Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

RTL zit door Ajax in lastig parket: ‘We moeten een keuze maken’

Laatste update:
/

Ajax schaarde zich woensdagavond bij de laatste 32 van het toernooi om de Europa League. Eerder verzekerden Feyenoord en PSV zich van overwintering in op het een na belangrijkste clubtoernooi van Europa. Het is pas voor de eerste keer sinds het seizoen 2004/05 dat de traditionele top drie van Nederland ook na januari in Europa uitkomt.

RTL zit echter in een lastig parket. Met drie vertegenwoordigers in de knock-outfase moet de zendgemachtigde op 19 en 26 februari gaan kiezen tussen de wedstrijden van Ajax, Feyenoord en PSV. RTL kan twee van de drie wedstrijden uitzenden, daar de UEFA twee aanvangstijden (19.05 en 21.05 uur) per speelavond hanteert. De derde wedstrijd is voor FOX.

“We hebben wel vaker meegemaakt dat er meerdere Nederlandse clubs op een avond spelen”, vertelt RTL-woordvoerder Jaap Paulsen aan De Telegraaf. “Bij drie deelnemers moeten we een keuze maken. Waar we in februari 2015 voor kiezen weten we nog niet. We proberen de duels uit te zenden waar we de meeste kijkers een plezier mee doen.” Vanaf komende maandag weten Feyenoord, PSV en Ajax hun tegenstander in de Europa League.

RTL moet sowieso voor Ajax kiezen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Feyenoord en PSV. Veel leuker voetbal om te zien

11 december 2014 om 07:26

Kijken wie de grootste tegendtander loot

11 december 2014 om 07:58

Ik denk dat ze uiteindelijk voor ajax en feyenoord kiezen omdat zij de grootste fanbase hebben

11 december 2014 om 07:59

Lijkt me ook het beste.

11 december 2014 om 08:00

Ik reageerde op Dilano Psv

11 december 2014 om 08:23

Ik denk niet dat RTL de tijdstippen gaat bepalen wanneer een club voetbalt, dat is ook nog wel van wezenlijk belang.

11 december 2014 om 10:20

Idd. De 'grootste wedstrijden' op papier zullen uitgezonden worden. Even afwachten dus ook wie zich als eerste plaatsen in de groepen van EL. Ajax komt sowieso een van de groepswinnaars tegen als 1 van de slechtste 4 uit de CL, of dus 1 van de beste 4 uit de CL (AS Roma en Tottenham zijn niet ondenkbaar bijvoorbeeld). Grote kans dat Ajax dus uitgezonden zal worden

11 december 2014 om 11:26

Psv zal waarschijnlijk de zwaarste tegenstander loten als feyenoord 1e word in p[uule, en psv de ummers3 en poulewinnaars gaat loten.

12 december 2014 om 14:43

Wilde het net zeggen, wie de mooiste tegenstander loot, Utrechttommy kan de pot op.
Hadden ze net zo goed Utrecht in Europa nooit hoeven uitzenden met dat spel.

11 december 2014 om 07:28

Gisteren wel genoten van Ajax. Zal voor Ajax en Feyenoord gaan. Hebben de meeste supporters.

11 december 2014 om 08:17

A;s een team uit en een thuis speelt, zullen ze zullen voor de uitspelende team gaan, aangezien de fanatieke fans in het stadion zitten. Tenminste dat deden ze in de voorronde. Als twee ploegen tegelijk uit en thuis spelen wordt het een lastige keuze, en dan kiest men als het even kan voor Ajax en Feyenoord (meer kijkers).

11 december 2014 om 07:32

Feyenoord ajax natuurlijk trekt veel kijkers.
En zo denk een commerciële omroep.
Maar er zijn genoeg wedstrijden van psv en ook wel van feyenoord die niet best zijn.

11 december 2014 om 17:13

@wve

Hangt ook van de speeltijden af. Kan best zijn dat Ajax en Feyenoord straks tegelijk moeten spelen.

11 december 2014 om 07:33

Ja, meer vechrvortball.

11 december 2014 om 07:33

Vechtvoetbal

11 december 2014 om 08:09

Wtf is dit voor een poll joh...

11 december 2014 om 10:34

Idd. Walgelijk zeg.

11 december 2014 om 13:44

hoezo bias

11 december 2014 om 08:46

Ajax speelt het beste en mooiste voetbal van Nederland. Lijkt me logisch dat de keuze dan naast commercieel belang ook vanwege dat feit op Ajax valt. Begrijp me niet verkeerd zo'n bevlieging af en toe van Depay is leuk. Maar verder hoef je voor snel combinatiespel niet in te schakelen voor PSV, en om lange halen snel thuis op Colin-Kazim Richards te bekijken zou ik ook niet kiezen.


Natuurlijk is dit grote onzin wat ik zeg. Maar dat Feyenoord en PSV mooier spelen dan Ajax slaat nergens op. Ajax heeft de laatste wedstrijden allemaal met groot verschil gewonnen in eigen huis, met een aantal zeer fraaie doelpunten.

11 december 2014 om 09:03

'en om lange halen snel thuis op Colin-Kazim Richards te bekijken zou ik ook niet kiezen'.

Jij kijkt niet vaak naar Feyenoord, zo heel veel lange ballen worden er niet gespeeld. Ze worden inderdaad wel gespeeld, maar Feyenoord kan ook heerlijk combinatievoetbal spelen met Toornstra, El Ahmadi en Clasie.

Ik kijk liever naar Feyenoord dan naar Ajax hoor (als je kijkt naar speelwijze en mentaliteit etc)

11 december 2014 om 09:08

Waarom denk je dat ik erbij zet "grote onzin natuurlijk" ?

11 december 2014 om 09:09

Ajaxwatcher misschien speelt ajax het verzorgste spel in nederland maar niet de leukste en aantrekkelijkste hoor! Kijk liever na de reactie voetbal van psv dan dat eindloze positie spel van ajax.
Beste gewoon... kijk wie de grootste tegenstander loot.

11 december 2014 om 09:10

Ik ben blij dat je zelf al aangeeft dat het grote onzin is wat je zegt!!!
Het snelle combinatiespel wordt momenteel echt niet bij ajax gespeeld!

11 december 2014 om 09:28

Snel combinatiespel wordt momenteel bij geen enkele Nederlandse club gespeeld, in ieder geval niet negentig minuten lang, week in week uit. Van alle ploegen zijn er goede en slechte wedstrijden dit jaar.

11 december 2014 om 11:30

Jonguh zever niet zo flauw pffff. iedereen heeft net zo veel recht op live uitzending, maar jullie denken na een keer te winnen van een cypriotisch ploegje weer boven de wet te staan.

11 december 2014 om 13:25

Je snapt dat het een commerciële zender is he? De enige wet die geldt is geld. In principe zal Ajax dus altijd uitgezonden worden, iets met meer fans dan PSV Feyenoord samen. Maar ga vooral weer even zielig lopen doen met een eierdopje op.

11 december 2014 om 13:36

Droom verder ilpadrino.

11 december 2014 om 14:42

Nee ,jij kijkt liever naar feyenoord omdat je voor feyenoord bent.

11 december 2014 om 09:39

Haha bullshit

11 december 2014 om 17:11

@utrechttommy

Ajax trekt toch de meeste kijkers. Die worden sowieso wel uitgezonden.

Ajax en Feyenoord op Rtl, PSV bij Fox. Aangezien de meeste kijkers wel voor Ajax of Feyenoord zullen zijn... Denk ik. Al is het dan niet te hopen dat Ajax en Feyenoord op dezelfde tijd spelen.

11 december 2014 om 09:11

Dat is oneerlijk. Dat is zelfde met tv geld. Hoe houd je de grote ploegen groot en de kleine klein?

11 december 2014 om 11:26

Oneerlijk? Doe niet zo naief zeg. Akax en Feyenoord zijn nu eenmaal groter qua fans en dus zal een commerciele zender deze keuze snel gemaakt hebben.

11 december 2014 om 13:27

Een commerciële zender die voor de kijkcijfers gaat? Mijn god wat een onrecht, laten we met z'n allen de straat op gaan..

Niet naar de tegenstander kijkend zijn dit natuurlijk Ajax en Feyenoord. Maar een PSV tegen bijvoorbeeld Liverpool veranderd het weer. We zullen het zien!

11 december 2014 om 10:08

Je hebt gelijk, jammer dat psv liverpool niet kan loten, maar hrt ligt idd aan de tegenstander wie er wordt uitgezonden

Als psv en feyenoord tegen een topploeg moeten en ajax tegen een lagere. Dan zou ik voor psv en feyenoord kiezen

11 december 2014 om 08:01

Ligt ook aan de tijdstippen. Mogelijk spelen Ajax en Feyenoord gelijk.

11 december 2014 om 08:11

Dan zou ik zeker voor feyenoord kiezen, meeste mensen kijken denk ik liever naar vecht wedstrijd zoals Sevilla dan dat ze naar Ajax tegen een lagere tegenstander kijken.

11 december 2014 om 08:38

Toch zullen er weinig lagere tegenstanders tussen zitten aangezien Ajax een ongeplaatste status heeft en dus als nummer 2 word aangezien bij de loting.

11 december 2014 om 08:42

Wie zegt dat Feyenoord een betere club dan Ajax loot?

11 december 2014 om 10:57

Ajax zal juist een moeilijke tegenstander krijgen en Feyenoord komt misschien wel in pot 1! Dan krijgt Ajax een aansprekendere tegenstander. Maar misschien loopt het anders! Mij maakt het in ieder geval niet uit, je kunt altijd streamen.

11 december 2014 om 10:32

Dat zou jij doen omdat jij voor Psv bent maar Ajax heeft meer fans dan Psv en Feyenoord bij elkaar dus vanzelfsprekend gaat RTL sowieso Ajax uitzenden. Dat zeg ik niet omdat ik Ajacied ben maar omdat dat gewoon het simpel gevolg is van het feit dat Ajax veel meer fans heeft en RLT de hoogste kijkcijfers wilt.

11 december 2014 om 21:04

Als ajax tegen een laag clubje speelt en feyenoord en psv tegen grotere clubs worden feyenoord en psv uitgezonden denk ik

11 december 2014 om 21:06

Maar goed...het is natuurlijk een commerciele zender, dus dan heb ik het fout

11 december 2014 om 12:58

Ajax lijkt bijna zeker van zware tegenstander net als psv, feyenoord moet winnen vanavond dan loten die wat minder zwaar

Rtl 4, 5 én 7.. Volgens mij kunnen ze zelfs gewoon alle 3 tegelíjk uitzenden.. Wat een gedoe..

11 december 2014 om 08:28

Of zullen we anders op alle zenders voetbal erop doen? Jij snapt wel dat er meer mensen zijn die geen voetbal willen zien dan wel? Zou niet bepaald slim zijn van rtl

11 december 2014 om 09:53

RTL4 is sowieso uitgesloten, in verband met GTST. RTL5 heeft ook hun standaard programma's op dat tijdstip.

11 december 2014 om 14:54

En RTL 8 is de vrouwenzender.

12 december 2014 om 14:45

Oh, dat kan veranderen.
Die mogen lekker TLC kijken, ook zo'n zender voor de vrouw.

Wel een goeie ontwikkeling.. Luxe probleem eigenlijk.. Het is wel goed voor nl voetbal.. Als nu nog allemaal goed presteren zou het nog mooier zijn.

11 december 2014 om 21:05

Haha ja je kan het ook positief zien

Ze hoeven toch maar tussen 2 clubs te kiezen. Als ik het goed zie wordt er 1 keuze al gemaakt voor ze doordat die club dan als enige om 19:05 of 21:05 sowieso kan worden uitgezonden. Andere twee clubs zou ik inderdaad even naar de wedstrijd kijken. Misschien is het zelfs zo dat de twee clubs die tegelijk moeten niet tegelijk uit of thuis moeten en dan zou ik gewoon voor beide thuis wedstrijden kiezen.

11 december 2014 om 08:01

Dat is misschien wel het eerlijkste maar zo denkt een commerciële zender niet hun gaat het om de meeste kijkers en die zul je toch bij ajax en feyenoord hebben

Zal wel afhangen van de loting en bij de returns of het al niet is beslist in de eerste wedstrijd. Maar ik verwacht dat ze Ajax en Feyenoord uitzenden als die niet tegelijk spelen.

11 december 2014 om 09:14

Verwacht ik ook maar dat is toch lullig? Het hoort niet te gaan om de aanhang maar om de tegenstander. Vind ik persoonlijk

11 december 2014 om 09:19

Tja, rtl kijkt natuurlijk ook waar de meeste kijkers op af komen en dat zijn toch meestal feyenoord en ajax.

11 december 2014 om 13:54

Ik denk dat in de meeste gevallen er gewoon wordt gekozen voor Ajax en Feyenoord vanuit commercieel oogpunt. Toch zal er in het geval dat PSV een topploeg loot misschien toch gekozen worden voor Psv.

Maar denk dat je als Psv'er, en dat ben ik, ervan uit moet gaan dat je een FOX Sports abonnement moet gaan nemen

Je hoeft alleen maar te kiezen tussen de wedstrijden die op t zelfde moment worden gespeeld. Dan kijk je naar de tegenstander en dan ben je er.

Ajax en Feyenoord. Spelen toch het leukst en zijn de 2 clubs met grootste achterban in NL!

11 december 2014 om 08:21

Ajax speelt het leukst ja dat klopt helemaal

11 december 2014 om 08:56

Klopt! Je kijkt liever naar countervoetbal uit Eindhoven natuurlijk..veel mooier en leuker......

11 december 2014 om 09:05

@superpelly

Zit er een typfout in je naam, het hoort toch Superpelle te zijn? Nee geintje.

Ik geef je gelijk, het voetbal van PSV vind ik niet aantrekkelijk. Ik kijk dan liever naar Ajax en Feyenoord.

Maar besteed maar niet teveel aandacht aan Memphis7, het valt me vaak op zodra er commentaar is op zijn PSV dat hij nogal geïrriteerd kan reageren.

11 december 2014 om 09:16

Hou eens op over countervoetbal.
PSV heeft verreweg de meeste aanvallen van alle clubs. De meeste schoten op doel. En door de matige verdedigers achterin komen er kansen over en weer.

Je kunt veel zeggen maar niet dat de wedstrijden van PSV niet aantrekkelijk zijn!

11 december 2014 om 09:50

Kunnen die schaapjes ook niets aan doen, ze zeggen qat ze willen geloven kijk liever naar guardado memphis narsingh dan naar die kleurloze tikkie breed voetbal en vechrvoetbal

11 december 2014 om 10:02

Het feit dat je 3 spelers benoemt ipv PSV zegt meer dan genoeg over het spel van de Eindhovenaren. Sowieso is PSV zoveel kleiner qua achterban dan Ajax en Feyenoord. De enige keer wanneer PSV zal worden uitgezonden is wanneer zij als enige spelen op een bepaald tijdstip. Wedden ? Maar ja wat boeit het.

11 december 2014 om 10:22

Haha mrjh heeft het over suggestieve dingen als "verreweg" meeste aanvallen omdat hij waarschijnlijk net heeft gezien dat Ajax op dit moment de meeste goals in Eredivisie heeft gescoord en ook nog 8 in de CL en 13 in de beker tegenover de 7 in de beker van PSV en 8 in de EL tegenover veel minder aansprekende tegenstanders.

Ik denk dat niemand kan ontkennen dat FDB nu zijn poppetjes goed heeft staan en dat het team steeds sterker speelt (en dan komen Fischer en Boilesen er ook nog weer na de winterstop).

11 december 2014 om 10:34

Als je cijfers erbij haalt moet je wel het hele pakket bij halen hé? Ajax heeft een goal meer in competitie maar ook een wedstrijd meer gespeeld. Europees heeft even veel goals met een wedstrijd meer gespeeld. Bovendien zijn er van die 8 cl goals er vijf tegen Apoel, dat met alle respect in de EL thuishoort en niet CL. In de bekerwedstrijden heeft Ajax twee keer tegen amateurs gespeeld, tuurlijk scoren ze dan vaker

11 december 2014 om 10:41

Ik heb FOX Sports, Sport 1 en natuurlijk de commerciële zenders. Ik ben geen fan geworden van Psv, omdat het de meeste (succes)-supporters heeft. Ik ben fan, omdat ik met mijn oom naar wedstrijden meeging. Omdat ik respect heb voor een club als Psv, die zonder krachten van buitenaf zo groot is geworden.

11 december 2014 om 11:30

Zonder krachten van buitenaf. Gniffel.

11 december 2014 om 12:17

PSV tegen Dordrecht 40 schoten. Ze scoren het meest. Hebben de meeste individuele kwaliteit. Nee sorry jongens, het is heel spijtig voor de randstad, maar het lijkt erop dat er in Eindhoven de hoogste amusementswaarde is. Simpele keuze dus.

11 december 2014 om 13:09

Ajax heeft meer goals gemaakt in de competitie volgens mij.

11 december 2014 om 14:08

Zonder krachten van buitenaf, laat me niet lachen

11 december 2014 om 14:22

bianconeri18,

Wat ik opnoemde zijn gewoon de feiten.

PSV moet inderdaad nog een wedstrijd inhalen ja, maar dan wel tegen het minst gepasseerde team in de Eredivisie.

Apoel heeft zowel Helsinki als Aalborg uitgeschakeld om CL te spelen. Aalborg is al door en Helsinki kan na vanavond ook overwinteren.

PSV werd vorig jaar al in oktober uitgeschakeld tegen Roda en speelde 3 - 1 tegen EHC dus het is helemaal niet zo vanzelfsprekend dat je 9 - 0 tegen amateurs speelt zoals Ajax dat deed.

11 december 2014 om 15:07

hoe moeten we die krachten van buitenaf dan zien?

philips en de gemeente eindhoven zie jij niet als krachten van buitenaf?!?

11 december 2014 om 15:48

Dat zijn inderdaad feiten, maar je maakt ze mooier dan ze zijn. PSV moet wel tegen het minst gepasseerde team in de Eredivisie maar tegelijkertijd moet Feyenoord tegen het team met de hoogste scoringsratio.

Dat Apoel heeft gewonnen van Helsinki en Aalborg maar 1 punt haalt tegen van zijn CL-opponenten bewijst toch alleen maar dat Apoel in de EL hoort?

En ten slotte hebben we het over dit jaar. Dit jaar heeft PSV niet tegen amateurs gespeeld in de beker. Ajax wel, twee keer zelfs. En dat PSV slechts 3-1 wint van EHC is meer een 'incident' dan een veelvoorkomend geval want meestal winnen eredivisie team met ruime cijfers. Voorbeeld: Zwolle 6-1 Hardenberg, Flevo Boys 1-8 Groningen, beide dit jaar

Stel ; PSV en Feyenoord moeten dezelfde tijd.

PSV - Qarabag
Feyenoord - Liverpool.

Tsjaa, dat is 't volgens mij wel duidelijk welke wedstrijd rtl7 uitzendt.

11 december 2014 om 08:01

Psv is tweede in de poule waar Feyenoord eerste kan worden, hierdoor heeft PSV de meeste kans op een mooi affiche.
Psv zal namelijk loten uit Zenit, Sporting, Olympiakos of Atletic Bilbao uit de CL plus alle poulewinnaarsb in de El.
Tottenham/besiktas, Redbull Salzburg. Ajax zal ook uit deze clubs loten aangezien het een ongeplaatste status heeft.

PSV - Qarabag is ddus niet mogelijk.

Als Feyenoord eerste word in de poule is Feyenoord - Liverpool wel mogelijk, want dan zal Feyenoord loten tegen Liverpool, Anderlecht, AS Roma en alle nummers 2 uit de Europa League.

11 december 2014 om 08:23

Daarom zei ik "stel" .

Ik wilde alleen even een duidelijke vergelijking maken.

Maar je hebt gelijk, PSV heeft meer kans op een grote naam, echter denk ik dat Feyenoord 2e wordt in de poule dus opzich verandert er niet veel dan.

We zullen zien vanavond en maandag met de loting!

11 december 2014 om 08:35

Laten we hopen dat Feyenoord eerste word vergroot de kans op doorgaan wel enorm.
Ajax en PSV kunnen hun borst natmaken.
Verwacht dat Internazionale, Bilbao, Everton of Olympiakos de zwakste te loten tegenstanders worden.

Het is te hopen da tv we tegenstanders ui tv poule B loten, Club Brugge, Torino of HJK moet te doen zijn.

Ook afhankelijk van wie psv en feyenoord loten lijkt mij....

11 december 2014 om 08:19

Als Feyenoord poulewinnaar word hebben Ajax en PSV met een ongelaatste status meer kans op een mooier affiche, simpelweg sterkere tegenstanders die ze kunnen loten. Toch vind ik dat Feyenoord als ze poulewinnaar worden het daarmee ook verdienen om uitgezonden te worden, dan kijk ik ajax wel op fox.

Bij RTL gaan ze gewoon kijken waar het meeste aan verdiend wordt. Ajax en Feyenoord zijn in het voordeel, zij hebben de grootste achterban.

Gelukkig heb ik fox en rtl😁 Heb gister genoten in de Arena !

11 december 2014 om 10:32

Ik denk dat Fox die wedstrijden op hun open kanaal gaan zetten.

Het zal afhangen van de loting, maar ik verwacht ergens dat het qua fanbase om Ajax en Feyenoord gaat. Nog afwachten.

Doe maar PSV en Feyenoord bij RTL, dan hoef ik iig niet zonder geluid te kijken om Leo Driessen uit te schakelen.

11 december 2014 om 11:52

PSV heeft anders standaard Sierd de Vos als commentator. Wordt je ook niet bepaalt vrolijk van. Weet je na de wedstrijd wel dat de buurman van de zwager van de neef van de vriendin van een van de spelers gister als ontbijt heeft gehad. Dat dan weer wel.

Wie het eerst komt, wie het eerst maalt, PSV en Feyenoord hebben zich eerder geplaatst dan Ajax; Ajax lekker op Fox uitzenden.

11 december 2014 om 08:16

Dat is natuurlijk een hele rare redenering. En een bedrijf als RTL zal dat ook (gelukkig) nooit op die manier gaan bekijken. Aangezien het om de kijkcijfers gaat ligt het voor de hand dat de voorkeur (indien mogelijk) naar Ajax en Feyenoord gaan. Ik denk niet eens dat het zou uitmaken wie zij loten. Zou het mooist zijn als FOX dan de andere Nederlandse club gewoon op het open kanaal uitzendt voor de mensen die geen digitale zenders van FOX hebben.

Ik vermoed dat de keuze wel zal vallen op Ajax en Feyenoord omdat zij een grotere fanbase hebben... hoop echter uiteraard op Psv.

Ach, de meesten kunnen het linksom of rechtsom toch wel zien. Waarschijnlijk zijn het Ajax en feyenoord door het aantal fans. Mocht Ajax tegen een tegenstander als Dinamo Moskou spelen en PSV tegen Liverpool dan zou ik met het oog op de neutrale kijker voor PSV gaan.

Ze moeten gewoon kiezen voor de grootste tegenstander.

1 club wordt automatisch bekeken omdat die op het ene tijdstip speelt.
2 andere clubs spelen op dezelfde tijdstip.

Bij die 2 op hetzelfde wedstrijd kan je ook hun thuiswedstrijden laten zien of anders 1 in het heenduel en de andere in de return.

11 december 2014 om 09:03

Maar dan zou je van de 2 clubs die op hetzelfde tijdstip spelen maar 1 wedstrijd zien. Dat is dan een halve ontmoeting. Lijkt mij beter dat ze voor één club kiezen en daar dan 2 wedstrijden van uitzenden. Jammer voor de fans van het andere team zonder Fox, maar als ik de 1e wedstrijd van Team A zou kijken, met bijvoorbeeld eindstand 1-1, dan zou ik er niet blij mee zijn als ik dan de beslissingswedstrijd niet kan zien.

Eerst maar eens wat zaken afwachten. Eerst, op welk tijdstip van de 2 is er een dubbele wedstrijd, daarna welk van de 2 wedstrijden is hwr mooist/nuttigst uit te zenden.

Ajax en Feyenoord. Lijkt me duidelijk. De wedstrijden van PSV vind ik niet om aan te zien.

Waarom is iedereen nu al aan het vertellen wie er uitgezonden moeten worden? Je weet toch nog niet wie er tegelijkertijd spelen?

Als Ajax en Feyenoord tegelijkertijd spelen kan RTL ze niet allebei uitzenden.

Als er een keuze gemaakt zou moeten worden tussen twee clubs, dan zou ik kijken naar de tegenstander. Een tegenstander met naam, maar wel met kansen voor het Nederlandse team is het leukst om naar te kijken vind ik. Op een slachtpartij zit niemand te wachten toch?

11 december 2014 om 09:07

Ik denk dat er geen teams tussen zitten die instaat zijn tot een echte slachtpartij. Dat wil niet zeggen dat ik denk dat de Nederlandse club favoriet zijn, maar ze zijn denk ik wel in staat om het iedere andere club in de Europa League moeilijk te maken. Vind ze dan ook tegen geen van de tegenstanders bij voorbaat kansloos.

Ik denk dat de keuze word gemaakt op de tijdstippen van een wedstrijd. De clubs die tegelijkertijd spelen zullen natuurlijk niet alle twee door RTL worden uitgezonden!

1 team zal sowieso worden uitgezonden gezien het moment van spelen.
2 teams moeten laat in de avond, nou dan kies je toch gewoon voor de meest aantrekkelijke wedstrijd?
Ik kijk liever naar een Feyenoord -Everton, dan bijvoorbeeld een PSV- FC huppelepup.

Verdomme, zijn wij weer de zak. Gelukkig heb ik een foxsports account. Hoop overigens wel dat ze bij de return dan ons gewoon wel uitzenden en Ajax of Feyenoord niet, wel zo netjes van Rtl.

11 december 2014 om 10:29

Als PSV als enige om 7 of 9 uur speelt dan worden zij zowieso uitgezonden.

Derde wedstrijd is voor Fox.... Haha hoeveel kneusjes riepen hier gisteren dat het 'onmogelijk' was dat Fox dit uit mocht zenden!

Typerend voor het niveau van de gemiddelde reactie tegenwoordig! Als je het niet weet dan zet je gewoon een grote bek op en de helft neemt het nog gewoon voor waar aan ook.

Denk dat ze voor Ajax & Feyenoord daar wordt ook bij FOX het meeste naar gekeken.

Lieve hemel, dit is weer zo'n Feyenoord - Ajax - PSV dingetje. Wij zijn beter, nee wij zijn beter. En dat allemaal zonder enige nuance. Ik denk dat het niveau van alle drie vergelijkbaar is en dus laat je het afhangen van de commerciële kansen en waarschijnlijk speelt de tegenstander daarin ook een rol.

Sorry maar degene die deze poll bedacht heeft staat zeker voor ajax.

Ot; Ik zou zeggen degene met grootste tegenstander moeten ze uitzenden.

Overduidelijk Ajax en Feyenoord...Die geven het meeste gas, spelen het leukste voetbal en hebben de grootste fanbase.

Die poll... hoe kun je dit verzinnen?!?

11 december 2014 om 14:24

Die naam... (al hoeveel jaar zonder kampioenschap?) hoe kun je dit verzinnen?!?

Alsjeblieft PSV op Fox. Zijn we in ieder geval van Sierd af.

Logisch Ajax en Feyenoord. Veel meer fans en de laatste jaren zit het stadion bij PSV nooit vol met Europa League wedstrijden. Niet bevordelijk voor de sfeer.

Feyenoord sowieso, komt namelijk niet zo vaak voor dat we in Europa te zien zijn. :D

Nee even serieus: tegenstander is doorslaggevend.

11 december 2014 om 14:25

Duimpje omhoog voor jou omdat je me liet lachen.

Hangt volledig af van de loting

Of rtl doet dat ze steeds van de ene naar de andere wedstrijd zappen , dat doen ze volgens mij ook bij fox op de laatste speeldag.

Laat de kijker een keus maken.
Meeste stemmen gelden!

Als ze maar niet de grap uithalen om bijv. Ajax-Helsinki te prefereren boven Psv-Napoli

Ze kunnen toch ook gewoon 2 wedstrijden op TV uitzenden en 1 online? via Rtl7.nl?
buiten dit zie ik het probleem niet echt omdat het om RTL gaat die hebben meerdere zenders. met een beetje Goodwill kunnen ze 1 wedstrijd voor een keer ook op Rtl4, Rtl5, Rtl8 zo vaak gebeurd het volgens mij ook niet dat er 3 NL teams in de Europa League komen. Anders misschien nog een optie: de open zender van Foxsports? maar kortom je kan het als grote TV maatschappij met meerdere zenders niet verkopen dat je 1 wedstrijd niet uitzend. van welke club dan ook!!

Kan de andere wedstrijd niet op het open kanaal van fox worden uitgezonden? is er ook geen probleem en kan iedereen zijn favo team zien ;-)

Ach, Ajax speelt de laatste vier jaar toch maar twee wedstrijden Europees na de winter. Zal dit seizoen waarschijnlijk ook zo zijn. Zend gewoon hun twee wedstrijden uit. Daarna kunnen PSV en Feyenoord allebei uitgezonden worden.

Gewoon kijken welke wedstrijd het spannendst is, en kijken naar de tegenstander. Is voor elke voetbalfan het eerlijkst.

Ajax wordt 100% uitgezonden en voor Psv en Feyenoord zijn de tegenstanders doorslaggevend. Dit is zo, omdat Ajax gewoon puur de meeste kijkcijfers trekt ook al spelen ze tegen Legia Warschau.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren