Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Vallen en opstaan bij FC Twente: ‘Hadden gehoopt verder te zijn’

Laatste update:

FC Twente heeft de eerste helft van het seizoen afgesloten als nummer vijf van de ranglijst. Het ging met vallen en opstaan in Enschede. Neem de laatste wedstrijd voor de winterstop: bij een 1-2 achterstand tegen Willem II toverden de fans witte zakdoekjes tevoorschijn voor trainer Alfred Schreuder; FC Twente wist de wedstrijd toch nog met 3-2 te winnen. Via de officiële kanalen van zijn club blikt Scheuder terug op de eerste helft van het voetbaljaar.

/

De oefenmeester wijst op het feit dat ervaren spelers als Sander Boschker, Peter Wisgerhof en Wout Brama vertrokken. “We kenden allemaal de situatie en wisten dat er bij de club minder te besteden was dan in vergelijking met andere jaren, maar we wisten ook dat er voldoende talent in huis was”, vertelt de oefenmeester. Door blessures en het vertrek van iemand als Quincy Promes had Schreuder wel verwacht dat het wisselvallig zou kunnen worden.

“Natuurlijk hadden we gehoopt op dit moment nu al verder te zijn met deze ploeg, maar je moet ook realistisch zijn. In sommige wedstrijden zie je dat het elftal nog zoekende is naar vastigheden en dat gaat met vallen en opstaan.” Volgens Schreuder mag zijn ploeg nog meer lef en durf tonen. “Dat is een ontwikkeling die de ploeg doormaakt. Ze moeten ook fouten durven maken, die vrijheid krijgen ze van ons.”

Alfred Schreuder moet het vertrouwen krijgen bij FC Twente

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

PSV nu ?? Ajax 2018/2019 ??
Reacties

Wel eens met wat hij zegt, behalve het feit dat hij zegt dat ze fouten moeten durven maken.

22 december 2014 om 14:40

En dat is ook precies de reden dat het mis gaat bij jullie. De spelers staan verstijfd van angst voor reacties van de supporters. Zo kun je natuurlijk nooit vrijheid voetballen en kies je voor zekerheid. Het zijn jonge spelers die juist fouten moeten maken om beter te worden. Daarbij moet je als publiek duidelijk maken dat het mag en dan kunnen de spelers vrijuit spelen wat in mijn ogen zeker het spel zal bevorderen. Er wordt vaak onderschat hoeveel vertrouwen met een ploeg kan doen en al helemaal met deze jonge spelers.

22 december 2014 om 14:47

Denk eerder dat jij het een beetje overschat, en dat gezeur over het zijn jonge spelers is nu met gemak toch wel een keertje klaar. Je bent profvoetballer, je staat in het eerste elftal, dat is al een blijk van vertrouwen, dan is het aan de voetballer om te laten zien dat dit vertrouwen gerechtvaardigd is.
Ben zelf niet zo van het uitfluiten, maar als ik zie hoe er momenteel bij Twente gevoetbald wordt, dan moet ik echt op mijn lip bijten om niet mee te doen.

22 december 2014 om 14:48

Fouten maken mag, inzet tonen Moet!
En dat heb ik dit seizoen heel sporadisch gezien (eerste helft tegen Ajax, gister de laatste 10 minuten)

22 december 2014 om 15:54

En hier wordt een grote denkfout gemaakt. Spelers worden geïnstrueerd op controle te spelen, dat zijn wij als supporters beu. Balletjes en breed en terug zien we teveel, dat komt ze (lees: technische staf) op kritiek te staan. Een risicovolle bal vooruit die de mist in gaat vindt men niet erg en komt de spelers niet op kritiek te staan. Liever lef dan tempoloos en oeverloos gebrei.

23 december 2014 om 00:28

@reuser5

Volgens mij lees jij de tekst dan niet goed. Schreuder vindt dat zijn ploeg meer lef en durf moet tonen en fouten maken mag. De spelers zijn echter bang voor het publiek dat meteen begint te morren. Blijkbaar helpt het ook niet om je eigen spelers uit te fluiten dus misschien moet je dan bij jezelf ten rade gaan of het wel zin heeft.

Volgens mij licht het maar aan 1 man en dat is Schreuder zelf. Spelers krijgen teveel opdrachten mee en hij blijft sommige spelers die wekelijks falen gewoon opstellen.
Potentie is er wel, ik wil alleen meer inzet en passie zien!! En met mij veel meer supporters denk ik. Gisteren de laatste minuten tegen Willem II dat willen we zien, natuurlijk kan het niet een hele wedstrijd zo maar wel een langere periode!

22 december 2014 om 15:40

en toch mist deze selectie wat ervaring. Engelaar reken ik niet mee want die brengt helemaal niks. Twente heeft op papier een prima en talentvolle selectie die in staat is om beven in mee te draaien. Schreuder is wel het grootste probleem. Maar ik zou niet weten welke coach op dit moment de ideale man voor Twente zou kunnen zijn?

22 december 2014 om 16:19

Verbeek lijkt me een ideale coach, maar die heeft helaas al getekend in Duitsland.
Ervaring erbij zou niet verkeerd zijn, echter voor eredivisie begrippen hebben ze wel wat ervaring natuurlijk. Het ligt ook wel erg aan de spelopvatting en als je het daarover gaat hebben kom je toch weer automatisch bij de coach terecht!

22 december 2014 om 16:22

Bengtson, 28 jaar, Schilder 28 jaar, Bjelland 26 zijn toch redelijk ervaren, dan heb je nog Lachman en Martina die 25 zijn, die komen dus ook niet net kijken.

Ervaring genoeg, maar wel een gebrek aan een leider, zijn allemaal van die favoriete schoonzonen, ook hierin wordt Gutiérrez gemist, zo jong als hij is, hij is een leider en kan een gifkikker zijn indien het spel hier om vraagt.

22 december 2014 om 16:26

zo bedoel ik het ook. een leider. Schilder, Lachman en Martina zijn dat absoluut niet. Bengtson en Bjelland zouden het kunnen zijn maar een club als Twente heeft behoefte aan een ervaren speler zoals Boschker en Brama.

22 december 2014 om 16:57

Ik ben het inderdaad met je eens. Die Schreuder is echt een dooie, gaat niks vanuit.
Twente heeft behoefte aan een coach die ze bluf mee kan geven. Maar wie is daar geschikt voor? Dat blijft lastig. Maaskant en Advocaat zijn zulke type coaches maar acht ik niet geschikt voor dit Twente.


Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat Twente op een 5e plek zou staan. Keek soms wel eens naar een wedstrijd en vond het er soms wel prima uit zien. Weet een twente supporter waar het aan ligt? Want castaignos bijv is echt een prima spits!

22 december 2014 om 14:42

Ik ben geen Twente supporter maar ik denk dat de spelers te veel druk van het publiek voelen. Ze spelen niet vrijuit en alles op zeker om fouten te voorkomen en dan gaat het juist mis. Het publiek moet laten zien dat ze wel fouten mogen maken. Altijd je ploeg blijven steunen.

22 december 2014 om 15:31

@toni9

Dit vind ik onzin. Normaliter steunen wij de ploeg altijd! Momenteel mist er gewoon het één en ander waardoor wij er gewoon een beetje klaar mee zijn. Wij hoeven geen fantastisch voetbal te zien. Nee, gewoon pure strijdlust (zoals de laatste 10 minuten afgelopen weekend tegen Willem 2), inzet en lef! Dat is het enige! Maar wanneer dat al het hele seizoen mist, dan ben ik er een beetje klaar mee.

22 december 2014 om 16:11

Wij steunen de ploeg al 3 seizoenen niet meer zoals het hoort. De eerste helft van vorig seizoen speelde Twente heel aanvallend, meeste doelpogingen per wedstrijden en meer van dat soort statistieken. Vanaf de winterstop nam dat wat af en meteen was er weer één en al gemor op de tribunes. Marsman werd vanaf zijn eerste fout al afgebrand en dat is zo doorgegaan tot de keeperswisseling van vorige week. Toni9 heeft gewoon gelijk, het publiek is geen 12e man meer die bij tegenstand achter de ploeg gaat staan maar meer een blok aan het been die spelers en trainers uitfluiten. Als Marsman die blunder maakt tegen Groningen, dan is wat gemor heel normaal. Maar om hem vervolgens bij elk balcontact uit te gaan fluiten is om te schamen. Schreuder maakt de spelers niet beter, maar dat doen de supporters zeker ook niet.

22 december 2014 om 16:22

Ben het er wel mee eens dat er soms te snel wordt geoordeeld. Echter zijn de wissels van Schreuder soms ook niet te begrijpen, of hij wisselt beroerd (tegen Willem II na). Maar inzet mag je elke wedstrijd toch op z'n minst verwachten? Ik moet eerlijk zeggen dat ik elke wedstrijd met minder plezier naar het stadion ga en dat heeft niks te maken met het zijn van een slechte supporter. Maar het is gewoon al tijden niet om aan te zien!

22 december 2014 om 16:31

Supporters zijn er ook niet om spelers beter te maken, wij zijn toeschouwers, betalende klanten om het eens heel zwart/wit te stellen. En wij krijgen geen waar voor ons geld.

Heb het al eerder getypt, ben niet zo van het uitfluiten, maar moet mij echt op de lip bijten om niet mee te doen.

Dus ga jij nu niet bepalen hoe een Twente supporter zijn ploeg 'hoort' te steunen, iedereen doet dat op zijn eigen manier, nogmaals ben niet van het uitfluiten, maar ik kan mij dit heel goed voorstellen

23 december 2014 om 00:31

@wandering

Stoer hoor, pas op dat je je lip niet stuk bijt...
Supporters zijn er juist wel voor om een ploeg sterker te maken en door moeilijke tijden heen te slepen, zie Feyenoord. Als je toeschouwer wilt zijn ga je toch lekker neutraal voor de buis kijken. Net of die spelers in staking zijn ofzo. Ik zeg niet hoe je je ploeg moet steunen ik zeg alleen dat het niet helpt wat er nu gebeurd. Als je dat niet wilt zien dan kan je beter niet meer naar het stadion gaan.

Het is dat ik supporter ben van Twente, anders had ik echt geen wedstrijd van ze gekeken, het is echt om te janken, niveau nihil.
Als het 20 minuten op een acceptabel niveau gaat in een wedstrijd, dan heb je de beste wedstrijd van Twente gezien.
Net toen ik dacht het gaat ietsjes beter zakten ze de wedstrijd erna weer door hun ondergrens.
Ben bang dat het voor de supporters de eerste paar jaar nog wel behelpen zal zijn, en als de toeschouwers aantallen blijven afnemen zie ik het ook niet heel snel beter worden.
Maar dat dit Twente niet echt aan klantenbinding doet lijkt mij een understatement.

22 december 2014 om 15:34

Precies. Ik hoef echt geen Bayern-voetbal te zien. Nee, gewoon pure strijdlust, inzet en lef, dat is het enige! En volgens mij is dat niet veel gevraagd! Ik denk dat wij weer naar de jaren voor onze top jaren terug gaan. Strijdend voor plek 5-9.

Het ligt aan schreuder zelf wat een laf voetbal word er gespeeld bij Twente. De enige goede minuten waren gisteren de laatste 10 toen Twente met 10 man stond.
Meer lef, meer inzet meer strijd dat is teveel gevraagd.
Jammer genoeg is Verbeek niet meer beschikbaar anders had ik hem graag zien komen een trainer die tenminste iets vraagt van die gasten ipv dat slappe gedoe van Schreuder!

Ik denk dat het aan Schreuder zelf ligt. Snap sowieso niet waarom hij perse de trainer moest worden. Ik zie werkelijk niks bijzonders aan die man, waaruit ik een toekomstig toptrainer kan halen. Zijn materiaal is prima, maar qua spel is het zo passieloos en waarom telkens Engelaar inzetten? Waarom hem uberhaubt halen?

Ook telkens dat gas terug nemen als je eindelijk een voorsprong te pakken hebt, waardoor je de tegenstander weer in het zadel helpt. Ik zie het echt niet zitten in deze man.

22 december 2014 om 15:16

Zal niet beweren dat Schreuder een goede trainer is, kom maar een paar keer per jaar op de training, en dat is natuurlijk niet genoeg om Schreuder te beoordelen.
Maar zijn materiaal is prima? Twente heeft helemaal niet zo'n bijzonder materiaal hoor.

De backs zijn gewoon niet goed, Martina doet het aardig maar ook niet meer dan dat. Schilder en Koppers doen mij zelfs terug verlangen naar Tiendalli.

De CV plekken, Bjelland is behoorlijk, Bengtson redelijk, en dat Bengtson nog de voorkeur krijgt boven Lachman zegt denk ik wel genoeg over zijn gemis aan kwaliteit.

Het middenveld, Ziyech is een goede speler, Mokotjo een behoorlijke, Tapia gaat het denk ik ook wel redden, Ebecilio is redelijk, en dan nog Engelaar.

Voorhoede, Corona behoorlijk met potentie, Castaignos lijkt nu ui te groeien naar een goede speler, Mokthar is redelijk, Bilal Ould Chikh een talent, maar kan het (nu) nog niet echt laten zien Ryo is gewoon matig en van Kusk heb ik ook niet zo'n hoge pet op, dan heb je Börven nog, tja.
Dus ik vind zijn materiaal gemiddeld genomen redelijk tot behoorlijk, maar niet heel bijzonder.

22 december 2014 om 15:25

Precies, en daar gaat geen enkele tovenaar meer passie, strijd en werklust in krijgen. Want dat schijnen de toverwoorden te zijn die alles gaan oplossen. Deze kunnen gewoon niet beter. Beste voorbeeld, Mokthar.

Het is gewoon ontzettend jammer dat Guti, Eghan en zelfs Luc geblesseerd zijn. Dat merk je enorm.

22 december 2014 om 15:31

Vooral Gutiérrez is een groot gemis, buiten dat het zelf een hele goede voetballer is, kan die jongen andere voetballers beter maken. Denk dat met hem erbij Ziyech veel beter gaat presteren.
En Eghan, heerlijk jong, legt heel veel energie in zijn spel en goed in de kleine ruimte, beide zijn nu heel goed te gebruiken.

22 december 2014 om 15:31

Twente heeft inderdaad geen bijzonder materiaal maar op papier wel goed genoeg om gewoon 4e te staan met leuk en aanvallend voetbal. Zelfs PEC lukt het, en AZ met vlagen.

22 december 2014 om 15:48

Ze zouden het juist met leuk aanvallend voetbal moeten doen, gewoon wat meer risico in het spel durven leggen, daarom mis ik Felipe zo erg, die dacht altijd vooruit, gaf 9 van de 10 keer de pass naar voren.

Nu zou ik me als Twente zijnde niet willen spiegelen aan AZ want ook daar is het qua kijkplezier niet echt geweldig, zelfs kwalitatief niet, ik vind de selectie van Twente altijd nog beter als die van Az

Dan vergelijk ik het liever met Vitesse, selectie redelijk gelijkwaardig, spel Vitesse beter, maar de resultaten van Twente zijn beter

23 december 2014 om 00:21

Het is wel leuk.
Niet zo bijzonder materiaal.
Noemt alles op zoals als het wel is en daar haal je dan toch uit dat aanvallend er niks mis is met dit Twente mogelijk de beste op PSV na. Dan is het toch echt de coach die ze verdedigend laat spelen hoor. Met dit materiaal hoor je in elk geval op de aanval te gaan.

Hoe kan het toch dat FC Twente met een begroting van 45 miljoen euro, vrijwel het zelfde als Feyenoord en 2x zo hoog als AZ en de andere subtoppers, niet in staat is een fatsoenlijke selectie op de been te brengen en constant haar verwachtingen downplayed alsof het een ploeg met de financiële middelen van Dordrecht betreft. Of ze voeren daar echt gigantisch wanbeleid of het klopt gewoon niet.

22 december 2014 om 15:42

Dat komt omdat de scouting niet zo heel goed is, als je spelers bij Nederlandse clubs koopt, dan betaal je gewoon meer als dat je de spelers in het buitenland koopt.
En de meeste spelers die Twente in Nederland heeft gekocht zijn niet zo heel goed, dus je betaald teveel voor te weinig kwaliteit, Mokthar, Lachman, Schilder, Koppers, Martina, zijn leuke spelers voor een middenmoter, maar niet voor een club die structureel in de subtop wil spelen, Mokotjo is goed genoeg voor de subtop in Nederland, maar is ook geen speler die nog veel beter wordt.

Gigantisch wanbeleid is wat overdreven, maar het beleid is zeker voor verbetering vatbaar, zeker wat de scouting betreft

22 december 2014 om 18:54

Heeft te maken met het stadion in eigen beheer, waar bewust versneld op wordt afgelost.

Ja Alfred, wij hadden ook verwacht dat JIJ verder zou zijn. Jij laat op geen enkele manier zien, waarom de zogenaamde kenners zo enthousiast over jou zijn. Jij laat keer op keer je eigen spelers in de steek en bovenal je eigen publiek.

Jij wilt ons keer op keer doen geloven dat we zo'n jong elftal hebben. Onzin, wanneer je mag spelen ben je goed genoeg. Ongeacht hoe oud je bent.

Wij zien iedere thuiswedstrijd een elftal dat met de angst in de benen op het veld staat. Iedere thuiswedstrijd mogen spelen voor circa 30.000 man, welke speler in de Eredivisie wil dat nou niet? Jij moet deze jongens zo voorbereiden, maar daar slaag jij niet in. Je stelt clubhelden deadlines en komt vervolgens met vriendjes aanzetten.

Jij probeert een talent te straffen, omdat hij te nadrukkelijk zijn teleurstelling laat blijken. In plaats van het karakter te stimuleren probeer je het karakter te killen, zodat hij weer past in de selectie van lichtvoetige mooiweer voetballers. Juist een ervaren speler en clubkenner kan deze jongens op het juiste spoor zetten.

Jij hebt het afgelopen jaar laten zien een leuke assistent te zijn, maar jij hebt het geluk dat Joop Munsterman zich heeft gebombardeerd tot voorzitter van je fanclub. Op deze wijze ben jij het totaal niet waard om hoofdtrainer bij FC Twente. Ga nou deze vakantie eens kijken hoe Michel Preud'homme het elftal liet spelen. Dat willen wij zien. Je kunt een elftal lichtvoetige, ietwat pedante, mooiweer voetballers nu eenmaal niet vanuit een gesloten verdediging laten voetballen. Maar dat is logisch dat jij dat niet weet. Jij hebt immers nooit in een echt voetballend elftal mogen schitteren.

Misschien kunnen wij jou deze winterstop slijten aan Nac?

Vind het van de buitenkant opvallend dat Twente de laatste jaren veel 'bible Belt' jongens in dienst heeft gehad uit de omgeving van het Ijsselmeer. Konterman (rouveen / Zwolle), van Wonderen (bennekom), Schreuder (barneveld), Lok (emmeloord), Zoutman (ijsselmeervogels), nu van den Belt (kampen). Wellicht verklaren onderlinge lijntjes het personeelsbeleid enigszins.

22 december 2014 om 16:11

En dit is een serieuze reactie? En wat bedoel je nu hiermee te zeggen?
Trouwens, al die Bible belt mensen zullen wel niet zo heel gelovig zijn, aangezien ze allemaal wel op zondag werken.

22 december 2014 om 16:29

Nee hoor, het is alleen omdat al het personeel schoenmaat 44 moet hebben..

Raar van Schreuder dat hij het vertrek van tadic niet noemt. Is in mijn ogen toch het grootste gemis van Twente dit jaar samen met de blessure van Gutierrez.

Dat het bij Twente niet 100% draait dat is logisch. Twee basisspelers zijn weggevallen (gutierrez en Castagnos). Daarnaast zijn inderdaad de twee beste spelers van Twente vertrokken (tadic en Promes). Dat we dan vijfde staan met een relatief jonge selectie is knap te noemen. Echter het probleem zit hem niet in de stand op de ranglijst. Het probleem is het vreselijke spel van Twente. Thuis tegen Willem II en Groningen, dan ben je als Twente verplicht om heer en meester op het veld te zijn. Echter dit seizoen zijn het vaak de tegenstanders die de wedstrijd onder controle hebben.

Het wordt eens tijd dat Twente echt lef en inzet toont (zoals de eerste 10 minuten tegen Willem Ii). Het maakt niet uit als we verliezen of gelijkspelen, maar het publiek wil gewoon eens goed voetbal/passievol voetbal zien. En dan niet voor tien minuten, maar eens een hele wedstrijd.

Ook de coach niet nog leren....welke coach eigenlijk niet trouwens?! Ik vind dat ook hij meer lef en durf mag tonen in zijn spelopvatting....bij vlagen zie ik best wel leuk voetbal, alleen te kort om er blij van te worden. Aan werklust geen gebrek vind ik..

Geef schreuder gewoon de kans. De spelers lopen allemaal met hem weg. Dat zegt me veel meer dan al die droeftoeters op de tribune. Dat het voetbal soms niet aan te zien is dat ziet iedereen wel. Straks met castaignos en eghan weer terug heb ik er al meer vertrouwen in. Het kan alleen maar beter gaan. De sfeer in het stadion is al anderhalf jaar om te huilen. Als we er met z'n allen er een keer achter gaan staan,dan komt het voetbal vanzelf. En wie met tegenzin naar twente gaat is mijn advies blijf lekker thuis. Wordt het veel gezelliger in het stadion!

K denk juist dat ze die vastigheden los moeten laten. Na de rode kaart gingen ze direct veel vrijer spelen omdat spelers meer hun eigen weg gingen op t veld.
Zoveel talent,maar je weet t als trainer niet uit die jongens te krijgen,jammer dat we op dit moment deze trainer hebben. Ook jammer dat de trainer het zelf niet ziet en vertrekt.

Dan had je Promes niet moeten verkopen, easy as that. Maar daar ga je voor en je stelt een trainer aan, zonder ervaring en zonder ballen, ja dan wordt het lastig.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren