.

27 januari 2015 om 20:41

Helaas missen we ook een Eriksen (creatieviteit) en een Vertonghen (opbouw). Er gaat toch werkelijk niets van deze selectie uit. Armoe troef

27 januari 2015 om 20:53

Dan kun je ook zeggen we missen zlatan en luis

27 januari 2015 om 21:06

Doen we ook 😉

27 januari 2015 om 21:28

Van basten en Cruijff niet te vergeten.

27 januari 2015 om 22:23

Heb geduld, er gaat van deze selectie niemand weg deze zomer. De meeste liggen zelfs tot 2018 en Ghazi zelfs tot 2019 vast!

Armoe is nu inderdaad de troef die we spelen, je kan het ook een schakeljaar noemen. Het houd een hoop geld op de bank en frustratie van een zoveelste miskoop, maar zorgt er uiteindelijk voor dat we komend seizoen al een goede selectie hebben en een berg geld!

27 januari 2015 om 23:09

Als er niks bijkomt is het nog maar de vraag of je een goede selectie hebt volgend jaar. Het is aannemelijk dat duarte ligeon sigthorsson moisander zimling en schone denk ik ook weg zijn.

Dus er komt veel ruimte vrij in de selectie. Maar mocht je enkel en alleen jeugd gaan inpassen dan houdt ik mijn hart vast. Want dan is het wederom de vraag hoeveel stappen men maakt en hoeveel rek er in sommige jongens zit. Plus dat er dan weer niemand is die jeugd bij de hand kan nemen. En dat is wel echt nodig vind ik. Ajax mist toch wel die ervaren mannen in de selectie.

27 januari 2015 om 23:28

Het is niet de grootste zorg hoor, een balafpakker. Met Serero was ben je daar grootendeels al op voorbereid en Klaassen doet op dat gebied ook niet veel onder voor een van de middenvelders van feyenoord. Andersen moet onomstreden zijn, is de Eriksen van dit team. Schone daarentegen moet zijn status vaker waarmaken dan een vrije trap erin schieten af en toe.

Tegen feyenoord zijn we niet alleen afgetroeft op het gebied van spelers. Ook Frank, na alles wat hij ons heeft gebracht, heeft gefaald. Zijn wissels hebben ons van de regen in de drup gebracht zondag. Milik eruit, voor een slechtere versie van hem, ipv dat je El Ghazi erin zet en Schone als hangende spits laat spelen, zodat van Beek en Kongolo uit hun spel werden gehaald. Daarnaast zijn Zimling en Viergever niet de spelers die je 3 punten gaan bezorgen. Bazoer laten spelen, oke. Maar laat hem dan controlerend spelen en niet Serero. Bazoer zijn basis was eruit omdat hij niet defensief maar offensief moest denken met veel balbezit.

28 januari 2015 om 02:12

Milik heeft de laatste 3 wedstrijden ook niks laten zien en was dramatisch, die moet zich ook nog bewijzen hoor.

28 januari 2015 om 18:59

@jorge
Zoals jij het beschrijft, gaat het inderdaad hopeloos mis op deze manier. Talenten (die we al gauw talent noemen bij Ajax) worden gewoon maar geprobeerd zonder dat we weten of ze goed genoeg zijn. En als we in oktober alweer veel punten verspeeld hebben, komende er achter dat sommige jongens toch niet zo goed zijn.
Talenten moet je in een solide basis brengen. Gewoon lekker paar keer laten invallen en als er weer een speler vertrekt, is zijn vervanger er klaar voor.
Met het beleid hoe het nu gaat, ontbreekt steeds de benodigde ervaring en valt er steeds weer een gat als er iemand vertrekt.
Gevolg....over tien jaar zitten we nog steeds op dit verschrikkelijke niveau

30 januari 2015 om 14:51

Precies, als we nou eens kijken naar de jonge spelers van de laatste 10 jaar die de grootste ontwikkeling hebben doorgemaakt.

Sneijder/ Vd Vaart/ De Jong/ Zlatan/ Maxwell etc. waren allemaal jonge jochies toen ze samen in een team bij ajax kwamen. Maar dat Ajax had met Litmanen, Witschge, Van Halst wel een aantal mannen, die weliswaar geen basis waren maar wel belangrijk waren voor de kleedkamer en het begeleiden van de jonge jochies. In het veld liepen er met Bergdolmo en Galasek ook nog ervaren pionnen in de rondte.

Huntelaar/ Suarez/ Vertonghen/ Siem de Jong etc. debuteerde in een team met spelers als Gabri, Stam, Davids, Grygera en de toen ook ervaren Heitinga. Toch ook wel grote namen die je bij de hand kunnen nemen.

En ook Blind, Eriksen, speelden vroeg in hun carriere in teams die meer ervaring en balans hadden. Stekelenburg, Vertonghen, Janssen, Emanuelson, De Zeeuw.

En waar kunnen de talenten van nu op terugvallen? Schone, die is buiten de ploeg misschien belangrijk. Maar binnen het veld is het ook een grillige speler. En dan Moisander maar dat is ook geen leider.

Ik zelf hoop heel erg op Nigel de Jong en Maxwell. VDV en /heitinga zouden kunnen. Maar vraagme af of die op het veld nog meerwaarde gaan hebben.

30 januari 2015 om 19:08

VDV wil ik echt niet meer. Aardige jongen, maar over the Hill en denk dat hij het fysiek niet meer trekt.
Heitinga als het maar niet voor de laatste linie is.
Maxwell is en blijft een absolute topper. Maar is nu al wel erg op leeftijd denk ik.
Een De Jong zou heel nodig zijn nu

Serero vult het aardig in, maar stiekem hoop ik op Nigel de Jong (en Sneijder).

28 januari 2015 om 03:33

Jaa Nigel!!

Emanuelson!
1. Kan overal spelen
2. Ervaring
3. Kwaliteit

27 januari 2015 om 21:09

Ben bang dat die niet zoveel meer zal brengen. Ligt er nu toch al een jaartje of wat uit. Bijna niet gespeeld op topnivo is dat funest!

27 januari 2015 om 21:52

Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik denk dat hij met veel vertrouwen in een bekende omgeving echt van waarde kan zijn. Natuurlijk zal hij wel salaris moeten inleveren en dat is denk ik wel een probleem.

28 januari 2015 om 09:49

Maxwell! 1 Kan op de slechtst bezette positie uit de voeten (linksback) 2 Nog véél meer ervaring 3 Nog véél meer kwaliteit 4 Transfervrij deze zomer..

Die Serero is toch wel een bijtertje?

27 januari 2015 om 20:35

Serero wel ja.. Mijn favoriet toch wel de laatste maanden .. Werkt keihard , maar doet dat wel in z'n eentje.. Normaal met Klaassen ernaast heb je wel twee gifkikkertjes.. Maar daar houdt herviel mee op.

27 januari 2015 om 21:10

Klopt, enige die zich echt goed ontwikkeld. Dus die zal wel weggaan aan het einde van het seizoen

27 januari 2015 om 22:09

Nee, dat was Suarez.

daar we toch zimling voor gehaald !! miskoop

27 januari 2015 om 20:33

*mishuur ja

Feyenoord was Overal beter in, Frank. Zonder gein: het was een zeer grote prestatie van FdB om Ajax niet eens maar liefst vier keer kampioen te maken, want al die vier jaar (misschien met uitzondering van het derde jaar) was er tenminste één ploeg die beter was en kampioen had moeten worden. Maar dit jaar is de spoeling echt te dun. Met zo weinig kwaliteit kun je geen, nee, mag je geen kampioen worden en eigenlijk is tweede ook al teveel. Het is tijd om wat CL geld te verdelen over andere ploegen.

27 januari 2015 om 20:48

Wat een ongelooflijke dooddoener. Elk jaar, behalve het derde, had een andere ploeg dus kampioen moeten worden? Waarom werden ze dat dan niet?

Ook vorig seizoen had Ajax, zonder frivool te spelen, het kampioenschap behoorlijk overtuigend in de wacht gesleept.

27 januari 2015 om 21:11

Ja natuurlijk. Heb je niet gekeken dan? Was toch niet om aan te zien de laatste jaren. Die laatste 3 titels hebben van alles verbloemd!

27 januari 2015 om 22:33

Prachtig toch, met een overgang van de focus naar talent (dus geen middelmaat aankopen meer), wordt je alsnog kampioen! Hoe mooi kun je iets verbloemen?!

Moet je voorstellen hoe makkelijk het wordt als het gelukt is?! Deze lichting heeft er helaas te vroeg moeten staan en mist een uitgesproken leider, al kan dat met Klaassen zelfs dit jaar nog goed komen en worden we alsnog kampioen..

Deze lichting gaat nog successen behalen en de lichting daarna zijn de verwachtingen zelfs Nog hoger!

27 januari 2015 om 20:55

Dat de tweede plaats teveel is, hoeft helemaal niet per se zo te zijn. Feyenoord was tweemaal beter en hoort dus boven Ajax is een veelgebruikt argument. Ajax staat 8 punten voor met een veel beter doelsaldo. Misschien heeft Ajax toch wel gewoon meer kwaliteit in de selectie, maar ligt het voetbal van Feyenoord het elftal van Ajax niet. Of het was heel toevallig toch twee keer tegen Feyenoord een totale offday. Daar kunnen wij beiden geen uitsluitend oordeel over vellen.

Het voetbal van Ajax is matig, maar het is te makkelijk om te zeggen dat Ajax steeds onterecht kampioen is geworden. Over het algemeen blijkt een ranglijst over zo veel wedstrijden toch een goede afspiegeling van de kwaliteiten van een ploeg. En Feyenoord, Ajax en PSV hebben duidelijk allemaal heel andere kwaliteiten in hun ploeg. Ik begrijp ook dat mensen het meeste sympathie kunnen opbrengen voor ploegen als Feyenoord en PEC die enthousiast voetballen en veel harde werkers hebben, maar Ajax en PSV staan niet voor niets respectievelijk 8 en 14 punten voor.

28 januari 2015 om 08:25

Beste Leonov,

Ajax won ieder jaar de meeste wedstrijden, had bijna ieder jaar de meeste goals voor en had uiteindelijk de meeste punten na 34 wedstrijden. En dan ga jij vertellen dat ze te weinig kwaliteit hebben om kampioen te worden?
Ik hoor vaak de dooddoener dat ''ajax kampioen is geworden door het falen van de andere ploegen''. Maar mag ik je er aan herinneren dat dit altijd(!) het geval is bij de ploeg die kampioen wordt? Er was in de afgelopen vier jaren niet één Nederlandse ploeg beter dan Ajax, anders waren die wel kampioen geworden. Dat dit feit jou niet aanstaat is natuurlijk heel iets anders.

Ondanks dat ik nog kansen zie denk ik dat we dit seizoen dat we tevreden moeten zijn met de tweede plaats, mochten we die halen. Het is geen schande om, na 4 kampioenschappen op rij, een keer 2de te worden. Volgend seizoen een aantal oudere spelers halen (in iedere linie één), wederom zeer talentvolle jeugd inpassen en we kunnen gewoon weer kampioen worden aangezien de concurrentie weer flink in zal leveren op de transfermarkt.

Haal Gudelj gelijk een echte man op het veld met een beetje body inplaats van dat deense rietje andersen

27 januari 2015 om 20:34

Gudelj is geen speler voor Ajax. Ik zei eerder vandaag dat hij naar Feyenoord moest gaan maar ik denk eerlijk gezegd dat hij na AZ naar het buitenland gaat. Spanje of Duitsland lijken me prima landen voor hem.

27 januari 2015 om 20:40

Hoezo is Gudelj geen speler voor ajax?! Is juist een uitstekende speler voor Ajax, koppelt fysiek en inzicht aan voetballend vermogen....echter is hij niet meer haalbaar voor ajax en zal hij wel naar buitenland gaan einde vh seizoen.

27 januari 2015 om 21:12

Wouters was ook geen speler voor ajax

28 januari 2015 om 03:03

Is voor een miljoen of €7 gewoon haalbaar hoor. AZ kan het geld goed gebruiken...

28 januari 2015 om 16:54

Iedere speler is haalbaar voor Ajax, alleen meneer Overmars wil geen geld uitgeven aan dure spelers. Hij prefereert liever talentvolle spelertjes die alleen maar technisch worden opgeleid. De ene na de andere komt gewoon tekort om fysieke duels aan te gaan.

Gudelj is iemand die zoveel diepgang heeft dat hij in mijn optiek eenzelfde voetballer is als die jullie al hebben, Klaassen.

27 januari 2015 om 20:36

Juist. Vejinovic ben ik ook gecharmeerd van, is alleen in mindere mate een balafpakker.

27 januari 2015 om 20:41

Nigel de jong is nog een echte balafpakker.. Probleem is dat hij nog niet te halen is denk ik.. Tenzij je nog een vanuit z'n generatie/ tijd bij Ajax kan op pikken.. Emanuelson, Maxwell..(toch ook nog niet klaar) vd Vaart.. Maduro in mindere maten.. Anita..maar die heeft nog heel wat voetbal jaren te gaan.. Heitinga voor de 'ooijer' rol..maar als je er een kunt halen maakt het dat wat interessanter voor andere oudgediende ..

27 januari 2015 om 21:48

Nigel zou ik echt zeer aanmoedigen, dan maar een hoger salarisplafond maken, aangezien ze toch genoeg geld hebben. Het blijkt dat Ajax gewoon ervaren spelers mist die de ploeg op sleeptouw kunnen trekken als ze tegen een geduchte, felle(re) en fysiek sterke(re) tegenstander spelen.

Wil je in Europa nog enigszins meedoen dan moet je geld uitgeven en ervaring hebben.

28 januari 2015 om 10:01

Nigel ontmoedig ik ten zéérste!

Mijn reden:

http://www.vi.nl/nieuws/de-jong- adviseert-talenten-snel-naar-buitenland.htm
(spatie weglaten)

27 januari 2015 om 20:39

Iemand als Gudelj is echt veel te duur, zeker als je kijkt wst Ajax voor spelers wil uittrekken. Ik snap niet dat er in Nederland nooit een fysieke, maar iets minder voetballende controleur kan komen. Een type als Wanyama zou in de Eredivisie zeker wel helpen.

27 januari 2015 om 20:43

Er liep ooit ene Enoh rond. Die werd op het laatst iedere week compleet afgebrand. Het nadeel is dat ze op zes alles moeten kunnen bij Ajax. Breken, maken, en het liefst sierlijk.

27 januari 2015 om 20:52

Enoh is zo'n type maar dan wel net een niveau lager denk. Hij pakte te veel (domme) kaarten en kon heel matigvoetballen. Daarnaast is hij ook nog kapot gemaakt door de publieke opinie en dan kan je het wel schudden, Manolev heeft hetzelfde mee gemaakt. Jongens als Enoh en vooral Tiote hebben wel echt pech gehad trouwens, omdat er in Nederland maar 1 ding telt, voetbal.

28 januari 2015 om 02:19

Inderdaad, jammer dat ze niet zo goed konden voetballen. Maar wel een top mentaliteit, waar de rest veel van kan leren.

Ja dat middenveld moet anders. 1 breker, 1 tien en een box2boxje aub. ik vind die punt naar achter niets.

Ajax mist gewoon wat ervaren jongens.

Waag deze zomer maar een poging bij Van der Vaart, Maxwell, N. de Jong. Niet geschoten is altijd mis. Als die niet lukken probeer het dan maar bij Maduro, Emanuelson of desnoods Heitinga. Ajax heeft bijna wekelijks een offday (dan is het geen offday meer) puur omdat ze met een te onervaren elftal spelen dat totaal geen zelfvertrouwen uitstraalt. Ook missen ze uiteraard kwaliteit, maar het talent is er.

27 januari 2015 om 20:40

Nigel de Jong gaat nog lang niet komen, als hij al komt. Ik denk dat hij met zijn toekomstplannen (het verder uitbouwen van zijn bedrijven) genoeg geld bij elkaar wilt voetballen zodat hij een lekker kapitaal achter de hand heeft dat hij kan missen/kan investeren in zijn bedrijf en daarnaast nog meer dan comfortabel kan leven.

Hij is sowieso al binnen maar die paar miljoen extra kunnen je later wel helpen dan dat je er voor moet lenen of ergens anders kapitaal moet zoeken.

27 januari 2015 om 20:44

Mee eens.. Al is hij in mijn ogen wel een droom 'oudgediende'.. Maar als je er een over de streep kan halen om terugbrengen komen.. Wordt het voor de ander wel interessanter.. Om met een paar generatiegenoten de talenten de wegbrengen wijzen..

27 januari 2015 om 21:00

Daar heb je gelijk in, maar daarom vind ik ook dat Nigel de Jong de enige is waar Ajax echt flink de portemonnee mag trekken. Hij heeft bij Milan even uit mijn hoofd nog een contract tot komende zomer voor 3 miljoen per jaar. Milan gaat op zijn leeftijd waarschijnlijk een verlaagd aanbod doen. Voor een salaris tussen de 2 en 2,5 miljoen zou ik de Jong op de fiets komen halen. Misschien is komende zomer nog niet realistisch, maar in de zomer van 2016 wel.

In de zomer van 2016, op 31 jarige leeftid, voor 2 miljoen per jaar, voor een contract voor 2 jaar met een optie voor een derde jaar. Ik zeg doen!

27 januari 2015 om 21:15

@vinc

Klinkt uiteindelijk wel goed maar ik denk dat iemand met Nigel zijn capaciteiten nog makkelijk tot zijn 36ste in Italië kan blijven voetballen. Of hij gaat deze zomer nog even terug naar Engeland voor 2-3 jaar en dan weer 2-3 jaar in Italië. Dat lijkt me realistischer dan 3 jaar bij Ajax.

28 januari 2015 om 10:03

Ajax moet Nigel absoluut niet willen met 100en talenten op de Toekomst en Nigel's mening:

http://www.vi.nl/nieuws/de-jong- adviseert-talenten-snel-naar-buitenland.htm
(spatie weglaten)

27 januari 2015 om 21:05

Van der vaart heeft geen Ajax maar een hsv hart. Verder vind ik hem zwaar over de top. Maxwell is meer geblesseerd dan fit. Nigel de jong vind ik wel een goede zet maar ben bang dat die nog eventjes door wil gaan op het hoogste nivo.

28 januari 2015 om 10:09

Eens betreffende vdv, niet eens met zowel Maxwell als Nigel.. Maxie is de enige imo die écht wat toevoegt aan deze ploeg.. Speelt ook bijna alles bij Psg, dus waar jij die blessures vandaan haalt is me een raadsel. Zie hierboven voor de reden waarom ik Nigel niet meer hoef..

Hij heeft gelijk. Het viel mij ook op. Daarbij wil ik niet zeuren over de scheidsrechter, maar in duels leek het of als er een lichte overtreding werd gemaakt op de Ajacieden en de scheidsrechter floot niet, dan leken ze van slag. Daarna kreeg je vaak een gevaarlijke situatie. Kishna werd vaak over het hoofd gezien terwijl hij wel vrij stond. Andersen en Schone wilden elke keer 3 Feyenoorders tegelijk uitspelen door elke keer dwars door het midden te gaan. Ook is men kennelijk het passen verleerd, er kwam niets aan. Daarbij veel misverstanden tussen de spelers van Ajax. Hoop dat Klaassen snel weer terugkomt want die hebben we hard nodig.
Ook was het opvallend dat de Ajaxspelers als ze de bal hadden stonden te treuzelen waardoor veel balverlies geleden werd.

Ik hoop zo erg dat over 2/3 jaar Ajax 1 er zo uit ziet. 1 of 2 types Poulsen op de bank, misschien v/d Vaart erbij of tegen die tijd Sneijder. Cerny op de plek van Kishna als die dan al weg is.

Onana
Owusu
v/d Hoorn
Ervaren man
Savastano
v/d Beek
Bazoer
Nouri
El-Ghazi
Milik/Azouzi
Kishna
27 januari 2015 om 21:05

Er is een groot gemis aan kenny Tete in je opstelling.

28 januari 2015 om 15:58

@lucasandersen

Voorgaande jaren had ik veel vertrouwen in Tete, maar het begint inmiddels wel erg lang te duren. Ik hoop het niet, maar ik verwacht dat hij niet gaat doorbreken in Ajax 1. Dat komt ook omdat ik niet verwacht dat van Rhijn binnenkort zal vertrekken, maar pas over een jaar of 2/3. Tegen die tijd is Tete 23 en Owusu 20 en ik heb idee dat Tete tegen die tijd als is vertrokken naar bv. een Heerenveen of Groningen.

@roze Panter

Te aanvallend op basis waarvan? V/d beek in een Klaassen rol, Nouri voor Andersen, Bazoer op CDM voor Serero. Daar achter nog een paar ervaren mannen alà Poulsen. Ik denk niet dat het dan tè aanvallend is, aanvallend ja, maar tè?

28 januari 2015 om 03:41

Een veel te aanvallende opstelling! Waar is de balans?

Ajax mist al jaren kwaliteit, daarom zal ik Frank de Boer eeuwig dankbaar zijn! Voor het grote wonder, dat al vier keer geschiedde; kampioen worden nadat we elk jaar een keyplayer verloren. Ik sta achter het beleid, we zijn er alleen vreselijk in doorgeslagen vind ik! Wij hebben verdomme Anita, Vertonghen, Alderweireld, Huntelaar en Suarez kwijtgeraakt. Ik heb Ajax jarenlang niet zo slecht zien presteren, in een klassieker en nota bene thuiswedstrijd! Feyenoord was op iedere front beter, en verdiende gewoon de drie punten. En dan die onzin dat er ervaren goede spelers niet komen. Nooit gehoord van Guardado? Daar geniet ik iedere week van, die had ook bij Ajax kunnen spelen. En het is duidelijk dat we een ervaren kracht missen, in zowel de achterhoede als op het middenveld. Seizoenkaarthouders betalen honderden euros, om vermaakt te worden met dominant en aanvallend voetbal! Waar al twee jaar geen sprake van is, het is misschien goed dat we geen kampioen worden. Wellicht dat men dan wakker wordt..

27 januari 2015 om 23:13

Soms denk ik dat jij een clone van me bent, want ik ben het vaak met je eens. Ook nu weer: dat De Boer met zulke matige spelers zo goed presteert is echt knap. Beleid is leuk in theorie, maar het slaat door want er staat te weinig kwaliteit op het veld. Het schrijnende gebrek aan beleving in de klassieker was dramatisch. Ik zie zelf graag een CV en een CVM komen, dan met Klaassen en serero daarbij op het middenveld en je hebt balans tussen voetbal en werklust.

28 januari 2015 om 05:10

Leidsehood

Leuk om te horen man, omdat ook op deze kwestie de meningen tussen onder Ajacieden erg verdeeld zijn. De een vind dat Overmars weg moet, nieuw beleid moet helemaal weg, ik ben van het kamp dat het beleid aangepast moet worden zoals je las. Dit kan echt niet meer verder, doet me Ajax hart gewoon vreselijk pijn. En ik durft te zeggen, dat we met een kwaliteits injectie op het middenveld en achterhoede. Vrijwel zeker de vijfde titel binnen gehaald hadden, het kan nog maar ik denk het niet we ontberen te veel kwaliteit.

Helemaal met je eens De Jong zou een droom zijn, maar dat gaat helaas niet lukken denk ik. Dan zouden we echt uit de brand zijn, en voor hem zou je van mij zomaar een uitzondering maken in de salarissfeer. Denk jij dat Maduro of Heitinga iets zou toevoegen, dat betwijfel ik ook ten zeerste..

En ik heb een paar keer de naam Gudelj zien vallen, zei vorig jaar nog dat hij niet goed genoeg is voor Ajax. Maar ik zie hem wekelijks groeien, en heeft echt veel vechtlust en strijd. En we hebben nu natte poesjes als Andersen, wel technisch volmaakt bijna. Maar zodra het fysiek wordt is het om te huilen.

28 januari 2015 om 10:16

De Jong wordt een nachtmerrie:

http://www.vi.nl/nieuws/de-jong- adviseert-talenten-snel-naar-buitenland.htm
(spatie weglaten)

Zie je het voor je? Een grote speler waar elk talent tegenopkijkt met deze overtuiging? Lekker in Italië voor de centen laten ballen, mis je niks aan. Daarnaast moet Ajax een voetballer die een bal kan afpakken op CVM hebben, geen breker die niet kan voetballen en Nigel is in Iengeland/talië het voetballen echt verleerd.

Nou de Boer nog een paar dagen om zo iemand aan te trekken.

Ajax mist geen ervaring, en ook geen balafpakker. Wat een onzin. We doen juist in balbezit geen reet. We hebben in 4 jaar amper een gevaarlijke counter afgeleverd. De tegenstander kan zo makkelijk druk zetten omdat ze totaal niet hoeven bang hoeven te zijn voor een snelle reactie. Kishna verliest 60 van zijn ballen, El Ghazi idem dito en Andersen durft ook niet altijd een actie te maken. Je moet dreiging en creativiteit hebben hebben en die missen we. Extreem voorspelbaar. We hebben 11 spelers die allemaal netjes met hun man meelopen . Maar we missen dan fysiek en duelkracht. Onze centrumverdedigers bestaan normaal gesproken uit 2 koorknaapjes, Veltman en Moisander. Boilesen en Van Rijn zijn ook niet bepaald beren. Met Andersen, Klaassen en Andersen heb je ook een lichtgewicht middenveld. Serero kan dat vaak redelijk compenseren met zijn vinnigheid en Klaassen ook wel maar bij corners heb je weinig koppers. In de aanval gooien Milik en Sigthorsson wel de beuk erin, maar El Ghazi en Kishna veel minder. Het is vooral frustrerend dat er niet gewoon word erkend dat we weinig kwaliteit hebben. De A1 dit en de B1 dat, leuk en aardig maar het spel verbetert maar niet.

27 januari 2015 om 21:01

Inderdaad laak. Je slaat de spijker op zijn kop. Ik wordt ook niet goed van dit soort opmerkingen "vandaag was hiet niet zo goed maar de volgende keer wordt het beter". Daar wacht Ajax nu al 3 jaar of zo op.

Ik heb het gevoel dat ze tijdens hun wekelijkse vergadering tijdens het balletje het er roerend over eens zijn dat de buitenwereld er niets van begrijpt en vervolgens weer een jeugdcontractje gaan bespreken. Ze zijn allemaal financieel onafhankelijk dus zorgen hoeven ze zich niet te maken. In het ergste geval moeten ze weg maar dan gaan ze wel naar Arsenal, Manchester of waar dan ook.

Kazim en geniepige overtredingen??? Hoe opzichtig kun je zijn?bij ajax ontbreekt teamspirit. Dat is juist wat Feyenoord momenteel sterk maakt. Iedereen werkt voor iedereen. Geen mannetjes met allures (vilhena wellicht?). Alleen jammer dat er te weinig killers instinct aanwezig is.
De Boer ziet het uiteraard het beste, hij werkt bijna dag en nacht met die jongens. Balafpakkers, stukje hardheid, maar ook puur kwaliteit om voor de goal dingen af te dwingen ontbreken momenteel.
In 180 minuten tegen Feyenoord creëerde ajax misschien 3 kansen tegen Feyenoord meer dan 10!
Dat is in jaren (decennia) niet gebeurd!

27 januari 2015 om 23:30

Mijn mening: Feyenoord mist een speler die doelpunten maakt en wedstrijden beslist. Ajax mist een middenvelder die de lijnen uitzet en een bal kan veroveren, plus een verdediger die kan verdedigen. Bij Ajax zijn teveel spelers niet in vorm. Qua selectie heeft Feyenoord het wat mij betreft net zo goed voor elkaar als Ajax: allebei niet top, maar redelijk. Dat Ajax die twee klassiekers niet verliest is puur geluk en onkunde bij Feyenoord voorin. PSV is de gedoodverfde titelfavoriet met verreweg de meeste kwaliteit. Ook hun verguisde verdediging is gewoon beter dan die van Ajax of gelijkwaardig op zijn minst (wanneer je de vorm van Moisander en Veltman ziet). PSV kampioen ben ik bang dus.

Wat een onkunde dat hij niet op een andere speler heeft aangedrongen dan en dat nog steeds niet doet. En nu treuren dat hij zo'n speler mist.

27 januari 2015 om 21:28

Frank De Boer en het Technisch Hart hebben afgelopen zomer wel degelijk gekeken naar alternatieven, maar kwamen gewoon tot de conclusie dat er momenteel geen ander kwalitatief en betaalbare speler beschikbaar was. Dan is het gezien de aanstormende jeugd uit Jong Ajax en de A1 onnodig om flink te investeren op die positie. Geduld is een schone zaak!

Ajax mist niet alleen een bal afpakker. Maar veel erger nog gewoon pure kwaliteit

27 januari 2015 om 20:58

Ze missen gewoon alles en het ergste van alles maar dat zal de Boer nier zeggen is dat ze gewoon kwaliteit missen maar dat zien de fans wel hoor. Maar daar wordt toch niets aan gedaan want volgens de technische staf is dit de beste selectie sinds jaren pff

27 januari 2015 om 21:13

Talent is er zeer zeker aanwezig! De helft van de selectie zou naar mijn mening wel het niveau kunnen halen waar De Boer en co naar streeft. Deze selectie is momenteel gewoon te jong om continu te kunnen presteren.

Ajax moet daarom komende zomer maar eens gaan kijken naar betaalbare routiniers, zoals Poulsen dat was. Echter moeten deze wel vindbaar en betaalbaar blijven voor Ajax, binnen de gestelde salarisnormen.

Zullen wel interesse gaan tonen voor Tibbling. Was tegen ajax en utrecht de beste van t veld. Ook nog n goeie voortzetting voor n verd. middenvelder

Als ik heel eerlijk ben vind ik niet eens dat het gebrek aan een echte "balafpakker" het probleem was afgelopen zondag. Het probleem was dat zodra Ajax de bal veroverde, de combinaties er niet uitkwamen en de bal daarom vaak blind naar voren werd gespeeld. Dat resulteerde bijna elke keer in balverlies en als je de wedstrijd dan analyseert dan mis je inderdaad een balafpakker. Echter dient Ajax er gewoon voor te zorgen dat het niet steeds achter de bal aan hoeft, door deze gewoonweg in de ploeg te houden. Ik kan me voorstellen dat dat tegen Feyenoord niet altijd lukt, maar zo vaak als het afgelopen zondag misging is echt volstrekt onacceptabel.

Wat mij betreft was het gewoon een gebrek aan kwaliteit en het ontbreken van Klaassen speelde daar ook een grote rol in. Daarnaast heeft Serero heel veel verdedigend werk verricht en veel ballen onderschept. Die "echte balafpakker" hebben we dus wel in de vorm van Serero. Als je als Ajax zijnde echter zoveel de bal verliest als afgelopen zondag, dan is de mate waarin Serero hier iets aan kan doen ook beperkt. Overigens vind ik dat Bazoer het helemaal niet slecht deed voor de eerste keer in de basis, maar desondanks werd de slag wel op het middenveld verloren. Wellicht dus toch ook een gebrek aan ervaring en het ingespeeld zijn op elkaar.

Dan moet je een van den Bergh type hebben. Maar die speelt bij ons, en gaat wat mij betreft nog niet weg!

Ajax mist een technisch directeur met een fatsoenlijk aankoopbeleid. Mag toch kopen dat er na alle f8ck ups van Overmars nu toch wel een keer wordt ingegrepen en fatsoenlijke aankopen worden gedaan. Alle goedkope probeersels van Overmars hebben nog in niets geresulteerd en hadden bij elkaar best al 1 topaankoop kunnen brengen...

27 januari 2015 om 21:21

Geef Overmars toch eens de tijd, er wordt door velen altijd alleen maar gekeken naar zijn aan/verkoopbeleid bij vooral het 1e elftal. Als je kijkt naar de (nieuwe) jeugdspelers die hij onder andere heeft gecontracteerd is hij niet alleen maar slecht bezig. Verder heeft hij de afgelopen jaren gezien het punten verschil en spel t.o.v. de concurrentie in de kampioensrace ook nauwelijks aanleiding gehad om flink te moeten investeren.

Tuurlijk kan het elftal een versterking gebruiken, maar om nou direct alles op Overmars af te schuiven.... Men is duidelijk bezig met de langer termijn

27 januari 2015 om 23:22

Ik heb tot nu toe 0 kritiek gehad en ze krijgen van mij alle tijd. Echter moet je toch met mij eens zijn dat aankopen als Duarte,sana, Zimling en in mindere mate vd Hoorn helemaal niets toevoegen? Met 100 mio op de bank hadden ze best de beurs kunnen pakken voor een andere voetballer.
Daarnaast hadden ze de jeugdige talenten ook zonder Overmars prima kunnen contracteren. Daarnaast moeten we toch vaststellen dat naast onze Deense superscout er nauwelijks gescout wordt en alleen in de Eredivisie wordt gekeken.

28 januari 2015 om 00:23

Klopt de eerste 3 aankopen die jij noemt, zijn zeker miskopen/mishuur. Hiermee had het Technisch Hart wellicht creatiever mee om moeten gaan.

Echter is de financiële situatie van Ajax, nou ook weer niet zo rooskleurig als jij benoemt. De club heeft namelijk een eigen vermogen van + 100 miljoen, waarvan 60 miljoen liquide middelen (geld op de bank) Verder heeft financieel directeur Jeroen Slop onlangs aangegeven dat Ajax eerst de negatieve reserves van 20 miljoen uit het verleden wil wegwerken, voordat het weer een forse investering verricht, na aftrek van deze 20 miljoen blijft er nog € 40 Miljoen Euro over. Toch een verschil met het bedrag dat jij en andere media melden. Tip: Zie de jaarcijfers van Ajax 2013-2014

Tot slot ben ik het inderdaad met je eens, dat er te weinig wordt gescout of onvoldoende resultaat wordt geboekt uit de scouting in gebieden buiten Scandinavië en zo hartstikke veel talent verloren gaat...

Je het nog een paar dagen Frank.

Ik miste iedere vorm van beleving en tactisch inzicht bij die wedstrijd..alles ging blind door het midden...de zijkanten werden niet of nauwelijks gebruikt....ik snap niet dat je niet begon met Schone op de plek van Klaassen en El Ghazi op de flank...qua lef, beleving en durf werd je aan alle kanten voorbij gelopen en bij balbezit werden continu de verkeerde keuzes gemaakt...met Serero heb je iemand die ballen afpakt...maar je had niemand die tussen de linies kon spelen en er werd nooit bij balbezit naar de ruimte gezocht aan de zijkant.

27 januari 2015 om 21:39

Ajax wil geen geld uitgeven moeten de seizoenkaart houders ook een jaar doen komen ze wel los denk ik

Gewoon een soort enoh halen

Feyenoord was in alles beter.....helaas voor hen weer niet afgemaakt

- Frank de Boer baalt nog altijd van het vertoonde spel van zijn elftal. “het was initiatiefloos en er werd op safe gespeeld” -
Dat is al de afgelopen drie/vier jaar het geval. Alle respect voor De Boer, maar het spel is over het algemeen al jaren niet zoals je dat van Ajax gewend bent. Aan de andere kant heeft hij er wel succes mee en dat is waar het ook bij Ajax uiteindelijk allemaal om draait.

Balafpakker? Wat een onzin! Wij missen iemand die een goede steekpass kan geven.

Serero loopt vaak met de bal, draait om en speelt de bal terug.

Demy de Zeeuw en Anita waren goed in die positie. Allebei konden verdedigen en aanvallen.

27 januari 2015 om 22:21

Van der hoorn!

Ik mis een goede verdediging, ik mis ervaring, ik mis een echte balafpakker, ik mis een nummer 10, ik mis een echte ajaxspits.
Ik mis het grote ajax.

27 januari 2015 om 22:22

Er is inderdaad niet veel meer van over he! Doodzonde!

Wat zijn de middenvelders bij Ajax dan? Het zijn ook geen spelverdelers.

Toch een matige trainer. Wie is er echt beter geworden?
Oh ja Overmars is sterk als TD kijk maar wat hij gehaald heeft echt als je verstand hebt van wat je echt
nodig hebt dan zijn die voor relatief weinig te halen, maar ja de"eigen"jeugd vanaf 16 jaar gecontracteerd jaar die gaan het maken. Jaap stam als trainer voor de verdedigers pffff zijn ook niet beter geworden enzo kan ik over de zg Ajaxieden iedereen wel iets zeggen.
Geen enkele groei alleen van de eigen rekening op de bank is verbeterd, maar daar komt de voetballiefhebber niet voor.

Nu gaat hij echt onzin uitkramen. Je mist creativiteit. Serero zit overal tussen. Verlegt het spel en dan stopt het. Zolang je met Andersen speelt, heb je dus 0,0 rendement in de aanval en dan ben je dus alleen maar breed en zonder aanvallende impulsen aan het spelen. Als je Milik wisselt, omdat hij slecht speelt en Sightorsson dat daarna ook doet, moet je je afvragen of het dan aan de spitsen ligt, of aan de aanwas.
Met Schone en Andersen heb je eigenlijk gewoon 2 dezelfde type spelers, op 2 verschillende posities waardoor het allemaal nog beperkter wordt. Als je dan Bazoer (die in mijn ogen controleur is) dan als aanvallende middenvelder neerzet, nl voor Serero, dan zit er ook in je tactiek/selectie iets niet goed,
Het gaat niet voor niets beter als el Ghazi erin komt, omdat er dan iets van passie en creativiteit inkomt!

Kunnen wij concluderen dat Ajax na 4 jaar revolutie geen stap dichterbij de europese top is? Dát was de bedoeling van de omwenteling, na die oorwassing door Real Madrid in 2010.

27 januari 2015 om 23:12

Nog te vroeg om dat te concluderen. Het neemt veel tijd in beslag om een nieuwe weg in te slaan en iets nieuws op te bouwen. Maar als je o.a. naar de A1 kijkt ziet het er zeer goed uit.

28 januari 2015 om 04:32

De stap naar de europese top is niet te overbruggen als er geen groot geld word geinvesteerd.zelfs als je 33n team opstelt met de beste spelers uit de eredivisie krijg je een oorwassing tegen een real bayern en barca en dat is ook geen schande scheelt honderden miljoenen in de begroting.maar het domineren in nederland moet zeker kunnen aangezien je veruit de grootste begroting hebt en dus de beste spelers zou moeten kunnen aantrekken itt de concurrentie.ik geloof niet in het fabeltje dat ajax geen goede spelers kan krijgen kijk naar clubs als basel en salzburg die halen toch ook toppers als kampl en soriano en mane binnen voor kleine bedragen.het is gewoon een gebrek aan goede scouting.

Hmm, ik denk niet dat de Boer hier gelijk heeft. Een afpakker hebben we al: Serero. Wat zondag duidelijk werd is dat we een leider nodig hebben. Klaassen werd duidelijk gemist zondag. Wel is er nog een echte leider, zoals Poulsen vorig seizoen, nodig bij dit elftal. Dan zie ik ze grote stappen maken en (makkelijk) kampioen worden.

Serero is de betere bal afpakker

Gek he de Boer als je geen aankopen doet zal die ook nooit komen. Bazoer zou dit moeten kunnen maar heeft het niveau niet en zal dat nooit halen. Klaassen geblesseerd dan heb je niemand meer. Serero is alleen snel maar is geen echte balafpakker. Laat Overmars eens shoppen in Duitsland of Spanje daar loopt genoeg kwaliteit rond die wij niet hebben en hard nodig hebben. Wakker worden!!

Wat loop ik me gruwelijk te ergeren aan veel meningen van Ajacieden hier. We missen dit dat.. Het lijkt nergens op etc. Verdomme 4 jaar op rij kampioen man! En nu zoek gespeeld door Feyenoord en jullie doen alsof ze er allemaal helemaal geen kloot meer van kunnen.

Veltman mis je.. Klaassen werd enorm gemist... Zeker aanvallend! Andersen verdedigde niet mee... En serero was weergaloos... Die pakte ballen af en deed er goede dingen mee. Dus aan de mening van de boer erger ik me ook!

Wat we echt missen is iemand die fatsoenlijke spelers aankoopt... Duarte, viergever, van der hoorn, zimling... Kunnen er allemaal geen kloot van voor het niveau waar Ajax naar moet streven.

Ik volg Groningen een beetje.. Daar loopt de beste verdediger van Nederland.. Marc pleur gewoon eens 6 miljoen neer als ze dat willen hebben!

Tenslotte; zet boilesen op de eerste best transferlijst.. Die is of geblesseerd of t kost je punten!!

En nogmaals 'supporters?' Kap met overdreven zeiken.. Want als legia met 5-0 wordt verslagen zijn jullie ws ook degene die dan weer roepen dat ze de Europa league winnen. Net zoals jullie ook degene zijn die Poulsen nu terug willen en hem tot aan die beuk versus van Bommel allemaal hebben uitgekotst! Ineens zijn we allemaal vergeten dat Poulsen tegen zowel Real Madrid en Dordmund de 0-1 en de 0-2 inleidde maar goed.... Dat wordt kennelijk snel vergeten na 1 slechte wedstrijd van het huidige Ajax!

28 januari 2015 om 00:13

Jij denkt wat ik denk! Botteghin, misschien wat aan de slome kant maar is een echte verdediger die zich met niets anders bezig houdt dan verdedigen. Brengt met zijn 27 jaar redelijk wat ervaring mee en is een goed voorbeeld voor een jongen als Veltman.

28 januari 2015 om 01:55

shenkie, 1 slechte wedstrijd? Het huidige Ajax is een parodie op het voetbal dat Ajax speelde in de jaren 70 en 90. je lult compleet uit je nek wanneer je beweert dat Ajax iemand mist die fatsoenlijke spelers aankoopt. Overmars voert beleid uit en mag de knip niet trekken voor fatsoenlijke aankopen. Wie bepaald het beleid bij Ajax?

28 januari 2015 om 04:40

@petterson ik geef je helemaal gelijk!juist doordat ajax 4 keer kampioen is geworden steken te veel fans hun kop in het zand en blijven ze terugvallen daarop.dit team is geen schim meer van het ajax van paar jaar geleden het lijkt alsof ze niks zijn opgeschoten.was het maar een wedstrijd dat ze slecht spelen maar dat is helaas niet zo.dit huidige team is ajax onwaardig en doet mij pijn als liefhebber om te zien hoe het is afgezakt.je kan toch serieus niet gaan lopen beweren dat de stap richting de europese subtop/top is verkleind?in deze tijden als je niet investeerd betekend dat achteruitgang.ajax moet betere scouts in dienst nemen want hoezo kunnen andere teams met mindere begroting wel goede spelers halen bijvoorbeeld een salzburg met kample mane soriano hitzleperger..ajax is te ver doorgeslagen in hun filosophie en zonder goede ervaren mensen hebben de jonkies ook niemand om zich aan op te trekken.je kan toch niet van 18-21jarige verwachten dat ze constant een hoog niveau halen en de kar trekken?

28 januari 2015 om 21:07

Petterson1963

Hoezo klets ik uit mijn nek? Zal de cijfertjes even voor je neerleggen; van der Hoorn 4, Viergever 3, Zimling ca. 600.000 salaris? Duarte 3 miljoen, 17 jarige Dolberg voor ca. 1 miljoen bij de nr. laatst van Denemarken weggehaald terwijl we 11 buitenspelers hebben in Ajax 1, Jong en A1.

Bij elkaar 12 miljoen... Ter vergelijking; Daar haalde Psv Strootman en Mertens voor! Nee, dat heeft geen titel opgeleverd, maar wel meer geld dan dat bovenstaande spelers ooit zullen opleveren... die 0 invloed hebben op de titel van Ajax!

Ik zal je uit je droom helpen... Als jij serieus gelooft in de mogelijkheid dat die tijden van de jaren90 kunnen herleven... Dat is een illusie zo groot als dat Federer nog 5x Wimbledon wint!

It's all about the money. Er is nooit 1 club geweest op het Ajax van 1995 dat de Champions League won zonder veel aankopen...

Wat denk je van Milan in 1993... Gullit, Boban, Savicevic, Rijkaard, van Basten.. allemaal geld van Berlusconi... De tijd zoals die nu is, is die niet sinds 2000 toen Real en Lazio met geld smeten alsof het niets was maar al sinds de jaren 80 toen Gullit, Platini, Maradona etc. alle kanten op werden gekocht! Dus parodie op de jaren 90.... met die filosofie ga je het nooit niet redden.

Ik sluit niet uit dat Ajax binnen 5 jaar de halve finale van de Champions League haalt... Basel kan ook stunten... maar structureel ... keep on dreamin!

Overigens vraag ik me af wat je mening precies is... enerzijds zeg je dat Ajax niks is opgeschoten... anderzijds zeg je dat Overmars de hand op de knip moet houden, zonder dat ik kan lezen of je het daarmee eens bent of niet... Welk beleid zie jij dan voor ogen??

In mijn ogen was het elftal dat tegen feyenoord aantrad totaal uit balans. Vooral aan het middenveld en de verdediging valt genoeg te sleutelen. Waarom achterin niet eens V Rhijn centraal proberen, aangezien we met Ligeon een uitstekende vervanger hebben. Eveneens lijkt het me slimmer Schöne op het middenveld te posteren (originele postie) en Andersen heeft zijn kans kans gehad maar helaas niet gepakt. Dit lijkt mij daarom een passende opstelling:

Cillessen
Ligeon
V rhijn
Vd Hoorn
Boilesen
Schöne
Klaassen
Serrero
El Ghazi
Milik/Zivko
Kishna
28 januari 2015 om 03:27

Er is in met deze opstelling te weinig balans en Frank zal nooit graag met 2 voetballers als Kishna en El Ghazi op de flanken spelen.

Zou Yassin Ayoub van FC Utrecht niet wat zijn voor die positie? Bal afpakken maar ook creatief.. Oke hij is nog jong maar ondanks leeftijd en lengte is het echt een mannetje

na 4 jaar krijg ik pas mijn gelijk dat het Cruijff-beleid een flop is jammer maar gelukkig zijn we in het land der blinden met touwteringvoetbal nog kampioen geworden maar het selectieniveau is bedroevend met ieder jaar je beste spelers wegdoen en kinderen er voor in de plaats. de jeugd voetbalde zo slecht zei Jopie maar het 1e elftal van 2015 is nog slechter dan Ajax 2 10 jaar gelee onder Jan Olderiekerink met op een haar na de bekerfinale Ajax 1 tegen 2. Dat Overmars zich ook niet rotschaamt met zijn klote-BONUSSEN

Ik mis wel meer bij dit Ajax. Enkele sleutelwoorden: Pit / Snelheid / Attractiviteit /Vleugelspel / Lef / Flair / Nr 10 etc

Wat Ajax miste was een speler die 2 stappen vooruit denkt en op tijd doordekt. Zoals Van Beek, Kongolo en Clasie, El Ahmadi en Immers de gehele wedstrijd deden. Van Beek en Kongolo blijven niet zoals Moisander en Van der Hoorn lethargisch achterin hangen bij balverlies maar kruipen richting het middenveld om elke bal al te onderscheppen voordat een spits bereikt kan worden. Dat heeft ook met De Boer te maken, zoiets is trainbaar.

Twee weken geleden beweerde De Boer dat zijn spelers op scherp stonden. Nu komt hij met het slappe verhaal dat Ajax in de klassieker speelde zonder echte bal veroveraar op het middenveld. De Boer vergeet dat Ajax al jaren uitermate beroerd speelt en geen antwoord heeft op een ploeg die de mouwen opstroopt en Ajax afjaagt. De Boer had in het verleden het geluk aan zijn kont hangen door de falende concurrentie. De Boer kon in het verleden nog beschikken over een sterkere selectie en wordt dit seizoen keihard geconfronteerd met een afgeroomde selectie waar geen eer mee te behalen is. Die afgeroomd selectie hebben we te danken aan Cruyff en al die jaknikkers die door Cruyff in de organisatie werden gezet. Dat hele Technisch Hart van Cruyff bestaat uit prutsers, in de organisatie zitten jaknikkers zonder enige ervaring die blind achter Cruyff aanlopen en een buitensporig salaris verdienen. Cruyff heeft er een enorme puinhoop van gemaakt en mag zijn handen dicht knijpen met een trainer als De Boer. Door De Boer en de selectie van de vorige beleidsbepalers schrijft Ajax zwarte cijfers en zijn we 4 keer kampioen geworden. Die hele revolutie van Cruyff stelde geen zak voor, Jonk verdient 500.000 € per jaar en heeft nog geen jeugdspeler afgeleverd die Ajax beter maakt.

28 januari 2015 om 01:52

Petterson1963,

Is één keer je mening geven niet genoeg? Je geeft nu al voor de derde keer dezelfde reactie op diverse topics. Wat wil je daarmee bereiken? Aandacht?

28 januari 2015 om 02:06

Hootch, het kan niet vaak genoeg gezegd worden. Je gaat toch niet ontkennen dat Cruyff er een enorme puinhoop van gemaakt heeft en dat we door De Boer en de vorige beleidsbepalers weer zwarte cijfers schrijven. Probeer even scherp te blijven vriend, door Cruyff en zijn geweldige organisatie werden we in eigen huis weg getikt door Vitesse, Zwolle, Feyenoord en Salzburg.

28 januari 2015 om 02:19

Op meerdere topics dezelfde mening geven is gewoon irritant. Men weet ondertussen wel jouw mening.

En dat we weggetikt werden is niet de schuld van Cruijff, maar de schuld van Overmars die de verkeerde balans hanteert tussen investeren in de jeugd en investeren in de selectie. Volgens mij heeft Overmars zelfs meer geld uitgegeven aan de jeugd dan aan de selectie van De Boer.

28 januari 2015 om 02:57

Hootch, je begrijpt er volgens mij geen zak van. Overmars werd binnen gehaald door Cruyff en het was toch echt Cruyff die verkondigde dat Ajax moest investeren in de jeugd. Overmars is met handen en voeten gebonden aan de visie van Cruyff en nu ga jij Overmars verwijten dat hij te weinig investeert in de selectie van De Boer. Volgens mij ben jij ziende blind en probeer je Overmars de schuld in de schoenen te schuiven voor het beleid dat hij uit moet voeren. Cruyff is wel degelijk verantwoordelijk voor het matige spel en een selectie die in eigen huis van de mat wordt gespeeld door Zwolle, Feyenoord, Vitesse en Salzburg. Je vergeet te melden dat Overmars niet ongelimiteerd de knip mag trekken voor directe versterkingen en zich moet conformeren aan de visie van Cruyff. Je komt behoorlijk hypocriet over wanneer je Cruyff uit de wind houdt en Overmars de schuld in de schoenen probeert te schuiven voor de enorme puinhoop die Cruyff veroorzaakt heeft!

29 januari 2015 om 02:17

Ja ja, ik begrijp er natuurlijk niets van. Wat voor een functie heeft Cruijff dan bij Ajax en wie is de verantwoordelijke voor de aankopen?

Sorry. Het kan aan mij liggen. Het lijkt nu net of de Boer de nieuwe van Gaal wordt, met ze uitspraken. Anticiperen, reageren, zimling, niet fel genoeg.. sorry de Boer!! Hoe graag ik je ook mag; maar dit heb je aan je zelf te wijten mag ik aannemen.. zolang jouw groep niet uitvoert wat jij van ze vraagt, moet je de schuld bij jezelf zoeke, Frank ! Denk daar maar is over na!

Ga toch weg Frank. Ajax mistte alles dan alleen balafpakker. Ajax mistte vooral een goede trainer met tactische inzicht/vermogen om een wedstrijd te lezen en doen kantelen. In zon wedstrijd Siggy erin?! Ipv el ghazi.
Verder mist Ajax technische directeur met ballen, die normaal geld durft uit te geven voor kwaliteit. Ipv maar steeds goedkopere gok, maar alles bijelkaar hadden ze iin 1 goede speler kunnen kopen.

Nou, wat een reacties weer, frank de boer de schuld geven is makkelijk, hij miste een klaassen die als een leider op het veld staat, alleen dat hij zimling bracht, ja, daar dacht ik, daar gaan we dan, verliezen. gelukkig hebben we er toch nog een punt overgehouden al helpt het maar een beetje.
Serero kan het ook niet altijd alleen doen, die speelt de laatste tijd een draak van wedstrijden, maar wat de boer bedoelde is dat voorin ze de bal niet aanpakte en bij zich hielden.
Heb het vaker al gezegd, maar wat we missen is een persoon die dezelfde passie heeft als suarez, ook al verloor hij de tackle of bal, hij zette door en ging er achteraan. En daar zal een kishna enof el ghasi op moeten werken. Wanneer een of meerdere spelers denken het komt wel goed en dan zo spelen is dit niet aan de boer te wijten.
De spelers hebben hun eigen verantwoordingen ook of vergis ik me daarin.

Die hebben ze weggedaan, namelijk Enoh.

Ze missen Poulsen toch echt. Een vent die er staat in de wedstrijd! Toch echt proberen hem weer terug te krijgen!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren