Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Messi is inmiddels te groot voor Barça en zijn invloed binnen de club ook'

Laatste update:

Luis Enrique ontkent dat hij strijd heeft met Lionel Messi, maar er lijkt toch wel degelijk iets te spelen bij Barcelona. Volgens Marca kreeg de Argentijn het afgelopen vrijdag op de training aan de stok met de coach, die Messi twee dagen later op de bank liet beginnen bij Real Sociedad. Barcelona verloor dit duel in San Sebastián en Messi kwam maandag niet op de training, officieel vanwege maagklachten. Er wordt echter gespeculeerd dat de Argentijn Luis Enrique helemaal zat is.

/

Volgens Sport zijn aanvoerders Xavi, Andrés Iniesta en Sergio Busquets met Messi om tafel gegaan, in een poging een einde te maken aan de onrust. Ruud Gullit volgt de ontwikkelingen met interesse: hij weet de 'ins and outs' niet, maar stelt dat het duidelijk is dat er een probleem is. Volgens Gullit was het vertrek van Josep Guardiola het eerste teken dat er iets niet goed zat.

"Hij is weggegaan bij Barcelona omdat hij zichzelf niet meer vrij voelde om de spelers op te stellen die hij wilde opstellen", zegt Gullit in De Telegraaf. "Messi kon toen al niet meer overweg met een reservebeurt en wilde altijd spelen. Later mocht Messi zelfs bepalen wie de nieuwe trainer zou worden." Door de Argentijn kwam Gerardo Martino, een huisvriend van de familie, naar Camp Nou. De samenwerking werd echter geen succes en na een jaar vertrok Martino alweer.

Gullit denkt dat de leiding van Barcelona nu een harde beslissing moet nemen. "Je zou zeggen een nieuwe trainer, omdat Messi zoveel waarde vertegenwoordigt voor Barcelona. Maar een transfer valt evenmin uit te sluiten, omdat Messi inmiddels te groot is bij Barcelona en daarmee zijn invloed binnen de club ook", aldus Gullit. Chelsea zou Messi graag willen overnemen, maar ook Manchester City, Paris Saint-Germain en Bayern München worden in de wandelgangen genoemd.

Het wordt tijd dat Barcelona afscheid gaat nemen van Lionel Messi

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wordt ook weer zo overdreven door de media he, haha. Eindstand: niks aan de hand, Messi blijft bij Barcelona.

8 januari 2015 om 14:55

@naamloosheid hoe weet je dat toch allemaal. Loop je daar dagelijks op de club, bij de trainingen, bij de wedstrijdbespreking, zit je vaak met messi aan de telefoon?

8 januari 2015 om 15:07

Dus omdat jij dit eerder schreef heb je gelijk. Je weet eigenlijk gemaal niets maar je bent wel zoveel mogelijk anti Messi en barca omdat je real fan bent. Echt triest hoor. Waarom zou Messi in hemelsnaam boos worden op lucho als hij ziek is? Waarom zou guardiola weg gaan omdat Messi altijd wilt spelen? Waarom heeft Messi gezegd dat hij niks te maken heeft met de transfer van martino? Maar blijf vooral je eigen onzin geloven joh.

8 januari 2015 om 16:21

Als Messi mag kiezen waarom speelt Fabregas dan bij Chelsea?

8 januari 2015 om 16:34

Naamloosheid, leuk om te weten dat jij het net als de pers denkt beter te weten. Het is allemaal gisse en afwachten of er wat is en wie er eventueel weg gaat.
uiteraard is niemand belangrijker dan de club maar hebt je oordeel wel gelijk klaar terwel jij vast geen beter bronnen hebben dan wij.
Ik kan mij trouwens niet voorstellen dat Messi mag kiezen wie er mogen vertrekken en komen want dan het wandbeleid met de verkeerde aankopen door hem komen
Het zal vast niet het idee zijn van messi om Vermalen te kopen hahaha


Maar ik denk dat het allemaal wat overdreven wordt. En mochten de wegen scheiden wat ik echt niet hoop dan is het zo maar ik geloof er tot op heden vrij weinig van.

8 januari 2015 om 17:33

"Cesc" Fabregas had de droom om terug te keren bij zijn oude liefde Fc Barcelona. Maar toen hij terug was bleek het verandert te zijn in "Messilona". Toen leek Londen zo slecht nog niet en Arsenal had eerste optie, maar zij hadden geen interesse en Chelsea wel.

8 januari 2015 om 22:43

Jouw kkr moeder

8 januari 2015 om 14:51

acmark, dat de media het opblaast, ja dat is zo, maar dat er iets speelt is zo overduidelijk, alleen willen de meeste daar niet aan.

8 januari 2015 om 15:36

Zou ik niet te zeker van zijn. Heel gauw die vervelende Enrique eruit gooien. Die man vind zichzelf helemaal het einde nu die trainer van barca is. Sneakertjes aan, spijkerbroekie aan, Messi op de bank zetten. Ik zou geen minuut meer wachten maar per direct Enrique eruit gooien en een trainer halen met meer klasse en uitstraling.

8 januari 2015 om 17:32

De hele discussie is niet belangrijk,dat hij blijft voetballen is dat wel!

Ik denk ook dat Gullit hier een punt heeft.
Vergeet ook niet dat Messi de sponcors achter zich staan heeft en zeker niet de trainer.

8 januari 2015 om 16:02

Ik denk dat Gullit naar Globotv heeft zit te kijken want daar vertellen zij precies wat hier in deze artikel staat.

Barca en la liga zonder messi gaat er echt saai uitzien. Hoop datie niet weggaat. Als je aan la liga denkt, denk je aan Barca, Real, Ronaldo en Messi. Zo wordt de grootste rivaliteit van de wereld stukken minder dan dat t is.

8 januari 2015 om 14:40

Kan verkeerd worden opgevat,maar als Messi nu weggaat, zullen velen zeggen dat hij wegging omdat Ronaldo nu op z'n top zit...

8 januari 2015 om 14:49

Denk dat alleen Ronaldo-fans dat zullen zeggen hoor.

Overigens gaat Messi helemaal niet weg, hij krijgt gewoon een nog beter contract, everytime the same song, this is no different cook.

8 januari 2015 om 15:08

Ronaldo fans aka de hele aanhang van Real Madrid en Manchester United.. dat is een behoorlijk grote groep als je het mij vraagt

8 januari 2015 om 16:29

Precies, net zoals al die in (korte perioden) contractverlengingen... Gaat lekker daar

8 januari 2015 om 16:39

Je hebt ook Real fans die al veel langer fan van Real zijn dan van Ronaldo en die niet alles in Spanje betrekken op de eindeloze Ronaldo-Messi-discussie.

8 januari 2015 om 16:50

Ik heb geen idee waarom Messi weg zou willen aangezien de beste man capi di capi is bij Barcelona.

Ik ben niet van mening dat als Messi eventueel zou willen vertrekken dat dat komt door Ronaldo? Ik ben bang dat ik nu moet gaan twijfelen aan mijn trouwheid naar mijn club.

8 januari 2015 om 14:44

Ik hoop absoluut niet dat die weggaat. Maar als dat gebeurt blijft de strijd bijna net zo mooi. Neymar word de ster van Barca en Suarez de topschutter, zij moeten in staat zijn om het doelpuntenaantal van Messi te evenaren.

8 januari 2015 om 14:53

Natuurlijk blijft de strijd net zo mooi, maar Ronaldo vs Messi is tog wat anders dan Ronaldo-Benzema vs Neymar-suarez als je begrijpt wat ik bedoel.

8 januari 2015 om 17:29

Ik denk dat een vertrek van Messi een zegen zal zijn voor Neymar.. Ik denk dat we pas dan de Neymar van het Braziliaanse elftal zullen gaan zien. Ook Suarez zal beter renderen.

Imo moet Barcelona voor 250 miljoen gewoon afscheid nemen van Messi.. net zoals Ronaldinho moest wijken voor Messi moet nu Messi wijken voor Neymar. Maar das mijn mening.

Te groot bij Barcelona of te groot voor Barcelona...wat een verschil een klein woordje kan maken.

Economisch gezien, als je Messi kunt verkopen 150 miljoen of meer, moet je dat meteen doen. Acuut zelfs.

8 januari 2015 om 15:16

Jij weer duidelijk niet hoeveel Messi waard is. Messi zal bij elk club 80-100 Mill aan shirts verkopen. Misschien niet gelijk de eerste jaar maar dat bedrag haalt hij zeker wel. Helemaal als hij naar de bpl gaat want de Engelsen zijn echt gek.
Dan heb je nog Adidas die 150 mil is bereid neer te leggen om hem in hun shirt te zien spelen. Dat is al 250 mil. Zonder sponsors en dergelijke.
Messi is meer waard dan de meeste clubs met al hun spelers en stadion.
Maar verkoop jij hem maar "acuut" voor 150 hoor.

8 januari 2015 om 15:39

Leuk dat je berekent wat de kopende club aan hem verdient, maar ik zou eerder kijken naar wat hij Barca nog oplevert de komende jaren en dat afzetten tegen de verkoopprijs.....hoor.

Als Messi te groot is voor Barcelona is hij voor elke club ter wereld te groot

8 januari 2015 om 15:01

Niet te groot voor barca maar te groot bij barca. Dat is hij wel. Hij kan idd nirt groter zijn dn de club

8 januari 2015 om 15:26

Het zou mij niet verbazen als het merk Messi groter is dan Barcelona.. Daarnaast de sponsorinkomsten die hij binnenkrijgt, van adidas en het salaris van Barcelona. Vergeet niet dat iedereen over de wereld Messi kent misschien wel meer dan dat mensen Barcelona kennen.

8 januari 2015 om 16:42

Mes(si) que un club.

Zoals ik al heb aangeven, bepaalt Messi alles bij Barca en niemand is groter dan de club, maar helaas voelt Messi zich wel grote dan de club. En bepaalt hij in welke trainer er moet komen welke speler weg moet gaan of moet komen.

Daarom pleit ik voor een verkoop van Messi, denkt zich boven de club te wanen. Barca bestuur laat haat oren hangen naar Messi, dat is nooit goed dat Messi bepaalt wat er moet gebeuren bij Barcelona.

Niemand is groter dan de club! Je moet baas in eigen huis zijn, dat is nou niet het geval. Dit kan ook gewoon niet dat een speler het beleid bepaalt en zelf regeert of de club.. Dat je superster van Barca bent betekent niet dat je de baas mag zijn en dat je doet waar je zin in hebt..

8 januari 2015 om 14:49

Als Messi alles zou bepalen dan zouden Pique, Mascherano, Xavi, Iniesta, en Neymar altijd spelen.
Met hen speelt hij het liefst.
Pique heeft dit jaar meer op de bank gezeten dan gespeeld, Xavi ook vaak op de bank gezeten, Masch speelt ook niet altijd.
Dus ik denk niet dat Messi zich zoveel moeit met de opstelling.
De grootste fout was Suarez halen en Messi op de flank zetten, Messi naast Neymar werkte perfekt

8 januari 2015 om 15:07

De opstellingen natuurlijk niet, maar in heel veel dingen wel. Enrique laat zich ook niet de les lezen door Messi, dat is ook een fel karakter.

Hij al ongetwijfeld hebben gezegd met wie hij wou spelen,alleen is Enrique een man die zich niets laat eggen, en terecht als je de trainer bent, dan bepaal jezelf welke speler er spelen en hoe er gespeeld moet worden..

Maar in veel dingen bepaalt Messi, dan dat mag gewoon niet, niemand is groter dan de club..

8 januari 2015 om 15:23

Messi bepaalt niks man, anders had je Cesc nog bij Barca, is zijn beste vriend.
ze zullen int algemeen wel een beetje rekening houden met zijn mening, maar Je moet ook niet overdrijven.
Die transfers van dit jaar trekken op niks, denk niet dat Messi om zo'n spelers heeft gevraagd.

8 januari 2015 om 15:35

Als Cesc zelf weg wil kan Messi niets meer doen. Messi heeft wel degelijk om Aguero gevraagd, maar dat ging niet door omdat City Aguero niet wilt laten gaan, in plaats van hem kwam Suarez.. Martino dan kwam op aanvraag van Messi.

8 januari 2015 om 15:48

Cesc wou weg omdat hij niet als basis speler weerd gezien, Messi kon het dus voor hem niet regelen.
Aguer had gekomen voor 80mil, maar Barca doet niet alles wat Messi vraagt.
Men moet niet overdrijven.

8 januari 2015 om 17:27

Daarom is er mu toch ook rommel daar bij Barca, want Enrique doet niet wat Messi wil.

Messi wilt gewoon prijzen winnen, en dat gaat duidelijk niet met Enrique.
Trouwens het is niet alleen Messi maar er zijn meerdere spelers die niet achter de werkwijze van Enrique staan.
Wisselt veel te veel, en de ploeg draait niet goed door zijn wissels.
Komt er nog bij dat hij de opstelling maar net voor de wedstrijd bekend maakt, zo kunnen ze niet goed voorbereiden naar de wedstrijd toe.
Denk dat het beste is dat Enrique vertrekt.

8 januari 2015 om 15:38

Volgens mij neigt Messi naar een trainer die het spel om hem laat draaien en heel het team in zijn dienst laat spelen. Messi heeft al wat moeten inleveren met Neymar maar dat gaat wel omdat hij op links speelt, maar Suarez in de spits en Messi rechts is een keuze van Enrique die Messi volgens mij irriteert.
Messi wilt weer een Guardiola die hem laat schitteren.

8 januari 2015 om 15:50

Dat Messi centraal wilt spelen lijkt mij duidelijk.
Naast Neymar ging het heel goed, nu op de flank is het minder zowel met Messi als Neymar, ze missen elkaar.
Snap ook niet waarop Enrique Messi op de flank zet, als je weet dat Messi veel beter dan Suarez is centraal.
Komt er nog bij dat Messi en Neymar elkaar perfekt konden vinden

8 januari 2015 om 16:08

Daarom zijn bijna alle Barca fans volgens mij ook tegen Enrique. Inc. ik. Die man maakt verkeerde keuzes voorin, want hij verzwakt Messi. Hallo dat is de beste speler ter wereld.
Verder was Mathieu een aankoop van Enrique waar hij erg op aandrong en die speelt de laatste weken niet eens omdat Enrique er volgens mij achter is gekomen dat hij het niveau simpelweg niet haalt.

8 januari 2015 om 16:21

Waarom is suarez dan gehaald en Alexis verkocht? Suarez is een puur centraal spits en kan echt niet als flankspeler spelen.

8 januari 2015 om 18:45

Kemal, omdat Suarez een topspits is. Hij werd vorig seizoen topscorer naast Ronaldo. Een spits die Ronaldo bijbeent qua doelpunten in de competitie wilt iedereen hebben. Alleen het draait nog niet. Misschien dat het volgend seizoen beter zal gaan net als met Neymar die draait nu pas echt goes.

8 januari 2015 om 16:57

Barcelona staat 1 punt achter op Real, zit nog in de Copa del Rey en de Champions League. Wat verwachten jullie Barca fans ? Ieder seizoen een straatlengte voorsprong tegen februari aan en de treble aan het eind van het seizoen ?

Ze doen nog om alles mee...

8 januari 2015 om 18:42

We hebben ook 3 keer verloren en dat is voor 1 seizoenshelft te veel.
Plus het spel is bij soms echt waardeloos. Misschien zijn we te veeleisend maar zo hoort het bij Barca.

8 januari 2015 om 19:14

3 keer verliezen al te veel ? Over gewend zijn gesproken..

Je kan niet altijd oogstrelend voetbal spelen maar wat een eisen zeg..

Ik denk dat de trainerswijze van Luis Enrique de spelers dwars zit. Tot nu toe in 17 wedstrijden, 17 verschillende opstellingen. Het team raakt op deze manier totaal niet op elkaar ingespeeld. En ook nog eens dat hij de opstelling op het laatste moment bekend maakt os ook zo'n teken dat je niet op elkaar ingespeeld kan raken.

8 januari 2015 om 15:15

Niet alleen de spelers, maar ook de fans ergeren zich er enorm aan. Er zijn ook best wat spelers binnengekomen die door deze manier niet echt wennen, kijk maar naar Suarez en Rakitic. Niet voor niets zijn de keepers de enige echte die geslaagd zijn. En gek genoeg zijn zij ook de enige die constantie hebben.

Begin gewoon met deze opstelling vandaag, een goed moment.

Bravo
Alves
Pique
Mathieu
Alba
Rakitic
Busquets
Iniesta
Messi
Suarez
Neymar
8 januari 2015 om 15:32

Busquets zit niet in de kern, Iniesta 1ste ook niet maar Xavi is eruit door een blessure, en is Iniesta in zijn plaats opgenomen in de selectie

Ik weet niet in hoeverre dit (artikel) allemaal klopt.
Persoonlijk denk ik dat het allemaal wel meevalt.
Wel zeg ik al jaren dat ik Messi graag ergens anders aan de bak zou willen zien.. ergens buiten spanje.

En verder wat ik mij ook al jaren afvraag is .. hoe zal barca het zonder Messi doen?!
Naar mijn mening zijn ze (al jaren) te afhankelijk van hem en dat is iets dat ik elke x maar weer terug zag in de weinige potten dat hij niet meespeelde.
Want prompt liep het vaak dan niet.

Vroeg of laat zou Barcelona toch een paar veranderingen moeten incasseren. Met Xavi, Iniesta en Alves die een jaartje ouder worden zou er toch een keer ingespeeld moeten worden op de toekomst. Daarnaast lijkt me het ook wel een keer gaaf om Barca te zien spelen met Suarez/neymar in de hoofdrol...

Het is gewoon een feit dat ze ruzie hebben.. Je hebt genoeg 'eyewitnesses' en allemaal vertellen hetzelfde verhaal tot op in detailles.
En de dag na de wedstrijd tegen Sociedad was hij ineens ziek.. Toen hij dus 'ziek' op bed lag, besloot hij Cfc te gaan volgen op instagram (en diverse Cfc spelers). Zelfs Xavi heeft dit ontkent...tijdens een interview. Die zegt, dat 'gastroenteritis' (wat Messi dus zogenaamd had) meer een term is om aan te geven dat er wat groots speelt. 90 procent van de voetballers doen dit volgens hem. Ik kan me ook herinneren dat Cavani dat zou hebben toen hij een transfer probeerde te forceren.

Voor de eerste keer heb ik eeen gevoel dat Messi eind van het seizoen kan vetrekken. Ek jaar wordt er gespeculeerd. Dat klopt, maar dit is toch veel erger.

8 januari 2015 om 15:25

Waar zijn je zogenaamde eyewitnesses? Ik zie geen enkele genoemd worden. Verder dag Messi ziek was was al gemeld voordat de roddels begonnen met de opstelling tegen sociedad etc etc. Dat weet 95% niet en die praten gewoon de media na als een stelletje papegaaien.
Dat hij dat Chelsea volgt terwijl hij wss op de bank of bed ligt me z'n ipadje of zo zegt helemaal niks. Fabregas is gewoon een goede vriend. Chelsea is een goede club en dit toont gewoon respect . Meer niet.
Dat jullie uit een follow op instagram en een buikgriepje en zogenaamde eyewitnesses die nergens bekend zijn dat Messi weg gaat zegt genoeg.
Meesta madristas zijn zo wanhopig dat Messi weg gaat dat ze hun eigen onzin beginnen te geloven.

8 januari 2015 om 15:35

Lol, Blink komt weer met feiten door dingen op te sommen als: 'als je ziek bent kun je niet op je telefoon zitten'. En, 'omdat de een iets zei en Messi nu ook zal het wel hetzelfde zijn'.

We weten allemaal dat je het stiekem graag hoopt en ik sluit het ook echt niet uit, maar ben vooral niet te teleurgesteld als het een storm in een glas water bleek, Blink .

8 januari 2015 om 15:49

Waar heb je dat interview met Xavi vandaan? Toch niet dat 'betrouwbare' Punto Pelota?

8 januari 2015 om 19:07

Omdat je zo reageert stuur ik de link niet (een tv interview). Als je niet met respect praat... zoek maar verder

8 januari 2015 om 20:08

Oké... vreemde reactie. Maar ben toch wel erg benieuwd naar dat interview met Xavi.

250 miljoen aflossen aan (langlopende) schulden!

Nu moet je balen van Alexis! Hoe ziek is het Neymar, Suarez en Sanchez te hebben staan!

Enrique is een flapdrol maar hij moet wel de baas zijn, ik denk niet dat Messi boos is om de reserve rol maar om de werkwijze en de wisselvallige resultaten. Hij mag ertegen ingaan maar niet op de huidige werkwijze. Hij moet zich gewoon gedragen want hij is de best betaalde speler ter wereld en word op handen gedragen door de club. Elke persconferentie heeft er wel een barca speler iets positief te zeggen over Messi en zelfs al speelt Messi als een natte krant word hij nooit gewisseld. Een nieuw avontuur hoeft niet perse slecht te zijn maar dit gedrag zou hij nergens anders kunnen vertonen, als abramovich straks alleen al aan het transferbudget 120 miljoen kwijt is en daarno ook nog 25/30 miljoen salaris per jaar moet betalen belasting niet meegerekend mag Messi op z'n tenen lopen. Barca red het wel zonder Messi zijn vertrek zal in het begin gevoelt worden maar neymar gaat z'n plek opvullen. En die 200 miljoen kan je steken in spelers als koke en nieuwe rechtsback centrale verdediger etc. Messi is de beste ter wereld maar met zo een salaris en alle privileges die hij krijgt moet hij gewoon alles geven. Hij heeft natuurlijk niet openlijk toegegeven weg te willen maar hij ontkent ook niks en hij heeft wel degelijk met opzet de training overgeslagen want de volgende dag was hij er weer gewoon. En ik bedoel hij merkt de ophef ook wel en een klein berichtje op zijn facebook pagina zal Barcelona al in rustiger vaarwater kunnen brengen maar dat doet hij niet.

Hy moet naar bayern munchen 🇩🇪
Lewandoski Robben Ribery Messi pff niet normaal.

Barcelona had van gaal moeten halen na het wk die laat zich niet door de spelers commanderen die geeft ze gwn een bassis pls als ze dat verdienen

De hoogste tijd voor Messi om eens te bewijzen dat hij écht de beste van de wereld is. In mijn ogen is hij wel de meest getalenteerde speler, maar zeker (op dit moment) niet de beste speler. Hopelijk gaat hij mij het ongelijk bewijzen door een keer 35+ goals in de Engelse of Duitse competitie te maken. Weg uit die comfortzone van Barcelona waar iedereen al jaren in zijn dienst speelt.

8 januari 2015 om 15:32

Laat me raden je bent een Bundesliga fan? Messi heeft niks te zoeken in die zwakke competitie. Bayern word elk jaar kampioen nou daar moet je je vooral gaan bewijzen pfff.
Mensen overschatten de bpl die is al jaren niet meer wat het geweest is.
Al de toppers daar presteren haast niks Europees. Het voetbal is verder ook vaak niet om aan te zien. Arsenal Liverpool man u zijn nu gewoon middenmoters geworden lijkt het. Al is Arsenal mij lievelings club in de bpl. Dan heb je nog Chelsea en city die er alleen maar staan door hun geld.

8 januari 2015 om 15:57

Ik ben naast onze eigen competitie een groot Bundesliga fan ja. Kijk nog regelmatig een wedstrijd in Engeland, maar zelden uit Spanje en nooit iets uit Italie of Frankrijk.

De Engelse en Duitse competitie vind ik desondanks 10x mooier dan de Spaanse league. Chelsea en City zijn qua geld te vergelijken met Real en Barca, maar in Engeland heb je nog Liverpool, United, Arsenal, Tottenham en zelfs clubs als Everton die het vermogen hebben om 40 miljoen voor een speler uit te trekken. Daarnaast zijn clubs als Southampton, Swansea en WHU ook gewoon lastige ploegen. In Spanje heb je naast de grote 2 eigenlijk alleen nog Atletico en in mindere mate Valencia en Sevilla waar lang niet zoveel geld zit. Vrijwel elke wedstrijd in Engeland is een topper, ook al ligt de manier van voetballen mij daar ook niet helemaal. Persoonlijk denk ik dat Messi wel één van de betere zou zijn in de Bpl, maar niet het niveau van een Aguero kan ontstijgen door zijn fysiek en andere beperkingen.

De Bundesliga zie ik als de kleine broer van de Engelse divisie en 2e beste competitie van de wereld op dit moment. Kwa beleving is het misschien nog wel mooier en er wordt in de breedte gezien ook mooier gevoetbald. Bayern heeft daar op dit moment het alleenrecht op de titel, maar de 17e plaats van BVB op dit moment toont wel aan hoe sterk de mindere clubs daar zijn. Bayern heeft het uit bij Augsburg of Hertha ook gewoon ontzettend lastig, mocht je de wedstrijden niet hebben gezien. Ja ze winnen wel en ja de statistieken zijn wel in hun voordeel, maar poets de andere clubs niet uit puur op basis van het feit dat Bayern kampioen wordt. Stuttgart was een aantal jaar geleden nog kampioen en vecht nu weer tegen degradatie samen met BVB omdat de staart van de Bundesliga niet stil zit. Bayern heeft het algehele niveau van de Bundesliga behoorlijk opgekrikt, omdat die clubs zich bij voorbaat echt niet gewonnen geven zoals dat in Spanje wel is gebeurt bij Real/barca. Iedereen in Duitsland buiten Bayern heeft een hekel aan BM en zal er dan ook alles aan doen om dat tegen te gaan. En die ontwikkeling gaat in mijn ogen best snel. Duitsland staat vol met grote, moderne en tot de nok gevulde stadions. Bij de jeugdopleidingen breken dagelijks spelers door en het nationale team wordt elk jaar beter. Waar in Engeland vooral fysiek gevoetbald wordt en in Spanje vooral technisch, heb je in Duitsland naar mijn idee het beste van beide werelden.

Lang verhaal kort: De Bundesliga is een prachtige competitie en ik denk dat het voor Messi nog lastig wordt om zijn huidige status te behouden als hij naar Bayern of Chelsea zou vertrekken. De hegemonie van Real en Barca is mijn ogen schadelijker voor de landelijke competitie dan die van Bayern op dit moment.

8 januari 2015 om 16:21

Overigens denk ik niet dat Bayern überhaupt interesse heeft in Messi. Ze betalen geen exorbitante bedragen voor spelers zoals Real en Barca dat doen. Wat betreft marketing waarde heeft Bayern het niet nodig, ze zijn al de grootste marketing machine op de wereld.

Ook hebben ze een speler als Messi niet nodig om de CL of Bundesliga te winnen. Met het huidige spelersmateriaal geef ik ze evenveel kans. De enige reden die ik kan bedenken om Messi te kopen is dat Bayern nog jaren door wil met Guardiola en dat Guardiola een verbeterde versie van het dreamteam van Barca wil bouwen. Ik denk echter niet dat de leiding van Bayern dat toestaat dat de cultuur en speelstijl van de club volledig aangepast wordt op de wensen/visie van één passant. Bayern is niet op zoek naar de nieuwe Ferguson of Wenger, maar wil zich continu ontwikkeling door elke x jaar een nieuwe trainer aan te stellen die bij het spelersmateriaal past.

Misschien is het al eerder genoemd maar hoe zit het nou met het transferverbod? Mag Barcelona uberhaupt wel spelers verkopen tot Januari 2016?

8 januari 2015 om 15:35

Toch even gegoogled maar het gaat geloof ik alleen om het aantrekken van spelers.

@fifa.com
' As such, FC Barcelona is to serve a transfer ban which will see the club prevented from registering any players at both national and international level for two complete and consecutive transfer periods, starting with the next registration period (january 2015) given that the appeal of the club had been granted suspensive effect by the chairman of the Fifa Appeal Committee.'

Here we go again haha....het begint nu echt lachwekkend te worden, Messi zal niet vertrekken. Zal hij ontevreden zijn over de huidige gang van zaken in het bestuur en de coach? ongetwijfeld net als de rest van de selectie die al wat langer rondloopt en de fans van Barcelona. Maar om dit aan te grijpen als de 5000ste keer om sensatie te creëren dat Messi zou vertrekken begint gewoon grappig te worden.

Ik volg Chelsea op instagram, wanneer kan ik mijn contract gaan tekenen?

8 januari 2015 om 15:40

Ik volg alleen maar een club als ik die harde fan ben via Facebook, Instagram, dus blijkbaar vind Messi Chelsea erg interessant en zou hij er wel graag naartoe gaan.

Simpele analyse, het voor de hand liggende willen zeggen. Guardiola ging om andere redenen weg en als Messi daadwerkelijk zoveel invloed had was Pinto bijvoorbeeld nooit vertrokken bij de club. Geloof niets van dit soort overtrokken verhalen.

8 januari 2015 om 15:59

Tuurlijk niet, maar het begint er toch steeds meer op de lijken dat Messi aan grootheidswaanzin begint te lijden of dat hij dat al een tijd heeft. Dat de media overdrijven is altijd zo, maar als iets zo in het nieuws is, zit er toch wel vaak een kern van waarheid achter.

8 januari 2015 om 16:35

Ze hebben al talloze verhalen over Messi verzonnen de afgelopen jaren. Elke keer proberen ze hem of Barcelona weer te schaden met een verzonnen verhaal. Het is bijna een trend om elke keer aan het begin van een nieuw jaar transferroddels over Messi te verspreiden.

Dat Messi een kleine vinger in de pap heeft, is misschien ook wel begrijpelijk. Dat zullen ongetwijfeld wel meerdere spelers hebben van Barcelona, voornamelijk de aanvoerders. Daar is ook niets mis mee. De mening en visie van de aanvoerders wordt ongetwijfeld meegenomen in de besluiten van Barcelona. Echter wat de media nu probeert te realiseren is het laten lijken alsof Messi hoog op een troon zit in het Camp Nou en iedereen zijn onderdaan is. Dat lijkt me natuurlijk wel een beetje overdreven. Messi zal ongetwijfeld invloed hebben, wat logisch is. Maar hij weet toch zeker wel zijn rol binnen het team en de club en zal zich daar ongetwijfeld ook naar gedragen.

Ik kan me niet voorstellen dat de Messi, zoals je hem altijd ziet, zo'n nare man zou zijn binnen de club. Alleen de media kan dat imago aantasten. En het lijkt ze nog aardig te lukken ook, aangezien jij het één en ander alweer gelooft.

8 januari 2015 om 16:36

Onzin. Waar Messi eerder de bescherming genoot van Laporta en Guardiola mist hij dit nu onder Bartomeu en Enrique; hij wordt vaker blootgesteld aan de media en wordt net als de anderen in het elftal behandeld door Enrique. Ik begrijp de frustraties van Messi wel. Grootheidswaanzin en 'te groot voor de club zijn' slaan nergens op, de frustraties liggen volgens betrouwbare bronnen als Sid Lowe en Graham Hunter op een totaal ander vlak.

8 januari 2015 om 20:24

3 contractverlengingen in een jaar is idd doodnormaal. Messi is de 1e voetballer ooit waarbij dat het geval is. Maar blijkbaar vinden mensen dat huer normaal

Of Messi moet weg, of er moet iemand opstaan met een flink karakter als Van Gaal bij Barcelona. Dat lijken mij de enige twee oplossingen als ik de berichtgeving mag geloven.

Gullit weet de "in en outs niet" ; m.a.w. hij zegt maar wat.

Het is niet omdat hij een gewezen topvoetballer is dat we daarom veel geloof moeten hechten aan zijn mening. Hij kan gelijk hebben maar ook niet.

Zo simpel is het.

Zo grappig hoe mensen van alles aannemen op basis van speculaties en vermoedens. Onschuldig tot het tegendeel is bewezen.

Lionel Messi, welcome at the Chelsea Football Club !! Er zou een bod gedaan zijn , of klaarliggen van 250 miljoen......liegt het artikel waar ik het gelezen heb, dan lieg ik ook

Martino is nu opeens een huisvriend van de familie Messi? Messi kende hem niet eens persoonlijk voordat hij naar Barcelona kwam.. Wat een grap van een artikel.

8 januari 2015 om 20:25

Daar geloof ik helemaal niets van. Hoe komt barcelona anders uit bij een totaal onbekende argentijnse trainer

Haha, schei toch uit. Wat voor meerwaarde zou Gullit nou hebben als het om Barca gaat?
Die gast weet inderdaad niet alles ins en outs, die gast weer er nagenoeg niets van.
Er zijn zat redenen waarom Guardiola vertrokken is, niet zelf mogen bepalen welke spelers op het veld moeten staan is daar niet een van.

En Tata is helemaal geen huisvriend van Messi en co. wat is dat voor bullshit?

Wat een onzin dat Messi zou vertrekken, omdat Ronaldo op zijn top zit.
Als hij vertrekt,dan is het puur en alleen eens in een andere competitie te spelen en van dat eeuwige gezeur af te zijn, dat hij het alleen in Spanje zou kunnen.
Het is een van de grootste allertijden, puur omdat je tijden niet met elkaar kan vergelijken en dus kan je niet zeggen dat er een speler de allerbeste allertijden is.

Sorry hoor maar als mensen nu nog kunnen ontkennen dat er niet uets speelt bij barcelona dan heb je wel echt een plaat voor je kop

Die martino, al die ridicule contractverlengingen waar het erover ging dat hij de best betaalde speler moest zijn. Hij is de beste en dat weet hij. Daar maakt hij nu misbruik van imo. Als hij je niet moet dan heb je bij messi een probleem

Ik zou zeggen niemand is groter dan de club.........

Gelooft Ruud zijn verhaaltje nou eigenlijk zelf ? Hij begint met te zeggen dat hij geen weet heeft over de interne keuken bij Barcelona en dus lul ik maar wat raak.

Hij weet het niet zeker en vervolgens straffe uitspraken zoals Guardiola mocht de ploeg niet meer opstellen, Messi bepaalt wie er trainer wordt, Messi is belangrijker dan de club.

En dat dus eigenlijk allemaal uit kranten, Tv en internet want hij heeft geen Ins en Outs.

Hoe diep kun je eigenlijk vallen als gewezen topvoetballer ? Heel erg diep blijkbaar om zo iets voor waarheid te verkondigen als je eigenlijk zelf zegt er niks over af te weten.

Kun je Gullit nou ooit nog ernstig nemen na zoveel onzin in 1 artikel ?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren