Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Metingen ‘snelste speler Premier League’ leveren onverwachte winnaar op

Laatste update:

In de Premier League wordt vrijwel alles bijgehouden; ook wie de snelste speler is en wat de totale afstand is die spelers hebben afgelegd. Erkende snelheidsduivels als Alexis Sánchez, Raheem Sterling en Gabriel Agbonlahor zijn op het gebied van topsnelheid afgetroefd door Moussa Sissoko. De controlerende middenvelder van Newcastle United, die in de belangstelling staat van tal van topclubs, werd in de eerste helft van het seizoen gemeten met 35,3 kilometer per uur.

/

Met zijn 35,3 kilometer per uur was Sissoko net iets sneller dan hardlopers als Wilfried Zaha (Crystal Palace, 35,2 kilometer per uur) en Stewart Downing (West Ham United, 35,1 kilometer per uur). Alexis heeft in het shirt van Arsenal niet sneller gelopen dan 34,6 kilometer per uur, Sterling kwam bij Liverpool tot 35,0 kilometer per uur, zo becijferen diverse Engelse media.

De speler die in de eerste helft van het seizoen in totaal het meeste aantal kilometers heeft gelopen is Steven N’Zonzi van Stoke City. In 20 wedstrijden liep hij 227 kilometer, een gemiddelde van 11,35 kilometer per wedstrijd. Cesc Fàbregas is de nummer twee op de lijst: de spelmaker van Chelsea liep in totaal 225,3 kilometer. Opmerkelijk: de koploper bij Southampton is spits Graziano Pèlle, met 199,8 kilometer.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
20 hints ??#voetbal
Reacties

Is omdat Walcott nog niet topfit is en Bellerin nog niet op volle snelheid heeft gesprint. Ik denk namelijk dat die twee uit mogen maken wie de snelste van de PL is.

8 januari 2015 om 16:08

Hahaha van persie met fifa nemen en dan beweren dat je een echte gamer bent hahaha. Ik kan 20 spelers opnoemen die beter dan van persie zijn in de spits, met zijn slakkentempo speel je helemaal niks klaar. Oke dames en heren de beste spits van fifa 15? Wie o wie?

8 januari 2015 om 16:10

Van persie scoort bij mij uit 330 wedstrijden 400 goals meeste dodelijke spelers van FIFA 15 staat in top 3 met hardschot beter dan Messi behalve Ronaldo en ibra zijn de enigste met beter schot dan persie

8 januari 2015 om 16:14

Lacazette en Emenike zijn heerlijk om mee te spelen

8 januari 2015 om 16:16

Beste spits van fifa 15 is denk ik toch aguero (messi nooit mee gespeeld en geen echte spits)
Lacazette is trouwens ook een aardig spitsje op fifa. Als ik tegen een lacazette moet krijg ik er altijd 2 om de oren van hem

8 januari 2015 om 16:24

Doe mij maar doumbia 3

8 januari 2015 om 16:41

Doumbia en Musa het dodelijke duo op Fut. De daarachter valbuena en BOEM

8 januari 2015 om 17:56

Eduardo Vargas is wel een hidden gem hoor in FIFA, van QPR.

8 januari 2015 om 23:56

Giovinco voor de pacehoeren onder ons

9 januari 2015 om 08:38

Sturridge vind ik heerlijk om mee te spelen, samen met aguero

8 januari 2015 om 13:43

Arsenal minded?

8 januari 2015 om 20:26

Walcott is de snelste, dat weet iedereen. Maar blijkbaar is Bellerin nog sneller op training, dus dan moet die wel de snelste zijn.

Heeft niets met voorkeur voor Arsenal te maken.

8 januari 2015 om 21:03

Lennon was sneller dan Walcott.

8 januari 2015 om 13:46

Maakt kein Flaus aus, je wint er helemaal niets mee...

8 januari 2015 om 14:38

Oftewel Sissoko is dus gewoon nummer 1.

8 januari 2015 om 19:23

2e inf lacazette, heeeerlijk

Hij liep dus even snel als Zaha...?
Natuurlijk allemaal leuk zulke cijfers, maar een Alexis of Hazard sprint in een wedstrijd veel meer, wat ze dus ook veel betere spelers maakt. Het gaat overigens natuurlijk om wat je met een bal kan.

8 januari 2015 om 13:37

Waarom ben je beter als je veel sprint? Dan is je positionering misschien wel waardeloos.

8 januari 2015 om 13:48

Heeft niks met je positionering te maken. Dan toon je juist aan beweeglijk en verrassend te zijn. Als je het kunt opbrengen om bij elke balaanraking te kunnen accelereren ben je onhoudbaar voor je tegenstander.

8 januari 2015 om 13:51

Misschien heeft de positie waarop hij speelt ook wel belang op het nut van sprinten. Op het middenveld kom je daar namelijk gewoon minder aan toe dan in de voorhoede.

8 januari 2015 om 13:58

Als je moet sprinten ben je gewoon te laat vertrokken.

8 januari 2015 om 14:29

Bij middenvelders inderdaad maar bij aanvallers ligt dat natuurlijk weer anders die kunnen niet buitenspel gaan lopen.

8 januari 2015 om 15:04

Leuke opmerking maar natuurlijk moet je wel sprinten, als je zo vroeg begint sta je buitenspel (sorry als het sarcastisch bedoeld was, is niet zo duidelijk)

8 januari 2015 om 17:47

--CFC-- hier kan ik je geen gelijk in geven. Met snel kunnen sprinten kom je er niet voorbeeldje lukoki, de sa... Die rennen alleen maar blind naar voren, daar tegenover heb je bijv. Schone die dus totaal niet snel is geen goede actie heeft maar in het afgelopen halfjaar al meer rendement heeft gehad dan lesley de sa en jody lukoki en hun gehele carriere. Ik vind dat snelheid niet veel zegt, pas als je snelheid met techniek, inzicht, loopvermogen, positionering en een voorzet/schot combineert wordt het echt dodelijk.

8 januari 2015 om 18:48

Ik bedoelde natuurlijk niet blind rennen. Voor veel speler, vooral buitenspelers, is die acceleratie heel belangrijk. Het kunnen versnellen terwijl je aan de bal bent, daarmee speel je een tegenstander uit. En dat heeft wel echt heel erg met snelheid te maken. Natuurlijk komt daar ook techniek bij kijken.

8 januari 2015 om 13:44

"als je een speler ziet sprinten is hij te laat vertrokken"

Daarnaast sprinten Alexis en Hazard weinig zonder bal. Verder maakt het toch geen bal uit wie het hardst kan rennen.

8 januari 2015 om 13:49

Ben het met je eens, op een klein puntje na.

Dat Alexis niet sprint zonder bal is echt totaal niet waar. Die man werkt voor 5 man tegelijk in een wedstrijd. Als je een hele wedstrijd van Arsenal kijkt dan snap je wat ik bedoel, die werklust is ongelofelijk. Het is een soort Dirk Kuijt 2.0, werkt even hard (zoniet, nog harder) en kan nog geweldig voetballen ook.

8 januari 2015 om 14:03

Ja dat is waar.. maar het zijn vaak kortere afstanden. Topsnelheid bereik je pas na 40 meter, dat zijn afstanden die voetballers zelden bereiken.
Walcott is belachelijk snel voor voetbal, maar voor een sprinter zal dat niet werken. Bale bijvoorbeeld heeft meer de bouw voor 100 meter dan Walcott.

Maar ach.. het is leuk gegeven.
ik verbaas me altijd hiermee over Agbonlahor. Die is ook verschrikkelijk snel, maar hij oogt zeker 20 kilo te zwaar.. grappig om te zien.

8 januari 2015 om 14:58

@jdg84
niet helemaal natuurlijk.
Als t een dieptepass is en je vertrekt te vroeg dan sta je buitenspel.....

8 januari 2015 om 13:57

Bij de verkiezing van de snelste speler gaat het denk ik vooral om, pas op, snelheid.

8 januari 2015 om 14:03

Het gaat ook vooral erom hoe snel je accelereert. Leuk dat Sissoko de snelste is nu (hij is overigens ook gewoon snel), maar als het voor hem 1-2 seconden langer duurt om op die snelheid te komen is een Alexis al vertrokken en onhaalbaar geworden.

8 januari 2015 om 16:54

Alexis is bovengemiddeld snel, maar Sissoko icm met zijn power is extreem snel.

Zo snel vind ik Alexis ook niet, tenminste hij hoeft het niet vaak te gebruiken. Zijn balbehandeling en schijnbewegingen zorgen al voor grote voorsprong.

8 januari 2015 om 19:50

Alexis is heel explosief waardoor hij supersnel oogt.. Niet dat hij langzaam is haha. En sissoko heeft een goeie ren-houding zag ik laatst al rechte rug lange passen. Hij heeft een usain bolt fysiek en is een goeie voetballer.. Et is afwachten wie hem oppikt bij newcastle want hij is DE man daar.

8 januari 2015 om 23:30

klopt mbt Sanchez, bij Messi is het vergelijkbaar. Superexplosief waardoor ze vaak een grote voorsprong hebben, maar zoals je zegt en ik ook hierboven ze blijven erg snel.

Dus Wilfried Zaha was even snel, of laten ze nu voor het gemak de honderdsten weg als het daar daadwerkelijk om draait...

8 januari 2015 om 13:43

Met zijn 35,3 kilometer per uur was Sissoko net iets sneller dan hardlopers als Wilfried Zaha (crystal Palace, 35,2 kilometer per uur)

Dus niet even snel toch? 35,3 om 35,2..

8 januari 2015 om 13:48

Is aangepast

8 januari 2015 om 13:49

Dat is later aangepast. Er stond hetzelfde tijd bij Zaha

wow niet gedacht dat hij zo´n snelle speler was.

Heel misleidende metingen.
Is deze snelheid gemeten over 5 of 10 of 50 meter ?
Wat correcter gemeten is was de snelheid van oud P S Ver Timmy Simons bij zijn laatste jaar in Duitsland,die haalde 27,3 km per uur over een afstand van 25 meter.

8 januari 2015 om 13:59

TOP snelheid. Hoogste piek. Momentopname. Dat zou je zelfs over één meter kunnen berekenen met een fatsoenlijk meetsysteem

8 januari 2015 om 14:01

Deze snelheid is gemeten op bereikte topsnelheid. Dus dat is niet misleidend. Het is geen gemiddelde snelheid over een bepaalde afstand. Het enige misleidende is dat veel spelers hun topsnelheid pas bereiken na een meter of 40 a 50. Vrijwel niemand maakt zulke lange volle sprints in een wedstrijd. Robben liep overigens 37 km per uur tegen Spanje bij zijn 2de goal. Zo zie je ook hoe groot het verschil is met topsprinters. Als je de 100meter in 10 seconden loopt. loop je met een gemiddelde van 36 km/h. Dus zal de topsnelheid boven de 40 liggen. Usain Bolt zou de 45km/h uur moeten benaderen. Ik lees ook vaak verhalen van spelers in de PL die onder de 10 seconden kunnen lopen. Ik kan je vast vertellen. Dat kan er geen een.

8 januari 2015 om 16:00

Robben liep niet 37 km/u deze cijfers zijn later pas onjuist verklaard
Het was rond de 31 geloof ik

Dit gaat niet over de snelste speler, wel over degene die de hoogste topsnelheid kan halen.

Timmy Simons was in Duitsland zo gezegd ook sneller dan Robben en Ribéry. Hij pakte er graag mee uit in een Humo-interview.

Maar dat ging dus ook over topsnelheid en dan nog over 1 wedstrijd (de 3de speeldag in het seizoen 2012/13 voor de voetbalnerds).

Maar als je dat dan maar een milliseconde kunt volhouden, dan schiet het ook niet op. Indertijd mocht Timmy zoveel topsnelheid halen als ie wou, Robben liep hem er echt wel genadeloos af, gewoon omdat ie het hoge tempo wel langer kon volhouden.

8 januari 2015 om 14:07

In principe is snelste speler of speler met hoogste topsnelheid hetzelfde..

Snelste speler over ... meter (afstand) moet erbij vermeld staan als het niet over topsnelheid gaat. Maar het is misleiden.. al was Timmy Simmons wel razendsnel natuurlijk

8 januari 2015 om 14:13

Het gaat er mij om : wanneer hielt hij die snelheid,na 5 meter of na 10 of 50 meter?
Simons kom Robben er gemakkelijk vanaf lopen als hij een hoge start snelheid had en een foulé van , als ik het goed had van 2.17 m.

Tja, Sissoko is groot en heeft veel langere benen dan een Sterling, Alexis of Zaha. Daarnaast is het ook echt een atleet, dus weinig verrassend dit.
Jammer dat Walcott niet fit is geweest, die zou royaal bovenaan staan denk ik. Vraag me eigenlijk ook af waar Ox en Welbeck zijn? Niet dat ik Welbeck vol heb zien sprinten in de Pl, maar dat is ook echt een atleet (tegen Gala in de Cl was het geweldig om te zien). Ox barst sws van de snelheid, mja het is allemaal lastig te meten.

Mensen die zeer langzaam op hun topsnelheid komen en deze maar een miliseconde volhouden kunnen dan ook al als 'snel'' worden gezien. Theoretisch klopt dit dan wel, maar in de praktijk worden ze er dan finaal uitgerend.

8 januari 2015 om 16:25

Ik ga niet zeggen dat lange benen niet helpen, maar ze kunnen ook te lang zijn, waardoor ze eerder een hinderpaal zijn.

Meer doorslaggevend zal longinhoud en de aard van de spieren wel zijn. Je hebt mensen met veel korte spieren, anderen hebben dan in verhouding weer meer lange spieren.

De ene is explosief, de andere kan het langer uitzingen. Het hangt van de context af wie waar het snelste is.

En dan zit je nog eens met het probleem van interval: explosief rennen, wandelen of zelfs even zeer kort rusten en weer keihard rennen. 90 minuten lang.

Zo'n Usain Bolt bv. die zal gegarandeerd iedereen er wel aflopen in een paar sprintjes. Maar niet over 90 minuten. Die man is daar immers niet op getraind en kan na een paar sprintjes trekken niet meer volgen en al zeker niet wanneer ie telkens vol vermogen zou gaan.

8 januari 2015 om 16:29

Nee, een Crouch zou nooit hard kunnen rennen. Sissoko heeft echter een atletisch lichaam met lange benen en denk niet dat er een manier is om sneller te zijn.

Je hebt gelijk in alles wat je zegt, maar omdat het hier toch alleen om topsnelheid ging telt de rest eigenlijk niet mee. Het belangrijkste in voetbal is ook gewoon de versnelling, niet wat je topsnelheid is.

8 januari 2015 om 16:35

Ja, ik denk ook wel dat acceleratie het belangrijkste is. Tempo is gezien de korte afstanden iets minder belangrijk, terwijl de topsnelheden onderling niet zo hard verschillen. Gezien de korte afstanden is de impact sowieso niet zo groot.

Mja, de titel zegt "metingen ‘snelste speler Premier League’ leveren onverwachte winnaar op".

En dat is dus misleidend. Beter had geweest: "metingen topsnelheden spelers Premier League’ leveren onverwachte winnaar op".

Ik had Lennon ook wel verwacht in deze top 5, is toch al jaren dé man van de snelheid bij Spurs.
Jammer dat hij zoveel geblesseerd is geraakt.

8 januari 2015 om 15:18

Inderdaad mis ik Lennon ook, evenals Remy. Sissoko is wel een echte verrassing.

8 januari 2015 om 16:29

Door die blessure denk ik. Dit zal ook de reden zijn waarom Walcott er niet bij staat.

Vind het apart dat Antonio Valencia er niet tussen staat.

Hij heeft 77 pace op Fifa. Ik begrijp EA niet. Verdient op z'n minst 90 pace.

8 januari 2015 om 17:16

Haha, wilde het net zeggen!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren