Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Barcelona op ramkoers: ‘Dit is onterecht en buiten alle proporties’

Laatste update:

De relatie tussen Barcelona en de wereldvoetbalbond FIFA staat hevig onder druk. De Spaanse club mag twee transferperiodes op rij geen spelers aantrekken en uit protest tegen die straf stuurde men geen bestuurlijke afvaardiging naar het Ballon d’Or-gala van afgelopen maandag. Joseph Blatter was onaangenaam verrast door de afwezigheid van Barcelona en vond dat de Catalanen hun verlies moesten accepteren. “In het voetbal leer je winnen, maar ook verliezen.”

/

Josep Maria Bartomeu maakte bij Catalunya Ràdio echter duidelijk dat Barcelona niet van plan in om de relatie met de FIFA zomaar te herstellen. De bal ligt bij Blatter, zo benadrukt hij. “De straf van de FIFA is onterecht en buiten alle proporties”, zo verzekerde de voorzitter van Barcelona. “We hebben het systeem voor het aantrekken van voetballers al veranderd. De FIFA was de afgelopen dagen wat nerveus omdat de LFP (organisator van de Primera División, red.) ons daarin steunt. Niet omdat wij maandag afwezig waren in Zürich.”

“De straf is buitensporig”, herhaalde Bartomeu. “We verdienen het niet om op die manier door de FIFA te worden behandeld. We helpen de FIFA al meer dan honderd jaar. We zijn bereid om te praten wanneer zij maar willen. We kunnen deze zware schorsing niet accepteren. Dit kan alleen worden opgelost als de straf wordt verminderd. Veel clubs steunen ons en zeggen dat het heel oneerlijk is hoe we zijn behandeld. De bal ligt bij Blatter, hij moet spelen.”

/

De FIFA ontdekte vorig jaar dat Barcelona de regels had overtreden bij internationale transfers van spelers onder de achttien jaar. De Spaanse club had daar geen weet van, zo erkent de hoogste sportbestuurder. “We dachten dat we het goed deden. We wisten pas dat we het niet goed deden toen we in april attent werden gemaakt op de schorsing. Veel mensen die hier verantwoordelijk voor zijn, werken niet meer voor Barcelona. Ik ga geen namen noemen. Als we nu een jongen uit het buitenland halen, verloopt het papierwerk zoals het moet. Ook al zijn er leeftijdsgrenzen.”

De jonge voetballers waarbij de regels zijn overtreden, zijn de dupe. De tieners mogen voorlopig niet voor Barcelona uitkomen. “Hun families hebben het er zwaar mee. Als ze hun zonen naar La Masia sturen, doen ze dat omdat ze denken dat het het beste is voor hen.” Lionel Messi en Andrés Iniesta hadden begrip voor de afwezigheid van een bestuurlijke afvaardiging van Barcelona in Zürich. “Het zijn zonen van La Masia. Met de huidige regelgeving van de FIFA zou Messi niet de speler zijn die hij nu is. Ik heb ze aangespoord om wel te gaan.”

De straf van Barcelona is terecht

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Regels zijn regels en daar heb je je aan te houden. Als je dan niet weet wat de regels zijn, had je jezelf beter moeten informeren. De arrogantie waarmee wordt gereageerd rechtvaardigt de straf imo alleen nog maar meer en laat zien dat Barça het echt gewoon niet wil snappen. Om van te kotsen.

15 januari 2015 om 08:57

Jij zit helemaal in de stof zo te horen. Er zijn genoeg clubs die jongens op jonge leeftijd weghalen.

15 januari 2015 om 09:08

Maar wat doet bayern en chelsea wel goed dan en barca niet?

15 januari 2015 om 09:13

Barca haalt jonge spelers onder de 18 uit het buitenland en vermeld verkeerde dingen in de contracten daar ligt juist de fout.

15 januari 2015 om 09:24

Het is niet mijn werk om de regels te kennen, maar dat van de mensen die de jeugdspelers halen. Als ze dat verkeerd doen, mogen ze daar best op bekritiseerd worden.

Als andere clubs dat volgens de gestelde regels doen kan daar niks van gezegd worden.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben er sowieso op tegen dat jongens voor hun 16e of 18e weggeplukt worden door buitenlandse clubs dus van mij mogen ze het helemaal afschaffen.

15 januari 2015 om 10:56

Wat een onzin wordt hier uitgekraamd! Als je niet weet waarom ze een ban hebben gekregen moet je niet reageren.

Barcelona heeft niet volgens de regelementen gehandeld, maar het verschil zit wel in de nuances. Er zijn namelijk 3 belangrijke regels bij het aantrekken van jonge spelers:
1) Als ze wonen binnen een straal van 50 km, dan mogen ze op elke leeftijd worden aangetrokken.
2) Als ze binnen de EU komen en blijven, dan mogen ze vanaf 16 een contract tekenen.
3) Als de ouders om een andere omstandigheid naar het land verhuizen dan om voetbal van hun zoon.

En bij die 3e is het mis gegaan. Waar clubs als Manchester City en Bayern de ouders een baan aanbieden en daarmee het talent binnenhalen, heeft Barcelona het anderom in de contracten opgenomen. Dus de ouders krijgen een contract dat duurt tot de 17e verjaardag van hun zoon, of tot hij vertrekt indien dat eerder is. En in dat laatste stukje zit het probleem. Doordat dit in de contracten is opgenomen, blijkt dat ze contractueel komen om het voetbal van hun zoon en daarmee voldoen ze niet aan de regels.

Clubs in Engeland en Duitsland geven de ouders ook een baan, maar die nemen de einddatum niet op in het contract. Maar zodra de zoon uit de jeugdopleiding vertrekt, wordt de ouder direct eruit gekieperd.

Komt dus op hetzelfde neer, maar contractueel handelen ze conform de Fifa regelementen. Barcelona wordt dus heel hard gestraft, terwijl andere clubs in wezen allemaal hetzelfde doen, alleen het anders verwoorden in de contracten.

Om deze reden begrijp ik de woede van Barcelona wel. Juist een club die over het algemeen heel goed zorgt voor de jeugd en ze zelfs nog een tijd deel laat uitmaken van de jeugdopleiding als ze te licht bevonden worden, krijgt nu een zware straf en worden als voorbeeld genomen.

15 januari 2015 om 10:58

Ok mag ik jou dan iets vragen @yoink. Wat vind je dan wat er met clubs moet gebeuren waarvan supporters elke keer negatief in het nieuws komen bv Galatasary die voor een chaoszorgen in Londen. Of die hele omkoop schandaal in Italie waar clubs alleen terug gezet zijn of punten in mindering kregen. Sorry hoor en dat er donkere spelers worden gebombardeerd met oerwoud geluiden en bananen. Ik vind dat je die clubs moet straffen en hun supporters ook door 2 transferperiodes ook geen spelers te kopen. misschien zal die club ook dan harder optreden tegen zijn eigen supporters. Begrijp me niet verkeerd als bepaalde mensen bij barca de boel hebben belazerd moeten die per direct vertrekken wat volgens mij ook al is gebeurd. Maar ze doen net alsof deze kinderen met een zweep naar een strafkamp moeten totale onzin. De Fifa is 1 groot corrupt zooitje. Ik vind de straf echt te zwaar en wat er ook wordt gezegd maar er zijn een paar clubs in Europa die het goed hebben gedaan op de velden en waar nooit geouwehoer is best zwak om barca aan te vallen maar PSG Chelsea en City gewoon hun gang laten gaan.

15 januari 2015 om 11:06

Wat ik hier in dit hele gedoe wel vind wringen is de wisselende regelgeving. Volgens de LFP is het goed hoe Barcelona handelt en volgens de Fifa niet. Als de Fifa wil dat deze praktijken niet meer voorkomen dan moet er toch echt iets gaan veranderen in de landelijke wetgeving want anders krijg je welles-nietes spelletjes. De club beroept zich dan op de regelgeving van het eigen land. Terwijl de Fifa zegt onze wil is wet en dan trek je aan het kortste eind.

Als het trouwens klopt wat jij zegt remco, dat het contractueel in die nuances zit, dan is het helemaal te belachelijk voor woorden. Iedere club maakt zich er in feite schuldig aan. Dan moet je iedereen straffen of niemand. Maar niet een club buitensporig.

15 januari 2015 om 11:53

@ Voetbalgod; dat vind ik nog veel erger. Die clubs mogen wat mij betreft ook veel harder worden aangepakt dan nu het geval is. Tis net een speeltuin tegenwoordig en dat mag best aangepakt worden.

15 januari 2015 om 12:26

Bellamy||

Bayern munchen heeft pas nog een 14 jarige gecontracteerd en laten meetrainen met het eerste elftal dusja maar alleen barca moet gestraft worden

15 januari 2015 om 13:50

gelukkig dat je er ook zo over denkt want ik blijf het zeggen ik vind deze straf echt te hard. dit kan een verschrikkelijke impact hebben op een selectie

15 januari 2015 om 09:08

Het is niet dat barca het niet snapt maar het is de belachelijk hoge straf die ze krijgen. Tuurlijk ga je het daar niet mee eens zijn.

15 januari 2015 om 09:14

hoe weet jij dat de straf rechtvaardig is als je niet precies weet wat ze verkeerd gedaan hebben.

Als ik tegen jou zeg dat ik een verkeersovertreding heb begaan en 560 euro boete moet betalen, is dat dan terecht??
Of moet je eerst weten of ik op de stoep gefietst heb of met 100 km per uur door de bebouwde kom reed?

Ik zeg niet dat de straf onterecht is, ik zeg alleen dat wij het niet kunnen weten.

15 januari 2015 om 10:09

Clubs mogen alleen spelers -18 uit het buitenland aantrekken in de volgende omstandigheden:
- Ouders en kind verhuizen naar buitenland vanwege niet-voetbal gerelateerde omstandigheden
- Speler tussen 16 en 18 en uit een EU-land is
- Of binnen 100km van de club wonen

Bij 10(!) spelers is niet voldaan aan één van deze uitzonderingen. Je kunt me bijvoorbeeld niet wijsmaken dat de ouders van Fodé Fofana opeens besloten naar Spanje te verhuizen vanwege werk oid op het moment dat hij gescout werd door Barça.

Als je 10x dezelfde overtreding maakt, ga je niet één keer een boete betalen, en zeker bij wat zwaardere overtredingen gaat het per keer omhoog. Aangezien we het hier gewoon over een vorm van kinderhandel hebben kan ik me indenken dat een club redelijk hard gestraft wordt, zeker als je 10x de regel overtreedt.

De rest wat volgt is dan een mening, maar dat in het oog houdend lijkt het me zeker geen té zware straf dat ze een jaar geen spelers mogen aantrekken. Je rijbewijs wordt namelijk ook afgenomen als je meerdere keren flink te hard rijdt.

15 januari 2015 om 10:14

fifa kan je niet serieus nemen corrupte bende

15 januari 2015 om 10:23

Dit is een reactie waar je wat aan hebt, bedankt voor deze info!

Gezien deze situatie is het terecht dat barca nu gestraft is.

16 januari 2015 om 08:34

Zie mijn post hierboven. Elke club doet het, maar in de contracten bij Barcelona is opgenomen dat het contract van de ouders afloopt als de speler weggaat uit de opleiding. Andere clubs doen dat niet, maar die ontslaan de ouders dan gewoon. Komt op hetzelfde neer, maar is contractueel net anders.

Is bij clubs als City, Arsenal, Chelsea en Bayern aan de lopende band het geval.

15 januari 2015 om 12:14

Ja regels zijn regels dat is wel heel rechtlijnig gezegd. Wat ik nog steeds niet begrijp welke rol speelt de Spaanse bond hierbij zij hebben de transfers goedgekeurd toen der tijd. Daarom vraag ik mij toch af hoe duidelijk die scheidslijn dan was.

Barcelona moet niet zo piepen, ze hebben de regels overtreden en of dst nu door de vestuurders vsn nu is of van de vorige periode dat maakt niet uit. Door deze acties naken clubs als Barcelona, Manchester City, enz het voetbal kapot en zihn er clubs als Feyenoord en Akax er de dupe van omdat daar jonge jongens worden weggehaald

De actie van Barcelona toont aan dat ze slechte verliezers zijn, bahbah

15 januari 2015 om 08:59

Ze bekritiseren alleen de hoogte van de straf. Iets wat jij ook doet als je van meneer de agent 360 euro krijgt voor claxonneren.

15 januari 2015 om 09:23

weazel, die krijg je nooit, omdat de boete namelijk eur 90 bedraagt. Onnodig lawaai in de zin van met kapotte uitlaat extra gas geven in een tunnel en dat soort ongein kost idd eur 360.
En ik had niet verwacht dat Barca zou zeggen, ok is terecht, ze leven daar als wij zijn Barca, de wereld past zich maar aan ons aan en dat is al veel te vaak gebeurd, dus nu is het piepen als het een keer niet zo is.

15 januari 2015 om 09:58

Dan klaag je dat 90 euro te hoog was, je snapt het punt wel.

Ik kan mij trouwens prima in het standpunt van Barcelona vinden. Het niet aantrekken van voetbalspelers gedurende twee transferperiodes kan echt funest zijn. Wat dat betreft is het een meevaller dat ze een betrouwbaar jeugdcomplex hebben. Eén periode was al ruim voldoende geweest als straf. De ernst van het misdrijf moet ook niet overschat worden.

15 januari 2015 om 09:12

Je noemt ook City in dezelfde zin als Barcelona. Waarom is City dan niet gestraft? Er zijn zoveel clubs die exact hetzelfde doen als Barcelona, maar alleen bij Barcelona komt het onder een vergrootglas te liggen. Waarom is mij echt een vraagteken..

15 januari 2015 om 09:31

Omdat Barca in de contracten verkeerde dingen meldt.

15 januari 2015 om 11:16

Want jij hebt de contracten ingelezen bij Barcelona en ook de andere clubs?

15 januari 2015 om 12:17

Nee, maar wel omdat dat naar buiten gebracht is? Ik weet dat Barcelona in de ogen van veel mensen hier heilig is, maar wat wordt het triest en zielig hoe mensen die club verdedigen zeg. Accepteer dat je fout zat in 10(!) gevallen. Als het er nou een was, hadden ze echt niet zo'n straf gehad.

15 januari 2015 om 12:32

Ik zeg ook niet dat de straf niet terecht is. Ja, Barcelona heeft fouten gemaakt, maar mijn punt is dat dit denk ik niet alleen bij Barcelona het geval was. Waarom worden andere clubs niet onder de loep genomen. Dit spelletje wordt echt niet alleen door Barcelona op deze manier gespeeld, daar geloof ik niks van.

15 januari 2015 om 09:20

Niet zo schijnheilig praten aub, ben zelf ook Ajacied, maar wij halen toch ook jonge jongens? Zoals die nieuwe Deen, of eriksen, Fischer, Alderweireld, Vertonghen, leyder, ga zo maar door. En mss binnekort wel odegaard ( mocht t door gaan )

15 januari 2015 om 10:51

De spelers die Ajax haalt zijn spelers uit de EU, dus Ajax overtreedt hier geen enkele regel mee. Het gaat juist om de spelers van buiten de EU.

15 januari 2015 om 10:56

Volgens mij haalt Ajax ze op het moment dat ze 16 worden. Aangezien Denemarken ook een EU-land is, is dat dus volledig toegestaan.

15 januari 2015 om 11:02

En waar is Ajax dan zelf mee bezig kleine jongens uit Scandinavië weg plukken. Dus een beetje onzin wat je zegt elke club haalt jonge spelers en zoals Yoink al aangaf zijn er herhaaldelijke fouten gemaakt. Maar om nu het eerste Team daarvoor te straffen is natuurlijk belachelijk 1 jaar geen spelers kopen hoe is ut. Kan er gewoon niet bij dat deze straf echt is uitgesproken en zoveel clubs met veel ergere dingen wegkomen

15 januari 2015 om 13:24

Ajax haalt ze pas op hun 16e, dat mag dus .

Jeugdopleiding is van Barcelona, dus valt onder het bestuur. Je kunt moeilijk de jeugdopleiding straffen, daar raak je ze niet mee.

Indd een belachelijke straf, sommige jeugdspelers mogen niet meer spelen voor Barca tot ze 18 jaar zijn, maar ze mogen dan wel naar een andere europese club, dat is toch ook niet logisch.

15 januari 2015 om 08:57

Dat is omdat ze onrechtmatig verkregen zijn, als een andere club ze volgens de juiste regels binnenhaalt, dan worden ze speelgerechtigd. Logisch toch.

15 januari 2015 om 09:03

Die spelers zouden normaal terug naar hun land van herkomst moeten gaan, en niet naar europa.
Ze zijn dus naar europa gehalald door de regels niet te respecteren, waarop zouden die dan bij een ander europese club wel mogen spelen, is toch niet logisch.
Zo benadeel je alleen Barca, ze mogen overal spelen behalve bij Barca

15 januari 2015 om 09:59

Nee, ze zijn door Barcelona naar Europa gehaald. Wat inderdaad een Europese club is. Maar waarom zouden alle Europese clubs en de spelertjes benadeeld moeten worden door een fout van Barcelona? Dat zou pas niet logisch zijn.

15 januari 2015 om 10:35

Wat voornamelijk belachelijk is, is dat Barca zich meerdere malen niet aan de regels houdt en vervolgens gaat miepen over de straf.

Corrupte Fifa tegen een Barca, die zich niet aan de regeltjes houd. Tsja, over allebei is wat te zeggen. Voor Barca kan ik alleen het advies geven; kijk naar Bayern en misschien willen wat steekpenningen helpen bij de Fifa

15 januari 2015 om 10:55

''we helpen de Fifa al meer dan honderd jaar.'' bedoelde Bartomeu daar niet mee dat ze al zoveel steekpenningen betaald hebben?

15 januari 2015 om 13:19

Misschien wilde ze in het vervolg meer, waardoor Barca maar even moet sparen (transferverbod)

15 januari 2015 om 17:31

Ach ja wie betaalt Fifa geen steekpenningen? Misschien is Barcelona gestopt met betalen en worden ze daarom gestraft.

Vind het toch raar dat ze daar zo'n zware straf voor geven, als een club (ook barca) diep in de schulden staat of veel te grote transferbedragen uitgeeft krijgen ze een geld boete en als ze niet "'correct" handelen gelijk een transferban.

15 januari 2015 om 10:59

Ik vind het niet raar. Als je een financiële overtreding maakt, krijg je dus een financiële straf.
Als je een overtreding bij transfers maakt, krijg je ook een straf die invloed heeft op transfers.

Lijkt me logisch.

15 januari 2015 om 11:01

Een transferverbod is voor een club als Barcelona natuurlijk een veel zwaardere straf dan een geld boete. En dat is waarschijnlijk ook de reden waarom de Fifa hiervoor gekozen heeft. Een boete van vele miljoenen is bij een club als Barcelona natuurlijk niets vergeleken met een transferverbod voor twee periode's. En de kans dat Barcelona zich na een geld boete wel aan de regels gaat houden is ook een stuk kleiner dan na een transferverbod.

Als jij een boete van 100€ krijgt als je 20 km te hard rijd, of je verliest je rijbewijs voor een jaar als je 20 km te hard rijd. Bij de tweede situatie is de kans dat je 20 km p/u te hard rijd natuurlijk veel kleiner.

Als jij een boete van 300 euro krijgt voor 5 km te hard rijden ga je er ook over klagen omdat je het overdreven vind. Terecht of niet. Je hebt geen zin om daarna met oom agent een kopje koffie te drinken.
Het is Barcelona z'n goed recht om de straf buiten proporties te vinden, dat verandert verder niet aan de boete doening die ze zullen doen.

Goh..volgens mij ben ik het voor het eerst in m'n leven in hoofdlijnen eens met Blatter. Een fan van Barcelona ben ik niet, maar ik heb altijd wel erg veel sympathie voor ze. Echter, regels zijn regels, overtreed je die, dan hoort daar een straf bij en moet je niet zeuren. Bovendien biedt het ook de gelegenheid om jonge jongens door te laten stromen en kansen te geven ipv weg te jagen door dure aankopen te doen

Barcelona is tijdig gewaarschuwd en heeft genoeg tijd gehad fouten te herstellen. Echter waren ze zo overtuigd van hun eigen gelijk door arrogantie dat ze lekker verder zijn gegaan tieners te halen en ouders te betalen hiervoor.

Allemaal schijnheiligheid van Barcelona dat dit hele beleid in het belang van de spelers is. Tegenover elke ster staan tientallen verhalen van kinderen die het niet redden. De regel dat je geen jonge kinderen mag halen en betalen is een terechte regel. Barca is niet heilig en mag geen gebruik maken van machtsmisbruik.

Steek lekker je geld in buitenlandse clubs voor samenwerkingsverbanden zoals Ajax en enkele andere clubs doen. Is een stuk netter.

En ook zo onverwachts natuurlijk....
Ze wisten ruim van te voren dat het eraan zat te komen, niet goed erop voorbereid zijn en nu nog klagen.
Als ze nou gerichte aankopen hadden gedaan konden ze dit een beetje opvangen.

Ik snap de reactie van Barca wel, het is niet heel erg prettig. Maar hoe mooi is het nou als de eigen jeugd nu ECHT de kans krijgt omdat er niets aangekocht kan worden. Er lopen pareltjes daar en daar moeten ze nu wel gebruik van maken!

james, mooiste goal, ronaldo best player ...beiden erg pro madrid (m.i. rvp en neuer). Deze veel te hoge straf voor barce komt madrid ook niet verkeerd uit. Het lastig vallen van messi in spanje.

Rijst volgens mij op een gegeven moment wel de vraag: wat doet madrid achter de schermen? Wat is de relatie blatter/fifa - madrid?

15 januari 2015 om 10:04

Haha, 1 van de meest lachwekkende en onnozele reacties die ik ooit op voetbalzone heb gelezen.
Mijn complimenten.....

15 januari 2015 om 11:05

Jammer dat de aanvoerders van alle nationale teams deze keuze hebben gemaakt en dat Blatter deze keuze niet heeft gemaakt.

Ook is de lijst openbaar te bezichtigen en kan de Fifa hier dus ook niet mee frauderen.

15 januari 2015 om 12:52

Ik ben het met gattuso3 eens, echter svd94.. bij het WK won Messi ook terwijl het volgens de stemmen niet zou kunnen. Hiet is niet altijd helemaal transparant en eerlijk zoals je denkt.

Fifa is gewoon een vuile organisatie het is logisch dat barca gestraft word maar de straf is inderdaad buiten proportie. Iedereen die roept straf is straf heeft totaal geen verstand van zaken en vind het gewoon fijn om te zien dat een grote club zwaar word gestraft. Je kan vraagtekens zetten bij het aantrekken van jeugdspelers maar toch maakt bijna elke club wereldwijd zich hier schuldig aan en voor veel jongens is het een van de weinige kansen op een mooie toekomst. Als fifa het wil aanpakken moeten ze het met beleid doen en niet een club opeens zo hard straffen als er wat zaakjes niet helemaal op orde zijn. Het is geen mensenhandel aangezien de mensen allemaal vrije keuze hebben en bij la massa word het kind niet alleen geleerd om te voetballen maar ook extra schoolbeleiding etc dus die Fifa is gewoon belachelijk bezig. De kans om te slagen in het leven neemt gewoon toe.

15 januari 2015 om 10:26

90% van die kinderen redt het niet, maar gaat wel plots naar het buitenland, gaat in een gevoelige periode in de ontwikkeling naar een plaats wat hij niet kent, zonder vrienden, nauwelijks familie buiten de ouders, maar gaan vol voor het voetbal. Dat op La Masia wordt geholpen bij de algemene ontwikkeling, prima. Maar kun je dalijk direct aan de slag of heb je iets van een opleiding ergens mocht het niet lukken met voetballen? La Masia is een voetbalopleiding gericht op winst en geen liefdadigheidsinstelling. Ik trek je laatste opmerking dan ook echt in twijfel als ik het vergelijk met in je land blijven in je vertrouwde omgeving en gewoon naar school gaan en een opleiding doen tijdens je ontwikkeling.

15 januari 2015 om 10:58

Ja want wereldwijd in achterstandswijken in brazilie Argentinië zijn er zoveel kansen en zoveel mogelijkheden en de omgeving is zo geschikt voor jonge kinderen om in op te groeien. Er zijn talloze kinderen die geboren worden en bij voorbaat al 99 procent kans hebben om in aanraking te komen met criminaliteit en geweld. En voor de kinderen die het niet redden in la Masia hoeft het geen straf te zijn, hoevaak heb jij in de media gehoord of van iemand dat hij spijt heeft dat hij in de jeugd van Barcelona of een andere club heeft gespeeld?. Tuurlijk draait het bij La Masia om het maken van winst en het goedkoop kweken van spelers maar is dat perse nadelig voor het kind? Zolang het een vrije keuze blijft en zolang La masia zich ook bezig houd met de scholing en opvoeding van kinderen is het voor heel veel een buitenkans. Elke dag zijn er kinderen met honger elke dag zijn er kinderen die vermoord worden of doen aan ongezonde kinderarbeid dan lijkt me een kans om bij la masia aan de slag te gaan geen misdaad. Bovendien als een kind het al goed geeft en niet uit z'n moederland wil vertrekken hoeft het niet niks is namelijk verplicht. En natuurlijk is de intentie van Barcelona niet om kinderen te redden maar voor best veel kinderen is voetbal een van de enige manieren om uit een sloppenwijk te komen.

15 januari 2015 om 12:26

Ik heb het niet alleen over die kinderen hè. Wat je zegt heb je zeker gelijk in, maar Barça haalt ook genoeg Europese jongeren die niet bepaald in een sloppenwijk wonen. Ik zeg ook niet dat La Masia over het algemeen slechter is, maar of het in alle gevallen béter is durf ik niet hardop uit te spreken.

15 januari 2015 om 18:42

Chelsea heeft voor hetzelfde ook 2 jaar een transferverbod gehad, het gebeurt niet alleen bij Barcelona

Haha messi en iniesta warem er wel, wat heb je nou aan die bestiurders. De spelers brengen het geld in het laatje.

Begint echt een belachelijk club te worden daar..mi. straf terecht en had zelfs nog best harder gemogen.
Barca heeft onrechtmatig gehandeld ( met meerdere contracten) en onterecht spelers lopen halen die anders nog elders hadden gezeten. Dus gewoon niet zo piepen en je straf accepteren.

Het begint nu wel een beetje zielig te worden.

15 januari 2015 om 11:07

Ach ja waarom belachlijk omdat zij altijd succesen boeken. Totdat dit bij Arsenal aan het licht komt dan ga je piepen hoeveel jeugd zou daar wel niet spelen die veeeeeels te jong zijn binnen gehaald.

15 januari 2015 om 11:43

@voetbalgod

Tja zo kan je wel over elke club gaan beginnen, feit is dat Barcelona in de fout is gegaan en niet Arsenal.
En ze doen nu ook gewoon zielig toch.
De successen hebben hier helemaal niets mee te maken

“We hebben het systeem voor het aantrekken van voetballers al veranderd"..

Ja dat is mooi dus dan zullen ze de volgende keer geen straf krijgen.
Feit is, dat voordat ze dit hadden veranderd ze wel de fout in zijn gegaan en dat meermaals.
Dat ze er eerder geen weet van hadden , dat kan en is heel vervelend, maar diegene die zich wel hieraan schuldig maakte zit dan fout en helaas heeft/had die de verantwoording bij Barca.
Kortom, barca is daardoor nu de klos. maarja een overtreding is een overtreding zelfs als je het eerder niet wist.

Ik ben bang dat de fifa ze helemaal niet tegemoet zal komen hierin.

Ik vind wel dat fifa gewoon duidelijker moet zijn in al haar regeltjes en ook duidelijk van te voren moet aangeven wat de straffen kunnen zijn want heb een beetje het idee dat ze bij de fifa hier zelf ook niet zo duidelijk in zijn.
Wat als bijvoorbeeld, ik zeg maar wat een Southampton exact dezelfde fout(en) maakt zouden die dan ook exact dezelfde straf krijgen?
En dat is iets waar ik wel mijn vraagtekens bij heb omdat fifa vaak toch wel met 2 maten meet.

Nu gewoon harder straffen!

Ze mogen al blij zijn dat de fifa in zake Puerto al het bewijs materiaal heeft laten verdwijnen, want daar zaten veel Spaanse ploegen bij!

Als je wet overtreed moet je niet klagen hé! Ze hebben het al kunnen uitstellen en daardoor nog spelers kunnen halen dus!

Het is toch hoogst opmerkelijk dat de jonge spelers die niks liever willen dan voor Barcelona spelen nu hiervan de dupe zijn? Dat Barcelona hiervoor wordt bestraft prima, maar laat die jochies lekker voetballen.

Nou dit is voor het eerst dat de Fifa een keer belofte waarmaakt om harder op te treden rondom Fair Play. Door een contractuele blunder wordt eindelijke een keer een topclub aangepakt. Dat Barcelona de waarschuwingen in de wind heeft geslagen omdat het toch er van uit ging dat dit niet aangepakt zou worden maakt het alleen maar mooier. Erg kinderachtig dat je dan als Barcelona niet bij zo'n gala aanwezig zal zijn, maar wel typisch. Het grootste kind van de speeltuin is ook een keer te grazen genomen door het sulletje en er kan achteraf geen handje vanaf, heerlijk.

De starf is gewoon onterecht. Door een paar fouten in een contract van jeugdspelers mogen ze nu twee transferperiodes niemand kopen? Deze straf is gewoon veel te zwaar!

15 januari 2015 om 12:55

Een fout?

Barcelona heeft bewust de regels genegeerd omdat ze te arrogant zijn. Een fout maak je per ongeluk. Barca heeft zelfs de kans gehad om te verbeteren na waarschuwingen, maar is gewoon doorgegaan.

Allemaal lachwekkende krokedillentranen

Real Madrid wordt nu ook onderzocht. 20 omringende clubs in de buurt van Madrid die een samenwerking met Real hebben zijn gevraagd om informatie te verschaffen aan de Fifa over transfers van minderjarigen. Voorzitter Perez heeft contact opgenomen met die clubs dat hij eerst zelf met ze wil praten en dan pas mogen ze informatie aan de Fifa geven.

Je kan wel roepe regels ditdat, maar door zulke spelers genieten we hedendaags, kijk naar bijv. Messi en andere buitenlandse talenten bij La Masia

15 januari 2015 om 13:14

Welke buitenlandse spelers buiten Messi zijn daar doorgebroken dan? Eerlijke vraag, niet om te stoken.

16 januari 2015 om 08:42

Buiten Messi kan ik eigenlijk alleen Munir El Haddadi bedenken. En in de jongere elftallen natuurlijk nog een paar talenten die nog lang niet zijn doorgebroken.

Het blijft vreemd dat de transfers volgens de Spaanse bond wel mogen, maar niet volgens de FIFA-regels. Het wordt tijd dat de FIFA en de bonden betere afspraken gaan maken, ook om dit soort gevallen te voorkomen.

15 januari 2015 om 13:43

De Spaanse bond moet zich gewoon schikken naar de regels van de Fifa. Wat heeft - met alle respect - de Spaanse bond te maken met de rechten, plichten en regels van en rondom jeugdspelers uit andere landen? Mja, daarom is de Spaanse bond dus ook gestraft,

van mij mocht barcelona ook twee jaar uit championsleuage gezet worden, ze kopen spelers voor belachelijke bedragen. groeten dj

16 januari 2015 om 08:43

Dan zou je alle grote clubs uit de CL moeten gooien. Real koopt voor nog grotere bedragen in. Man utd spendeert ook lachend 50 miljoen voor een speler en dan heb ik Arsenal, Chelsea en Bayern nog niet eens genoemd.

Ik weet hier niet alles van natuurlijk maar ik denk dat ze dit gewoon moeten accepteren net zoals iedere club dat zou moeten wanneer ze zoeen straf krijgen.

ik vind ronaldo beter dan messi warom heeft ronaldo dan de balon.dior gewonen 2015

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren