Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Feyenoord sleutelt in Dubai aan rol van Toornstra: ‘Dat zou wel kunnen’

Laatste update:

Feyenoord-trainer Fred Rutten besloot gaandeweg de eerste helft van het seizoen om Jens Toornstra in te zetten als valse rechtsbuiten. Het experiment met de middenvelder wierp zijn vruchten af en Feyenoord oogde sterker met Toornstra in een vrije rol op de vleugel. De kans is echter aanwezig dat het systeem er na de winterstop anders uit zal zien. Rutten gaat tijdens het trainingskamp in Dubai kijken of hij aanpassingen kan doen.

/

Feyenoord verblijft vanaf volgende week maandag in de oliestaat en heeft dan een week de tijd, om andere systemen uit te proberen. De club speelt feitelijk al maanden zonder echte rechtsbuiten en Rutten denkt na over een terugkeer naar een speelwijze met natuurlijke buitenspelers. “Dat zou wel kunnen, ik ga het wel overwegen. Ik wil in 2015 sowieso meer uitproberen, maar dan moeten de spelers wel klaar zijn om het in te vullen”, zegt de trainer.

In een interview met Voetbal International benadrukt Rutten dat hij zeer zeker niet ontevreden is, over hoe Toornstra het invult. Toen hij tekende in De Kuip, zei de coach al dat hij verschillende posities in gedachten had voor hem. “Hij kan alle plekken op het middenveld goed invullen, maar zoals hij nu speelt kan het ook. Soms heb je compensatie nodig op je middenveld en Jens is heel erg bereid zijn taak uit te voeren.”

Vind jij het slim van Fred Rutten, om de rol van Jens Toornstra te wijzigen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Laat het nou gewoon zoals het is, het gaat goed zo namelijk. Waar wil je toornstra anders zetten? Je hebt een ijzersterk middenveld staan

31 december 2014 om 09:27

Immers eruit, buitenspeler erbij? Vind dat geen slecht plan. Moet te doen zijn voor een club als Feyenoord. Dan komen spelers als Manu en Basacikoglu meer aan bod, zoals het eigenlijk hoort

31 december 2014 om 09:35

Zat ik ook aan te denken. Toonstra op de plek van Immers (niet altijd) en dan Manu en Boëtius op de flanken. Beetje meer rouleren.

31 december 2014 om 09:40

Mensen toch, wanneer gaan jullie inzien dat Immers een van de belangrijkste spelers voor Feyenoord is?

31 december 2014 om 09:48

Beter immers en toornstra ruilen van positie dan

31 december 2014 om 09:50

Fan123, grapje. Immers is de zwakste schakel. Denk aan de wedstrijd tegen PSV mist hij de grote kans op 0-2. In topwedstrijden laat hij te veel kanen liggen.

31 december 2014 om 10:03

Het probleem met Immers is dat hij 3 goede wedstrijden speelt en dan weer 10 slechte. Niet constant genoeg. Leuke 12e man maar niet voor in de basis.

31 december 2014 om 10:22

Belangrijk in de strijd, maar bij snelle.counters hopeloos... Wanneer er echt handelingssnelheid nodig is, neemt hij m fout aan.

31 december 2014 om 10:41

Dat gaan we inzien wanneer Immers ook daadwerkelijk een van de belangrijkste spelers is.

31 december 2014 om 12:10

Fan123. Ik ben het helemaal met je eens. Mensen die de waarde van Immers niet zien hebben er geen kijk op. Immers neemt zoveel uit handen van andere spelers. Daardoor functioneert Feyenoord gewoon beter.

31 december 2014 om 12:19

Fan123 heeft helemaal gelijk. Aanvallend is Immers inderdaad niet zo sterk maar het is wel Immers die al het vuile werk doet en blijf strijden tot de laatste minuut.

31 december 2014 om 13:10

Mmmm, loopvermogen heeft jens ook en die is voetballend veel beter. Ik zou dit dus toejuichen, met boetius op rechtsbuiten en Manu op linksbuiten.

31 december 2014 om 14:44

Het is waar: Lexie gaat voorop in de strijd. Maar het is ook waar dat hij vooral technisch de zwakste schakel is, en vergis je ook niet in zijn mentale kwetsbaarheid. Voorbeeld: tegen PSV wordt hij vrij voor de keeper gezet bij 2-2, maar neemt de bal niet goed aan verprutst de kans. Hij is daarna zozeer van slag dat hij volledig onnodig een corner weggeeft. Vervolgens springt hij bij die corner niet mee met De Jong en krijgt (weliswaar onreglementair wegens hinderlijk buitenspel van Narsingh) een goal tegen.

Daarnaast hebben we geinvesteerd in Bilal en zijn JP, Elvis en Vilhena onze grootste talenten. En alle 4 worden op 1 of andere manier gehinderd door Immers. Maar het belangrijkste argument is nog dat Toornstra een veel betere voetballer is en op de plek achter de spits nog beter zou gaan renderen. Ik ben blij dat Rutten er in ieder geval voor open staat.

31 december 2014 om 09:28

@dynek7

Het enige wat ik kan bedenken is Immers eruit en Toornstra op 10. Dan kan je echte vleugelaanvallers gebruiken (betere bediening van spits) en krijg je meer scorend vermogen op het middenveld.

31 december 2014 om 09:32

Of Immers in de punt en Toornstra op 10, geflankeerd door Bilal en JP.

31 december 2014 om 11:00

@spray

Immers is een harde werker maar niet een speler die kansen weet af te ronden. Hij scoort wel met enige regelmaat maar verhoudingsgewijs is zijn vermogen te laag/weinig.

31 december 2014 om 09:29

Precies , maar dat doet rutten altijd na de winterstop opstelling veranderen, ik vrees het ergste maar hoop op iets moois in de kuip

31 december 2014 om 09:32

Immers eruit en Toornstra op zijn plek. In mijn ogen heb je dan het sterkste middenveld van de Eredivisie. De verdediging staat vrij sterk op het moment, daar zijn weinig problemen. Het is de aanval waar de zorgen liggen. Boetius, Manu, Kazim en Bilal zijn allemaal wispelturige spelers, halen nog geen constant niveau. Op een goede dag is het top van de Eredivisie, op een slechte dag middenmoot. Ik blijf hopen op een nieuwe spits!

31 december 2014 om 11:04

@deach

Velen hopen dan dus ook dat Kuyt deze winter terugkomt. Dat met deze verandering zorgt wel voor een sterke opstelling denk ik. Persoonlijk gezien had ik alleen veel liever Kuyt 2 a 3 jaar terug gehad dan nu.

Laat staan!

Immers is echt belangrijker dan menigeen denkt, dus die moet je er (nu nog) niet uithalen!

Volgend jaar zie ik Immers naar de Duitse subtop gaan, of een Engels clubje net boven de streep. Clasie gaat ook weg, dus dan is er ruimte voor Toornstra en Vilhena om met el Ahmadi het middenveld te bezetten!

Ik denk dat er een beetje druk op Rutten is gezet ivm de aankoop van Bilal, maar dat is speculeren van mijn kant.

31 december 2014 om 11:06

@spray

Van Geel heeft zelf gezegd dat Bilal is gehaald voor volgend seizoen en dat dit seizoen is bedoeld om te wennen. Rutten lijkt me ook niet het type om te zwichten onder druk van de directie om een elftal te veranderen.

ondanks dat immers dit jaar al iets beter functioneert zou ik toch veel liever toornstra op 10 willen zien. Je hebt nog genoeg goede buitenspelers om de positie van Toornstra op te vangen.

Enige wat je dan aan zou kunnen passen is kazim eruit en toornstra in de spits en dan een manu op de flank samen met boetius.

31 december 2014 om 09:41

Waarom zou je in hemelsnaam Kazim eruit halen? Scoort, geeft assists, doet het prima bij Feyenoord. Lijkt wel of Kazim de nieuwe Immers is geworden qua afzeiken, een speler die het bij de buitenwacht nooit goed gaat kunnen doen

31 december 2014 om 09:50

Inderdaad, voor Feyenoord is Kazim gewoon een prima spits. Een aanspeelpunt die assists geeft en ook zelf kan scoren. Immers krijg veel gezeik maar is imo 1 van de belangrijkere spelers van dit Feyenoord, maar mensen willen dat gewoon niet zien.

2015

Vermeer
Van Anholt , V Beek , Kongolo , Woudenberg
El Ahmadi , Toornstra , Gudelj/vilhena
Bilal/manu , Kazim , Boetius

De backs vervangen Wilkshire en Nelom op de sterk bezette bank naast oa Immers.
Gudelj proberen te halen als vervanger Clasie. Van Anholt zou ideale back zijn die op meerdere postities kan spelen. Als je bedenkt dat PSV zijn sterkhouders verliest moet er wat mogenlijk zijn volgend seizoen toch

31 december 2014 om 10:25

Waarom Van Anholt halen als je Rodny al hebt lopen? Gewoon weer eigen jeugd doorschuiven, gaat prima de afgelopen jaren.

Waarom Immers eruit?
Ik zou zeggen een spits erbij en dan Immers en Kazim 1 positie laten zakken.
Dan heb je met Kazim iemand die een bal kan vast houden, en een spits in de 16 meter en een aanvallender middenveld.
Dan zou je met Clasie El Ahmadi Vilhena en Immers kunnen rouleren.
En als dit goed uitpakt hoef je ook niet halsoverkop een vervanger te halen als er een goed bod voor Clasie binnen komt.

Vermeer
Wilshire
v. Beek
Kongolo
Nelom
Immers/El H
Clasie/vilhe
Kazim/Bilal
Toornstra
Boetius/Manu
SPITS

Hoop dat Immers eindelijk eruit vliegt!
Tegen ploegen die het niveau van Feyenoord heeft valt hij door de mand.

Rutten wil gewoon meerdere opties hebben qua systemen, het is echt niet zo dat hij het nu anders gaat doen.

Mensen die Immers erin willen houden , die zijn wat er mis is met Feyenoord. Zijn al blij als iemand hard werkt , ik zie liever iemand goed voetballen. Immers zou bij PSV en Ajax nooit in de selectie zitten en dat zegt meer dan genoeg.

31 december 2014 om 11:51

Man o man, nee mensen zoals jij zijn er mis met de hele huidige voetbalwereld. Geef mij maar 1000 keer een mindere speler die hard werkt dan een goede speler die alleen goed speelt wanneer het hem uitkomt. Spelers met minder talent moeten werken, maar spelers met talent werken niet. Als die spelers ook nog eens gaan werken, dan zijn het pas goede spelers.
Immers is een hartstikke belangrijke schakel, kijk maar even naar de statistieken wanneer Immers niet speelt......
Altijd dat afzeiken van Immers, heeft hij niet al genoeg bewezen. Waarom denk je dat Rutten hem er in laat en Koeman. Ik denk toch echt dat die er meer kijk op hebben dan mensen zoals jou.

31 december 2014 om 12:18

Als je zelf een beetje op niveau hebt gevoetbald zou je inzien wat Immers betekent voor een team. Deze man wordt zwaar onderschat door mensen die alleen maar houden van voetballers die hakjes e.d. kunnen geven.

31 december 2014 om 13:39

Iedereen weet dat Immers hard werkt en veel meters maakt voor zijn teamgenoten. En voor een team in de middenmoot is dat fantastisch, want daar is hij voetballend ook gewoon van een gemiddeld niveau.

Maar bij Feyenoord moeten we toch naar een hoger niveau streven, Toornstra werkt ook enorm hard, maakt ook veel meters, en kan nog eens prima voetballen ook.
In dat geval moet je je afvragen of hard werken alleen genoeg is voor Immers om bij Feyenoord nog steeds basismateriaal te zijn.
En dan zeg ik nee, omdat Toornstra qua werklust niet minder is, maar voetballend oh zo veel sterker.

Ik ben namelijk geen "hakjes-liefhebber" en ik kan genieten van een team of een speler die keihard werkt. Maar uiteindelijk moet je op het moment dat je in balbezit hebt meer kunnen doen dan dat Immers kan, zo simpel is het. Al waardeer ik Immers voor al zijn werk in de afgelopen seizoenen, en het is in mijn ogen een prima 13e man, maar niet meer voor in de basis 11.

31 december 2014 om 14:44

Bij Feyenoord moeten we altijd naar een hoger niveau streven. Helemaal mee eens. En Toornstra is voetballend ook beter dan Immers. Maar Immers zorgt voor de balans in het elftal. Dat is wat Feyenoord nodig heeft. Dat ga je pas merken als hij niet speelt. Maar uiteindelijk gaat mij het erom dat Feyenoord wint. Dat is veel belangrijker dan wie er speelt.

Zou een prima zet zijn om Toornstra op 10 te zetten. Immers laat het alleen zien tegen clubs uit het rechterrijtje waar ze niet veel druk zetten en hij de tijd krijgt. Een speler om achter de hand te houden. Op den duur zou ik Woudenberg ook willen zien, want Nelom is vaak op plekken waar hij niet moet zijn.

men kan zeggen wat ze willen maar Immers was de beste nr10 van afgelopen seizoen en ook dit seizoen doet hij aardig mee met de beste nummer 10 van de eredivisie.
Ik heb het dan niet over hoe het oogt maar welk rendement hij haalt. Leuk een technisch begaafde speler waar je voor op het puntje van je stoel gaat zitten maar als die dan met zijn 4e of 5e actie uiteindelijk wederom de bal verliest heb je er ook geen reet aan.
Ok Immers is niet de beste technicus maar voor een nummer 10 onderschept hij rete veel en loopt hij vaak op de goede plek. Scorend vermogen kan iets beter maar als dat beter word is hij niet te behouden voor de eredivsie.
Immers word door vele zwaar onderschat, Echter ben ik wel van mening dat Feyenoord met een echte buitenspeler moet gaan spelen en toornstra de plek van Immers moet innemen. Niet omdat Immers het slecht doet maar omdat Toornstra een vergelijkbare speler is die ook hard werkt en achter zijn man aan gaat maar daarnaast wel technsch beter belegd is dan Immers.

31 december 2014 om 11:51

Amen, maar je kan toch beter de spelers op het middenveld houden. Ben benieuwd wat Rutten er precies mee bedoeld. Persoonlijk denk ik niet dat dit ten koste zou gaan van Immers, maar dat denk ik persoonlijk.

31 december 2014 om 17:45

Immers heeft de eerste seizoenshelft al 6 a 7 wedstrijden gespeeld waarin hij onvoldoende tot bar slecht presteert (begin seizoen en de laatste wedstrijden). Lijkt wel of iedereen die baggerwedstrijden van hem vergeet en vergeeft. Ik ken spelers die voor minder direct op de bank gegooid werden (terecht of onterecht daargelaten). Ook frappant dat hij alleen "uitblinkt" tegen de kleine clubjes.

Als Toornstra er bij is worden zijn tekortkomingen gewoon keihard goedgemaakt door Jens Toornstra die zowel 10 als ook vleugelaanvaller speelt. Is Jens er niet dan valt Immers kei en kei hard door de mand. Was vorig jaar eigenlijk ook al het geval maar dan met Pelle en de primitieve taktiek van alle ballen op Pelle, Immers die bijsluit en zijn goaltjes meepikt (weer alleen tegen de kleintjes).

Maar een 10 behoort meer te doen dan alleen hard te werken.. maar dat snappen velen hier blijkbaar niet. Immers vertraagt zowat elke aanval. Speelt 90% van de ballen breed of terug naar de verdedigers. Zelden assists.. zet nooit een aanval op.. helft van het aantal keypasses in vergelijking tot een Ziyech en Toornstra (vorig seizoen) en ja daar gaat het toch om als 10 zijnde.

Immers is een goede gozer om op de bank te hebben.. en nuttig als extra middenvelder in bepaalde wedstrijden.. maar willen we ooit kampioen worden dan moet je af van een nonvoetballer op misschien wel de meest cruciale positie in het elftal. Open de ogen eens.

31 december 2014 om 18:11

Je hebt zeker een punt en ben het ook met je eens dat Toornstra een betere optie is en dus beter is voor Feyenoord. Weliswaar in een andere nuance zeg ik eigenlijk hetzelfde. Ik geef alleen aan dat Immers het niet slecht doet en onterecht word afgekraakt. Toornstra vult nu simpelweg een gat op aan de rechterkant, iets wat immers niet kan dus voor nu is dit helemaal geen slechte optie. Heb je zo meteen wel een echte rechtsbuiten zal Immers waarschijnlijk plaats moeten maken voor Toornstra.

31 december 2014 om 18:17

Hoe kun je nu beweren dat Immers onterecht wordt afgekraakt als hij tegen PSV en NAC nog geen 3 als eindcijfer verdiende? De eerste wedstrijden van het seizoen haalde hij ook dikke dikke onvoldoendes. Vilhena speelt 2 wedstrijden bagger en wordt direct op de bank gezet (terecht). Immers daarentegen mag falen en falen en falen. Speelt een leuke wedstrijd tegen een degradatiekandidaat en heeft weer 15 wedstrijden krediet (lijkt het).

Gewoon Toornstra op 10 zetten en op rechts een Boetius (hele jeugd rechtsbuiten gespeeld), Karsdorp (type Toornstra) of Bilal.

Dan ben ik toch benieuwd wie hij er in ziet komen er vooral wie hij eruit ziet gaan. Erin kunnen Manu en Basacikoglu. Schaken en Verhoek gaan weg, die zullen er niet meer in komen. Eruit kunnen El Ahmadi of Immers, dit omdat Clasie er sowieso niet uit gaat en ze voor Toornstra een andere rol gaan zoeken en ik neem aan dat dit geen rol op de bank is.

Eigenlijk is het toch van de gekken dat immers zo wordt geprijsd vanwege zijn harde werken. Dat zou gvd elke voetballer moeten doen.

Kampioen worden we niet meer dus kan Rutten beter aan een kampioenselftal gaan werken.. oftewel met echte talentvolle vleugelaanvallers en een nog belangrijkere positie voor Toornstra (10). Doorselecteren en afscheid nemen van spelers die simpelweg tekort komen (verhoek, Schaken, Steenvoorden, Achahbar en de oh zo overschatte Immers - gek genoeg met name door mede Feyenoord-supporters).

Snap eigenlijk zowiezo niet waarom Rutten niet heeft doorgeborduurd op de wedstrijd tegen Ajax, de beste wedstrijd in 20 jaar tijd. We speelden zo gruwelijk goed, en jawel met een 433 opstelling en met Toornstra op 10.. en dan nu pas de ogen openen en van 442 weer naar die 433 gaan toewerken. Lijkt wel of Immers een contract heeft waarin hem een basisplaats op 10 is gegarandeerd. Op 10 moet een klasbak staan die naast hard werken ook kan voetballen, Toornstra dus.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren