Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Boer: 'Ik voel me vereerd, maar het is geen club die ik ambieer'

Laatste update:

Newcastle United is op zoek naar een nieuwe hoofdtrainer en in de Engelse wandelgangen valt de naam van Frank de Boer. De supporters van Ajax hoeven echter niet te vrezen voor een tussentijds vertrek van de succestrainer: zaakwaarnemer Guido Albers heeft al benadrukt dat zijn cliënt het seizoen in ieder geval afmaakt bij Ajax en Marc Overmars is ook nog niet benaderd.

/

Op de persconferentie van vrijdag werd De Boer gevraagd naar de vermeende interesse van Newcastle, waar zijn oud-spelers Vurnon Anita en Siem de Jong onder contract staan. "Ik voel me vereerd", zei De Boer volgens De Telegraaf. "Maar het is geen club die ik ambieer. Nou ja, nee... Newcastle is natuurlijk een slapende reus, met een fantastisch publiek en fantastische faciliteiten."

De Boer wil er op het moment gewoon niet over nadenken: "Ik steek al mijn energie in het trainingskamp en blijf hier sowieso nog een half jaar. Als er dan een club komt waar ik heen wil, zien we het dan wel weer", besloot de coach. Newcastle staat momenteel op de tiende plaats in de Premier League.

Newcastle United zou een mooie club zijn voor Frank de Boer

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Newcastle United is zeker een mooie club! Alleen ik denk dat Frank de Boer , als hij dan toch zou gaan, wacht op een grotere club.

9 januari 2015 om 15:46

Hij kan zichzelf ook overschatten natuurlijk. Waarom niet eerst een tussenstap in plaats van zich meteen op de top te richten?

9 januari 2015 om 16:00

Newcastle is geen tussenstap, is geen stap hoger dan ajax.

9 januari 2015 om 16:01

Inderdaad, spelers moeten allemaal een tussenstap nemen maar Frank de Boer denkt hij meteen naar Barcelona kan.

9 januari 2015 om 16:03

Bij Newcastle krijg je de tijd, zag hoe lang Pardew nog mocht blijven zitten.

De Boer kan wel wat met al die talentjes daar denk ik. Bovendien komt hij veel oud-Ajacieden tegen.

9 januari 2015 om 16:05

Een tussenstap? Ajax is zijn tussenstap dan, maar Newcastle zou een stap opzij zijn en het wordt daar alleen maar lastiger om een functie bij een topclub te krijgen..

9 januari 2015 om 16:07

Nou ik denk als het een kaliber spurs is of wat dan ook dat de boer wel ja gaat zeggen. Maar bij Newcastle is niet echt heel veel te behalen. Ik bedoel als ik zou moeten kiezen tussen trainer van ajax of newcastle zou ik ook voor ajax kiezen. Het salaris van de trainers lag naar mijn inziens gelijk maar bij ajax weet hij wel wat voor jeugd er aan zit te komen, speel je jaarlijks europees voetbal en kan je proberen groei te forceren met de club zijnde.. ik denk dat deze facetten allemaal niet mogelijk zijn bij newcastle.

9 januari 2015 om 16:45

Pardew kreeg alleen de tijd omdat hij nog een contract tot 2020 had en ze 10 miljoen aan ontslagpremie kwijt zouden zijn.

9 januari 2015 om 17:11

Newcastle is zeker wel een stap hogerop dan Ajax, jullie mochten willen dat jullie gelijk zijn aan Newcastle

9 januari 2015 om 17:11

Toch zegt het ook veel dat Pardew een contract tot 2020 kreeg. Ze willen dus wel graag een coach tijd geven.

9 januari 2015 om 17:18

Zu3n maak jezelf niet belachelijk. Hij mag toch zelf wel uitmaken waar hij evt wil trainen. En ik hoor hem nergens over Barca of Real. Dus doe niet gefrustreerd.

9 januari 2015 om 17:27

New castle vergelijk ik met een struisvogel hard hollen en nooit van de grond komen , dus zeker geen verbetering tov Ajax vind ik .

9 januari 2015 om 18:26

Newcastle speelt wel in een sterkere competitie dus ik beschouw dat wel als een mooie tussenstap. Maar als je zo gaat redeneren gaat de Boer nooit weg bij Ajax want Barcelona is ook al geen stap meer vooruit. Ajax speelt namelijk net zo goed als Barca in de CL en wint er zelfs van. Toch?

9 januari 2015 om 18:27

Een aantal jaar geleden werden ze anders knap 5e en pakten ze bijna een CL ticket.

9 januari 2015 om 19:11

De premier league is altijd een stap hoger als ajax.

9 januari 2015 om 23:57

Ach Feyjan, als Feyenoord in deze positie stond had je natuurlijk geroepen dat Feyenoord echt wel een stap hoger was.
Kolder, Nufc is een geweldige club maar het is zeker een stap op zij.
Spelen in een betere competitie, hebben financieel meer mogelijkheden... maar qua prestaties kan je er niets beter doen dan bij Ajax.

Daarnaast, Ajax kan heel goed voetballen tegen Engelse clubs dus dat kanslose ''mochten jullie willen''

PL is altijd een stap hoger dan Ajax?
Laat me niet lachen, het rechterrijtje is een prima sparringspartner, maar dat slappe geneuzel... please.

9 januari 2015 om 15:47

Newcastle is wel echt een slapende reus zoals Frank het zegt. Kan me voorstellen dat hij daar wel uitdaging in ziet zolang hij geïnteresseerd is in het opbouwen van een club naar een hoger plan. In dat geval is newcastle misschien wel perfect.

9 januari 2015 om 16:02

Newcastle een mooie club voor De Boer? Daar is niks te bereiken.. Hoogstens een keer zevende of achtste, maar dan nog valt hij niet op..... Vanaf Newcastle een topclub bereiken is de komende jaren moeilijker dan vanaf Ajax een club als Liverpool halen...

9 januari 2015 om 19:10

Ron Jans valt anders erg goed op bij Pec. Kijk wat Koeman laat zien bij Southampton, die valt ook op met zijn prestaties als coach.

Ik zou zeggen Meneer de Boer,
Maak lekker het seizoen af bij ons clubje Ajax.
En ga dan richting Barcelona, als Enrique word ontslagen.
Heb je wel verdiend, is een club die je ambieer.
Heeft er gevoetbald, en kent de club door en door.
Dan gaat Messi ook niet weg, komt Puyol weer terug als assistent.
En gaat het volgende tijdperk van Barca weer beginnen, waar het met Guardiola is opgehouden.

Veel succes met alles de Boer !

9 januari 2015 om 15:52

Klopt... Ik ben erg bang van... Het is wel iets te toevallig dat het daar nog steeds niet gaat en dat je ontevredenheid hoort. Ook is het natuurlijk verdacht dat hij maar blijft wachten met ingaan op een aanbieding en elke keer weer Barca noemt.

Maar natuurlijk hoop ik dat hij zijn hele leven bij Ajax blijft. Frank is een zegen.

9 januari 2015 om 16:41

Met alle respect voor jou mening maar De Boer heeft nog lang niet het niveau om trainer te zijn van Barcelona. Hij doet het zeker goed bij Ajax meer dan iedereen had verwacht. Maar het zou beter zijn ervaring opdoen in een andere cultuur. Een subtopper als Tottenham in bv. Engeland of een Schalke in Duitsland zou hij zeker aan moeten kunnen. Tottenham is misschien wel het beste team voor hem. Was ook al eerder wat tussen de 2 dacht ik.

''dan gaat Messi ook niet weg'': Waarom zou Messi niet weg gaan omdat Frank de Boer langs komt waaien? Denk echt niet dat het een rol speelt. Messi heeft zowat alles voor het zeggen daar. Logisch want zonder hem is het gelijk stukken minder.

9 januari 2015 om 17:13

Hadden Guardiola en Rijkaard die wel dan? Ik zie het best nog gebeuren hoor.

9 januari 2015 om 18:27

Barcelona kan makkelijk hoor. Als Newcastle geen stap vooruit is dan is Barcelona dat ook niet gezien de CL resultaten.

9 januari 2015 om 23:19

Het is niet alleen de resultaten. Coach zijn bij Barcelona is iets heel anders dan coach zijn bij Ajax. Ajax is zeker een grote club, wellicht de grootste van Nederland, maar de druk is toch iets anders dan bij Barcelona, een van de grootste van de wereld. Dan heb je het kwaliteitsverschil. Frank kan goed met jeugd om gaan, hij is rechtvaardig en direct. Perfect voor jeugdspelers. Maar hoe pakt hij het aan voor een Iniesta, Neymar en Messi. Dat is iets waar ik heel benieuwd naar ben.

9 januari 2015 om 23:59

Want Guardiola had al veel clubs kampioen gemaakt als Coach?
Rijkaard?

Frankie kent de club, de club kent Frank.
Als hij in het plaatje past zal hij zeker gaan.

En dat ''wellicht de grootste'' kan je veranderen in ''de grootste'', dat is overigens geen arrogantie maar common sense.

10 januari 2015 om 16:40

Okee, wat dat betreft. In mijn mening zijn Feyenoord en Ajax overduidelijk de grootste clubs. Op dit moment heeft Ajax misschien meer aanhang maar dat komt alleen omdat ze nu zo succesvol zijn. Als Feyenoord jaren kampioenwordt zul je zien dat die successupporters daar heen gaan. Geld trouwens niet alleen voor Ajax maar voor alle clubs.

9 januari 2015 om 17:09

Wat een grootheidswaan. De Boer zou er goed aan doen een tussenstap te maken naar een mooie Engelse of Duitse club. Spurs, Liverpool of Dortmund, als klopp bijvoorbeeld naar barca gaat.

9 januari 2015 om 17:21

Liverpool Spurs of Dortmund is tot daaraantoe. Zal hij vast over nadenken. Nufc is toch iets minder sportief gezien. Dus je lult dom uit je nek met je grootheidswaanzin.

9 januari 2015 om 18:31

Waarom is Newcastle sportief minder dan Liverpool? Newcastle staat net onder Liverpool. Dortmund is degradatie kandidaat in Duitsland btw.

10 januari 2015 om 00:00

Spurs, Borussia en Liverpool zijn ook betere en mooiere clubs voor hem, niemand zegt dat die clubs niet bij hem passen of dat het te laag is.
Nufc echter wel.

Ik denk dat frank het liefst naar Barcelona zou vertrekken, en ik acht de kans ook groot dat dat in de nabije toekomst zal gaan gebeuren, ik heb niet het idee dat hij naar de PL zou willen

Waarschijnlijk loopt zn zaakwaarnemer dat te zeggen want lijkt me sterk dat newcastle f de boer zou willen,niet bewezen in europa,en ik zou zeggen blijf ambieren tot je een ons weegt want een subtop club in europa zal nooit bij je aankloppen,daar ben je een te slechte trainer voor op tactisch gebied op menselijke vlak op alle gebieden dus dream on f

9 januari 2015 om 15:56

Jij leeft op een planeet zonder tv?

9 januari 2015 om 16:23

zwolle 5-1,vitesse 0-4,utrecht 6-4,salzburg 0-3 en 3-0,steau 2-0,psv 4-0,moskou 3-0,groningen 2-0,enz enz zomaar even een aantal vernederingen onder f de boer of zal ik nog even doorgaan,en dat allemaal op een tv en op deze planeet,zou f de boer nou graag willen dat het niet op tv te zien was dit allemaal

9 januari 2015 om 16:41

Helemaal vergeten dat een goeie fifa coach zoals jij natuurlijk al zijn wedstrijden wint.

9 januari 2015 om 18:25

Winst Manu, winst Barca, winst ManC, 4x kampioen, 3-0 Feyenoord. Tellen die niet mee of noem je ze niet omdat ze je haat voor Ajax niet ondersteunen ?

9 januari 2015 om 18:32

@robert8
Dat waren incidenten

10 januari 2015 om 00:04

De overwinningen tel je niet mee dan?
United, Milan, City, Barca?

Tactische meesterzet van frank tegen PSV (boerrigter), waar andere verdedigend zouden wisselen, wisselde hij aanvallend en won zo.

Maar jij bent vaker te betrappen op pure onzin en jaloezie.

Tegen Dinamo Moskou was net Suarez verkocht, Verhoeven stond op doel etc...
Overigens domineerde Ajax in ieder opzicht in de thuiswedstrijd, maar door gebrek aan spelers stond toen De Zeeuw (die 7 100% kansen kreeg) in de spits.

Maarja meneer de internetheld weet het mooi te vertellen, he 4x kampioen jongen, met 4x niet de sterkste selectie.
He succes met je eigen topclub.

9 januari 2015 om 15:58

Ik denk juist dat Newcastle een erg realistische optie is voor de Boer en dat hij heeft bewezen een team op te kunnen bouwen staat buiten kijf. Denk ook wel dat hij er bij Newcastle goed op staat, zeker gezien de huidige prestaties van Koeman

9 januari 2015 om 16:04

Dus omdat Koeman het goed, staat Frank er goed op ? Wat een kolder zeg.

9 januari 2015 om 16:15

Nee dat bedoeld hij niet denk ik, denk dat hij erop doelt(of het zo is dat weet ik niet) dat nu Koeman het zo goed doet, de nederlanders coaches een goede naam hebben(als mijn gok klopt )

9 januari 2015 om 18:22

Als hij dat bedoelt, dan is het nog steeds kolder. Nederlandse coaches staan er al jaren goed op, niet alleen nu door Koeman.

9 januari 2015 om 16:22

Newcastle is echt een club waar je niet heen wilt. Als je naar spurs kan of evt liverpool zal niemand voor newcastle kiezen. Bovendien speel je met ajax cl en is dat echt een leuke uitdaging voor hem. Met newcastle speel je geen cl. Het is wel een leukere competitie en sterkere, maar dan gaat die niet naar newcastle.

9 januari 2015 om 17:16

Oh jij kent hem natuurlijk veel onder hem getraint zeker? Maar voor je verder gaat met onzin uitkramen zal ik je er op wijzen dat hij al 4 maal kampioen is geworden en een aardige staat van dienst opgebouwd en tactisch slecht ja dat zal wel joh maar kom is met argumenten of is het de frustratie dat hij ajax al 4 maal kampioen maakte

Newcastle betekent nooit CL Ik ben ervan overtuigd dat F. de Boer alleen naar een club toe wil die altijd meedoet voor een CL ticket.

Newcastle is al jaren een slapende reus en voorlopig worden ze ook niet wakker met dit beleid. Stadion is wel fantastisch en de stad zelf ook maar of dat genoeg is? Er valt sportief weinig eer te behalen daar.

9 januari 2015 om 17:21

Bah. Smaken verschillen gelukkig maar vond Newcastle nou niet echt een mooie stad. Sterker nog 1 van de minst leuke (noemenswaardige) steden waar ik ooit ben geweest.

Moet er wel bijzeggen dat het destijds koud was en daardoor nog saaier dan normaal(gok ik) maar nee, geef mij dan maar Amsterdam/rotterdam/barcelona/rome/london etc..... al deze steden zijn onvergelijkbaar met Newcastle wat gewoon een oude dooie stad is Imo.

Wel is Newcastle natuurlijk een slapende reus maar voorlopig valt er weinig te halen en zie ik dit niet 123 veranderen. Mooi stadion, dat dan weer wel.

9 januari 2015 om 17:36

Hahah. Rome met Newcastle vergelijken is hetzelfde als Robbie Williams vergelijken met Zanger Rinus. Newcastle is niet 'mooi' maar wel levendig. Meermaals verkozen tot beste party stad van de UK en standaard in de top 3 van beste winkelsteden. Ik ben er 4 keer geweest inmiddels en er gebeurt altijd wat. Of je daar als trainer iets aan hebt is een hele andere vraag natuurlijk...

10 januari 2015 om 11:14

Voor mij was het daar 10x leuker dan in Newcastle al was de stad op zich niet super heb ik me daar veel meer vermaakt dan in het koude oude regenachtige Newcastle. Smerig eten tov lekker eten in Rome, nee voor mij nooit meer. Geef mij zanger Rinus dan maar

Like I said! Frankie zal Ajax niet verlaten voor de middenmoot in de PL, hij is niet gek. Mijn gevoel zegt dat hij het seizoen bij Ajax afmaakt en in de zomer de stap zal maken naar een Europese topclub.

Ik zie De Boer eerder naar Barcelona gaan. Met de aankomende verkiezingen voor de deur zal er het een en ander gaan gebeuren. Laporta die stelt zich weer beschikbaar, Cruijff komt dan ook weer terug daar en neemt zijn 1e keus mee als trainer.

uiteindelijk doe je het voor geld, ik weet niet wat franky bij ajax verdiend maar bij newcastle united zal dit minstens wel het dubbele zijn

Overschat zichzelf nogal als ik Ajax de afgelopen jaren zie voetballen. Elke keer kampioen van de armoe geworden met matig maar redelijk constant spel met af en toe uitschieters naar boven en naar onder.

Al denk ik wel dat er een grote club komt die alleen die kampioenschappen zien en de paar leuke Europese wedstrijdjes. En of ie succes gaat hebben hangt dan ook weer vooral van de selectie af. Kijk naar Jurgen Klopp werd ook tot de top gerekend terwijl het uiteindelijk toch van de selectie zelf afhangt en als de trainer een beetje logische beslissingen kan nemen helpt dat nog wel is.

Ik ben benieuwd hoe hij het zal doen bij Barcelona bijvoorbeeld.
Zijn prestaties bij Ajax spreekt natuurlijk boekdelen, maar Europees faalt hij jaar op jaar.

Het is knap dat hij in 3,5 jaar tijd 4 keer kampioen is geworden en een 5e is nog altijd goed mogelijk dit seizoen.

Maar, hij heeft een aantal landstitels gepakt door het falen van PSV en Feyenoord afgelopen jaren. Na de winterstop is telkens gebleken dat Ajax goed presteert nationaal en de andere concurrenten veel punten verliezen. Is knap natuurlijk maar heeft ook zeker met veel geluk te maken. Ook omdat de concurrentie nou niet bepaald goed voetbal speelden of het in de laatste fase steeds af legden.

Frank de Boer zit ook bij een club waarbij elke zomer de sterspelers worden verkocht en weer een nieuw team moet gaan opbouwen.

Bij Barcelona zal dat compleet anders zijn. Daar heeft hij een echte top selectie bij de hand waarbij niet elke zomer een Messi of Iniesta wordt weggekocht.
Frank laat zijn spelers ook beter worden dan ze daadwerkelijk zijn. Zie een Blind, Schone of andere spelers.

Het zou prachtig zijn mocht hij terugkeren in Camp Nou.
Ik heb er wel vertrouwen in.

Dit is het ideale scenario denkbaar voor Barcelona denk ik.

Laporta als president, Guardiola als technisch directeur en Frank de Boer als trainer van Barcelona en Xavi als speler en assistent tegelijk.

Ik begreep sowieso al niet echt wat hij daar zou moeten. Hoewel Newcastle natuurlijk een prachtige club is, heb ik het idee dat daar weinig eer te behalen valt. De selectie komt gewoon tekort om echt een serieuze rol van betekenis te spelen.

Ook bij een club als Barcelona vind ik persoonlijk niet zoveel voor hem. Een club als Chelsea of Barca heeft meer een echte manager nodig, een goed tacticus die weet hij ook de oudere spelers in zijn team moet prikkelen. En vooral op tactisch gebied vind ik de Boer nog lang geen toptrainer. Het beste past hij wat mij betreft bij een club met veel jonge spelers waar hij echt kan bouwen en de jonge jongens beter maakt. Dan kom je al snel uit bij Tottenham of Arsenal.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren