Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Arsenal doet noodgreep na nieuw slechtnieuwsbericht over middenvelder

Laatste update:

Arsenal heeft Francis Coquelin met onmiddellijke ingang teruggeroepen naar Londen. De middenvelder, die begin november werd verhuurd, zou eigenlijk tot 1 januari op huurbasis voor Charlton Athletic spelen, maar vanwege blessurenood heeft hij achttien dagen eerder dan afgesproken zijn koffers gepakt. Directe aanleiding daartoe is het nieuws rondom Aaron Ramsey.

/

De Welshman raakte dinsdag in het duel met Galatasaray geblesseerd en werd in de rust naar de kant gehaald. Naar nu blijkt is de kwetsuur aan zijn hamstring ernstiger dan verwacht, en de medische staf vermoedt dat de middenvelder tot het nieuwe kalenderjaar niet inzetbaar is. Omdat ook Jack Wilshere, Mesut Özil, Mikel Arteta en Abou Diaby al ontbreken, voelde Wenger zich genoodzaakt om een noodgreep te doen.

De 23-jarige Coquelin staat al sinds 2008 onder contract bij Arsenal, maar slaagde er nooit in om een vaste plek in het elftal af te dwingen. De afgelopen twee seizoenen werd hij verhuurd aan Lorient en SC Freiburg. Voor Arsenal kwam hij tot op heden tot 44 wedstrijden. Bij Charlton Athletic deed hij vijf keer mee.

Gaat Arsenal bij de bovenste vier eindigen in de Premier League?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit meen je niet. Dat word dus the Ox op CM, Santi op 10, Poldi op Links en Alexis rechts.

En VZ, nog iets: Coquelin was voor welgeteld 1 maand verhuurd.

12 december 2014 om 15:07

Is Walcott nog steeds niet fit?

12 december 2014 om 15:09

Nee, hij zou er volgende week bij moeten zijn, maar Arsenal kennende zal het wel Maart worden.

Dit is daarom wel echt bizar aan het worden: Arteta, Chambers, Diaby, Gnabry, Koscielny, Ospina, Ozil, Ramsey, Wilshere en Walcott zijn sowieso niet inzetbaar, Chambers is geschorst, de rest geblesseerd, en Rosicky en Monreal zijn nog twijfelgevallen.

Ok, hiervan word verwacht dat iedereen behalve Ozil en Wilshere binnen twee weken weer terug is, maar dan alsnog is dit gewoon te bizar voor woorden.

Ik reken er eigenlijk op dat Debuchy nu te snel te veel moet spelen en ook geblesseerd raakt.

Wat we dan hebben zaterdag:
Szczesny, Debuchy, Mertesacker, Monreal? Gibbs, Flamini, Oxlade, Cazorla, Alexis, Podolski, Welbeck, Martinez, Bellerin, Campbell, Giroud, Sanogo, dus we moeten nog 3 jeugdspelers op de bank zetten (reken dus op O'conner, Maitland-Niles en Zelalem).

12 december 2014 om 15:15

Monreal is ook geblesseerd

12 december 2014 om 15:20

Dan word het dus Coquelin ergens in de verdediging, of hij moet met Debuchy als CB en Bellerin op RB starten.

12 december 2014 om 15:16

Aanvallend en aanvallend op t middenveld dus nog geen probleem. En nog Giroud, Sanogo, Campbell achter de hand..

Verdedigend is het echter zeer zeer slecht gesteld.

12 december 2014 om 15:17

En Hayden dan?

12 december 2014 om 15:21

Ik dacht dat Hayden geblesseerd was. En ik ben om eerlijk te zijn niet zo'n fan van Hayden. Ik heb liever Julio daar staan dan Hayden.

12 december 2014 om 15:26

Hayden vind ik ook geschikter voor de CB positie, Julio meer voor de back positie, maar daar hebben we Bellerin ook al!

12 december 2014 om 15:31

Ik vind Julio beter. Heeft alleen zijn lengte niet echt mee. En Hayden is pas net terug van een blessure, dus die kun je nu niet gelijk bij het eerste zetten.

12 december 2014 om 15:52

Hayden heeft het met zijn paar wedstrijden met het eerste toch redelijk gedaan, maar hij vindt zichzelf meer een Cdm.

12 december 2014 om 16:27

Vond Hayden inderdaad zeer behoorlijk spelen tegen Southampton bijv. Wist niet dat hij geblesseerd was. Vond het al raar dat hij helemaal uit de picture was. Als hij terug is van blessure zou ik hem inzetten. Maar ik zie Wenger Debuchy wel centraal zetten als Monreal niet fit is.

12 december 2014 om 15:50

Doet mij denken aan de situatie van Dortmund, waarbij letterlijk iedereen geblesseerd was. Nu is iedereen wel alweer bijna fit.....

Maar het is gewoon ongelofelijk hoeveel belangrijke spelers arsenal op dit moment mist. Vind het dan sowieso vreemd dat Wenger niet voor een CV en CVM gaat. Voor een Arsenal fan zijn deze blessures zeer frustrerend.

Dit maakt toch niet verschil
Deze jonge komt gewoon te kort alsof hij Ramsey kan opvangen dacht het niet

Wenger word alleen maar erger en erger

Haal ff die jonge gast van psg cv khedira bij real Pepe kan na dit seizoen weg heb je 2 top cv s

Podolski weg haal reus biedt hem mooie salaris en hij zal naar Arsenal komen

Zet ozil gewoon op 10 Sánchez rechts

Welbeck als 9

Middenveld met khedira en cazorla van wilshire ben ik niet onder de indruk als jaren Ramsey was vorig jaar goed maar dit jaar is hij niks

12 december 2014 om 15:13

Nee, Oxlade gaat als CM spelen denk ik, dan Podolski of Campbell op links, of Wenger moet met Giroud en Welbeck samen gaan spelen vanaf het begin.

12 december 2014 om 16:29

Stravven

Zie Wenger wel Giroud en Welbeck erin zetten. Onbegrijpelijk voor mij als je Poldi en Campbell hebt. Giroud en Welbz lekker laten vechten voor die plek voorop.

12 december 2014 om 15:17

Niet om arelaxt te doen maar dit is echt onleesbaar zonder punten en kommas

12 december 2014 om 15:40

@ramosreal
arsenal moet nog 5 wedstrijden spelen voordat ze spelers aan kunnen schaffen.
In die 5 wedstrijden kunnen ze ook uitzicht op een CL plek verliezen.
Dus al helpt het maar 10% om deze jongen terug te halen, dan nog is het niet onverstandig.

12 december 2014 om 17:18

Leuke ideeën, helaas is deze voetbalwereld niet hetzelfde als F.I.F.A 15.

Wel 'toeval' dat Arsenal zoveel blessures heeft..

Dit moet OF te maken hebben met de trainingsintensiteit, of het te weinig rouleren. Dit gebeurd Wenger nou al 4 jaar oid

12 december 2014 om 15:17

Wenger rouleert helemaal niet die oude gek. Pas als een match nergens om gaat stelt hij een compleet ander team op. Dit doet hij heel erg slecht vind ik..

12 december 2014 om 15:21

Met zo'n kleine selectie roept hij dat over zichzelf af natuurlijk.

12 december 2014 om 15:33

Klein?

We hebben in principe op het middenveld en in de aanval met Gnabry en Coquelin erbij 17 spelers voor 6 posities, dat is toch redelijk bezet. Achterin 7 spelers voor 4 posities, kan en moet beter, maar het is meer dan Chelsea.

12 december 2014 om 15:48

Ik gok op sarcasme van snikkelkees

Die nieuwe fysio zou toch verbetering moeten brengen? volgens mij is het alleen maar erger geworden met blessures

On Coquelin: hopelijk word hij niet gehaald voor de basis, want op mij heeft hij nooit een sterke indruk achtergelaten (A)

12 december 2014 om 15:17

Mwoah, spelers zijn wel weer sneller terug dan verwacht, dat is het enige positieve. Maar goed Koscielny en Walcott zijn nu alweer een paar weken geblesseerd terwijl ze al terug waren, dus worden ze gewoon te vroeg gebracht. Het aantal blessures is momenteel gewoon hoger dan ooit tevoren volgens mij, wat aardig knap is. 0% verbetering.

12 december 2014 om 15:24

Het ligt eraan waar je naar kijkt. Spierblessures zijn er minder dan voorheen, maar welke medische staf kan iets doen aan de blessures van Giroud, Ozil, Wilshere, Debuchy en Walcott van vorig seizoen? Volgens mij geen een.

En nee, Coquelin zit hoogstens op de bank, vermoedelijk staat Bellerin LB, Debuchy CB, Oxlade naast Flamini en Podolski, Campbell of Welbeck LW. Ik hoop op Poldi.

12 december 2014 om 15:28

Bellerin LB en Debuchy CB? Wie staat er dan RB? Bedoel je niet Bellerin - Debuchy - Merte - Gibbo?

12 december 2014 om 16:40

Mwah als back zeker niet slecht.

Voor de grappenmakers die denken dat Arsenal buiten de top-4 valt.

Ten koste van wie dan? Benieuwd naar

12 december 2014 om 15:23

Idd, chelsea en city zullen ze niet inhalen, ze zullen het uitvechten met Man Utd wie er 3e en 4e worden.

12 december 2014 om 15:27

Zoveel vertrouwen heb ik er ook niet in hoor. Als Liverpool bijvoorbeeld na de winterstop beter dan ooit terug komt, wat onwaarschijnlijk is, dan maken zij ook een goede kans op plek 4. Arsenal is niet in beste vorm atm.

12 december 2014 om 15:42

Beter dan ooit zal niet gaan gebeuren, maar slechter kan het in ieder geval niet worden.

12 december 2014 om 16:38

Liverpool, Spurs staan beiden slechts 2 punten achter. Daarnaast heb je verrassend presterende ploegen als southampton, west ham (die ook van grote ploegen weet te winnen), Newcastle en swansea.

Arsenal is favoriet, maar om te doen alsof het een uitgemaakte zaak is lijkt mij wat te ver gaan, helemaal met de dramatische vorm en mentaliteit van die club

13 december 2014 om 01:09

Je hebt de top die bestaat uit Chelsea en City en het kan niet lang meer duren voordat United zich weer aan de top aansluit. Tussen de top en de subtop in heb je Arsenal en Liverpool. De subtop bestaat uit Spurs en Everton.
Althans, zo zie ik dat.

Haha is diaby weer eens geblesseerd joh? Dit moet toch haast een grap zijn.

12 december 2014 om 16:41

Diaby is nooit fit geweest.

Dit is toch te bizar voor woorden? Er moet toch of iets met Wengers trainingsaanpak of met de fysio's daar zijn bij Arsenal... Er blijven maar geblesseerden zeg, jaar in jaar uit...

Als ze nu eens net zo veel aandacht daar aan besteden als aan het veld werd gedaan, dan hadden we nergens last van

Verder denk ik dat Chamberlain nu als CM gaat spelen (helaas). Ik vind hem uitstekend spelen op de flanken en hoop ook dat hij daar mag blijven spelen wanneer de mensen weer fit worden... Het is niet zo dat ik Chamberlain niet graag op de CM positie zie, maar toch liever Ramsey of Wilshere

Verder is het wel weer lekker met Ramsey, Wilshere, Ozil allen geblesseerd en daar komen dan nog spelers als Koscielny, Ospina, Diaby (hoe kan het ook anders, wanneer blijft die eens 5 wedstrijden fit?), Arteta, Gnabry, Walcott en Ospina....

Nou vind ik Ospina niet eens zo'n ramp, aangezien je met Sczceszny een goede nummer 1 hebt en Martinéz heeft geen onaardige indruk achter gelaten, die kan zeker als reserve keeper er mee door!

Maar goed... Chambers is ook nog eens geschorst... Dus dat zal wel een zware klus worden, zeker uit tegen Newcastle (benieuwd naar de opstelling)

Overigens snap ik ook niet hoe zowel Diaby als Rosicky zo veel geblesseerd kunnen zijn, terwijl zij amper speeltijd hebben in Arsenal 1.... Diaby verwacht ik (helaas) niks meer van... Die man is echt puur van glas sinds hij die zware blessure heeft opgelopen... Man wat was ik ontzettend fan van hem (evenals van deze Coquelin trouwens).

Denk dat dit de opstelling word. Dan heb je met Giroud en Campbell nog 2 waardige vervangers voor voorin (en Sanogo als je die zover ziet)... Hopelijk zitten Maitland-Niles (multi inzetbaar, zowel op de flank als op de CM positie) en Zelalem bij de selectie! Zelalem verwacht ik in de toekomst veel van (evenals van Crowley)

Trouwens ontzettend jammer dat zowel Aneke als Afobe het (nog) niet waar gemaakt hebben. Afobe was een klasbak, maar heb ik niks meer van vernomen en Aneke is zelf naar Zulte gegaan geloof ik. Van die 2 verwachte ik destijds ook veel... Hopelijk halen Zelalem, Crowley, Hayden & Maitland - Niles het wel!

Overigens hoop ik dat Coquelin eigenlijk eens een kans krijgt als Cvm. Ik denk dat Coquelin het beter kan invullen dan zowel Flamini als Arteta. Hij moet eens vertrouwen krijgen, evenals Joel Campbell!
Vertrouwen heeft een hoop gedaan met spelers als onder andere Ramsey ! Die bloeide helemaal op! Coquelin is niet de grootste, maar gebruikt zijn body goed. Is daarnaast zeer technisch vaardig en kan goed voetballen, maar schuwt het ook niet om eens lekker een duel in te kletsen (dat hoort ook bij Engels voetbal)... Hij moet in mijn ogen gewoon eens de kans krijgen. Technischer dan zowel Flamini als Arteta (al is dat niet super lastig) en daarnaast nog redelijk jong en agressief!

Sczceszny
Debuchy
Mertesacker
Monreal
Gibbs
Chamberlain
Flamini
Sanchez
Cazorla
Podolski
Welbeck
12 december 2014 om 15:26

Monreal is er niet bij. Debuchy op CB en Bellerin op RB word het vermoedelijk.

En dit word waarschijnlijk het laatste jaar van zowel Diaby als Coquelin bij Arsenal, allebei aflopende contracten die hopelijk niet verlengd worden.

12 december 2014 om 15:31

Oh, niet meegekregen. Dacht dat Monreal een twijfelgeval was en dat er tegen Newcastle wel een risico'tje werd genomen, niet dus...

Debuchy CB lijkt mij ook niet optimaal...

Verder vind ik het ontzettend jammer voor zowel Diaby als Coquelin. Diaby was zo veelbelovend maar kan gewoon niet fit blijven (helaas). Ik hoop er nog altijd op, maar het is denk ik valse hoop, zo ontzettend fan was ik van die dude hey!

Coquelin vind ik oké. Ik denk dat hij vertrouwen mist en geen eerlijke kans als cvm heeft gekregen. Hij heeft een goede techniek, kan goed voetballen en schuwt de duels niet.. Maarja, dat is mijn mening

12 december 2014 om 15:35

Hij is ondertussen 23, en dan moet je er gewoon staan, en dat doet hij niet. En vorig jaar in Duitsland was hij ook niet heel overtuigend, en bij Charlton was hij ook niet heel goed.

Ik denk dat we binnenkort Jenkinson maar terug moeten halen, of we moeten in de winterstop een verdediger halen.

12 december 2014 om 15:47

Monreal is ook zo'n nietsnut gebleken, we haalden hem juist om blessures op te vangen, niet om zelf geblesseerd te raken wanneer we hem nodig hebben.

12 december 2014 om 15:49

Vergeet aankopen, daar ga ik echt niet op hopen. Er moet een wereldramp gebeuren voordat Wenger geld uitgeeft aan verdedigende spelers.

12 december 2014 om 15:54

Nee. Hij heeft aangegeven minimaal 1 speler te kopen in Januari, en misschien meer.

12 december 2014 om 16:03

Geloof jij dat? Ik niet namelijk, niet totdat die benodigde spelers met een Arsenalshirt op Arsenal.com staan.

12 december 2014 om 16:53

Toevallig is die nietsnut wel één van de weinige winteraankopen van de afgelopen jaren. Ik zeg niet dat je geen kwaliteit binnen kan halen in januari, maar het is wel moeilijk. Geen enkele club laat een bepalende speler uit hun selectie vertrekken, tenzij het een speler is met een aflopend contract. Kortom, winteraankopen zijn vaak niet het materiaal van het niveau waar je naar streeft. Voor de weinige topspelers die opgepikt kunnen worden in januari betaal je de hoofdprijs, zie Mata bij Man United, en dat soort deals zijn vrij uniek. Wenger heeft zich altijd negatief uitgelaten over de winter-transferperiode, en dat is terecht. Echter hebben we dit seizoen wel weer enorme pech met het aantal geblesseerden. Het uitvallen van Ramsey is echt een aderlating. Als er een goede optie is op de markt voor CV of Dmf, dan moet Arsenal daar echt snel werk van maken. Wellicht is Tioté op te pikken, die later kan functioneren als back-up Dmf. Of Schneiderlin.

13 december 2014 om 03:00

Matic? Als Arsenal zou willen, kunnen ze Khedira en Witsel ophalen voor een verdedigend/ controlerend blok op het middenveld. Hoeveel zal het kosten? 60-65 miljoen? Overigens zijn de door jou genoemde middenvelders ook goede opties.

Voor de verdediging moet Arsenal iets meer moeite doen, maar ze hebben gewoon een echte verdediger nodig (al is het niet voor veel geld). Van Dijk kan, maar ook Vlaar. Misschien voor beide in totaal 15- 20 miljoen.

Maar dan heb je je team direct een kwaliteitsinjectie en body gegeven. Helaas kun je de middenvelders alleen niet gebruiken in de CL.

Coquelin is erbij gehaald zodat er in ieder geval iemand op de bank zit, mocht het nog erger worden. Nu Chambers geschorst is zal Ajayi doorschuiven vanuit de u21, maar verwacht toch dat hij met Debuchy start met Bellerin ernaast. Dit zou een perfecte mogelijkheid moeten zijn voor Hayden maarja, wat denk je zelf, niet fit natuurlijk.

Ox op CM maakt wel ruimte vrij voor Poldi als Wenger het eindelijk aandurft maar het verbaast me niets als hij Welbeck op links zet en in de punt plaats maakt voor Giroud.

Een Centrale verdediger is prioriteit nummer een voor Arsenal in Januari, kijk er niet raar van op als dit Tyrone Mings wordt van Ipswich Town. Zelf vind ik dat hij gewoon een klapper moet maken en Varane, Laporte of Mascherano moet halen.

Edit: wat stravven zei

12 december 2014 om 15:36

Hayden is weer fit, maar het is nogal wat om hem van net fit voor het 2e gelijk in de basis bij het eerste te zetten.

En Varane of Laporte zou echt geweldig zijn, maar die eerste is onhaalbaar en de 2e kost 35 miljoen, en dat zie ik Arsenal niet snel neerleggen om eerlijk te zijn.

12 december 2014 om 15:42

Hayden traint weer mee, maar hij is niet wedstrijdfit, ik had inderdaad iets anders dan geblesseerd moeten gebruiken.

Nee, ik zie het zelf ook niet snel gebeuren, maar hopen kan altijd. Mbemba van Anderlecht heeft op mij ook een sterke indruk achter gelaten, al weet ik niet hoe hij normaal presteert.

Een kleinigheidje: maar terugroepen naar Londen als je speelt bij Charlton Athletic is een omweg maken. De club speelt namelijk in (zuid)oost Londen, dus hij was al in de stad.

OT: Het is toch zorgwekkend te noemen, hoeveel blessureleed er momenteel is bij Arsenal. Dan moet Wenger zich als trainer toch eveneens achter zijn oor gaan krabben en op zoek moeten gaan naar de oorzaak. Ik weet niet of de blessures allemaal in dezelfde zones zijn bij de verschillende spelers, maar het aantal maakt het toch een onderzoek waard. Dat een speler met de beperkte kwaliteiten als Coquelin moet worden teruggeroepen zegt hierin al genoeg. Dan is het echt hoge nood. De enige die waarschijnlijk weer 'snel' terugkeert is Rosicky, dat is dan het enige positieve nieuws.

Zie je ik wist het! Wenger geeft eerst aan dat er geen versterkingen nodig zijn. Toen schoot me gelijk die blessures naar binnen. En jahoor Ramsey alweer geblesseerd.

Wat een grap van een club zijn we ook. Het seizoen kan me echt gestolen worden ondertussen.

12 december 2014 om 15:55

Jup, als we top 4 halen is het nog enigszins acceptabel.

12 december 2014 om 20:26

Ik vraag me af, hoezo? Wat is de winst, behalve 30 miljoen, als we weer vierde worden? Geeft de club alleen maar een excuus om weer niet te investeren in een kampioenswaardige selectie.

Ik blijf het raar vinden dat je gewoon midden in het seizoen spelers kan verhuren en terug kan halen. Hoezo is dit toegestaan daar??

12 december 2014 om 17:02

Het is volgens mij overal toegestaan, mits je het in het contract zet.

Met Coquelin erbij kunnen ze zo een worp doen naar het kampioenschap.

Sarcasm off: Kunnen ze niet gewoon die Zelalem of Gnabry meer kansen geven?

12 december 2014 om 17:52

Gnabry sowieso niet, die is ook geblesseerd.

Nja die Wenger moet flink aan de slag in januari en ook niet zomaar wat kopen, hij moet topspelers halen in een RB, minimaal 1 CB en Cdm. Als die 3 toevoegingen niet komen en dan weliswaar allemaal basisklanten, dan wordt het nog lastig dit seizoen ondanks Liverpool, Everton en Utd ook met een drama seizoen bezig zijn.

Al die geblesseerden is natuurlijk een hard gelach. Alle respect voor Coquelin maar hij is niet voor niks verhuurd. Niet goed genoeg voor het niveau.

Hopelijk durft iemand bij Arsenal het aan om jongens als Diaby, Coquelin en een paar ander opvullingen met aflopende contracten te laten gaan in de zomer en dan zorgen dat de selectie met gerichte aankopen beter wordt gemaakt. Na Gilberto Silva is er geen fatsoenlijke defensieve middenvelder meer geweest bij Arsenal.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren