Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax lijkt Noors supertalent mis te lopen: 'Ik hoop hier te tekenen'

Laatste update:
/

Martin Ödegaard lijkt zijn keuze te hebben bepaald. Van diverse kanten kreeg het Noorse wonderkind te horen dat een overstap naar Ajax het beste is voor zijn ontwikkeling, maar daar lijkt de piepjonge aanvaller maling aan te hebben. Momenteel kijkt hij rond bij Liverpool; de club waar hij van zegt te dromen.

De vijftienjarige Ödegaard, nu al goed voor drie interlands in het shirt van Noorwegen, liet zich bij zijn rondleiding op Anfield ontvallen dat hij dolgraag bij the Reds aan de slag gaat. "Ik hoop het", antwoordde hij op de vraag van een reporter of hij zijn toekomst aan de club gaat verbinden.

De speler van Strömsgodset IF staat ook in de belangstelling van Real Madrid, maar lijkt dus te gaan kiezen voor de Premier League. De vijftienjarige speler spelmaker kreeg eerder deze week nog van landgenoot André Bergdolmo het advies om voor Ajax te kiezen. "Daar krijg je als jong talent gegarandeerd een kans", zei de oud-verdediger van de Amsterdammers in Voetbal International.

Verwacht jij dat Martin Ödegaard de absolute top gaat halen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit is voor zo'n jong talentje een betere keuze dan Real Madrid.
Lijkt me dat hij hier meer kans krijgt om aan spelen toe te komen dan bij andere topclubs.

We shall see!

4 december 2014 om 08:46

Als we kijken wat er allemaal doorgekomen is uit de jeugd bij Liverpool dan is dit gewoon de perfecte keuze volgens mij!

4 december 2014 om 10:28

Ik moet ook zo eerlijk zijn dat ondanks dat je veel speeltijd zult krijgen in de Eredivisie (wat overigens nog maar moet blijken, voor hetzelfde geld breekt hij 2x zijn been), je niet echt aan de status werkt in NL. Als hij bij Liverpool afvalt heeft hij nog steeds de wereld aan zijn voeten. Als hij bij Ajax om wat voor reden dan ook af zou vallen, kun je niets meer.

4 december 2014 om 12:04

Ypuh

Je laatste zin, wat een ongelooflijke bullshit! Sorry dat ik het zo stel...

Felipe Luis, afgetest bij Ajax, cl-finale met Atletico, nu voor 25 miljoen naar Chelsea en onderdeel van het Braziliaanse elftal.

Markus Rosenberg, heeft het overal goed gedaan behalve bij Ajax!

Tardelli, was bij Psv drama, kon na 13 wedstrijden vertrekken is in Brazilie een doelpuntenmachine!

Johan Elmander, kon weg bij Feyenoord, schoot 2 jaar later hoogstpersoonlijk Toulouse de Champions League in...

Tim Howard, werd zelfs afgetest door Feyenoord en keepte jarenlang in de basis bij Man. United.

Michel Bastos, kon vertrekken bij Feyenoord en speelde met Lyon kwartfinale CL haalde veel landstitels en speelde een WK met Brazilie.

Natuurlijk zijn er andersom veel meer voorbeelden te noemen, maar ik weet niet waarop jij baseert dat je na Ajax / de eredivisie kansloos moet zijn en bij Liverpool niet.

Je hebt vast ooit wel gehoord van ene Fernando Torres om je een mooi spiegelbeeld te geven... die na Liverpool amper meer scoorde.... Of Andy Carrol die voor 40 miljoen ging en uiteindelijk ieder doelpunt dat hij heeft gemaakt ca. 4 miljoen koste!

4 december 2014 om 12:44

Ik ben wel benieuwd waar Markus Rosenberg het volgens jou goed heeft gedaan..

On: als Liverpool zijn droomclub is, lijkt het me logisch dat hij daar ook tekent. Niets mis mee. Ik ben wel erg benieuwd naar wat deze jongen nou daadwerkelijk allemaal kan trouwens!

4 december 2014 om 12:55

Bij Bremen was hij zeker niet onaardig en bij Racing ook niet... Tis uiteraard wel het minste voorbeeld wat ik op noem.. Klopt!

Ik zeg ook niet dat hij persé naar Ajax moet gaan.. ik reageer op het feit dat je na Liverpool altijd succes hebt en bij Ajax je je carriere kan vergooien ... aldus mijn voorganger!

4 december 2014 om 10:23

Precies. Helaas voor mij en mijn club geen Ajax, maar wat betreft club maakt hij hier een prima keuze. Bij Liverpool zie ik hem wel doorbreken.

4 december 2014 om 11:09

Want Liverpool (of Engeland in zijn geheel) staat erom bekend veel toptalent te produceren? Bijna elke topspeler uit de PL is opgeleid in een ander land en kwam vervolgens als (redelijk) gevestigde naam binnen. Dat is natuurlijk totaal niet het geval bij Odegaard. Engeland is zo ongeveer het laatste land waar je als jong toptalent naartoe zou moeten willen.

4 december 2014 om 11:39

ach, Ajax moet gewoon een voorstel doen zodra hij 16 jaar wordt en dat is het. mocht hij erop in gaan leuk, zo niet dan niet. hij is niet het enige talentvolle jongentje dat begeleiding kan gebruiken.

het is namenlijk ook vrij lastig om een gozer zoals hij duidelijk te maken dat kleine stapjes beter zijn dan grote stapjes, vooral als zo'n gozer door iedereen om hem heen de wereld wordt ingeprezen en wordt verteld dat hij de top wel gaat halen.

Ik neem aan dat zijn huidige club ook gewoon zo goed mogelijk wil cashen voor hem en dus ook liever Real ziet komen als Ajax. en er zullen best slimme mensen Ajax roepen, maar zijn vrienden en spelers om hem heen in huidige team zullen vast Liverpool of Real roepen.

zullen het zien over een paar jaar, wellicht een jaartje verhuur aan Feyenoord net als Guidetti (niks mis mee) en dan lekker bij Celtic spelen ipv de Eriksen route (als voorbeeld) kan ook van Persie zijn. (excelsior, feyenoord, arsenal, Man U)

4 december 2014 om 13:41

Tristan

Heb je ook weer gelijk in. Ik bedoelde meer dat bij een Liverpool het qua kwaliteit makkelijker doorbreken is dan bij de Real's, Bayern's, Man. City's van deze wereld. Hij kiest met Liverpool een club onder de top en daar is het voor een jonge jongen toch iets makkelijker zich te onderscheiden dan bij een absolute topclub, mocht hij daadwerkelijk de kwaliteiten hebben. Maar hij had natuurlijk gewoon voor Ajax moeten kiezen

4 december 2014 om 14:36

Sterling, flannagan, rossiter, harry wilson, gerrard, carragher, owen... Ik weet dat je Liverpool niet moet maar ze hebben 1 van de, zoniet de beste jeugdopleiding van Engeland. Ook heerst daar een filosofie waar ze streven naar jonge spelers. Als je zegt Ajax is de beste keus ben ik het met je eens, maar Liverpool is geen Real madrid.

4 december 2014 om 14:44

*ahum* sterling *ahum*

4 december 2014 om 15:07

Het lukte Sterling. Manquillo heeft ook wel wat minuten gemaakt. Deze jongens kwamen ook niet als gevestigde naam binnen.

Eerlijk gezegd weet ik ook niet of de kans bij Ajax op dit moment veel groter is.
Het lijkt mij dan dat hij voor LAM gehaald wordt. Daar heb je nu Andersen, Serero en Duarte lopen. Verder denk ik ook niet dat deze jongen verder is dan Nouri.

Hij zou bij Ajax gewoon bij de A1 of Jong Ajax komen te spelen.

4 december 2014 om 18:50

Inderdaad bij Liverpool breken talenten echt wel door als ze goed genoeg zijn. Zeggen dat het niet zo is, is natuurlijk bullshit

Alsjebliedt, stop met artikels over deze man, voor hetzelfde geld voetbalt hij over 5 jaar bij fc bal op t dak. Laat hem eerst maar eens lang,constant goed spelen.

4 december 2014 om 08:49

Denk je dat. Die kerel is 15, nu al beste speler van de club en international. Ik hoop de nieuwe steven gerrard

4 december 2014 om 09:00

Hem kan je alles behalve vergelijken met Steven Gerrard, 2 totaal verschillende voetballers.

4 december 2014 om 09:11

Ik zeg niet dat ik denk dat hij het niet red, vind het juist mooi voor hem, maar ik wil hem eerst 5 jaar lang constant zien presteren , want voor hetzelfde geld valt hij vies tegen, dat is al met meerdere voorgangers gebeurd.

4 december 2014 om 10:56

@ Roda Jc
Hoezo kun je hem niet vergelijken met Gerrard?
Dat is juist het doel van vergelijken, kijken of er verschillen en/of overeenkomsten zijn.
Iets wat hetzelfde is hoef je niet te vergelijken, het is immers hetzelfde.

4 december 2014 om 11:42

Als spelers overeenkomen kan je vergelijken wie een bepaalde handeling, die ze allebei regelmatig uitvoeren, beter/vaker doet. Dan kan je bepalen of iemand "de nieuwe ..." kan worden. In dit geval zijn dit nog totaal geen vergelijkbare spelers.

4 december 2014 om 11:48

Volgens mij heb ik ongeveer hetzelfde getypt, doel van vergelijken is, kijken of er verschillen en/of overeenkomsten zijn, dus ook de overeenkomsten neem ik mee.
Maar ook de verschillen horen bij het vergelijken, als je dat namelijk niet vergelijkt, dan weet je niet dat er verschillen zijn.

Tja, Liverpool. Wat is het laatste buitenlandse talent dat op jonge leeftijd naar Liverpool is gegaan en vervolgens is doorgebroken?

Precies.

Hij had beter naar Nederland kunnen komen.

4 december 2014 om 08:37

Hij moet kiezen waar hij zich zelf het fijnste bij voelt. Als hij zich bij Liverpool beter voelt dan bij de andere clubs, waarom zou hij dan naar Ajax gaan?

Ik snap dat je hier in Nederland een grotere, zeg maar veel grotere kans op doorbreken hebt. Maar je moet ook kiezen waar je je zelf het fijnste bij voelt natuurlijk. Als dat Liverpool voor hem is dan moet hij kiezen voor Liverpool.

Als hij echt zo goed is als er gezegd word, dan breekt hij toch wel door? Hij moet zijn voeten laten spreken, anders blijft hij het zoveelste eeuwige talent waar je weinig meer van hoort.

4 december 2014 om 09:39

Precies en de clubs die nu interesse tonen, zullen hem gewoon blijven volgen. Als je als 15 jarige dit hebt bereikt....dan moet hij vooral zo door blijven gaan.

Wel hoop ik dat hij niet bij zijn leeftijdgenoten komt te spelen waar hij ook zal gaan, want het niveau dat hij nu produceert is al ver boven zijn leeftijdgenoten.

M.a.w. gewoon op niveau blijven.

Op dit moment wel de best mogelijk keuze.
Sinds een jaar of twee laat Liverpool ook steeds meer jeugdspelers debuteren. Al is dit natuurlijk niet op het tempo van Ajax.

Liverpool is wel een betere club, althans ze hebben meer klasse-spelers. Odegaard zal denk ik snel aan bod komen in het eerste. Prima keuze.

Op dit moment wel de best mogelijk keuze.
Sinds een jaar of twee laat Liverpool ook steeds meer jeugdspelers debuteren. Al is dit natuurlijk niet op het tempo van Ajax.

Liverpool is wel een betere club, althans ze hebben meer klasse-spelers. Odegaard zal denk ik snel aan bod komen in het eerste. Prima keuze.

Zat de hele wereld ook niet achter Freddy adu aan? En kijk waar die nu beland is....maar van andere kant.. Dit is wel een echt talent!

4 december 2014 om 08:42

Freddy Adu was ook een talent, dus je beredenering klopt niet echt.

4 december 2014 om 09:11

Freddy Adu was niet echt een supertalent zoals deze Ödegaard. Freddy Adu is vooral erg groot gemaakt door Nike.

4 december 2014 om 10:27

Bless-me

Feddy Adu was in zijn land wel een supertalent, maar zijn talent leek daar gewoon veel groter dan het daadwerkelijk was. Dit omdat hij in de (destijds) zwakke Amerikaanse competitie speelde, en er dus gigantisch uitsprong in vergelijking met de andere spelers. Dat al op zeer jonge leeftijd, vandaar dat het een supertalent leek.

Met Ödegaard kan in principe nu hetzelfde het geval zijn. Hij speelt ook in een vrij zwakke competitie waar hij op zeer jonge leeftijd al boven iedereen uitsteekt. Echter zijn die spelers ook van een dusdanig niveau dat zijn talent waarschijnlijk groter lijkt dan het is. Hij is natuurlijk een groot talent, maar voor zijn ontwikkeling is het goed dat hij nu kiest voor een club waar hij meer weerstand krijgt tegen zijn talent. Ben benieuwd of hij bij Liverpool er ook echt bovenuit gaat steken, of dat het achteraf een doorsnee talent blijkt te zijn.

4 december 2014 om 18:57

Het is maar hoe je het bekijkt. Depay, El Ghazi, Klaassen, Sinkgraven, Clasie, Veltman etc spelen ook in een vry zwakke competitie om eerlijk te zijn. Maar toch bestempelen wij Nederlanders hun als toptalenten.
Hun steken er ook bovenuit terwijl ze een broekie zijn.

Niet dat hij 100% zal doorbreken bij Liver. Maar ik weet zeker dat de top competities zo over onze competitie denken.

Erg dom. Alsof hij enige speeltijd kan verwachten bij liverpool. Ajax zou perfect zijn geweest. En veel (ex) spelers hebben het aanbevolen. Genoeg spelers die de absolute top hebben gehaald door ajax.

4 december 2014 om 17:13

Genoeg spelers die de absolute top hebben gehaald zonder bij Ajax gespeeld te hebben. En ook ajax is geen garantie op doorbreken. Meer spelers die het niet dan wel redden.

Een reporter? haha. Dit komt van een Twitteraccount van een Liverpoolfan: https://twitter.com/lfcchris_

Sterker nog, op zijn account wordt de Nederlandse media nu voor gek verklaard dat ze het overnemen.

4 december 2014 om 08:52

Zo snel kan het gaan als 1 iemand iets schrijft en de rest het zomaar overneemt zonder te controleren haha

Hij had beter afgeweest bij ajax waar hij eerst 2,5 jaar de ajax-style kon leren en alle creativiteit eruit wordt geperst waarna hij alsnog een transfer naar west ham of i.d. kon maken

4 december 2014 om 10:01

Want bij spelers als Eriksen, Andersen, Fischer, El Ghazi of Kishna is ook alle creativiteit er al uitgeperst?
Heb je nog meer clichés te melden of was dit het?

Liverpoool is al lang zijn droomclub en ooit zal hij er wel spelen ja. Alleen of dat nu al is, op basis van een tweet van een supporter........

Zo'n jongen moet gewoon lekker gaan voetballen en of dat nou bij Ajax of Liverpool maakt Dan ook niks uit. Talent komt toch wel boven, waar je ook speelt!

Om de 2 a 3 dagen lees je wel dat Martin Ödegaard daar wil spelen of ginder al getekend heeft.

Terwijl in de Noorse media staat, dat ie gewoon bij zijn club wil blijven - waar ie het meeste speelkansen heeft - en eerst zijn school wil afmaken - wat een blijk van verstand zou zijn.

Papa Ödegaard komt uit het voetbalmilieu en zit er warmpjes in. Goede zaak, Martin moet dus niet voor het geld kiezen. Hij heeft de luxe om te doen wat het beste is voor zijn educatie, ontwikkeling tot volwassene en zijn progressie als voetballer.

- Liverpool aast op hem - Liverpool is zijn droomclub - geld is bij Liverpool geen probleem. Dus de deal lijkt er eindelijk aan te komen.

Verder is Liverpool wel een verstandige keuze én ook een mooie club.

Ik vind het niet zo verstandige keuze , Ik vind dat je altijd naar een club moet gaan waar je een vaste basiskracht ben . Odegaard zal in het tweede of misschien zelfs de A1 moeten spelen .... dan kan je nog beter bij stromsgodset blijven in mijn ogen een paar jaar en dan die stap maken , Daarnaast staat liverpool erom bekend dat ze uit het niets weer een middelmatige engelse middenvelder kunnen halen voor 30 miljoen die moet spelen .

Hele goede keuze, real madrid was een stapje te hoog. Bij ajax zou iedereen hem eerder vergeten. Bij liverpool is het eerste elftal minder sterk dus heeft ie meer kans om door te breken.

En weer een talent die zijn dromen veel te snel najaagd. Stap naar een club als Ajax zou een stuk logischer zijn geweest en zelfs daarvan betwijfel ik of dat een juiste keuze is. Hoeveel Scandinaviërs gaan er niet eerst naar subtop Nederland om vervolgens te verkassen naar de top van Nederland of subtop in Europa?

Zeker, het zal een megatalent zijn. Maar wel eentje van 15 jaar. Meer dan voldoende factoren aanwezig om nog compleet te mislukken door niet veel te spelen, een sterrenstatus en een beste bankrekening.

hier gaan we nooit meer wat van horen, althans niet op het hoogste niveau. Na 46 uitleenbeurten speelt hij als hij 22 is gewoon weer in de Noorse competitie.
Wat is het toch zonde dat de Premier League clubs allemaal zo lopen te roven. Natuurlijk doen de Nederlandse clubs het ook wel maar daar hebben ze over het algemeen 60 van dit soort spelers in iedere leeftijdscategorie. Ze hebben geld als water.

4 december 2014 om 15:05

@abe84

Beetje vreemd dat je dat nu al beweert terwijl het om 1 van de beste jonkies uit Europa gaat?
Tjah dat roven?
Ben het wel eens dat Engelse clubs ontzettend veel jeugdspelers wegkapen (zie bijv Chelsea wat een hoop spelers hebben hun dat is gewoon gekkehuis) maar in specifiek dit geval gaat het er meer om waar deze jonge heen wilt en das The reds.
Is uiteraard jammer als hij niet voor een NL club zoals Ajax kiest maar als hij dat gewoon zelf niet wilt dan is dat toch zijn keus?
Dus dat heeft niet zo zeer te maken met dat Liverpool het meest geld voor hem betaalt.

Off:
Vz?
Kan er aub een serieuze poll komen waarin jullie de vraag stellen aan de VZ leden of de advertenties met of zonder geluid moeten??
Dat de advertenties vanzelf playen oke maar waarom dat geluid er bij (en nog zo ontzettend hard) je schrikt je gewoon rot. Zelfs ondanks dat ik weet dat het geluid zal komen schrik ik alsnog.
Wil je onder het telefoneren ofzo een beetje lezen op VZ komt er ineens zo een herrie achter de pc vandaan, of je kan niet eens normaal je eigen muziek luisteren of dan komt die herrie er doorheen etc etc.
En ik ben van mening dat wel meer VZ leden een poll omtrent de ads zouden willen zien ?!

Ajax met een Liverpool clausule zou ik toch een betere optie voor hem zelf vinden. Je vergroot je kansen om tot een topper uit te groeien en bij een topclub te voetballen als je het in stapjes doet.

4 december 2014 om 14:40

Of binnenhalen en dan 2 jaar verhuren aan Ajax, perfecte oplossing.

4 december 2014 om 18:47

Ja, want Ajax gaat lekker voor L'pool opleiden? Ze zijn niet gek! Bij Ajax komen er een aantal zeer talentvolle middenvelders aan, dus Odegaard zou toch niet spelen. Ajax gaat geen eigen talent laten banken ten faveure van een huurling. Zéker niet als ze er ook nog voor moeten betalen! Laat L'pool maar dokken voor het opleiden van Ajax! En zelfs dan moet Ajax dat natuurlijk nooit doen..

Iedereen doet alsof ze het beste willen voor hem ...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren