Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Rekik geniet van explosie: ‘Als speler heb ik dit nog niet meegemaakt’

Laatste update:

PSV bleek woensdagavond bestand tegen de druk, waarmee een koploper in de Eredivisie te maken krijgt. De Eindhovenaren moesten thuis Feyenoord van zich af zien te houden en dat lukte in de blessuretijd: toen werd het nog 4-3. Dankzij de overwinning groeit de voorsprong van PSV op Feyenoord van negen naar twaalf punten en kan Ajax in de laatste speelronde van de eerste seizoenshelft niet meer over PSV heen stappen.

/

Karim Rekik speelde van begin tot eind mee in de kraker. Toen het laatste fluitsignaal van arbiter Björn Kuipers klonk, barstte het publiek in het Philips Stadion in juichen uit. Rekik en Hendrix konden het bijna niet geloven. “Wat een spanning en wat een vreugde-uitbarsting. Het was voor mij de eerste keer dat het echt zo explosief was”, zegt de verdediger donderdag in gesprek met NUsport.

Hij zegt dat het erg speciaal was om zo te winnen, als PSV het deed. “Als speler heb ik dit nog niet meegemaakt. Er kwam echt iets los, ook bij het publiek”, geeft Rekik aan. De eerste helft vond hij niet zo sterk van PSV, maar alsnog zette de ploeg door en uiteindelijk gaf het Feyenoord toch het nakijken in de toegevoegde minuten. “Het is niet te vergelijken met vorig seizoen, we zijn veel stabieler geworden.”

“Ook wedstrijden tegen relatief mindere tegenstanders winnen we makkelijker. Iedereen heeft wat ervaring erbij en we weten wat er moet gebeuren. De manier waarop we dit winnen is dan ook erg lekker”, zegt de verdediger tevreden. Toch wil Rekik niet te enthousiast raken: ook wedstrijd nummer zeventien moet komend weekend eindigen in een zege. Dan komt Go Ahead Eagles op bezoek in de lichtstad. “De zege op Feyenoord heeft pas waarde als we zaterdag ook winnen.”

Vond jij dat PSV terecht aan het langste eind trok, woensdagavond tegen Feyenoord?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tja Rekik als je nou bij Feyenoord was gebleven had je de uitbarsting om de 2 weken gehad. Maar ja ieder zijn keuzes

18 december 2014 om 17:02

Overdrijven is ook een kunst, maar in ieder geval vaker dan bij Psv.

18 december 2014 om 17:20

Psv was duidelijk de minder tot die onterechte 1-1.
Daarna waren beidecploegen in fases de betere.
Psv was over wat mij betreft de tweede helft de betere.
Feyenoord was dit juist de eerste.
Feit is wel dat Psv na die onterechte 1-1 (Luuk de Jong) in de wedstrijd is geholpen door de arbitrage.
En wat had Narsingh als doel om bij die 3-2 voor de Neus met zijn armen achteruit voor Vermeer te gaan staan, juist de keeper hinderen en dat mag dus niet.
Dus uiteindelijk 2 onterechte doelpunten van PSV en daarom kan je zeker niet spreken van een terechte overwinning van PSV.

18 december 2014 om 18:05

Mee eens

18 december 2014 om 19:24

Blabla ik doe net of objectief ben, maar stiekem wil ik heel graag dat Feyenoord de betere is. Voor iedereen die dit ook vind. Ga gewoon eventjes de samenvatting terugkijken. Dan zul je zien dat PSV verreweg de grootste kansen heeft gecreëerd.

18 december 2014 om 19:29

Volgens mij ben jij niet erg opjectief. Kijk eens goed naar de 1-1 en 3-2 jongen en je kan het niet meer ontkennen.

18 december 2014 om 19:37

Haha 'eventjes de samenvatting terugkijken'. Want daaraan kan je zien welke ploeg het best was. De eerste helft had PSV eigenlijk geen kans tot die onterechte 1-1 uit de lucht kwam vallen. Dit bepaald de rest van de wedstrijd. Staat t 0-2/0-3 bij rust, wat best had gekund als de 1-1 niet was toegekend, dan had PSV het wel kunnen schudden de tweede helft. Dat Feyenoord dan uiteindelijk die 4-3 weggeeft (ook goed uitgespeeld van PSV) is natuurlijk volledig hun eigen schuld. De samenvatting zegt in ieder geval totaal niks over de verhoudingen in de wedstrijd!

18 december 2014 om 20:06

Omdat er zo gezeurd wordt over een foute beslissing, nog 1x dan:
Inderdaad Feyenoord was de wedstrijd aan het winnen totdat 1 foute beslissing alles veranderde en de hele wereld op zijn kop gezet werd. Onder werd boven en daarna was Feyenoord nergens meer en kon gewoon niet meer winnen.
Feit is dat PSV 4x scoorde en dat Feyenoord ondanks een slechte dag vd scheids de wedstrijd mocht uitspelen met 11 tegen 11. El Ahmadi en die rare Wilkshire en zelfs Clasie hadden met 2x geel en of direct rood (igv El Ahmadi) moeten inrukken.
Als als als, als de 1-1 was afgekeurd was de 1-1 alsnog gevallen. Zodra PSV aanzette was Feyenoord minstens zo kwetsbaar als Psv. Met het verschil dat wij een spits hebben die wel kan scoren en een buitenspeler die ondanks een waardeloze wedstrijd toch beslissend is. Het verschil was Luuk de Jong gisteren. Niet de scheids, niet de fantastische Vermeer en zeker niet Clasie, El Ahmadi of Immers. Kazim was trouwens enorm goed als rommelaar/druktemaker en scoorde ook nog eens. Feyenoord heeft een uitermate goede wedstrijd afgeleverd, maar kwam uiteindelijk tekort in Eindhoven. Is helemaal geen schande en ze maken het maar goed in Amsterdam door daar op 25-1 januari te laten zien dat ze beter zijn dan Ajax.

18 december 2014 om 20:06

kijk foto's terug en kom tot de conclusie dat kongolo luuk de Jong ook vast heeft ! Het naar de bal kijken en een seconden te laat reageren als luuk de Jong er voorbij gaat ! Is gewoon een domme fout .kijk even naar facebook van thijs slegers die heeft de foto's erop gezet !

18 december 2014 om 20:21

Volgens mij ben jij niet helemaal opjectief in dit verhaal.
Tip. Kijk de wedstrijd nog eens terug sukkel

18 december 2014 om 20:26

Flauwe keul zeg, eerste doelpunt gewoon terecht als je ziet hoe de feyenoorders weg kwamen met belachelijke overtredingen dan was dat kleine dueltje een niets.

18 december 2014 om 21:00

Gedeeltelijk mee eens. Ja Wilkshire zwijnde met zijn actie vlak voor rust, maar in ieder geval heeft Kuipers (en zijn assistent aan de zijlijn) deze actie beoordeeld en besloten dat het niet in de aard van de wedstrijd lag om hem nog een gele kaart te geven. Anders hadden een aantal PSV'ers ook nog wel geel verdiend denk ik (Bruma bijvoorbeeld).

De 1-1 mist het arbitrale kwartet gewoon volledig en was gewoon heel belangrijk, want Feyenoord was simpelweg beter dan PSV de eerste helft. Ik had niet raar opgekeken van een 0-3 tussenstand bij rust. Die 1-2 ruststand geeft PSV in ieder geval nog goede hoop. Hier kan je lichtelijk over doen, maar als er iemand de overwinning verdiende was t Feyenoord. En om dan simpel te zeggen van: 'ja, PSV scoorde meer' of 'kijk maar naar de samenvatting hoeveel kansen PSV de tweede helft had dus PSV heeft terecht gewonnen'. Dit is gewoon veel te simpel bekeken en al die kansen zijn allemaal af te leiden van het feit dat het onterecht 1-1 wordt.

Om af te sluiten nogmaals: dat Feyenoord de 4-3 nog weggeeft is volledig hun eigen schuld en met een 3-3 had ik naar de omstandigheden nog redelijk mee kunnen leven. Maar om nou te zeggen dat PSV NIET teveel heeft gekregen, dan kijk je niet realistisch naar het voetbal

18 december 2014 om 21:18

En je noemt jouw kijk op de wedstrijd wel realistisch en objectief? Laat me niet lachen zeg. Waar haal je het vandaan dat Feyenoord op 0-3 had moeten staan? Feyenoord maakt 0-1 en heeft daarna de kans (na een overtreding van El Ahmadi op Wijnaldum maar daar hoor ik niemand van Feyenoord over) om via Bouhlaruz de 0-2 te maken. Dat was de enige periode dat PSV het lastig heeft gehad in de wedstrijd. Daarna kwam de terechte gelijkmaker en ja de Jong trok aan het broekje van Kolongo maar daarvoor zie je dat die speler ook aan de Jong aan het trekken is. Dat werd hierboven ook al door iemand gezegd. En maar huilie-huilie die Rotterdammers. Bah bah. Als ploegen naar de Kuip komen dan mag er mannelijk gevoetbald worden en moet een scheids niet zeuren (doet een scheids in de Kuip meestal ook niet want daar krijgen jullie zo ongeveer alles mee) maar als het een keer ergens anders gebeurd dan worden jullie benadeeld.

En, for the record: ik zat gisteren in het stadion en hoef het dus niet van een samenvatting te hebben (niet dat ik die vandaag niet een keer of vier heb bekeken overigens).

Feyenoord heeft terecht verloren gisteren van een beter PSV en als jij durft te verdedigen hier dat Feyenoord verdiend had om te winnen dan ben jij degene die last heeft van subjectiviteit.

Wat dat betreft wil ik wel aangeven dat ik zeker niet objectief ben, dat maakt het een stuk makkelijker (en eerlijker!).

18 december 2014 om 21:36

Ik noem mijn mening zeker niet objectief (ik ben nou eenmaal voor Feyenoord). Ik noem t echter wel realistisch. Als je mijn laatste stukje goed had gelezen, zeg ik dat ik er niet raar van opgekeken had als het 0-3 had gestaan bij rust. Ik zeg dus niet dat Feyenoord per sé met 0-3 voor had moeten staan.

En wat betreft de 1-1. Iedereen (behalve de PSV-supporters) roept dat het een overtreding van de de Jong was. De analisten zeggen het, de commentatoren zeggen het en nota bene de scheidsrechter zegt dat hij een fout heeft gemaakt en dit doelpunt gewoon had moeten afkeuren. Dus hou op met zeggen dat het geen overtreding was, want dat is gewoon niet waar.

Had Kuipers hier gewoon voor gefloten dan had het spelbeeld zich zo voortgezet als daarvoor (minstens tot de rust, want Cocu moest het anders neerzetten), namelijk met een dominant en sterker Feyenoord. Dat had me dan niet verbaasd (lees je goed, mening!) dat Feyenoord met 0-3 had voorgestaan bij rust. En al was het maar 0-2 bij rust, dan krijg je na de rust gewoon een andere wedstrijd, namelijk dat PSV nog meer risico moest nemen en misschien wel terugkomt maar misschien ook niet. Dit zullen we helaas nooit weten vanwege die ene beslissing. Dus ik blijf bij mijn mening dat als er 1 team verdiende te winnen, dat dat Feyenoord was.

18 december 2014 om 22:16

Tuurlijk dat mag jij vinden. Prima. Ik vind dat PSV meer dan terecht heeft gewonnen. Maar dat is mijn mening.

18 december 2014 om 18:38

Als hij bij Feyenoord was gebleven, had hij nooit kampioen geworden. Dat wordt hij dit jaar wel.
En doe nou niet alsof het bij Feyenoord elke 2 weken feest is.

18 december 2014 om 19:04

Want het voetbaljaar is al voorbij. Komop zeg, PSV staat dan wel voor, maar we zijn pas op de helft van het seizoen, alles is nog mogelijk en geen enkele ploeg in de Eredivisie is zo stabiel om het het seizoen constant van hoog niveau te zijn. We zullen zien.

18 december 2014 om 19:24

Er is nog een seizoenshelft waarin volgens mij (de laatste jaren) voornamelijk Ajax aan het langste eind trekt.

18 december 2014 om 23:13

En daarvoor had Ajax ook 6 jaren geen kampioenschap gewonnen.. En PSV 4 keer achterelkaar...
Maar gezien de wanprestatie van Ajax , van vandaag, denk ik niet dat PSV al te bang moet zijn.
Wel moeten ze natuurlijk bij de les blijven , maar ik denk dat ze de meeste kans maken. Reeële kans.

19 december 2014 om 04:08

Ajax is met name kampioen geworden doordat de concurrentie het liet afweten jaren lang.
Een voorbeeld: PSV had vorig jaar op dit moment 20 punten, nu 40 punten.

18 december 2014 om 20:09

kongolo hield luuk de Jong ook vast !!!!!! kijk op de Facebook van club watcher Thijs Slegers !

Hopen dat Feyenoord het de komende zomer een beetje bij elkaar kan houden. Dan belopen ze een zelfde soort traject als PSV nu doet.

18 december 2014 om 17:04

Klopt maar dan moet het wel mee zitten. Is echt bizar wat PSV eigenlijk laat zien. Van 20 naar 40 punten. Wel goed voor de Eredivisie overigens.

18 december 2014 om 17:08

Bizar bizar... toen zat heel veel tegen (kan me nog herinneren dat het spel zo nu en dan best goed was en bijna meer balbezit als dat dit huidige team heeft). Nu zit meeste mee...

18 december 2014 om 17:13

Ik wil PSV weleens zien onder kampioensdruk. Ze houden zich uitstekend staande maar een wedstrijd of 10 voor het eind wordt het pas echt pompen of verzuipen. Als de spelers 40 wedstrijden in de benen hebben en nog 10 finales spelen. Heerlijk die spanning!

18 december 2014 om 17:14

Klopt, maar 20 punten is heel veel.

18 december 2014 om 17:16

Ik ook en ik kijk daarom erg uit naar de 2e seizoenshelft. Ik denk dat Ajax kampioen wordt omdat Ajax telkens beter wordt. Dat wordt onder De Boer altijd een machine en zij zijn de druk gewend. Is niet altijd geweest want het duurde ook een tijdje toen ze kampioen werden maar nu weten ze eigenlijk niet anders.

18 december 2014 om 17:05

Nou, als psv supporter durf ik wel te zeggen dat dit Feyenoord een stuk verder is dan psv vorig jaar. Mijn complimenten aan hoe ze nu al meerdere spelers opleiden die we o zo erg missen in Nederland... verdedigers. Ik ben echter bang dat een clasie nier meer te houden is voor feyenoord volgend jaar en wellicht toormstra ook niet (maar dan wel voor hoofdprijzen)

18 december 2014 om 20:30

Oh je bedoelt Wilkshire en Boulahrouz?
Verdedigend was ook Feyenoord een drama, net als PSV van vorig seizoen en net als dit seizoen( en dat is knap met 8 verdedigend ingestelde spelers, 1 gemankeerde spits en Manu ( en nog 1 keeper die er elk seizoen 4 om zijn oren krijgt in Eindhoven).
Eigenlijk speelde Feyenoord 5-3-2 met Clasie en El Ahmadi ook nog eens als controleurs en Immers in een soort kop van Jutrol. Zo hielden ze Depay wel uit de wedstrijd (al doet hij dat al wekenlang al op eigen kracht), maar Willems niet. Het plan van Rutten was goed, maar in de tweede helft bleek dat dit Feyenoord voetballend tekort komt en fysiek al aan het slijten is. Manu, Clasie, Wilkshire en Boulahrouz konden niet meer. Toornstra werd node gemist en had mss wel het verschil kunnen maken.

Psv heeft natuurlijk al even geen prijs gewonnen en iedereen is er nu wel aan toe. Wat ik vooral mooi vind is dat de spelers nu ook echt voor PSV vechten ipv primair om zichzelf te tonen aan de wereld. Willems is van een ongeïnteresseerd ventje naar een jongen vol passie op het veld, de Jong is een echte prof en Wijnaldum is in zijn hart een Feyenoorder, maar hij vecht echt voor het kampioenschap. Het is jaren wel eens anders geweest en toen waren er kwalitatief gezien betere spelers. De manier hoe willems zijn voorzet met het publiek vierde was tekenend. Maar hopelijk blijft iedereen scherp en snappen ze dat ze pas op de helft zijn. Geen kampioen is geen ramp, maar geen passie is een doodzonde

Ik ben blij voor de Psvers, maar vond Feyenoord eigenlijk de beste en met een behoorlijke afstand ook, zeker als team.

Met hulp van de scheids, wat geluk en noem het allemaal maar op wist PSV te winnen, maar absoluut niet op basis van teamgeest of goede afspraken voor mijn gevoel.

18 december 2014 om 17:44

Eerste halfuur was Feyenoord zeker beter, het leek nergens op waar PSV mee bezig was. Maar daarna vond ik het nog wel meevallen. Ik kan toch niet zeggen dat Feyenoord in de 2de helft nog heel veer meer kansen had als Psv.

18 december 2014 om 17:44

Zonder geluk word je geen kampioen. Zag precies het zelfde al moet ik zeggen dat na de 3-2 PSV wel heerste en je zag gewoon PSV de wedstrijd naar zich toe spelen.
Laten we gewoon genieten 2 beste ploegen van Nederland tegen over elkaar en lekker niet hollands gevoetbald heel veel intentie naar voren en zo hoort het en dan met spelers als El Ahmadi, Clasie en Guardado die alles naar voren willen oplossen geweldig mooiste voetbal is gewoon vol er voor gaan!
Ontopic Rekik moet ook wel begrijpen dat het logisch is met zo'n spanning !

18 december 2014 om 18:15

Ajax en Frank de Boer in het bijzonder hadden toch aardig wat pech de afgelopen jaren niet?

Ik erken overigens wel dat ik de laatste 30 minuten niet goed heb kunnen volgen.

19 december 2014 om 11:47

Weet niet wat je pech noemt??

18 december 2014 om 18:16

Feyenoord heeft een gebrek aan conditie, fitheid.... dan is het leuk dat je een half uur goed speelt, maar kan je het niet volhouden. Die gelijkmaker kwam uit de lucht vallen, ze waren eigenlijk al kapot.

18 december 2014 om 18:22

Feyenoord heeft gewoon een te smalle selectie. Telkens dezelfde spelers spelen terwijl clubs zoals Ajax eens afwisselen.

18 december 2014 om 18:37

Tot op zekere hoogte ben ik het met jullie allebei eens.
Slechts 30 minuten vind ik overdreven, maar met name de afgelopen jaren viel me op dat Feyenoord moeite had met lange wedstrijden en al helemaal met een wedstrijd na een Europese of een bekerwedstrijd. Zelfs als dit tegen amateurs was.
Ajax was misschien niet zo goed als normaal, maar won na een midweekse wedstrijd meestal wel gewoon, ook als dit met dezelfde opstelling was.
Er waren zelfs mensen die Louis van Gaal de schuld gaven dat Feyenoord geen kampioen geworden was en tevens dat Feyenoorders standaard in een dip zaten na een wedstrijd met het Nederlands elftal.

Verder hoor ik alleen maar positieve verhalen over de jeugd van Feyenoord en eerlijk is eerlijk, toen Feyenoord financieel met zijn rug tegen de muur stond hebben hun jeugdspelers het ver boven mijn verwachting gedaan. Echter zie ik er nu nauwelijks nieuwe opstaan, terwijl Ajax iedere paar weken doodleuk met een naam op de proppen komt waar ik nog niet eerder van gehoord had.

Ik denk dat Feyenoord zich eigenlijk had moeten schikken op een top 3 plaats ipv het kampioenschap en nóg meer spelers had moeten verkopen en wederom nieuwe jeugdspelers op had moeten stellen.
Ajax doet het de laatste tijd ook steeds meer en wat mij aangaat met veel succes.

18 december 2014 om 18:44

Jij heb niet mee gekregen dat de hele defensie vorig jaar is vertrokken en het centrum weer geweldig is opgevangen met eigen jeugd?

18 december 2014 om 18:45

'echter zie ik er nu nauwelijks nieuwe opstaan, terwijl Ajax iedere paar weken doodleuk met een naam op de proppen komt waar ik nog niet eerder van gehoord had.'

Volgens mij spelen wij dit seizoen met Van Beek en Kongolo terwijl dat vorig seizoen De Vrij en Martins Indi waren. Woudenberg is backup van Nelom. Het is en kwestie van tijd voordat hij zijn plekkie heeft verovert. Karsdorp zit op de bank achter Immers/. Toornstra. Manu breekt eigenlijk dit seizoen pas door. Steenvoorden is de backup van Van Beek. Speelde vorig seizoen op huurbasis bij FC Dordrecht. Dammers is van CV naar spits en weer terug naar CV gegaan en heeft tegen Luik zijn debuut gemaakt.

Met Vermeer, Boulahrouz, Wilkshire, Mathijsen, El Ahmadi en Kazim lijkt het denk ik maar zo dat er weinig jeugd in het eerste bij Feyenoord speelt. Ik heb expres niet over Vilhena en Boëtius gehad omdat zij al langer in het eerste spelen. Net als Clasie uiteraard.

18 december 2014 om 20:03

Feyenoord begint gewoon te fel en is dan de eerste helft beter. Daarna zijn ze kapot omdat ze met krachten hebben gesmeten. Dat is in mijn ogen het verschil met psv. Je krachten slim verdelen is ook gewoon een kwaliteit.

Wat een geweldige pot en inderdaad wat een explosie, heerlijk gewoon. Dit zijn de wedstrijden waar je voor naar het stadion gaat. Al was het voetballend misschien niet al te best, je wint deze wedstrijd wel gewoon en je hebt toch de 3 punten, en dat is uiteindelijk wat telt. Dus op naar de volgende wedstrijd tegen Go Ahead Eagels!

Heerlijke pot, heb echt genoten. Vond Feyenoord als een gek strijden de eerste helft, dat kon mijn club de tweede helft gelukkig ook opbrengen. Wel jammer dat zoveel Feyenoorders steeds zo zielig verwijzen naar de arbitrage. Als er een club is die in thuiswedstrijden de scheids mee heeft is het Feyenoord wel. Logisch ook als duizenden mensen zo uit hun dak gaan. Zit dat een keer tegen in een uitwedstrijd dan is het moord en brand, nogmaals: jammer. Feyenoord kan met opgeheven hoofd de volgende wedstrijden in. Met een kolkende kuip thuis en het vertoonde veldspel horen ze gewoon weer bij onze top.

18 december 2014 om 17:53

'als er een club is die in thuiswedstrijden de scheids mee heeft is het Feyenoord wel.'

Slaat nergens op. Scheidsrechters willen juist bewijzen dat ze tegen de druk kunnen en fluiten soms tegen Feyenoord. Laatste keer dat wij aardig wat momenten mee kregen was volgens mij in het seizoen van Guidetti.

18 december 2014 om 18:28

Tegen Heerenveen en Dordrecht hadden jullie anders ook weinig te klagen dit seizoen.

18 december 2014 om 18:45

Tegen Heerenveen? Ben je nu in de war met 020?

18 december 2014 om 18:46

@rbn: vorig seizoen was dat echt niet zo. Ontelbaar veel penalties kregen jullie thuis, ook tegen PSV hadden jullie de scheids toen enorm mee.

18 december 2014 om 19:19

Dat doen niet alleen de Feyenoord supporters maar ook veel neutrale kijkers. Ik keek zelf via Skysports en daar hadden ze ook heel wat opmerkingen over de arbitrage. Iedere club heeft de scheids wel eens mee of tegen , maar om nu te zeggen dat Feyenoord de afgelopen tijden de scheids vaak mee had gaat toch echt te ver.
@wilshere Feyenoord had vorig seizoen in de eindfase de scheidsrechters absoluut niet mee , (oa Twente en Nac uit zwaar benadeeld)

Hmm valt nu mee hoeveel feyenoorders hier over Kuijpers lopen te janken, een nachtje slapen en realistisch de beelden terugkijken doet wonderen...
Psv is mentaal dit seizoen veel sterker dan vorig seizoen. Raar dat je bijna niemand hoort over hoe knap het is dat Psv 2x zo terugkomt van een achterstand en ook niet de kop liet hangen na de 3-3. Feyenoord is ook gewoon een heel goede ploeg, maar nadat psv terugkwam tot 3-2 wisten ze het ook niet meer. Ik heb Feyenoord de tweede helft niet gezien eigenlijk. Toch jammer dat feyenoord nu lijkt af te haken want ik gun Rutten het wel en ze verdienen ook meer aangezien ze momenteel het beste voetbal spelen in NL.

18 december 2014 om 19:17

'hmm valt nu mee hoeveel feyenoorders hier over Kuijpers lopen te janken, een nachtje slapen en realistisch de beelden terugkijken doet wonderen... '

Haha wat een onzin. Feit is gewoon dat Kuipers aan beide kanten (cruciale) fouten heeft gemaakt. Alleen feit is ook dat wij professioneel nog te kort komen. Kongolo moet bijvoorbeeld nog veel leren en dat is logisch.

18 december 2014 om 19:44

Volgens mij heeft Feyenoord het volste recht om te klagen over het arbitrale trio..psv kwam tot die onterechte 1-1 nauwelijks in het spel voor en Feyenoord had zelfs de mogelijkheden op de 0-2Maar toen trok Luuk de Jong aan het broekje van Kongolo waardoor hij onderuit ging en zo ongehindert de 1-1 kon maken. Iedereen kon zien dat dit een overtreding was, dus ga hier nu niet doen alsof er niet geklaagd mag worden over de scheids.(psv werd hierdoor in de wedstrijd geholpen).dan hebben we nog de 3-2 en wat deed Narsingh daar voor de neus van Vermeer met zijn armen achteruit? Juist hij had maar 1 intensie en dat was de keeper hinderen.dit had gezien moeten worden door de 4e man.maar goed als je de wedstrijd bekijkt door een PSV bril dan zie je waarschijnlijk een heeeeel andere wedstrijd.

18 december 2014 om 20:04

Realistisch de beelden terug kijken zal je zelf misschien eens moeten doen. Iedereen kon zien dat Kuipers inconsequent aan het fluiten was. 3 Feyenoord spelers krijgen aan het begin van de wedstrijd direct een gele kaart, misschien terecht maar dan hoor je 2 Psv'ers ook een kaart te geven maar die kwamen er in èèn keer af met een vermaning. Dan heb je de 1-1 wat gewoon een overtreding was van De Jong en ook de 3-2 was hinderlijk buitenspel, (narshing houdt Vermeer gewoon vast). Feyenoord verliest deze wedstrijd uiteindelijk wel door zichzelf want , de omschakeling bij de 4-3 was wel heel amateuristisch. Maar dat Kuipers sterk in het voordeel van Psv floot is een feit wat je niet kan ontkennen.

18 december 2014 om 20:23

Fcdc1.
Je heb volkomen gelijk.

18 december 2014 om 20:51

Dat kan ik wel ontkennen en dat doe ik ook bij deze. Het enige moment waar Kuipers echt mis zat was de 1-1. De rest van de gele kaarten waren gewoon terecht, welke psv'ers hadden dan geel moeten hebben? Dat met Narsingh is echt 0% hinderlijk buitenspel en bovendien was Vermeer kansloos op die bal. Natuurlijk mag je een beetje klagen als je een beslissing tegen krijgt waar een goal uitkomt maar zoals dat nu gebeurt heb ik nog nooit meegemaakt. Bovendien was dit al behoorlijk vroeg in de wedstrijd en komen ze zelfs op 1-2 daarna. Je kunt dus echt niet claimen dat de nederlaag aan Kuipers te wijten is.
Ik snap dat het pijn doet om weer niet de titel te halen maar wees niet zulke slechte verliezers en kijk naar de fouten die je zelf hebt gemaakt in plaats van je woede op Kuipers te richten die als enige een topaffiche een topwedstrijd durft te laten worden.

18 december 2014 om 20:59

Hendrix, Guardado en De Jong sowieso. En bij de 3-2 zat Kuipers ook fout.

18 december 2014 om 21:27

Kap nou eens over die 3-2! Ik heb het net nog weer teruggekeken, Vermeer staat aan de grond genageld en niet door Narsingh. Dat is gewoon een 100 geldige goal! Vermeer protesteert zelf niet eens. Die spelers die je noemt kan ik niet herinneren waar ze geel voor zouden moeten krijgen maar Kuipers liet gelukkig veel toe. De kaarten die Feyenoord kreeg waren omdat uitbraken van psv werden onderbroken. Ik kan me niet herinneren dat feyenoord ook zulke uitbraken had. Daar was het spelbeeld op dat moment ook helemaal niet naar.

19 december 2014 om 07:12

Narsingh houdt Vermeer vast en ongeacht Vermeer aan de grond genageld staat of kansloos was op die bal is dat gewoon een overtreding. De situaties met de gele kaarten waren toch echt vergelijkbare overtredingen, wil je als scheidsrechter het kort houden dan hoor je dat aan beide kanten te doen. De titel word niet beslist in 1 wedstrijd en volgens mij geef ik ook aan dat Feyenoord door zichzelf de wedstrijd verliest. Had Feyenoord deze wedstrijd gewonnen dan het men nog steeds te maken met een achter stand en was de kans op de titel ook niet groot. Echter begin jij zelf over Kuipers en doe je net als of Kuipers een sterke wedstrijd heeft gefloten, misschien door en Psv bril, maar voor een neutrale kijker en een Feyenoord supporter was dat absoluut niet zo

Weet iemand wat het schikkingsvoorstel is voor El Ahmadi vanwege het slaan van de Jong? Hij had wel meer van die rare acties.

18 december 2014 om 20:24

Triest

18 december 2014 om 21:02

Ja, jammer dat hij dat nodig heeft.

Na ruim 1,5 jaar een keer zo'n explosie ervaren, man man man dat zegt een hoop!

Moest 2-3 worden 1ste goal aan broek Kongolo getrokken 3de werd Vermeer gehinderd Rot KNVB

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren