Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Slimme’ De Jong: ‘Kongolo ging wel makkelijk naar de grond’

Laatste update:

Met drie goals was Luuk de Jong afgelopen woensdag de grote man aan de kant van PSV tijdens de 4-3 thuiszege op Feyenoord. Eén van zijn treffers had echter geen doorgang mogen vinden. Aan de 1-1 ging een overtreding van De Jong op Terence Kongolo vooraf. Fred Rutten noemde het een slimme actie van de aanvaller, die het daar eigenlijk wel mee eens is.

/

“Hoe vaak maak ik niet het omgekeerde mee: dat een verdediger al iets bij mij doet, voordat ik de bal krijg”, benadrukt De Jong vrijdag in het Algemeen Dagblad. “Je moet soms ook de klappen opvangen. Kongolo ging wel makkelijk liggen.” De Jong geeft aan dat PSV steeds betere automatismen krijgt. “Ik merk dat mijn medespelers steeds beter weten wat ik wil. Dat is voor een spits prettig.”

PSV heeft nu twaalf punten meer dan Feyenoord en een voorsprong van vier punten op Ajax, dat de voorbije vier jaar de landstitel opeiste. “Ajax gaf de afgelopen jaren nooit op. Na de winter waren zij steeds het meest constant. Wij staan er goed voor en gaan verdiend aan kop, maar ik blijf nuchter”, verzekert de hattrickheld van woensdagavond.

Luuk de Jong wordt topscorer van de Eredivisie

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik blijf het niks vinden die Luuk de Jong. Totaal geen finesse in zijn spel. Het eerste wat met altijd bij hem opvalt is het onbesuisde. Maarja dat vind ik.

19 december 2014 om 10:24

Dan is de Jogn een ander type spits dan waar jij graag naar kijkt. Het aller belangrijkste is "getting the job done" en dat doet hij steeds vaker en beter. Natuurlijk zijn Maradonna's, Romario's en Ronaldo's prettiger om naar te kijken. Maar de bottomline zijn altijd doelpunten. Van Nistelrooij was ook niet de meest verfijnde spits, maar alles was op doel of naar het poppetje dat de meeste kans zou hebben om op doel te kunnen schieten. Toch wel prettig om zo'n man in je team te hebben. De Jong heeft dit in potentie ook in zich..

deze hattrick had natuurlijk ook nooit mogen tellen. Één goal had mogen tellen.

19 december 2014 om 09:40

Nee en waarom niet. Omdat het een PSV'er is. Kongolo vloog letterlijk de lucht kan je nagaan hoe nep die val was. Terechte hattrick van de jong en niks op aan te merken. Ajax heeft de meeste geluk van de wereld

19 december 2014 om 11:41

Ga toch fietsen... Iedereen zag dat het duidelijk een overtreding was. Kuipers gaf het zelfs toe!!

19 december 2014 om 13:39

En je hoort niemand praten over het feit dat Kongolo het shirt van de Jong ook gewoon vast hield.

19 december 2014 om 13:49

Het word steeds triester met de discussies hier

Was geen overtreding kongo deed een fop duik? Whahahahah ga eerst eens de wedstrijd kijken voor je hierop reageerd pfffff

Kuipers kwam i de rust zijn excuses aanbieden tegen Feyenoord spelers dat het 100% een overtreding was

Engelse commentators waren verbaast dat er niet gelogen werd, miljoenen mensen zagen de overtreding en jij gaat hier ff beweren dat het nep was

Totaal niet meer serieus te nemen als ik jouw naam ooit nog hier lees hahaha ga aub iets anders doen

19 december 2014 om 13:50

Gelogen = gefloten

19 december 2014 om 15:25

kongolo valt te makkelijk en hield zelf ook vast.

de gehele wedstrijd was enorm fysiek en kuipers liet veel doorspelen.
hier was ook niets aan de hand

19 december 2014 om 16:34

Er valt gewoon niet over te discussiëren met jullie PSV-supporters. Iedereen behalve jullie roept dat t een overtreding. Zelfs kuipers. En dan nog zeggen jullie dat t niet zo was. Sorry maar dan kan je niet serieus genomen worden. Dit is net als zeggen: er staat een koe in de wei, iedereen ziet t dat t een koe is en jullie zeggen dan: nee hoor is een schaap. Totaal bezopen

19 december 2014 om 18:07

Als het zwart op wit bekijkt is het idd een overtreding,omdat er een doelpunt uitvalt jankt heel rotterdam dat psv onterecht heeft gewonnen, er zijn meerdere overtredingen als deze geweest en werd er in deze wedstrijd niet of nooit voor gefloten, dus als je hierom jankt moet je over het algemeen janken en niet alles afreageren op psv was gewoon een wedstrijd waar veel in mocht

19 december 2014 om 18:50

Ja Feyenoord supporters....welkom in de top. Lang geleden dat jullie in de top hebben gevoetbald. Kijk eens naar de top in Europa daar zijn deze overtredingen schering en inslag, alleen is het dan de verdediger die zoiets doet. Mieper aub niet zo en geef gewoon toe dat ze door overmoed hebben verloren. Hadden de corner gewoon kort moeten nemen en het rustig uit moeten spelen. Waren jullie blij geweest met een punt. De jong heeft gewoon wat meer internationale ervaring dan de verdedigers van Feyenoord. Lullig, maar verdient verloren.

19 december 2014 om 21:08

Waar discussiëren we om? Als we weten dat de schaal weer op p2 staat straks?

20 december 2014 om 00:31

Absoluut niet verdiend verloren. Ja Feyenoord verliest uiteindelijk door eigen fouten en overmoed. Maar ze komen in die situatie door die 1-1 en dat is gewoon verdomde belangrijk en een keerpunt in de wedstrijd want PSV had daarvoor helemaal niets te vertellen. Had de wedstrijd zich voorgezet zoals voor de 1-1, dan had t mij totaal niet verbaasd als t 0-3 stond bij rust. Dan had Cocu t daarna wel anders neergezet maar dan was de schade al aangedaan. Dat had Feyenoord nooit meer verloren.

Dan kan je t janken of miepen noemen maar als je ziet wat voor impact dit heeft op de competitie, namelijk Feyenoord 12 punten ipv 6 of 9 punten achter op PSV. Dan kan je je voorstellen dat Feyenoord-fans, zoals ik, nogal pissig zijn

20 december 2014 om 00:34

Beetje voorbarig en arrogant (past wel een beetje bij 020), want als je ziet hoe ze gister speelden dan zet ik m'n geld nu op PSV

20 december 2014 om 01:51

Tja was gewoon geen goal die eerste vd Jong... Alsof een verdediger een schwalbe zou maken haha, niet echt verstanding..

Psv'ers moeten gewoon accepteren dat ze deze winst aan kuipers te danken hebben. Zonder die goal hadden ze zelfs overlopen kunnen worden want feyenoord speelde gewoon heel goed positie spel, kwam niet in de problemen en kon ieder moment de volgende persoon vrij voor zoet zetten (ook niet zo moeilijk met die twee clowns daar centraal achterin hehe)..

Was trouwens de 2e onterrechte goal v de Jong in 3 ED wedstrijden. Die goal tegen Dordrecht had nooit mogen tellen -- scoorde uit een corner die werd verdiend door een overtreding op de keeper..

Goed dat ie het zelf iig toegaf..

Ook leuk hoe foxsport in de herhaling het zichtveld van Kuipers iiet zien.. Normaal gebruiken ze een zichtveld van tenminste 45 graden maar in dit geval kon kuipers alleen de dingen zien die loodrecht voor hem stonden (5 graden zichtveld hahahahahahaha)..

Misschien ook een wedstrijdje schorsen? Want laten we eerlijk zijn. Feyenoord heeft nu geen kans meer en dat is onterecht

Ik was in zn twente tijd echt fan van hem, mooie beweeglijke speler was t, maar zeker na eergisteren vind ik t een smeerlap. 5 keer dezelfde overtreding maken en geen berisping niks

19 december 2014 om 08:36

Moest een beetje aan Toivonen denken... (en in de regel bedoel ik dat niet als compliment )

19 december 2014 om 09:03

Grapjas, die jongen is het tegenovergestelde van Toivonen qua karakter en qua spel.

Kongolo moet zich niet als een slapjanus laten vallen, dan is er niets aan de hand.

19 december 2014 om 09:15

En waar moest je aan denken bij het gedrag van El Ahmadi? Nee maar serieus. Ja hij was misschien wat irritant, maar dat is Kazim ook. Meeste overtredingen van Nederland! En krijgt er zelden kaarten voor. Das dan ook vaak slim. Net van die handige overtredingen maken zodat wel de snelheid er uit is maar je geen kaarten krijgt. Beetje onnozel om hem met Toivonen te vergelijken. Die was smerig, de Jong was woensdag misschien irritant maar niet gemeen of smerig. Toivonen was het elke wedstrijd smerig en De Jong gedraagt zich doorgaans (te) netjes. In veel landen kom je er niet eens door nier irritant te zijn en slimmigheidjes toe te passen.

19 december 2014 om 09:18

De Jong moet gewoon niet Kongolo z'n broek proberen uit te trekken. Beetje omgekeerde wereld zo. Al die Psv'rs lieten zich dan ook makkelijk vallen bij die gele kaarten aan Rotterdamse kant (in 2 gevallen was er ook geen contact maar werd er voor de intentie gefloten).

19 december 2014 om 09:35

Ja die gele kaart van Clasie bijvoorbeeld. Arias stelt zich gewoon aan en maakt die salto alleen maar voor de sier. Of Wilkshire die geen geel kreeg voor die tackle met 2 gestrekte benen van de zijkant. Allemaal aanstellen bij Psv.

19 december 2014 om 09:42

Kongolo moet ook niet doen of hij een bommetje in het zwembad doet. In elk duel wordt vast gehouden.

19 december 2014 om 11:31

Noem dan eens voorbeelden van je gelijkenis, want dit is de slechtste in tijden die ik gehoord heb....

19 december 2014 om 13:21

Meen je dit nu? @wisconsin, Psv'ers lieten zich makkelijk vallen?? Die gele kaarten waren snoeiharde overtredingen met een rood randje eraan man!

20 december 2014 om 01:53

Ja klopt ook wel.. El ahmadi is echt een viezerik hahahaha,,, en hij mag het week in week uit herhalen.. Hij had beter de jong een schop kunnen geven.. Die had het dik en dik verdiend hehe

Daar heeft de Jong gelijk in. Op topniveau kun je niet zo makkelijk naar de grond gaan in de hoop dat de scheids fluit.

Overigens, wanneer men de beelden eens objectief zou bekijken, zie je dat Kongolo net zo goed de Jong zijn shirt vast heeft.

19 december 2014 om 08:36

Precies!

19 december 2014 om 08:39

Kongolo was in beweging, draaide met bal en man mee en zette aan tot een sprint. Dan sta je niet stabiel en ben je dus makkelijk naar de grond te trekken. Bij aanvallers snappen we dat en schreeuwen we bij het kleinste tikje om een strafschop en hier moeten we ineens vinden dat hij te makkelijk naar de grond gaat? Beetje krom wel...

19 december 2014 om 08:49

Je vergeet een stuk, Antonius.

Het is:
Kongolo was in beweging, draaide met bal en man mee, trok aan de Jong zijn shirt en zette aan tot een sprint.

De Jong deed precies hetzelfde, alleen dan geen shirt maar een broek.
Of ga je me vertellen dat de Jong helemaal stil stond?

19 december 2014 om 08:49

Juist anton goed verwoord ....man man man nog steeds doodziek van

19 december 2014 om 13:56

Echt he weis

Word je toch gek van alle PSV'er die hier gewoon nu een excuses Voor hun zelf gaan verzinnen om maat nie toe te geven dat het gestolen punten zijn :s

Het is zo triest met de argumenten hier dat ik niet meer verder ga lezen... Zonde dat de psvers teveel trots hebben om toe te geven dat het gestolen punten waren!

Maar jullie aan t einde punten verspelen door zeer slecht fluiten door de scheids... En zo kampioenschap aan Ajax geven... Dan ben ik degene die hier het hartst komt lachen!!!!

Kijken of jullie dan nog makkelijk praten over beslissingen van de scheids

Stelletje hypocrieten, erg objectief zij jullie niet he

19 december 2014 om 15:26

schwalbolo

19 december 2014 om 15:39

Gelukkig kom jij wel met sterke argumenten

19 december 2014 om 08:39

Denk niet dat Kongolo express naar de grond ging...

19 december 2014 om 08:41

Met volle kracht naar achter getrokken worden op een glad veld...... Hopelijk gebeurd het ook een keer bij jou club kijken of je dit nog steeds zegt

19 december 2014 om 08:45

Jij laat het overkomen alsof 8 mensen aan zijn armen en schouders trokken. Nee, er zat iemand aan zijn broek, met een hand.

Kongolo zelf had zijn hand bij de Jong zijn shirt, hij trok daaraan. De Jong stond ook op dat gladde veld, hij viel echter niet?

19 december 2014 om 09:42

jajoh praat het maar goed doe eens je psv bril af en realiseer je dat Kuipers de wedstrijd zwaar heeft beïnvloed. Maarja jullie hebben wel iets met matenaaiers... Lens, Toivonen , Pieters en Mertens ik zou het gewoon eerlijk kunnen toe geven maar jij bedenkt er een leuk verhaaltje bij en gaat het zelf geloven.

19 december 2014 om 09:53

Hij fixt dat toch met water

19 december 2014 om 10:30

Toivoinen, ok!
Lens?
Pieters?
Mertens?

Waarom matennaaiers??

Was het een overtreding? Ja
Maakt het de overwinning minder lekker? NEE

19 december 2014 om 13:16

Kuipers gaf zelf toe dat het 100% een overtreding was. Waarom discussiëren we hier nog over?

19 december 2014 om 15:12

Omdat ze denken dat ze eerlijk hebben gewonnen ......

19 december 2014 om 08:49

Als ik de beelden bekijk zie ik dat de Jong eerst Kongolo vast heeft, voordat Kongolo de Jong vastheeft. Dus overtreding de Jong.

Maar ach, wat doet het er nog toe. Zo kan je weken blijven discussieren hierover. Feyenoord heeft drie goals cadeau gegeven achterin door fouten, zo win je erg moeilijk! Hoe goed/slecht de scheids ook fluit..

19 december 2014 om 08:52

Dat is natuurlijk ook 'de charme' van het voetbal, als we veel mensen moeten geloven wanneer het een video 'ref' betreft.

Zou dit nou trouwens zo'n moment kunnen zijn, wanneer je zo'n 'video ref' erbij roept?

Want aangezien heel Team Kuipers het niet gezien had, hadden ze die man misschien ook niet ingeschakeld? Of wellicht op appelleren van Feyenoord spelers.

19 december 2014 om 08:56

Ik denk dat de aanvoerder de videoref kan oproepen, maar ook die kan er natuurlijk naast zitten. Wij krijgen 100 keer de beelden te zien en kunnen er rustig over nadenken. Terwijl de videoref erg snel moet beoordelen.

Zelfde als het buitenspel moment van Narsingh. Kuipers gaf aan van niet, oud top-scheidsrechter Mario van den Ende gaf aan van wel. Tja, wat is het dan, en zou de videoref het bij het juiste eind hebben?

Ik ben niet zo lyrisch over een videoref, want ook die kunnen er naast zitten. Een techniek zoals doellijntechnologie juich ik dan wel weer toe, want daar controleert een computer, geen mens.

19 december 2014 om 09:00

Dat is zeker waar.

Je ziet het in feite nu al. Hier op Voetbalzone hebben waarschijnlijk de meeste leden de actie al ontzettend vaak terug gezien. Maar we zijn het er nog steeds niet over eens. Omdat het gewoon moeilijk te bepalen is.

Natuurlijk leeft hier ook dat je het vooral in het voordeel ziet van de club waarvoor je bent. Echter is de video ref ook maar een mens en die zal vast zijn voorkeuren hebben.

19 december 2014 om 09:01

Al heeft die niet zijn voorkeuren, de videoref zal binnen een aantal seconden moeten antwoorden. Want als het 5 minuten duurt voordat je antwoord heb heb je er ook niks aan.

Denk maar eens aan de ophef die zal ontstaan als de videoref een cruciale fout maakt..

19 december 2014 om 09:10

Dan ontstaat er inderdaad ophef.

De video ref komt dan ook het meest van pas of er moet worden gekeken wanneer iemand buitenspel stond of niet. Of wanneer er de vraag is of iemand hands maakte.

Gewoon simpelere dingen, die je in een oog opslag kunt zien, die toch de scheidsrechter zijn ontgaan.

19 december 2014 om 09:53

Het moment van Narsingh was ook niet zo lastig op het moment dat de Jong kopt heeft narsingh Vermeer beet. En dan word het Vermeer kwalijk genomen dat hij geen ophef maakt. Als hij dat deed kreeg hij waarschijnlijk geel. Ik zeg niet dat Feyenoord dankzij Kuipers heeft verloren want dat deden ze op het eind echt zelf.
Maar hij heeft de wedstrijd zeker beinvloed.

1. Manu vs Zoet in de 35e minuut. Het is een duel buiten het 5 meter gebied waar manu de bal afschermt en bots tegen Zoet hij kan Daarna de bal afspelen op Kazim of zelf scoren maar Kuipers ziet dan een overtreding van Manu....

2. Geen geel Hendrix wel voor El ahmadi en Wilkshire die precies de zelfde overtredingen maken.

19 december 2014 om 10:01

@The-doc het wordt steeds erger hier. Nu had Narsing Vermeer zelfs beet. Morgen zal het zijn dat Narsing hem aan het wurgen was. Wees gewoon eerlijk en zeg dat de 1e een overtreding was maar de rest is onzin.

19 december 2014 om 10:19

@maroc007

The-DOC heeft hier gewoon een punt, je ziet duidelijk op de beelden dat Narsingh zijn armen om Vermeer heen heeft.

@The-DOC

Het maakt geen ene ruk uit of Vermeer protesteert of niet, overtreding is overtreding.

Maar zoals je zegt, Feyenoord heeft verloren op persoonlijke fouten. Kongolo en van Beek lieten zich telkens aftroeven in de lucht door de Jong, dat mag niet gebeuren.

19 december 2014 om 11:38

@fr12jules @dvcer toch zie je in de hockey en rugby en ik dacht ook zelfs met basketbal dat dit wel goed werkt en veel voordeel uit gehaald wordt. Je kunt bijvoorbeeld zeggen dat er 3 keer een aanvraag gedaan kan worden per wedstrijd door ieder team. Zo voorkom je schwalbes in de 16 en er moeten duidelijke afspraken gemaakt worden.

19 december 2014 om 13:50

@eerlijkepsvfan

Maar zelfs een videoref zal niet altijd werken, kijk hoeveel er gediscussieerd word over de Vermeer-Narsingh situatie en ook over de Kongolo-de Jong situatie.

Hoe moet een videoref in enkele seconden beslissen of er moet worden afgefloten of niet? Ook kan de videoref er langs zitten.

20 december 2014 om 01:04

Volgens mij was immers aan het blunderen en zo kon dejong 2x scoren

19 december 2014 om 09:14

Hij pakt zijn broekje aan de linkerkant, daarna trekt hij hem om naar de kant waar hij loopt en dat is rechts, Kongolo werd om zijn eigen as gedraaid en daarom viel hij. Verder denk ik niet dat het uitmaakt, het was een slimme overtreding van de Jong, dit zijn de acties die beslissend kunnen zijn in top wedstrijden zoals nu. Maar het doelpunt had niet goed gekeurd mogen worden.

19 december 2014 om 09:22

Kuipers zegt dat die had gefloten als hij het had gezien, zegt genoeg over wie de overtreding maakt lijkt me.

Edit: Overigens vind ik dit een fout van Kuipers en mensen zeiken teveel op de Jong, mensen noemen hem hier nu een vieze speler etc. maar dit gebeurt heel vaak, alleen nu word het niet gezien en komt er een doelpunt uit.

19 december 2014 om 09:26

de Jong heeft dit gewoon slim gedaan. Kongolo moet gewoon sterker zijn in zoon duel, dit zul je in engeland ook nooit zien dat ze zo makkelijk gaan liggen.
Het is misschien wel een overtreding, maar denk dat kongolo er gewoon makkelijk over denkt dat als ik ga vallen dan krijg ik wel een vrije trap.

Luuk heeft gewoon gelijk dit gebeurd 100x in een wedstrijd. Dat er niet afgefloten word ligt aan Kuipers en co. Vond m overigens wel tegen Feyenoord fluiten eerlijk gezegd maar goed. De Jong is gewoon een goede spits voor eredivisie begrippen. Niks mis mee

Luuk heeft gewoon gelijk. Dit gebeurd tig keer per wedstrijd en dan vooral in het nadeel van de aanvallende partij. Kongolo is toch zo groot en sterk? Misschien wat meer spinazie eten en de korstjes van zijn boterham opeten.

Vieze smeerlap, een beetje aan iemands broek trekken.

19 december 2014 om 10:34

Ja ronduit schandalig!!!! Gelukkig heeft Kuipers dit niet gezien dan kunnen ze hem a.d.h.v. de beelden alsnog voor minimaal 5 wedstrijden schorsen!

Heb veel gezien op de velden, maar iemand aan zijn broekje trekken? Maakt de bijt-actie van Suarez deze zomer toch een heel stuk kleiner!

Ben zelf PSV supporter maar hoop dat de Jong toch wordt geschorst voor dit soort wangedrag!

Ik snap niet dat mensen de Jong ineens een vieze speler vinden. Ja dit was een overtreding, en ja de goal had afgekeurd moeten worden. Maar verder is het gewoon slim gedaan van Luuk en niks vies aan.

19 december 2014 om 08:59

Alleen Feyenoorders die het verlies kunnen verwerken vinden dat. Hoe denken ze over el Ahmadi, Clasie en Kongolo? Waarschijnlijk is het dan winnaarsmentaliteit...

19 december 2014 om 09:02

*niet kunnen verwerken

19 december 2014 om 09:19

alleen sommige Feyenoorders...bedankt!!!

Het was een slimme overtreding maar wel een overtreding, helaas niet gezien en als Boularouz die kans gewoon had afgemaakt had er waarschijnlijk niets aan de hand geweest en hadden we denk ik ons minimaal terechte punt gekregen.

19 december 2014 om 09:38

Een man die de broek van een andere man tegen de wil naar beneden trekt. Hoe noem je zo iemand?

19 december 2014 om 10:15

Een spits met 3 punten in de tas.

19 december 2014 om 10:38

Een spits met 3 doelpunten in 1 wedstrijd En met 3 punten in de tas

19 december 2014 om 10:40

Waarschijnlijk hetzelfde zoals ze jou noemen in jouw omgeving.

19 december 2014 om 10:51

Iets met het mannelijke personen die graag hand in hand lopen?

Benzema is daar ook heel slim in. Geniepig bij een corner of pass een duwtje om verdediger uit balans te brengen.

19 december 2014 om 09:06

Ja maar dan is het een 'slimme' speler... de Jong is gewoon een vieze, smerige matennaaier... Oh the irony..

19 december 2014 om 09:49

Jezus laat her varen man gewoon terecht verloren van psv. Ze hadden gewoon die 3-3 moeten verdedigen maar als domme zielen gaan ze met zen alle hand in hand aanvallen en dan speel je psv zo in de kaart.

19 december 2014 om 10:43

Dat deden ze ook tegen AZ. Lekker naïef aanvallen zonder enige controle achterin. AZ had daardoor ook 4/5 keer kunnen scoren. Helaas was het toen maar 2 keer raak.

19 december 2014 om 10:46

Een klein duwtje geven is wel wat anders dan aan de broek trekken

Natuurlijk is het een overtreding. Echter houdt Boulahrouz twee man bij die bal die Wijnaldum op de lat kopt. En zo is er altijd wat.

Scheidsrechters kunnen nu eenmaal niet alles zien.

19 december 2014 om 10:45

Ik vind dat de Knvb alleen nog maar scheidsrechters mag aanstellen als ze alles kunnen zien en goed beoordelen. Anders zijn ze niet geschikt voor dit vak. Menselijke fouten mogen niet worden toegestaan in het betaalde voetbal.

19 december 2014 om 11:42

Hoe hij Bruma daar vast hield kon je dit net zo goed ook kunnen beoordelen als een penalty, maar omdat het geen gevolgen had, worden dit soort dingen in de doofpot gestopt. Hoe vaak gebeuren dit soort momenten in een wedstrijd en wordt er niet voor gefloten. Nu hij wel scoort wordt het allemaal groot uitgemeten. En het is nu net alsof het 1-0 is geworden. Die andere 3 goals zijn gewoon zwak verdedigd en daar wordt niet meer na gekeken en het heeft alleen aan Kuipers gelegen. Feyenoord speelt in eigen huis altijd met de scheidsrechter mee dus zo erg hoeven ze niet te klagen. Kan nog wel een moment met Engelaar herinneren wat ons het kampioenschap kostte in de kuip. Of zijn ze dat soort momenten vergeten?

19 december 2014 om 12:53

Zo kan ik me ook nog wel een paar wedstrijden tegen Feyenoord herinneren waar er beslissingen in hun voordeel uitvielen, maar die uiterst twijfelachtig waren. Op dit moment is het selectieve verontwaardiging en vergeten ze dat ze ook wel eens de scheids mee hebben

19 december 2014 om 17:23

Ze zongen na een de eerste gele kaart, overigens zeer terecht, al meteen dat de Kuipers zijn moeder een h*er is... Na een aantal jaar een seizoenskaart te hebben is het altijd maar 1 club die dat doet en dat is Feyenoord met hun supporters. Ze staan achter hun club, maar zijn daarentegen wel uiterst respectloos. Wilkshere mocht trouwens heel erg in zijn handjes wrijven dat hij mocht blijven staan, maar daar hoor ik ze niet over..

is gwn slim gedaan van de jong klaar niet meer over zeiken

Het is bijna onmogelijk om iemand van 1.90m aan zijn broekje naar de grond te trekken. Kongolo heeft altijd last van de vallende ziekte. Dat neemt echter niet weg dat vasthouden op zich een overtreding (spelbederf) is en daar had voor moeten worden gefloten.

19 december 2014 om 09:39

Kongolo heeft geen vallende ziekte. Kongolo is een eerlijke en harde speler.

19 december 2014 om 10:46

Kongolo laat zich heel vaak vallen alsof iemand een mes in zijn rug steekt. Het feit dat hij neergaat als iemand aan zijn broekje trekt zegt wat dat betreft genoeg. Dat is namelijk nagenoeg onmogelijk in de echte voetbalwereld.

Jongens. De scheidsrechter, de baas van de scheidsrechters, en iedereen die er iets vanaf weet heeft toegegeven dat het een 100 overtreding van de Jong was,en dat de goal niet had mogen tellen.

Gaan jullie dan hier nog even fijn zitten pleiten dat Kongolo eerst vasthield, en hij "wel makkelijk viel".

Tuurlijk. Dus iedereen die het kan weten, inclusief de scheids achteraf, heeft het blijkbaar alsnog fout en de goal telt terecht wel. Sure.

19 december 2014 om 09:51

Kijk het enigste dat nu nog boeit is dat psv de 3 punten heeft en feyenoord 0 daat kan geen enkel gezeur of geklaag van de feyenoord supporters nog wat aan doen houdoe en bedankt he.

19 december 2014 om 10:28

@rombomcu.

Klopt precies. Daarom snap ik ook niet dat veel psvers hier, en Luuk de Jong, bij mijn weten toch geen Feyenoordsupporter, hier nog iets over moeten roepen.

19 december 2014 om 10:40

Iets met actie en reactie??

In het geval van de Jong zal het wel iets zijn met een vraag en een antwoord denk ik zo!

19 december 2014 om 09:52

Ja ik snap er ook niets van. Kuipers gaf toe dat het een overtreding was, dit zijn gewoon spelregels of je nou makkelijk gaat liggen of niet. Ik snap de discussie dan ook niet, het was een fout maar we kunnen er nu niets meer aan doen, klaar.

19 december 2014 om 10:09

Haters gonna hate. Als feyenoord - terecht - een balletje niet terug gooid staan ze hier allemaal te bashen. Wordt feyenoord onrechtmatig benadeeld, dan is het is ineens feyenoord zijn eigen schuld. Laat die gasten lullen joh,veel van ze hebben zelf jarenlang de acties van suarez goed zitten praten, die zijn er heel goed in getraind.

Jammer dat de jong dit gedaan heeft, hij heeft het niet nodig. Jammer dat het invloed had op de wedstrijd, daar was de wedstrijd eigenlijk te mooi voor.

Vind het een irritante speler. Die denk ik net zo'n reputatie gaat krijgen als die blond gast uit Zweden. Even ze naam kwijt

Wat een flauw gezever allemaal! Op zo'n momenten kent ineens iedereen de spelregels weer, hoezo hypocriet!

Ja, ook ik weet best dat het een overtreding was. Voor mijn PSV een gelukje en voor Feyenoord in dit geval vette pech. Maar het is zoals de Jong het zelf aangeeft. De journalisten weten het weer eens flink op te kloppen. En dat is écht niet omdat Feyenoord die wedstrijd verloren heeft. Ben ervan overtuigd dat de pijn in dit geval in een hele andere hoek zit.

19 december 2014 om 13:26

Het valt me op dat telkens bij PSV dit soort dingen door journalisten enorm wordt opgeklopt. Ben benieuwd wat ze vandaag bij VI zeggen, zal me toch een fiasco worden! 3 punten in de tas in ieder geval, het zal mij worst wezen verder.

Nog één ding: die Valentijn Driessen is een heel vervelende, totaal niet objectieve zeikneus.

ik heb veel respect voor feyenoord.maar nu begint het wel triest te worden.
ik dacht dat julie mannen waren,mouwen opstropen en er tegen aan.geen woorden maar daden.
psv is al meerdere malen genaaid daar in de kuip.toen vonden alle feynoorders het goed en geweldig hoe mathijsen smerig speelde.maar nu 1 keer andersom en de wereld is te klein.

Vind er niks slims aan. Overtreding is overtreding. Het is juist triest dat zoiets slim genoemd wordt. De Jong moet zijn mond maar houden, is ook goed weggekomen in deze match. Had minimaal een gele kaar verdiend.

19 december 2014 om 10:52

Waarvoor?

19 december 2014 om 11:01

Inderdaad, gewoon een duidelijke overtreding, maar voor psv wordt altijd ruimte gemaakt. Of het nu een thuiswedstrijd zonder publiek is, een wedstrijd bij het jubileum waar een niet te moeilijke tegenstander gewenst was of een wedstrijd die verplaatst wordt zonder dat Feyenoord daar iets aan kan doen. Feyenoord moet van de Knvb kennelijk maar meedoen met deze rare inhaalwedstrijd en mist hun speler in topvorm, Toornstra. Dat alles omdat psv een dag later maar liefst 45 minuten moest spelen. Schandalig.

19 december 2014 om 11:09

Is het toch waar wat Ron Jans (??) laatst in de media heeft gezegd. De topploegen worden altijd voorgetrokken t.o.v. de kleine ploegen!!

19 december 2014 om 11:32

Nee want Feyenoord is ook een topploeg. Het is alleen een beetje vreemd, met de hele voorgeschiedenis, dat psv er weer lekker uit komt. Volgens mij zij Lodeweges dit, maar dat terzijde.

19 december 2014 om 11:33

zei Lodeweges.

Clasie, wat liep hij weer opgefokt rond in het veld. Mooi dat na die 4-3 de tranen in zijn ogen stonden, met de gedachte bij weer een verloren seizoen.

Nog 2 wedstrijden tegen Roma en dan is het seizoen voorbij.

19 december 2014 om 11:02

Heel dat team van Feyenoord heeft dat probleem. Die el Amhadi sloeg Luuk ook op z'n hoofd bij t juichen van de 3-2, daarna geeft hij Arias nog een judorol en doet hij net alsof hij niets deed. Clasie had Luuk ook al 2x door midden kunnen trappen, had ook rood kunnen krijgen. Ik zou bijna zeggen dat Feyenoord de scheids meer mee heeft gehad dan wij.

19 december 2014 om 13:27

Was tegen AZ al minstens zo erg, die bal niet teruggeven na een blessurebehandeling en talloze opstootjes die gewoon nergens op sloegen. Opgefokt team dit. En dan gaven mensen de schuld aan PSV toen bij Feye - PSV dat opstootje in de catacomben. Er zit ook gewoon een soort agressiviteit in dit team van Feyenoord. Niks mis mee, maar het moet niet doorslaan zoals nu.

En als hij dit straks voor het Nederlands elftal zou doen, of de speler van je eigen club doet het is het opeens niets en de verdediger hield ook vast. Kongolo is gewoon een waardeloze verdediger die veel te makkelijk gaat liggen, overhypt spelertje door alles en iedereen van Feyenoord. Die Nelom kan er ook helemaal niks van, ook overhypt. Feyenoord gaat echt niet bij de top 2 eindigen. Ze hebben alleen wat vechtertjes in hun team, qua voetbal is het heel matig.

Het is helemaal geen waardeloze verdediger, ik zou me eerder afvragen waarom de Jong ooit geselecteerd is bij het Nederlands elftal.

Haha, begint steeds triester te worden die feyenoorders.

Kongolo houd de jong vast en de jong houd kongolo vast.

Dus ik stel voor om niet zo te huilen en gewoon lekker van je vrijdag te gaan genieten.

Het blijft overduidelijk dat Feyenoord gewoon een veel grotere gunfactor heeft dan PSV in de media. Tegen AZ hoorde ik half NL moord en brand schreeuwen dat AZ zoveel geluk had met de scheids, terwijl daar twee gewoon rechtmatige goals werden gemaakt. Tegen PSV was het weer hetzelfde liedje. Die 1-1 kan je als fout zien van de Jong, maar daar valt dan half NL over terwijl in de Kuip structureel Feyenoord dit soort acties meekrijgt. Beetje kinderachtig allemaal.

Kijk gewoon eens naar je eigen team en leer van de knullige fouten die die Feyenoord-defensie maakt (zoals een aantal Feyenoorders wel aangeven) en als je toch de arbitrage wil bekritiseren doe het dan van twee kanten. Want het was absoluut niet zo dat Feyenoord alles tegen had en PSV alles mee, dan heb je wel een hele grote plaat voor je kop zitten.

Of iemand nou een beetje vast houd of met twee handen of iemand volledig omhelst doet natuurlijk helemaal niet ter zake, vasthouden mag immers helemaal niet ook niet een klein beetje.
@ Teun Teun, Kongolo heeft meer voetballend en verdedigend talent in z'n linker kleine teen dan Rekik en Bruma bij elkaar hebben. Rekik en Bruma mochten natuurlijk ook niet voor niets afgelopen zomer lekker met de familie op vakantie terwijl Kongolo zich in het zweet werkte in Brazilie. Kongolo is een groot talent en wordt ook door meerdere buitenlandse grootmachten al jaren op de voet gevolgd maar die Europese topteams zullen er net als van Gaal wel geen verstand van hebben in jou ogen.

21 december 2014 om 12:09

Kun je nog zo veel talent hebben, meer goals tegen dan de verdediging van Psv. Behoorlijk triest dus, zeker als je ziet dat daar Bruma en Rekik staan die geen talent hebben volgens jou. Je lult jezelf vast door te zeggen dat zij er niets van kunnen en Kongolo wel, die man kan niet eens een speler fatsoenlijk dekken.

De man is een goede spits, maar bij bijna elk duel maakt hij een overtreding en kan ie ze handjes niet thuis houden. Zolang de scheidsrechter dat niet ziet pak je inderdaad punten voor je ploeg zoals tegen Feyenoord.

een terechte overwinning voetbal is een spel van fouten een hele mooie actie vooraf een een verdienden 1-1, dat de Feyenoorders nu nog steeds over de 1-1 discussiëren zegt genoeg, voetbal is een contact sport waarbij beide spelers elkaar vast hielden , en de sterkste opdat moment won en dat was in dat geval Luck de Jong. terecht dat de goal gwn is goedgekeurd ,kongolo wist gwn dat hij luck niet meer kon stoppen en besloot daardoor maar te gaan liggen in de hoop dat hij een freekick mee zou krijgen, stelletje lossers zijn het ook , heel de team trapt er op los op alles wat vast en los zit, en dan achteraf gaan huilen als een bitch, vieze team is dat Feyenoord ook, ~wel als mannen iedreen neetrappen en dan als een bitch gaan huilen naafloop, dat gaat niet samen het is het eene of het anders

19 december 2014 om 14:13

Haha grappige reactie. "dat de Feyenoorders nu nog steeds over de 1-1 discussiëren".

Het is juist andersom. De 1-1 had nooit geteld mogen worden. Punt. Dat zei de scheids zelf ook achteraf en 95 van de PSV fans gaven dat al toe die avond. Nu gaan Psv'ers ineens beweren dat het geen overtreding was of zelfs een overtreding van Kongolo was .spreek hun er op aan. Psv'ers zijn juist de losers volgens jou. Haha wat een frustratie bij jou. Prachtig!

Eerst was het een aardige kerel die dit soort dingen niet deed, maar in het buitenland heeft ie inmiddels geleerd om dit soort overtredingen te maken omdat hij anders gewoon te slecht is voor dit niveau.

19 december 2014 om 15:28

Hattrick! Hoppa!

Tuurlijk gaat hij makkelijk naar de grond jij doet precies hetzelfde want hier in Nederland wordt daar blijkbaar op getraint maar dat valt jammer genoeg niet te zien want het oogt allemaal zeer amateuristisch hier.

PSV is gewoon gelukkig weggekomen. Het eerste doelpunt van PSV was een zuivere overtreding. De media beaamt dat en zelfs Kuipers heeft dat beaamt. Hij kwam niet voor niets zijn excuses daarvoor in de rust aanbieden. De derde goal van de Jong was naar mijn idee wel degelijk buitenspel! Wanneer de bal bij de tweede paal komt en deze word naar de eerst paal in het doel gekopt is het voor de keeper de kortste weg om naar voren te komen om zo de bal te kunnen pakken. Deze weg werd geblokkeerd door een buitenspel staande speler. Opzij springen heeft geen zin want dan spring je achter de bal aan en ben je kansloos. De PSV speler deed dus indirect wel mee aan het spel door een direct deelnemende speler in het spel de weg te blokkeren. Hierdoor word het spel dus beïnvloed door een zogenaamde niet deelnemende speler.
De uitleg van Kuipers achteraf klopt ook niet. Je zou dan dus een of meerdere spelers om of naast de keeper kunnen zetten om hem zo te blokkeren en dan een ander op doel laten schieten. Zo heeft de keeper geen kans en is het vrijwel altijd een doelpunt.
Al met al was een gelijkspel verdiend geweest beide ploegen speelden een goede wedstrijd maar PSV mag in de handjes klappen dat ze hebben gewonnen. Als er met 0-2 de rust in was gegaan had het waarschijnlijk heel anders gelopen.
Of PSV kampioen word betwijfel ik. PSV had eigenlijk 6 punten minder moeten hebben en Ajax en Feyenoord 3 meer, alleen kijkend naar de onderlinge wedstrijden. De competitie zou er dan heel anders uit zien. Het word tijd voor extra maatregelen zoals videobeelden oproepen tijdens de wedstrijd. Het is elk seizoen weer raak. Dan heeft de een voordeel en dan weer de ander. Feitelijk beslist de Knvb wie er kampioen word. Niet bewust uiteraard maar feitelijk komt het daar wel op neer. Er staat gewoon te veel op het spel!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren