Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Boer: ‘Moeten we dan nu zeggen dat we voor de tweede plaats gaan?’

Laatste update:

Trainer Frank de Boer is voorzichtig als het gaat om vragen over de landstitel; Ajax heeft immers vier punten achterstand op koploper PSV. Aanvoerder Nikas Moisander is juist vol vertrouwen en hij zegt dat de Amsterdammers op weg zijn naar de vijfde titel op rij. De Boer vindt het niet raar dat zijn aanvoerder vol vertrouwen is.

/

“Moeten we dan nu zeggen dat we voor de tweede plaats gaan? Ik vind het een hele normale reactie. Het is goed om er vertrouwen in te hebben dat Ajax weer kampioen wordt”, aldus de coach tegen AjaxLife.

“Misschien worden we ook wel een keer geen kampioen, maar het gaat erom dat je er alles voor doet”, zegt de oefenmeester. De Boer weet wel dat Ajax afhankelijk is van PSV. De Eindhovenaren hebben een voorsprong van vier punten en hebben het dus in eigen hand.

Ajax pakt de titel

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

4 punten is een klein verschil en gezien het feit dat PSV en Ajax elkaar nog treffen is nog veel mogelijk. Ajax moet zich concentreren op het zware programma dat nu volgt met achtereenvolgend zware wedstrijden. Als je die goed doorkomt, en dan bedoel ik dat je Feyenoord, Twente en AZ thuis wint en eventueel een gelijkspel meeneemt uit Arnhem, dan blijven de titelaspiraties bestaan. Verspeel je meer dan 3 punten dan word het zwaar.

15 januari 2015 om 15:54

@ Roafke

En wat snel vergeten word is dat PSV nog veel top wedstrijden uit moet spelen.
- Vitesse uit
- AZ uit
- Feyenoord uit
- Twente uit
daarnaast krijgen ze Ajax nog op bezoek en spelen ze nog Europees wat veel van de spelers van PSV niet gewend zijn. 4 punten met nog een onderlinge wedstrijd en 16 andere wedstrijden voor de boeg is niets.

Vol vertrouwen de 2e seizoenshelft in gaan en uitspreken voor het kampioenschap. De kwaliteiten zijn er, de coach is er en de interne rust is er. En de achterstand is relatief klein om te overbruggen. Er is totaal geen reden om het niet uit te spreken.

15 januari 2015 om 16:07

Feitelijk is het heel simpel, als PSV in de eerste 17 wedstrijden 4 punten kan uitlopen, kan Ajax in de resterende 17 wedstrijden ook gewoon 4 punten inlopen

15 januari 2015 om 16:12

Alle elftallen zijn jong. Er komt veel druk op de spelers te staan en dit zou dan het eerste jaar zijn dat PSV er moet mee kan omgaan. Bovendien hebben ze een zwaarder programma idd. Ajax en PSV gaan beide punten verliezen, zolang Ajax maar gewoon 5 punten meer pakt dan PSV in het tweede deel is het goed.

15 januari 2015 om 16:17

@bergkamp
Wij moeten ook nog naar Vitesse. PSV is in het voordeel met Ajax thuis.
Maar het is koffie dik kijken. Ook degradanten zijn heel lastig op het laatst.
Maar als Ajax zo belabberd speelt als vorige seizoenshelft, kan je het vergeten. Waarom zou het nu gaan draaien zonder versterkingen?
PSV draait gewoon beter en hebben met Guardado, De Jong, Wijnaldum en Depay spelers in huis die wij niet hebben. Maar hoop dat we het redden maar reëel is het niet. PSV is momenteel beter dan wij helaas.

Oh ja over de EL. Dat gaat beide punten kosten. Van mij mag Ajax er wat dat betreft wel uitvliegen. Met deze groep win je deze toch niet en de titel is een must wat mij betreft

15 januari 2015 om 16:17

da's Logisch!

15 januari 2015 om 16:26

@ Hansj1969

Je kan ook alles negatief bekijken wat ik vind dat jij dat veel te veel doet. De selectie is compleet dubbel bezet en er zijn echt wel goede wedstrijden geweest van Ajax. Zoals je ondertussen zou moeten weten is Ajax altijd een club die relatief laat op gang komt gedurende het seizoen. Als je bedenkt dat we meer punten hebben dan vorig jaar tijdens de winterstop. Dan valt het wel mee.

De basis staat, het voetbal word beetje bij beetje beter. Spelers komen weer terug van hun blessures en iedereen kan weer 100% fit de 2e seizoenshelft in.

15 januari 2015 om 16:27

Ajax moet nog naar Arnhem, Utrecht, Zwolle, Heerenveen en Eindhoven en moeten thuis tegen Feyenoord nog maar even winnen

15 januari 2015 om 16:42

Maar jij gaat ervanuit dat Ajax alles wint en Psv punten laat liggen. Dat is niet realistisch.

15 januari 2015 om 16:56

Inderdaad dus we kunnen constateren dat beide ploegen gewoon een lastig programma hebben. Daarnaast zijn de laatste wedstrijden het zwaarst en zul je zeker niet gemakkelijk winnen. Ieder team zal een stapje harder lopen en een eventueel kampioensfeestje willen verpesten.

15 januari 2015 om 17:22

Niet vergeten dat Ajax Veltman de komende weken mist. VDH is echt wel een stuk minder.

Daarnaast moet Ajax ook tegen dezelfde tegenstanders (dus ook uit tegen Psv) en speelt Ajax ook Europees .

Kortom. Beide teams gaan zonder twijfel punten verspelen.

15 januari 2015 om 17:33

Bergkamp
Jij kan wel zeggen dat Ajax elk seizoen pas laat op gang komt. Maar daar is helemaal geen 100% zekerheid over zeker ook omdat er spelers instaan die vorig jaar bijna niet speelde Andersen, Kishna , El Ghazi en Milik. Ajax wordt ook helemaal niet beetje bij beetje beter ze hebben een paar waardeloze wedstrijden gespeeld op het laatst. Ook moet Ajax nog genoeg lastige wedstrijden spelen. Trouwens uit wedstrijden tegen Twente , Vitesse en Az moet PSV makkelijk kunnen winnen ik ben namelijk helemaal niet onder de indruk van deze teams. Daarbij komt ook nog is dat Ajax in toppers erg slecht presteert ik denk ook dat ze volgende week van Feyenoord verliezen. Ook is de selectie van PSV fysiek beter en ze ogen een stuk fitter dan de jongens van Ajax. PSV heeft ook vrij weinig slechte wedstrijden gespeeld in tegenstelling tot Ajax die in een paar wedstrijden door een diep dal ging.

15 januari 2015 om 22:15

Psv beter dan Ajax? Als je bedoeld laf voetbal, daar is Psv de beste in.

16 januari 2015 om 05:59

Ja wat is laf voetbal?
Dat tikje breed en tikje terug spel van Ajax wat FDB domineren noemt of af en toe heel snel en mooi omschakelen dat PSV doet?

15 januari 2015 om 15:55

je weet dat het PSV-Ajax is en dat PSV thuis nog niet verloren heeft?

15 januari 2015 om 16:00

Weet jij dat PSV ook regelmatig door het oog van de naald is gekropen tegen lage tegenstanders en ook thuis ja... Wil niks zeggen Ajax PSV en Ah Feyenoord en PSV Feyenoord en andersom zijn wedstrijden die op zijn eigen zijn. Daar doet alleen de vorm van de dag er toe.

15 januari 2015 om 16:01

Inderdaad NOG niet

15 januari 2015 om 16:01

En als psv thuis nog niet verloren heeft doen ze dat nooit meer? Dat zijn puur statistieken. Alles is nog mogelijk.

15 januari 2015 om 16:12

@ Wrzv

Je weet dat Ajax de afgelopen jaren met enige regelmaat te sterk was in Eindhoven voor Psv? Je weet dat PSV nog een aantal topwedstrijden uit moet spelen en dat ze daar vaak ook punten laten liggen?

PSV heeft in de eerste seizoenshelft weinig topwedstrijden uit hoeven te spelen maar veel thuis. Zo heeft PSV nog 4 topwedstrijden als uitwedstrijden op het programma, terwijl Ajax eigenlijk alleen Vitesse en PSV als uit top wedstrijden op het programma heeft.

15 januari 2015 om 16:17

Er is weer een nieuw jaar ook PSV kan thuis verliezen.

15 januari 2015 om 16:17

Wat een onzin die kleine clubs waar ze het moeilijk tegen hadden wass door dat PSV toen zelf het spel moest maken... tegen Ajax kunnen ze weer gwn counteren

15 januari 2015 om 16:26

punt 1: PSV verloor dit seizoen 2x van Heerenveen en PEC en dat zijn topclubs
punt 2: in de laatste 10 PSV-Ajax in de ED was het: 5x winst PSV 3x gelijk 2x winst Ajax
Bron: wikipedia
conclusie: dat is dus niet waar

15 januari 2015 om 16:35

Ja, en? Misschien telt die wedstrijd dan niet meer , en heeft psv 7 punten verloren en Ajax er 9 ingelopen. Het kan gek lopen in het voetballerij, dat zei ik al tegen member Kohaku. De ene wedstrijd is de andere niet.

15 januari 2015 om 16:41

dat vindt D bergkamp wel tellen

15 januari 2015 om 17:00

Idd.. Psv heeft het in de uitwedstrijd tegen Vitesse altijd lastig...
Laatste x dat Psv daar verloren heeft was in 1996/97

15 januari 2015 om 17:01

Met alle respect ; Sc Heerenveen en PEC Zwolle zijn geen topclubs, onzin. Statistieken bieden geen garanties voor de toekomst .

15 januari 2015 om 17:25

Waarom lult iedereen dan dat Ajax weer net als de afgelopen 4 jaar een inhaalrace zal doen als het geen garantie voor de toekomst geeft?

15 januari 2015 om 17:36

Nee maar AZ, Vitesse en Twente zijn zeker wel toppers. Pec Zwolle is ongeveer even goed als deze clubs en het zal van de vorm van de dag afhangen wie er wint.

15 januari 2015 om 18:06

@diemenaar, omdat je dit nu al ziet, in het begin van het seizoen liepen ze nog verder achter dan die vier punten en bij Jong Ajax draait het ook veel beter en niet alleen in de competitie, ook Europees.

15 januari 2015 om 18:21

wil je zeggen dat ajax alles dik heeft gewonnen. iedereen was het er over eens
dat ze blij waren met de winterstop. psv kan niet zeggen we gaan het 100 % redden .en ajax heeft aan de wedstrijden van een jaar geleden ook niks.
psv ging met een goed gevoel de winterstop in .dat kan je van ajax niet zeggen.
die hebben minstens zo veel geluk gehad als psv dit jaar. en misschien wel een beetje meer .wij hopen op een paar foutjes van van der hoorn .de ontevreden moisander. en dat ze maar vaak ziemling op mogen stellen.nee psv is er nog niet
maar ajax mag geen puntje meer laten liggen.daar staat druk zat op.

Koning van inhalen natuurlijk maar zeg dit als een ajax bewonderaar dat het dit jaar wel extreem moeilijk word want psv heeft gewoon een goed team en je kan gewoon niet meer om psv en feyenoord heen ( met alle respect ) zoals de vorige jaren .

15 januari 2015 om 16:18

PSV had in die jaren dat Ajax kampioen werd ook de beste selectie zegt allemaal niks.

15 januari 2015 om 17:26

Ze hadden wel slechtere coaches. Of die domme beslissingen namen zoals Waterman ipv Tyton opstellen..

Speculeren gaat wel te ver dit seizoen... Vind het opvallend dat het nu al een cliché aan t worden is... als PSV eerstvolgende wedstrijd verliest is Ajax opeens kampioen ??...

15 januari 2015 om 16:20

Zo gaat dat wel in Nederland na zaterdag kan het idd weer anders zijn

Het is wel grappig . bij de poll's wordt Ajax/psv landskampioen zegt altijd 70% ja terwijl als Psv wordt landskampioen 70% ja zegt verwacht je dat als dezelfde poll over Ajax gaat 30% procent ja zegt

15 januari 2015 om 15:55

Die polls hier zijn erg dom.

15 januari 2015 om 17:07

Is helemaal niet zo raar, Ajax-topics worden vaker door Ajacieden gelezen en op die poll wordt door meer Ajacieden gestemd en in PSV-topics geld hetzelfde voor PSV-ers..

Moeilijk om voor te stellen dat Ajax geen kampioen wordt, ze hebben hem 4 jaar op rij gepakt. De weerstand van PSV en Feyenoord is wel duidelijk groter dit jaar.

Goede woorden van De Boer. Zoals altijd eigenlijk. Het gaat er nu gewoon om, om de druk te houden in Eindhoven want daar gaat dan ook de druk komen. Maar belangrijkste is naar zelf blijven kijken.

15 januari 2015 om 16:11

Druk is er ook bij Ajax want die moeten ook punten pakken om in te kunnen lopen.

15 januari 2015 om 16:34

Ja, daar impliceer ik ook op met het woordje 'ook'. Feit is alleen dat Ajax daar beter mee om gaat kunnen gaan. Maargoed dit zijn alleen maar speculaties en hoopvolle woorden. In het voetbal kan het altijd anders lopen. Dan tellen deze theorieen niet meer.

Alles ligt nog open. Ik acht PSV en Ajax gelijkwaardig, PSV heeft een betere selectie maar Ajax een beter collectief. Al komt dat ook mede door het feit dat heel Ajax is leeggekocht, waar PSV nog steeds beschikt over spelers als Depay,willems,wijnaldum enz heeft Ajax spelers als Eriksen,blind,alderweireld al verloren. Daarom zie ik Ajax (mocht PSV geen gekke aankopen doen) volgend jaar als de gedoodverfde favoriet.

15 januari 2015 om 16:08

Dit seizoen is alleen Blind als dragende kracht vertrokken, de rest is gewoon gebleven.
Daar veranderd dus helemaal niets.
Gezien het feit dat Ajax alleen blind is verloren, zijn ze eigenlijk verplicht kampioen te worden. Ze hebben de minste wisselingen in de selectie gehad en daarbij zijn ze allemaal weer een jaar ouder.

Afijn, het wordt Ajax of Psv, waarbij ik PSV redelijk hoog in schat. De kwaliteit is er met Depay, Wijnaldum, Guardado en Willems. Mocht van die 4 er één langdurig wegvallen, ze een ander halve maand, dan kan het wel eens lastig worden, dan leveren ze echt veel kwaliteit in, waar bij Ajax dat veel minder erg het geval is.

15 januari 2015 om 16:18

Vind het vertrek van Poulsen anders ook een aderlating. Qua hoeveelheid wedstrijden speelde hij weinig, maar was een schat aan ervaring en ook zijn strijdlust mis je. In de wedstrijden die hij speelde, was hij meestal diegene die dat felle erin kon brengen. Dat soort spelers mis ik nu bij Ajax.

15 januari 2015 om 16:33

Ik bedoel meer van dat die spelers langer met elkaar samen spelen (depay,wijnaldum,willems) terwijl Ajax dit jaar met spelers als El Ghazi,kishna,milik,andersen spelers heeft die hun eerste volledige seizoen in de basis spelen

15 januari 2015 om 17:30

Conti
Als Milik, Ghazi/schone, Andersen of Van Rhijn langdurig wegvallen heeft Ajax ook een probleem. Dan leveren ze ook gewoon veel kwaliteit in. Of wil je zeggen dat iedereen even goed is?

15 januari 2015 om 17:31

@ Ajaxcitizen,

Dat klopt wel inderdaad, echter moet je zijn afwezigheid ook niet zo erg overschatten. Jaa hij was belangrijk met zijn ervaring, maar sommige gasten hebben ondertussen ook wel de klappen van de zweep geleerd met de naam Moisander, v Rhijn en Schone.

@
Chriseriksen8,

Je hebt opzich wel gelijk, maar El Ghazi, Kishna en Andersen wisten het Ajax spelletje al een aantal seizoenen ondanks hun gebrek aan speeltijd in de seizoenen voor deze. Vind niet dat je dat mag meetellen, sterker nog dat is een pluspunt. Uiteraard het is even wennen met die gasten in het elftal, maar dat wennen zal heel snel moeten gaan omdat ze t spelletje al kennen.

15 januari 2015 om 17:33

@ Diemenaar,

Ik denk dat het veel minder het geval is dan bij Psv, daar ben ik echt van overtuigd. Kwaliteit gaat zeker achteruit, maar niet zo schrikbarend als bij PSV wanneer een van de genoemde spelers wegvallen.

15 januari 2015 om 16:39

Ik heb zelden Zoveel onzin gelezen in 5 regels, erg knap gedaan! De humor op voetbalzone is nog steeds aanwezig, ik heb nog steeds een glimlach om mijn mond terwijl ik typ.

Ten eerste... Jij suggereert dat PSV een betere selectie heeft, mede omdat heel Ajax is leeggekocht. WIE Dan??? Alleen Blind is vertrokken en nog een aantal nietszeggende spelers. Elk jaar is het een komen en gaan van spelers. Stel je voor als bij Feyenoord iedereen was gebleven plus aangekochte spelers. Dan hadden zij waarschijnlijk de beste selectie gehad. Heel relatief allemaal.

Ten tweede. ....psv beschikt nog steeds over Depay, Willems en Wijnaldum en heeft Ajax Eriksen, Blind en aldeirwereld verloren. Wat is dit voor belachelijke vergelijking en hoelang is het al geleden. Ook bij Ajax staan nieuwe spelers op zoals Klaasen (1 van de beste middenvelders in de competitie), Andersen, El Ghazi, Veltman. Daarnaast kun je je afvragen of je wel zo blij moet zijn met een Willems in je selectie, maar dat terzijde.

Ten derde en de meest onbegrijpelijke....op basis van de eerste 4 regels zie jij Ajax volgend jaar weer kampioen worden, mits PSV geen aankopen doet? Maar uit welke argumenten geef je niet aan. Omdat PSV een beter selectie heeft en Ajax een beter collectief? Omdat PSV spelers heeft al Wijnaldum en Depay?

15 januari 2015 om 17:13

Soem de jong is ook niet de min ste lijkt mij

We weten ook niet hoe alle clubs uit de winterstop komen. PSV is de terechte winterkampioen maar wie zegt dat het na de winterstop weer zo gaat lopen.

Natuurlijk moet Ajax nog volle bak voor het kampioenschap gaan, maar ik vind dat wat Ajax dit seizoen heeft laten zien nog niet geweldig. Ik denk zelfs dat Ajax nog ingehaald wordt door Feyenoord en dat de top 3 er zo uit gaat zien:
1. Psv
2. Feyenoord
3. Ajax

PSV is de terechte winterkampioen sinds de 2de helft tegen Ajax. Daarvoor was het niet om aan te zien en hadden ze geluk. In de rust tegen Ajax is PSV van spelopvatting verandert en zijn ze reactie voetbal gaan spelen en daar boeken ze veel succes mee! Als je me niet gelooft kijk de eerste seizoenshelft van PSV maar terug. PSV is in de basis sterker omdat er geen bepalende spelers zijn weggegaan, veel internationals heeft en een geweldig speler huurt genaamd Guardado.

Bij Ajax is de nummer 6 positie essentieel en daar zijn juist 2 spelers weggegaan. Ajax heeft het de eerste seizoenshelft 5 of 6 spelers op die positie gehad om te testen en het loopt pas sinds Serero.

PSV is favoriet omdat het al jaren bouwt aan dit elftal!

Ik verwacht eerlijk gezegd dat Ajax opnieuw kampioen gaat worden, al hoop ik dat niet. Ajax is gewoon erg volwassen, en weet wat het is om kampioen te worden. PSV is al lange tijd geen kampioen meer geworden, en op de één of andere manier heb ik het gevoel dat het zo in één keer kan instorten daar. Dat men niet met de druk om kan gaan of iets dergelijks.

Maar Ajax werd vorig jaar alleen winterkampioen. Daarvoor werden ze dat elk jaar ook niet en moesten ze zelfs meer punten inlopen. En heeft PSV wel vaker de beste selectie in de afgelopen 4 jaar, maar lieten ze het in de 2de seizoenshelft liggen. (op vorig jaar na)

Heel graag Frank! Maak je vrienden mee bij ons.
Maar goed, het is nog lang niet gespeeld. PSV staat er goed op nu, maar onze ED is soms onvoorspelbaar. Gewoon de ballen uit je broek knokken, dan zien we wel.

Je ziet het eigenlijk al een beetje aankomen, Ajax verkoopt iedere zomervakantie allerlei spelers en in de loop van het jaar wordt Ajax met in principe hun jeugdspelers weer de best lopende club en eindigen ook al jaren elke keer weer als kampioen en dan nog te bedenken dat Ajax tegelijkertijd ieder jaar opnieuw de scheidsrechters aantoonbaar tegen heeft. Zelfs "elfvoetbal", toch een Rotterdams nieuwsblad beaamt dit.

PSV word kampioen en Feyenoord word 2e jas is veelste zwak om bij de eerste 2 te eindigen,en het spel is dramatisch slecht dus F de boer hard trainen met je groep om Europa league voorronde te bewerkstelligen

Hoewel het natuurijk koffiedik kijken is, verwacht ik dat Ajax kampioen gaat worden. Bij Ajax is er intern rust en vertrouwen. Voor PSV staat er veel meer druk op en de huidige ploeg heeft weinig prijzen gewonnen. Ondanks de 4 punten achterstand zet ik in op Ajax.

Feyenoord haakt niet eens aan. Ze verliezen veel te veel punten en dat blijven ze doen.

Ik denk ook dat Ajax kampioen gaat worden. De beslissing zal wel in de laatste 10 wedstrijden vallen. Dan is de periode van de blessures en de schorsingen aangebroken. Ajax heeft als enige in Nederland voor elke positie 3 of meer spelers. Daarbij zijn er wat punten verspeeld doordat Ajax de competitie afwisselde met de Champions League. Dat zijn zwaardere wedstrijden dan in de Europa League. Een wedstrijd tegen Barcelona is zwaarder dan een wedstrijd tegen Estoril.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren